onko köyhällä varaa laihduttaa

ikuisestiko läski.....

Itse kun on pienituloinen niin helposti tulee ostettua sitä leipää kun alkaa tili olemaan miinuksella.Ei vaan ole varaa joka päivä laitella ruokia ja ostella kasviksia sun muita rehuja...ja kuka nyt monta päivää jaksaa samoja ruokia syödä??

56

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+19

      Kasvikset on halpoja, samaten perusrahka. Viitseliäisyyttä se toki vaatii, mutta niin vaatii laihdutuskin.

      • ihaneriasia

        Ainoastaan porkkana on halpaa .. muut maksaa, koska niitä täytyy syödä myöskin monin kertainen määrä lihaan nähden. Jauheliha tai kana on halpaa. Yhdellä paketilla pärjää koko päivän, mutta kasviksia joutuu ostamaan kaikenlaisia ja syömään niitä koko päivän!


    • 5+18

      Olen takuulla köyhempi kuin sinä. Miehellä tulot 110 euroa/kk, minulta jää kaikkien laskujen jälkeen rahaa kuukaudeksi n. 350 - 450 euroa ja meillä on lapsi.

      Laihdutin kuitenkin ja laihduin. Eihän laihtuminen vaadi rahaa? Sehän vaatii sitä, että syö vähemmän kuin kuluttaa. Köyhälle vielä parempikin, koska voi jakaa sen ruoka-annoksensa vaikka kahdelle päivälle!

      Syynsä kullakin popsia liikaa ruokaa päivässä. jotenkin hassu ajatuskin "Olen köyhä ja siksi minut on pakotettu syömään liikaa ja pysymään lihavana" :D

      Olen laihtunut 12 kiloa syömällä samaa kuin ennenkin, mutta huomattavasti vähemmän :)

      • valehtelet!

        Paljonkos menee tupakkaan? Sitäpaitsi Suomessa perusturva on lähes 500 eur kuussa jokaiselle.


      • 7+12
        valehtelet! kirjoitti:

        Paljonkos menee tupakkaan? Sitäpaitsi Suomessa perusturva on lähes 500 eur kuussa jokaiselle.

        Tienaan itse kyllä todella hyvin. Ihan näin selvennykseksi ja siksi ei meidän perhe ole oikeutettu mihinkään turviin. . Mies opiskelee. Laskuja on vaan niin paljon että vaikka on törkeän hyvä palkka niin meidän menot yhteensä on enemmän. Pummeille on tuo 500 euroa sossurahaa tarkoitettu. Ei tienaaville eikä heidän perheenjäsenilleen. Mutta laihduta nyt vaan! Tulee parempi olo ja mieli sinullekin. Rauhaa sisko ;-)


      • OletkoHomo
        7+12 kirjoitti:

        Tienaan itse kyllä todella hyvin. Ihan näin selvennykseksi ja siksi ei meidän perhe ole oikeutettu mihinkään turviin. . Mies opiskelee. Laskuja on vaan niin paljon että vaikka on törkeän hyvä palkka niin meidän menot yhteensä on enemmän. Pummeille on tuo 500 euroa sossurahaa tarkoitettu. Ei tienaaville eikä heidän perheenjäsenilleen. Mutta laihduta nyt vaan! Tulee parempi olo ja mieli sinullekin. Rauhaa sisko ;-)

        Vai että pummeille? Otappa se isäsi kikkeli jo pois pyllystäsi ja herää todellisuuten, saatanan kusipää!


      • Ainasamalaulu
        OletkoHomo kirjoitti:

        Vai että pummeille? Otappa se isäsi kikkeli jo pois pyllystäsi ja herää todellisuuten, saatanan kusipää!

        Täällä ne pummit taas itkee ..


    • 19+7

      Niin noh, valintakysymyshän tämä on. Haluatko elää terveenä vaikka se tarkoittaisi tylsää ruokalistaa vai haluatko olla ylipainoinen? Mistä tiedät onko köyhyytesi vain väliaikaista, ehkä pääset tienaamaan joskus enemmän?

    • cuba libre

      Tottumuksiaan voi muuttaa vähitellen. Se on täysi tekosyy ostaa ranskanleipää, vaikka olisi köyhä. Täysjyväruisleipiä sekä eri makuisia näkkäreitä kyllä löytyy ja luultavasti halvemmalla. Tutustu tuoteselosteisiin, jopa leipäviipaleen kaloreissa on aikamoisia eroja. Tekosyitä. Askel askeleelta kohti parempaa :)

    • Tiukka... budjetti

      En kyllä ymmärrä, miten saat laihdutuksesta kallista... Ruisleipä, raastesalaatit, laatikkoruoat (mm. kaalilaatikko), raejuusto, kananmunat ja rahkat eivät paljoa maksa.

      Rahaa sen sijaan säästyy, kun herkut, sokerijuomat ja alkoholi jäävät pois.

      • .....

        Raejuusto on ökykallista!


      • cuba libre
        ..... kirjoitti:

        Raejuusto on ökykallista!

        Valio arkirae, 1,85eur/500g. Sopii laihdutukseen täsmälleen yhtä hyvin kuin rasvatonkin raejuusto.


    • Ennen oli paremmin

      Kummalliseksi menny tämä maailma. Nuoret flikat juo viinaa, raavaat miehet syö salaattia ja köyhillä ei oo varaa syödä vähemmän.

    • Vanha Jojo

      Köyhällä on hyvinkin varaa laihduttaa. Osta kaalia, juureksia ja sipulia ja tarjouslihaa tai -kalaa ja tee niistä keittoja tai patoja. Kasvikset ja rehut eivät tarkoita vain ananasta ja avokadoa tai kurkkua ja tomaattia, vaan myös kotimaisia, halpoja aineksia.

      Jos et jaksa syödä monta päivää samoja ruokia, syöt pataasi kerran ja pakastat loput kerta-annoksiin. Teet toisen ruuan ja menettelet samoin.

      Jos tuo "ei ole varaa joka päivä laitella ruokia" tarkoittaa, ettet syö joka päivä, eikö sen juuri pitäisi johtaa laihtumiseen? Jos se taas tarkoittaa, että korvaat leivällä kunnon ruuan, ehdotan, että lasket, kuinka "halpaa" se leipä oikeastaan on. Ravintoarvoonsa nähden varsinkin vaalea leipä on aika kallista.

      Eri asia on, jos teet leivän itse, silloin se tietysti tulee halvemmaksi - todennäköisesti tästä ei ole kysymys, kun et ilmeisesti ole kovin innokas ruuanlaittaja.

    • Itse olen opiskelija ja teen kaksi työvuoro viikossa, asun yksin ja maksan kaikki menoni itse. Ei jää paljon käteen, mutta olen laihtunut n. 10kg. Syön pääasiallisesti kasvisperäistä ruokaa: itse teen kukkakaalisosekeittoa raejuustolla, pakasteesta keittoja, salaatteja väsään ja nuudeli-avokado-raejuusto-comboa. Aamupalalla aina maustamatonta maitorahkaa omenasoseella ( marjoja jos on rahaa). Viikonloppuisin saatan käydä ulkona kerran syömässä jotain kohtuuhintasta tai pikaruokaa.

      Kasvisruokaankin makuaisti tottuu kun jättää sokerit pois. Alkaa maistamaankin jotain ja nykyään valitsen mielummin kasvisvaihtoehdon jos mahdollista, sillä ne maistuvat mielestäni paremmalle, tuoreemmalle ja enemmän. Kasviksista on myös vaikea saada ähkyä vatsaan.

      Tuo toimi minulla myös tuo edellämainittu annoskokojen pienennys plus olen jättänyt hiilarit kokonaan: en osta kotiin leipää niin ei pysty syömään! (plus ei tarvitse käyttää rahaa kalliisiin päällisiin juustot, leikkeet, margariinit...jne.)
      Syön myös lämpimän ruoan aika myöhään ettei tule naposteltua kaikkea pikkunälkäänsä sen jälkeen ennen nukkumaanmenoa turhaan ;)

      Jos saat itse päättää ruokakaappiesi sisällön suosittelen olemaan vain ostamatta MITÄÄN epäterveellistä tai mitä tulisi naposteltua.

      Tyttö 161/52,5

      • jokurajasentään

        Tommosta paskaa en rupeis syömään vaikka maksettais ..


    • 1toinen

      Olet rahaton. Sinulla ei siis ole rahaa ostaa syötävää? Miten sit voit olla lihava? Vesipaastollahan sinun silloin pitäs olla ja se ei paljon maksa...

    • 9+1

      Ehkä pitäisi enemmin kysyä, että onko köyhällä varaa syödä terveellisesti? Silloin vastaus voisi olla EI. Kaikki terveellinen ja prosessoimaton on niin pirun kallista.

      • 1toinen

        eikä ole terveellinen kallista! Peruna, kaali, sipuli, porkkana. Silakka, jauheliha. Näitä isoon kattilaan ja jopa riittää hyvää prosessoimatonta!


      • erthhrgeaf
        1toinen kirjoitti:

        eikä ole terveellinen kallista! Peruna, kaali, sipuli, porkkana. Silakka, jauheliha. Näitä isoon kattilaan ja jopa riittää hyvää prosessoimatonta!

        Taidat olla hieman vajaa, jos "prosessoimaton" on mielestäsi ainut merkki terveellisestä ruuasta.


      • 2+4
        erthhrgeaf kirjoitti:

        Taidat olla hieman vajaa, jos "prosessoimaton" on mielestäsi ainut merkki terveellisestä ruuasta.

        No se kyllä on se selvin merkki. Prosessoimaton ruoka (eli ruoka johon ei ole mitään lisätty eikä siitä ole mitään poistettu) on aina terveellistä. Ja on myös usein edullisinta, jos osaa esimerkiksi etsiä kauden kasvikset, jaksaa käydä marjassa, viitsii juosta tarjousten perässä ym.


      • dfydd
        2+4 kirjoitti:

        No se kyllä on se selvin merkki. Prosessoimaton ruoka (eli ruoka johon ei ole mitään lisätty eikä siitä ole mitään poistettu) on aina terveellistä. Ja on myös usein edullisinta, jos osaa esimerkiksi etsiä kauden kasvikset, jaksaa käydä marjassa, viitsii juosta tarjousten perässä ym.

        Prosessoimaton kallista?

        Siis prosessoitu nimenomaan maksaa! Siinähän tuottaja tekee kuluttajan sijasta joitakin työvaiheita, eikä se ole ilmaista. Itse leivottu on halvempaa kuin kaupasta ostettu leipä, itse tehty pääruoka maksaa vähemmän kuin einekset jne.


      • cuba libre
        2+4 kirjoitti:

        No se kyllä on se selvin merkki. Prosessoimaton ruoka (eli ruoka johon ei ole mitään lisätty eikä siitä ole mitään poistettu) on aina terveellistä. Ja on myös usein edullisinta, jos osaa esimerkiksi etsiä kauden kasvikset, jaksaa käydä marjassa, viitsii juosta tarjousten perässä ym.

        Prosessoimaton ruoka on yleensä hyvää ja niin on moni enempi tai vähempi prosessoitu. Ei se prosessointi pelkästään paha asia ole, nimittäin.

        Laihdutukseen, niin ei se prosessointiaste niinkään, raejuusto, tonnikala sekä prosessoitu palvikinkku kyllä toimii erinomaisesti, prosessoimattomat porkkanat myös sekä muut tuoreet kasvikset. Karkit, raaka sokeri, ranskanleivät, leivonnaiset sun muut tuollaiset huonosti. Se taasen, että käyttääkö margariinia vaiko ei, ei ole laihdutuksen kannalta oleellista, ellei sitä käytä isoja määriä, jolloin saa kyllä paljon kaloreita...


      • 2+4
        cuba libre kirjoitti:

        Prosessoimaton ruoka on yleensä hyvää ja niin on moni enempi tai vähempi prosessoitu. Ei se prosessointi pelkästään paha asia ole, nimittäin.

        Laihdutukseen, niin ei se prosessointiaste niinkään, raejuusto, tonnikala sekä prosessoitu palvikinkku kyllä toimii erinomaisesti, prosessoimattomat porkkanat myös sekä muut tuoreet kasvikset. Karkit, raaka sokeri, ranskanleivät, leivonnaiset sun muut tuollaiset huonosti. Se taasen, että käyttääkö margariinia vaiko ei, ei ole laihdutuksen kannalta oleellista, ellei sitä käytä isoja määriä, jolloin saa kyllä paljon kaloreita...

        Ruokavalion terveellisyys on kyllä aika oleellinen osa laihduttamista, eli kyllä mielestäni on aisaakuuluvaa jättää margariinit leivän päältä pois. Esimerkiksi rasvaton raejuusto on aika kaukana hyvästä ruuasta, samoin rasvaton maito.

        Ei laihduttamisessa ole kyse pelkästään kalorimäärästä. Prosessointi, eli ruuan käsittely vie aina ruuasta ravinteita. Mitä ravinteikkaampaa ruokaa syö, sitä vähemmän sitä tarvitsee syödä tullakseen kylläiseksi.


      • cuba libre
        2+4 kirjoitti:

        Ruokavalion terveellisyys on kyllä aika oleellinen osa laihduttamista, eli kyllä mielestäni on aisaakuuluvaa jättää margariinit leivän päältä pois. Esimerkiksi rasvaton raejuusto on aika kaukana hyvästä ruuasta, samoin rasvaton maito.

        Ei laihduttamisessa ole kyse pelkästään kalorimäärästä. Prosessointi, eli ruuan käsittely vie aina ruuasta ravinteita. Mitä ravinteikkaampaa ruokaa syö, sitä vähemmän sitä tarvitsee syödä tullakseen kylläiseksi.

        Täysjyväleipä margariini on ihan kohtuu teveellistä. Kohtuullisesti vitamiinejakin. Rasvaton raejuusto sekä rasvaton maito myös, joskaan ei sellaisenaan niitä parhaita. Itse tosin en tykkää rasvattomasta raejuustosta, joten jos raejuustoa otan, niin sellaista 1-2% rasvaa sisältävää.

        Ei merkitystä laihdutuksen kannalta.

        Totta että vitamiineja saa joistain ruuista heikosti. Esimerkiksi sipsit tai ranskanleipä ei juuri vitamiineja sisällä.

        Muta tarvittavat vitamiinit saa kyllä ihan lautasmallia seuraamalla, vaikka jokin niistä suosituksen ruuasta olisikin prosessoitu...


      • 2+4
        cuba libre kirjoitti:

        Täysjyväleipä margariini on ihan kohtuu teveellistä. Kohtuullisesti vitamiinejakin. Rasvaton raejuusto sekä rasvaton maito myös, joskaan ei sellaisenaan niitä parhaita. Itse tosin en tykkää rasvattomasta raejuustosta, joten jos raejuustoa otan, niin sellaista 1-2% rasvaa sisältävää.

        Ei merkitystä laihdutuksen kannalta.

        Totta että vitamiineja saa joistain ruuista heikosti. Esimerkiksi sipsit tai ranskanleipä ei juuri vitamiineja sisällä.

        Muta tarvittavat vitamiinit saa kyllä ihan lautasmallia seuraamalla, vaikka jokin niistä suosituksen ruuasta olisikin prosessoitu...

        En ole edelleenkään kanssasi samaa mieltä prosessoinnista, enkä suosittele pitkälle käsiteltyjä tuotteita, johon kuuluu esim. margariinit (teolliset transrasvat) ja rasvattomat maitotuotteet. Koska sillä on merkitystä myös laihdutuksen kannalta.


      • 1plus2
        2+4 kirjoitti:

        En ole edelleenkään kanssasi samaa mieltä prosessoinnista, enkä suosittele pitkälle käsiteltyjä tuotteita, johon kuuluu esim. margariinit (teolliset transrasvat) ja rasvattomat maitotuotteet. Koska sillä on merkitystä myös laihdutuksen kannalta.

        Tässä olen samaa mieltä 2 4


    • Niiinnko

      Aamupala: annos kaurapuuroa 0,034e, 50g pakastemustikoilla (0,40e) tai 1 rkl oliiviöljyä (0,3e) ja keitetty kanamuna 0,20e

      Lounas: munakas: 3 kanamunaa (0,60), 200g vihreitä papuja pakasteesta (0,20e)

      Välipala: Banaani 0,20-0,30e

      Päivällinen: Annos täysjyväpastaa (esim. pirkka fusillipasta) 40g annos (0,10e), linssikastiketta (linssejä, öljyä, tomaattimurska, sipulia, valkosipulia, kasvisliemikuutio, mausteita) 0,40e, porkkanaraaste kahdesta porkkanasta (n. 0,30-0,40)

      Iltapala: Lidlin maustamaton jogurtti, en muista hintaa mutta todella halpa, iso purkki, riittää moneen kertaan ja pari rkl kaurahiutaleita, joku hedelmä (0,20-0,40)

      Tosta sais vieläkin halvemman tai vähän kalliimman. Siemenet on tosi halpoja ja hyviä rasvanlähteitä, ruisleipää voi tehdä itse. Pakastealtaasta saa isoista kaupoista hyviä ja halpoja vihanneksia. Piuh, epäterveellinen ruoka on kalliimpaa mutta helpompaa. Itsetehty kasviskeitto ja kanamuna ruokana on yksi todella halpa ateria myöskin. Tuonkin esimerkkiruokavalion hinnaksi tulee n. suklaalevyn hinta. :)

      • siemenetonkalliita

        Ihan turha esitellä mitään suosituksia jotka sopivat sinulle. Ymmärrätkö että isolla miehellä ja pienellä naisella kulutukset ovat täysin päinvastaisia. Lisäksi ammattikin vaikuttaa kulutukseen .. Raksamies joka kanniskelee tavaroita ja tekee töitä viileässä varmasti tuplaa kulutuksen johonkin istuvaan toimistotyön tekijään nähden.
        Ihan älytöntä tyrkyttää omaa ruokavaliota toisille, koska se voi heittää täysin härän pyllyä..


      • esimerkki2
        siemenetonkalliita kirjoitti:

        Ihan turha esitellä mitään suosituksia jotka sopivat sinulle. Ymmärrätkö että isolla miehellä ja pienellä naisella kulutukset ovat täysin päinvastaisia. Lisäksi ammattikin vaikuttaa kulutukseen .. Raksamies joka kanniskelee tavaroita ja tekee töitä viileässä varmasti tuplaa kulutuksen johonkin istuvaan toimistotyön tekijään nähden.
        Ihan älytöntä tyrkyttää omaa ruokavaliota toisille, koska se voi heittää täysin härän pyllyä..

        Kommentoija esitti esimerkin edullisesta ruokavaliosta, joka lienee tämän ketjun keskustelun ydin. Eli miten syödä terveellisesti halvalla. Jos jonkun tarvii syödä enemmän tai vähemmän, hän voinee itse miettiä miten esimerkkiä muokkaa omiin tarpeisiinsa sopivaksi.


      • eimitäänjärkeäsiis
        esimerkki2 kirjoitti:

        Kommentoija esitti esimerkin edullisesta ruokavaliosta, joka lienee tämän ketjun keskustelun ydin. Eli miten syödä terveellisesti halvalla. Jos jonkun tarvii syödä enemmän tai vähemmän, hän voinee itse miettiä miten esimerkkiä muokkaa omiin tarpeisiinsa sopivaksi.

        Lienee turhaa esittää itselle sopivia aterioita, jotka eivät kuitenkaan sovi toisille. Jos esim. painoeroa on vrt. 50 kg > 100 kg.


      • esimerkki2
        eimitäänjärkeäsiis kirjoitti:

        Lienee turhaa esittää itselle sopivia aterioita, jotka eivät kuitenkaan sovi toisille. Jos esim. painoeroa on vrt. 50 kg > 100 kg.

        Niin, ei siis sovi just sulle, se kai tässä lienee on se ongelma? Mutta toiselle 50kg painavalle sopii kyllä (en kyllä edes tiedä mistä keksit kommentoijan painavan tuon verran...). Pienillä muutoksilla tuosta ruokavaliosta saa edelleen edullisen rungon enemmän ruokaa vaativalle henkilöllekin.


      • Puunkaataja
        esimerkki2 kirjoitti:

        Niin, ei siis sovi just sulle, se kai tässä lienee on se ongelma? Mutta toiselle 50kg painavalle sopii kyllä (en kyllä edes tiedä mistä keksit kommentoijan painavan tuon verran...). Pienillä muutoksilla tuosta ruokavaliosta saa edelleen edullisen rungon enemmän ruokaa vaativalle henkilöllekin.

        Eikä saa. Et ymmärrä mitään ammattien eroista. Toinen kuluttaa tupla määrän kaloreita jo kokonsa puolesta älyn. Lisäksi ammatissa jossa liikkuu 8 - 12 tuntia päivässä on kulutus johonkin toimisto työn tekijään nähden vielä kolmin kertainen. Että laskeppa siitä, että jos miehen kulutus on vaikka tuplat siihen pieneen naiseen verrattuna 1500-1600 Kcal .. ja kerro se sitten Ammatin tuoman kulutuksen mukaan kolmella. Ei ole ihmekkään että toiset ovat näin pihalla näistä asioista. Lisäksi joskus ovat naiset kyselleet, että miten voit pysyä noin laihana kun syöt noin paljon. Olen vastannut, että teenpä kuulkaas paljon töitä ..


      • hehheh..vaan

        Ei nämä näytä tajuavan, että esim. metsurin työ vastaa sitä että tekisit 10 tuntia lenkkeilyä/liikkumista JOKA päivä. Sitten jotkut vielä väittävät yli 10 kilometrin lenkkejä pitkäksi. Sitä vastaava parin tunnin työ on tehty jo ennen aamu kahveja .. että heh


      • esimerkki2
        Puunkaataja kirjoitti:

        Eikä saa. Et ymmärrä mitään ammattien eroista. Toinen kuluttaa tupla määrän kaloreita jo kokonsa puolesta älyn. Lisäksi ammatissa jossa liikkuu 8 - 12 tuntia päivässä on kulutus johonkin toimisto työn tekijään nähden vielä kolmin kertainen. Että laskeppa siitä, että jos miehen kulutus on vaikka tuplat siihen pieneen naiseen verrattuna 1500-1600 Kcal .. ja kerro se sitten Ammatin tuoman kulutuksen mukaan kolmella. Ei ole ihmekkään että toiset ovat näin pihalla näistä asioista. Lisäksi joskus ovat naiset kyselleet, että miten voit pysyä noin laihana kun syöt noin paljon. Olen vastannut, että teenpä kuulkaas paljon töitä ..

        Mitä hittoa? Jos tarttet kolminkertasen määrän energiaa, KERROT TUON RUOKAMÄÄRÄN KOLMELLA! Jos tulee liian kalliiksi voit vaihtoehtoisesti lisätä vähentää esimerkiksi kalliista tuontihedelmistä tai linsseistä, korvata ne edullisemmilla vaihtoehdoilla (esim. seiti) ja lisätä edullisia energianlähteitä ruokavalioosi, kuten RASVAA, vaikka oliiviöljystä! Rasvalla on korkea kylläisyysvaikutus. Ei tämä voi olla noin vaikeaa...
        Minä syön noin 2500kcal päivässä suht edullisesti. Voisin syödä vielä edullisemmin, jos söisin vain kauden kasviksia, juoksisin enemmän tarjousten perässä ja keskittäisin kaikki ostokseni erääseen saksalaiseen ravitsemusliikkeeseen.


    • opiskelija:)

      Olen kyllä huomannut saman. Minulla kasvoi ruokakulut todella paljon, kun yritin käydä salilla ja syödä oikein ja monipuolisemmin. Opiskelija siis olen. On se vain halvempaa ostaa joku 6 euron pizza pizzeriasta kuin käyttää 12 egeä kaupassa.

      Söin ennen litratolkulla makaronia ketsupilla. Mutta sitten jos pitää alkaa ostamaan kanaa ja kasviksi ja joku kastike vääntämään, niin kyllä siinä tarttee jo 20 egeä rahaa.

      • jepululijepu

        Harvoin se 6euron pitsa kestää yhtä kauan, kuin 12e ruokaa.

        Plus, kanakastike kasviksilla maksaa 20e? Ostatko niitä kalliimpia versioita, vai miksi mukamas noin paljon joku kanakastike maksaa? Ei taida henkilö tietää yhtään mitään paljon ruoka maksaa.

        Itse saan tehtyä alle 10e:llä keiton joka kestää viikon, kunhan pakastaa osan ettei mene pilalle. Alle 5:llä jos tahtoo tehdä oikein simppelin keiton. Keitot ovat siis kaikista parhain vähävaraisen ruoka, se on maukasta ja kestää pitkään.

        Puhumatta siitä, että siinä 6 euron pitsassa ei ole muuta kuin jauhoja ja rasvaa melkeinpä. Ja sen usein syö kerralla. Eikä sitä kastiketta tarvitse aina vääntää, voi ruokaa syödä ilman kastiketta.

        Itse selviän viikossa noin 25e, jolloin ostan paljon pinaattia, parsakaalia, kurkkua, hedelmiä, tofua ja muita ruokatarvikkeita, sekä välillä teen keiton. Olen myös gluteenittomalla ruokavaliolla, joten rahaa siksi menee hitusen enemmän, kuin ne jotka gluteenia voivat syödä.

        Laihdutuksessa tärkeää on se, mitä syö, ei kalorimäärä. Välillä tietyt kalorimäärät on jopa vaikea saada täyettyä, kun keho on jo kylläinen kun on osannut syödä oikein ja ravita kehoa oikeilla ravinteilla. Ei tule mielihaluja ym. Kun kehoa ei ole oikein ruokkinut, niin silloin on myös nälkä.


      • asian sivusta
        jepululijepu kirjoitti:

        Harvoin se 6euron pitsa kestää yhtä kauan, kuin 12e ruokaa.

        Plus, kanakastike kasviksilla maksaa 20e? Ostatko niitä kalliimpia versioita, vai miksi mukamas noin paljon joku kanakastike maksaa? Ei taida henkilö tietää yhtään mitään paljon ruoka maksaa.

        Itse saan tehtyä alle 10e:llä keiton joka kestää viikon, kunhan pakastaa osan ettei mene pilalle. Alle 5:llä jos tahtoo tehdä oikein simppelin keiton. Keitot ovat siis kaikista parhain vähävaraisen ruoka, se on maukasta ja kestää pitkään.

        Puhumatta siitä, että siinä 6 euron pitsassa ei ole muuta kuin jauhoja ja rasvaa melkeinpä. Ja sen usein syö kerralla. Eikä sitä kastiketta tarvitse aina vääntää, voi ruokaa syödä ilman kastiketta.

        Itse selviän viikossa noin 25e, jolloin ostan paljon pinaattia, parsakaalia, kurkkua, hedelmiä, tofua ja muita ruokatarvikkeita, sekä välillä teen keiton. Olen myös gluteenittomalla ruokavaliolla, joten rahaa siksi menee hitusen enemmän, kuin ne jotka gluteenia voivat syödä.

        Laihdutuksessa tärkeää on se, mitä syö, ei kalorimäärä. Välillä tietyt kalorimäärät on jopa vaikea saada täyettyä, kun keho on jo kylläinen kun on osannut syödä oikein ja ravita kehoa oikeilla ravinteilla. Ei tule mielihaluja ym. Kun kehoa ei ole oikein ruokkinut, niin silloin on myös nälkä.

        Pippurit, kanaliemet ja kanasuikaleet, niin saatetaan olla jo 10 eurossa. Wokki? 3 euroa esim.. tuorepastaa. Ollaan jo noin 15 eurossa. Vielä puuttuu tomaattikastikkeet yms.

        Monesti ihmiset unohtavat mitä kaikkea sinne kaappiin on tullut ostettua edellisilläkauppareissuilla. Sitten selviäisi halvalla kun söisi pelkkiä kananpalasia. Paketti maksaa lähikaupassa 3-8 euroa. Siltikin pelkät fileet saattaa maksaa enemmän kuin se pizza.

        Kaikki ulkolaiset kasvikset on kalliita ja niitä pitää mättää 5 kertainen määrä lihaan nähden. Kyllä se niin on että toiset ainekset on vaan kalliita. Esim. Suomalainen kurkku talvella ja sisältää 96% vettä. Vettä siinä kannetaan kotiin kovalla kilohinnalla.

        Avokadot sun muut etelän hetelmät on sikahintaisia. Mieti nyt paljonko siitä jää kuorien yms. jälkeen syömistä. Sisäfilettäkin saa halvemmalla .. lisäksi sitä pitäisi vielä syödä 5 kertaa enemmän että nälkä lähtisi.

        Tuollaiset tuotteet ovat 5 x sisäfilettä kalliimpia. Että halpoja?


      • Eräsm.
        jepululijepu kirjoitti:

        Harvoin se 6euron pitsa kestää yhtä kauan, kuin 12e ruokaa.

        Plus, kanakastike kasviksilla maksaa 20e? Ostatko niitä kalliimpia versioita, vai miksi mukamas noin paljon joku kanakastike maksaa? Ei taida henkilö tietää yhtään mitään paljon ruoka maksaa.

        Itse saan tehtyä alle 10e:llä keiton joka kestää viikon, kunhan pakastaa osan ettei mene pilalle. Alle 5:llä jos tahtoo tehdä oikein simppelin keiton. Keitot ovat siis kaikista parhain vähävaraisen ruoka, se on maukasta ja kestää pitkään.

        Puhumatta siitä, että siinä 6 euron pitsassa ei ole muuta kuin jauhoja ja rasvaa melkeinpä. Ja sen usein syö kerralla. Eikä sitä kastiketta tarvitse aina vääntää, voi ruokaa syödä ilman kastiketta.

        Itse selviän viikossa noin 25e, jolloin ostan paljon pinaattia, parsakaalia, kurkkua, hedelmiä, tofua ja muita ruokatarvikkeita, sekä välillä teen keiton. Olen myös gluteenittomalla ruokavaliolla, joten rahaa siksi menee hitusen enemmän, kuin ne jotka gluteenia voivat syödä.

        Laihdutuksessa tärkeää on se, mitä syö, ei kalorimäärä. Välillä tietyt kalorimäärät on jopa vaikea saada täyettyä, kun keho on jo kylläinen kun on osannut syödä oikein ja ravita kehoa oikeilla ravinteilla. Ei tule mielihaluja ym. Kun kehoa ei ole oikein ruokkinut, niin silloin on myös nälkä.

        Kannattaisi myös muistaa että 50 kiloisen naisen ja 100 kiloisen miehen välillä on aika paljon kulutuseroa. Vielä jos ammattina on vaikka metsuri niin niitä rehuja pitää olla muovikassillinen mukana töissä. Tätä ei moni näytä tajuavan vaan peilaa ainoastaan omia tuntojaan. Ei siis kannata yleistää. Itse kokeilin kasvisdiettiä raavaana miehenä. Parin viikon jälkeen tuntui että proteiinia tarvitaan ja aloin syömään kalaa. Sitten mukaan tuli kana. Toisinsanoen puhutaan terveellisestä ruokavaliosta.

        Töissä minulla oli mukana muovikassillinen rehuja.


      • suhteellisuudentajua
        jepululijepu kirjoitti:

        Harvoin se 6euron pitsa kestää yhtä kauan, kuin 12e ruokaa.

        Plus, kanakastike kasviksilla maksaa 20e? Ostatko niitä kalliimpia versioita, vai miksi mukamas noin paljon joku kanakastike maksaa? Ei taida henkilö tietää yhtään mitään paljon ruoka maksaa.

        Itse saan tehtyä alle 10e:llä keiton joka kestää viikon, kunhan pakastaa osan ettei mene pilalle. Alle 5:llä jos tahtoo tehdä oikein simppelin keiton. Keitot ovat siis kaikista parhain vähävaraisen ruoka, se on maukasta ja kestää pitkään.

        Puhumatta siitä, että siinä 6 euron pitsassa ei ole muuta kuin jauhoja ja rasvaa melkeinpä. Ja sen usein syö kerralla. Eikä sitä kastiketta tarvitse aina vääntää, voi ruokaa syödä ilman kastiketta.

        Itse selviän viikossa noin 25e, jolloin ostan paljon pinaattia, parsakaalia, kurkkua, hedelmiä, tofua ja muita ruokatarvikkeita, sekä välillä teen keiton. Olen myös gluteenittomalla ruokavaliolla, joten rahaa siksi menee hitusen enemmän, kuin ne jotka gluteenia voivat syödä.

        Laihdutuksessa tärkeää on se, mitä syö, ei kalorimäärä. Välillä tietyt kalorimäärät on jopa vaikea saada täyettyä, kun keho on jo kylläinen kun on osannut syödä oikein ja ravita kehoa oikeilla ravinteilla. Ei tule mielihaluja ym. Kun kehoa ei ole oikein ruokkinut, niin silloin on myös nälkä.

        Ei ne sinun kulutuksesi vaikuta tähän asiaan kuten jo ylhäällä kerroin. Riippuu niin paljon ammatista ja koosta, että paljonko ihminen kuluttaa .. turhaan sinä mainostat omaa kulutustasi. Tofua olen joskus maistanut ja samalta maistui kuin kumia söisi. Soijassa ei paljon eroa siihenkään. Nämä olivat entisen akan villityksiä, jotka jäivät kyllä muutamaan kokeilu kertaan.


    • Leipä

      Kyllähän sitä voi leivälläkin laihuttaa, jos vaan syö kohtuullisesti.

    • 13+3

      Häh! No voi! Ruoka maksaa, eli itsensä lihavana pitäminen on se mikä maksaa. Laihduttaessa katsos on se idea että syödään vähemmän jolloin sitä ruokaakin ostetaan vähemmän, eli rahaa kuluu vähemmän.

      Yksi on se että syöt samaa kuin ennen, mutta VÄHEMMÄN!

      Taas jotain ihme tekosyitä ettei voi laihduttaa kun on köyhä. Voi pyhä sylvi!

      • No kun...

        No kun ei ole varaa laihtua!


      • diplomiliikkuja
        No kun... kirjoitti:

        No kun ei ole varaa laihtua!

        Minäpä tiivistän tämän homman samantien. Eli lenkkeily ei maksa mitään ellei ole tyhjänpäiväinen välineurheilija. laihtuminen on taattu jos jalkoja jaksaa nostella tuolla lenkkipolulla.


      • ääliö
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        Minäpä tiivistän tämän homman samantien. Eli lenkkeily ei maksa mitään ellei ole tyhjänpäiväinen välineurheilija. laihtuminen on taattu jos jalkoja jaksaa nostella tuolla lenkkipolulla.

        Diplomiliikkuja työntää raketin perseeseen ja ampuu ittensä Siperiaan paskaa luomaan


      • diplomiliikkuja
        ääliö kirjoitti:

        Diplomiliikkuja työntää raketin perseeseen ja ampuu ittensä Siperiaan paskaa luomaan

        ( ääliö) vastaus sinulle.


        Hups. Onhan täällä taas yhenlainen järjenjättiläs liikkeellä. Toi toinen lause : Siperiaan ****** luomaan . Onko noi tähdet sana lunta? eli Siperiaan lunta luomaan? toivottavasti ei tarvitse sinne lähteä. toiveessa olisi että täällä Suomessa tulisi paljon lunta niin pääsis hiihtämään:) nyt jäi vaivaamaan toi ensimmäinen lause. Onko se, työntää raketin reppuun? hmm, Vaikeaa. Nyt hokasin :) Diplomiliikkuja työntää raketin reppuun ja ampuu ittensä Siperiaan lunta luomaan. Oliko oikein? olihan?


    • Miltä tuntuu kun ruokalaskun sijoittaa omaan elämänmuutokseen?

      Mietin itse että laihduttaminen on kallista. sitten huomasin että
      kun hankin oikeat eväät painonhallintaan niin sehän vähentää
      kaupasta ostettavaa ruokaa vielä enempi, eli säästöä syntyy ja
      talousrahaa jää enemmän! Parasta on että tässä vielä laihtuukin!!!

      Aterioita voi korvata proteenipirtelöllä, joka helppo ja nopea!

      Minä tein muutoksen jo elämään aloittamalla näin ja uskon
      että tulokset ovat hyvät!

      Yhteyttä voi ottaa niin kerron lisää!

      • Pajunköysi

        Höpö höpö.


    • Minituloinen

      No johan sen järkikin sanoo et kalliimmaksi se leivän puputtaminen päällysteineen tulee kuin että jos ostasit vaikka kauden kasviksia, paketin jauhelihaa ja tomaattimurskaa; kustantaa alle femman ja iso pannullinen riittää 2-3 päiväksi. Ei se ihan kokonaan rahasta ole kiinni, pitää vaan vähän nähdä vaivaa eli suunnitella ruokia etukäteen ja sitten vielä kokatakin ne!

      Kokeile. Se kannattaa. Kilot alkaa karista, lompakko pääsee pikkasen lihomaankin ja bonuksena alat huomata muutoksen myös olossa, sekä fyysisesti että pääkopan sisällä.

      • selitäppätämä

        Mitä höpiset jauhelihasta jos on tarkoitus ostaa kasviksia?


    • tosilihava

      mul on aamupala,lounas ja välipala yhdistettynä yksi banaani.päivälliseksi syön yhden lautasellisen soppaa ja iltapalaksi 2 leipää.painan silti 127 kiloa,en ymmärrä.mul on kyl sit paheena syödä 18 grammaa suklaata päivittäin mut ei se voi yksin selittää mun painoa.juon paljon kahvia ilman sokeria mut sekään ei auta....

    • Halpaa

      Kasviksista, juureksista, vihanneksista, hedelmistä, marjoista saa huikean valikoiman erilaisia ruokia - lämpimiä ja kylmiä - joten samoja ruokia ei tarvitse päivästä toiseen popsia. Ainoastaan marjat ovat kalliita, jos osaat valita sesonkituotteita. Esim. juurekset ovat halpoja tiettyyn aikaan vuodesta, tietyt hedelmät ovat edullisimmillaan aina tiettyinä aikoina jne. Minä olen päässyt ruokakaupasta huomattavasti halvemmalla sen jälkeen, kun aloin laihduttaa. Ainoa mikä harmittaa on se, että kala on saatanan kallista. Kana on ihan sikahalpaa jos ostat kokonaisia reisikoipia, etkä valmiita fileitä tms.

      • itsellänion

        Kannattaa ostaa sellainen grilliritilä missä suurin osa rasvasta tippuu alustaan .. esim. Verkkokaupasta saa, eikä tehdä niin että kaikki lilluu siinä kanan rasvassa


    • laihismies

      Oon laihtunut 10 kg tänä vuonna. Syön vihanneksia ja kalapuikkoja jotka ostan lidlistä. Oon syönyt myös kanaa ja tehnyt lihapullia. Ei se ruoka halpaa ole mutta pitää vaan nähdä vaivaa ja ei sitä mitään 4 kertaa päivässä voi syödä ja syön vain kaks kertaa päiväässä. Sali maksaa 50 euroa kuussa.

    • Metsästajäkeräilijä

      Kannattaa keskittää ostokset Lidliin jos ei halua maksaa samasta enemmän. Suunnittelemalla viikon syönnit kerralla valmiiksi myös säästää rahaa. Samalla syö hyvin ja tarjouksia voi bongata. Alepassa on hyvin, joka päivä -30 % lihaa, kalaa ja kanaa. Ihan priima tavarana. Näin työttömänä kuntosalin jälkeen saatan ostaa naudanlihapihvit hintaan -30% ja syön hyvin. Ja pysyn työkykyisenä valmiina työhön kun siihen taas pääsee.

      • näinonasia

        On tärkeetä pitää itsensä kunnossa että voi tehdä työnsä hyvin! Silloin harvoin tulee nälkä kotonakaan ..


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe