Kysymys tästä piispan tapauksesta.

tyhmä piispa

Otan tähän vertauksen:

Jos pankki (Jumala) ilmoittaa minulle kirjeitse (Raamattu), että velkani (syntini) on johtaja (Jeesus Kristus) sovittanut ja maksanut pois, niin kysyisin; "Miten tähän tilanteeseen vaikuttaa se, että sen viestin tuo minulle piispa A (vl) tai piispa B (ei-vl)?

Voiko itse viestintuoja vaikuttaa todellisesti jo tapahtuneeseen asiaan? Voiko viestintuoja mitätöidä jo tapahtuneen asian?

29

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghj-ew

      """" Voiko itse viestintuoja vaikuttaa todellisesti jo tapahtuneeseen asiaan? Voiko viestintuoja mitätöidä jo tapahtuneen asian? """"

      Vastaan: Ei voi.

    • vl nivalasta

      ¤¤ Voiko itse viestintuoja vaikuttaa todellisesti jo tapahtuneeseen asiaan? Voiko viestintuoja mitätöidä jo tapahtuneen asian? ¤¤¤


      Mielenkiintoinen kysymys! Toisaalta vanhoillisena sanon, että viestinviejä voi vaikuttaa asiaan, jos hänellä ei ole Pyhää Henkeä, niin viesti ja sanoma ei mene perille, mutta ei se kylläkään voi mitätöidä jo tapahtunutta asiaa ja uskon kautta voidaan omaksua sitten syntien anteeksiantamus ilman kokonaan tuota viestinviejää. Tätä eivät kyllä kaikki vanhoilliset hyväksy.

      • ateisti korjaa välin

        Eikö vanhoilliset usko niin että tuo viestintuoja (piispa) on se kanava ja että kanavalla täytyy olla pyhä henki että voi viestiä kuljettaa.

        Teillä helluntailaisilla on joku toinen tapa (kattotakennemulkoilu) ja tuon tavan lisäksi teillä on myös tapa olla kiukkuinen siitä, kun vl:llä on oma tapansa.


      • ei mitään uutta
        ateisti korjaa välin kirjoitti:

        Eikö vanhoilliset usko niin että tuo viestintuoja (piispa) on se kanava ja että kanavalla täytyy olla pyhä henki että voi viestiä kuljettaa.

        Teillä helluntailaisilla on joku toinen tapa (kattotakennemulkoilu) ja tuon tavan lisäksi teillä on myös tapa olla kiukkuinen siitä, kun vl:llä on oma tapansa.

        Oikeassa olet. Jeesuksen nimessä ja veressä on motto. Koskaan vl ei voi hyväksyä vl-liikkeen ulkopuolisen samaista mantraa kohdalleen. Eihän se sitten olisi enää vl-liikettä vaan kirkon liikettä.

        Mitään uutta ei siis ole tapahtunut tuossa piispan tapauksessa. Päin vastoin avaaja yrittää kiertotietä murtaa vl-koodia avoimeksi...


      • ypsilon09
        ei mitään uutta kirjoitti:

        Oikeassa olet. Jeesuksen nimessä ja veressä on motto. Koskaan vl ei voi hyväksyä vl-liikkeen ulkopuolisen samaista mantraa kohdalleen. Eihän se sitten olisi enää vl-liikettä vaan kirkon liikettä.

        Mitään uutta ei siis ole tapahtunut tuossa piispan tapauksessa. Päin vastoin avaaja yrittää kiertotietä murtaa vl-koodia avoimeksi...

        VL-toiminta on kirkon toimintaa siinä missä körttiseurat.


    • Inhottava realisti

      Kysymys on irrelevantti.

      Jos ihminen tekee muille pahaa, teot on hyvitettävä - jopa lain edessä.

      Synti on ihmisen keksintöä.

      • Lukenut

        Ei ole, Lue Raamattusi! Aloita Mooseksesta eli alusta. Oppaaksi Aapeli Saarisalon Raamatun sanakirja.
        Jos et jaksa lukea, kuuntele radio Deistä arkisin klo 21 alkaen analyyttistä Raamatun opetusta. Siinä kuluu n. 7vuotta, kun Raamattu on menty kannesta kanteen.
        Sisäistä oppimasi, niin sana tulee kohdallasi lihaksi.


    • anteeksi synnit

      "Jos pankki (Jumala) ilmoittaa minulle kirjeitse (Raamattu), että velkani (syntini) on johtaja (Jeesus Kristus) sovittanut ja maksanut pois"

      Pitäisi tuota vertausta ensin vähän korjata, Jumala ei ole mikään syntipankki, joka antaa sinulle taivaasta syntejä velaksi. Kyllä ne on ihan sinun omia tekosia täällä maan päällä ja ne pitäisi saada anteeksi, muuten niistä ei selviä.

    • 38+33

      Pelastava sanoma on tärkeämpi kuin sen tuoja!

      • ypsilon09

        Ajatusleikkiä voisi kehitellä: Piispa olisi uskovainen (ei VL) ja tuo VL-piispa olisi teeskentelijä... Mistä ihminen aina voi tietää kenellä tuo P. H. on? Ennen Pf-kohua VL-liikkeessä olikin luultu, että ilman muuta VL-rippi-isillä aina on P. H. Mutta vain Jumala näkee ihmissydämen tilan. On donatolaisuutta, että rippi-isän / sakramentin toimittajan henkilökohtaiset ominaisuudet määrää synninpäästön tai sakramentin pätevyyden. Ev. lut. tunnustus hylkää donatolaisuuden, jota SRK-oppi hipoo tältä osin.


      • Raamatut esiin!
        ypsilon09 kirjoitti:

        Ajatusleikkiä voisi kehitellä: Piispa olisi uskovainen (ei VL) ja tuo VL-piispa olisi teeskentelijä... Mistä ihminen aina voi tietää kenellä tuo P. H. on? Ennen Pf-kohua VL-liikkeessä olikin luultu, että ilman muuta VL-rippi-isillä aina on P. H. Mutta vain Jumala näkee ihmissydämen tilan. On donatolaisuutta, että rippi-isän / sakramentin toimittajan henkilökohtaiset ominaisuudet määrää synninpäästön tai sakramentin pätevyyden. Ev. lut. tunnustus hylkää donatolaisuuden, jota SRK-oppi hipoo tältä osin.

        Uskovilla on yksi ja sama henki, Pyhä Henki.
        Vääriä opettajia kuullessa ei voi hyväksyä muiden kertomaa, vaikka se olisi täysin Raamatun mukaista.
        Uskovilla on keskinäinen rakkaus. He ovat uskollisia, eivätkä tee Raamatun vastaisia tekoja.

        Mikään liike, lahko tai niiden jäsenyys ei pelasta. Aivan sama, mihin kristilliseen järjestöön kuuluu, kunhan tunnustaa ainoaksi pelastajaksi Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen.
        Tunnustautumisen jälkeen jokainen uskova voi julista Jeesuksen nimessä ja veressä synnit anteeksi annetuiksi. Yleinen pappeus on kristityillä, uskovilla siis.
        Sitomisen ja päästämisen valta on meillä muillakin, kuin vl-puhujilla.

        Sikäli arkkipiispa Mäkisen sana oli oikea, pelastuksen ehtona ei ole synnyttämisen pakko. Rakkaudessa ei ole pakkoa.
        Totta on, Jumala näkee meidän sydämien tilan. Teeskennellä voi, vain ihmisillle.


    • vl nivalasta

      Pyhä Henki ei ole mukana silloin, kun julistetaan vanhoillisuus ainoana oikeana Jumalan valtakuntana tai julistetaan synnit anteeksi vain meidän vanhoillisten synninpäästön kautta, sillä todellinen sovittaja ja syntien anteeksiantaja on aina Jeesus Kristus ja Hänen nimensä tulee aina Pyhän Hengen kautta kirkastetuksi YKSIN ja KOKONAAN, aina siellä missä Pyhä Henki oikeasti ja todella toimii.

    • ***

      Ilman Pyhää Henkeä ei tule synnintuntoa. Ilman synnintuntoa ei voi kokea myöskään armoa. Vielä löytyy sellaistakin synnintuntoa, jossa ihmiselle näytetään hänen todellinen tilansa helvetin liekeissä.

      Löydätkö Raamatusta kohtia, joissa kehotettaisiin kuuntelemaan valheapostoleita? . Voiko tietoisen harhaopin levittäjä olla muuta kuin valhesaarnaaja ?

    • ty-fd

      ### Vielä löytyy sellaistakin synnintuntoa, jossa ihmiselle näytetään hänen todellinen tilansa helvetin liekeissä. ###

      Vapaakirkossa näytetään!

    • vanha vl-pappa

      Herra Jeesus on kyllä maksanut aivan jokaisen ihmisen syntivelat Golgatan keskimmäisellä ristillä silloin vajaa 2000 vuotta sitten, mutta kaikkien syntisten pitäisi nyt tulla näyttämään velkakirjaansa Kristuksen lähettiläille eli Jumalan lapsille, jotta nämä Jumalan lapset eli Kristuksen lähettiläät voisivat kuitata sen velkakirjan sillä Herran Jeesuksen sovintoverellä maksetuiksi.

      Tulkaa te kaikki syntiset nyt pyytämään, että teidän syntivelkakirjanne allekirjoitettaisiin tällä Herran Jeesuksen veren merkillä. Jumalan lapsilla on täällä maan päällä Herran Jeesuksen Kristuksen antama valtakirja, että he voivat hänen antamallaan sinettisormuksella (=Pyhä Henki) merkitä Kristuksen puolesta näitä valtakirjoja Kristuksen sovintoverellä.

      Jos ei joku tuo omaa velkakirjaansa kuitattavaksi "pankin johtajan" (Kristukselle) lähettiläille, joita ovat täällä maan päällä Jumalan lapset sinettisormuksineen ja valtakirjoineen (=Pyhä henki), niin saatte olla varmoja, että hän joutuu itse maksamaan omia velkojaan, eikä sillä velanmaksulla ole loppua tulijärvessä.

      2. Kor. 5:
      18 Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata.
      19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.
      20 Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.
      21 Sillä hän on sen, joka ei mitään synnistä tietänyt, meidän edestämme synniksi tehnyt, että me hänessä tulisimme siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa.

      Tuokaa omat leivisköjen painoiset syntinne vaihetuspöydälle, niin ne vaihdetaan teille Jumalan armoon Kristuksessa Jeesuksessa ja vielä iankaikkiseen iloon uusissa taivaissa ja uudessa maassa, joissa vanhurskaus asuu.

      Luuk. 10:16
      Joka teitä kuulee, se minua kuulee, ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun; mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti.

      Joh. 20:
      21 Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
      22 Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
      23 Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.

      Matt. 25:
      13 Valvokaat sentähden, sillä ette tiedä päivää eikä hetkeä, jona Ihmisen Poika tulee.
      14 Sillä niinkuin ihminen matkusti kauvas ja kutsui palveliansa, ja antoi heille tavaransa:
      15 Ja antoi yhdelle viisi leiviskää, toiselle kaksi ja kolmannelle yhden, jokaiselle varansa jälkeen: ja meni kohta matkaansa;
      16 Niin meni se, joka viisi leiviskää oli ottanut, teki niillä kauppaa ja voitti toiset viisi leiviskää.
      17 Niin myös se, joka kaksi oli ottanut, voitti myös toiset kaksi.
      18 Mutta joka yhden oli ottanut, hän meni pois ja kaivoi maahan, ja kätki herransa rahan.
      19 Niin pitkän ajan perästä tuli palveliain herra ja laski lukua heidän kanssansa.
      20 Ja tuli se, joka oli ottanut viisi leiviskää, ja toi toiset viisi leiviskää, sanoen: herra, viisi leiviskää sinä annoit minulle, katso, minä olen toiset viisi leiviskää niillä voittanut.
      21 Sanoi hänen herransa hänelle: hyvin, sinä hyvä ja uskollinen palvelia! vähän päällä sinä olit uskollinen, minä panen sinun paljon päälle: mene sinun herras iloon.
      22 Niin tuli se, joka oli kaksi leiviskää ottanut, ja sanoi: herra, kaksi leiviskää sinä annoit minulle, katso, toiset kaksi olen minä niillä voittanut.
      23 Sanoi hänen herransa hänelle: hyvin, sinä hyvä ja uskollinen palvelia! vähän päällä sinä olit uskollinen, minä panen sinun paljon päälle: mene sinun herras iloon.
      24 Niin myös se tuli, joka yhden leiviskän oli ottanut, ja sanoi: herra, minä tiesin sinun kovaksi mieheksi: sinä niität siitä, kuhunkas et kylvänyt, ja siitä sinä kokoot, kuhunka sinä et hajoittanut.
      25 Ja minä peljäten menin pois ja kätkin sinun leiviskäs maahan: katso, tässä on sinun omas.
      26 Mutta hänen herransa vastasi ja sanoi hänelle: sinä paha ja laiska palvelia! jos tiesit minun siitä niittävän, kuhunka en minä kylvänyt, ja sieltä kokoovan, johonka en minä ole hajoittanut,
      27 Niin sinun siis olis tullut antaa minun rahani vaihettajille, ja minä tultuani olisin omani jälleen saanut kasvun kanssa.
      28 Ottakaat siis häneltä leiviskä, ja antakaat sille, jolla on kymmenen leiviskää.
      29 (Sillä jokaiselle, jolla on, pitää annettaman, ja hänellä pitää kyllä oleman; mutta jolla ei ole, sekin kuin hänellä on, pitää häneltä otettaman pois).
      30 Ja heittäkäät se kelvotoin palvelia ulkonaiseen pimeyteen: siellä pitää oleman itku ja hammasten kiristys.

      • vanha vl-pappa

        "Suurimmat täällä syntiset saa kaksinkertaisesti, ja ensimmäiseks viimeiset tulevat totisesti."

        "Niin kaksin kerroin saimme me elämän ynnä taivaan..."

        Noin laulaa siionin laulurunoilijakin.

        Tuokaa syntileiviskänne Jumalan valtakunnan armoistuimelle eli vaihetuspöydälle, niin ne vaihdetaan siellä kaksinkertaiseen armoon ja moninkertaiseen perintöosaan uusissa taivaissa ja uudessa maassa, joissa vanhurskaus asuu iankaikkisesti.

        Tuokaa syntivelkakirjanne, niin ne merkitään Herran Jeesuksen verellä maksetuiksi. Ettei teidän tarvitse pitkässä iankaikkisuudessa alkaa itse maksamaan omien syntienne paljoutta. Tulijärvessä te tekisitte vielä joka päivä lisää syntiä, niin etteivät teidän syntinne tulisi siellä ikinä maksetuiksi, vaan päinvastoin kokoajan lisää kertyisi.


    • vl nivalasta

      ## jotta nämä Jumalan lapset eli Kristuksen lähettiläät voisivat kuitata sen velkakirjan sillä Herran Jeesuksen sovintoverellä maksetuiksi. ###

      Katuvan syntisen velkakirjan on Jeesus Kristus ristillä kuitannut. Ei sitä tarvitse kenenkään ihmisen enään kuitata, koska Kristuksen suorittama kuittaus on täydellinen ja saat olla Jumalan edessä vanhurskas. Raamattu sanoo: "Se Jumalan vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen KAIKILLE, JOTKA USKOVAT, erotuksetta!"

      Ei ole toista välimiestä Jumalan ja ihmisen välillä; vaan YKSIN JEESUS KRISTUS!

      • varoittaja vl

        "vl nivalasta" ei ole oikea uskovainen, vaan eksyttäjä.

        Hänellä ei ole vanhoillislestadiolainen vanhurskauttamisoppi, vaikka hän onkin laittanut nimimerkkiinsä lyhenteen "vl".


      • Raamatut esiin
        varoittaja vl kirjoitti:

        "vl nivalasta" ei ole oikea uskovainen, vaan eksyttäjä.

        Hänellä ei ole vanhoillislestadiolainen vanhurskauttamisoppi, vaikka hän onkin laittanut nimimerkkiinsä lyhenteen "vl".

        Hetkinen! Vl-vanhurskauttamisoppi, mitä se on?
        Pitääkö mielestäsi vl-puhujan olla vanhurskauttamassa syntien anteeksiannolla- ja taas mennään tekemään samoja tekoja....

        Etkö näe vääryyttä? Raamattu on ainoa opettaja, mikä neuvoo oikein. Siellä ei kerrota minkään ryhmän olevan se ainoa pelastettujen joukko.
        Valittu kansa on Israel. Messiaanisia juutalaisia on vain vähän.

        Valittujen joukkoon kuuluvat kaikki, jotka tunnustavat Jeesuksen pelastajana. Uskovat Hänen sanansa ja tekevät parannusta kuolleista teoista.
        Synnit voi uskoa suoraan anteeksi, mutta muutamat tarvitsevat anteeksijulistuksen heikkoutensa vuoksi. Siihen uskovilla on valtuudet. Muillakin, kuin vl-väellä.

        Hyvä on opetella kuuluvansa siihen yhteen yhteiseen seurakuntaan, mikä taivaassa kerran on. Se joukko on kirjava, koska Jumala on luonut meidät erilaisiksi.
        Muussa tapauksessa ylentää itsensä muiden yläpuolelle ja se on vastoin opetuksia Raamatussa.


    • sivusta tarkk

      Nim. "varoittaja vl" ei tiedä, mistä puhuu, että "vl nivalasta" ei ole oikea uskovainen, vaan eksyttäjä. Helppo netissä vaan todeta tuolla tavoin, eikä millään lailla perustele kantaansa.

      Jos kerran olet tuota mieltä niin kumoa sitten "vl nivalasta" kirjoittaman tekstin, niin että tämä teksti ei pidä paikkaansa:

      ##Katuvan syntisen velkakirjan on Jeesus Kristus ristillä kuitannut. Ei sitä tarvitse kenenkään ihmisen enään kuitata, koska Kristuksen suorittama kuittaus on täydellinen ja saat olla Jumalan edessä vanhurskas. Raamattu sanoo: "Se Jumalan vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen KAIKILLE, JOTKA USKOVAT, erotuksetta!"##

      Kumoa tämä, ole hyvä!

      • ypsilon09

        Ei se pysty kumoamaan. Pystyy kyl tuomitsemaan. Sen SRK-vanhoilliset osaavat, tuomitsemisen. Kaikkein jyrkimmät tuomitsijat "perustelevat" väitteensä juuri tuolla tavoin kuin varoittaja-henkilö tekee .


    • 555+45

      Eipä todella pysty kumoamaan raamatullista vanhurskauttamisoppia, mutta oman, vanhoillislestadiolaisen vanhurskauttamisopin kumoaa Raamattu helposti!

    • ypsilon09

      Piispaan liittyi myös SUVISEUROJEN 2013 tapaus. Srk:n pääsihteeri Hänninen kyseenalaisti piispa Samuel Salmen antaman synninpäästön vaikuttavuuden. Mistä ihmeestä joku Hänninen näkee piispansa sieluntilan? Miksi SRK-vanhoillisuus pysyttelee kirkossa, jos kerran kirkon toiminta menee suurelta osin "päin helvettiä"?

      Ja ovatko VL-papit suolana ev. lut. viroissa? Kovin tuntuu käyvän tuo eronneiden vihkiminen, avokummit, alttariyhteistyö naispappien kanssa.

      Olivatko VL-kirkolliskokousedustajat suolana, kun painoivat JAA-nappulaa homoparien rukoushetkille? Tasan oli tiedossa, että HOMOPARIT astelee papin eteen juhlavaatteissaan. Ilmeisesti vain ainoasta oikeasta VL-uskosta käsin aukeaa tuokin äänestys-käyttäytyminen. On naiivia luulla, että SRK-päämajasta ei olisi ohjeistettu miten "Jumalan valtakunnan" sisäpuolelle kuuluvan tulee äänestys-käyttäytyä tuonkaltaisessa äänestyksessä. Mielipiteen muokkaus-prosessi oli kuukausia pitkä.

      Ei kaikkia VL-aivoituksia voi ymmärtää.

      • VL-papilla ei ole

        vaihtoehtoja, jos haluaa saada säännöllisesti kk-palkkansa. Hänen on toimittava kirkon oppien mukaisesti, mutta ry:llä voi taas saarnata "ainoitten oikeitten uskovaisten"-äänellä.

        Näin ollen raha on ratkaissut vl-pappien ammatinvalinnan, ei se todellinen usko. Eikös silloin vl-taustainen pappi palvele kahta herraa?

        Vakituinen virka kirkon sisällä voi olla todellinen lottovoitto, kun se lapsipesue siellä kotona kasvaa lapsi lapselta.


    • Veikko Vaja-Laho

      Pelastuuko ihminen, joka sanoo että "Mä uskon Jeesukseen?"

      Vaatiiko uskominne Jeesukseen tottelemista, uskonkuuliaisuutt via riittää kun sanoo, että uskoo Jeesukseen, mutta ei tottele, ottaa sen asenteen että jaahas, mä olen pelastunut nyt ja voinkin tässä nyt vaikka mitä tehdä, vai mitä, että mitä niin?

      Eli pelastuuko liberaalikin?

      Jos kerran uskolla pelastuu niin keitä ovat ne tyhmät neitsyet, jotka eivät selvästikään pelastu? Olen kuullut väitteitä että tyhmät neitsyet ja viisaat neitsyet ovat uskovia kummatkin ja jos niin on niin jonkin täytyy olla syynä pelastumattomalle, vai mitä, että mitä niin? Asiayhteys saa huomaamaan, että neitsyt vertauksessa puhutaan maailmasta erotetuista eli uskovista, vai mitä, että mitä niin?

      • Oikea usko

        Tyhmiltä neitsyiltä puuttui Pyhä Henki, tulta ei pidetty palavana.
        Toteaminen ei ole uskoa. Usko on sydämen tila Jeesuksen puoleen. Hänelle ollaan kuuliaisia, jos uskotaan.

        Uskova ei voi tehdä mitä vain, oikeammin ei halua. Hänen halunsa on pysyä kaidalla tiellä rukouksessa.

        Uskova ei voi olla liberaali. Hän elää Raamatun sanan mukaisessa elämässä.


    • 22+55

      ### Jos kerran uskolla pelastuu niin keitä ovat ne tyhmät neitsyet, jotka eivät selvästikään pelastu? ###

      Seppo Lohi sanoi Reisjärven seuroissa: "Puolet meistä on Raamatun mukaan tyhmiä neitsyitä!" Tämä sananpaikka koskee uskovaa yhteisöä. Kaikki eivät ole erinäisistä syistä viisaita neitsyeitä yhteisön sisällä, vaikkakin tunnustavat samaa uskoa. Tämä pitää ottaa myös huomioon katsoessa SRK:n johtoa: "Puolet heistä on tyhmiä neitsyitä!" Voiko tällainen johto olla kaikessa erehtymätön ja Hengen johdatuksessa?

      • Valvoen uskossa

        Nuo sanat on Raamatun neitsytvertauksesta suoraan ilman Pyhää Henkeä lausuttuja sanoja.

        Kristittyjä kehoitetaan olemaan valvovia, hengessään. Maailman tapahtumien seuraaminen, Sanan tutkiminen ja keskinäinen yhteys pitää ajan tasalla. Ajan merkit on kerrottu Raamatussa.
        On tulvia ja maanjäristyksiä, sotien melskeitä. Kristittyjä vainotaan. Nuo on ennustettu tuleviksi.

        Oikea usko ei tee tahallaan vastoin Raamattua, esim. lapsiin sekoaminen tai homous. Naispappeuskin on vastoin Sanaa. Myös uudelleen vihkimiset, jos puoliso elää.
        Opetus on sikäli ollut vajaata.


      • ekumenia-VL
        Valvoen uskossa kirjoitti:

        Nuo sanat on Raamatun neitsytvertauksesta suoraan ilman Pyhää Henkeä lausuttuja sanoja.

        Kristittyjä kehoitetaan olemaan valvovia, hengessään. Maailman tapahtumien seuraaminen, Sanan tutkiminen ja keskinäinen yhteys pitää ajan tasalla. Ajan merkit on kerrottu Raamatussa.
        On tulvia ja maanjäristyksiä, sotien melskeitä. Kristittyjä vainotaan. Nuo on ennustettu tuleviksi.

        Oikea usko ei tee tahallaan vastoin Raamattua, esim. lapsiin sekoaminen tai homous. Naispappeuskin on vastoin Sanaa. Myös uudelleen vihkimiset, jos puoliso elää.
        Opetus on sikäli ollut vajaata.

        VL-seurakuntapappien alttariyhteistyö naispappien kanssa, eronneiden vihkimiset yms. ratkaisut ovat asioita, jotka avautuvat vain "ainoasta oikeasta" VL-uskosta käsin. Niinkuin VL-kirkolliskok. LESTA-VIHREET valot homoparien puolesta räätälöidyille rukoushetkille. Ei nää avaudu ulkopuolisille. VL-näkövinkkelista "epäuskoinen" gospelartisti P. Simojoki äänesti väärin ja VL-edustajat oikein. Pekka Simokoki siis vastusti homoparien rukoushetkiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1612
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      119
      1176
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      46
      1064
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe