Ufo-havaintoja Lieksassa?

läheltä näin

Onko kukaan muu nähnyt ufoja Lieksan taivaalla?

48

1581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lieksan väestä

      muutama prosentti on pelkkiä ufoja ja ovat tulleet tuolta sivistysaukon ulkopuolelta.
      Itse olen yksi heistä ja tajunnallisuuteni on vajavainen, mutta sovin hyvin omieni joukkoon.

      • .............

        Peräkammarinpoika on kyllä ilmestyksien ilmestys.


      • Lepatus ja rääkynä

        Luulin nähneeni ufon mutta se olikin katapultilla ilmaan ammuttu hyysäri. Lensi helmat korvissa kohti Reunatietä.


      • lepatus, katohan
        Lepatus ja rääkynä kirjoitti:

        Luulin nähneeni ufon mutta se olikin katapultilla ilmaan ammuttu hyysäri. Lensi helmat korvissa kohti Reunatietä.

        riäpäle on herännä "


    • eräs varma havainto

      1970 luvun alkuvuosina Lieksassa tehtiin hyvin luotettava ufo-havainto Pielisellä. Pari kaverusta oli viikonlopun veneilyretkellä järvellä nautiskellen viikonlopun juomiaan. Juuri sammumispisteen tienoilla he havaitsivat ufon ja herättyään useiden tuntien kuluttua huomasivat veneen siirtyneen useita kilometrejä järvellä. Ufo oli kuljettnut venettä paikasta A paikkaan B ja vieläpä myötätuulessa. Koska nuorten kertomus ylitti Lieksan Lehdenkin uutiskynnyksen, ufohavainnon on oltava tosi. Ainakin toinen havaitsijoista on jo siirtynyt ufojen valtakuntaan.

      • htg87y

        mie oon ehkä kuullut tuosta se toinen tais joutuu mielisairaalaan sen jälkeen äitin sisko tuntee viel ne tyypit


    • ufo-tapaus

      Lentävä esine Lieksan taivaalla

      Outo lentävä esine nähtiin Lieksan taivaalla tiistaiaamuna. Tapauksen todistajina oli kolme henkilöä.
      Pohjois-Karjalan Rajavartioston Lieksan rajakomppaniasta saadun tiedon mukaan ei havaintohetkellä ollut ilmassa rajavartiolaitoksen tai puolustusvoimain lentokoneita.
      Lähellä Lieksan vesitornia asuva kauppias Eino Turusen poika heräsi tiistaiaamuna klo 4.10 lintujen tavallista äänekkäämpään visertelyyn.
      Ulos katsoessaan hän huomasi vesitornin vasemmalla puolella ilmassa oudon esineen, jonka hän arveli 'lentäväksi lautaseksi'.
      Poika herätti vanhempansa ilmiötä katsomaan. Esine oli näkyvissä noin kymmenen minuutin ajan ja lähti sitten liikkeelle koilisen suuntaan. Se oli väriltään harmaa ja sen päällä oli kupu. Taivas oli havaintohetkellä kirkas ja pilvetön.

      (Karjalainen 3.7.1966)

      • noihin aikoihin

        minnäi ryyppäsin paljo ja urheilin, nehän kuuluu yhteen ja olin metässä sunnistamassa opasjuoman kanssa, kun pusikossa huomasin rastin ja mänin kahtomaan niin ol tampaxpaketti
        no tämä tul vuan mieleen vaikka ei asiiseen kuulu
        voipiko ufo surista silleen kun esim partakone ja toimii peiton alla
        akka nukkuu er sänkyssä ja välillä oon herännä surinnaan ja kysynä jotta mikä se ol niin akka on vastanna jotta ufo


      • ¢..
        noihin aikoihin kirjoitti:

        minnäi ryyppäsin paljo ja urheilin, nehän kuuluu yhteen ja olin metässä sunnistamassa opasjuoman kanssa, kun pusikossa huomasin rastin ja mänin kahtomaan niin ol tampaxpaketti
        no tämä tul vuan mieleen vaikka ei asiiseen kuulu
        voipiko ufo surista silleen kun esim partakone ja toimii peiton alla
        akka nukkuu er sänkyssä ja välillä oon herännä surinnaan ja kysynä jotta mikä se ol niin akka on vastanna jotta ufo

        osta sille akalles joululahjaksi akkukäyttöinen tekokyrpä, niin ei tarvi sun partakoneella itseään tyydyttää.


      • Eino ja Matti

        Muistanhan minä Einon, joka piti Pika-Baaria Pielisentien varreessa lähellä kieron Pekan taloa. Poika Matti oli jäänyt hieman jälkeen kehityksestä ja saattoi hyvinkin nähdä ufoja. Matilla oli harmaa sarkapuku kesät talvet ja hän piti järjestystä meille nuorille baarissa ja joskus kadullakin alueella edestakaisin kävellessään. Pika-Baarin jukeboksissa oli hyviä levyjä. Metsäpirtin baarissa Esson takana linja-autoaseman vieressä oli myös hyviä levyjä levyautomaatissa.


      • viiva clle
        ¢.. kirjoitti:

        osta sille akalles joululahjaksi akkukäyttöinen tekokyrpä, niin ei tarvi sun partakoneella itseään tyydyttää.

        no kun sulla on kokemuspohjasta tietoo niin toimiiko se


      • hurra-Anni
        viiva clle kirjoitti:

        no kun sulla on kokemuspohjasta tietoo niin toimiiko se

        Minulla on sormiparistokäyttöinen UFO. Se on aika äänekäs, mutta naapurit luulevat, että minä imuroin. Kun paristot loppuvat, se toimii silloin sormikäyttöisenä. Pukki saisi tuoda käydessänsä pienemmän UFOn kun tuo ei oikein mahdu yöpöydän laatikkoon. Jookosta kiltti pukki!


    • Ei ufoja,mutta

      joku aika sitten oli tällä samalla keskustelupalstalla tarinaa, että Pielisjärvessä oli nähty sukellusvene.
      Anteeksi, tämä nyt ei kuulu tähän keskusteluun, mutta olisin kysynyt, että onko mielenterveystoimisto siirtynyt Joensuuhun ?

      • Yippee hip hop

        Järven nimi on Pielinen ja entisen kunnan nimi oli Pielisjärvi. Sukellusvene on siirtynyt Joensuuhun. Mielenterveystoimistoa Lieksassa ei enää tarvita. Kaikki on hoidettu terveiks ja Pielisjärven sairaalakin on lakkautettu. Se oli entinen tollohospitaali.


      • no kuka siitä
        Yippee hip hop kirjoitti:

        Järven nimi on Pielinen ja entisen kunnan nimi oli Pielisjärvi. Sukellusvene on siirtynyt Joensuuhun. Mielenterveystoimistoa Lieksassa ei enää tarvita. Kaikki on hoidettu terveiks ja Pielisjärven sairaalakin on lakkautettu. Se oli entinen tollohospitaali.

        Pielisen teki ? häh ? Mitenkä sukelluspukuvene siirrettiin ? häh ?
        Miten mielenterveys paranettiin `häh ? kun se ei näy ? häh ?


      • yippee
        no kuka siitä kirjoitti:

        Pielisen teki ? häh ? Mitenkä sukelluspukuvene siirrettiin ? häh ?
        Miten mielenterveys paranettiin `häh ? kun se ei näy ? häh ?

        Niin teki ja veden alla siirrettiin perille asti. Mielenterveys parani heti kun tollot laskettiin häkeistä Pielisentielle. Kyllä se näkyy. Joku on tervehtynyt keräämään pulloja ja joku on tervehtynyt tupakoimaan. Eräs on tervehtynyt hyvin lihavaksi. Monenlaisia tervehtymisiä on havaittu. Näin ovat tollojen kallonkutistajat kertoneet.


    • outoja ne oli

      Nämä samaiset pallot nähtiin vuonna 1970 märäjälahden rannalla smana iltana, meitä oli 4 henkilöä näkemässä! Jäi ikuisesti mieleen nuo äänettömästi lentävät kapineet! Seuraavana päivänä kävi asian tutkijoita haastattelemassa, taisi olla rajavartioston henkilö? Missähän arkistossa sekin juttu lienee?
      Eli jutun tapaus numero 6
      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288689329747.html

    • siinä jää syrjään

      havainnot ufoista kun Lieksassa ensikerran tavataan järjenvalo.
      Tosin tiedemaailma pitää sitä kovin epätodennäköisenä.

    • ent kepu

      Niin tuosta järjenvalosta. Viimeisin havainto mainitusta on syksyllä 2013 Lieksan kaupungintalon valtuustosalista. Sen jälkeen siinä tilassa joissa valtuutetut on kokoontuneet, ei ole järjenvalo loistanut.

    • omituinen höpöttäjä

      Noita ufojahan vilahtelee harvakseltaan, mutta ootteko tavanneet ihan oikeaa humanoidia Lieksassa.
      Viime kesänä oli sittarin parkkipaikalla sellainen, ihan varmasti humanoidi. Tosin laskeutuminen ei ollut mennyt ihan putkeen, höpinöistä päätellen.

      • ¢­­

        viimekesänä Joensuussa oli havaintoja albatrossista joka oli laskeutunut Pielisjokeen. Epäilen kyllä vahvasti että se oli UFO, koska keskustelu siitä poistettiin melkein välittömästi.


    • allah oha

      Kävihän se yksi isopäähumanoidi puhumassakin ja lupaamassa maat ja taivaat. Poistui sitten aluksellaan Tryffeliin.

      • Suurin syy ufo-

        havaintoihin on EU.
        No voihan se kyllä olla Yk tai ei se YK voi olla , ei ? Oiskohan UKK ?
        No ei se voi ollaUKK, hän oli viisas poliitikko Suomessa.
        Minä luulen, että suurimman havantoihin johtavan aineyhtymän tuottaa ALKO ja hän on tunnetumpi Lieksassa kuin edellä mainitut.


      • Oliko Lieksan ufo
        Suurin syy ufo- kirjoitti:

        havaintoihin on EU.
        No voihan se kyllä olla Yk tai ei se YK voi olla , ei ? Oiskohan UKK ?
        No ei se voi ollaUKK, hän oli viisas poliitikko Suomessa.
        Minä luulen, että suurimman havantoihin johtavan aineyhtymän tuottaa ALKO ja hän on tunnetumpi Lieksassa kuin edellä mainitut.

        käymässä Joensuussa, oli video iltapäivälehdessä.
        N ainakin haju oli samanmoinen.


    • Ufoja on olemassa!

      Nämä pallohavainnot ovat tosia, mutta olisiko kuitenkin kysymys kuumailmapallosta, joka voi esim. pimeällä hohtaa pienesti valoa ympärilleen? Nopealiikkeiset pallomuodostelmat, jotka liikkuvat nopeasti, nämä sitten voivat olla vaikkapa ufoja, mene ja tiedä?

    • pallojahan on

      Pallohavainnot ovat tosia ja ne ovat säähavaintopalloja, joita käytetään lämpötilan, ilmankosteuden, ilmanpaineen, tuulennopeuden ja tuulen suunnan mittaamiseen yläilmakehässä. Vedyllä tai heliumilla täytetty pallo vie radioluotaimen yläilmakehään eli jopa noin 15 km korkeuteen. Auringonvalo voi osua vielä niihin, vaikka maan kamaralla aurinko on jo laskenut. Säähavaintopalloja käyttävät monet maat ja ne liikkuvat yläilmakehän ilmavirtojen mukaisesti.

    • Siinä se istu

      torin kulumalla, ol semmonen punanen potkur jossa ol jalakset ja pyörät ja nauroo katkätti
      sano jotta on Lieksassa opiskelemassa suvaitsevaisuutta
      kuulemma Plutosta muuttaa mamuja Marssiin
      voi kauheeta

      • meillä nää

        avarruusoliot on räksyttännä monta vuotta muita kohen ?


    • gi giyguhvb yugf yuv

      Säähavaintopallothan ovat siitä vinkeitä vehkeitä että ne lentää tyynessä pakkaskelissäkin puidenlatvojen vähän yläpuolella ja vaakasuoraan, vaikka ei tuulisikkaan? Nehän ei nouse pystysuoraan, eihän? Ja palloja lasketaan aina isompi ryhmä, ei yksitellen, niinhän? Sitähän minäkin!

      • ufoja tai päättömiä

        Kävin rantalassa yksi ilta kävelyllä, tuli monta päätöntä "ufoa" vastaan!! Pelotti,olivat ihmisen näköisiä mutta pimeässä ei näkynyt päätä ollenkaan!


      • ufon tutkija
        ufoja tai päättömiä kirjoitti:

        Kävin rantalassa yksi ilta kävelyllä, tuli monta päätöntä "ufoa" vastaan!! Pelotti,olivat ihmisen näköisiä mutta pimeässä ei näkynyt päätä ollenkaan!

        Taidat nyt kertoa ihan päättömiä!


    • Margefanboy

      Varmaan ollut Marge asialla. yleensä ufolta näättää

    • On ufoja
    • Kyrpä-Jooseppi!
      • ihan tosi ufo

        Ryynäsen Veikko asustelee nykyään Lieksassa. Tuon kuvauksen aikaan hän näyttää olleen Helsingissä, mutta siitähän on jo aikaa.


    • Outo juttu

      Aikoinaan kun Salaiset Kansiot(X - flies) TV sarja oli suosionsa huipulla luin kirjastossa innollla ufoista kertovaa kirjallisuutta. Eräässä kirjassa asiantuntijat kertoivat olivatko ihmisten havaitsemat asiat jotain luonnollista(Planeetat, Auringon ilmiöt, Tähdenlennot, Satelliitit yms selitettävät ilmiöt) ,vaiko selittämättömiä ilmiöitä. ufo-tapauksen kertoma tarina oli myös tuossa kirjassa. En tiedä onko tuo kirja nyt kirjaston hyllyssä vai onko se kirjaston remontin vuoksi jossain varastossa. En vuosiin ole lukenut ufokirjallisuuta.

    • jsajasaj

      jongunjoellako? ei kai vaan venäläisiä tiedustelu lennokkeja?

      • aina ennen katastrof

        Ufohavointoja on tehty lähiaikoina paljon eripuolilla maailmaa. Muut maailmat ovat huolissaan Telluksen tilanteesta ja pelkäävät sen tuhoutuvan ihmisen ahneuteen ja sotaan. Voi olla, että valtaavat planeetamme hyvinkin pian.


      • Eläinlääkäri
        aina ennen katastrof kirjoitti:

        Ufohavointoja on tehty lähiaikoina paljon eripuolilla maailmaa. Muut maailmat ovat huolissaan Telluksen tilanteesta ja pelkäävät sen tuhoutuvan ihmisen ahneuteen ja sotaan. Voi olla, että valtaavat planeetamme hyvinkin pian.

        Vedä hanskaas urpo!


    • Ufoja on
    • ufotutkija34

      Joitain vuosia sitten ensimmäiset alienit laskeutuivat Lieksaan. Osa haettiin oikein taksilla Helsingistä ja asutettiin sitten teollisuuskylän vanhaan päiväkotiin. Nämä 16 alienia kuitenkin tuhosivat kiinteistön melko nopeasti. Nyttemmin lieksalaiset ovat korvia myöten kusessa näitten alieneitten kanssa, joita jo kuutisen sataa paikkakunnalla on. Lieksan kylillä maleksiikin nyt iso joukko näitä alieneita, heidät tunnistaa esim.siitä että tiettyinä vuorokauden aikoina ne kerääntyvät vanhan kulman taloon , jossa niillä on ilmeisesti jonkinlainen lataamo jossa käyvät pyllistelemässä. Tämä oudoksuttava rituaali saa tämän alienijoukkion jaksamaan kaupungin ja Suomen veronmaksajien veroeurojen kuppaamisen . Näyttäisi siltä että tuo alieneitten porukka lisääntyy aina kahden uuden alienin ryppäissä,jos jotain voi päätellä kaksosvaunuja työtävien lisääntyjä alieneitten määrästä.

      • samanlaista käytöstä on myös somalinee­­kereillä. Nekin ovat moniavioisia, eli yhdellä uroksella on koko ajan kantavana vähintään kaksi naarasta ja pari naarasta työntelee vuorottain rattaita joihin mahtuu usempikin pentu samalla kertaa.


      • yhtäläisyyksiä
        qod kirjoitti:

        samanlaista käytöstä on myös somalinee­­kereillä. Nekin ovat moniavioisia, eli yhdellä uroksella on koko ajan kantavana vähintään kaksi naarasta ja pari naarasta työntelee vuorottain rattaita joihin mahtuu usempikin pentu samalla kertaa.

        Aivan ja molemmat ovat mustia kuin per.keleet !!


    • kotskanjekki

      Zegesan lähijärveen oli pudonnut jokui tuntematon esine.
      Karjalassa näin puhuvat pudonnut paikka on merkattu ja tutkinnan alla

      • joo

        Minä näin kun se molskahti sinne. Se oli eilen tai toissapäivänä, mutta aamupäivällä kuitenkin.


    • ihiohiuhcuihchhhh

      Oli jo 2kk sitten iltalehdessä tuosta juttua!

    • ranejl

      On 1966

    • Anonyymi

      olen pannut ufoa 🤠

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      664
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe