Miten saan itteni oma-aloitteisemmaksi?

ontuva erkki.

Olen syvästi masentunut. Mulla on paljon asioita, joita pitää saada hoidetuksi, mutta mitään en saa tehtyä. Epäilen, että minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö.

Olen haalinut mielettömästi tavaraa, joita en oikeasti tarvitse. Tarjousmyynneistä mun on täytyny saada kaikkea... Uskoen, että kyllä minä niitä vielä tarvitsen.
Polkupyöriäkin on kasaantunut useampia, on fixie-pyörä, maastopyörä, ja läskipyörä.. Mieleni haluais kokoajan myös chopper-pyörää ja nojatuolipyörää....
Mutta tila loppuu kesken. Fixiepyörä on ollut koristeena... Läskipyörääkään en ole juuri käyttänyt. Minulle on kasaantunut paljon myös muuta tavaraa, josta pitäisi luopua jo tilan puutteen vuoksi... Voi tulla hetkenä minä hyvänsä se aika, että mun täytyy muuttaa. Tämän kamalan rojumäärän kanssa muuttaminen tulee olemaan järkyttävän suuri projekti, etenkin, kun en jaksa tehdä yhtään mitään enempää ajatusta vaativaa.

Tänään päätin taas sen, mitä olen päättänyt jo useita kertoja: Laitan tavaroitani myyntiin... Mutta mitä tulee tehtyä? No selailen muiden myynti-ilmoituksia ja taas olisi kivaa ostaa vain uutta tavaraa tilalle. Huomaan, että kaikki aika menee siihen, että kattelen vain, mitä olis kiva vielä omistaa. Kun yritän ottaa niskasta kiinni, että nyt otat kuvia tavaroistani jne. niin se tuntuu ylivoimaisen raskaalta. Sain kovien ponnisteluiden myötä myytyä yhden polkupyörän pois. Kuvien ottaminen, niiden työstäminen ja myyntitekstin muotoilu tuntui todella rankoilta. Työn jälkeen lepäsin useamman päivän. Tällaisen vapaan tekstin kirjoittaminen ei taas tuota lainkaan vaikeuksia. Tämä kun ei ole tuottavaa.

Olen miettinyt, mahdankohan potea sekamuotoista bibolaari-häiriötä. Yhtä aikaa poden syvää masennusta, mutta myös tarvetta haalia vain lisää turhaa krääsää joiden luulen auttavan tilanteeseeni. Tiedän kuitenkin, että yhtään lisää roinaa mun ei kannata enää hankkia, vaikka ilmaseksi saisin. Viime aikoina olen silti tonkinut roskalavoilta itelle lisää ja lisää tavaraa. Nyt minulla on liikaa sohvia. Tuolejakin on liikaa. Radioita on joka lähtöön. On tietokonetta, mankelia, kosketinsoitinta jne... Ja järjetön sekasorto sisällä. Eihän noita voi käyttää, ku ne ovat kaikki pinottuina päällekkäin... En löydä mitään, mitä tarvitsisin.
Kun en löytänyt työkaluja (jossain tuolla tuhannen romun alla ne on), kävin ostaa uusia. Kynsileikkureitakaan en löytänyt... niitä mulla on useita, mutta en löytänyt. Helpompaa oli ostaa uudet. Nyt on menty siihen, että kaikkia, mitä ikinä tarvin, ne on helpompaa ostaa, kun ettiä... Mulla kato ei pysy järjestys!!!!!

OLEN JO USEAMMAN VUODEN AJAN TOITOTTANUT: NYT LAITAN KAIKEN JÄRJESTYKSEEN JA LUOVUN YLIMÄÄRÄISESTÄ!!! Olen kuitenkin vain hengaillut ja tehnyt kaikkea turhaa ja tilanne on pahentunut pahentumistaan. Nyt olen jo niin pattitilanteessa, että tekis mieli jo luovuttaa elämä... Uskomisen sarallakin on ruvennut menemään heikommin. Olen ruvennut haalimaan alkoholijuomia virosta. Sinne meno kun ei maksa mitään. Ostan alkoholia enemmän, mitä kulutan. Minähän en käytännössä juo.. Muuta ku joskus vähän lohturyyppyjä. Haalin sitä paljon enemmän, mitä saan juoduksi.
Entä sitten, kun tulee muuton hetki ja tarvin muuttajia. Tuota valtaisaa määrää ei hetkessä juodakkaan. Yhtä aikaa oon sitä mieltä, että alkoholin vois vaikka kieltää, mutta toisaalta, että alkoholia olis hyvä olla aina pahan päivän varalle. Olen ottanut välillä mm. yömyssyjä vaikka tiedän, ettei se terveellistä olekkaan.

Olen hukassa! Voinko saada itseäni enää oma-aloitteisemmaksi, vai kantsiiko jo luovuttaa?

9

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ontuva erkki.

      Mulla ei ole ketään, jolle uskaltaisin avautua ongelmistani, ainakaan oikeassa mittakaavassa. Muutama ystävistäni tietää kyllä, että mullei hirveen hyvin mene. Ne eivät kuitenkaan tiedä, miten surkeassa jamassa ihan oikeasti olen. En uskalla, enkä edes kykene sitä kertomaan. Kirjoittamalla jos vois avata heille enemmän ajatuksiani, mutta kun sekään ei näytä luonnistuvan. Näin anonyymina kirjoittelu taas ei tuota mitään tulosta. Tää on aikalailla turhaa.... Ellen sitten saa sitten jotain hyviä neuvoja.
      Tämä päivä meni kokonaisuudessa öllötellessä ja nukkuessa. Töiden jälkeen en siis jaksanut taaskaan tehdä yhtään mitään. Eilinen meni nukkuessa. Olen kyllä saanut itseni liikkumaan, mutta ajatusta vaativia töitä en kykene tekemään. Jos täytyy valita juoksulenkin ja siivouksen väliltä, valitsen juoksun... Siivouksessa joutuu liikaa miettimään :(

    • masentunut nainen

      Minulla on ihan sama ongelma, olen masentunut ja en saa mitään aikaseksi.
      Pahimmalta tuntuu, kun istuu vaan koneella, mutta muutakaan en jaksa tehdä.
      Nukkuminen on ainoa lohtuni, unta on onneksi riittänyt, nukun 12 tuntia ja silti olen väsynyt kun herään, haluaisin vaan jatkaa nukkumista.

      • kannattaa kokeilla

        Netistä voi tilata huomaamatta tekokyrvän (penis). Sitä voi uitellla rämemajavassa ja alkaa pian tuntumaan velat saatavalta. Sekin hyvä puoli ettei se lerpahda kesken aktin, toisin kuin originaali prinssinakki.


    • sisällisesti teissä

      Halu omistaa on loppujen lopuksi halua paeta omaa itseä. "Myy kaikki".. älkää huolehtiko mistään maallisesta(Matt.6:25 - ..). Jumalan valtakunnassa ei ole mitään ulkopuolta, mitä ihminen voisi kaivata.

      • ontuva erkki.

        Tarvitsisin jonkin asioiden hoitajan, joka möis minun kaiken turhan tavaran. Ja saataisiin elämäni yksinkertaistettua. Kun minulla ei ole enää mitään ylimääräistä, minun täytyisi päästä johonkin säännölliseen hoitoon. En pärjää näillä ominaisuuksilla tässä maailmassa, mitä mulle on annettu!


      • 20+3
        ontuva erkki. kirjoitti:

        Tarvitsisin jonkin asioiden hoitajan, joka möis minun kaiken turhan tavaran. Ja saataisiin elämäni yksinkertaistettua. Kun minulla ei ole enää mitään ylimääräistä, minun täytyisi päästä johonkin säännölliseen hoitoon. En pärjää näillä ominaisuuksilla tässä maailmassa, mitä mulle on annettu!

        Pyydä jonkun osto- ja myyntiliikkeen tyyppi kotiisi arvioimaan / ostamaan kerralla kaikki liiat tavarasi, Voivat roudata kamat pois saman tien.

        Samaa hintaa et niistä saa mitä olet uutena maksanut vaikka et olisi kertaakaan käyttänyt.


    • googleeta

      jos sinulla on keräämispakko, niin sinulla saattaa olla pakko-oireinen häiriö.

    • Eräs keino

      'Ontuva erkki'! Helpoin tapa on tuo jo saamasi neuvo, että kutsut kotiisi jonkun osto- ja myyntiliikkeen miehen ostamaan ylimääräistä. Toinen mahdollisuus on, että menet lähimmälle kirpputorille ja varaat sieltä myyntipöytä. Yleensä sitä ei saa heti vaan pienen jonotusajan jälkeen saat viestin pöydän vapautumisesta. Sitten roudaat sinne järjestelmällisesti kotoasi, mitä seuraavaksi käteen tulee. Tässä on sekin hyvä puoli, että pöydän viikkovuokra ei ole paljon ja samalla saat pientä tuloa, jota kertyy kun yksi ja toinen keksii ostaa jotain.

      Monet käyttävät menetelmää muuttotilanteessa, jolloin yleensä lähes jokainen huomaa olevan kaapeissaan sellaista tavaraa, jota tuskin tarvitsee. Pidät kirpputorilla muutaman myyntisession muutaman viikon aikana ja kuittaat sievoisen pikkutulon, 400-500 euroa. Saat myös pientä tekemistä, kun käyt järjestelemässä pöytää, ettei kaikki ole yhtenä mylläkkänä, kun ihmiset ovat penkoneet.

    • keräämispakko

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4306
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2199
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1714
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1390
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1194
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      994
    Aihe