Mistä apua oven kahvojen avaukseen?

Oven avaus

Hei, Pulmana kotona olevat jäykät ovenkahvat.
Äitini sairastaa nivelreumaa ja asuu yksin. Taloon tuli vaihdettua uudet ulko ovet, joiden alaspainettavat ovenkahvat ovat jäykät. Kahvat ovat lyhyen puoleiset ja niiden avaaminen käy kivuliaasti. Toistaiseksi Äitini on onnistunut pääsemään asunnostaan ulos ja sisään, mutta apua kaivattaisiin.

Miten pulma on ratkaistavissa?
Löytyykö kahvanpidentäjiä, joista saisi lisää vipuvoimaa?
Ollaan yritetty etsiä mm. ekstra pidempiä kahvoja, mutta toistaiseksi vedetty vesiperä.

4

1007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keinotvähenee

      Minulla on sellainen kikka kun on sellaiset vanhat polkupyörän kädensuojat pitkät kumiset tupet taskussa ja tuuppaan yhden sellaisen talossani yhteen sellaiseen kahvaan jota ei saa auki helposti niin ja painan sen alas kyynärvarrella.
      Kaikkea pitää testata ja lääkepurkin auki saaminen on tuskaa ja ostin sellaisen turboveitsen ja painan ne pidikkeet sillä auki.
      Täytyy myöntää että tulevaisuus pelottaa kun jo nyt tekee tiukkaa vaikka ikä vasta liki 60 v.
      Toivon onnea että keksit keinoja .

    • Marde71

      Itse, reumaa sairastava myös, sain apua tilaamalla Respectalta avaajan oven sisäpuolelle, joka laitetaan salmiakkimallisen napin päälle. Nyt saan oven aukaistua sisäpuolelta jopa yhdellä sormella. Siinä ei silloin tarvitse kääntää itse oven kahvaa. Samasta paikasta löytyy myös toiseen vaivaan apua jos ei meinaa omat voimat riittää avaimen kääntämiseen, itselläni tuo kahvanmallinen avainpidike on auttanut. Toivottavasti näistä on jotain apuja.

    • Oven avaus

      Kiitos vinkeistä, Putkesta tehdyt jatkot on nyt käytössä. Oven estetiikka kärsii :) ,mutta avaaminen helpottui.

      Ovessa ei valitettavasti ole tuota salmiakkinamikkaa, ainoastaan kahva. Hieno vinkki ja ehkä joku toinen voi saada tuosta apua.

      Tässä on kulunut hieman aikaa, kun kyselin vinkkejä ja ennen näitä teidän vastauksia keksittiin kysyä reumalääkäriltä apuvälinettä. Sieltä sanottiin, että voisi mahdollisesti saada silikonista tehdyn kahvanjatkon tms. Se vissiin tehdään mittatilauksena. Homma vähän vielä kesken ja vaiheessa. Saas nähdä miten toteutuu. Tässä odotellaan vielä lähetettä apuvälineistä vastaavalle taholle. Sikäli käy järkeen, että tuolta voisi olla mahdollista saada apu, koska ovista kulkeminen on aika oleellinen osa kotona pärjäämisessä.

      • Rainaanen nainen 63v

        Minulla on sekä selkärankareuma että nivelpsori. Sain keskussairaalan rumatologiöta maksusitoumuksen toimintaterapeutille.
        Toimintaterapeutti kartoitti apuvälinetarpeeni ja teki suosituksen terveyskeskukseen. Parin viikon päästä sain melkoisen määrän apuvälineitä ja tässä ne mitä nyt muistan. Kolme pystykahvaista leikkuuveistä ja juustohöylä, kahdet jousisakset, avaimen paksunnoksia kaksi, tuubinpuristimia, pullon ja purkkien avaajia, pitkä kenkälusikka, sukanvetolaite, pitkävartinen tarttumapihti,( voi kurottaa tavaroita ylhäältä tai poimia lattialta) , kynänpaksunnoksia. Suositus on myös korotettuun wc-istuimeen, tukikaiteisiin ja suihkutuoliin. Kengissä on tukipohjallisia. Käytössä ranntuet ja lepolastat. On myös peukalotuet.
        Jotain olen myös itse hankkinut ja aina sirä välillä keksii keinoja selviymiseen ja tekee omia virityksiä.


        Apuvälineet on terveydenhuollon vastuulla ja kun tarve on todettu, niin ne saa terveydenhuollon kautta ja maksutta.
        Jos asunto kaipaa muutoksia, niin silloin käydään kotona ja tehdään kartoitus muutostarpeista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5479
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3375
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      21
      1699
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      13
      1447
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe