Milloin tupakan himosta pääsee kokonaan eroon?

låpettanut

Olen lopettanut tupakoinnin jo yli 3 kuukautta siiten ja silti välillä tekee mieli tupakkaa.

Kyse ei ole enään riippuuvuuten liittyväsä "himosta" ja sitä tekee välillä mieli samalla tavalla kuin välillä tekee mieli suklaata.

Kuinka kauan tätä kestää ennen kuin on täysin vapaa?

12

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koukuss

      varmaankin poltettu aika, ja määrä vaikuttaa asiaan. Voi olla ettei koskaan pääse kokonaan eroon. Itsekin sorruin 2v jälkeen, kun kuvittelin pystyväni kontrolloimaan. en pystynyt.

    • sarsainne

      Siinä vaiheessa pääse kun tajuat miten saastaiselle paskalle ne syöpätikut haisevat. Thän menee vähän aikaa tupakoinnin lopettamisen jälkeen.

    • tup..evp

      Olen ollut 25 vuotta polttamatta, vieläkin tulee varsinkin keväisin mieletön tupakanhimo. Eli siitä ei pääse koskaan täysin eroon.

      • op69

        Poltin itse vain viisi vuotta 18 vuotiaasta 23 vuotiaaksi saakka. Onko vaikutus kuitenkin sama? Eikö niistä himoista koskaan pääse eroon?op


    • Vortti
    • veli.

      Jos ihminen alkaa elävälle ravinnolle,voi lukea kirjaa, Elsa Ervamaa voi lainata kirjastosta Tupakan himo lakkaa.

    • 33vuotta savuttanut

      röökistä pääsee eroon helposti, pappi sanoo aamen ja varmasti loppu savuttaminen.

    • efrtgtyr6rt

      Kokeile sähkötupakkaa

    • Jeesus pelastaa

      Mä en miettinyt tupakointia enää kuukauden jälkeen siihen asti tupakkapötkylät puöri mielessä vähän väliä, Nyt mielessä pyörii ihan jotain muuta.

      Jos nikotiinivalmisteita käytät vaikka satunnaisesti tai imet tupakan sillloin tällöin niin et pääse nikotiininhimostelusta eroon koskaan. Oletkohan nikotiinia ottanut jossain muodossa aina toisinaan? Oudon kauan nimittäin asiaa jaksat pyöritellä ja tuntea tupakkaan himoa ja halua.

      " Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat! "

      Jaakobon kirje 1: 12

      • hjko

        Nikotiinia kannattaa nautiskella jossain muodossa, esim. sähkörööki tai pilleri, auttaa keskittymään ja rentouttaa, jää turhat jeesustelut vähemmälle...


    • VinkVinkkkii

      Olen lopettanut Champix lääkkeen avulla, kun en sitä muutoin kyennyt.
      Ei ole ihmeempää himoa (vasta 4 päivää savuttomana siis),
      mutta se tapa; "mennä tupakalle", tulee välillä mieleen, kunnes muistan, että enhän enää poltakaan.
      Ei ole ollut vapinaa, eikä hikoilua, mutta lääke vaikuttaa kai sen että koko ajan pitää syödä ja napostella jotain?
      Tässä lääkkeessä ei ole tupakan myrkkyjä. Eli en käytä mitään nikotiinituotteita.
      Olen siis polttanut 23 vuotta ja kokeillut lopettaa laastareiden ja purkan avulla- siinä kuitenkaan onnistumatta.
      Sitten kuulin Champix-lääkkeestä, ja halusin tarttua tähän, koska tuttavani oli päässyt saman lääkkeen avulla eroon.
      Aloitin siis syödä lääkettä jo 3 viikkoa ja siihen päivään asti, jonka olin päättänyt tupakanlopetus päiväksi.
      Alussa oli ihmeellisiä vieroitusoireita, pahoinvointia, ärtyisyyttä, huimausta ym.
      Mutta kun tuli lopetuspäivä ja sauhuttelu jäi, mutta lääkkeensyönti jatkui, niin ei ole ollut enää lääkkeestä aiheutuvia sivuoireita, mutta ei myöskään tupakasta luopumisen vieroitusoireita.
      Champix todella auttaa !!!!!!!
      Eli, jos on muitakin "kaikkea kokeilleita ja epäonnistuneita", niin aloittakaa Champix. Lääkäriin ja hakemaan resepti. Lääke tosin on suhteellisen kallista, mutta uskon säästöä tulevan myöhemmin. Tosin terveys mielestäni rahaakin arvokkaampaa ????

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1686
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      748
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      727
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe