Apua!

HEELP!

Moi. Mun puhelimelle tapahtui jotain kummallista. Kun mä käynistä sen, mulla on siinä sellanen salasana sivu, ja sitkun siinä on se "hätäpuhelu" teksti mist pääsee hätäpuheluun, nii sit siinä lukee että "vain hätäpuhelut" ja perässä "invalid card" . mä en sen seurauksena pysty soittaa mihinkään enkä pistää viestii tai käyttää netti. Mitä mun pitäisi tehdä ja mistä tämä voisi johtua? Mun puhelimen SIM-kortti on vaihdettu ja mun operaattori vaihdettiin yhdessävaiheessa. Mun olisi pitänyt vaihtaa joku ihme SIM-kortti salasana juttu, mut enhän minä nyt tiedä että miten se olis pitänyt vaihtaa.

12

632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyykö se mitään koodia?

      • help!

        Ei. Mä tein vaan nyt sitten niin että palautin puhdlimen tehdas asetuksille. Mutta Se Tekee Vieläkin jotain Pinjoidi Juttua


      • shaqi
        help! kirjoitti:

        Ei. Mä tein vaan nyt sitten niin että palautin puhdlimen tehdas asetuksille. Mutta Se Tekee Vieläkin jotain Pinjoidi Juttua

        Yritä puhdistaa SIM kortin kontaktipintaa mutta jos ei ala toimimaan niin käy vaihtamassa operaattorillasi uusi SIM kortti. Saat sen toimimattomuuden takia ilmaiseksi.
        Uuteen SIM korttiin kannattaa aina vaihtaa oma PIN koodi operaattorin PIN koodin tilalle.


      • HEELP!
        shaqi kirjoitti:

        Yritä puhdistaa SIM kortin kontaktipintaa mutta jos ei ala toimimaan niin käy vaihtamassa operaattorillasi uusi SIM kortti. Saat sen toimimattomuuden takia ilmaiseksi.
        Uuteen SIM korttiin kannattaa aina vaihtaa oma PIN koodi operaattorin PIN koodin tilalle.

        Olen vaihtanutkin, mutta aina se vaan joskus kysyy sitä PIN-koodia. Ja nyt ilmeni uusi ongelma. Kun minulle yrittää soittaa, niin puhelut menee suoraan vastaajaan, ja en ymmärrä miksi.


      • HEELP! kirjoitti:

        Olen vaihtanutkin, mutta aina se vaan joskus kysyy sitä PIN-koodia. Ja nyt ilmeni uusi ongelma. Kun minulle yrittää soittaa, niin puhelut menee suoraan vastaajaan, ja en ymmärrä miksi.

        Puhelimen resetointi.


      • Dy625wt
        HEELP! kirjoitti:

        Olen vaihtanutkin, mutta aina se vaan joskus kysyy sitä PIN-koodia. Ja nyt ilmeni uusi ongelma. Kun minulle yrittää soittaa, niin puhelut menee suoraan vastaajaan, ja en ymmärrä miksi.

        Tietenkin menee, koska sun sim on ilmeisesti lukittuna. Silloin ei voi soittaa eikä vastaanottaa puheluita. Eikö se muka kysy pin koodia kun pistät puhelimen uudelleen päälle?


      • HEELP!
        Dy625wt kirjoitti:

        Tietenkin menee, koska sun sim on ilmeisesti lukittuna. Silloin ei voi soittaa eikä vastaanottaa puheluita. Eikö se muka kysy pin koodia kun pistät puhelimen uudelleen päälle?

        Kysyy, ja välillä silloin kun se on päällä


    • Operaattori Lukitus

      Onko toi joku vanha tai nykyinen kytkypuhelin ? Siina tapauksessa siinä on operaattorilukitus, jonka saa auki kysymällä vanhalta operaattorilta koodia.

      • Pinnejä

        Minä olen vaihtanut sim korttia moneen eri puhelimeen. Sim kortti on peräisin jo kai 90-luvulta. Se oli ensimmäisen puhelimeni simmi. Puhelinta vaihtaessa vain laitoin paikalleen. Varmaan niitä simmejä on vaihdettu, jos ei ole puhelimeen käynyt sellainen simmi. Numero on kuitenkin aina pysynyt samana. Koskaan en ole pinniä vaihtanut, se on ihan sama kuin alun perin, eli se operaattorin pinni. Silloin kun tuli se juttu, että jos vaihtaa operaattoria niin numero pysyy samana, vaihdoin operaattoria. Varmaan silloin vaihtui simmikin, mutta siis numero oli sana. Joka tapauksessa aina olen pitänyt se operaattorin tarjoaman simmin pin koodin enkä ole muuttanut sitä. Muistaa helpommin. Onko muuten ennen ollut niin, ettei simmissä ole pinniä tarvinnutkaan? Minä otin käyttöön iänikuisen liittymän N73:een. Taisi olla jokin Eliitti, siinä on joka tapauksessa 3000 min puheluita kk ilmaiseksi. Tosin vain Saunalahden ja Elisan liittymiin. Se ei missään vaiheessa kysynyt pin koodia.


      • HEELP!
        Pinnejä kirjoitti:

        Minä olen vaihtanut sim korttia moneen eri puhelimeen. Sim kortti on peräisin jo kai 90-luvulta. Se oli ensimmäisen puhelimeni simmi. Puhelinta vaihtaessa vain laitoin paikalleen. Varmaan niitä simmejä on vaihdettu, jos ei ole puhelimeen käynyt sellainen simmi. Numero on kuitenkin aina pysynyt samana. Koskaan en ole pinniä vaihtanut, se on ihan sama kuin alun perin, eli se operaattorin pinni. Silloin kun tuli se juttu, että jos vaihtaa operaattoria niin numero pysyy samana, vaihdoin operaattoria. Varmaan silloin vaihtui simmikin, mutta siis numero oli sana. Joka tapauksessa aina olen pitänyt se operaattorin tarjoaman simmin pin koodin enkä ole muuttanut sitä. Muistaa helpommin. Onko muuten ennen ollut niin, ettei simmissä ole pinniä tarvinnutkaan? Minä otin käyttöön iänikuisen liittymän N73:een. Taisi olla jokin Eliitti, siinä on joka tapauksessa 3000 min puheluita kk ilmaiseksi. Tosin vain Saunalahden ja Elisan liittymiin. Se ei missään vaiheessa kysynyt pin koodia.

        Mun edellinen operaattori oli DNA ja se ei sillon kysynyt PIN-koodia. Iskä kyllä selitti että DNA oli poistanut ton PIN-koodi kyselyn käytöstä. Mä tein nyt niin ettää otin ton SIM-kortin pois ja laitoin takaisin niin enää ei ole ollut ongelmaa. Kyllä se sitä PIN-koodia kysyy kun laitan kännyn päälle mut iskä sano et se nyt on vaan sellanen operaattorin juttu. Ihmettelinkin että miks se PIN-koodia kysyy. Selityshän on se että kun kyseessä oli DNA:n operaattori. Eikös DNA lopettanut SIM-kortin Pin-koodin kyselyn?


      • HEELP! kirjoitti:

        Mun edellinen operaattori oli DNA ja se ei sillon kysynyt PIN-koodia. Iskä kyllä selitti että DNA oli poistanut ton PIN-koodi kyselyn käytöstä. Mä tein nyt niin ettää otin ton SIM-kortin pois ja laitoin takaisin niin enää ei ole ollut ongelmaa. Kyllä se sitä PIN-koodia kysyy kun laitan kännyn päälle mut iskä sano et se nyt on vaan sellanen operaattorin juttu. Ihmettelinkin että miks se PIN-koodia kysyy. Selityshän on se että kun kyseessä oli DNA:n operaattori. Eikös DNA lopettanut SIM-kortin Pin-koodin kyselyn?

        Hei!

        PIN -koodin kysely on oletuksena päällä uusissa SIM -korteissa.

        Mikäli PIN -koodin kysely halutaan pois päältä, tulee tämä tehdä suoraan puhelimesta. Operaattorilta käsin emme valitettavasti voi kyselyä poistaa.

        Jos SIM -kortti on vaihtunut välissä niin kysely tulee poistaa uudestaan laitteesta.


    • Pin-koodi laitetaan siihen itse. Operaattori ei voi poistaa sitä etänä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe