Kansalaisaloite: oikeus kieltäytyä abortinteosta

vcvcvcc

"Terveydenhuollon henkilökunnalle lakisääteinen oikeus kieltäytyä elämän lopettamisesta vakaumuksellisista syistä"

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/860

Aikaa on vähän mutta kannatusilmoituksiakaan ei paljoa enää puutu! Vielä ehtii!

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 43405

      43405 ääntä kasassa, yhteensä 50000 allekirjoitusta tarvitaan!

    • Nim. Epätietoinen

      Minäkin opiskelin ydinvoimainsinööriksi, vaikka vastustan ydinvoimaa. Onko minullakin oikeus kieltäytyä töistä vai pitäisikö vaihtaa alaa?

    • qwqwqwwwqqq

      No lääkäri ei ole mikään "abortti-insinööri", mutta sen voi joutua tekemään osana monipuolista ammattia. Monissa muissa maissa siitä on mahdollisuus kieltäytyä. Lääkärin tehtävän pitäisi olla elämän pelastus ja ylläpito, ei sen tuhoaminen.

      • möööööö

        Kyllä lääkäri on pikkusen eriasia kun joku ydinvoimainsinööri. Mitäs opiskelit insinööriks. Mä en ole oikein koskaan ymmärtänyt että mikä ehkäsykeino abortti on jos ei osaa ehkäsyä käyttää niin ei ole tarpeeksi kypsä seksiinkää. Ja tähän on ihann turha kenenkään alkaa vääntää mitään että ehkäsy petti. Se on yks miljoonasta että se pettää.
        Jokaisella pitää olla oikeus päättää haluaako osallistua, ihmisen alun tappamiseen.


      • Zldkfkgkfkfl
        möööööö kirjoitti:

        Kyllä lääkäri on pikkusen eriasia kun joku ydinvoimainsinööri. Mitäs opiskelit insinööriks. Mä en ole oikein koskaan ymmärtänyt että mikä ehkäsykeino abortti on jos ei osaa ehkäsyä käyttää niin ei ole tarpeeksi kypsä seksiinkää. Ja tähän on ihann turha kenenkään alkaa vääntää mitään että ehkäsy petti. Se on yks miljoonasta että se pettää.
        Jokaisella pitää olla oikeus päättää haluaako osallistua, ihmisen alun tappamiseen.

        Samaa mieltä. Asun maassa, jossa abortteja tehdään vielä raskauden loppuvaiheessa, ja olin ihan shokissa, kun luulin, että kaikki synnytyslääkärit joutuu tekemään niitä täällä. Mua siis kuvotti ajatus siitä, että mun lempeä ja työstään innostunut synnytyslääkärini saattaisi minun tutkimiseni jälkeen mennä tappamaan saman ikäisiä vauvoja äitiensä sisälle. Mutta onneksi tajusin, että tässä maassa lääkärit saa itse valita, että osallistuvatko tuommoiseen vai eivät. Se olisikin ollut niin ristiriidassa mun lääkärini olemuksen kanssa, joka huokuu rakkautta syntymättömiin vauvoihin. Varmasti monet Suomessa jättää opiskelematta tuohon ammattiin tämän aborttiasian takia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1920
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      130
      1307
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      110
      890
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe