Miksi Jumala ei auta mua??!!!

Itsetuhon partaalla.

Olen rämpinyt ongelmasta toiseen jo viimeiset vuosikymmenet ja koko ajan syvemmälle menty. Olen käyttänyt ammattiauttajia, on yritetty selvittää, mistä ongelmani johtuvat jne. Sen tiedän, että lapsena olin ikään kuin heitteillä. Äiti oli kyllä fyysisesti lähettyvillä, muttei sillä ollut aikaa antaa meille lapsille syliä, eikä edes huomiota.

Minun mielestä suuret perheet pitäisi jollain tavoin kieltää sellaisilta, jotka eivät kykene valtavaa perhettä ylläpitää. Monilla kun eivät taidot riitä edes muutaman mukulan kaitsemiseen. Vanhoillislestadiolaisena ei voi edes miettiä, voiko ottaa lapsia vastaan. Niiden annetaan tulla, oli tilanne mikä tahansa....

Itse tunnen olevani kovasti ylimääräinen ihminen. Minut tehtiin, koska "emmehän me halua ehkäistä". Ongelmani ovat lähteneet lapsuudesta ja ne ovat seuranneet minua aina näihin päiviin asti. Ei ole pelkästään vanhempien syy, että minun annettiin syntyä. Olen ihan varma, että minunkin kannalta paljon parempi olisi, jos minun ei olisi annettu syntyä heitteille. Elämäni on on ollut yhtä helekuttia!

Mulla on ties mitä häiriöitä, jotka piinaavat. Minulla on tarkkaavaisuushäiriö ja minulla on ihan saaketin huono muisti. Lapsuuteni ja nuoruuteni olin järkyttävän ujo. Nuorena aikuisena olin syvästi syrjäytynyt. No seuroissa kävin, koska minut pakotettiin sinne. Voimakasta yksinäisyyttä koin sielläkin, koska en kuulunut "piireihin". Pääsin sitten johonkin eu-rahoitteiseen kuntoutumisohjelmaan (en muista nyt tarkkaan enää, mikä se ohjelman nimi oli), jonka ansiosta pääsin vähän jaloilleen. Pääsin työelämään jne. Olihan mulla ollut 10-vuotta takana täystyöttömyyttä.

Nyt olen ollut kymmenen vuotta työelämässä, lähinnä osa-aikatöitä, pätkätöitä jne... Sekä pidempiaikaisia töitä, joiden aikana olin todella paljon lomautettuna "taloudellisiin syihin" vedoten. Olen edelleen järkyttävän köyhä.. Periaatteessa mun pitäis jotenkuten pärjätä, mutta tarkkaavaisuushäiriö pitää huolen siitä, ettei mulla liian helposti saa mennä. Unohdan kaikenmaailman tukilaput yms.. Olen menettänytkin erilaisia tukia vuosien saatossa tuhansien eurojen edestä... Olen joutunut elää toimeentulotuella, mutten aina ole saanut sitäkään, koska en ole jaksanut taistella rahojen eteen, kun olen saanut hylkääviä päätöksiä.

Nyt on taas vaihteeksi sellainen tilanne, että tilini huutaa hallelujaa, pitäisi maksaa vuokra ja sähkölasku... Päivärahahakemusta ei ole käsitelty, koska on taas jotain ongelmia.... valittavat, että ei ole saapunut työvoimapoliittista päätöstä tai jotain. En enää edes muista, milloin viimeks hakemuksen laitoin ja miltä ajalta. Viimeks sain tukea kesäkuun alussa ja niillä olen elänyt näihin päiviin asti...
Siis aina sama veisu, asiat ehtii mennä retuperälle ennen, kuin taas herään... Mutta järkeni huutaa hoosianna... ne eivät toimi! Elämä on mun kaltaiselle aivan liian stressaavaa!

Helekutti, kun tuo taivaan isäkään ei jaksa olla kiinnostunut minusta yhtään. Aivan, kun äitikään ei silloin aikoinaan. Olen turha ylimääräinen ihmispaska... On se kumma, ettei elämää saa lopettaa, jos sen tuntee aivan liian ylivoimaiseksi. En usko enää mihinkään. En usko, että mua, vajaakuntoista älykääpiötä täältä enää mihinkään nosteta. En saanut edes tutkimuksia päätöksiin. Mulla ei ole diagnooseja, muuta kuin se, että erään psykologisen tutkimuksen mukaan mulla on selkeitä puutoksia muistin eri osa-alueilla. Vahvuuksiakin oli, mutta niitä oli niin naurettavan vähän, että mun olisi jo senkin puoleen syytä heittää jo kirves kaivoon! Mitä minä vahvuuksilla, joita en muistini vuoksi pääse edes hyödyntämään! Ja tästä minun pitäisi vielä Herraa kiittää! Halleluja!

34

340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-näre

      Sulla on tasan kaksi vaihtoehtoa: joko jatkat itsesi ja tilanteesi kiroamista itsesäälissä rypien tai alat opettelemaan itsesi ja asioiden hyväksymistä.

      Sulla on ollut huono lapsuusaika ja se voi vaikuttaa siihen, millainen nykyään olet, mutta mitä sitten? Et voi muuttaa menneisyyttäsi, mutta menneisyytesi voi auttaa ymmärtämään nykyisyyttäsi. Nykyhtkestäkään et voine muuttaa tiettyjä asioita kuten muistiongelmiasi, mutta asioiden ja ongelmien kanssa voi opetella pärjäämään. Pärjäämään opettelu ei poista ongelmia, mutta tekee elämästä siedettävämpää ja mahdollistaa suuremmasti tilaa elämän mukaville asioille.

      • Itsetuhon partaalla.

        Olen hakenut apua, mikä kyennyt.
        Lyhyt aikaista apua olen saanutkin, mutta ongelman juurta ei ole saatu selvitettyä.
        Diagnoosejakaan ei olla saatu aikaseksi. Pitäis osata vaatia päästä perusteelliseen tutkimukseen. Nyt on vain arveluja, että on syytä arvella muistin olevan heikko jne... Ja suositeltu jatkotutkimuksiin, mutta ku nää tutkimukset eivät ole mitää ilmasia, eikä helposti saatavilla. Ainakaan mulle.

        Tänään tuli taas muutama vastoinkäyminen lisää. Tipahti myös uusi lasku postilaatikosta, johon mulla ei ole varaa. Pitäisi selvitellä monen monituista asiaa, mutta... Multa puuttuu kyvyt.
        En opi aiemmista. Aina samat asiat täytyy miettiä täysin alusta. Tuntuu tosi raskaalta tällainen.

        Tilini on lähes tyhjä... jälleen! Taas alkaa taistelu selviämisestä. Tiedossa on taas sossuluukulla käyntejä... Siis munhan pitäis pärjätä! Mutta kun en osaa, kuin kusta asiani.

        Tänään kävin Anttilassa. Musta tullu hirvee heräteostelija. Kaikkee pientä tarjoustuotetta pitäis saada. Joudun takoo miljoona viiskymmentä seitsemän kertaa pieneen kallooni, että tässä tilanteessa en todellakaan tarvitse uusia cd-levyjä, vaikka maksaisivat euron kappale. Ja en todellakaan tarvitse polkupyörääni lamppua, joka maksaa 2,90 euroa. Ja miksi minun pitäisi ostaa seinälle kello, jonka saisin kolmela eurolla. Tähän astikin olen tullut toimeen vallan hyvin ilman seinäkelloa! Ja jos mulla olisi kolme sataa, sillekin olisi osoite.. Tarvin tietokoneen, kun tää hajoaa kohta. Mutta mun on tyytyminen jatkossa kännykkään. Eilinen ukkonen hajoitti stereoni. Tykkäsin kuunnella musiikkia. Enää ei kuunnella. Olin jo valmis kattelee tori.fi:stä käytettyjä stereoita tilalle, nyt ku ei todellakaan ole varaa uusiin... Hajonnut stereoyksikkö maksoi 290 euroa.

        Pyörävarastossa oli käynyt varkaita. Olivat varastaneet useita pyöriä, mutta mun pyörää ei oltu viety. Siitä oltiin vain potkaistu takarengas vinoon... Tosi ikävän tuntoista ajaa sillä. Eikä mulla ole varaa sitäkään kunnostaa.
        Miksi kaikki ryökätin jutut tulee silloin, kun muutenkin on liian ahtaalla?
        Kiusaako Jumala minua, vai miten kaikki voikin mennä näin surkeesti. En jaksa enää yhtää uutta vastoinkäymistä. Seuraava vastoinkäyminen lienee se, kun tämä koneeni päättää lopullisesti posahtaa.... Silloin viimeistään tekisi mieli itsekin!!!


      • ex-näre
        Itsetuhon partaalla. kirjoitti:

        Olen hakenut apua, mikä kyennyt.
        Lyhyt aikaista apua olen saanutkin, mutta ongelman juurta ei ole saatu selvitettyä.
        Diagnoosejakaan ei olla saatu aikaseksi. Pitäis osata vaatia päästä perusteelliseen tutkimukseen. Nyt on vain arveluja, että on syytä arvella muistin olevan heikko jne... Ja suositeltu jatkotutkimuksiin, mutta ku nää tutkimukset eivät ole mitää ilmasia, eikä helposti saatavilla. Ainakaan mulle.

        Tänään tuli taas muutama vastoinkäyminen lisää. Tipahti myös uusi lasku postilaatikosta, johon mulla ei ole varaa. Pitäisi selvitellä monen monituista asiaa, mutta... Multa puuttuu kyvyt.
        En opi aiemmista. Aina samat asiat täytyy miettiä täysin alusta. Tuntuu tosi raskaalta tällainen.

        Tilini on lähes tyhjä... jälleen! Taas alkaa taistelu selviämisestä. Tiedossa on taas sossuluukulla käyntejä... Siis munhan pitäis pärjätä! Mutta kun en osaa, kuin kusta asiani.

        Tänään kävin Anttilassa. Musta tullu hirvee heräteostelija. Kaikkee pientä tarjoustuotetta pitäis saada. Joudun takoo miljoona viiskymmentä seitsemän kertaa pieneen kallooni, että tässä tilanteessa en todellakaan tarvitse uusia cd-levyjä, vaikka maksaisivat euron kappale. Ja en todellakaan tarvitse polkupyörääni lamppua, joka maksaa 2,90 euroa. Ja miksi minun pitäisi ostaa seinälle kello, jonka saisin kolmela eurolla. Tähän astikin olen tullut toimeen vallan hyvin ilman seinäkelloa! Ja jos mulla olisi kolme sataa, sillekin olisi osoite.. Tarvin tietokoneen, kun tää hajoaa kohta. Mutta mun on tyytyminen jatkossa kännykkään. Eilinen ukkonen hajoitti stereoni. Tykkäsin kuunnella musiikkia. Enää ei kuunnella. Olin jo valmis kattelee tori.fi:stä käytettyjä stereoita tilalle, nyt ku ei todellakaan ole varaa uusiin... Hajonnut stereoyksikkö maksoi 290 euroa.

        Pyörävarastossa oli käynyt varkaita. Olivat varastaneet useita pyöriä, mutta mun pyörää ei oltu viety. Siitä oltiin vain potkaistu takarengas vinoon... Tosi ikävän tuntoista ajaa sillä. Eikä mulla ole varaa sitäkään kunnostaa.
        Miksi kaikki ryökätin jutut tulee silloin, kun muutenkin on liian ahtaalla?
        Kiusaako Jumala minua, vai miten kaikki voikin mennä näin surkeesti. En jaksa enää yhtää uutta vastoinkäymistä. Seuraava vastoinkäyminen lienee se, kun tämä koneeni päättää lopullisesti posahtaa.... Silloin viimeistään tekisi mieli itsekin!!!

        Elämäsi vaikuttaa sekavalta ja päämäärättömältä. Olet kuin ilmapallo, jota tuuli kuljettaa katastrofista toiseen, ja vain odotat milloin väistämättömästi poksahdat. Tarvitset systeemin, jolla saat elämääsi jonkinlaista hallintaa.

        Raha ja sen käyttö näyttää olevan yksi selkeä pahoinvointiasi lisäävä tekijä. Siksi rahan käytön hallintaan ottaminen olisi kannattavaa. Siihen tarvitset rahankäyttösuunnitelman, jossa otat huomioon kuukausittaiset tulosi ja menosi. Suunnitelman on hyvä olla kirjallinen, jotta voit kirjata siihen, mitä tuloja saat ja minne rahasi kuluvat. Ehkä tukihenkilön apu olisi tarpeen ainakin aluksi, jotta opit pysymään suunnitelmassa. Sinun tapauksessasi tulojen ja menojen suunnittelua/seurantaa ei ilmeisesti kannata edes ajatella hetkellisenä projektina, vaan jatkuvana loppuelämän tapana, rahan(- ja elämän)hallintasysteeminä.


      • hohhoti
        Itsetuhon partaalla. kirjoitti:

        Olen hakenut apua, mikä kyennyt.
        Lyhyt aikaista apua olen saanutkin, mutta ongelman juurta ei ole saatu selvitettyä.
        Diagnoosejakaan ei olla saatu aikaseksi. Pitäis osata vaatia päästä perusteelliseen tutkimukseen. Nyt on vain arveluja, että on syytä arvella muistin olevan heikko jne... Ja suositeltu jatkotutkimuksiin, mutta ku nää tutkimukset eivät ole mitää ilmasia, eikä helposti saatavilla. Ainakaan mulle.

        Tänään tuli taas muutama vastoinkäyminen lisää. Tipahti myös uusi lasku postilaatikosta, johon mulla ei ole varaa. Pitäisi selvitellä monen monituista asiaa, mutta... Multa puuttuu kyvyt.
        En opi aiemmista. Aina samat asiat täytyy miettiä täysin alusta. Tuntuu tosi raskaalta tällainen.

        Tilini on lähes tyhjä... jälleen! Taas alkaa taistelu selviämisestä. Tiedossa on taas sossuluukulla käyntejä... Siis munhan pitäis pärjätä! Mutta kun en osaa, kuin kusta asiani.

        Tänään kävin Anttilassa. Musta tullu hirvee heräteostelija. Kaikkee pientä tarjoustuotetta pitäis saada. Joudun takoo miljoona viiskymmentä seitsemän kertaa pieneen kallooni, että tässä tilanteessa en todellakaan tarvitse uusia cd-levyjä, vaikka maksaisivat euron kappale. Ja en todellakaan tarvitse polkupyörääni lamppua, joka maksaa 2,90 euroa. Ja miksi minun pitäisi ostaa seinälle kello, jonka saisin kolmela eurolla. Tähän astikin olen tullut toimeen vallan hyvin ilman seinäkelloa! Ja jos mulla olisi kolme sataa, sillekin olisi osoite.. Tarvin tietokoneen, kun tää hajoaa kohta. Mutta mun on tyytyminen jatkossa kännykkään. Eilinen ukkonen hajoitti stereoni. Tykkäsin kuunnella musiikkia. Enää ei kuunnella. Olin jo valmis kattelee tori.fi:stä käytettyjä stereoita tilalle, nyt ku ei todellakaan ole varaa uusiin... Hajonnut stereoyksikkö maksoi 290 euroa.

        Pyörävarastossa oli käynyt varkaita. Olivat varastaneet useita pyöriä, mutta mun pyörää ei oltu viety. Siitä oltiin vain potkaistu takarengas vinoon... Tosi ikävän tuntoista ajaa sillä. Eikä mulla ole varaa sitäkään kunnostaa.
        Miksi kaikki ryökätin jutut tulee silloin, kun muutenkin on liian ahtaalla?
        Kiusaako Jumala minua, vai miten kaikki voikin mennä näin surkeesti. En jaksa enää yhtää uutta vastoinkäymistä. Seuraava vastoinkäyminen lienee se, kun tämä koneeni päättää lopullisesti posahtaa.... Silloin viimeistään tekisi mieli itsekin!!!

        Turhaa tuosta nyt on äitiäsi syyttää. Ota ittiäsi niskasta kiinni ja ryhdistäydy. Lopeta tuo syyttely. Kukaan muu ei nosta jos ei itte toimi.Lestadiolaisuus ei tee kenestäkään muistisairasta.


    • en tiedä muuta

      Aloittajan kirjoitus kertoo ainakin kirjallisestelahjakkuudesta.

      • Itsetuhon partaalla.

        Olen saanut koulutehtävissä yms. palautetta myös siitä, että osaan kirjoittaa. Usein vain lisätty, että kun pysyisit vielä asiassa. Osaan myös puhua, vaikken silleen erityisiä puheenlahjoja omistakkaan. Eräässä työtilanteessa työkaveri totesi minulle, että sinä puhut paljon, mutta se johtuu vain siitä, että sinä peität epävarmuutesi siihen. Hän saattoi olla oikeassa!

        Kävin keskustelussa yhen ihmisen kanssa, jolle kerroin, että olen tainnut tulla tieni päähän. Kerroin, kuinka minua on ruvennut tosissaan ottaa päästä, kun mitään ei tunnu jäävän päähäni. Hän siihen, että olet todennäköisesti tekemisen kautta oppiva. No tiedä häntä. En ainakaan ole oppinut tekemistäni asioista. Kerroin hänelle, että minulle ehkä tärkeintä ovat toistot. Saman asian toistoa jatkuvasti. Mutta miten sen toteuttaa. Eihän koulussa ja työelämässäkään kukaan jaksa opettaa samaa asiaa yhtenään uudelleen ja uudelleen niin, että se menisi selkäytimeen. Normaali ihminen kun oppii useimmiten jo ensimmäisellä kerralla.

        Yksi lahja multa ainakin puuttuu, mikä tulee kirjoittamiseen; tiivistämisen lahja.


    • Olet jo kokeillut lestadiolaisuutta, lestadiolaista äitiä sekä "taivaan isää".

      Kokeile Jeesusta, Hän on auttanut kaikki ihmiset Isän syliin, kukaan ei sinne ole Hänen kirkastumisensa jälkeen suoraan päässyt.

      Kokemuksesta sanon, että toimii.

      Kes.

      • helluntailaiselle

        Kysyttiinkö tähän joku mulkoileva klovnikantasi?


      • 12+4
        helluntailaiselle kirjoitti:

        Kysyttiinkö tähän joku mulkoileva klovnikantasi?

        Entä,,, kysttiinkö Sinulta?


    • Jotain tuli mieleen

      Ensiksi totean saman, mitä joku toinen jo totesi: Sinulla on kirjallista lahjakkuutta. Hallitset kielen käytön ja kieliopin. Voisitko tällä saralla saada työtä jostakin; voisit vaikka muokata huonosti koostettuja tekstejä parempaan kieliasuun? Lähinnä tulee mieleen kustantamot ja lehtitalot.Nimittäin edes yliopistossa tavanomaiset tenttivastaukset eivät edusta sitä kielellistä tasoa, mitä sinun kirjoituksesi edustaa.

      Toinen asia, muistin heikkous! Kelan ja eri virastojen toiminta perustuu siihen, että hakemukset on täytetty huolellisesti ja saapuvat ajallaan. Virkahierarkia ei anna virkailijoille lupaa sooloilla, vaikka sinun kannaltasi siihen olisi pätevä syy: muistamattomuus. Näiden paperiasioiden hoidossa sinä tarvitsisit apua. Jos olet kasvanut isossa perheessä, eikö joku sisaruksistasi voisi ryhtyä auttamaan sinua paperiasioissa. Kuitenkin elät käsittääkseni omillasi etkä todennäköisesti halua itsellesi virkaholhoojaa. Mutta kuitenkin tarvitsisit apua tällaisten asioiden hoitamiseen, että anomukset ja hakemukset lähtisivät ajallaan.

    • Jotain tuli mieleen

      Ensiksi totean saman, mitä joku toinen jo totesi: Sinulla on kirjallista lahjakkuutta. Hallitset kielen käytön ja kieliopin. Voisitko tällä saralla saada työtä jostakin; voisit vaikka muokata huonosti koostettuja tekstejä parempaan kieliasuun? Lähinnä tulee mieleen kustantamot ja lehtitalot.Nimittäin edes yliopistossa tavanomaiset tenttivastaukset eivät edusta sitä kielellistä tasoa, mitä sinun kirjoituksesi edustaa.

      Toinen asia, muistin heikkous! Kelan ja eri virastojen toiminta perustuu siihen, että hakemukset on täytetty huolellisesti ja saapuvat ajallaan. Virkahierarkia ei anna virkailijoille lupaa sooloilla, vaikka sinun kannaltasi siihen olisi pätevä syy: muistamattomuus. Näiden paperiasioiden hoidossa sinä tarvitsisit apua. Jos olet kasvanut isossa perheessä, eikö joku sisaruksistasi voisi ryhtyä auttamaan sinua paperiasioissa. Kuitenkin elät käsittääkseni omillasi etkä todennäköisesti halua itsellesi virkaholhoojaa. Mutta kuitenkin tarvitsisit apua tällaisten asioiden hoitamiseen, että anomukset ja hakemukset lähtisivät ajallaan

      • Jotain...

        Anteeksi, että edellinen teksti tuli kahteen kertaan. Mutta se ei lähtenyt lähetysikkunasta pitkään aikaan, joten lähetin sen uudelleen.


      • Itsetuhon partaalla.

        Täytyypä selvitellä. Voihan se olla, että mullakin on ADHD vaikka olen ollut lapsuudesta näihin päivin itse rauhallisuus. Ehkä se levottomuus on ollut sitten mun kohdalla sisäistä.


      • Itsetuhon partaalla. kirjoitti:

        Täytyypä selvitellä. Voihan se olla, että mullakin on ADHD vaikka olen ollut lapsuudesta näihin päivin itse rauhallisuus. Ehkä se levottomuus on ollut sitten mun kohdalla sisäistä.

        Tartu tilaisuuteen, kyllä saat varmasti apua ja sen hankkiminen on nyt KAIKISTA tärkein asia elämässäsi.
        Minä toivon vilpittömästi että asiat kääntyvät paremaan päin. Ota rauhallisesti asia kerrallaan. Ei meillä muillakaan mene asiat aina kuin Strömsössä.
        On laitettava jäitä hattuun ja otettava rauhallisesti. Kyllä ne selviävät varmasti.

        Tsemppiä ja hyvää vointia. Take it easy.


      • add
        Itsetuhon partaalla. kirjoitti:

        Täytyypä selvitellä. Voihan se olla, että mullakin on ADHD vaikka olen ollut lapsuudesta näihin päivin itse rauhallisuus. Ehkä se levottomuus on ollut sitten mun kohdalla sisäistä.

        Se on add. Itsellä juuri kyseinen ongelma/lahja. Raha asiat ei sovi mulle pätkääkään :) olenkin ollu koko aikuisikäni työttömänä.,ei se raha takaa onnea vaikka se elämää helpottaakin,pitää vaan opetella elämään vähemmällä.


    • Ateisti81

      Jumala ei auta sinua yksinkertaisesti siksi, että ei ole mitään jumalaa.
      Olis hyvä jos pystyisit lopettaan siihen mielikuvitus hamoon uskomisen.

    • asdfghijk

      Entäs sellainen, joka eerehtyi kirjoittamaan ammatikseen työtön ja töitä ei sitten ole näkynyt juuri ollenkaan!?

    • Pjoliks

      Kun olin nk. uskomassa, minulle sanottiin, että Jumala siunaa vain uskovaisia. Tosiasiassa olin maanrakoon poljettu onneton vetäytyjä.

      Sitten sain voimaan poistua vl-väestä. Löysin hyviä ystäviä ja elämäni rupesi kulkemaan parempia polkuja. On kyllä joitakin vastoinkäymisiäkin ollut, mutta hyvin olen jaksanut asiat hoitaa jo vuosia. Olen onnellinen.

      • Ateisti81

        Teit todella hyvän päätöksen. Sillä ei mitään jumalia ole olemassakaan. Ne on mielikuvitus hahmoja, joihin sitten jotkut uskovat ihan tosissaan. aika erikoistahan se on että elämme 2000 luvulla. Silti monet uskovat vielä jumaliin sun muihin mielikuvitus olentoihin. On sentäs vähän aika muuttunut, kun ei enään polteta noitia roviolla.


    • Uskova

      "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi". - Jeesus (Joh.8:31-32)

      Totuus ei satuta - se vapauttaa.

      Uppoudu Raamattuun.

      • Uskova voikin vastata minulle minkä niminen oli Jeesuksen isä?


      • Uskova
        lappix kirjoitti:

        Uskova voikin vastata minulle minkä niminen oli Jeesuksen isä?

        Jeesus puhutteli Jumalaa Isäksi.

        (En ala vääntämään asiasta).


    • Menet terveyskeskukseen lääkärille.Pyydät lähetteen jatkotutkimukseen ja luulen että saat eläkepaperit .Ei tekemättä mitään Jumala pudota rahapussia taivaalta.
      Jumala kuulee totisen rukouksen ja ajallaan antaa tai näyttää tien mistä saat apua.
      Ei sossutätien kanssa jaksa veljeillä iät ja ajat.Joka sieltä saa niin täytyy olla alkoholisti tai maahan muuttaja.Toivon että löydät ratkaisun ette päätyisi itsetuhoon.....

    • Armon alla

      Jumala rakastaa sinua. Hän on läsnä vaikket kokisi niin. Hän on luvannut että kun me heitämme murheemme hänen huomaansa - hän pitää meistä huolen. Jumala seisoo Sanansa takana. Sinäkin rakas ystävä saat olla sen uskomassa.

    • Jeesuksen kautta

      Huonomuistisuus saattaa viitata siihen että lapsuudessa on tapahtunut jotain niin traumaattista että sitä ei halua/pysty muistamaan,tai ilmapiiri on ollut niin ahdistava kotona että alitajunta suojaa mieltä muistamattomuudella.Itselläni on tätä myös,kun lapsuudessa oli sietämättömiä asioita,väkivaltaa,seksuaalista hyväksikäyttöä,sairastelua,turvattomuutta ja yksinäisyyttä.Minulla on ollut se suuri etu,että lapsuudenkodissani ei ollut mitään uskontoon liittyvää,vaan sellaista päinvastoin halveksuttiin.Aikuisena sitten löysin turvapaikan Jumalalta,kun ihmisiin en voinut luottaa(en luota juuri vieläkään).Usein lapsella on tarve kapinoida vanhempiensa arvomaailmaa vastaan jos on kokenut sen varjolla vääryyttä.Siinä kuin uskovien,mutta rakkaudettomien kotien lapset kiukuttelevat Jumalalle,me ateistien rakkaudettomien perheiden lapset saatamme tulla uskoon ihan kiusallamme.Se onko Jumala olemassa on kuitenkin näistä asioista riippumaton.On ollut suuri onni huomata että Jumala on rakkaus ja raamattu on totta.Kun tässä on elämän perusta,ei lapsuuden aika määrittele loppuelämää,vaan Jumalan tahto.Ei tänne kukaan ole syntynyt vanhempiensa tahdosta,vaan Luojan tahdosta ja hänen rakastettavakseen ja johdettavakseen.Kun ihmiselämäkin on ikuiseksi luotu,niin vaikea lapsuus siinä on pienen pieni ajanjakso.Lisäksi raamattu sanoo että meidän Jumalamme on lohdutuksen Jumala,eli kun hän sallii ihmiselle kärsimystä,hän tarjoaa myös siihen lohdutuksen.Hän antaa särkyä,mutta hän myös parantaa,sillä hän on kaikkivaltias.

    • Voitko harkita

      osittaista edunvalvontaa - että raha-asiasi hoidettaisiin viranomaisten kautta ja sitä kautta voisit ehkä saada toisenlaistakin apua, mahdollisesti hoitaisivat sinulle eläkkeen hakemisen tai tms.

      Otapa asioista selvää ja uskon, että asiasi järjestyvät, mutta tarvitset kyllä ehdottomasti ammattilaisten apua. Ei ihmistä jätetä yksin tässä yhteiskunnassa.

      Toivon sinulle voimia ja rohkeutta hakea apua - käänny sosiaaliviranomaisten puoleen, sieltä osataan varmasti ohjeistaa sinua eteenpäin, jotta asiasi saisivat paremman suunnan.

    • Kanssakulkia

      Tässä paikkoja Uudesta testamentista Hebrealaiskirjeestä luvusta 12

      Aloittajalle

      12:5 ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;

      12:6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".

      12:7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?

      12:8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.

      12:9 Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme?

      12:10 Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.

      12:11 Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.

      Itse olen saanut lohtua kärsimyksissä näistä jakeista

      Siunausta

      • Höpö, höpö

        kanssakulkia - eivät ne Raamatusta poimitut otteet auta epätoivoista tuossa tilanteessaan - varsinkaan kun olet poiminut vain kuritukseen ja kurittamiseen liittyviä tekstejä.

        Kyllä aloittaja tarvitsee ihan sananmukaisesti konkreettista apua - tahoja, jotka ojentavat kätensä auttaakseen.

        Ei sitä uskoa ja Raamattua pidä sotkea ja sekoittaa jokaikiseen asiaan. On tämä maailma muutakin kuin pelkkää murheen laaksoa. Esityksesi on suorastaan uskomaton ja kauhistuttava!

        Miten olisi sen lähimmäisen rakkauden kanssa? Sillä autetaan vaikeuksissa olevaa enemmän kuin Raamattua epätoivoisen ihmisen tilanteeseen vetämällä.

        Kyllä se vl-ihmisten usko näyttää olevan aika ilotonta ja synkkää, harmaata kuin sateinen päivä. Ei se kirjanoppineisuus sinustakaan sitä "oikeata uskovaista" tee, vaikka koko Raamatun ulkoa latelisit!


      • Höpö, höpö kirjoitti:

        kanssakulkia - eivät ne Raamatusta poimitut otteet auta epätoivoista tuossa tilanteessaan - varsinkaan kun olet poiminut vain kuritukseen ja kurittamiseen liittyviä tekstejä.

        Kyllä aloittaja tarvitsee ihan sananmukaisesti konkreettista apua - tahoja, jotka ojentavat kätensä auttaakseen.

        Ei sitä uskoa ja Raamattua pidä sotkea ja sekoittaa jokaikiseen asiaan. On tämä maailma muutakin kuin pelkkää murheen laaksoa. Esityksesi on suorastaan uskomaton ja kauhistuttava!

        Miten olisi sen lähimmäisen rakkauden kanssa? Sillä autetaan vaikeuksissa olevaa enemmän kuin Raamattua epätoivoisen ihmisen tilanteeseen vetämällä.

        Kyllä se vl-ihmisten usko näyttää olevan aika ilotonta ja synkkää, harmaata kuin sateinen päivä. Ei se kirjanoppineisuus sinustakaan sitä "oikeata uskovaista" tee, vaikka koko Raamatun ulkoa latelisit!

        Jos jää nyhjöttämään kotiin ja anelee Jumalalta apua, niin sellaista ei tule, koska eihän muinainen kivipatsas voi ketään auttaa. Se on ihmiskäden ja mielikuvituksen tuotetta.
        Ei paras apu on oma apu, joka asiassa. On hankittava tietoa, kanavia ja apua asiantuntijoilta.

        Paraneeko puhkeamassa oleva umpisuoli odottamalla kotona apua jumalalta. Kirurgin veitsi ja antibiotiit parantavat. Sama pätee joka asiassa. On oltava aktiivinen ja etsittävä tukea ja apua. Sitä löytyy tästä yhteiskunnasta erinomaisen paljon. Etenkin uskontoja ja uskonnollisia tuputtajia ovat kierrettävä kaukaa.


    • Just jsut

      Tuskinpa olet vl koska kiroilet ja hallelujaa sanot... Ei ns vastaa henkeen.. Mikä lie töhörretty pila..

    • en tiedä muuta

      Jos on jossakin lahjakas toi olla toisessa melkoinen tumpelo, harvoin näkee ihmisen joka hallitsee kaikki elämänalueella.

    • Itsetuhon partaalla.

      Tosi ihanaa. Kuulin, että äidilläni on todettu kaksisuuntainen mielialahäiriö, mutta hän kiistää asian täysin. Olisi ollut minunkin edun mukaista, että tieto olisi saavuttanut ajoissa minutkin.
      Nimittäin viisi vuotta sitten, kun olin kovin masentunut ja pääsin uudelleen terapiaan uuden kriisin myötä, kysyttiin, onko suvussasi mielialahäiriöitä. Kyseltiin mm. kaksisuuntaisen mielialahäiriön esiintymistä suvussamme. Totesin, että ei ole mitään ainakaan havaittu. Tosin lisäsin siihen, että epäilen, että minulla saattaisi olla. Psykologi oli sitä mieltä, että kokemani traumaattiset asiat ovat saaneet mielialani vain vajoamaan ja hänellä ei ole syytä epäillä, että minulla olisi edes mitään maniavaiheita koskaan ollutkaan. Edes hypomaniaa.
      Olisi ollut ihan kiva tietää jo tuolloin siitä, että äitilläni oli todettu kaksisuuntainen mielialahäiriö jo 15-vuotta sitten.

      Nyt kun tieto saavutti minut, huomasin, että mullahan on muuten kans ollut selkeästi kaksisuuntaista mielialahäiriötä, vaikkei selkeitä maniavaiheita koskaan ollutkaan. Minulla on enemmänkin ollut ns. sekamuotoista vaihetta, jossa minulla on yhtä aikaa masennuksen oireita, mutta käyttäydyn holtittomasti, toimintani on pääosin päämäärätöntä touhuilua, en tajua asioiden syy ja seuraussuhteita, vaan saatan liian huolettomasti kuluttaa vähiä rahojani.

      Jos olisin saanut apua ajoissa, en olisi ehtinyt ajautua näin pahoihin ongelmiin. Nyt olen niin kusessa, että täältä ei enää nousta parhaankaan terapeutin voimin. Olen ehtinyt kusemaan asiani jo niin perinpohjin, että ainoa järkevältä kuulostava vaihtoehto on enää elämän päättäminen. Kun googlasin kakssuuntaisesta mielialahäiriöstä, tunnistin liian vahvasti itteni sieltä.
      Tosi kiva huomata näin myöhään, että oon päästäni seko ja ollut täysin vailla hoitoa koko elämäni ajan, tosin masennusta on hoidettu. Aina tultu samaan.

      Lopuksi vielä kysymys: Onko sairaan pakko elää? Eikö ihmisen itsemääräämisoikeus oikeuta itsensä lopettamiseen? Eutanasia tällaisessa olisi hyvä. Kaksisuuntainen mielialahäiriö on elinikäinen. En jaksa elää koko loppu elämääni tietoisuudessa siitä, etten saa enää ikinä elämääni normaaliksi, jota se ei ole koskaan ollutkaan. Olen rehellisesti sanottuna vammainen ihminen!

      http://www.e-mielenterveys.fi/mielenterveyden-hairiot/kaksisuuntainen-mielialahairio/

    • Lohdutus

      Katso Jeesukseen, Kats Jeesukseen ystäväni. Älä katso olosuhteisiin, älä itseesi älä muihin ihmisiin, vaan katso Häneen joka on kuollut sinun tähtesi ja kantanut sinun sairautesi ja sinun heikkoutesi ja kaikki taakkasi. Sinun ystäväni ei tarvitse niitä kantaa koska kukaan ihminen ei kyken siihen. Jeesus haluaa auttaa sinua, sinun tulee vain haluta heittää kuormasi Hänen päälleen. Anna hänen hoitaa sinua ja sinun asioitasi. Jumala on AINA elämän puolella, AINA. Älä usko perkeleen valheisiin, itsetuhoiset ajatukset ovat aina sielunvihollisen puolelta tulevia, se ei koskaan voisi olla Jumalan tahto sinun kohdallasi. Koska hän rakastaa sinuan niin valtavasti ja Hän näkee kaikki ongelmasi kaikki huolesi ja ahdistuksesi. Laitan tähän sinulle raamatun paikan joka olkoon sinulle lohdutuksena: Matteus 6:26 Katsokaa taivaan lintuja:eivät ne kylvä,eivät leikkaa eivätkä kokoa aittoihin,ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljon arvokkaampia kuin ne? Matteus 6:34 Älkää siis kantako huolta huomisesta,sillä huominen päivä pitää huolen itsestään. Kullekin päivälle riittää oma vaivansa. Ole siunattu.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4336
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1724
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1400
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1195
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe