Miten narsisti suhtautuu sairasteluun?

ihme2

Onko kokemuksia miten olette jaksaneet narsistia, kun hän vähättelee sairauksianne tms. ja jos olette sairastuneet, mitä narsisti on tehnyt?
Omassa tilanteessa vähätellyt ja sivulauseissa tunnen itseni luuseriksi. On sanonut etten tarvitse sairauslomaa tms.
Sitten kun itse on samassa tilanteessa, rehentelee sairaslomalla ja lääkkeillä ja yrittää pönkittää itseään sanomalla, että hakee lisää sairauslomaa jos tarpeen.

23

1090

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eri asia omalla kohdalla

      Juuri tuolla logiikalla, kuten kaikkeen muuhunkin.

    • en tiedä

      Useimmat kai ajattelee että naiset, tytöt, äidit ja mummut on päättymätön luonnonvara - miten lie miesten kohdalla?

      Itse ainakin silloin kun olen kipeä, haluaisin vain vetää vilttiä korviin ja nukkua
      - antaa toipumiselle aikaa.

    • Nää on niin nähty

      Kun joku muu sairastaa, se on "naurettava luuseri, laiskuri, huomioh*ora, alatisairas" ja ties mitä muuta. Kun sekopaatti itse sairastaa, sillon koko maailman tulee antaa säälinsä, sympatiansa, huomionsa ja palvella & hoitaa tätä sairasta ressukkaa 24/7! Eräässä työpaikassa oli luonnevikainen esimies, siellä ei saanut sairastaa, itseasiassa ei edes työterveyshuollossa saanut käydä työaikana. Kun sitten tuo sekopaatti esimies "teloi olkapäänsä" se kulki päivittäin työpaikalla voivottelemassa ja kerjäämässä sääliä & sympatiaa, saikkuakin piti pari viikkoa...

    • -tytär-

      Jalkaleikkaukseni jälkeen, kun jalkani oli kipsissä 11 viikkoa. Narsistivanhempani kertoi ystävilleen, miten hän lähtee auttamaan minua.
      Todellisuudessa narsistivanhempani istui kiikkutuolissa jalka suorana, viisi päivää. Ja kertoi, että hänen jalassa on ollut monta veritulppaa, edellisenä vuonna. Ja nyt tällä hetkellä siinä on melanooma ja tyvisolusyöpä.
      Passautti itseään, söi valmiit ruokani jääkaapista ja poistui paikalta käymättä kaupassa.
      Kysyin häneltä, että kävisikö hän kaupassa minulle. Vastaus oli kieltävä. Tuumasi vain, että kun hoidan kaupassa käynnit itse, niin kuntoudun nopeammin jalkaleikkauksesta. Että se siitä auttamisesta.

    • kökkötraktori

      Puolison vakavasta sairaudesta väännettiin ensin mahdoton draaman jossa tietysti narsisti oli se suurin kärsijä, jäihän kaikki hänen "vastuulleen" kun toinen makasi vain sairaalassa. Narsistin huoli ja murhe ja kaikkinainen elämän raskaus oli sitä luokkaa että siinä se sairaalassa makaava puoliso oli vain pieni sivujuonne. Ja kun puoliso sitten pääsi kotiin, narsistin omat vaivat ja sairaudet olivat niin vakavia ettei puolison auttanut muuta kuin passata ja auttaa ja kuunnella valitusta. Ihan sama vaikka puoliso oli se jonka lääkäri oli määrännyt pitkälle sairaslomalle ja joka oli invalidisoitunut pysyvästi.

    • 45678

      Vähättele takasin. Ja pöyhkeile omilla lääkkeilläs. Ota mallia narsististas. Mä oon todennu et aina ku tekee takasin aavistuksen pahemman nii pikkunarsut pysyy aisoissa.Toki järkeä pitää käyttää jos itsellä on jotain menetettävää ja on tärkeämpää säilyttää vaikka sopu kun kouluttaa tai kostaa.

      • Mikä sopu?

        Mikä sopu?


      • Nää on niin nähty
        Mikä sopu? kirjoitti:

        Mikä sopu?

        Sopuahan ei sekopaatin kanssa ole ikinä, mutta ehkä tuo edellinen tarkoitti sitä "seesteistä hetkeä", johon meistä kaikki pyrkii ja siitä syystähän meistä jokainen tietää mitä se jatkuva "varpaillaan oleminen" oikein tarkoittaa ;)


      • left the building
        Nää on niin nähty kirjoitti:

        Sopuahan ei sekopaatin kanssa ole ikinä, mutta ehkä tuo edellinen tarkoitti sitä "seesteistä hetkeä", johon meistä kaikki pyrkii ja siitä syystähän meistä jokainen tietää mitä se jatkuva "varpaillaan oleminen" oikein tarkoittaa ;)

        Aivan. Sekopaatti ei tiedä, mitä jatkuva "varpaillaan oleminen" hänen ympärillään tarkoittaa. Hänelle what you see is what you get, minkä takia hän ei opi ikinä todellisesti tuntemaan jatkuvasti varpaillaan olevaa ympäristöään, vain niiden kuvajaiset.


      • shit happens
        left the building kirjoitti:

        Aivan. Sekopaatti ei tiedä, mitä jatkuva "varpaillaan oleminen" hänen ympärillään tarkoittaa. Hänelle what you see is what you get, minkä takia hän ei opi ikinä todellisesti tuntemaan jatkuvasti varpaillaan olevaa ympäristöään, vain niiden kuvajaiset.

        Narsistista ei nimenomaan näe päällepäin mitä kuoren alla piilee. Se paljastuu vasta ajan mittaan. Mutta varpaillaanhan hänen kanssaan saa olla, koska hän lietsoo sellaisen ilmapiirin. Kyräilevän... myrkkyä tihkuvan. Kyttäävän. Selän takainen toiminta avainsana. Narsisti ei toimi rehdisti kasvojen edessä.


    • 18+20=?

      Meillä narsisti peilasi itseään. Kun kumppani joutui kasvaimen vuoksi tutkimuksiin ja leikkaukseen, narsisti epäili myös itsellään olevan kasvaimen ja meni kuvauksiin vaikka minkäänlaisia oireita ei ollut. Oli terve kuin pukki, mutta kuitenkin hänen "sairastelunsa" söi kaiken energian perheessämme.

    • -tytär-

      Voi mun narsistivanhempi "sairastui" tosi pahanlaatuiseen syöpään. Joka vie miehen, kuin miehen 4 kk "lahtiin". Hyvin rehennellen kertoi tätä minulle. Mutta yllättäin hän sitten "ihmeparantui" tästä sairaudestaan. Muutaman kuukauden jäljeen. "Tauti" meinasi jo uusia, kun unohtui, että oli jo tätä kikkaa käyttänyt kerran.
      Narsistihan hyppää lääkärissä tuon tuosta. Ja haukkuu lääkärit mitään osaamattomiksi puoskariksi. Kun eivät näin sairaasta miehestä löydä vikoja. Voi niitä lääkäri raukkoja.

    • en ymmärrä

      Eikö ennen vanhaan kuulunut olla menemättä lääkäriin kuin pää paketissa. Meidän suvussa lähes kaikki vähättelevät sairauksia, ja ainakin äitini on kaikkea muuta kuin narsisti, vaikka ei salli itseään päästää vähällä ja muidenkin sairauksia vähättelee. Silti on ollut paras äiti mitä voi olla, eron jälkeen pysyi yksin ja omistautui työlle ja perheelle, meillä eivät miehenpuolikkaat alkaneet juoksennella. Kunnioitan ja rakastan äitiäni ja meillä on silti jollain tavalla vähätelty turhasta valittajia. suvussa mennyt.

      • tästä on kyse

        Se onkin eri asia, jos joku johdonmukaisesti vähättelee kaikkien sairauksia, sekä omiaan että toisten. Näitä varmasti löytyy paljon tästä maasta, saappaat jalassa toimijoita. :)

        Persoonallisuushäiriöinen halveksii vaikkapa muiden masennusta, mutta masentuessaan kerää kaiken mahdollisen empatian itselleen. Näkökulma muuttuu mustasta valkoiseksi juuri siinä itsen ja muiden rajapinnassa. Parannuttuaan jostakin, mistä on saanut loputtomasti empatiaa yhteisöltään, hän on jälleen terve halveksimaan muita samaan sairastuvia.


    • sick sick sick

      Työkavereiden sairaslomat ovat tuntemani nassen mielestä silkkaa laiskuutta ja epärehellisyyttä. Hänen Ylhäisyytensä itse kertoo olevansa töissä sairaanakin, koska on niin vastuuntuntoinen. Näin hän tartuttaa räkätautinsa kaikkiin. Luonnollisesti Hänen vaivansa ovat aina megaluokkaa. Useinkaan niiden diagnosointi ei käy tavan lääkäreiltä, vaan tarvitaan huipputohtoreita tutkimaan narsistin erikoisia oireita. Ja koska narsisti on poikkeusyksilö ja toipuu mystisistä kohtauksistaan nopeasti pompaten takaisin kehään.

      Oma veikkaukseni on, että nasse aina välillä uuvahtaa jatkuvissa taisteluissaan ja tarvitsee yksinkertaisesti lepoa. Jaksamisongelmia Hän ei voi myöntää edes itselleen, vaan kehittää dramaattisia oireita, jotka katoavat yhtä nopeasti kuin ovat ilmenneetkin. Näin käy erityisesti silloin, kun narsisti ei ole saanut tahtoaan läpi, vaan kokee tulleensa pakotetuksi tai loukatuksi. Tuttavapiirissä on kaksi nassetyyppistä ihmistä ja he käyttäytyvät samoin näissäkin tilanteissa.

    • ainestoa

      Narisistit sairastelevat psykosomaattisia vaivoja huomattavasti enemmän kuin ns terveet ja heillä on laaja kirjo erilaisia vaivoja.

      • Nähty on

        Narsisti teeskentelee vaikka astmakohtausta (jota todellisuudessa ei ole)
        saavansa huomiota itselleen.
        Näin käy juhlissa ym. pippaloissa jos huomio ei kiinnitty muuten häneen.


      • feikkiä kaikki
        Nähty on kirjoitti:

        Narsisti teeskentelee vaikka astmakohtausta (jota todellisuudessa ei ole)
        saavansa huomiota itselleen.
        Näin käy juhlissa ym. pippaloissa jos huomio ei kiinnitty muuten häneen.

        Eräs nassukka oli päiväkaudet syömättä ja otti jättiannoksia tiettyä hivenainetta. Tästä seurasi merkilliset veriarvot ja outoja oireita, joita tutkittiin sairaalassa. Omaiset huolestuivat ja säikähtäneinä tekivät nassen tahdon mukaan eräässä merkittävässä asiassa. Tämän jälkeen nasse "parani" välittömästi, eikä pystynyt olemaan kehumatta tempullaan jälkeen päin.


      • mielenkiinnosta.
        feikkiä kaikki kirjoitti:

        Eräs nassukka oli päiväkaudet syömättä ja otti jättiannoksia tiettyä hivenainetta. Tästä seurasi merkilliset veriarvot ja outoja oireita, joita tutkittiin sairaalassa. Omaiset huolestuivat ja säikähtäneinä tekivät nassen tahdon mukaan eräässä merkittävässä asiassa. Tämän jälkeen nasse "parani" välittömästi, eikä pystynyt olemaan kehumatta tempullaan jälkeen päin.

        Mitä tämä tietty hivenaine sitten oli?


      • Feikkiähän se
        mielenkiinnosta. kirjoitti:

        Mitä tämä tietty hivenaine sitten oli?

        Esityksessä olennaisinta lienee ollut dramaattisten oireiden teeskentely. Oikeasti nassen täytyy olla koko ajan skarppina, että pystyy manipuloimaan ympäristöä.


    • eräsmies

      Muistakaas etteivät kaikki joilla on epämääräisiä oireita ole narsisteja. Minulla esim. stressi ja ahdistuneisuus tekevät vaikka mitä oireita, joille ei löydy selkeää syytä. Silti huomioin kumppaniani ja esim. hänen sairastaessaan käyn kaupassa vaikka olisin itsekin heikossa hapessa.

    • Viatonkohumanoidi

      Löytyykö Suomesta muuta kun narssuja alkaa vaikuttamaan ettei löydy, sen mitä olen matkani varrella nähnyt ltseäni pois laskematta, huh huh tulipas hiki.

    • Narskujääyksin

      Kamalinta on kun narsisti itse oikeesti sairastuu elämäänsä rajoittavaan sairauteen. Puoliso haudataan elävältä eli toimii 24/7 narsistinsa palvelijana. Hetkeäkään ei saa olla rauhassa. Ankkaa ei voi yölläkään käyttää vaan hentonen puoliso raahaa narskun vessaan kolmesti yössä.

      Kun vaimonkin sairaustilanne vaatisi narskun kahden viikon sairaalassa oloa, ei narsisti suostu menemään, koska pärjää kotonakin( koska hänellä on puoliso, joka juoksee).

      Tällä tapaa tapetaan puoliso ennenaikojaan, syyllistetään tätä omasta sairaudesta ja lopulta jäädään yksin, kun puoliso joko kuolee tai lähtee.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5259
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4715
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3006
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1757
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe