Kaikuja elämän avaruudesta

125

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k/k

      Ei tuhkasta vaan tuskasta
      syntyy kyynel.
      Sekoittaen mielen tyynen
      jättäen jälkeensä surun
      ja kyynisyden.

      Kyynelhelmen tullessa ulos
      ihmisen poskilla nähdään
      surun voiman lopputulos.

      Aina ei synny uutta
      vaik toivois hyväksyntää ja rakkautta
      elämän säännöt on tässä
      elä,taistele,paikkas pidä, itsesäälittä

      Mä kun en noist vieraist kielistä ymmärrä niin en sun asiaakaan tajunnut mut sulkahattuinen runoilija kun oot nii semmosen väsäsin.

      Ihan vaan sun sanojes innoittamana

      • "k/k"

        Minkä laulun olisit laittanut, jos olisi juolahtanut mieleesi?
        Seurata muutakin aloituksen ajatuksesta.
        Toivottavasti se oli kuitenkin ajatuksissasi.
        Lauluni ajatus on sen nimessä:
        Parempaa rakkautta seuraavalla kerralla.
        Joten hyvin löysit siihen riimit kommentissasi.
        Ja joo, kiitos että tunnet minut innoittajaksi.
        Ainakin vähän.

        https://www.youtube.com/watch?v=svtLQ-w_QtQ

        H.


      • k/k
        hunksz kirjoitti:

        "k/k"

        Minkä laulun olisit laittanut, jos olisi juolahtanut mieleesi?
        Seurata muutakin aloituksen ajatuksesta.
        Toivottavasti se oli kuitenkin ajatuksissasi.
        Lauluni ajatus on sen nimessä:
        Parempaa rakkautta seuraavalla kerralla.
        Joten hyvin löysit siihen riimit kommentissasi.
        Ja joo, kiitos että tunnet minut innoittajaksi.
        Ainakin vähän.

        https://www.youtube.com/watch?v=svtLQ-w_QtQ

        H.

        Hunksille
        Saattaa olla et ymmärsinkin aloitukses laulun nimen .
        Mulle tuli siit nimestä mieleen toi parempi rakkaus juttu.
        Olen saanut osakseni aivan riittävästi tykkäämistä,varsinkin eresmenneeltä lapseltani.
        En oikeestaan eres haluais enää tulla takaisin ja siks koitan elää parhaani mukaan elämääni.
        Olen slaavilaisen musiikin ystävä ja laittaisin sellasen ku hiljaisuus trumpetti jutun.
        En nyt jaksa hakea sitä mut helposti se löytyy.
        Alkavan syksyn hämärä on jo hiipinyt parvekkeelle ja se tuo mukanaan elon ehtoon surumielisyyttä,aamulla taas valo sen karkottaa.


    • Tuhkasta nousee ilon lintu uuteen tajuntaansa. Jos ei nouse, niin jotain on mennyt pahasti tukkoon.

      Kyynelhelmet ne ovat olleet minun elämäni ratto ja kasvuni kastelijat.

      http://www.youtube.com/watch?v=jE3HCoMkJjM

    • täältä noustaan viel

      ä.




      Tapio Heinonen on yksi suomen loistavimmista artisteista, harmi kun hänen elämänsä päättyi liian varhain,
      olisi ollu vielä paljon annettavaa taitelijana,
      kuten monen muunki harvinaisen lahjakaan taitelijan elämä on ollu aivan liian lyhyt,
      miksi suomalainen ei jaksa elää elämäänsä lopuun asti,
      syvissä syövereissä itseki kamppailen suuressa surussani,
      itsetuhoisesti käyttäytyen, kuten tuhlaamalla elämääni tyhjyyteen taivaan tuuliin,

      hunskissa asuu myös taiteelinen sielu,,,,,, nääämmä, terv, anoppi


      • --------------------
        helmiah56 kirjoitti:

        Tästä tykkään hurjan paljon: harvinaista veikistelyä ja hulluttelua Tapiolle; äänellistä vapautuneisuutta ja tunteiden vivahteita:

        http://www.youtube.com/watch?v=R8vleVq2HMc

        Ihana ihana ihana, Tapio Heinonen on ollu aina yksi suurista suosikkeistani,

        suren hänen poismenoa avanliian nuorena,


      • muisteloita vain --

        Ilmeisesti aviokriisi teki liian kipeetä hänelle, hän päätti poistua paremmille laitumille luojan syliin,

        suomi menetti lahjakkaan taiteilija opettajan
        liian moni upee taitelija lähtee aivan liian aikasin pois,
        Laila Kinnunen on edelleen suomen huippu, hänen vertaista ei vieläkää ole suomeen syntyny, ääni oli harvinaisuus,
        miksi miksi ei lahjakaat harvinaisuudet jaksa loppuun asti,
        Jamppa Tuominen poistui keskuudestamme yksin kanarian saarilla,
        entä Bädink Somerjoki, vieläki sitä itketään ja radiossa kuunellaan hyvin usein hänen musiikkiaan,
        --- se suuri ilo kuitenkin on, me saammme nauttia heidän tuotannostaan ihanasta musiikista,
        aina löytyy jokaiseen elämän tilanteeseen lohduttavaa kaunista musiikkia, ja taas meillä elämä jatkuu,


      • bessie*

        Kuuntelepa Julian Grimau Kristiina Halkolan esittämänä, Paloma.

        Kohtalaisen vahva tulkinta, muistelen.


      • ent. siivoojaparka
        bessie* kirjoitti:

        Kuuntelepa Julian Grimau Kristiina Halkolan esittämänä, Paloma.

        Kohtalaisen vahva tulkinta, muistelen.

        No nyt alkaa kuulostaa tutulta. Minulle sellainen Tapio Heinonen on jäänyt jotenkin ihan väliin kokonaan. Syytä en tiedä.

        Julian Grima on tuttu laulu, mutta kuulosti oudolta pehmoisella samettiäänellä laulettuna. Kuulosti jotenkin väljähtyneeltä ja lattealta.Päässäni on kaikunut se entivanhaisen vasemmistopoliittisen liikkeen lauluna mahtipontisesti ja elävästi naisen äänellä laulettuna.

        Miettinyt tässä, että oliko Kristiina Halkola vai Kaisa Korhonen. Luultavasti on jossain älppärillä tallessa vieläkin. Se oli sen ajan melkein välttämättömyys nuorille kuunnella niitä. Jotain samansuuntaista villitystä kuin nykyisin olla silleen suvaitsevainen...




      • luulisin...
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä myös. En ole kauheen innostunut paatoksesta.

        Sitten et varmaan ole kauhean innostunut oopperastakaan?


      • luulisin... kirjoitti:

        Sitten et varmaan ole kauhean innostunut oopperastakaan?

        En ole oopperan ystävä myöskään. :(


    • shirim

      Niin paljon mahtuu
      kai jokaisen ihmisen elämään
      laulujen aiheita ilosta, rakkaudesta, tuskasta, surusta ja ihan arkipäivän asioistakin.
      Elämän iloista ja työstä, toisaalta maailmantapahtumat kaikkine tragedioineen, sotineen ja sairauksineen, ihmisineen kokemassa sotien kauhuja, vammoja, menetyksiä -yksinkertaisesti sanat ei riitä kertomaan tuntoja ja tuntemuksia.

      Kyllä olen samaa mieltä että innoittaja olet, henkilö Hunksz. Sinun ja muidenkin,
      omatkin runot ja tekstit mielestäni voi pukea myös säveliksi. Duureiksi ja molleiksi.
      Entisajan Midinetti pujotti kaikki toiveensa lankaan hääpukua ommellessaan,
      minä tein surutyötä pukemalla soinnuiksi ja melodiaksi karvailta ja kipeiltä
      tuntuvia muistoja ja tunteita, syntyi sävelkoosteitä c- ja f-m, annoin nimeksi sille
      työlle nimeksi särkyneitä unelmia ja unikuvia, tunnelmakuvia myös sanoista
      joki se virtaa merelle päin..
      Kun sateen jälkeen aurinko paistoi, puista tippuvissa vesipisaroissakin voi nähdä
      vielä valon, taivaan sinen ja kaikki sateenkaaren värit.
      Soittaminen oli hyvää sormijumppaa ja sysää tunteita liikkeelle - musiikilla on
      merkillinen voima edelleenkin. Ja oppia ikä kaikki.

    • jussi...,.
    • eppu2

      Kuuntelin päivällä radiota.
      Siellä puhuttiin, että jokainen avioliitto päättyy joskus, joko eroon tai kuolemaan.
      Sellainen liitto, joka ei pääty kyyneliin, on ollut huono liitto.
      Niin kai se on.

    • henrjii
    • Eilen jo tätä aloitusta vilkaisin ja ajattelin, että siinäpä taas "empaattinen runoilija" kirjoittaa asioista joista ei taida mitään tietää.
      Tekopyhää, tekotaiteellista runoilua.
      En ymmärrä mikä on moisen aloituksen tarkoitus.
      Aika syntyä uuden? Kun seisoo lapsensa kuolinvuoteen vierellä, ei mieti uuden syntymää. Toki uusia kyyneleitä syntyy ja jokainen niistä on erilainen.
      Kyynel ei synny tuhkasta, rakas ystäväni k/k sen jo sanoi.
      Se syntyy surusta, äärettömästä tuskasta ja ikävästä, ei mistään pienestä nipistyksestä.
      En muista koskaan itkeneeni ilosta tai menneen rakkauden tähden. Noh, viimeisestä on aikaa jo yli 35 vuotta, voi olla, etten muistakaan niin tarkkaan.

      Mutta tässä on laulu joka aina saa kyyneleet silmiini, etenkin näin syksyisin. Vaikka jo 31 vuotta on pian kulunut.


      http://www.youtube.com/watch?v=vFNPjn4PkjY

      • k/k

        sikäli mikäli kipeeltä selältä pystyn niin kunnon virtuaali halaus, uskoa valoisampaan.


      • kyyneleiset*

        En voinut minäkään kuunnella ilman kyyneleitä vuosikausiin. Muistui aina mieleen veljeni hautajaiset jossa alussa soitettiin "Maan korvessa....."

        Toki joskus on ollut niitä iloisiakin hetkiä, joissa on tullut silmiini ilon kyyneleitä.


      • voi suru!

        Et sitten ymmärtänyt aloitusta. Vai luitko huolimattomasti muuten vaan?

        Anceli:
        "Kyynel ei synny tuhkasta, rakas ystäväni k/k sen jo sanoi."

        Aloittaja Hunkz:
        "Muistakaa aina, että yksikään kyynel ei synny tuhkasta."


      • kipukyyneleet*
        k/k kirjoitti:

        sikäli mikäli kipeeltä selältä pystyn niin kunnon virtuaali halaus, uskoa valoisampaan.

        Toivottavasti selkäsi paranee mahsollisimman pian, toivoo toinen selkäkipuinen.


      • ent. siivoojaparka

        Hunksutin taisi nyt "heittää helmiä sioille". En minä aliarvioi kenenkään omakohtaista surua, jokaisella on omansa joskus, mutta minä ymmärsin näin;

        Kyynel tulee ulos silloin, kun on aika uuden (kyyneleen) syntyä. Ymmärsinkö sitten ihan väärin?

        Anceli:
        "Aika syntyä uuden? Kun seisoo lapsensa kuolinvuoteen vierellä, ei mieti uuden syntymää."

        Jäin vähän ällikälle.


      • voi suru! kirjoitti:

        Et sitten ymmärtänyt aloitusta. Vai luitko huolimattomasti muuten vaan?

        Anceli:
        "Kyynel ei synny tuhkasta, rakas ystäväni k/k sen jo sanoi."

        Aloittaja Hunkz:
        "Muistakaa aina, että yksikään kyynel ei synny tuhkasta."

        Nimenomaan kirjoitin edellisessä vastauksessani, etten ymmärtänyt aloituksen tarko9itusta, eikä siinä ole mitään erikoista. Pikemminkin päinvastoin, hyvin tavallista kohdallani.

        Kyllä huomasin että myös hunksz sanoi noin, mutta koska myös k/k oli sen sanonut, en maininnut molempia.

        Juu, on surullista, on.


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Hunksutin taisi nyt "heittää helmiä sioille". En minä aliarvioi kenenkään omakohtaista surua, jokaisella on omansa joskus, mutta minä ymmärsin näin;

        Kyynel tulee ulos silloin, kun on aika uuden (kyyneleen) syntyä. Ymmärsinkö sitten ihan väärin?

        Anceli:
        "Aika syntyä uuden? Kun seisoo lapsensa kuolinvuoteen vierellä, ei mieti uuden syntymää."

        Jäin vähän ällikälle.

        Tälle sialle ainakin heitti ihan turhaan.

        Tietenkin olisin voinut kirjoittaa myös näin:
        "Aika syntyä uuden? Kun seisoo lapsensa kuolinvuoteen vierellä, ei mieti uuden kyyneleen syntymää."

        Olisko se ällikkääsi vaikuttanut?

        Hyvä että hänellä on ymmärtäjiä ja sananselittäjiä apunaan.


      • k/k kirjoitti:

        sikäli mikäli kipeeltä selältä pystyn niin kunnon virtuaali halaus, uskoa valoisampaan.

        Kiitos sinulle k/k, lämpöinen virtuaalihalaus toiselta kipeäselkäiseltä.


      • ent. siivoojaparka
        Anceli kirjoitti:

        Tälle sialle ainakin heitti ihan turhaan.

        Tietenkin olisin voinut kirjoittaa myös näin:
        "Aika syntyä uuden? Kun seisoo lapsensa kuolinvuoteen vierellä, ei mieti uuden kyyneleen syntymää."

        Olisko se ällikkääsi vaikuttanut?

        Hyvä että hänellä on ymmärtäjiä ja sananselittäjiä apunaan.

        Eiköhän ne kyyneleet tule spontaanisti ihan miettimättä silloin, kun niitten aika on tulla.

        Runoissahan on aina oltavakin se eri tavoilla tulkitsemisen vara, miten se ketäkin puhuttelee, vai puhutteleeko ollenkaan. En minä kenenkään runoja havittele selittelemään, eikä minulle se ole tärkeää, mitä runoilija on halunnut sanoa, vaan se, mitä se minulle sanoo. Ällistyin vain sitä, kun ymmärsin sen niin toisella tavalla kuin sinä.

        Kuka meistä täällä nyt lieneekään se "sika"?


      • ent. siivoojaparka
        Anceli kirjoitti:

        Nimenomaan kirjoitin edellisessä vastauksessani, etten ymmärtänyt aloituksen tarko9itusta, eikä siinä ole mitään erikoista. Pikemminkin päinvastoin, hyvin tavallista kohdallani.

        Kyllä huomasin että myös hunksz sanoi noin, mutta koska myös k/k oli sen sanonut, en maininnut molempia.

        Juu, on surullista, on.

        Mutta hyväne aika, jos joku siteeraa toisen kirjoittamia sanoja, niin eikö silloin olisi sopivampaa kertoa, kuka sen on alunperin kirjoittanut, eikä sitä kuka sen on kopioinut.

        Miten se vaikuttikin k/k:n kirjoittamana niin paljon paremmalta kuin Hunkzin kirjoittamana?


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Eiköhän ne kyyneleet tule spontaanisti ihan miettimättä silloin, kun niitten aika on tulla.

        Runoissahan on aina oltavakin se eri tavoilla tulkitsemisen vara, miten se ketäkin puhuttelee, vai puhutteleeko ollenkaan. En minä kenenkään runoja havittele selittelemään, eikä minulle se ole tärkeää, mitä runoilija on halunnut sanoa, vaan se, mitä se minulle sanoo. Ällistyin vain sitä, kun ymmärsin sen niin toisella tavalla kuin sinä.

        Kuka meistä täällä nyt lieneekään se "sika"?

        "ent. siivoojaparka"

        Sika olkoon aina minä.
        Mieluummin kuin kukaan muu.

        H.


      • ent. siivoojaparka
        hunksz kirjoitti:

        "ent. siivoojaparka"

        Sika olkoon aina minä.
        Mieluummin kuin kukaan muu.

        H.

        No, ok! Sika heitti helmiä meille.


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Mutta hyväne aika, jos joku siteeraa toisen kirjoittamia sanoja, niin eikö silloin olisi sopivampaa kertoa, kuka sen on alunperin kirjoittanut, eikä sitä kuka sen on kopioinut.

        Miten se vaikuttikin k/k:n kirjoittamana niin paljon paremmalta kuin Hunkzin kirjoittamana?

        Ent. siivoojaparka.

        Mikäs nyt on, kun tämä asia sinua noin kovin vaivaa. Muistuttaa jo erään toisen perässäni jankuttamista, silloin kun on hunksista kyse.

        Vastasin aloittajalle ja koska toinen kirjoittaja oli hänelle jo samasta kirjoittanut, viittasin siihen.
        Kaipa aloittaja itse tietää mitä on kirjoittanut.
        Sovitaan niin, että molempien tekstit olivat aivan samanvertaiset, niin saadaan sulle hyvä mieli.

        Minulla ei nyt ole aikaa eikä halua tästä pikkuasiasta peistä kalistella, virkeää päivää sinullekin.


      • ent. siivoojaparka
        Anceli kirjoitti:

        Ent. siivoojaparka.

        Mikäs nyt on, kun tämä asia sinua noin kovin vaivaa. Muistuttaa jo erään toisen perässäni jankuttamista, silloin kun on hunksista kyse.

        Vastasin aloittajalle ja koska toinen kirjoittaja oli hänelle jo samasta kirjoittanut, viittasin siihen.
        Kaipa aloittaja itse tietää mitä on kirjoittanut.
        Sovitaan niin, että molempien tekstit olivat aivan samanvertaiset, niin saadaan sulle hyvä mieli.

        Minulla ei nyt ole aikaa eikä halua tästä pikkuasiasta peistä kalistella, virkeää päivää sinullekin.

        Ei minua tuollaiset jää vaivaamaan. Olin jo unohtanut koko episodin. Piti ihan lukea taaksepäin, että onkos sitä tullut jotain jankutettua ja mitä. Olenkos minä tuollaista tehnyt sinulle aikaisemminkin, en muista?

        En tiedä kenestä toisesta puhut ja minkälaisessa yhteydessä. Ei kai sillä ole väliäkään. Nyt sattui sattumoisin olemaan nuo Hunkzin helmet, olisi voinut olla kenen muun tahansa. Ei minusta hunksutin mitenkään puolustuskyvytön raukka ole, en minä siksi...


      • *******
        Anceli kirjoitti:

        Kiitos sinulle k/k, lämpöinen virtuaalihalaus toiselta kipeäselkäiseltä.


      • ******* kirjoitti:

        "*******"

        Mitä tarkoittaa tietävämpi?
        Liittyykö se pieneen ihmiseen, vai isoon maailmaan?
        Kommenttisi olisi ollut ihan hyvä, ilman lopussa olevaa ihmettelyä.
        Tuo ihmettely latisti kommenttisi tasolle, joka ei ole elämää.
        Se on toisien ihmisten ajattelua kohtaan suunnattu arvostelu ja pilkka.
        Sitä sinun pitäisi surra eniten.

        https://www.youtube.com/watch?v=S5m4zZhW-oY


        H.


      • *****
        hunksz kirjoitti:

        "*******"

        Mitä tarkoittaa tietävämpi?
        Liittyykö se pieneen ihmiseen, vai isoon maailmaan?
        Kommenttisi olisi ollut ihan hyvä, ilman lopussa olevaa ihmettelyä.
        Tuo ihmettely latisti kommenttisi tasolle, joka ei ole elämää.
        Se on toisien ihmisten ajattelua kohtaan suunnattu arvostelu ja pilkka.
        Sitä sinun pitäisi surra eniten.

        https://www.youtube.com/watch?v=S5m4zZhW-oY


        H.

        Eipä juuri kiinnosta mielipiteesi. Itse syyllistyt edellisessä viestissäsi arvosteluun. Täällä olevat kommentit aiheuttivat viimeisen lauseen. En muuta mieltäni asista.


    • Lorena*

      Tässä vuoden -97 tangokuningas Tomi Markkola todellinen miehekäs komistus, lisänä upea miehekäs ääni ja esitystaito, hänen esityksiä on mahtavaa kuunnella. Kyllä siinä vanha setä Sillanpää jää toiseksi kun kuuntelee Lago Maggioren JS:n esittämänä.
      Usein ihmettelen miksi media unohtaa parhaat kuninkaalliset, yhtä vaan suitsutetaan vaikka ei niin tarpeellistakaan. Myös Tomi Markkolan esitys, Jos luoksesi tulla mä saan on vailla vertaa. Nyt tuli hehkutettua esille kyllä maassamme artisteja ja todella hyviä löytyy.

      Eilen illan you tubesta kuuntelin monenlaista musaa, yksi oli Ricky King kitaroineen, liekä parempaa kitaristia löytyy?

      https://www.youtube.com/watch?v=Rhq8PfjSh-M

      Nyt sitten setäHunks sotakirveet esille sanan säilän viuhuessa arvostelemaan kotimaisten artistien taitoja!

      • ilonkyynel*

        Ricky Kingin soitosta minäkin tykkään. Captain Cook on ainakin myös kiva.



    • Täytyy sanoa, että olet kehittynyt muutamassa vuodessa ison harppauksen, kunpystyt näin syvään analyysiin.

      Muuten täällä näyttää elo jatkuvan vanhoilla uomillaan, sinulla kitara ja hippiponnari.

      https://www.youtube.com/watch?v=GdthX65CMp4


      • hunksz kirjoitti:

        "helmiah56"

        Suurempi syyllinen taitaa olla kehittynyt kuulija/lukija-kunta :)
        Minä olen vain tämmöinen(sanat):

        https://www.youtube.com/watch?v=OfoFcSQJvS4

        H.

        Hunksz

        Tästä huomaa, miten hyvää Pepelle olisi urallaan tehnyt, jos olisi ollut kanssalaulajana vahva naisääni vierellä.

        Älä kuitenkaan jakele tätä laulua ihan näin vain, koska tiedän miten tärkeä ja merkityksellinen tämä laulu sanoineen on eräälle pitkäaikaiselle palsatalla olleelle ihmiselle. Laulut ovat tietysti vapaita, mutta ei kannata polkea jalkoihin kaunista jollain hetkellä ollutta kaunista kiintymystä.

        Me kaikki kuulumme tähän ryhmään, vaikka leijuisimme joskus vaaleanpunaisissa pilvissä:

        https://www.youtube.com/watch?v=DHVBi3XBRYY


      • suurin ja kaunein
        helmiah56 kirjoitti:

        Hunksz

        Tästä huomaa, miten hyvää Pepelle olisi urallaan tehnyt, jos olisi ollut kanssalaulajana vahva naisääni vierellä.

        Älä kuitenkaan jakele tätä laulua ihan näin vain, koska tiedän miten tärkeä ja merkityksellinen tämä laulu sanoineen on eräälle pitkäaikaiselle palsatalla olleelle ihmiselle. Laulut ovat tietysti vapaita, mutta ei kannata polkea jalkoihin kaunista jollain hetkellä ollutta kaunista kiintymystä.

        Me kaikki kuulumme tähän ryhmään, vaikka leijuisimme joskus vaaleanpunaisissa pilvissä:

        https://www.youtube.com/watch?v=DHVBi3XBRYY

        Mä käsitin et hän itse on kaikki meille kaikille. Myös sinulle uudella nikilläs


      • suurin ja kaunein kirjoitti:

        Mä käsitin et hän itse on kaikki meille kaikille. Myös sinulle uudella nikilläs

        Hyvä. :-)) Ryöpsähtelyjä vanhastaan arastelen.

        Ilma jota kaikki hengittävät:

        https://www.youtube.com/watch?v=Wb1NHZ-euAc


      • helmiah56 kirjoitti:

        Hunksz

        Tästä huomaa, miten hyvää Pepelle olisi urallaan tehnyt, jos olisi ollut kanssalaulajana vahva naisääni vierellä.

        Älä kuitenkaan jakele tätä laulua ihan näin vain, koska tiedän miten tärkeä ja merkityksellinen tämä laulu sanoineen on eräälle pitkäaikaiselle palsatalla olleelle ihmiselle. Laulut ovat tietysti vapaita, mutta ei kannata polkea jalkoihin kaunista jollain hetkellä ollutta kaunista kiintymystä.

        Me kaikki kuulumme tähän ryhmään, vaikka leijuisimme joskus vaaleanpunaisissa pilvissä:

        https://www.youtube.com/watch?v=DHVBi3XBRYY

        "helmiah56"

        Ennen ja jälkeen ajan, jolloin mamman aika palstan jätti.
        Ei yksikään nainen ole jäänyt ilman huomiotani.
        Aina on jokainen heistä muistoissani, tai toiveissani.
        Kenestäkään en ole, enkä tule olemaan pahoillani.
        Eikä kenenkään heistä pidä olla pahoillaan minun vuokseni.
        Jokainen nainen on minulle kuin kaunen aamu-aurinko, tai kaunein ilta-rusko.
        Elämäni yllä-pitäjiä ovat he aina.

        Minä inhoan Loiria.

        https://www.youtube.com/watch?v=qGvMjgLXBi0

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "helmiah56"

        Ennen ja jälkeen ajan, jolloin mamman aika palstan jätti.
        Ei yksikään nainen ole jäänyt ilman huomiotani.
        Aina on jokainen heistä muistoissani, tai toiveissani.
        Kenestäkään en ole, enkä tule olemaan pahoillani.
        Eikä kenenkään heistä pidä olla pahoillaan minun vuokseni.
        Jokainen nainen on minulle kuin kaunen aamu-aurinko, tai kaunein ilta-rusko.
        Elämäni yllä-pitäjiä ovat he aina.

        Minä inhoan Loiria.

        https://www.youtube.com/watch?v=qGvMjgLXBi0

        H.

        Hunksz

        Oli vähän nalkuttavan kiivasta osin. Ihanaa, että inhoat Loiria.

        ok:

        https://www.youtube.com/watch?v=emHrsJ93Sr0


      • Hei kun keikuskelen
        helmiah56 kirjoitti:

        Hunksz

        Oli vähän nalkuttavan kiivasta osin. Ihanaa, että inhoat Loiria.

        ok:

        https://www.youtube.com/watch?v=emHrsJ93Sr0

        "helmiah56"

        Miksi kirjoitit, että "Ihanaa, että inhoat Loiria."?

        Minusta Loiri laulaa sydämellä. Tosi keskittyneen tosissaan. Oih ja voi, tahdon mainita Loirin "Sydämeeni joulun teen". Hitto ku hää tulkitsee sen hyvin. Kukaan muu ei laula sitä yhtä hyvin.
        Minä pidän Loirista. Oikea monitaiturimies.


        Kivan kappaleen pistit kuulolle. Voi miten paljon oonkaan kuunnellut Celine Dionia ja Barbra Streisandia. Mahtavia laulajattaria.


      • Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        "helmiah56"

        Miksi kirjoitit, että "Ihanaa, että inhoat Loiria."?

        Minusta Loiri laulaa sydämellä. Tosi keskittyneen tosissaan. Oih ja voi, tahdon mainita Loirin "Sydämeeni joulun teen". Hitto ku hää tulkitsee sen hyvin. Kukaan muu ei laula sitä yhtä hyvin.
        Minä pidän Loirista. Oikea monitaiturimies.


        Kivan kappaleen pistit kuulolle. Voi miten paljon oonkaan kuunnellut Celine Dionia ja Barbra Streisandia. Mahtavia laulajattaria.

        Hei kun keikuskelen

        Ihan siksi kirjoitin, kun jokunen vuosi takaperin H tyrkytteli tuota Loiria ja sanoin hälle, et Loiri kuuluu piun inhokkeihin, painajaisiini musiikin saralla. Nyt muutamassa vuodessa Loiri (elämän trgedioidensa piinamana lopulta kypsynyt ja pelastanut marinoitumisasteensa kait) on muuntunut ihan OK_kaveriksi miun korvillein. Täytyy katsoa tuleva Ohjelma telkkarista, nimeä en nyt muista. Siinä kuitenkin porukka tähtiä on yhdessä viikon ja esittävät toistensa kipaleita itsensänäköisinä.


      • yksi meistä monista
        helmiah56 kirjoitti:

        Hyvä. :-)) Ryöpsähtelyjä vanhastaan arastelen.

        Ilma jota kaikki hengittävät:

        https://www.youtube.com/watch?v=Wb1NHZ-euAc

        Mihin se kaunis kiintymys katosi, totuusko tuli eteen, ettet ollutkaan ainoa jolle hän rakkautta vannoi, niin moni koki saman kunnes järkiintyi ja huomasi olleensa yksi monista, muistot jäivät hurmaavista lirkutteluhetkistä ja puheluista, tuo mies osasi valloittaa puheillaan, miten olisi mennyt kasvotusten, tuskin hän sitä halusi, pelkkä sanallinen valloittaminen oli kylliksi. Musiikiksi käy Sua vain yli kaiken mä rakastan, mutta älkää ottako tosissanne. ;););)


    • Arvoisat kommentoijat taisivat ymmärtää riimissäni osittain jotain vähän pieleen.
      Minähän olen tunnetusti(?) elämän suuri kannattaja ja ihailija.
      Laajemmalti kuin sen mitä on yhden ihmisen ympärillä.
      Elämän uudistuminen ja kierto-kulku vaatii ymmärtäväistä mieltä, aatosta jaloa.
      Muuten...muisto vain jää ja päivä kaunein sammuu.
      Yhtään kyyneltä ei synny tyhjästä.
      Pystyn kyllä ymmärtämään yksittäisen ihmisen surun ja kaipauksen.

      Vaikka en kannata kapina-liikkeitä, niin tässä laulussa on hyvä havainto ja ajan-
      kohtainen kuva:
      Poimi tähkä kämmenellesi, anna sille suudelma, elän siinä uudelleen.
      Toivossakin on hyvä elää, vaikka märkänevin naamoin, sanotaan.

      https://www.youtube.com/watch?v=MMQ5U1HDt2w

      H.

      • Lorena*

        H.
        Olen huomannut pitkin matkaa, olet elämän reunassa vahvalla otteella kiinni. Ei taida pienet tuulet kuvioitasi helpolla muuttaa, niinhän sitä pitääkin olla, jokainen mies kulkee omat polkunsa, sillä siisti.

        Miten sen nyt sanoisi, kyllä tämä aika maailman menossa vaatii vahvaa näkemystä siitä, missä milloinkin mennään. Nyt soditaan ja osoitetaan mieltä mitä isoimmin rituaalein ja asein, odotetaan milloin tulivuoret alkavat purkautua,on vain todettava onneksi tapahtumat ovat kaukana, mutta koskettavat silti jokaista uutisten lukijaa ja katsojaa.

        Putinin Oltermannia tässä leivän päälle laitetaan, vähän ilkikurisesti ajattelen, tulipa naapureilla ongelma laktoosittomista tuotteista, joten niiden kohdalta Medjedev? tuontikiellon purki. Tässä sitä todetaan, ei ollut isoimmalla satraapilla
        otsaa kieltoa purkaa - olisiko maine mennyt?

        Pihlajanmarjat punertuvat täyttä vauhtia, syksy on tullut, parvekkeellani iltaisin loistaa kaksi lyhtyä tummenevassa illassa. Elämä jatkuu.............


      • Lorena* kirjoitti:

        H.
        Olen huomannut pitkin matkaa, olet elämän reunassa vahvalla otteella kiinni. Ei taida pienet tuulet kuvioitasi helpolla muuttaa, niinhän sitä pitääkin olla, jokainen mies kulkee omat polkunsa, sillä siisti.

        Miten sen nyt sanoisi, kyllä tämä aika maailman menossa vaatii vahvaa näkemystä siitä, missä milloinkin mennään. Nyt soditaan ja osoitetaan mieltä mitä isoimmin rituaalein ja asein, odotetaan milloin tulivuoret alkavat purkautua,on vain todettava onneksi tapahtumat ovat kaukana, mutta koskettavat silti jokaista uutisten lukijaa ja katsojaa.

        Putinin Oltermannia tässä leivän päälle laitetaan, vähän ilkikurisesti ajattelen, tulipa naapureilla ongelma laktoosittomista tuotteista, joten niiden kohdalta Medjedev? tuontikiellon purki. Tässä sitä todetaan, ei ollut isoimmalla satraapilla
        otsaa kieltoa purkaa - olisiko maine mennyt?

        Pihlajanmarjat punertuvat täyttä vauhtia, syksy on tullut, parvekkeellani iltaisin loistaa kaksi lyhtyä tummenevassa illassa. Elämä jatkuu.............

        "Lorena*"

        Kenraali Hägglund kertoili aamulla että Suomen onni on sen kansa.
        Joka edelleenkin on valmis lopullisiinkin uhrauksiin elämänsä puolesta.
        Elämä itse taas katsoo kunnioittaen kansoja, jotka elämää sydän-verelläänkin kannattavat.
        Elämä ei siitä välitä, minkä-laista elämää missäkin vietetään.
        Raiskaus siellä, huispaus tuolla, elämän vettä, poltettu pulloon...
        Älä kerro kenellekään, mutta minä niin toivoisin musiikkia.
        Eliksiiriähän sekin on, kuten happamat marjat.

        https://www.youtube.com/watch?v=RDgkbLw4qkw

        H.


    • Hei kun keikuskelen

      Sitä tässä kysymään tulin, että onks tää semmonen Musiikkiketju.
      Semmonen tavallinen kiva siisti jokamiehen musapötkö?

      Siis, että tartteeko kauhiasti ensteks kyynelehtiä tai paneutua kyyneleitten tirajamiseen silmämunien raoista samaan syssyyn pohtien, mistä ne kaikki tuloo ja jos tuloo, niin menöökö ne kans pois, vai jääkö pitkäksikin aikaa lojumaan poskille.

      Siksi mä vaan kyselen, kun taustamusiikkina soi jos jotakin kivaa, niin uskaltaako niitä tällätä, ku niis ei oo kyynelistä tietookaan.
      Tympii kyynelissä rypeminen. On niitä iloosempiakin aiheita.

      • "Hei kun keikuskelen"

        Minä ainakaan en tunnusta mitään.
        On täällä sen verran fiksua porukkaa että..
        noh, ainakin jokunen.
        Kyyneleet eivät kuitenkaan ole pakollisia.
        Varsinkaan väksin puristetut, Sitruunaiset.
        Jos sitten taas haluat jotain plim, plom...kili, kili pim pim.
        Niin jotain reipasta kiitos.
        Ei mitään velttoilevan saaristolaisen musiikkia.

        https://www.youtube.com/watch?v=gNyHymEhZmg

        H.


      • Hei kun keikuskelen
        hunksz kirjoitti:

        "Hei kun keikuskelen"

        Minä ainakaan en tunnusta mitään.
        On täällä sen verran fiksua porukkaa että..
        noh, ainakin jokunen.
        Kyyneleet eivät kuitenkaan ole pakollisia.
        Varsinkaan väksin puristetut, Sitruunaiset.
        Jos sitten taas haluat jotain plim, plom...kili, kili pim pim.
        Niin jotain reipasta kiitos.
        Ei mitään velttoilevan saaristolaisen musiikkia.

        https://www.youtube.com/watch?v=gNyHymEhZmg

        H.

        Hyvä sitte, ettei tartte väkiste sitruunaa räpöttää, vaan voi halutessaan pistää mitä musiikkia tahansa. Kiitos vaan aloittajalle.

        No joo, tunnustan, että oli mulla mielessä joku plimplim, jota taustaksi itselleni laitoin soimaan, mutta tulin toisiin aatoksiin. En pistäkään sitä aivan mahtavan, Mahtavaa kappaletta, jota kaikki olisivat sydän lääpällään kuunnelleet, ihokarvat pörhöllään. Se kato ei ole reipasta plimputusta, jonka ohjeeksi minulle laitoit.

        Vaihdan siis ihan kertakaikkisesti sävelet eri tyyliin.
        Minä kun en ole kukko, joka alkaa laulamaan, jos joku ohjastaa minua johonkin semmoseen, joka ei sillä havaa sovi mun pirtaani.

        https://www.youtube.com/watch?v=UQlFOX0YKlQ


      • Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        Hyvä sitte, ettei tartte väkiste sitruunaa räpöttää, vaan voi halutessaan pistää mitä musiikkia tahansa. Kiitos vaan aloittajalle.

        No joo, tunnustan, että oli mulla mielessä joku plimplim, jota taustaksi itselleni laitoin soimaan, mutta tulin toisiin aatoksiin. En pistäkään sitä aivan mahtavan, Mahtavaa kappaletta, jota kaikki olisivat sydän lääpällään kuunnelleet, ihokarvat pörhöllään. Se kato ei ole reipasta plimputusta, jonka ohjeeksi minulle laitoit.

        Vaihdan siis ihan kertakaikkisesti sävelet eri tyyliin.
        Minä kun en ole kukko, joka alkaa laulamaan, jos joku ohjastaa minua johonkin semmoseen, joka ei sillä havaa sovi mun pirtaani.

        https://www.youtube.com/watch?v=UQlFOX0YKlQ

        Pakko laittaa perään kesän viimeinen ruusu:

        https://www.youtube.com/watch?v=pA-RhXu1Krw


    • Vaihtuisivatkohan ISIS-uskonnon miesten mielet kurkun-leikkauksessa?
      Jos kuulisivat he tämän ennen ensimmäistä viiltoa.
      Vai rientäivätkö he ostamaan puolison Mirjam Helin-kilpalun voittajien maista.
      Plagioin tässä typerästi aikaisempien kommentoijien musiikkia.
      Mutta MUTU just nyt.
      E.Clapton ei ihan vakuuttanut, vaikka kappale olikin pikkasen blues.

      https://www.youtube.com/watch?v=h-P15xujxoI

      H.

      • Hunksz

        Pahoin pelkään, että näiden mimmien vaatetus on liian paljastavaa ja kurkunviiltokiihko sen kuin kasvaa, kasvaa vain, ikäväkyllä. Nyt käy kylmätvärehet pitkin selkää ja olkavarsia.


      • varo uimarantoja!
        helmiah56 kirjoitti:

        Hunksz

        Pahoin pelkään, että näiden mimmien vaatetus on liian paljastavaa ja kurkunviiltokiihko sen kuin kasvaa, kasvaa vain, ikäväkyllä. Nyt käy kylmätvärehet pitkin selkää ja olkavarsia.

        Saako paljastava vaatetus sinut kurkunviiltokiihkoon?


      • varo uimarantoja! kirjoitti:

        Saako paljastava vaatetus sinut kurkunviiltokiihkoon?

        Aichmofobiaa kannan sielussani. Vastaan siis: ei.


      • joopp?+

        "hunksz"

        Ei mennyt tuo laulu ihna yhtä korkealta kuin Mirejam Helin laulukilpailuissa ehtä vaadittaisiin.

        Hyvinhän nuo harput taustalla kuitenkin soivat.


      • naarattaa*
        joopp?+ kirjoitti:

        "hunksz"

        Ei mennyt tuo laulu ihna yhtä korkealta kuin Mirejam Helin laulukilpailuissa ehtä vaadittaisiin.

        Hyvinhän nuo harput taustalla kuitenkin soivat.

        Siis Mirjam Helin...

        Onko tänne pakko laettoo soetteloeta jos on nuama peruslukemilla eikä laalata.


    • Musiikin laittaminen ei ole pakollista.
      Sen laittaminen osoittaa kyllä sivistyksen mukanaan tuomaa arvostusta aloituksen ajatusta kohtaan.

      Joten, ja koska keltit pyörivät vieläkin mielessäni enkeleittensä äänin:

      https://www.youtube.com/watch?v=7nCq9Yo8Y3E

      H.

    • No jos kerta sivistys niin tietenkin sitten, kylmät väreet nostattava kipale .Ellalta.

      https://www.youtube.com/watch?v=2Gn9A-kdsRo

      • "Anceli"

        Aikasti rajoilla liikut.
        Enemmän pitäisi olla kaipaavaa tarinaa kaukaisesta ystävästä.
        Sydän-verta ja sillee...

        "Miksi tuoksusi tunnen mä vieläkin
        vaikka kohdannut koskaan en sua

        Vain kaukaa unelman ohitin
        Silmies katseen hellän vuon"

        https://www.youtube.com/watch?v=kAGZJjJIMZE

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Anceli"

        Aikasti rajoilla liikut.
        Enemmän pitäisi olla kaipaavaa tarinaa kaukaisesta ystävästä.
        Sydän-verta ja sillee...

        "Miksi tuoksusi tunnen mä vieläkin
        vaikka kohdannut koskaan en sua

        Vain kaukaa unelman ohitin
        Silmies katseen hellän vuon"

        https://www.youtube.com/watch?v=kAGZJjJIMZE

        H.

        H.

        Antaapa nyt olla niiden kaipaavien tarinoiden, ehkä joku toinen niitä sinulle suo, sydänverellään jopa.

        "Ei yksikään nainen ole jäänyt ilman huomiotani.
        Aina on jokainen heistä muistoissani, tai toiveissani.
        Kenestäkään en ole, enkä tule olemaan pahoillani.
        Eikä kenenkään heistä pidä olla pahoillaan minun vuokseni.
        Jokainen nainen on minulle kuin kaunen aamu-aurinko, tai kaunein ilta-rusko.
        Elämäni yllä-pitäjiä ovat he aina."

        Kiitoksin täytyy todeta, että saan olla yksi elämäsi ylläpitäjistä.
        Tihrusilmin, hieman kyyneleisin sen tässä sanon. :)


        http://www.youtube.com/watch?v=7p9s0K0gD4U

        YP.


    • Hei kun keikuskelen
    • joop?+
    • "Aikuinen nainen
      sumuinen ilta.

      Päätteensä valo
      sanojen silta.

      Punainen hehku
      kynsistään loisti.

      Mieltänsä poltti
      tunnetta toisti.

      Päätteeltä riimit
      sanat intiimit.

      Minulleko ovat
      nuo sanat polttavat.

      Aikuinen nainen
      sisältään suli.

      Puna kynsien nousi
      se poskillaan sousi.

      Kuten ennenkin silloin
      teini-ikäisen illoin"

      https://www.youtube.com/watch?v=PE8HnXJkpz4

      H.

    • Vanha mies
      huoneessaan
      nettiä tutkii
      sivuja selaa
      etsii ja mutisee

      Edes muutama riimi
      hyvin intiimi
      voisi mielensä kohottaa
      punan poskille nostaa
      tuoda mieleen menneet päivät

      Missä nuoruuden hurma
      missä rakkauden turma
      vanhoja naisia
      ovat jo kaikki

      Punaisin kynsin
      nuo naiset
      ikäänsä peittää
      poissa nuoret ja kauniit
      kiharatukat ja auliit

      Väsyneenä vanha mies
      jälleen vessaan kulkee
      perhanan e-rauhanen
      ei lepoa anna
      tuo julkee


      http://www.youtube.com/watch?v=HaEqzgNKJPw

      • ........

      • Monesti olen sanonut et nainen nostaa ja laskee miehen.
        Tää oli hyvä riimitys, ja mä olen sit puolueeton arvostelija.


      • henrjii

      • henrjii kirjoitti:

        no voi tyrvään närhet https://www.youtube.com/watch?v=asCGkIFbvlg

        Pojat!

        Eipä tuo värssyilyni kenellekään henk.koht. ollut osoitettu, puolukoiden puhdistushommissa on aikaa mietiskelyyn.
        Ja innoittajana toimi tuo aloittajan viehättävä runo, vastinetta sille värkkäsin.
        Mitähän tänään pälkähtää mieleeni, puolukoita on vielä putsaamatta isohko kasa.


        http://www.youtube.com/watch?v=Wv6wnzQGWPE


    • IP.N2O

      Hienouksista en tiedä. Korvamato on soinut koko päivän. Esitys on vanha, joten nykymiehet eivät kai ole muuta kuin tuhkaa ilman kyyneliä, jos koettelemuksiin joutuvat.

      https://www.youtube.com/watch?v=ecg9ZQ_EDAE

    • 3x4 supern.
    • Hei kun keikuskelen

      "Kaikuja elämän avaruudesta"

      En ymmärrä, miten monen monituisena vuotena tästä taaksepäin, olen päästänyt luikahtamaan päivämäärän 23.8. hus helkuttiin. Päivämäärät pääsevät helposti luikahtelemaan, kun en pahemmin seuraa monesko-päivä-tänään-olikaan.

      Eilen miniä mainitsi, että on 22. päivä ja siitähän Ahaa-lamppu syttyi. Totesin, että huomenna elikkä tänään on minun Hääpäiväni. Ihan tämä muori ilahtui, kun kerrankin hokasin missä mennään. Tänään siis tulis 39 vuotta, kun minä nuorena morsiamena Tahdon-sanan kainosti sanoin.

      Päätin eilen, että huomisen päivän täytän muisteloilla. Ihan ajan kanssa aattelin muistella. Noh, pompahdin aamusella ku vietereillä ylähä. Nopioilla jaloilla kipitin kahvia keittämään, koko ajan takaraivossa ajatus, että jahka täs saan kaffeet juotua, niin muistelot alkaa.

      Sataa pirusti vettä. Parvekkeelle menin kahvia juomaan, katto sateen suojana.
      Kaivoin yli-vanhan runokirjan, lahjaksi saadun, ja päätin sitä ruveta lukemaan. Alkajaisiksi. "Runoja rakkaudesta"-kirjan oon joskus sata vuotta sitten saanut lahjaksi ja jota en pahemmin ole lueskellut. Usein rakkausrunot on jotenkin Lällyjä.

      No mutta kuitenkin aloin sitä lukemaan. Samalla vetäsin runojen siiville omia muisteloita. No heevetti, melkein aloin kyynelehtimään. Mutten kuitenkaan.

      En ala lällyjä runoja tälläämään. Mut tämmösen laitan, jonka löysin. Ikänä ennen oo lukenut. Yhen toisenkin runon löysin (Kaarlo Sarkian), mutta laitan nyt tämän Saima Harmajan runon.

      SIDOTTU

      Sun sylissäsi usein kuuntelin
      syvintä rauhaa, joka virtas minuun.
      Mut yhtä usein, vangittuna sinuun
      sinussa siipiäni räpytin.

      Ei rakkaus voi koskaan olla vapaa.
      Se yksin sidottujen aarre on.
      Mut läpi rakkauden ristikon
      olevan ääriin vangin silmä tapaa,

      salatut aukoo se, mi kahlitsee,
      ja kaikkeudeks kaartuu ahdas maja.
      Se sydän, jok´ on askelteni raja
      maailman sydämeksi laajenee.

      (Saima Harmaja)

      Musiikiksi laitan kappaleen, joka muistojen kimalluksessa killuu.
      Aina, siis Aina, kun olimme mieheni kans tanssimassa, niin mies meni orkesterilta kysymään, josko osaisivat tämän kappaleen soittaa.

      Pitkän tekstin pläjäytin. Anteeksi. Mutku ...
      Enkä ees oo läheskään varma, jääkö tää viimeiseksi.
      Mä nääs nyt jatkan muisteloita ja Voi olla, että jossakin vaihees tirahutan ne kyyneleetkin, joita aloituksessa halajoitiin.

      https://www.youtube.com/watch?v=qTyquuG5FI8


      • Anceli kirjoitti:

        Hei kun keikuskelen, muistojen täyttämiä päiviä mahtuu elämään niin monta ja jotkut niistä tuovat kyyneleet silmiin.
        Kaunis tuo Sarkian runo.


        http://www.youtube.com/watch?v=VbJQKsHBBC8

        Anteeksi, tarkoitin tietenkin Saima Harmajan runo, jostain syystä jäi Sarkia kummittelemaan mieleeni, hyvä runoilija hänkin.


      • Hei kun keikuskelen
        Anceli kirjoitti:

        Hei kun keikuskelen, muistojen täyttämiä päiviä mahtuu elämään niin monta ja jotkut niistä tuovat kyyneleet silmiin.
        Kaunis tuo Sarkian runo.


        http://www.youtube.com/watch?v=VbJQKsHBBC8

        "Anceli"

        Totta, niin totta. Yhtäkkiä, kesken jotakin mitä lie touhua, jostakin sanasta tai maisemasta tai tuoksusta, putkahtaa mieleen joku muisto. Sitä pysähtyy hetkeksi viettämään aikaa sen muiston kans. Joskus tulee kaihomieli, usein ilomieli tai mitä milloinkin. Hetken muistoissa ja sitten pöllähtää nykyoloonsa ja jatkaa siitä, mitä oli tekemässä.

        Oon jatkanut tuolla ulkona istuen samaisen runokirjan lukemista. Eteen tuli yks toisesta kirjasta tuttu runo. Sen runon siivittämänä yhtäkkiä ajatus leijui kun lapset olivat pieniä. Tapanani oli selkäkirjoitusta kirjotella lapsien selkään (myös lapsenlapsien selkään). Niin ja mun mieheni kaa.
        Vaasalainen runoilija Risto Rasa (jonka äiti opetti yhden vuoden luokkaani kansakoulussa, ihana opettaja) kirjoitti tän runon, joka sen muistelon pötkäytti mun ajatuksiin.

        Tämä on selkäkirjoitusta,
        ihokieltä,
        näkymätöntä äänetöntä,
        ja sanat arvataan.
        Minä kirjoitan, puhun sinut uneen,
        iholla minullakin jo unen nuolenpäät.

        Hyvä runo mun mielestäni:)


      • Heikunkeikulle
        Luin sun muistelu jutustasi ja vaikka en ole sun lähipiiriis kuuluva niin jollain tapaa sun kirjoitus kosketti työmiehen sielua.
        Olen ihmetellyt itseäni kun olen hiljalleen ton juutuupin kautta alkanut kuuntelemaan ns hienompaa musiikkia.
        En minä ymmärrä nuotteja ja eri juttuja mitä se pitää sisällään kuulen vain että siellä soi ja kumisee erilaisia soittimia ja älyttömän kauniisti soivat yhteen.
        Sieltä löysin valssin joka sai minut kuvittelemaan itseni frakkiin ja lakerikenkiin,käsivarsilleni kevyen partnerin tai voi olla suurempikin ,nousee meinaan isompikin.
        Mut jos osaisin niin tätä voisin liidellä pitkin parkettia.
        Laitan sen sulle jotta antaisit mieles keventyä ja sen runokirjan kanssa ottaisit pari leijuvaa askelta.
        https://www.youtube.com/watch?v=1LGVGekPSzo


      • Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        "Anceli"

        Totta, niin totta. Yhtäkkiä, kesken jotakin mitä lie touhua, jostakin sanasta tai maisemasta tai tuoksusta, putkahtaa mieleen joku muisto. Sitä pysähtyy hetkeksi viettämään aikaa sen muiston kans. Joskus tulee kaihomieli, usein ilomieli tai mitä milloinkin. Hetken muistoissa ja sitten pöllähtää nykyoloonsa ja jatkaa siitä, mitä oli tekemässä.

        Oon jatkanut tuolla ulkona istuen samaisen runokirjan lukemista. Eteen tuli yks toisesta kirjasta tuttu runo. Sen runon siivittämänä yhtäkkiä ajatus leijui kun lapset olivat pieniä. Tapanani oli selkäkirjoitusta kirjotella lapsien selkään (myös lapsenlapsien selkään). Niin ja mun mieheni kaa.
        Vaasalainen runoilija Risto Rasa (jonka äiti opetti yhden vuoden luokkaani kansakoulussa, ihana opettaja) kirjoitti tän runon, joka sen muistelon pötkäytti mun ajatuksiin.

        Tämä on selkäkirjoitusta,
        ihokieltä,
        näkymätöntä äänetöntä,
        ja sanat arvataan.
        Minä kirjoitan, puhun sinut uneen,
        iholla minullakin jo unen nuolenpäät.

        Hyvä runo mun mielestäni:)

        Hei kun keikuskelen, hyvä runo, kaunis runo, olen paljonkin lukenut Risto Rasan runoja.

        On rankkaa käydä joka vuosi läpi niitä samoja, vaikeiden päivien tapahtumia. Mukavien muistojen läpi käy kevein askelin.
        Vuosi vuodelta helpottaa hiukan, mutta ilman kyyneleitä ei ole vielä yhdenkään syyskuun loppupuolen päivät menneet.

        Eihän täällä saisi omista suruistaan kirjoittaa, eikä surullisista muistoistakaan, mutta nyt meni näin.

        http://www.youtube.com/watch?v=mF3DCa4TbD0


      • Hei kun keikuskelen
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Heikunkeikulle
        Luin sun muistelu jutustasi ja vaikka en ole sun lähipiiriis kuuluva niin jollain tapaa sun kirjoitus kosketti työmiehen sielua.
        Olen ihmetellyt itseäni kun olen hiljalleen ton juutuupin kautta alkanut kuuntelemaan ns hienompaa musiikkia.
        En minä ymmärrä nuotteja ja eri juttuja mitä se pitää sisällään kuulen vain että siellä soi ja kumisee erilaisia soittimia ja älyttömän kauniisti soivat yhteen.
        Sieltä löysin valssin joka sai minut kuvittelemaan itseni frakkiin ja lakerikenkiin,käsivarsilleni kevyen partnerin tai voi olla suurempikin ,nousee meinaan isompikin.
        Mut jos osaisin niin tätä voisin liidellä pitkin parkettia.
        Laitan sen sulle jotta antaisit mieles keventyä ja sen runokirjan kanssa ottaisit pari leijuvaa askelta.
        https://www.youtube.com/watch?v=1LGVGekPSzo

        "koti-kiusattu"

        Mitäs niitä nuotteja ajattelemaan, kyllä ne korvat imasee sisäänsä niitä sointuja, jotka kuulija halulla imeskelee. En minäkään ajattele musiikkia kuunnellessa, että nyhän sielä kajahti Dee tai pari Fis-nuottia. Annan vaan itseni vajota musiikin vietäväksi.

        Voi et uskokaan, kuinka monesti oon kuvitellut itselläni aivan kerrassaan-kerrassaan ihania unelmahameita päälleni. Siis semmosia maahan asti meneviä ja jotka pyörähtäessä hulmuavat niin laajasti, että en osaa edes kertoakaan.
        Kun oikein antaa ittensä musiikin vietäväksi, niin uskomattomiin saavutuksiin sitä musiikin voimalla pääsee. Sitä voi linnuksi muuttua ja liihotella ku mikäki missäkin maisemis. Joskus oon sisälle päin naureskellut, kun oon konsertis istunut muka niin tärkeen patsasmaisen näkösenä ja mieli on liidellyt ties minne kauas pois siitä tilasta, jossa oon istua kököttänyt. Kukaan ei voi edes aavistaa, mihin häipyilen siitä konserttisalin tuolilta. Pelkkänä kuorena vaan oon istunut, ettei muut hokaa mun häipymistä.

        On ihana lahja meille ihmisille tuo Mielikuvitus. Niin ja se, että on kyky Muistella.
        Kauhiaa, jos esim. vuoden välein pyyhkiytyis muistot veks. Olis aikaa öömäistä oloa elo.


        Hienon kappaleen laitoit. Kuuntelin silmät kiinni.
        Kuvittelin sut frakkiin pukeutuneena ja kiiltävät kengät koivis.
        Ja meidän kesken sanottuna tunnustan, että annoin itseni sinun käsivarsillesi. Siinä me tanssittiin koko kipaleen ajan. Mul oli leviä silkkinen juhlapuku. Kattoin tarkasti, että se sopii sun frakkis kans yhteen.


        Mieleni on keveä. Vain himpun verran ohimeneviä haikeudenpuuskia, mutta vain hetken kestäviä tuulenhenkäyksiä.


      • Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Mitäs niitä nuotteja ajattelemaan, kyllä ne korvat imasee sisäänsä niitä sointuja, jotka kuulija halulla imeskelee. En minäkään ajattele musiikkia kuunnellessa, että nyhän sielä kajahti Dee tai pari Fis-nuottia. Annan vaan itseni vajota musiikin vietäväksi.

        Voi et uskokaan, kuinka monesti oon kuvitellut itselläni aivan kerrassaan-kerrassaan ihania unelmahameita päälleni. Siis semmosia maahan asti meneviä ja jotka pyörähtäessä hulmuavat niin laajasti, että en osaa edes kertoakaan.
        Kun oikein antaa ittensä musiikin vietäväksi, niin uskomattomiin saavutuksiin sitä musiikin voimalla pääsee. Sitä voi linnuksi muuttua ja liihotella ku mikäki missäkin maisemis. Joskus oon sisälle päin naureskellut, kun oon konsertis istunut muka niin tärkeen patsasmaisen näkösenä ja mieli on liidellyt ties minne kauas pois siitä tilasta, jossa oon istua kököttänyt. Kukaan ei voi edes aavistaa, mihin häipyilen siitä konserttisalin tuolilta. Pelkkänä kuorena vaan oon istunut, ettei muut hokaa mun häipymistä.

        On ihana lahja meille ihmisille tuo Mielikuvitus. Niin ja se, että on kyky Muistella.
        Kauhiaa, jos esim. vuoden välein pyyhkiytyis muistot veks. Olis aikaa öömäistä oloa elo.


        Hienon kappaleen laitoit. Kuuntelin silmät kiinni.
        Kuvittelin sut frakkiin pukeutuneena ja kiiltävät kengät koivis.
        Ja meidän kesken sanottuna tunnustan, että annoin itseni sinun käsivarsillesi. Siinä me tanssittiin koko kipaleen ajan. Mul oli leviä silkkinen juhlapuku. Kattoin tarkasti, että se sopii sun frakkis kans yhteen.


        Mieleni on keveä. Vain himpun verran ohimeneviä haikeudenpuuskia, mutta vain hetken kestäviä tuulenhenkäyksiä.

        Nyt ei kuule tanssituta,äijä on ku onkenkoukku mutkalla,väkisin makuuta suoritan.
        vartin välein onnun parvekkeelle ,yritän vääntää sen verran niskaa et näkis muutakin ku omat jalkas.
        Sit kurkkaan kulman taakse pihan perälle mis se pahuksen sirkkeli seisoo ku ison talon isäntä saretakki päällään pöllipinon vierellä.
        Ajattelen et huilaa nyt,vielä sun teräs ulvahtelee ja mä syötän noi pöllit sulle vaik polvillani.
        Tanssikaa te kellä tanssin juoksu nilkoissa,mä köllährän kyljelleni ja vaivun ittesääliin.


      • Hei kun keikuskelen
        Anceli kirjoitti:

        Hei kun keikuskelen, hyvä runo, kaunis runo, olen paljonkin lukenut Risto Rasan runoja.

        On rankkaa käydä joka vuosi läpi niitä samoja, vaikeiden päivien tapahtumia. Mukavien muistojen läpi käy kevein askelin.
        Vuosi vuodelta helpottaa hiukan, mutta ilman kyyneleitä ei ole vielä yhdenkään syyskuun loppupuolen päivät menneet.

        Eihän täällä saisi omista suruistaan kirjoittaa, eikä surullisista muistoistakaan, mutta nyt meni näin.

        http://www.youtube.com/watch?v=mF3DCa4TbD0

        "Anceli"

        Vaikeiden päivien tapahtumia on todellakin rankkaa käydä läpi.
        Ne kuitenkin kuuluu siihen henkilökohtaisen surun käsittelemiseen, näin ajattelen.
        Kun vuodet kuluvat, huomaa surun muuttuvan helpommin käsiteltäväksi ja hyväksyminen tapahtuneelle tuo uutta tilaa omalle elämiselle.

        Kirjoitit, että "Eihän täällä saisi omista suruistaan kirjoittaa...."

        Tasapainoinen, kokonainen ihminen, tuntee eri mielialoja. Jos minulla on surullinen olo, niin kyllä kirjoitan siitä tännekin jos siltä tuntuu, että haluan kirjoittaa. Paskaakaan en välitä, jos joku sanoskelee, että hyi hyi hyi älä suruhtele:) Minä vaan jatkan suruhtelua ja sillä siisti.

        Keskustelut tulevat syvällisimmiksi, jos niissä on mukana ihmiset kaikki tunnevariaatiot. Ilot ja surut ja siltä väliltä.

        Tää seuraava sanarypäskä on Aino Suholan runokirjasta. Tarttee nyt se tähän kirjottaa siksi, kun joidenkin mielestä tosiaan ei saisi surusta kirjoittaa, tai muisteloita tai muuta vastaavaa.

        "Miksi muuten olemme alkaneet uskoa,
        että tympeys, kyynisys ja ilkeys on älykästä.
        Siksikö, että tunteet ja elämykset pelottavat."
        (Aino Suhola)

        Hienoa musiikkia laitoit. Monesti miun maun mukkaisia laitat.

        Multa tuloo nyt tämmöstä:

        https://www.youtube.com/watch?v=-Y6r1nHnLVo


      • myös selkäkipuinen.
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Nyt ei kuule tanssituta,äijä on ku onkenkoukku mutkalla,väkisin makuuta suoritan.
        vartin välein onnun parvekkeelle ,yritän vääntää sen verran niskaa et näkis muutakin ku omat jalkas.
        Sit kurkkaan kulman taakse pihan perälle mis se pahuksen sirkkeli seisoo ku ison talon isäntä saretakki päällään pöllipinon vierellä.
        Ajattelen et huilaa nyt,vielä sun teräs ulvahtelee ja mä syötän noi pöllit sulle vaik polvillani.
        Tanssikaa te kellä tanssin juoksu nilkoissa,mä köllährän kyljelleni ja vaivun ittesääliin.

        Minun on kuljettava selkä mahdollisemman suorana lyhyin töpöttelevin askelin.


      • k/k
        myös selkäkipuinen. kirjoitti:

        Minun on kuljettava selkä mahdollisemman suorana lyhyin töpöttelevin askelin.

        Olen koko päivän venytellyt jalkojani ja alaselkää ja uskoisin huomenna taipuvani työn ääreen.
        Korkeintaan peri kolme päivää lepoa ja sen jälkeen kevyt liike parasta hoitoa.
        Kerran se selkä on leikattu ja venyttelyllä olen pärjännyt.


      • Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        "Anceli"

        Vaikeiden päivien tapahtumia on todellakin rankkaa käydä läpi.
        Ne kuitenkin kuuluu siihen henkilökohtaisen surun käsittelemiseen, näin ajattelen.
        Kun vuodet kuluvat, huomaa surun muuttuvan helpommin käsiteltäväksi ja hyväksyminen tapahtuneelle tuo uutta tilaa omalle elämiselle.

        Kirjoitit, että "Eihän täällä saisi omista suruistaan kirjoittaa...."

        Tasapainoinen, kokonainen ihminen, tuntee eri mielialoja. Jos minulla on surullinen olo, niin kyllä kirjoitan siitä tännekin jos siltä tuntuu, että haluan kirjoittaa. Paskaakaan en välitä, jos joku sanoskelee, että hyi hyi hyi älä suruhtele:) Minä vaan jatkan suruhtelua ja sillä siisti.

        Keskustelut tulevat syvällisimmiksi, jos niissä on mukana ihmiset kaikki tunnevariaatiot. Ilot ja surut ja siltä väliltä.

        Tää seuraava sanarypäskä on Aino Suholan runokirjasta. Tarttee nyt se tähän kirjottaa siksi, kun joidenkin mielestä tosiaan ei saisi surusta kirjoittaa, tai muisteloita tai muuta vastaavaa.

        "Miksi muuten olemme alkaneet uskoa,
        että tympeys, kyynisys ja ilkeys on älykästä.
        Siksikö, että tunteet ja elämykset pelottavat."
        (Aino Suhola)

        Hienoa musiikkia laitoit. Monesti miun maun mukkaisia laitat.

        Multa tuloo nyt tämmöstä:

        https://www.youtube.com/watch?v=-Y6r1nHnLVo

        Heikku, kohta tuloo meitille sapiskaa, ekaks tsättäilystä ja tokaks pitkistä viesteistä, kolmanneksi kun surullisista muistoista kirjoitellaan.
        Nivelrikosta ja muista ikävistä kivuista sekä vanhuuden vaivoista saa kirjoittaa. Mutta ei mielensä pahoittamisesta ja ikävän tunteista.
        Aamulla anivarhain kun lehden hausta kävelin, ilma oli syksyistä, vähän sumuista, yöllä satanut ja tuoksui tutulle.
        Syksyisille muistoille.

        Mutta eipä me tytöt välitetä, kirjuutellaan sitä ja siitä miltä tuntuu ja mikä kulloinkin on mielen ja kielen päällä.

        Suosikkejani tulee tässä, näitä jaksan kuunnella aina.

        http://www.youtube.com/watch?v=CQ_Uxxogv-I


        Löysin tallaista uudempaa musiikkia Sokoloffin poijaalta, en ole aiemmin kuullutkaan.
        Eikä edes kuulosta kauhian surulliselta, melankooliselta vain.
        On muuten piiiiitkä pätkä, kuuntele vain se minkä jaksat, jos jaksat. Minulla soi tuolla taustalla.

        http://www.youtube.com/watch?v=_L30UKuV-CY


    • Pianistin ylettömän pitkä triolinen preludi kuvasi hyvin miten onni vaihtuu
      surusta toiseen onneen.
      Neitsyen kyyneleistä nuotionsavu-kyyneliin.
      Mutta kuitenkin mies aina kainalossa.
      Pianistin ajatus on se mitä vähän tavoittelinkin.
      Elämästä toiseen elämään.
      Toiset toivottavasti kuvaavat elämänsä kohtaamisia reilusti lyhyemmin.

      https://www.youtube.com/watch?v=SHSh6-JHye4

      H.

    • syöveriin mennyt?

      Viimeksi tänne kurkistaessani oli täällä 100 vastausta.

    • ystävä

      Kiitos hunksz.


      Kaikuja sieltä on ajankohtainen tänään. Ilman selityksiä maista ja politiikasta kaikille on yhteistä musiikki, eikö niin....


      https://www.youtube.com/watch?v=j2uktF6CHcM


      Hyvää Illan jatkoa kaikille.

    • ystävä
    • yst1
      • yst1

        En till om man for?



        https://www.youtube.com/watch?v=TU_BlwsbDoc




        Eu är här.


      • yst1

      • yst1

    • ysti131
    • Rose***
    • Seuraavassa elämässä

      Iki-ihanaa vanhempaa Kaija Koon tuotantoa

    • Tässä elämässä ihanaa kun Suomessa on neljä vuodeniakaa ja kaikki niin selkeän erilaisia toistaiseksi vielä ainakin. En jaksasi jatkuvaa hellettä en.Kaija Koo on yksi suosikeistani, paranee vanhetessaan esiintyjänä,

      https://www.youtube.com/watch?v=Fvm6zPAQ43A

      • €--

        Älähän nyt, jäi ikävä lämmin kesätuuli rannalla istuen katse taivaan rantaa katsellen.
        No kyllä tykkään vudenajoista, oikeestaan loppukesää vietetään nyt.


      • €-- kirjoitti:

        Älähän nyt, jäi ikävä lämmin kesätuuli rannalla istuen katse taivaan rantaa katsellen.
        No kyllä tykkään vudenajoista, oikeestaan loppukesää vietetään nyt.

        Minä tykkään kaikista vuodenajosta, syksyn kirpeys kesän jälkeen tuntuu mukavalta, Sateet ja pienet pakkasetkin sitten, ensilumi ja meidän korkeuksilla talvella lumen paljouskin. Voipi vaikka kossien kanssa käydä mäenlaskussa :). Kevät on ehkä kuitenkin mielusin, ihana seurata kun luonto alkaa herätä ja puhjeta kukkaan, linnut visertävät pesäpuhissaan ja silleen.


        https://www.youtube.com/watch?v=l_VjLvGD8WY


    • Vähän erilainen syyslaulu, sellainen toiveikkaampi.
      Enempi rakkauslaulu.

      http://www.youtube.com/watch?v=dmT4ZRIEMow

      • k/k

        Aamu yöllä heräsin ukkosen ääneen ja sateen kohinaan,tuumaili et ,ei hyvältä näytä ja kuulosta.
        Kohta on mentävä sitomaan noi polttopuut puihin kiinni ettei tulva vie.
        Palstallakin oli alakuloisen kaunis syysmaisema ,on tää elämä menny ihmeelliseksi.
        Fillarin ihmettelee kun ei enää maantielle pääse mut polje siinä sitten kun sydvesti painuu silmille ja ei nää eteensä.
        Pitäsköhän hypätä siivelle ja painuu lämpöseen ,vastoin periaatteitani joka on et,raukat menkööt merten taa.


      • k/k kirjoitti:

        Aamu yöllä heräsin ukkosen ääneen ja sateen kohinaan,tuumaili et ,ei hyvältä näytä ja kuulosta.
        Kohta on mentävä sitomaan noi polttopuut puihin kiinni ettei tulva vie.
        Palstallakin oli alakuloisen kaunis syysmaisema ,on tää elämä menny ihmeelliseksi.
        Fillarin ihmettelee kun ei enää maantielle pääse mut polje siinä sitten kun sydvesti painuu silmille ja ei nää eteensä.
        Pitäsköhän hypätä siivelle ja painuu lämpöseen ,vastoin periaatteitani joka on et,raukat menkööt merten taa.

        Huomenna tulee kaakosta matalapaine, oikein jatkuvan sateen kanssa, jopa 30 milliä luvattiin märkää vettä.
        Yöllä oli lämpötila alimmillaan ollut 8C, kymmenen kieppeillä oli, kun lehden hakuun läksin. Joutui jo takin laittamaan.
        Kävelylle menen vaikka hirvikärpäset iskevät heti kimppuun, kauhean kutiseva puremajälki olkapäässä.

        Älä mene etelään, lähde Lappiin, saat hyvän mielen.
        Mie en lähde etelään kuin pyssyllä uhaten.
        Enkä sittenkään.
        Syksy on lempparivuodenaikani ja jouluun saakka muutenkin mukavaa.
        Olenkohan mie vähän pimee.

        Taas tätä mollia, joko tulee jäähy.. :)


        http://www.youtube.com/watch?v=wOxkW3ax0HA


    • Kuin parantumaton haava, jonka Hobitti Frodo sai kuoleman-varjon veitsestä,
      muistuttaa ensi-rakkauskin joskus olemassa olostaan, kuin haamu-särky.
      Tuntuen siltä että elämästä on jotain amputoitu pois.
      Kummallista...
      Syvä tunnehan pitäisi aina olla onnellisuuden aikaa.
      Varsinkin tasaantuneelle aikuiselle.

      https://www.youtube.com/watch?v=EofKMIOK3gk

      H.

      • H.

        Sekin vielä, pitikö muistuttaa ensirakkaudesta, nyt mietin sitä koko päivän.
        Onneksi lempeästi hymyillen, ei yhtään huonoa muistoa mielessä.
        Sillä niitä ei ole.
        Mutta kyllä vuosikymmenten jälkeen pitäisi jo haavojen olla parantuneet, ei saa juuttua menneeseen.
        Tietenkin jos on jätetty tai petetty, niin silloin saattavat muistot olla kirpeitä kuin talviomena.

        http://www.youtube.com/watch?v=5WVfN6Ic7V8

        YP.


    • Hei kun keikuskelen

      Uusi päivä, uudet mietteet.
      Tyrnimarjat ovat kypsyneet. Puskat täynnänsä jaffan värisiä pikku marjarypäsköitä.
      Puristimet on puhdistettu ja innolla ne oottelee, että koska pääsis töihin.
      Päivästä toiseen ja kolmanteen, neljänteenkin, sade pudottelee ittiään joko yhtäsoittoisesti tai räpötellen tasaisin aika-ajoin sillä tavalla inhosti, että en voi lähteä hakemaan niitä tyrnejä. Huomiseksi nyt luvattiin sateetonta, että jotta joskohan sitten menisin.

      Perunat kohta kystäkyllä, Halloumijuustosta teen pihvejä. Älyttömän hyviä. Jos et/ette ole maistaneet halloumia, niin suosittelen. Nams nams nams, suu panee, kun semmosta sulloo poskeen.

      Anceli pisti mulle melkein 50 minuuttia musiikkia.
      Kyllä kyllä, kuuntelin kyllä. Kyllä kaiken loppuun asti kyllä.
      Taustamusiikiksi pistin. Kiitos.

      Tässä pitkässä musiikkipötkössä yhtenä kappaleena oli "Sunnywood"-niminen kipale. Repäsen sen nyt veks siitä pitkästä rypäskästä ja laitan kappaleen teille kuunneltavaksi. On hieno.

      Ja Hukszille pikku pyyntö.
      Triolinen Preludi. Pakkas suuvärkki venymään niin venyväksi nauruksi, että suupielet melkein kohtasivat toisensa mun takaraivon kohdalla.

      Olisi kivaa kuunnella Triolista Preludia.
      Löytääköhän hää semmosta musaa mulle.:)

      Mut nyt se Sunnywood tuloo:

      https://www.youtube.com/watch?v=JXdXLfTJv-s

      • "Hei kun keikuskelen"

        Tri-tri-trintintin...
        Onhan tuossa ainakin kolme samaa asiaa.
        Mukavasti venytettyinä.
        Paljon on kanasia ja lintusia jotka tuolla trillillä aloittavat.
        Eivätkä osaa lopettaa ennen kuin on tullut munittua.
        Tähän hätään ei nyt tule mieleen muuta kuin jokunen nyky-säveltäjä kattiloineen ja paistin-pannuineen.

        Tässä hänelle pelkkää C-Duuria.

        https://www.youtube.com/watch?v=rTMOSCh7aJU

        H.


    • IP.N2O
    • henrjii
    • Nyyttimuikkunen

      Eilen otin esille kaipaamani sammaleenvihreän syystakkini.
      Tänään tein kaksi eri muumitestiä, molemmissa tulin Nuuskamuikkuseksi.
      Nyt kietaisisin nyytin selkääni ja vihellellen tassuttelisin kauas pois, omille teille tietämättömille, jos voisin.

      Jälkeeni jättäisin muistoja, kunnes taas palaisin.
      Jotkut vaeltajat eivät enään palaa, mutta onneksi ovat meidän matkaseuranamme kaikuineen avaruudessa.

      https://www.youtube.com/watch?v=MPt0IlmHJhs

    • Eilen oli puhetta ensirakkaudesta ja koska tänään on kaksinkertaisen ensirakkauteni syntymäpäivä, niin sen kunniaksi laitan musiikkia 70-luvulta, kun tilanne oli päällänsä.

      http://www.youtube.com/watch?v=-zaf91XjUrY

    • SF-Kukka-Kaali.
      Kaupassa se odotti minua pulleana kuin paraskin nainen.
      Melkein kuulin sen sanovan: Kouraise minut.
      Ja niinpä heräsivät vanhat vaistot.
      Nyt hän odottaa kylmä-lokerossa että joku saisi hänen päänsä höyryämään
      suolaisesti.
      Kalpeana kuin Lumi lakanalla.

      https://www.youtube.com/watch?v=JJJPdilgJrI

      H.

    • Hei kun keikuskelen

      On hyvä ennakoida.
      Minä ennakoin.

      Sitä tulin sanomaan, että Hän nyt yrittää sitte muistaa, että musiikkiketju ei saa pötkähtää liian pitkäksi. Kyllähän hän muistaa, että linkit eivät aukea kunnolla pitkässä juoksussa.

      Aijjjjaaaa, vai yrittääköhän hän pitkittää ketjuaan.
      Eihän hän nyt niin tekisi, vai tekisiköhän hän?

      Hän voisi tehdä uuden Musiikkiketjun.
      Unohtaa kaijut ja vaikka tällätä nykyhetken törinää.
      Hänelle nyt tiedoksi tämän tällään.


      https://www.youtube.com/watch?v=mIhI23gBBPQ

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe