Voiko akateeminen ja ei-akateeminen elää yhdessä?

hämmennyksissä

Mitä mieltä? Kokemuksia?

21

173

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajantuhlausta

      Siis oikeesti mietit tällaista, hei haloo...

      • ei ketään

        Jeps ketä kiinnostaa akateeminen nainen XXXX


    • ksksskjjojjddbks

      Jos on jotain yhteistä

    • dipl.ins

      Ei voi.

    • Hannele h:ki

      Ystävättäreni meni kyllä naimisiin äskettäin jonkinsortin akateemisesti koulutetun miehen kanssa ja tekivät vauvankin että kyllä kai ne voi mutta kyllä hän on silti joutunut kuulemma elättämään tämän miehensä lähes kokonaan.
      Ei kuulemma halua tehdä työtä. Haluaa elää omia polkujaan.

      Silti nostaa yhteiskunnan tukiaisia. Outo tyyppi.

    • Hyvinhän tuo akateeminen-raukka on jaksanut mun seurassa sinnitellä, jo 20v. Kauniisti on sanonut, etten ole ainakaan tylsää seuraa. Ehkä olen tuonut jotain väriä hänen tutkijankammioonsa ja tuttavapiiriinsä, itseni ja omien kirjavien tuttavieni kautta. Ja vastakohdat kai täydentää toisiaan. Huonoa puolia mussa on tietysti vaikka muille jakaa, mutta ei kerrota niistä täällä. Voi niitä akateemisista kumppaneistakin löytyä ;)

    • Akadeemikko

      Kyllä meillä ainakin on tosi vaikeeta. Mies on lähes peruskoulupohjainen ja toisinaan tyhmä kuin saapas.

      • .............

        Ihminen, joka on akateeminen, ei käytä akadeemikko tai akateemikko-sanaa, koska tietää akateemisen ja akateemikon eron. Akateemikkoja ei montaa kappaletta Suomesta löydy.


    • määmy

      Voi, ollaan oltu yhes jo vuosii. Ainoo minne hää e tuu, o ooppera.

      • kylä näi o

        .

        "Oopperassa ei voi rassata mopoa"

        har!11

        .


      • Jee Jee

      • Jee Jee

      • määmy
        kylä näi o kirjoitti:

        .

        "Oopperassa ei voi rassata mopoa"

        har!11

        .

        Jos joillekki 1200 cm HD o joillekki mopo, olkoo. Mulle kaik alt 750 cm o mopoi.


      • Prutku mikä prutku:.
        määmy kirjoitti:

        Jos joillekki 1200 cm HD o joillekki mopo, olkoo. Mulle kaik alt 750 cm o mopoi.

        .

        "Prutku mikä prutku"

        har!11

        .


    • nuori vaimo

      Minä en ainakaan voisi elää alemman koulutuksen saaneena vaimona akateemisen miehen kanssa joka esimerkiksi olisi saanut koulutuksensa yhteiskunnan varoilla ja silti eläisi ikänsä työttömänä renttuna yhteiskunnan tukiaisilla. Iljettävää.

    • Lukematta ketjua vastaan otsikon kysymykseen, että tiedän montakin tuollaista pariskuntaa.

      Tuttavapiirissäni oli tuttu kuvio, että oli duunarimies monet heistä työkavereitani entiseltä työpaikaltani jolla oli opiskeleva vaimo tai avokki.

      Näistä pareista monet ovat edelleen kimpassa.

      Se valitseeko jo koulunsa käynyt alemmin koulutetun uudeksi kumppanikseen on toinen kysymys ja se mielestäni on jo harvinaisempaa.

    • Ruotsissa ainakin onnistuu, mikäli Kaarle on akateemikko... ainakin kuningas. Silvian koulutaustasta en tiedä

      • Jee Jee

        Itse asiassa Kallella tainnut olla vähän samankaltaisia vaikeuksia kuin mulla ja moraalinvartialla, lukemises ja kirjoittamises.
        Niin mulle on joskus joku terapeutti kertonut...jotta on näitä vaikeuksia joka yhteiskuntaluokassa.

        Joten tasapainoisuus toteutuu näin eri sosioekonomisten ryhmien kesken. (ketkään ei jää osattomiks ;)) jos ymmärrät vinon vitsin?)


      • Jee Jee kirjoitti:

        Itse asiassa Kallella tainnut olla vähän samankaltaisia vaikeuksia kuin mulla ja moraalinvartialla, lukemises ja kirjoittamises.
        Niin mulle on joskus joku terapeutti kertonut...jotta on näitä vaikeuksia joka yhteiskuntaluokassa.

        Joten tasapainoisuus toteutuu näin eri sosioekonomisten ryhmien kesken. (ketkään ei jää osattomiks ;)) jos ymmärrät vinon vitsin?)

        Hänellä ei ollut aikaa, kun oli kiire


      • runontaja kirjoitti:

        Hänellä ei ollut aikaa, kun oli kiire

        Kallen tapauksessa enemmän on kyse aateli/rahvas ja periaatteessa ihan sama kysymys


    • Kyllä mä tiedän useammankin "lääkäri-potilas"-parisuhteen. Ensimmäisenä tulee mieleen psykologi-pillerivajakki ja lakimi..henkilö-pikku kriminaali.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1970
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1539
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      140
      1387
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1240
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1047
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      992
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      957
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      118
      954
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      49
      777
    Aihe