Jos narsistille sanoo, että hän on narsisti...

anti_narsisti

...mitä hän siihen vastaa luultavimmin?

65

1531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liian sliipattu

      Olen sanonut. Taitava narsisti sanoo rakastan narsisseja. Jäin toiseksi. Nolottaa. Pidän tästä lähin läpeni kiinni, häneen suhteensa.

      • Loosers

        Tämän kommentin alle pelkkiä haihattelijoita ja uhriutujia.

        http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288722519304.html

        Ohion osavaltion yliopiston professori Brad Bushmanin mukaan, jos ihminen myöntää olevansa narsisti, hän todennäköisesti myös on sitä.

        - Narsistit ovat usein ylpeitä narsismistaan. Heiltä voi kysyä sitä suoraan, sillä he eivät näe narsismia negatiivisena ominaisuutena. He kokevat olevansa parempia kuin muut, joten he voivat myös sanoa sen julkisesti Bushman sanoo HS:ssä.


    • 11+7=?

      Saat aikaan muhevan riidan ja hän haukkuu sinut hulluksi, sairaaksi, sekopäiseksi yms. mukavaa! Aiheesta on mahdotonta keskustella asiallisesti.

      • anti_narsisti

        Sanoin kerran ja asia meni juurikin näin.
        Lopulta minä olin se narsisti, koska tuollaista kehtaan sanoa ja miettiä.


      • vain sarjakuvahahmo
        anti_narsisti kirjoitti:

        Sanoin kerran ja asia meni juurikin näin.
        Lopulta minä olin se narsisti, koska tuollaista kehtaan sanoa ja miettiä.

        Eiväthän ne ole mustavalkoisia asioita, koska joskus jotkut ännät todella heijastavat omat vikansa muihin ja syyttelevät heitä. Käyttävät ihmisiä omana tutkimuslaboratorionaan, kuten eräs kerran asian ilmaisi.


      • :((((
        anti_narsisti kirjoitti:

        Sanoin kerran ja asia meni juurikin näin.
        Lopulta minä olin se narsisti, koska tuollaista kehtaan sanoa ja miettiä.

        Sama täällä. "keskustelun" tuloksena oli se, että MINÄ olinkin se narsisti...


      • entinen miesuhri

        Juuri näin reagoi narsisti kun sanoin hänelle, että tiedän mikä sinä olet, näen lävitsesi, sinä olet narsisti. Alkoi hiriivittävä riita.
        Jätin tämän narsistin muutama kuukausi tämän jälkeen. Alkoi narsistinen raivo, sillä narsisti ei kestä, että hänet jätetään. Asiasta on jo yli puoli vuotta. Nyt asia on kääntynyt hänen päässään niin, että hän väittää jättäneensä. Minulle on ihan sama kuka jätti, tärkeintä oli päästä eroon kiusanteosta ja kaikenlaisesta väkivallasta. Eniten henkisestä, mutta myös fyysisestä. Käyn vieläkin juttelemassa ammattiauttajan kanssa. Kun kerroin tämän jättämisasian kääntymisen päälaelleen, kertoi psykoterapeutti sen olevan tyypillistä narsistin käyttäytymistä. Heidän on luotava oma todellisuus, jotta kestävät narsistisen loukauksen. Tästä myös johtuu, että narsistit puhuvat hovilleen ja kaikille jotka suostuvat kuulemaan täyttää soopaa. Syylliset on aina muualla, ei narsisteissa.


    • 19+1

      Nauraa päin naamaasi, että olet hullu. Kysyy sitten, että miksi näin ajattelet. Välttelee sitten niitä asioita mitä mainitset, mutta keksii uusia kierompia tapoja satuttaa sinua.

      Oikeampi kysymys on, että miksi annat hänen satuttaa sinua? Parempi on, että kerrot ystävillesi hänen hulluudesta ja varoitat lähipiirisi hänen mahdollisten yhteydenottojen varalta. Sitten eroat välittömästi. Muuten löydät itsesi kohta Aurorasta ja sieltä pääsetkin sitten uusien hullujen kyytiin.

      • anti_narsisti

        Ei narsistin uhreja useinkaan kuunnella.
        Jos joku leimaa toisen narsistiksi, on hänen omassa päässään jotain vikaa.
        Olen ymmärtänyt että sellainen on suomalainen kulttuuri.


    • ei muutosta

      jatkaa patologista valehtelua ja ihmisten satuttamista tunnetasolla ?

      • 15+20

        En tarkoittanut että onko sillä muutosta asiaan, vaan haluaisin kuulla mitä tosi narsisti vastaa sanallisesti tuollaiseen väitteeseen.
        Mielestäni siitäkin voi jo paljastua, onko joku narsisti.


    • Herätys

      Kuulehan muru.
      Kyllä sen pitäisi olla jo selvä asia siinä vaiheessa, kun menet tuollaista sanomaan. Mieti nyt vähän juttujasi.

      • anti_narsisti

        Ei se ole selvää.
        Narsistit ovat ovelia.


    • -jarmo-

      Narsisti myöntää olevansa narsisti ja jopa pitää sitä hänen hyveenään.

    • Meinasin vastata,

      Meinasin vastata, mutten viitsi.

      • 1+1

        Oletko narsisti?


      • En ole narsisti,
        1+1 kirjoitti:

        Oletko narsisti?

        En ole narsisti, että omakohtaisesti en voi vastata. Mutta mielipiteenä... En hyväksy sitä, että kenellekään heitetään mitään diagnooseja maallikkotaholta. Voimme toki olla mitä mieltä haluamme, ja nimettöminä on hyvä keskustella aiheesta, mutta mutta...

        Narsismiin ei ole lääkettä eikä oikein hoitoakaan. Eli apua ei ole tarjolla siltä suunnalta. Ja muutenkin. Kuka hit*o nyt voi olla niin tyhmä, että tuollaisia menee toiselle sanomaan, tai edes miettii sitä.

        Mitä tuollainen diagnoosi edes kertoo ihmiselle itselleen mitään? Aniharva ymmärtää sen sisällöstä mitään. Eikä ainakaan se narsisti itse. Pidän ajatusta rumana ja hölmönä.

        Kaikkein törkeimmän teon tekee itselleen jos menee sellaisia sanomaan. Rumaa ja tyhmää suunsoittoa eikä mitään muuta. Todella lapsellista. Onko kysymys ehkä alakoululaisesta joka aikoo kiusata kaveria?

        Tuosta ajatuksesta olen sen verran vihainen, että sen vuoksi ajattelin jättää vastaamatta.


    • Herätys

      Jos ei se ole selvää, niin sitten sun ei pitäisi mennä tuollaisia asioita toiselle sanomaan. Piste.

      • anti_narsisti

        Minkäs teet jos se on selvää?


    • Sano jotain muuta

      Älä vain sano!

    • ei suuttunut

      "Sain narsismidiagnoosin muutamia kuukausia sitten. Sen teki psykiatri, joka on hoitanut minua viisi vuotta kaksisuuntaisen mielialahäiriön takia. Tiesin olevani empatiakyvytön, joten olin odottanutkin sitä.

      Uskon täyttäväni narsistin kriteerit, mutta diagnoosi myös naurattaa minua. Suurimmalla osalla tuntemistani ihmisistä on narsistisia piirteitä. Siksi minun on välillä vaikea uskoa koko häiriöön.

      Toisaalta on typerää, että meitä vastaan perustetaan kokonaisia vihasivustoja. Minkäs me diagnoosillemme voimme."

      http://www.hs.fi/elama/a1340531647897

      • 5+15

        Hän ei kyllä mielestäni vaikuta narsistilta alkuunkaan.
        Mediankipeä sopisi diagnoosiksi.


      • 0X1000000=0.
        5+15 kirjoitti:

        Hän ei kyllä mielestäni vaikuta narsistilta alkuunkaan.
        Mediankipeä sopisi diagnoosiksi.

        Sinä varmasti tiedät paremmin kuin joku vuosia hoidellut psykiatri. Vai tarkoitatkohan, että koko tarina on patologista valehtelua ja vedätystä huomion keräämiseksi ja julkitrollaamiseksi. Huvinsa psykoillakin...

        Onneksi tavalliset ihmiset eivät tee oikeita diagnooseja, koska heillä niihin vaikuttaa pärstäkerroin, oma suhde juuri siihen ihmiseen, miten paljon hyötyy jne. eli "diagnoosi"/leimaus ratkaistaan turhan usein oman hyödyn mukaan. Joku, jonka haluaa saattaa epäsuosioon - tai exä jolle itse oltiin paskoja ja katalia - on paljon kivempaa ja tärkeämpää leimata narsistiksi vaikka sitten valehdellen.


      • Et mainitse noissa
        0X1000000=0. kirjoitti:

        Sinä varmasti tiedät paremmin kuin joku vuosia hoidellut psykiatri. Vai tarkoitatkohan, että koko tarina on patologista valehtelua ja vedätystä huomion keräämiseksi ja julkitrollaamiseksi. Huvinsa psykoillakin...

        Onneksi tavalliset ihmiset eivät tee oikeita diagnooseja, koska heillä niihin vaikuttaa pärstäkerroin, oma suhde juuri siihen ihmiseen, miten paljon hyötyy jne. eli "diagnoosi"/leimaus ratkaistaan turhan usein oman hyödyn mukaan. Joku, jonka haluaa saattaa epäsuosioon - tai exä jolle itse oltiin paskoja ja katalia - on paljon kivempaa ja tärkeämpää leimata narsistiksi vaikka sitten valehdellen.

        Et mainitse noissa syissä, miksi tavikset eivät tee oikeita diagnooseja ollenkaan sitä seikkaa, että heillä ei ole tarvitavaa ammattitaitoa, lupia, eivätkä narsistit ilmeisesti käy muutenkaan heidän "vastaanotoillaan" tutkittavina...


      • 14+1
        0X1000000=0. kirjoitti:

        Sinä varmasti tiedät paremmin kuin joku vuosia hoidellut psykiatri. Vai tarkoitatkohan, että koko tarina on patologista valehtelua ja vedätystä huomion keräämiseksi ja julkitrollaamiseksi. Huvinsa psykoillakin...

        Onneksi tavalliset ihmiset eivät tee oikeita diagnooseja, koska heillä niihin vaikuttaa pärstäkerroin, oma suhde juuri siihen ihmiseen, miten paljon hyötyy jne. eli "diagnoosi"/leimaus ratkaistaan turhan usein oman hyödyn mukaan. Joku, jonka haluaa saattaa epäsuosioon - tai exä jolle itse oltiin paskoja ja katalia - on paljon kivempaa ja tärkeämpää leimata narsistiksi vaikka sitten valehdellen.

        Narsitit harvoin ajautuvat lääkärin vastaanotolle. Kynnys mennä on liian suuri, eihän se sovi narsistin luonteelle.


      • tarut ja turinat
        14+1 kirjoitti:

        Narsitit harvoin ajautuvat lääkärin vastaanotolle. Kynnys mennä on liian suuri, eihän se sovi narsistin luonteelle.

        Tuskin kukaan menee vastaanotolle siksi, että sinä olet päättänyt leimata hänet - ellei vainoamistoimintasi sisällä niin paljon sairaalloisia ja ahdistavia piirteitä, että se olisi se syy.

        Tuo oli tarinan mukaan maanisdepressiivinen. Joku riitaantui koko työpaikkansa henkilöstön kanssa, masentui ja sai yllätysdiagnoosin kaupan päälle. Nämä ovat kai(?) tyypillisiä kuvioita.


      • 10+5
        tarut ja turinat kirjoitti:

        Tuskin kukaan menee vastaanotolle siksi, että sinä olet päättänyt leimata hänet - ellei vainoamistoimintasi sisällä niin paljon sairaalloisia ja ahdistavia piirteitä, että se olisi se syy.

        Tuo oli tarinan mukaan maanisdepressiivinen. Joku riitaantui koko työpaikkansa henkilöstön kanssa, masentui ja sai yllätysdiagnoosin kaupan päälle. Nämä ovat kai(?) tyypillisiä kuvioita.

        Narsistin luonteelle ei sovi hakeutua vastaanotolle minkään syyn takia, piste.


      • edellisestä linkistä
        10+5 kirjoitti:

        Narsistin luonteelle ei sovi hakeutua vastaanotolle minkään syyn takia, piste.

        "Sain narsismidiagnoosin muutamia kuukausia sitten. Sen teki psykiatri, joka on hoitanut minua viisi vuotta kaksisuuntaisen mielialahäiriön takia."

        Teinipiste sulle itsellesi :)


      • 6+14
        edellisestä linkistä kirjoitti:

        "Sain narsismidiagnoosin muutamia kuukausia sitten. Sen teki psykiatri, joka on hoitanut minua viisi vuotta kaksisuuntaisen mielialahäiriön takia."

        Teinipiste sulle itsellesi :)

        Hän ei olekaan oikea narsisti.


      • Okei, manipuloidun.
        6+14 kirjoitti:

        Hän ei olekaan oikea narsisti.

        Koska sinä niin tahdot, piste.


      • 7+12
        Okei, manipuloidun. kirjoitti:

        Koska sinä niin tahdot, piste.

        Kyse ei ole tahdostani vaan faktasta.


      • nielen kaiken :)
        7+12 kirjoitti:

        Kyse ei ole tahdostani vaan faktasta.

        Niinhän sinä tosiaan sanot.


      • nielen kaiken :)
        7+12 kirjoitti:

        Kyse ei ole tahdostani vaan faktasta.

        Korjaan, määräät faktaksi, piste.


      • 10+8
        nielen kaiken :) kirjoitti:

        Korjaan, määräät faktaksi, piste.

        Taidat esittää hieman?


      • "tämä on fakta, piste"
        10+8 kirjoitti:

        Taidat esittää hieman?

        Oletko tottunut ohjailemaan ihmisiä yhtä vähäpuheisesti?


      • 18+20
        "tämä on fakta, piste" kirjoitti:

        Oletko tottunut ohjailemaan ihmisiä yhtä vähäpuheisesti?

        Taidat olla itse manipuloinnin maisteri.
        Katso viestejäsi.


      • kirjoita hesariin
        18+20 kirjoitti:

        Taidat olla itse manipuloinnin maisteri.
        Katso viestejäsi.

        Ehkä sun pitäisi kirjoittaa tuolle hesarin toimittajalle ja manipuloida sitä, että kyseessä ei ole narsisti, koska sinä satut haluamaan sanella niin tällä kertaa? Vaikka tuo lapsellinen teini "piste" perään?

        http://www.hs.fi/elama/a1340531647897


      • 02102014
        tarut ja turinat kirjoitti:

        Tuskin kukaan menee vastaanotolle siksi, että sinä olet päättänyt leimata hänet - ellei vainoamistoimintasi sisällä niin paljon sairaalloisia ja ahdistavia piirteitä, että se olisi se syy.

        Tuo oli tarinan mukaan maanisdepressiivinen. Joku riitaantui koko työpaikkansa henkilöstön kanssa, masentui ja sai yllätysdiagnoosin kaupan päälle. Nämä ovat kai(?) tyypillisiä kuvioita.

        Nyt meni mielenkiintoiseksi...

        "Tuskin kukaan menee vastaanotolle siksi, että sinä olet päättänyt leimata hänet - ellei vainoamistoimintasi sisällä niin paljon sairaalloisia ja ahdistavia piirteitä, että se olisi se syy. "

        ...

        Onko kiero narsisti palannut siis palstalle? Vähän niinkuin veri vetää murhaajan takaisin rikospaikalle.


      • edellinen kirjoittaj
        02102014 kirjoitti:

        Nyt meni mielenkiintoiseksi...

        "Tuskin kukaan menee vastaanotolle siksi, että sinä olet päättänyt leimata hänet - ellei vainoamistoimintasi sisällä niin paljon sairaalloisia ja ahdistavia piirteitä, että se olisi se syy. "

        ...

        Onko kiero narsisti palannut siis palstalle? Vähän niinkuin veri vetää murhaajan takaisin rikospaikalle.

        En tunne palstakuvioita, joten en lähde riitoihinne(?) tai manipulointeihinne(?) mukaan.


      • 02102014
        edellinen kirjoittaj kirjoitti:

        En tunne palstakuvioita, joten en lähde riitoihinne(?) tai manipulointeihinne(?) mukaan.

        Narsisti manipuloi, normi-ihminen pyrkii totuuteen. Kun kerrot narskun touhuista totuuden, narsku syyttää sinua manipuloinnista, satuilusta ja valehtelusta.

        Näinhän se menee. Kieroa on, mutta niinhän se aina narsistin kanssa.


      • edellinen kirjoittaj
        02102014 kirjoitti:

        Nyt meni mielenkiintoiseksi...

        "Tuskin kukaan menee vastaanotolle siksi, että sinä olet päättänyt leimata hänet - ellei vainoamistoimintasi sisällä niin paljon sairaalloisia ja ahdistavia piirteitä, että se olisi se syy. "

        ...

        Onko kiero narsisti palannut siis palstalle? Vähän niinkuin veri vetää murhaajan takaisin rikospaikalle.

        Olen siis ihan pihalla siitä keitä täällä on kirjoittanut tai mitä on aiemmin tapahtunut.


      • edellinen kirjoittaj
        02102014 kirjoitti:

        Narsisti manipuloi, normi-ihminen pyrkii totuuteen. Kun kerrot narskun touhuista totuuden, narsku syyttää sinua manipuloinnista, satuilusta ja valehtelusta.

        Näinhän se menee. Kieroa on, mutta niinhän se aina narsistin kanssa.

        Näinhän se on.


      • 02102014
        edellinen kirjoittaj kirjoitti:

        Olen siis ihan pihalla siitä keitä täällä on kirjoittanut tai mitä on aiemmin tapahtunut.

        Ok, niin minäkin olen, koska en kuulu mihinkään suomi24- ylläpitoon tai facebookin sisäpiiriin, missä kyttäillään ihmisten ip-numeroita, jotta voidaan stalkkailla yksittäisten kirjoittajien kirjoituksia. :-)

        Narsistien hommaa tuokin. Kyttäily, stalkkailu. Niin ja se vainoaminen.


      • edellinen kirjoittaja
        02102014 kirjoitti:

        Ok, niin minäkin olen, koska en kuulu mihinkään suomi24- ylläpitoon tai facebookin sisäpiiriin, missä kyttäillään ihmisten ip-numeroita, jotta voidaan stalkkailla yksittäisten kirjoittajien kirjoituksia. :-)

        Narsistien hommaa tuokin. Kyttäily, stalkkailu. Niin ja se vainoaminen.

        Enemmän kuin samaa mieltä. Huh huh...


      • 12+6
        kirjoita hesariin kirjoitti:

        Ehkä sun pitäisi kirjoittaa tuolle hesarin toimittajalle ja manipuloida sitä, että kyseessä ei ole narsisti, koska sinä satut haluamaan sanella niin tällä kertaa? Vaikka tuo lapsellinen teini "piste" perään?

        http://www.hs.fi/elama/a1340531647897

        Ehkä voisin kirjoittaakin.
        Mutta sinulle suosittelisin riehumisen lopettamista.
        Ja olet käsittänyt koko pisteen väärin. Piste tarkoittaa tätä -> .
        Että pidä teinipropsit vaan hyvänäsi. :D


      • Ysvaan

        Narsistinen häiriö kuten kaikki muutkin häiriöt sijoittuu jatkumolla terveestä erittäin häiriintyneeseen. Ihmisellä voi olla narsistisen häiriön piirteitä ilman, että kyseessä on häiriö, eli jatkumolla ei olla 'tarpeeksi' pitkällä. Kyse ei ole joko-tai -asiasta.

        Moneen muuhun häiriöön liittyy itsekästä yms. käytöstä ilman että kyse on narsistisesta häiriöstä. Esimerkiksi riippuvuudet ovat tällaisia.

        Varsinainen diagnosointi kannattaisikin jättää ammattilaisille ja keskustelussa pitäytyä itse toisen käytöksessä ja sen seurauksissa.


      • 4+13=?
        Ysvaan kirjoitti:

        Narsistinen häiriö kuten kaikki muutkin häiriöt sijoittuu jatkumolla terveestä erittäin häiriintyneeseen. Ihmisellä voi olla narsistisen häiriön piirteitä ilman, että kyseessä on häiriö, eli jatkumolla ei olla 'tarpeeksi' pitkällä. Kyse ei ole joko-tai -asiasta.

        Moneen muuhun häiriöön liittyy itsekästä yms. käytöstä ilman että kyse on narsistisesta häiriöstä. Esimerkiksi riippuvuudet ovat tällaisia.

        Varsinainen diagnosointi kannattaisikin jättää ammattilaisille ja keskustelussa pitäytyä itse toisen käytöksessä ja sen seurauksissa.

        "Moneen muuhun häiriöön liittyy itsekästä yms. käytöstä ilman että kyse on narsistisesta häiriöstä. Esimerkiksi riippuvuudet ovat tällaisia".

        Unohdat kuitenkin, että narsistin ihmissuhteet ovat juuri riippuvuus- ja palkitsemissuhteita. Narsisti roikkuu lähteissään niin kauan kuin kokee saavansa näiltä jotain hyötyä.


    • valokuvaan minä

      Hervannassa asuu ylimielinen narsisti joka oikein nauttii kun saa olla esillä,vaikka valheineen.Yrittänyt näyttelijä piireihin tosissaan koko elämänsä ja 25v. tosissaan,kaikkien kaveritar..Juopon julkkiksen kanssa kaveeranut ja päässyt jo lavallekin,molemmat diivoja jotka ruokkivat toisiaan ja boheemeina nenä pystyssä rahvaan joukossa,eikä näillä ole mitään ansioita kuin ehkä kuuluisa isä joka myös pahemman luokan narsku,tuttu nimi millä mennään..Tulis Alien alus ja veis molemmat akat Venukselle tms. mutta kauas...

      • elätti se on

        Sama joka viihtyi/ei viihtynyt Ohranjyvässä?Oli niiin kaupunkilaista mutta selvisi että asunut Kangasalan takametsissä lähes koko ikänsä.Oli kylän "prinsessaa ja kuningatarta", aina parempi-ihminen ja nenä pystyssä kettuturkiksineen


    • !"#¤%

      Narsistille ihmiset ovat vain välineitä, joiden avulla yrittävät hyötyä kaikesta ja päästä hallitsevaan asemaan lähipiirissä. Toisin sanoen ainoa pyrkimys on päästä hyötymään mahdollisimman paljon toisesta.Empatiakyvyttömiä ja valheellisia.Julkisivua pidetään näyttävänä, vaikka todellisuus olisi aivan muuta.

      • DONTgo Near

        Juuri prikulleen näin. Julkisivua pidetään yllä vaikka mikä olisi. Aina kestohymy naamalla ja "Meillä menee hyvin" lausetta jankutetaan vaikka mitä olisi siellä kotona neljän seinän sisällä tapahtunut. Mutta kivettynyt hymy on ja pysyy.Ja ollaan viimeseen asti sitä mieltä että muut ei voi tietää heidän elämästään mitään.Mutta narsistin puheet ja muiden ihmisten ai-nai-nen arvostelu....Ne ovat aikaa sitten paljastaneet tarkkasilmäiselle mikä siellä neljän seinän sisällä mättää.


    • Fact of life

      Narsisti on vähän kuin raiskaaja. Ei siinä mitään diagnoosia tarvita. Älä päästä narsistia lähellesi. Älä etenkään liiku missään kahdestaan narsistin kanssa.

      Narsisti on helppo tunnistaa. Se tapahtuu siten että olet kerran elämässäsi kohdannut äärimmäisen narsisitin. Sen jälkeen olet menettänyt viattoman luottamuksesi ihmisiin ja jokainen uusi ihminen on mahdollinen rai.. narsisti, kunnes toisin todistetaan.

      • dfbdfbd

        Miesnarsistithan on aina niitä ölöttäjiä ja yleisön vetonauloja, ehkä ajelevat vielä jollain "premium" autolla kuten BMW:llä. Ne rakastaa huomiota ja muita parempana olemista, syy ei ole koskaan heissä itsessään. Nää on niin naurettavan selviä merkkejä kaikki, mutta jostain syystä naiset noihin aina lääpähtää ja sitten tulevat tänne ihmettelemään että miten se ihana mies paljastuikin narsistiksi. Ei se mitään paljastunut, vaan naisella vaan kuivui pöksyt ja alkoi ajattelemaan selkeämmin.


    • kato kato

      Kato peiliin. Sellaista vastausta olen saanut.

    • W-M

      Oma tapaukseni tiettävästi kävi läpi kaikki mahdolliset hiustenvärit, matkusteli parisen vuotta ulkomailla ja aloitti uuden elämän toisessa kaupungissa.

    • Herätys

      Kylläpä minun pisteestäni heräsi aikamoinen teiniaggressio :D
      Melkoisen häiriintynyt keskustelu kaikin puolin.

      Kuten sanoin, narsistiksi mielestäni voi nimittää ihmistä, jonka käytökseen ja juttuihin ei löydy minkäänlaista logiikkaa muutoin kuin tuon nimenomaisen "diagnoosin" valossa.

      Narsistin käytös ja muiden ihmisten kohtelu eli vuorovaikutus hänen kanssaan on traumatisoivaa.

      Trauman käsittelyssä kokemuksen ymmärtäminen ja persoonallisuushäiriön nimeäminen on oleellisen tärkeää, minun kokemukseni mukaan, pilkku

      • ei mitään perusteluj

        Alun perinkin sinä halusit kertoa, että Hesarin kirjoituksessa esiintynyt narsisti ei olekaan narsisti, vaan mediahuomionkipeä. Tähän oli perusteluna lähinnä sinun toteamuksesi ja "piste", mikä epäilemättä toimii teinikaveripiirissäsi.

        http://www.hs.fi/elama/a1340531647897


      • ei muutu ikinä

        Onko tutkittu millaista traumaa kohteilleen aiheuttaa vuosia kiusaamista ja vainoamista harjoittava narsisti?

        Läheisriippuvaisen narsistin tuntomerkit täsmäävät häneen täysin, sillä ihmisten manipulointi, patologinen valehtelu, hyväksikäyttö, rikolliset taipumukset vainoamiseen ja vakoiluineen ovat erittäin narsistisia ominaispiirteitä, jotka ovat hänellä pysyviä.


      • Lisäys
        ei muutu ikinä kirjoitti:

        Onko tutkittu millaista traumaa kohteilleen aiheuttaa vuosia kiusaamista ja vainoamista harjoittava narsisti?

        Läheisriippuvaisen narsistin tuntomerkit täsmäävät häneen täysin, sillä ihmisten manipulointi, patologinen valehtelu, hyväksikäyttö, rikolliset taipumukset vainoamiseen ja vakoiluineen ovat erittäin narsistisia ominaispiirteitä, jotka ovat hänellä pysyviä.

        Ai niin joo, ja se KATEUS, se on hänellä jotain suurta.


      • Jdgjhohdh
        Lisäys kirjoitti:

        Ai niin joo, ja se KATEUS, se on hänellä jotain suurta.

        Siitähän paljon juontuu ilmeisesti, nettivakoilu, juoruilu, patologinen valehtelu ja hovin manipulointi uskomaan ja levittämään valheitaan.

        Kyllä niitä traumoja on tutkittu kun jokainen lietsonnan kohde joutuu niitä tutkimaan kohdallaan.


      • ja kunnolla
        ei mitään perusteluj kirjoitti:

        Alun perinkin sinä halusit kertoa, että Hesarin kirjoituksessa esiintynyt narsisti ei olekaan narsisti, vaan mediahuomionkipeä. Tähän oli perusteluna lähinnä sinun toteamuksesi ja "piste", mikä epäilemättä toimii teinikaveripiirissäsi.

        http://www.hs.fi/elama/a1340531647897

        Silloin kun aikuiset tajuavat mikä on pelin nimi, niin he kaikkoavat tuon otuksen ympäriltä. Hänelle jää vain lapsellisten, sinisilmäisten ja keskenkasvuisten hölmöjen ryhmittymä, joiden kanssa hän saa jatkaa lapsellista sontaansa, leikkejään ja nimettöminä/kasvottomina tehtyjä herjailuja, haukkumisia... mm. suomi24-foorumilla.

        Jo olisi aika jonkun puuttua hänen toimiinsa.


    • loppuuko se koskaan?

      Miten narsistinen vainoaminen sujuu? Ottaako hän yhden kohteen kerrallaan vainoamisen alle vai monta samanaikaisesti? Jättääkö ketään koskaan rauhaan vai jatkaako niin kauan kuin vain mahdollista on ulottaa myrkkylonkerojaan uhriin?

      • nöhty

        Poliisi lopettaa ja oikeus tuomitsee.


      • hyi helvetti
        nöhty kirjoitti:

        Poliisi lopettaa ja oikeus tuomitsee.

        Itse olen huolissani vain siitä kuinka kauan ja pitkään hän saa jatkaa tuota touhuaan. Hän urkkii tietoa ihmisistä, välillä lain hämärällä puolen, välillä valoisalla, mutta yhtäkaikki asioita, jotka eivät hänelle kuulu millään tavalla.

        Aivan kuten eräs totesi, niin poliisin olisi jo aika kiinnittää huomiota tuon otuksen touhuihin. Nyt tarvittaisiin vain sitä yhteisöllistä vastavoimaa viedä asioita eteenpäin, ilmiantaa hänen tekonsa.

        Tuo narsisti vääntää tyhmällä mielikuvituksellaan mitä oudompia juttuja ihmisistä, kun saa yhden asian urkittua tietoonsa, niin rakentaa sen ympärille jo mitä oudommat kuviot ja syytökset, aina negaation kautta mustamaalaamiskohteensa kannalta.

        Tuo on mielensairautta, sairasta ihmisten vainoamista ja kiusaamista. Ei hän terve ole, ei todellakaan. Outo friikki, jonka sydämen paikalla on mätäpesäke.


    • Tseemmosta

      Itse olen sanonut sen narsistille kännissä monet kerrat. Olen haukkunut pystyyn jos on kohdellut silloin väärin, koska minulla on kokemusta eräästä toisesta narsistista ja menetän hermoni jos joku alkaa samalle linjalle.

      Narsisti menee vaikeaksi ja alkaa vaikeroimaan, hän ei pysty oikein sanomaan sihen mitään. Häneen kolahtaa täysillä ja hän menee hämärän rajamaille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5005
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe