ensimmäinen törkyratti

tyllerö87

Tuli uuden vuoden aattona tehtyä elämän suurin virhe ja menin riidan päätteeksi auton rattiin jotta pääsisin tilanteesta pois. Virhe. Joudun poliisin haaviin. Syyte tuli törkeästä rattijuopumuksesta. Tarkkuusmittari näytti pikkasen päälle jolloin syyte tuli törkeään.

Entuudestaan ei ole sakkoja, ei ylinopeuksia ei mitään rikoksia takana. Kaduttaa ja masentaa.
olen jonkin verran lukenut että varmaan ainakin 6kk ajokielto tulee vai olenko ihan väärässä?
Alkolukosta poliisi kertoi mutta ei ole varaa sitä hankkia vaikka ottaisin sen mielelläni vastaan jos saisin ajaa.
Nyt on rattijuopon leima ja poliisien tarkkailun alla. Avopuoliso pysäytettiin tänään kaksi kertaa päivällä ja puhallettiin. Auto on minun nimissä joten rekkarista varmaan näkevät että omistajalla ei korttia.

18

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+3

      Suurin piirtein, mutta kyllä teosta ajokiellon lisäksi myös rangaistuskin annetaan.

    • 20+16

      Ehkä noin 30 päivää ehdollista vankeutta ja 30-35 päiväsakon oiheissakko. Ajokielto tosiaan noin 6kk.

    • 660+6

      Oliko miten tuore kortti? Jos lyhytaikainen niin kuljettajantutkinto uusiksi.

      • tyllerö87

        Kortti ollut 12 vuotta jo. No päätöstä odotellessa. Pian pitäisi tulla koska menee suorana kirjallisena.


      • 5*9
        tyllerö87 kirjoitti:

        Kortti ollut 12 vuotta jo. No päätöstä odotellessa. Pian pitäisi tulla koska menee suorana kirjallisena.

        Jos lopputulos oli aivan törkeän rajalla (0,53 mg/l) niin saatat selvitä pelkillä sakoilla. Mutta siinä tapauksessa päiväsakkoja tulee noin tuplamäärä edellisen kirjoittajan vastaukseen verrattuna, eli 60-70pvs. Tämä on kuitenkin oikeuden näkökulmasta hieman lievempi kuin 30pv ehdollista vankeutta oheissakko 30-35pvs.


    • 5 törkyä takana

      6kk ajokieltoa ja sakot. Ei eka törkystä saa sen kummempaa. Näin ainaki itelläni oli.

    • sth88

      Itse syyllistyin lokakuussa karvan alle törkeään rattijuopumukseen. Tuomioksi tuli 65 päiväsakkoa ja 6kk ajokieltoa.

      • 1121

        Ilmeisesti olisi kannattanut ryypätä vähän enemmän, jolloin olisi selvinnyt ehdonalaisella (=ei rangaistusta) pienemmällä sakolla.


      • nillittäjä
        1121 kirjoitti:

        Ilmeisesti olisi kannattanut ryypätä vähän enemmän, jolloin olisi selvinnyt ehdonalaisella (=ei rangaistusta) pienemmällä sakolla.

        Tiedät varmaan, että sellaista kuin "ehdonalainen" rangaistus ei olekaan. Sen sijaa on olemassa ehdollinen vankeusrangaistus. Muista siis, että ehdollinen ja ehdonalainen ovat kaksi aivan eri asiaa.


      • 1121

        No ei se siitä miksi sitä nimitetään mihinkään muutu. Ehdollinen = käytännössä ei rangaistusta ihan yhtälailla.


    • 2rattiatakana

      good boy! elämä jatkuu ja saatat selvitä sakoilla, nykyää vaa kovenee rattijuoppojen rangaistukset nii voi olla et ehdollista tulee

    • vppp

      tyhmyydestä saa kärsiä koko ruumis

    • tyllerö87

      Nyt tuli syyttäjän kirje. Vähintään 6kk ajokielto, vähintään 35 päivän ehdollinen vankeusrangaistus ja oheissakko.

      Taitaa olla normi rangaistus?

      • 7+9

        Juu aika kohdillaan on.


    • tyllerö87

      Päätös saapui ja 5kk ajokieltoa joten 1.6 saan kortin takaisin. Odotin 6kk mutta olikin kk lyhyempi. Oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen kerta.

      • 645tsdfg

        Mikä oli varsinainen rangaistus?


    • Linea1981

      Törkeän rattijuopumuksen rangaistuksesta.. Mitä jos on saanut rangaistuksen törkeästä rattijuopumuksesta. Ehdollista vankeutta, päiväsakkoja ja lisäksi ajokeilto,mutta ehdollisena, alkolukon kanssa. Kortti olisi tulossa kohta takaisin ja alkolukon saisi poistattaa, mutta nyt kun asiakirjoja tarkasteltiin, tuli ilmi, että vaikka tulot on ilmoitettu täysin oikein, saattaa siitä huolimatta olla virhe päiväsakkojen määrässä (määrätty liian pieniksi). Pitäisikö tästä ilmoittaa (katumus on kova ja rangaistus tekisi mieli suorittaa täysin lakipykälien mukaan) ja minne pitäisi ilmoittaa? Tuleeko siitä seuraus, että ehdollinen ajokielto vielä jatkuu tai tulee uusi käsittely käräjillä? Voiko rangaistus pahentua? Henkilö itse myönsi kuulustelussa tekonsa ja myöntyi kirjalliseen käsittelyyn. Kaikki tarvittavat asiakirjat tuloista on toimitettu poliisille kuulustelun yhteydessä Määrätyt sakot on maksettu ajoissa ja ei muita rikoksia taustalla ennen tapahtumaa, eikä jälkeen sen.

      • Linea1981

        Siirsin tämän ihan omaksi kysymyksekseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2230
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1741
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      157
      1596
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1372
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      292
      1233
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1099
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1053
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      928
    Aihe