Patti rinnassa

Uusiksi lääkäriin?

Vähän alle vuosi sitten mammo ja ultra ja lääkäri sanoi, että näyttää ihan vaarattomalta. Ei ollut kysta mutta jokin sen tapainen. Rinta on alkanut välillä kutisemaan ja eilen huomasin, että patti on vähän suurentunut. Ei mitenkään paljon, mutta ihan selkeästi. Pitäisiköhän käydä uudelleen ottamassa mammo ja ultra? Voiko lääkäri olla väärässä tuosta "vaarattomuudesta".. Vähän pelottaa..

5

1110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepulis-

      Käy ihmeessä varmistamassa tilanne.

    • Annelia

      Ei sitä ilman neulanäytettä tiedä onko vaaraton. Mene ihmeessä tutkimuksiin

    • syövän selättänyt

      EHDOTTOMASTI neulanäytteen ottoon ihme ja kumma kun lääkäri ei sinne ohjannut rohkeesti vain ja toivotaan jotta kaikki ok

    • sama tilanne ollut

      Tässä kohtaa vähän rauhoittelisin. Asiaan vaikuttaa moni asia. Jos kuukautiskierto vielä kesken, niin ennen menkkoja kaikki normaalitkin "kyhmyt", alkaen maitorauhasista, kystiin tuntuvat suuremmilta. Sama ilmiö monilla myös vaihdevuosissa.

      Tuo rintojen kutina on kanssa tuttua, joka voi johtua kierrosta tai sitten niinkin pienestä asiasta kun että rintaliivit pesty eri pesuaineella kun ennen jne...

      Ehdottomasti kannattaa silti mennä lääkäriin, jos asia mieltä painaa, noiden asioiden kanssa on turha jäädä miettimään. Onhan se omalle mielellekin parempi.

      Itselläni on kanssa todettu pari vaaratonta kyhmyä, oli kutinaa jne, Annoin asian olla, välillä sen unohtaen. Kunnes se sitten taas kerran kutina kävi kovaksi ja kymyt tuntuivat isommalta. Menin laajempiin tutkimuksiin, ultraa, mammo, ohutneulanäyte ja tulos oli edellinen. Eli aivan normaalit ns.nestekyhmyt.

      Mutta kuten edellä, niin mene ihmeessä tutkimuksiin, jos huolestuttaa. Omalla kohdallani tosiaan oli kyse vaarattomista, onneksi.

    • rintasyöpämies

      En pelottele mutta kerron oman tarinani. Menin lääkäriin koska kutiava patti rinnassa alkoi vaivaamaan. Lääkäri vilkaisi sitä ja totesi että rasvapatti anna kasvaa. Aikani odottelin patin kanssa mutta sitten piti mennä toiselle lääkärille ajokortti asiassa, totesin hänelle että kun minulla on tuo rintasyöpä niin voisitko laittaa leikkaus jonoon. Paita pois ja vilkaisu kolmen metrin päästä ja lähete keskus-sairaalaan jossa tutkimusten jälkeen kuukauden päästä leikkaus. Nyt ensi keväänä tulee viisivuotta ja kaikki hyvin. Pikku juttu itse leikkaus mutta ne lääkekuurit ja hooidot pisti aikuisen miehenkin melkein polvilleen. Mutta kyllä sen kestää. Terv. kaikille ja hyvää syksyä. Toivoo rintasyöpämies

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1602
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1048
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe