Kurjaa

Häpeilevä

Olen 39-vuotias kahden lapsen äiti. Mulla on jo vuosien ajan ollut ongelmana sellainen "virtsankarkailu", jos nyt enään karkailusta voi puhua, sillä pissaan välillä yöllä petilleni, ihan reilusti siis pissaan sänkyyni. Joka yö käytän Tena lady paksuja siteitä, varoiksi, en osaa olla enää ilman niitä. Pissaamista sattuu tosin harvoin, mutta kuitenkin...about kerran kahdessa-kolmessa kk:ssa. Mulla on muovitettu frotee lakanan alla jottei petauspatjat kärsi.
Mistä kummasta tämmönen voi johtua???? en vaan yksinkertaisesti herää siihen pissaamistarpeeseen, järkyttävää. Olen naimisissa ja minulla on ihana ymmärtävä aviomies. Meillä on upeaa seksiä. Kaikki ok.
Onko muilla tämmöstä harmia öisin?? mitä tälle vois tehdä??
Toivoisin ihan asiallisia vastauksia tai kommentteja. Kiitos.

9

3024

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaska

Hei! Käy hakemassa terveysasemalta lähete oman alueesi uroterapeutille, urologille tai inkontinenssiasioihin perehtyneelle gynekologille. Siellä voit keskustella asiasta ja saat neuvoja ongelmaasi.

• Petri

Vaikea äkkipäätään osata sanoa mitään mitä voisi kuvitella syyksi. Se mitä minulle tuli mieleen on että sinulle voisi olla hyötyä päiväkirjan pidosta. Ehkä siitä voit löytää todennäköisiä syitä siihen mikä voisi olla laukaisemassa tuota vuoteenkastelua. Eli kirjaa ylös elinolosuhteitasi, mitä olet syönyt ja juonut. Samoin miten olet nukkunut (kenties yliväsymystä toisinaan?). Ehkä muutenkin päivän menoa, oletko ollut stressaantunut tai kenties muuten vaan on ollut huono päivä. Toki sairaudet kannattaa myös huomioida. Itse keksit varmaan muita seurattavia asioita. Sitten kun saat näitä ajan kanssa talteen pääset vertailemaan noita ja kenties voit löytää jotain millä on vaikutusta.

Ei myöskään varmaan haittaa käydä viimeiseksi ennen nukkumaanmenoa vessassa. Mahdolliset unihäiriöt (kuorsaus, uniapnea) olisi myös hyvä saada selvitettyä etteivät ne häiritse untasi ja heräämistä yöllä vessaan. Mahdollisesti voisi vielä ajatella asiaan liittyvien lihasten vahvistusta jos ne ovat kahden lapsen jäljiltä treenin tarpeessa.

Toivon että voit löytää ehdotuksistani jotain sinulle hyödyllistä, etkä anna huonosti osuvien ehdotuksieni estää itseäsi keksimästä parempia tapoja seurata ja hallita tilannettasi.

Lopuksi todettakoon että ainakin Tarjoustalo myy Tenan Comfort Super -muotovaippoja mielestäni kohtuulliseen hintaan (n. 14e / 30kpl), joten nämä voivat olla yksi hallintaväline, jos Tenan Lady -suojat eivät riitä kapasiteetiltaan.

-Petri-

• Häpeilevä

Tuhannet kiitokset Teille molemmilla asiallisesta vastauksesta!!
      Vastauksenne olivat minulle tärkeitä ja neuvoja antavia. Kiitos !!!

• Samaa vaivaa

nuorenaLopeta pitämästä öisin Tena-vaippoja, nehän ovat oikein otollinen kasvatusalusta bakteereille. Kerro ongelmastasi terveyskeskuksessa, voit joko ostaa tai saada nostolakanan, jonka päälle laitat kroonikkovaipan tai lakanan. Ne estävät petauspatjan kastumisen. Nuku mieluiten paituli päällä ilman alushousuja. Jos kastumista tulee, heräät ja voit viedä kastuneen nostolakanan pois.
        Jos sinulla on liikakiloja, ne on laihdutettava pois. tee keppijumppaliikkeitä ja sauvakävele. Ne voimistavat lantiopohjan lihaksia. Älä juo illalla klo 19 jälkeen kahvia, tuoremehua. Teen sopivuutta voi kokeilla. Teetä säännöllisin välein tk:ssa tai itse kotona liuskojen avulla bakteeritesti virtsasta ja jos tarpeen, hoidata tulehdus nopeasti. Jos juot mehuja, juo Vitalin karpalomehua. Muuten vesi on parasta juomaa. Noin nuorena kannattaa vielä panostaa terveyteensä.

• Häpeilevä
        Samaa vaivaa kirjoitti:

nuorenaLopeta pitämästä öisin Tena-vaippoja, nehän ovat oikein otollinen kasvatusalusta bakteereille. Kerro ongelmastasi terveyskeskuksessa, voit joko ostaa tai saada nostolakanan, jonka päälle laitat kroonikkovaipan tai lakanan. Ne estävät petauspatjan kastumisen. Nuku mieluiten paituli päällä ilman alushousuja. Jos kastumista tulee, heräät ja voit viedä kastuneen nostolakanan pois.
        Jos sinulla on liikakiloja, ne on laihdutettava pois. tee keppijumppaliikkeitä ja sauvakävele. Ne voimistavat lantiopohjan lihaksia. Älä juo illalla klo 19 jälkeen kahvia, tuoremehua. Teen sopivuutta voi kokeilla. Teetä säännöllisin välein tk:ssa tai itse kotona liuskojen avulla bakteeritesti virtsasta ja jos tarpeen, hoidata tulehdus nopeasti. Jos juot mehuja, juo Vitalin karpalomehua. Muuten vesi on parasta juomaa. Noin nuorena kannattaa vielä panostaa terveyteensä.

Kaikkein omituisinta on, että juomiseni ajankohta ei mitenkään vaikuta siihen pisssaanko petini vai en. Olen ollut joskus juovuksissakin kuin ankka ja pysynyt kuivana, tai sitten olen esimerkiks käyny parisen tuntia ennen kastelemistani juuri pissalla, ja petillä on koko rakollinen.
        Nukun pelkät pikkuhousut päällä, muutoin tukehdun kuumuuteen. Olen kyllä ylipainoinen ja sen suhteen olenkin juuri aloittanut toimenpiteet (115kg/176cm), ns."plösö" en ole, roteva kylläkin.
        Pissatulehdusta ei ole koskaan ollut, yksi hiivatulehdus oli raskausaikana. Ponnistus inkontinenssia ei ole ja raskausaikana vaikka vauva painoi rakkoa, ei kertaakaan käynyt vahinkoa. Petini olen kastellut viimeksi viime helmikuussa, että usein en sitä tee.
        Monesti on niin, että näen unessa meneväni pissalle pytylle ja pissaa tulvii yli reisien, sitten herään vatsallani pissalammikossa.
        Onneks ei ole joka öinen vaiva vaikka joka armas yö siihen varaudunkin Tenalla.

• likkalapsi
        Häpeilevä kirjoitti:

Kaikkein omituisinta on, että juomiseni ajankohta ei mitenkään vaikuta siihen pisssaanko petini vai en. Olen ollut joskus juovuksissakin kuin ankka ja pysynyt kuivana, tai sitten olen esimerkiks käyny parisen tuntia ennen kastelemistani juuri pissalla, ja petillä on koko rakollinen.
        Nukun pelkät pikkuhousut päällä, muutoin tukehdun kuumuuteen. Olen kyllä ylipainoinen ja sen suhteen olenkin juuri aloittanut toimenpiteet (115kg/176cm), ns."plösö" en ole, roteva kylläkin.
        Pissatulehdusta ei ole koskaan ollut, yksi hiivatulehdus oli raskausaikana. Ponnistus inkontinenssia ei ole ja raskausaikana vaikka vauva painoi rakkoa, ei kertaakaan käynyt vahinkoa. Petini olen kastellut viimeksi viime helmikuussa, että usein en sitä tee.
        Monesti on niin, että näen unessa meneväni pissalle pytylle ja pissaa tulvii yli reisien, sitten herään vatsallani pissalammikossa.
        Onneks ei ole joka öinen vaiva vaikka joka armas yö siihen varaudunkin Tenalla.

Minä taas kastelen aika varmasti jos olen huppelissa. :-P
        Tähän asti olen myös selvinnyt tulehduksitta, vaikka olen 24/7 varusteissa. Siksi en usko että ne suoranaisesti aiheuttavat vaivoja vaan se että hauduttaa paikkoja liikaa ja toki hygienia on oltava hoidossa. Syy on varmasti myös siitä että koetan juoda riittävästi ja niitä mehujakin. Kyllä tulehduksen varmasti saa, jos pitää samaa suojaa koko päivän, vaikkei se kastuisikaan.

• Häpeilevä
        likkalapsi kirjoitti:

Minä taas kastelen aika varmasti jos olen huppelissa. :-P
        Tähän asti olen myös selvinnyt tulehduksitta, vaikka olen 24/7 varusteissa. Siksi en usko että ne suoranaisesti aiheuttavat vaivoja vaan se että hauduttaa paikkoja liikaa ja toki hygienia on oltava hoidossa. Syy on varmasti myös siitä että koetan juoda riittävästi ja niitä mehujakin. Kyllä tulehduksen varmasti saa, jos pitää samaa suojaa koko päivän, vaikkei se kastuisikaan.

Päivisin en mitään suojaa tarvii. Minä en oo ikinä mitään ihmeempiä mehuja juonu, enkä kauheesti vettäkään...en tiä , ei vaan tuu litkittyä. Kaffetta kyl uppoo.

• Viallinen
        Häpeilevä kirjoitti:

Päivisin en mitään suojaa tarvii. Minä en oo ikinä mitään ihmeempiä mehuja juonu, enkä kauheesti vettäkään...en tiä , ei vaan tuu litkittyä. Kaffetta kyl uppoo.

minulla täysin sama vika, paitsi että herään lammikosta vain kun olen ollut juomassa, rajoittaa elämää aika paljon,ei paljon ole kylään asiaa yöksi jos jotain otetaan :( kärsin tästä ERITTÄIN paljon ja kohtalotovereita on "kiva" tavata..mutta myös muuten tarpeeni vessajuoksuun on paljo n.2 kertaa/h..
        miten tästä selviää :(

• Likkalaps
        Viallinen kirjoitti:

minulla täysin sama vika, paitsi että herään lammikosta vain kun olen ollut juomassa, rajoittaa elämää aika paljon,ei paljon ole kylään asiaa yöksi jos jotain otetaan :( kärsin tästä ERITTÄIN paljon ja kohtalotovereita on "kiva" tavata..mutta myös muuten tarpeeni vessajuoksuun on paljo n.2 kertaa/h..
        miten tästä selviää :(

Kannattaa käydä lääkärissä, koska ei ole oikein että pitää ravata noin usein. Hyvässä lykyssä löytyy apua, tai oikeastaan todennäköisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      91
      7570
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      122
      6305
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4437
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      235
      3061
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2628
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      35
      1925
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      129
      1551
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1524
    9. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      32
      795
    10. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      782
    Aihe