Mistä uskovia ystäviä?

Ystäviä hakusessa

Olen kuulunut luterilaiseen kirkkoon, mutta en koe sitä omakseni. Sitä paitsi olen uskontoja vastaan. ( Huomatkaa ero uskonnossa ja uskossa.) Olen ajatellut vapaakirkkoa... Mistä löytäisin uskovaisia ystäviä? En halua mitään uskontouskovaisia... Olen tällä hetkellä lähes kokoajan epäuskovien kanssa.. Luulin jo saaneeni uskonystävän, mutta tätä ystävää näyttää enemmän kiinnostavan tämä maailma... Olen sanonut siitä hänelle mutta ei kuulemma kiinnosta.
Oisko mtn uskovien nettifoorumia esim?

18

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesuksen nimessä

      Minkä laisella tarkoituksella ja tavoitteella niitä etsit. Oletko miten pitkään ollut uskossa, missä päin Suomea asut.

      Ja vielä kyllähän näillä foorumeillakin voi niitä mitä ja miksi kaipaat asioista ja kysmyksistä keskustella, senkin myötä voi tulla ihan Raamatun UT mukaisiakin Krist, uskovia vastaan. Joiden kanssa alkaa elämään Kristuksen Jeesuksen kirkkaudeksi ja kunniaksi, käskynsä pitäväksi ja täyttäväksi / Hänen, kaikille hyväksi apostolista seurakuntaa ja seurakuntiaan / sitä Jumalan valtakunta yhteyden / yhtenäisyyden Raamatun UT mukaisuudessa / Hänessä jokaista jäsentään myöden mahdolistavaa pelastukseksi Krist vaihtoehtoa rakentaviksi.

      "Etsivä löytää, kolkuttavalle avataan ja anovalle annetaan, kun puhtaalla nöyrällä ja palavalla sydämellä ja rukouksen Hengessä vanhurskaita perään kuuluttelee.

      Terv. Vähäinen, eri seuroihin, lahkoihin ja puolueisiin sitoutumaton, Kristuksen Jeesuksen kirkkaudeksi ja kunnikasi, apostolista seurakuntaa ja seurakuntiaan raketavaksi kutsuttu / armoitettu pavelijansa Etelä uusimaa alueelta.

      • Ystäviä hakusessa

        Haluan uskovia ystäviä, olen nyt vasta oivaltanut kuinka tärkeää on se, että on uskovia ystäviä. Jos ihmisellä on vain epäuskovaisia kavereita, helposti menee siihen että itsekkin lähtee pois Jeesuksen luota. Seura tekee kaltaisekseen. Toivoisin, että voisin viettää aikaa niiden ystävien kanssa mahdollisimman paljon iloiten ja keskustellen Jeesuksesta. Ja totta kai muustakin.
        Asun Kajaanissa ja tulin viime kesänä uskoon.
        Mietin että menisinkö nyt tämän viikon sunnuntaina vapaakirkon jumalanpalvelukseen. Ja jos vapaakirkko vaikuttaa "omalta kodilta", niin voisin alkaa käymään myös sen seurakunnan tilaisuuksissa tms. Mutta olisiko myös muita vaihtoehtoja miten tutustua uskoviin? Missä?

        Jari-pekka65; kiitos saarnasta!


      • hellari...
        Ystäviä hakusessa kirjoitti:

        Haluan uskovia ystäviä, olen nyt vasta oivaltanut kuinka tärkeää on se, että on uskovia ystäviä. Jos ihmisellä on vain epäuskovaisia kavereita, helposti menee siihen että itsekkin lähtee pois Jeesuksen luota. Seura tekee kaltaisekseen. Toivoisin, että voisin viettää aikaa niiden ystävien kanssa mahdollisimman paljon iloiten ja keskustellen Jeesuksesta. Ja totta kai muustakin.
        Asun Kajaanissa ja tulin viime kesänä uskoon.
        Mietin että menisinkö nyt tämän viikon sunnuntaina vapaakirkon jumalanpalvelukseen. Ja jos vapaakirkko vaikuttaa "omalta kodilta", niin voisin alkaa käymään myös sen seurakunnan tilaisuuksissa tms. Mutta olisiko myös muita vaihtoehtoja miten tutustua uskoviin? Missä?

        Jari-pekka65; kiitos saarnasta!

        Käy myös Helluntaiseurakunnassa. On suurempi seurakunta ja siellä saattaa olla enemmän nuoria. Hienoa, että olet tullut uskoon. Kyllä uskovien yhteys on tärkeää.


    • Hyvä oivallus, seura tekee kaltaisekseen. Siksi, kun sä nyt etsit seurakuntayhteyttä, niin en toivoisi, että sä etsisit sitä uskonnollisuudesta. Siksi tuon puheenkin sulle laitoin. Käy toki vapaakirkon tilaisuuksissa ja jos löydät sieltä uskovia ystäviä, niin voitte alkaa rukoilemaan yhdessä ihan toistenne kodeissa.

      En tiedä Kajaanista. Onko siellä mitään rukouspiiriä tms?
      Pidä vain Raamatun Sana etusijalla kaikessa. Myös seurakunta asiassa. Älä anna missään kohden periksi, vaan ota sinä Raamattu niin kuin se on. Harrasta yhteyttä kaikkien Jeesuksen omien kanssa ja pidä seurakunta siinä asemassa, missä se Raamatun mukaan on.

      Siunausta.

      • Ystäviä hakusessa

        En tiedä onko täällä Kajaanissa mitään rukouspiirejä.

        Olen uskontoja vastaan, mutta ex vlnä olisi kiva tietää onko lestadiolaisuus uskonto? Olen lukenut jostain, että uskonnon erottaa siitä että siihen kasvetaan lapsesta asti. Että tavallaan aivopestään ajattelemaan niin. Eikö sitten helluntaiseurakunta tai vapaakirkko opeta lapsille sitä uskoa? Jamiten sit helluntaiseurakunta eroo vapaaseurakunnasta?

        Kiitos siunauksista!


      • Ystäviä hakusessa kirjoitti:

        En tiedä onko täällä Kajaanissa mitään rukouspiirejä.

        Olen uskontoja vastaan, mutta ex vlnä olisi kiva tietää onko lestadiolaisuus uskonto? Olen lukenut jostain, että uskonnon erottaa siitä että siihen kasvetaan lapsesta asti. Että tavallaan aivopestään ajattelemaan niin. Eikö sitten helluntaiseurakunta tai vapaakirkko opeta lapsille sitä uskoa? Jamiten sit helluntaiseurakunta eroo vapaaseurakunnasta?

        Kiitos siunauksista!

        Siinä ensimmäisessä linkissä puhutaan juuri tuosta uskonnollisuudesta. Lyhykäisyydessään uskonnollisuus on sitä, että erottuu muista uskovista omaksi erilliseksi ryhmäkseen.

        Jos on siis jotain muuta, kuin mitä seurakunta oli alussa. Vl liikkeen uskovilla kirkon piirissä taitaa olla nyt eniten sitä puhtauden janoa, niin kuin sullakin.

        Se on hyvä asia, että sä kyselet ja kysenalaistat asioita. Seurakunta tänä päivänä ei tosiaankaan ole sitä, mitä Raamattu kertoo. Löydätkö Raamatusta vl liikkeen tai helluntailaiset tai vapaaseurakunnan?

        Ei Raamatusta löydy kuin yksi seurakunta. Se jakaantuu kyllä ryhmiin, erikokoisiin ruokakuntiin, mutta silti se on yksi seurakunta.
        Sinäkin, jos olet eronnut vl liikkeestä, kuulut silti seurakuntaan. Minäkin olen eronnut evlut kirkosta vuosia sitten, mutta minäkin kuulun silti seurakuntaan.

        Sillä hetkellä, kun sä tulit uskoon, sut liitettiin seurakuntaan. Susta tuli Jeesuksen oma ja Jumala liitti sut seurakuntaan, joka on Kristuksen ruumis. Sun ei tarvi liityä mihinkään seurakuntaan, Sun nimeä ei tarvi olla missään jäsenrekisterissä. Sun nimi on ainoastaan taivaan kirjoissa.

        Uskonnollisuudessa on seurakunnassa langat tiukasti seurakunnan johtajien käsissä, niin kuin varmaan olet huomannut vl liikkeessäkin. Kaikkialla uskonnollisuudessa on samoin.

        Tuossa eräällä paikkakunnalla helluntaiseurakunnan muutama uskova nainen päättivät alkaa kokontumaan yhdessä toistensa kodeissa rukouksen merkeissä. Tämä tuli seurakunnan johtajan tietoon, joka sanoi, että mitään omia kuppikuntia ei sitten perusteta.

        Näin uskonnollisuus rajoittaa Pyhää Henkeä.
        Sielunvihollinen käyttää uskonnollisuutta hajottaakseen seurakuntaa. Ja se iskee heti, kun se huomaa, että uskovat alkaa kokoontumaan sillä ainoalla oikealla perustalla, joka on Jeesus Kristus.
        Niin se oli meilläkin. Meitä on muutama uskova, jotka sillointällin kokonnumme yhteen rukoilemaan. Se on sellanen pienten alkujen päivä, niin kuin Sanassa on.

        Se on niin, että jos jossain palaa, niin palohan pyritään sammuttamaan. Ja jos jossain alkaa se Jumalan tuli palaa, vaikka se pienikin liekki, niin vihollinen alkaa heti sammuttaa sitä. Niin meidänkin rukouspiirissä.
        Paikkakunnalle muutti eräs uskova, joka oli pari kertaa meidän mukana rukoilemassa. Hän halusi heti ottaa ikäänkuin ohjat käsiinsä ja esitti kaikenlaisia vaatimuksia, mm, että naisten pitää peittää päänsä rukoillessa.

        Missä on Herran Henki, siellä on vapaus. Tätä asiaa puitiin Raamattua tutkien ja käytiin läpi se, miksi vaimot alkuserakunnassa peittivät päänsä. Tämän jälkeen hän ei enää tullut meidän kanssamme rukoilemaan.

        Uskonnollisuus sitoo. Sitoo ihan omantunnonkin johonkin tiettyyn oppiin. Raamattu sanoo, että sellaisen ihmisen omatunto on poltinraudalla merkitty. Jokainen merkkaa omalla tavallaan ja pitää lampaansa tiukasti omassa karsinassaan. Nykyään puhutaankin seurakuntarajoista.

        Jumala merkkaa omansa Hengellään ja rakkaudellaan. Seurakunta on yksi. Pidetään me se yhtenä, vaikka jotkut rajoja piirtääkin.

        Jeesuksen toivekkin on, että me olisimme täydellisesti yhtä, jotta maailmakin voisi uskoa. Se oli mullekkin aikoinaan uskon este, kun katselin seurakuntakenttää ja miten uskovat on "sodassa" keskenään.

        On kuin sisällissota. Jos maassa on sisällissota ja vihollinen hyökkää maahan, niin miten se voi voittaa vihollisen, kun ovat toisiaan vastaan. Nytkin vihollinen on siksi voitolla, kun seurakunta ei ole yhtä.

        Mä olen muistanut sua rukouksessa, että niitä uskovia ystäviä löytyisi. Ihan sellasia live ystäviä, koska niitä me tarvitsemme ja tulevina päivinä yhä enemmän. Kyllä Herra sua johdattaa.


      • Ystäviä hakusessa
        jari-pekka65 kirjoitti:

        Siinä ensimmäisessä linkissä puhutaan juuri tuosta uskonnollisuudesta. Lyhykäisyydessään uskonnollisuus on sitä, että erottuu muista uskovista omaksi erilliseksi ryhmäkseen.

        Jos on siis jotain muuta, kuin mitä seurakunta oli alussa. Vl liikkeen uskovilla kirkon piirissä taitaa olla nyt eniten sitä puhtauden janoa, niin kuin sullakin.

        Se on hyvä asia, että sä kyselet ja kysenalaistat asioita. Seurakunta tänä päivänä ei tosiaankaan ole sitä, mitä Raamattu kertoo. Löydätkö Raamatusta vl liikkeen tai helluntailaiset tai vapaaseurakunnan?

        Ei Raamatusta löydy kuin yksi seurakunta. Se jakaantuu kyllä ryhmiin, erikokoisiin ruokakuntiin, mutta silti se on yksi seurakunta.
        Sinäkin, jos olet eronnut vl liikkeestä, kuulut silti seurakuntaan. Minäkin olen eronnut evlut kirkosta vuosia sitten, mutta minäkin kuulun silti seurakuntaan.

        Sillä hetkellä, kun sä tulit uskoon, sut liitettiin seurakuntaan. Susta tuli Jeesuksen oma ja Jumala liitti sut seurakuntaan, joka on Kristuksen ruumis. Sun ei tarvi liityä mihinkään seurakuntaan, Sun nimeä ei tarvi olla missään jäsenrekisterissä. Sun nimi on ainoastaan taivaan kirjoissa.

        Uskonnollisuudessa on seurakunnassa langat tiukasti seurakunnan johtajien käsissä, niin kuin varmaan olet huomannut vl liikkeessäkin. Kaikkialla uskonnollisuudessa on samoin.

        Tuossa eräällä paikkakunnalla helluntaiseurakunnan muutama uskova nainen päättivät alkaa kokontumaan yhdessä toistensa kodeissa rukouksen merkeissä. Tämä tuli seurakunnan johtajan tietoon, joka sanoi, että mitään omia kuppikuntia ei sitten perusteta.

        Näin uskonnollisuus rajoittaa Pyhää Henkeä.
        Sielunvihollinen käyttää uskonnollisuutta hajottaakseen seurakuntaa. Ja se iskee heti, kun se huomaa, että uskovat alkaa kokoontumaan sillä ainoalla oikealla perustalla, joka on Jeesus Kristus.
        Niin se oli meilläkin. Meitä on muutama uskova, jotka sillointällin kokonnumme yhteen rukoilemaan. Se on sellanen pienten alkujen päivä, niin kuin Sanassa on.

        Se on niin, että jos jossain palaa, niin palohan pyritään sammuttamaan. Ja jos jossain alkaa se Jumalan tuli palaa, vaikka se pienikin liekki, niin vihollinen alkaa heti sammuttaa sitä. Niin meidänkin rukouspiirissä.
        Paikkakunnalle muutti eräs uskova, joka oli pari kertaa meidän mukana rukoilemassa. Hän halusi heti ottaa ikäänkuin ohjat käsiinsä ja esitti kaikenlaisia vaatimuksia, mm, että naisten pitää peittää päänsä rukoillessa.

        Missä on Herran Henki, siellä on vapaus. Tätä asiaa puitiin Raamattua tutkien ja käytiin läpi se, miksi vaimot alkuserakunnassa peittivät päänsä. Tämän jälkeen hän ei enää tullut meidän kanssamme rukoilemaan.

        Uskonnollisuus sitoo. Sitoo ihan omantunnonkin johonkin tiettyyn oppiin. Raamattu sanoo, että sellaisen ihmisen omatunto on poltinraudalla merkitty. Jokainen merkkaa omalla tavallaan ja pitää lampaansa tiukasti omassa karsinassaan. Nykyään puhutaankin seurakuntarajoista.

        Jumala merkkaa omansa Hengellään ja rakkaudellaan. Seurakunta on yksi. Pidetään me se yhtenä, vaikka jotkut rajoja piirtääkin.

        Jeesuksen toivekkin on, että me olisimme täydellisesti yhtä, jotta maailmakin voisi uskoa. Se oli mullekkin aikoinaan uskon este, kun katselin seurakuntakenttää ja miten uskovat on "sodassa" keskenään.

        On kuin sisällissota. Jos maassa on sisällissota ja vihollinen hyökkää maahan, niin miten se voi voittaa vihollisen, kun ovat toisiaan vastaan. Nytkin vihollinen on siksi voitolla, kun seurakunta ei ole yhtä.

        Mä olen muistanut sua rukouksessa, että niitä uskovia ystäviä löytyisi. Ihan sellasia live ystäviä, koska niitä me tarvitsemme ja tulevina päivinä yhä enemmän. Kyllä Herra sua johdattaa.

