Miten päästä ylioppilaaksi

745632

Eli tällä hetkellä opiskelujeni suhteen minulla on vain yksi tavoite ja se on päästä ylioppilaaksi 2015 keväällä mieluiten. Kirjoitanko keväällä kolme ainetta vaiko kaksi eli ruotsin ja äidinkielen? Miten pääsen varmasti ylioppilaaksi? Ruotsissa ja äidinkielessä en ole hyvä ja minua ahdistaa ja masentaa. Lukion suorittaminen tuntuu tällä hetkellä niin vastenmieliseltä ja raskaalta puuhalta. Osaisiko joku neuvoa minua jne?

5

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikuinenlukiolainen

      Sama täällä, neuvoja kaipaillaan... Minun piti valmistua keväällä 2014, mutta en päässyt englannin takia valmistumaan. Kaikki muut on läpi, mutta heikoin arvosanoin, joten kompensaatiopisteistä voi vaan haaveilla.. Ainoa haave minulla on tällä hetkellä päästä ylioppilaaksi, keinolla millä hyvänsä..

      Viestin aloittajalle:

      Ruotsiin minulla auttoi ainoastaan vanhojen ylioppilaskokeiden tekeminen - Suosittelen! Sillä keinolla pitäisi päästä varmasti läpi. Äidinkieli nyt ei kovin haastava ole, kunhan vastaa tehtävänantoon ja osaa kirjoittaa ymmärrettävää suomea. Tsemppiä!! Kyllä sä pääset ylioppilaaksi!

    • neuvoksesi

      Ylioppilaaksi keväällä 2015? Siis ensi keväänä?

      Ylioppilaaksi pääsemiseen on kirjoitettava vähintään neljä ainetta. Yhden on oltava äidinkieli. Lisäksi yhden on oltava pitkän kielen tai pitkän matematiikan koe. Kaksi muuta voit valita mielesi mukaan.

      • op6789

        Tiedossa on juu, mutta vinkkejä ja muita tässä lähinnä lähdin hakemaan. 2 ainetta on jo suoritetuna.


    • Abi2014

      Kirjoitappa kuule matematiikka niin ei tarvitse ruotsista huolehtia. Äidinkielestä jos et läpi pääse niin on ehkä parempi että et pääse ylioppilaaksi.

    • abi14

      Vähän taustatietoja tarvitsisi.
      1. Mitkä kaksi ainetta olet jo kirjoittanut?
      2. Mitä olet valinnut pakollisiksi? (Voitko vielä vaihtaa niitä? Ilmeisesti et, kerta olet jo kerran osallistunut kirjoituksiin.)
      3. Mitä aineita olet opiskellut niin paljon, että voit ne kirjoittaa?
      4. Minkä aineen äikän ja ruotsin lisäksi aikoisit ottaa?
      5. Mitkä ovat vahvimmat aineesi (numeroiden kera)?
      6. Mitkä ovat arvosanat (kursseista) aineissa jotka kirjoitat?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe