Agnostismi vs.helluntailaisuus

Katsottiin ihan huumorimielellä TV7:aa. Kerroin miehelleni siinä että olen agnostikko eli mielestäni ei voi tietää onko Jumalaa vai ei.

Sanoin ettei uskovat tiedä, eivätkä ateistit tiedä. Todisteita ei ole saatavilla.

Tuli puhe hellareistakin.

Mieheni sanoi että häntä ärsyttää kun uskovat väittävät tietävänsä kun ei voi tietää.

Sitähän minäkin.

Kyse on vain uskomuksistanne joista minä en parhaalla tahdolla löydä mitään mikä saisi minut uskomaan Jumalaan.

13

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Molemmat?

      Oletko sekä ateisti, että agnostikko yhtäaikaa?

      • En, olen pelkkä agnostikko.


      • Et voi kieltää
        auroraboreallis kirjoitti:

        En, olen pelkkä agnostikko.

        Olet ollut kuitenkin ateisti. Itse sanot niin.


      • Et voi kieltää kirjoitti:

        Olet ollut kuitenkin ateisti. Itse sanot niin.

        Olen ollut. Kiitos mielenkiinnosta.

        Sitten tulin siihen tulokseen ettei ateistikaan tiedä! Ei voi tietää onko Jumalaa!


      • hhtthh
        auroraboreallis kirjoitti:

        Olen ollut. Kiitos mielenkiinnosta.

        Sitten tulin siihen tulokseen ettei ateistikaan tiedä! Ei voi tietää onko Jumalaa!

        Jostakin han me on tänne "tultu", perustele mistä?


      • hhtthh kirjoitti:

        Jostakin han me on tänne "tultu", perustele mistä?

        Alkuräjähdys, jossa vaikutti 4 voimaa, gravitaatio, 2 kertaa ydinvoima, sähkö... tähti räjähti ja muodostui uudestaan maaksi...n.14 miljardia vuotta sitten.

        No, olehthan sä kuullut alkuräjähdysteorian ja evoluutiosta luonnonvalintoineen?

        Jos sinä uskot Luojaan, voi olla että olet oikeassa.

        Mutta siitä että hepreaa puhuva käärme houkutteli omenalla kylkiluusta luotua ihmistä...siitä ei ole yhtään todistetta, toisin kuin evoluutiosta.

        Se ei silti sulje sekään Luojaa pois laskuista sekään.

        Se ei vaan olisi Raamatun jumala.

        Ellei Raamattua käytä muuhun kuin maailmankaikkeuden selittämiseen.

        Raamattu ei ole tietokirja, se on kirja jota apuna käyttäen monet ihmiset pitävät yhteyttä uskomaansa Jumalaan.


      • tuuliviiri

        On tänään tätä ja huomenna tuota.


    • Eenokki 12

      Raamatussa kyllä sanotaan että vain hullu sanoo sydämessään että Jumalaa ei ole.

      En kuitenkaan pidä auroraa hulluna ehkä paremmin itseäni. Kun en tiedä mitä ateistin sydämessä on tapahtunut ja miksi agnostikko epäilee?
      Sen tiedän ja tunnen sydämessäni että auroralla on lämmin sydän, rakkautta kaipaava ja varmasti taivaallinen seura voi hajoittaa sen epäuskon sumun ja verhon joka sivuun vedettynä on auroralle siunauksen verho.
      Näen sinut kauniina morsiushunnun lävitse.

      • kysyn vaan

        Miksi aurooran lämminsydämisyys ei ole vielä koskaan näkynyt täällä kymmenen vuoden aikana? Outoa.


    • Hyvin helposti saa tietää onko Jumala olemassa !! Kysymällä Häneltä iteltä oletko olemassa ???

    • Rakoista jalanpohjissa voi päätellä olevansa reissun päällä.

    • oksalla alimmalla

      voi köyhää elämää kun ei tiedä mikä on ja miksi on !!

      • Pointti oli se että älä sinäkään luulottele tietäväsi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7571
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4506
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      66
      3073
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2156
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1699
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1677
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      351
      1463
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      14
      1399
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1109
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1070
    Aihe