        Kiitos jari-pekka65! Oot auttanu mua!
        On ihan kauhean hankalaa yrittää vakuuttaa itsellensä, ettei mikä vl liike pelasta tai että sellaiset uskonnot on jopa syntiä. Mun juuret ja kasvatus on nii kiinni siinä opissa.
        Silloin kun olin ateisti en edes miettinyt sitä onko vl oppi oikeeta, koska en liiemmin välittänyt Jumalasta. Ei Jumalalla ollut mitään merkitystä. Koin että sain mielenrauhan tuosta vl opista, mutta kun tulin uskoon, ne ajatukset alko taas kiusaa mua. Mitä mun pitäs tehä? En kestä jos ne ajatuksen vaivaa mua kokoajan kun olen uskossa. En ole saanut mielenrauhaa.

        Olen kokenut henkistä väkivaltaa tuolta liikkeeltä. Enkä haluaisi että jos/kun saan ehkä joskus lapsia, laittaisin heidän päähänsä jonku opin. Olen jopa miettinyt opettaisinko lapsilleni Jumalasta ja Jeesuksesta ollenkaan. Olen itse kokenut sen miten vaikeaa on päästä pois sellasesta opista minkä ihmisen päähän on pienestä asti laitettu väkisin: aivopesty. Lapselta ei kysytä haluaako hän. Kun ihminen eroaa siitä vl liikkeestä tulee riittämättömyyden tunne. Enkö kelpaa Jumalalle tallaisena, vai pitääkö minun nimenomaan kuulua johonkin.. Etupäässä vl liikkeeseen. Tiedän kuitenkin sisimmässäni ettei asia ole niin, etten riittäisi Jumalalle. Ja että joku liike pelastaisi. Tiedän ettei asia ole niin, mutta miten pääsen eroon nuista ajatuksista? Haluan mielenrauhan.


      • kirkollinen
        jari-pekka65 kirjoitti:

        Siinä ensimmäisessä linkissä puhutaan juuri tuosta uskonnollisuudesta. Lyhykäisyydessään uskonnollisuus on sitä, että erottuu muista uskovista omaksi erilliseksi ryhmäkseen.

        Jos on siis jotain muuta, kuin mitä seurakunta oli alussa. Vl liikkeen uskovilla kirkon piirissä taitaa olla nyt eniten sitä puhtauden janoa, niin kuin sullakin.

        Se on hyvä asia, että sä kyselet ja kysenalaistat asioita. Seurakunta tänä päivänä ei tosiaankaan ole sitä, mitä Raamattu kertoo. Löydätkö Raamatusta vl liikkeen tai helluntailaiset tai vapaaseurakunnan?

        Ei Raamatusta löydy kuin yksi seurakunta. Se jakaantuu kyllä ryhmiin, erikokoisiin ruokakuntiin, mutta silti se on yksi seurakunta.
        Sinäkin, jos olet eronnut vl liikkeestä, kuulut silti seurakuntaan. Minäkin olen eronnut evlut kirkosta vuosia sitten, mutta minäkin kuulun silti seurakuntaan.

        Sillä hetkellä, kun sä tulit uskoon, sut liitettiin seurakuntaan. Susta tuli Jeesuksen oma ja Jumala liitti sut seurakuntaan, joka on Kristuksen ruumis. Sun ei tarvi liityä mihinkään seurakuntaan, Sun nimeä ei tarvi olla missään jäsenrekisterissä. Sun nimi on ainoastaan taivaan kirjoissa.

        Uskonnollisuudessa on seurakunnassa langat tiukasti seurakunnan johtajien käsissä, niin kuin varmaan olet huomannut vl liikkeessäkin. Kaikkialla uskonnollisuudessa on samoin.

        Tuossa eräällä paikkakunnalla helluntaiseurakunnan muutama uskova nainen päättivät alkaa kokontumaan yhdessä toistensa kodeissa rukouksen merkeissä. Tämä tuli seurakunnan johtajan tietoon, joka sanoi, että mitään omia kuppikuntia ei sitten perusteta.

        Näin uskonnollisuus rajoittaa Pyhää Henkeä.
        Sielunvihollinen käyttää uskonnollisuutta hajottaakseen seurakuntaa. Ja se iskee heti, kun se huomaa, että uskovat alkaa kokoontumaan sillä ainoalla oikealla perustalla, joka on Jeesus Kristus.
        Niin se oli meilläkin. Meitä on muutama uskova, jotka sillointällin kokonnumme yhteen rukoilemaan. Se on sellanen pienten alkujen päivä, niin kuin Sanassa on.

        Se on niin, että jos jossain palaa, niin palohan pyritään sammuttamaan. Ja jos jossain alkaa se Jumalan tuli palaa, vaikka se pienikin liekki, niin vihollinen alkaa heti sammuttaa sitä. Niin meidänkin rukouspiirissä.
        Paikkakunnalle muutti eräs uskova, joka oli pari kertaa meidän mukana rukoilemassa. Hän halusi heti ottaa ikäänkuin ohjat käsiinsä ja esitti kaikenlaisia vaatimuksia, mm, että naisten pitää peittää päänsä rukoillessa.

        Missä on Herran Henki, siellä on vapaus. Tätä asiaa puitiin Raamattua tutkien ja käytiin läpi se, miksi vaimot alkuserakunnassa peittivät päänsä. Tämän jälkeen hän ei enää tullut meidän kanssamme rukoilemaan.

        Uskonnollisuus sitoo. Sitoo ihan omantunnonkin johonkin tiettyyn oppiin. Raamattu sanoo, että sellaisen ihmisen omatunto on poltinraudalla merkitty. Jokainen merkkaa omalla tavallaan ja pitää lampaansa tiukasti omassa karsinassaan. Nykyään puhutaankin seurakuntarajoista.

        Jumala merkkaa omansa Hengellään ja rakkaudellaan. Seurakunta on yksi. Pidetään me se yhtenä, vaikka jotkut rajoja piirtääkin.

        Jeesuksen toivekkin on, että me olisimme täydellisesti yhtä, jotta maailmakin voisi uskoa. Se oli mullekkin aikoinaan uskon este, kun katselin seurakuntakenttää ja miten uskovat on "sodassa" keskenään.

        On kuin sisällissota. Jos maassa on sisällissota ja vihollinen hyökkää maahan, niin miten se voi voittaa vihollisen, kun ovat toisiaan vastaan. Nytkin vihollinen on siksi voitolla, kun seurakunta ei ole yhtä.

        Mä olen muistanut sua rukouksessa, että niitä uskovia ystäviä löytyisi. Ihan sellasia live ystäviä, koska niitä me tarvitsemme ja tulevina päivinä yhä enemmän. Kyllä Herra sua johdattaa.

        "Sillä hetkellä, kun sä tulit uskoon, sut liitettiin seurakuntaan. Susta tuli Jeesuksen oma ja Jumala liitti sut seurakuntaan, joka on Kristuksen ruumis. Sun ei tarvi liityä mihinkään seurakuntaan, Sun nimeä ei tarvi olla missään jäsenrekisterissä. Sun nimi on ainoastaan taivaan kirjoissa"

        Nyt unohdat kasteen, jossa meidät liitetään kirkkoon tai seurakuntaan ja joka on Jeesuksen mukaan pelastumisellemme välttämätön.

        16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Markus 16


        Muutoinkin sinun kannattaisi mielestäni vielä pohtia seurakunta/ kirkko -asiaa. Jeesus valitsi apostolit ja perusti kirkon/ seurakunnan. Usko ei ole pelkästään yksityinen vaan myös yhteisöllinen asia. Vaikka mikään kirkko ei sinusta olisi juuri sinun toiveittesi mukainen, jättäytymällä kaikkien kirkollisten yhteisöjen ulkopuolelle jäät myös ehtoollisyhteisön ulkopuolelle.


      • kirkollinen kirjoitti:

        "Sillä hetkellä, kun sä tulit uskoon, sut liitettiin seurakuntaan. Susta tuli Jeesuksen oma ja Jumala liitti sut seurakuntaan, joka on Kristuksen ruumis. Sun ei tarvi liityä mihinkään seurakuntaan, Sun nimeä ei tarvi olla missään jäsenrekisterissä. Sun nimi on ainoastaan taivaan kirjoissa"

        Nyt unohdat kasteen, jossa meidät liitetään kirkkoon tai seurakuntaan ja joka on Jeesuksen mukaan pelastumisellemme välttämätön.

        16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Markus 16


        Muutoinkin sinun kannattaisi mielestäni vielä pohtia seurakunta/ kirkko -asiaa. Jeesus valitsi apostolit ja perusti kirkon/ seurakunnan. Usko ei ole pelkästään yksityinen vaan myös yhteisöllinen asia. Vaikka mikään kirkko ei sinusta olisi juuri sinun toiveittesi mukainen, jättäytymällä kaikkien kirkollisten yhteisöjen ulkopuolelle jäät myös ehtoollisyhteisön ulkopuolelle.

        Kastehan kuvaa parannusta, eli Jeesuksen puoleen kääntymistä.
        Kaiken kasaamista ristin juurelle, mitä on ollut elämässä siihen asti. Ja tilalle tulee uusi elämä, uusi voima ja rakkaus. Jeesuksen mielenlaatu. Vanha ihminen kuolee kaikkinen unelmineen ja haaveineen ja tilalle astuu Jumalan suunnitelma, se, minkä hän näki jo, ennenkuin ensimmäinenkään päivä meidän elämästä oli koittanut.

        Jeesus kastaa omansa Pyhällä Hengellä. Silloin myös ehtoollinen nähdään uusin silmin ja se ei ole enää mikään kirkollinen sakramentti, vaan todellinen yhteysateria kaikille uskoville, jotka tahtoo olla täydellisesti yhtä Jumalan rakkaudessa Pyhässä Hengessä. Silloin ehtoollista nautitaan kaikkialla, missä on Jeesuksen omia koolla. Kotikokouksissa ja ihan vaikka vain kahdenkin ihmisen kesken, jotka on Jeesuksen nimessä koolla.


      • siinä ero
        jari-pekka65 kirjoitti:

        Kastehan kuvaa parannusta, eli Jeesuksen puoleen kääntymistä.
        Kaiken kasaamista ristin juurelle, mitä on ollut elämässä siihen asti. Ja tilalle tulee uusi elämä, uusi voima ja rakkaus. Jeesuksen mielenlaatu. Vanha ihminen kuolee kaikkinen unelmineen ja haaveineen ja tilalle astuu Jumalan suunnitelma, se, minkä hän näki jo, ennenkuin ensimmäinenkään päivä meidän elämästä oli koittanut.

        Jeesus kastaa omansa Pyhällä Hengellä. Silloin myös ehtoollinen nähdään uusin silmin ja se ei ole enää mikään kirkollinen sakramentti, vaan todellinen yhteysateria kaikille uskoville, jotka tahtoo olla täydellisesti yhtä Jumalan rakkaudessa Pyhässä Hengessä. Silloin ehtoollista nautitaan kaikkialla, missä on Jeesuksen omia koolla. Kotikokouksissa ja ihan vaikka vain kahdenkin ihmisen kesken, jotka on Jeesuksen nimessä koolla.

        " Kastehan kuvaa parannusta, eli Jeesuksen puoleen kääntymistä."

        Jeesuskin kävi kasteella. Kaste on HYVÄN OMANTUNNON pyytämistä Jumalalta.
        Evankeliumi Matteuksen mukaan 3
        13. Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
        14. Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
        15. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.


    • Joo mä ymmärrän, että kun on opetettu lapsesta asti, niin on vaikea omaksua mitään muuta. Vihollinen käyttää uskonnollisuutta ovelasti hyväkseen.
      Silloin kun itse erosin kirkosta, niin kyllä vihollinen muakin syytti siitä.
      Jeesus ei syyttänyt. Muista, että Jeesus ei sua syytä mistään. Ei hän anna sulle mitään ahdistavia tunteita. Se on sielunvihollinen, joka valehtelee sulle, että sä et riitä Jumalalle.

      Hän se laittaa meidät suorittamaan ja suorittamaan. Ikäänkuin itse tekemällä ansaitsemaan sen rauhan.

      Kukaan ihminen ei itsessään riitä Jumalalle. Ei edes se pyhistä pyhinkään. Mutta Jeesuksen tähden me riitämme. Jumala on jo rakastanut, on jo antanut koko rakkautensa Jeesuksessa sinun tähtesi.

      Ei Isä voi sua hylätä, koska sä olet Jeesuksen oma. Se mielenrauha järkkyy hylätyksi tulemisen pelosta. Rakkaudessa ei ole pelkoa. Jos tunnet pelkoa ja rauhattomuutta, niin se tunne ei ole Jumalasta.

      Jeesus rakastaa sua ja johdattaa sua. Ei Jeesus ole poliisi, joka kyttää sua, että elätkö sä nyt tasantarkkaan Jumalalle kelpaavaa elämää.

      Jeesuksessa ei ole mitään kovuutta sua kohtaan. Raamatustakin saa joskus vähän vääränlaisen kuvan Jumalasta, johtuen vaikka käännösvirheestä. Millaisen JUmalan sinä tahdot?

      Tämänkö. 33/38
      Ps. 32:8 "Minä opetan sinua ja osoitan sinulle tien, jota sinun tulee vaeltaa; minä neuvon sinua, minun silmäni sinua vartioitsee".

      Vai tämän. Biblia.
      Ps. 32:8 Minä neuvon sinua ja osoitan sinulle tien, jotas vaellat: minä johdatan sinun silmilläni.

      Huomaatko eron? Jeesuksen Kristuksen nimessä kaikki sinun syntisi on anteeksi annettu ja pois pyyhitty ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva sinun sydämesi ja ajatuksesi Kristuksessa Jeesuksessa. (lainaus Fil. 4:7)

      • veli.

        Rauhaa veli Jari-Pekka muutama vuosi sitten oltiin puhelin yhteydessä. On ilo lukea sinun kirjoituksia täällä useammalla palstalla.

        Siunausta sinulle kyllä Jeesus on hyvä!


      • veli. kirjoitti:

        Rauhaa veli Jari-Pekka muutama vuosi sitten oltiin puhelin yhteydessä. On ilo lukea sinun kirjoituksia täällä useammalla palstalla.

        Siunausta sinulle kyllä Jeesus on hyvä!

        Rauhaa sullekkin. En nyt muista. Mulla nyt on muutenkin huono muisti.

        Kyllä, Jeesus on hyvä.


      • näin

        "Joo mä ymmärrän, että kun on opetettu lapsesta asti, niin on vaikea omaksua mitään muuta."
        Toinen kirje Timoteukselle 3
        Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
        15. ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, ...

        Se on hyvä, että tuntee Pyhät kirjoitukset ja on sisällä uskossa.

        Uskonnollisuus on sitä, että EI TUNNE JUMALAA ! Vaikka kävisi kirkossa tai muussa heng.yhteisössä.
        Ja ap:mene ihmeessä, Vapaakirkkoon tai helluntaisrk. tai missä ikinä uskovia ihmisiä onkaan. Lue Raamattua ja pyydä Jumalaa johdattamaan sinut, oikeaan paikkaan.
        Raamattu puhuu USKOVIEN YHTEYDESTÄ ja: Älkää jättäkö seurakunnan kokoustanne.
        Jos seurakunta olisi vain joku ns."avaruus seurakunta ", ei tarvittaisi vanhemmistoa, ei seurakuntaa, ei kuria, ei opetusta. ect.
        Kyllä Raamattu puhuu ihan konkreettisesta seurakunnasta.


    • totta 1

      Kolmiyhteinen Jumala on sinun ystäväsi jos haluat perusrehellisen ystävän.

      • Ystäviä hakusessa

        Kiitos kaikille kirjoittajille! :)
        Itse uskon kasteesta juuri niin kuin jari-pekka sanoi.

        Tällä hetkellä olen todellisessa koetuksessa enkä ole lukenut Sanaakaan moneen päivään. Olen jopa miettinyt luopumista uskosta. Syynä siihen on se, että olen jatkuvasti epäuskovien kans eikä minulla ole uskovia ystäviä. Yksi tosin on jonka kanssa en ole kauheasti tekemisissä. Olen rukoillut uskovia ystäviä mutta en ole niitä saanut. Pelkään että kohta luovutan ja Saatana saa minut valtaansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe