pistäkää tänne viestejä esim. siitä että koska ja minkä ikäsenä innostuitte salilla käymään ja miksi?? mä innostuin tos 2000 syksyllä kun olin 15 vuotias.. innostukseni vaan lähti kun kävin kattomas kun naapurin mies kävi nostelemas meidän talon kellarissa jossa on pieni punttisali painoja.. se käski munkin nostamaan ja mä siinä huvikseni koitin jotain 45 kg penkistä ja se meni just ja just.. siitä se sit jotenkin alkoi se innostus.. kävin parhaillaan jopa 5 kertaa viikos salilla kun huomasin että kehityin kokoajan.. se on tärkeintä että on joku jonka kanssa käy salilla..innostus ei sit laannu.. mun pisin tauko on ollu ilman salia jopa vuoden.. mut nyt oon päässyt siihen mukaan taas ja mukavalta tuntuu.. oon itse 177 cm pitkä ja painan nykyään 71 kg.. parhaillaan penkistä olen nostanut 110 kg.. ihan kiitettävä määrä 70 kg:lta..teidän enkka?? vaikka penkillä ei nyt niin suurta merkitystä ole kun se et jotkut tykkää leuhkia tuloksilla.. vaikka lihakset ja kroppa kehittyy kun treenaa niin tärkeämpi syy mulle on se että itsetunto kasvaa ja tulee hyvä olo.. pistäkää tänne te muutkin kuntosalilla käyvät jotakin...
salilla kävijät
9
1187
Vastaukset
- .......
Itse innostuin tuossa 15 myös kun kuulin että eräs tuttuni ikäiseni sai kotiinsa punnerruspenkin ja ajattelin että miksen mäki vois alkaa treenata ja tuntea itseäni suorituskykyisemmäksi. siinä itsetunto tietysti mukavasti nousisi.Alussa meni jotain myös 45.Siitä on nyt joku 3.v.Mutta matkaa oli sen verran, että en salilla useasti käyny ja kotivehkeillä jotain pientä välillä.
Penkiltä menee joku 70. - Korsto
Taisi olla vuonna 1987, kun ekaa kertaa kävin puntilla, harrastin silloin aktiivisesti hiihtoa, ja kävin painimassakin, olin silloin 16-vuotias(ja mopon virittäminen oli kivaa..)...eka salitulos oli, että penkiltä nousi "kuutonen" 27,5 kilolla(heh..)..
Tämän vuoden tavoite on sitten treenata itsensä siihen kuntoon, että kehtaa lähteä kisaamaan taas kunnolla SM-tasollakin asti, viimeset SALI-kisat oli keväällä -99...*niisk*..sarja on nytten alle 100-kilosissa, ja silloin oltiin vielä 125 kilosissa..- Sherpa
Mä aloitin kans vuonna 2000. Paino oli vain 60kg joten halusin lisää massaa. Sain penkiltä just ja just 45 kg :)
Nyt paino on 85, ei yhtään läskiä ja penkiltä nousee 115kg.
Treenit tekee hyvää. :D - Pakkotoistolainen
Sherpa kirjoitti:
Mä aloitin kans vuonna 2000. Paino oli vain 60kg joten halusin lisää massaa. Sain penkiltä just ja just 45 kg :)
Nyt paino on 85, ei yhtään läskiä ja penkiltä nousee 115kg.
Treenit tekee hyvää. :DVäitätkö siis tosiaan että painat 85 kg ja rasvaprosenttisi on luokkaa 2-4 %? Jos näin on, niin onnittelut helvetin kovasta itsekurista, että oot päässy noin kovaan kondikseen. Ootko harkinnu lavalle menoa?
- jusmu
Olen aina pärjännyt urheilussa. Olen ollut nopea juoksemaan ja hyvä pituushyppääjä joskus ala-asteella. Joskus 13v alkoivat kiinnostaa muunlaiset asiat ja tuli tämä paheiden käyttö opeteltua. Ylä-aste ikäisenä kävin silloin tällöin pelaamassa sählyä. Siinä 16v loppui se sählyn pelaaminen ja aloin itsekseen treenaamaan punnerruksia ja vetämään leukoja. 17v aloin käymään vähän jaksottaisesti salilla ja 18v aloin käymään kunnolla salilla. Nykyään nousee 23v penkistä 130kg ja kyykkyä 185kg painoni 75kg. Ei mitään ihme tuloksia, mutta pääasia, että on hauskaa.
Isoveljeni aloitti noin puoltoista vuotta ennen mua käymään salilla ja siitä itsekin innostuin. Sitä ennen olin vetänyt jotain punnerruksia himassa suht ahkerasti päivittäin, alkoi olemaan liian kevyttä touhua, niin oli pakko siirtyä painoihin.
- safgwer
Natuna penkkiennätys 180kg(ei täysin kisakriteerien mukainen nosto) vuodelta 2002. Tosin nykyään penasta ehkä vaan 130kg huomattavasti rasvattomampana ja nesteettömämpänä. reenin aloitin 16vee ja harrastanut pätkittäin välillä jopa 2 vuoden taukoja reenistä. Tribu "kovin" aine johon koskenut.
Hyvät reenit kaikille.;) - isojorma
vittu miten surkeita räpeltäjiä täällä kehuu itteensä vaikka tulokset on ihan paskoja keskittykää vaan legoilla leikkimiseen hahaa
- 85jäbä
joo mää alotin puntilla käynnin 16 v. sillo penkistä 65. 18 v meni 110. painoin vajaa 80.
mut tosiaa munkaa mielestä toi penkki ei oo ollenkaa tärkee!!! tottakai kaikki kysyy paljo menee penkiltä mut joo...koko kropan tasapuoline treenaus o hyvästä! :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi832716On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole582634Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.702594Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä962547Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu882065Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502012Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411866Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk511500Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve331459Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?161456