Kyllästynyt yksinäisyyteen

Pettymys on suuri

Olen naimisissa afrikkalaisen miehen kanssa. Alussa luulin meidän olevan onnellisia yhdessä, mutta sitten huomasin, että mies etsii yhä seuraa facebookin kautta. Minun kanssani hän ei puhu, vaan kaverit ja sukulaiset ovat aina minua tärkeämpiä. Jos sanon, että minulla on paha mieli, hän vain nauraa. On aika erota, eihän tässä muutakaan voi. Sanoo rakastavansa, mutta teot kertovat aivan muuta.

On varmasti olemassa hyviäkin afrikkalaisia miehiä. Tämä yksilö vain ei ole yksi heistä.

7

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laplap

      Täältä saa aina paremmat naurut kuin jostain standup komediasta.

      :D

      Ei tälläset jutut ole enää mitään järki-ihmisten touhuja.

    • Hei pettymys on suuri!

      Onpa tutun kuuloista. Mistä päin olet? Nimimerkkini kautta saat halutessasi yhteyden...

      Nainen Tampereelta

    • yritä vielä jos voit

      Hei, Älä heti ota eroa. Kuinka kauan olette olleet naimisissa? Kaksi vuotta sitten avioituessani mieheni kanssa luulin minäkin, että saan hänestä myös "ystävän". Mutta kuinkas ollakaan. Mies oli aina poissa. Mitä kauemmin olimme yhdessä, sen enemmän hän oli poissa. Eikä minullekaan koskaan puhunut...puhelimessa ja tietokoneella vain kavereilleen ja sukulaisilleen. Jos yritin puhua, niin sain kuulla, että aiheutan vain ongelmia...siis ihan sama tilanne kuin sinulla. Ystävät ja sukulaiset sanoivat, että nyt on korkea aika erota. Tilanne paheni siten, että mies alkoi olla epäkunnioittava minua kohtaan (kiroili yms) ja kuvaan tuli epäilys pettämisestäkin.
      Mutta nyt on jotain tapahtunut. Mies alkoi vähitellen puhua minulle siitä, kuinka vaikea hänen on ollut asettua aviomiehen rooliin koska hänellä ei ole koskaan ollut kokemusta parisuhteesta saati yhdessäasumisesta (muslimimaissa ei seurustella tms). Hän ei ole enää kiroillut eikä kohdellut epäkunnioittavasti. Hän on ilmeisesti vihdoin poistanut badoo-sivunsa ja facebookissa on kaikkien näkösällä vaimon nimi. Hän on edelleen poissa jonkin verran mutta sallii minun soittavan hänet kotiin ajoissa ja nytkin oli viikonlopun illat ja yöt kotona kuten edellisenäkin viikonloppuna. On myös ottanut enemmän vastuuta perheestä. Ja hän on sallinut minun puhua hänelle tuntemuksistani ilman syyttelyä siitä, että aiheutan vain ongelmia.
      Mutta olen joutunut sietämään ja kestämään paljon ennen kuin on tultu tähän parempaan pisteeseen. Uskon edelleen, että voimme mieheni kanssa olla onnelliset yhdessä. Kuten hän on oppinut aiempaa enemmän hyväksymään minut sellaisena kuin olen niin minäkin olen oppinut vähitellen hänestä. Minua ei enää harmita, että hän menee lepäämään tai istahtaa tietokoneelle ja huikkaa, että laittaisin hänelle syötävää tai toisin juotavaa. Nykyisin koen, että täyttämällä hänen toiveensa teen hänet onnelliseksi ja se taas johtaa siihen, että hän viihtyy kotona paremmin. Ystävien neuvot siitä, että miehen on osallistuttava 50% eivät päde. Jos sitä haluan, niin voin sanoa avioliitolle hyvästit. Lisäksi olen oppinut kantapään kautta, että hiljaisuus ja ystävällisyys puree mieheen paremmin kuin mikään vaatimus. Olenkin tullut siihen päätelmään näin oman kokemukseni perusteella, että todennäköisesti suuri osa eroista, joissa leimataan vaimo vain oleskelulupavaimoksi, eivät välttämättä ole sitä...vaan kyse on siitä, että kaksi eri kulttuureista tulevaa ihmistä eivät lopulta ole löytäneet yhteistä säveltä.
      Itse aion vielä taistella avioliittoni puolesta koska näen miehestäni, että meidän on mahdolista olla onnelliset yhdessä...mutta oppi ei ole tullut helposti.

      • klohbnh

        Tuo hiljaisuus ja vaatimattomuus pistää miettimään...eivät ne ole oikeasti kotimaisssaan tottuneet siihen että nainen hiljaa alistuu.Kyllä afrikkalainen nainen melko äänekkäästi ilmaisee jos miehen käytös ei miellytä. Samoin nainen usein valittaa miehen sukulaisille tämän käytöksestä jotka sitten puuttuvat peliin ja 'lempeästi'ohjaavat tätä oikeaan suuntaan. Nämä ole- miehet eivät vaan kauaa jaksa näytelllä ja pinna saattaa palaa herkästi. Välinpitämättömyys taitaa olla se oikea tunnetila. Miehesi on varmaan tajunnut että käytöksellään vaarantaa olensa ja yrittää nyt tsempata. Seuraa tilannetta.. Jos palaa ennalleen pian on kysymys siitä ettei jaksa näytellä enää sitä mukavan aviomiehen roolia enempää.


    • Surun sain

      Mulla oli ihan sama tarina kuin aloittajalla. Mies oli kyllä suomalainen, oikein rehellinen pohojalaanen.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5245
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3277
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe