Keskituntinopeus

Keskariavaa

Keskaria ei pysty suoraan vertailemaan muiden kanssa. Pitäisi aina ajaa sama lenkki kaikkien, sitten onnistuisi ja samalla säällä. Jossain tasamaalla tuulettomalla säällä pystyn ajamaan maantiepyörällä tunnissa 32km.

Sitten taas mäkisessä maastossa tekee totisesti tiukkaa päästä 25km tunnissa.
Ehkä jossain Pohjanmaalla onnistuisi omat enkat. Jos sellassia on edes tarvetta kokeilla.

12

540

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tavoittteeet

      Omat kriteerit ovat: Alle 40km lenkkejä en aja maantiepyörällä.
      Enkä myöskään alle 25km/h keskinopeuksia.
      Muuten käyn vaikka juoksemassa, tai luistelemasssa........onhan niitä.

    • Cyclo polkija

      Mitä hemmettiä tekee jollain keskituntinopeuden tiedolla? Minä ajan eri lenkkejä cyclolla, joiden pituus vaihtelee 15 kilometristä aina noin sataan, tarkkaa en tiedä pituuksia enkä keskareita tai kulunutta aikaa, kun ei kiinnosta. Pääasia on noista lenkeistä saamani ruumiillinen ja henkinen hyvä olo. Musta noi kellot ja mittarit pitäisi heittää hemmettiin kuntoilu pyöräilyssä tai ehkä joillain sykemittarion hyvä, itse en moistakaan tarvitse. Aikaa menee se mikä menee ja joskus hiukan enempikin.

      • j h

        Kuntoilussa mua enemmän kiinnostaa keskivauhti noin PK-vauhdissa. Lukemat tuskin herättää muissa kummempaa huomiota, mutta näkee omaa kehitystä. Talvi tulee ja hyvä parantaa nyt kuntoa :)


      • mävaann
        j h kirjoitti:

        Kuntoilussa mua enemmän kiinnostaa keskivauhti noin PK-vauhdissa. Lukemat tuskin herättää muissa kummempaa huomiota, mutta näkee omaa kehitystä. Talvi tulee ja hyvä parantaa nyt kuntoa :)

        Näinmpä, itseä vasten on mukava kisata. Onhan se mukava huomata et kuinka jaksaa mennä pitemmänki lenkin. Välillä mennään lujaa mut eipä se niin oleellista mulle oo. Kunhan joskus hien pintaan saa. Normi lenkki 50 km. Keskinopeus 25...


    • database error prrke

      Vaihtelee lenkistä riippuen. Ei metsäpoluilla mennä ihan kuin valkosta viivaa pitkin ja eri vedot vaikutttaa kans.

    • Oliko ennen...

      ... kaikki paremmin?
      Heti ku uuvuttavat helteet väistyivät, alkoi ne keleen jatkuvat sateet. Mont päivää jo sadellut, eikä parempaa ole luvassakaan edes.
      Saas nähdä, milloin täst taas seuraavalle lenkille repee. Kattelen keskinopeuksia sitten. No jos kuudenkympin lenkistä selviin 2 h 3 min - 2 h 5 min ajassa, niin hyvä on. Ku ei tässä enää mitää nuorii ja vetreitä olla.

      • Olavi K

        Lenkille lähdetään mielen ja tottumusten mukaan, ei sään mukaan. Nykyajan mamman pojat tuijottaa mobiililaitteen ruudusta säätietoja ja toivovat sen olevan huono, ettei tarvitse lähteä lenkille.
        Lenkki tehdään aina, oli sää mikä hyvänsä.


      • TempoMies79
        Olavi K kirjoitti:

        Lenkille lähdetään mielen ja tottumusten mukaan, ei sään mukaan. Nykyajan mamman pojat tuijottaa mobiililaitteen ruudusta säätietoja ja toivovat sen olevan huono, ettei tarvitse lähteä lenkille.
        Lenkki tehdään aina, oli sää mikä hyvänsä.

        Mammanpoikia ei ole olemassakaan, eikä ihmisiä arvoteta pyöräilytottumuksien mukaan. Jokainen ihminen on yhtä arvokas.

        Kaatosateella en aja maantiefillarilla, pieni tihku sade ei haittaa. Eilen kastuin ja tänään kastuin. Mitä sen väliä ? Suihkuun menen muutenkin lenkin jälkeen ja pyörä on käyttöä varten.


    • Mukavuuenhalunen

      Ymmärrän yskän. Tehän oottekin niitä, jotka lähtee lenkille vaikka vanhoja akkoja sataisi.

    • Tun-turisti

      Aamulenkin keskinopeus 28,8 km/h, ja ilmankos keuhkoja poltteli lopun päivää.

      • 17+20

        Mitä ketjun aloittaja kirjoittaa pitää paikkansa. Keskituntinopeutta ei voi suoraan vertailla muiden kanssa. Johtuen maaston eri muodoista. Hyvä paikka kokeilla omia rajojaan Hyvällä keskarilla on polkea Riihimäeltä- Hyvinkäälle.


    • Xizor

      25 - 27 km/h cyclolla, jossa on lokasuojat ja tarakka. Kohtalaisen mäkistä seutua. Tavallisin lenkki on 32 km, mutta pitemmilläkin lenkeillä keskari pysyy samana. Tuntuu olevan vähän tasaisempaa siellä kauempana.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1782
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1449
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      121
      1226
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1140
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      74
      915
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      240
      891
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      105
      862
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      795
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe