Kuka tätä haluaa?

Mikä teitä vaivaa??

Kuka on se henkilö joka pitää tämän keskustelun näin matalatasoisena? Saako joku tyydytystä siitä, että täällä jauhetaan joutavia asioita päivät pitkät? Onko tavoite estää kaikki muu kuin tyhjänpäiväinen piruilu, päivittäiset seuramainokset, surkeat runot ja toisten haukkuminen ja vittuilu?

38

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerrankin asiaa

      Muutama työtön taivaanrannan maalari tätä keskustelua pyörittää. Elämä on tyhjää. Tyhjyys unohtuu kun toisille vittuilee 24/7.

    • cv gh yt

      Nämä Trollin reppanat tätä haluavat.

      • 15 + 20

        Trollitehdas. :)


    • Surullista

      Melperi1 ja hekumania-Vellu (alias ypsilon-idiootti Lyrs-saastoineen), siis nää kaksi jumalatointa tyyppiä ovat pilanneet tämän palstan.

      • niin on

        Lisäisin joukon jatkoksi kesitaksen.


      • Rauha & Sana

        Melperi1 ja tuplapersoona-idiootti (ypsilon09 & ekumenia-VL) ovat todellisia sielunveljiä! Koko RAUHANSANALAISUUTTA ei silti saa leimata saastaksi yhden ääliön takia. Eikä kai HELLUNTAILAISUUTTAKAAN...


      • rauhansana uskov.
        Rauha & Sana kirjoitti:

        Melperi1 ja tuplapersoona-idiootti (ypsilon09 & ekumenia-VL) ovat todellisia sielunveljiä! Koko RAUHANSANALAISUUTTA ei silti saa leimata saastaksi yhden ääliön takia. Eikä kai HELLUNTAILAISUUTTAKAAN...

        AAA


      • ei jummarra
        rauhansana uskov. kirjoitti:

        AAA

        ???


      • up.
        ei jummarra kirjoitti:

        ???

        up


      • a a a a
        ei jummarra kirjoitti:

        ???

        Mitä et ymmärrä?

        Kolme aata tarkoittaa että kirjoituksesi oli kolmen AAAn tasoinen kirjoitus! Eli loistava ja totuudellinen!


      • YesYES
        a a a a kirjoitti:

        Mitä et ymmärrä?

        Kolme aata tarkoittaa että kirjoituksesi oli kolmen AAAn tasoinen kirjoitus! Eli loistava ja totuudellinen!

        OK. Kiitos!


      • ekumenia-VL
        YesYES kirjoitti:

        OK. Kiitos!

        Kiitos kunnia-maininnoista! Välitän terveiset myös ypsilonille. Melperi1 ja minä... Ei me nyt mitään klooneja olla. Kai vapaassa maassa on oikeus esittää VL-kritiikkiä. Onko Vesan kehuminen ollut liikaa joillekin muille LYRS-väestä... En ole tyhmä! Tiedän, että Lyrs-väessä on paljon kirkollisempaakin väriä, mut kirkollistutaanko kuoliaaksi? Mul on oikeus ihailla Pöyhtäriä. Hänestä voisi ottaa mallia moni muu pappi, myös VL-puolelta.

        Nielen itseäni koskevat tyhmätkin kommentit, mut hellari en todellakaan ole.

        Missä mielessä olen tuonut palstalle LYRS-saastaa? Perusteluita, please! Taisi olla typerä VL-heitto, joka ei ansaitse enempää kommentoimista...


      • Pello____
        ekumenia-VL kirjoitti:

        Kiitos kunnia-maininnoista! Välitän terveiset myös ypsilonille. Melperi1 ja minä... Ei me nyt mitään klooneja olla. Kai vapaassa maassa on oikeus esittää VL-kritiikkiä. Onko Vesan kehuminen ollut liikaa joillekin muille LYRS-väestä... En ole tyhmä! Tiedän, että Lyrs-väessä on paljon kirkollisempaakin väriä, mut kirkollistutaanko kuoliaaksi? Mul on oikeus ihailla Pöyhtäriä. Hänestä voisi ottaa mallia moni muu pappi, myös VL-puolelta.

        Nielen itseäni koskevat tyhmätkin kommentit, mut hellari en todellakaan ole.

        Missä mielessä olen tuonut palstalle LYRS-saastaa? Perusteluita, please! Taisi olla typerä VL-heitto, joka ei ansaitse enempää kommentoimista...

        Pöyhtäri, onko vl?


        Tornin lakso?

        Vasara? Puhuuko Naula?


      • ekumenia-VL
        Pello____ kirjoitti:

        Pöyhtäri, onko vl?


        Tornin lakso?

        Vasara? Puhuuko Naula?

        VESA PÖYHTÄRI lukeutuu RAUHANSANALAISUUTEEN. Hän osaa kielitaitoisena sukkuloida niin LFF kuin LYRS -tilaisuuksissa.


      • ypsilon09
        YesYES kirjoitti:

        OK. Kiitos!

        VL-kritiikissä olen yrittänyt pitää esillä myös VL-liikkeen myönteisiä puolia. Ja sitä paitsi näyttäkää joku kirjoitus (ypsilon09 / ekumenia-VL), jossa yleistän kaikki VL-uskovat PF-saastoiksi. Näyttäkää kirjoitus, jossa nimitän VL-liikettä lahkoksi. Olen johdonmukaisesti pyrkinyt torjumaan sellaisia "mielipidekirjoituksia", joissa VL-perheenisät yleistetään PF-saastoiksi joidenkin liikkeen piiriin kuuluneiden tekojen perusteella.


      • ekumenia-VL
        ypsilon09 kirjoitti:

        VL-kritiikissä olen yrittänyt pitää esillä myös VL-liikkeen myönteisiä puolia. Ja sitä paitsi näyttäkää joku kirjoitus (ypsilon09 / ekumenia-VL), jossa yleistän kaikki VL-uskovat PF-saastoiksi. Näyttäkää kirjoitus, jossa nimitän VL-liikettä lahkoksi. Olen johdonmukaisesti pyrkinyt torjumaan sellaisia "mielipidekirjoituksia", joissa VL-perheenisät yleistetään PF-saastoiksi joidenkin liikkeen piiriin kuuluneiden tekojen perusteella.

        Olen myös ilmaissut turhautumiseni HELLUNTAILAIS-VL-LAESTADIOLAIS PF-nokittelusta nimien julkaisemisineen. Kuka PF-rikoksen uhri on saanut avun noista vastakkainasetteluista? PF-rikoksen uhrin elämä tavallaan särkyy, ehkä pysyvästi. Ei ole mitään merkitystä onko tekijä HELLARI, VL-kristitty tai kuka tahansa.

        Kyllä me lukijat olemme jo riittävästi ajan tasalla, että PF-rikoksentekijöitä löytyy sekä hellareista että VL-kristityistä. Fiksumpi osaa lopettaa.

        Oliko tämäkin kirjoitukseni LYRS-saastaa...?


      • Pello____
        ekumenia-VL kirjoitti:

        VESA PÖYHTÄRI lukeutuu RAUHANSANALAISUUTEEN. Hän osaa kielitaitoisena sukkuloida niin LFF kuin LYRS -tilaisuuksissa.

        Onko hän puhuja? Mikä hän on ammatiltaan, maanviljelijä?


      • Pello____
        ekumenia-VL kirjoitti:

        Olen myös ilmaissut turhautumiseni HELLUNTAILAIS-VL-LAESTADIOLAIS PF-nokittelusta nimien julkaisemisineen. Kuka PF-rikoksen uhri on saanut avun noista vastakkainasetteluista? PF-rikoksen uhrin elämä tavallaan särkyy, ehkä pysyvästi. Ei ole mitään merkitystä onko tekijä HELLARI, VL-kristitty tai kuka tahansa.

        Kyllä me lukijat olemme jo riittävästi ajan tasalla, että PF-rikoksentekijöitä löytyy sekä hellareista että VL-kristityistä. Fiksumpi osaa lopettaa.

        Oliko tämäkin kirjoitukseni LYRS-saastaa...?

        Oli, täysin typerä vuodatus jota ei todennäk. lue muut kuin minä ja Melperi ja ehkä se toinen helluntaihihhuliveljesi mulkoilija kes.

        Ole hyvä


      • ypsilon09
        Pello____ kirjoitti:

        Oli, täysin typerä vuodatus jota ei todennäk. lue muut kuin minä ja Melperi ja ehkä se toinen helluntaihihhuliveljesi mulkoilija kes.

        Ole hyvä

        Mies PELLON laidalta: Mikä kirjoituksessani oli LYRS-saastaa? Siis millä perusteella se oli RAUHANSANALAISUUS-saastaa? Nyt en päästä sua pellolle ennenkuin PERUSTELET väitteesi. Helluntailaisuuden kanssa mulla ei ole mitään tekemistä. Ei jokainen VL-liikettä arvosteleva ole aina hellari! Onko Repokin hellari, kun on kritisoinut VL-liikkeen pois sulkevan seurakuntaopin harhaa?


      • ypsilon09
        Pello____ kirjoitti:

        Oli, täysin typerä vuodatus jota ei todennäk. lue muut kuin minä ja Melperi ja ehkä se toinen helluntaihihhuliveljesi mulkoilija kes.

        Ole hyvä

        Perustele väitteesi, ennenkuin menet PELLOLLE. Traktori saa nyt odottaa. Pääset PELLOLLE, kun olet perustellut väitteesi MIKÄ kirjoituksessani oli LYRS-saastaa.


      • ekumenia-VL
        Pello____ kirjoitti:

        Onko hän puhuja? Mikä hän on ammatiltaan, maanviljelijä?

        Vesa on pappi, niinkuin hyvin tiedät.


    • vain yksi oikea

      Täällä on opin sekamelskaa, ei tiedä mitä kuppikuntaa kukin edustaa

      • ekumenia-VL

        Ei ole kuppikunnalla väliä. Uskovainen voi olla VL-LYRS-SEKL-KRS-Paavalin Synodi yms. tahoissa vaikuttava. Ei ole itsetarkoitus kuulua johonkin her.liikkeeseen. "Jumalan valtakunta" on paljon laajempi käsite kuin joku suomalainen herätysliike. Onneksi!


      • sekamelskat hoi
        ekumenia-VL kirjoitti:

        Ei ole kuppikunnalla väliä. Uskovainen voi olla VL-LYRS-SEKL-KRS-Paavalin Synodi yms. tahoissa vaikuttava. Ei ole itsetarkoitus kuulua johonkin her.liikkeeseen. "Jumalan valtakunta" on paljon laajempi käsite kuin joku suomalainen herätysliike. Onneksi!

        Näkemyksesi mukaan joku valtakunta on olemassa. Käsityksesi rajoista on eri kuin jollakin toisella. Esim. Jehovalainen on mielestäsi rajojen ulkopuolella? Jonkun muun käsityksen mukaan sinä olet ulkopuolella.

        Mikä tossa on vaikea ymmärtää?


      • ypsilon09

        SUKUTAUSTA: VL-SLEY-LYRS. Mun sukuhaarani on saanut VL-kadotustuomion niin, että jo isoäitini perh. julistettiin olevan "ulkopuolella Jumalan valtakunnasta". Syynä oli vain ja ainoastaan se, että ei suostunut näkemään vain VL-yhteisöä "Jumalan valtakuntana". LYRS Siionin matkalauluineen on rakasta kerrostumaa hengellisyydessäni. RS-lehteä olen lukenut yhtä kauan kuin olen tuntenut kirjaimet. Rauhansanalaisuudessa ei ole "uskon kieltäjä", jos käy esim. evankeliumijuhlilla joskus. Vain yksi oikea on Jumalan lasten joukko, mutta vain Jumala näkee raja-aidat. Nuo raja-aidat kulkevat siten, että uskovia löytyy niin kansanlähetyspäiviltä kuin roomalais-katolisista yksittäisistä kristityistä. VL-liike ei mitenkään voi omia koko kristinuskoa vain omaan piiriinsä julistamalla muut uskosta osattomiksi. Olen hyvin avoimesti tuonut julki LYRS-taustani.


      • ypsilon09
        sekamelskat hoi kirjoitti:

        Näkemyksesi mukaan joku valtakunta on olemassa. Käsityksesi rajoista on eri kuin jollakin toisella. Esim. Jehovalainen on mielestäsi rajojen ulkopuolella? Jonkun muun käsityksen mukaan sinä olet ulkopuolella.

        Mikä tossa on vaikea ymmärtää?

        JT-uskontoa en lue edes kristinuskoon kuuluvaksi. Minä pidän omat käsitykseni. On olemassa Jumalan valtakunta, mutta raja-aidat kulkevat ihmissydänten välillä. En voi jokaisesta JT-uskoisesta sanoa, mutta yleisesti ottaen JT-uskonto ei mielestäni pidä esillä Kristusta siinä määrin, että voisin suositella sellaista kenellekään. Sen sijaan LYRS-SLEY yms. tilaisuuksia voin suositella kyllä. Ei ole vaikea ymmärtää. VL-tahoilla on ihan täydet vapaudet pitää mua kadotuksen lapsena. Mutta mä en leimaa VL-laestadiolaisia. Mulla ei ole mitään tarvetta tehdä niin. Opillisista harhoistaan huolimatta Hyvän Paimenen ääni kaikuu myös VL-liikkeen piirissä. Sitä paitsi vähemmän ovat näinä päivinä syntisen ja Kristuksen välissä 70-lukulaiset elämäntapa-normit. "Seurakunnan neuvot" onneksi ovat jääneet taka-alalle monissa seurapuheissa ja Kristus on saanut lisää tilaa. Enää ei ole "helvetinmatkalainen", jos äänestää PS, käyttää korviksia... OHO, olikohan tuo Korvis-kohta jo liikaa. No, raitistumaan päin on VL-liike.


    • hyviä neuvoja!

      Tyyppiesimerkki tämän palstan tilasta. Joutilaat trollit suoltavat kritiikkiketjun täyteen juuri sitä moskaa millä täyttävät muunkin palstan. Ette ole harkinneet etsiä itsellenne muuta elämää vaikkapa vuodeksi tai pariksi niin tämä palsta ehkä tervehtyisi?

      • ypsilon09

        Neuvoja tuli. Huonoja siis. Enkä ota vastaan. En ole joutilas trolli. Voisit perustella mitkä VL-kritiikki-väittämäni ovat joutavaa moskaa. Nettikeskustelu on vapaata kansalaistoimintaa. Ja monille harrastuskin.

        Aloita vaikka puolustamalla VL-dogmia siitä, että muita puolueita kuin KESKUSTA äänestämällä tulee helvetin lapseksi.


      • Minä ja hän
        ypsilon09 kirjoitti:

        Neuvoja tuli. Huonoja siis. Enkä ota vastaan. En ole joutilas trolli. Voisit perustella mitkä VL-kritiikki-väittämäni ovat joutavaa moskaa. Nettikeskustelu on vapaata kansalaistoimintaa. Ja monille harrastuskin.

        Aloita vaikka puolustamalla VL-dogmia siitä, että muita puolueita kuin KESKUSTA äänestämällä tulee helvetin lapseksi.

        Mihin avauksessa mainituista typeryyksistä sinä syyllistyt? Katso peiliin ja lopeta trollailu.


      • ypsilon09
        Minä ja hän kirjoitti:

        Mihin avauksessa mainituista typeryyksistä sinä syyllistyt? Katso peiliin ja lopeta trollailu.

        Mainitse esimerkkejä! VL-palstalla VL-epäkohtien esille ottaminen ei ainakaan ole trollausta. Mutta siis mainitse esimerkkejä. Tutkitaan yhdessä.


    • ypsilon09

      Onko rakkaudellista toista kohtaan nimitellä idiootiksi, ääliöksi, LYRS-saastan levittäjäksi...? Avautuu ilmeisesti vain VL-uskosta käsin? "Yhteisen rakkauden" piirissä vaeltaminen ilmeisesti antaa "oikeuden" haukkua "epäuskoisia" vaikka kuinka törkeästi. Hävetkää!

      Jos nimitellään LYRS-saastan levittäjäksi voisi olla korrektia edes perustella MIKÄ kirjoituksissani on ollut LYRS-saastaa...

    • ypsilon09

      Yks´kunnia-maininta´ oli ivaaminen "tyhmäksi pikkuesikois-tolvanaksi". Onko tuollainen jotenkin fiksua? Ilmeisesti on fiksua, jos lähtee "ainoan oikean uskon lauman" piirissä olevan läppäriltä tms.

    • Työn orjat

      Käykö teistä kukaan töissä. Oletteko ikinä kokeilleet?

      • ekumenia-VL

        Käyn töissä. Mutta VL-kristityt: Mikä kirjoituksissani on ollut LYRS-saastaa? Älkää vaihtako puheenaihetta!


      • ei oo järkee
        ekumenia-VL kirjoitti:

        Käyn töissä. Mutta VL-kristityt: Mikä kirjoituksissani on ollut LYRS-saastaa? Älkää vaihtako puheenaihetta!

        Mitä helvettiä sinä jankkaat? En ole lestadiolainen enkä halua olla!! Silti tämä trollailu ärsyttää. Vastaa sinä koska keskityt vaikka muuhun elämään ja lopetat tämän!??


    • synnin palkka

      Työ on synnin seuraus ,kun ei tee synti ei tarvitse työtä tehdä

      • ypsilon09

        Tulkitsen niin, että LYRS-saasta oli pelkkä saastainen heitto. Ilman perusteluita toisen keskustelijan leimaaminen on kovin outoa käytöstä kristityltä.


    • palstan ykköstrolli

      Mä Tykkään tästä. Tykkään itsestänikin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1890
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      915
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      106
      872
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      713
    Aihe