Lähiäidin maksuvara?

Järkyttynyt ihminen

On se kumma kun täällä mietitään millä keinoin isät voisi luistaa lastensa elatuksesta? Siis tämä on todella pöyristyttävää!!!

Millanen on mies joka ei halua turvat oman lapsen elantoa?

Mitäpä jos äidit tekisivät samoin? Onko se iseiltä liikaa vaadittu 150 e kk? Kun äidit hoitaa monta lastaan 24/7 ja maksaa aivan varmasti suuremman osan kuluista kun se vapaana oleva mies???

Minusta tämä on niin järkyttävää lukea miesten suusta moisia suunnitelmia.

On miehiä jotka haluavat olla isiä ja huolehtisivat laspsitaan, mutta eivät saa niitä, sitten tämmöiset jotka keinottelee irti lapsensa elatukseta tavalla tai toisella, niillä on lapsia pilvin pimein ja lisää tehdään???

6

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tukia tukia

      Äideillä on yleensä paljon parempi maksuvara kun isillä sen takia että yksinhuoltajille tulee pienien tulojen kanssa helposti asumistukea ja lasten elatukseen tulee aina minimissään ne lapsilisät yh-korotuksella n. 150€ (jos kyseessä vaikka neljäs lapsi niin 230€) plus elatustuki joka on minimissään 152€/kk eli yksi lapsi saa elatukseen minimissään yli 300€. Kyllähän sitä voi lapsiin pistää niin paljon kun haluaa mutta ei monessa ydinperheessäkään lapsiin kuluteta välttämättä yhtään enempää kun tuo per lapsi. Ja nuo tuet tulee sitten aina palkan päälle olkoon äidin palkka vaikka kuinka suuri. Jos äiti on taas työtön tai pienituloinen asumistuki ja mahd. toimeentulotuki takaa sen että äidille jää min. n. 500€ itselleen eli jos itse elää niukasti (yhtä niukasti kun etän oletetaan elävän) niin kyllä niiden lasten elatukseen jää ihan tarpeeksi.

      • Huukokok

        No jaa... Minä olen pienituloinen yksinhuoltaja, mutta minulla on puoliso. Hänen tulojensa takia en saa senttiäkään asumistukea, en saa yh-korotuksia lapsilisään ja tarhamaksut ovat korkeat.

        Lapsia on kaksi. Lapsilisät siis n. 200e yhteensä. Elarit yht 300e, eli 150e/ lapsi. Yhteensä saan apuja elatukseen siis 500e/kk kahdelle lapselle.

        Pelkästään tarhamaksut ovat n. 600e kuukaudessa... Se siitä. Eli kaiken ruuan, vaatteet, harrastukset, lelut, asumiskulut, vesikulut, lääkäri- ja lääkemenot, vakuutukset, kuskaukset, ja osan (n. 100e) tarhastakin maksan minä. Ja voin taata, että siihen kaikkeen menee kuukaudessa enemmän, kuin mitä lasten isän 300e, vaikka kuinka nuukasti yrittäisin elellä.

        Palkkatuloni ovat n. 1500e/kk. Selviän.

        Ja ei, puolisoni ei elätä lapsiani. Hän ostelee toisinaan lapsille omasta halustaan pieniä yllätyksiä tms, mutta ei muuta. Olemme niin tuore avopari, että emme halua vielä ns. sotkea raha-asioitamme.


    • miehet luusereita

      Miehet ei tajua, että he kiusaavat siinä omaa lastaan.

      Ei ne yh äidit ole sitä elatusvelvollisuutta keksineet, eikä varmasti ajatelleet avioitusessaan ja lapsia tehdessään, että minäpä menen naimisiin ja teen muutaman lapsen jotta voin tienata hyvät elarit ym?

      Mies jos on mies kertoo siitä myös lapsellensa, että isi ei nyt halua maksella sun kallista elatusta, että sorronooo... yritä päjrätä, ei sein sijaan he kiukkuavat siitä ex vaimolle, eikä seinnekkään kuka sen velvollisuuden on kehittänyt.

    • Ei ne isät tajua

      muutakuin rahan päälle. Turha olettaa, että kukaan tulee itkemään haudalle heidän kuoltuaan. Silloinkin lapsiraukat joutuvat paskaisän hautauskulut maksamaan, kun tämä kuolee, vaikka isältä ei ole koskaan penniäkään saannut.

    • tuotänneviesinne

      No olisitko antanut lapsen isälle. Olettaen hänestä olisi ollut lasta hoitamaan. Et varmaankaan.

      Pariskunta oli eroamassa avoliitosta tai äiti oli eroamassa.Lähivanhemmaksi tuli lasten isä. Etävanhemmuus siis äidille. Äiti meni takaisin avomiehensä luo joka otti hänet takaisin. Että semmonen tapaus.

    • Sivusta seuraaja

      Minä olen aikoinani jokaisen pennin ja sentin taistellut lapsilleni. Nimenomaan lapsilleni. Etävanhempi on asunut kaukana, ei ole tavannut lapsiaan usein, toki aina on saanut tavata, kun on halunnut ja tapaamisista sopimuksen mukaan toiminut. Ylimääräisiäkin tapaamisia on ollut, enkä ole hanttiin laittanut. Joka helvetin sentti on mennyt lapsille, omat menoni olen työssäkäyvänä kustantanut ihan itse.
      Olen ollut siitä onnellisessa asemassa, että minulla on itselläkin ollut töitä, ihan ok tulot ja lapsille olen siten pystynyt pitämään aikaisempaa elintasoa yllä, tosin se on ollut eron jälkeen helpompaa, kun se yksi aikuinen lapsi - eli lasten etävanhempi - on ollut menojen aiheuttajana pois kuvioista.
      Lapsille on laki määritellyt tietyt elatuskuviot, niitä vain pitää noudattaman, niin lähien kuin etienkin. Luojan kiitos, laki on tässä asiassa ehdoton, jonkun vain pitää pitää lapsten oikeuksien puolta. Meidän tapauksessa se olen ollut minä, koska ketään muutakaan ei lapsilla ole ollut, heidän oikeuksiaan valvomassa.
      Nyt lapset jo aikuisia. Etäänsä viileät suhteet.....miksiköhän? Minulla erittäin läheiset suhteet lapsiin yhä. Minä en ole pahaa sanaa sanonut, mutta eivät ne lapset tyhmiä ole, kyllä he osaavat ajatella ihan itse, viimeistään siinä vaiheessa, kun aikuistuvat. Sitä niittää, mitä kylvää, näin se vain menee ja karma tekee tehtävänsä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2180
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      174
      1701
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1577
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1362
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1207
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1079
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      912
    Aihe