Valitus hoviin

mitenkähän käy?

Hävisin riitatapauksen käräjäoikeudessa. En hyväksy tuomiota ja aion valittaa. Millaisia kokemuksia on vastaajan puolelta, oletteko saaneet muutosta tuomioon? Miten kauan menee pääkaupunkiseudulla, että hovioikeus käsittelee asian?

6

808

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuosi

      Jos et ole rahallisesti suuria menettämässä, niin paina villaisella asiasi.
      Mikään ei ole niin pirullista, kuin joutua/juuttua oikeuslaitoksen hampaisiin.

    • peata

      Vuosi riittää juuri ja juuri vaikkapa jossain Turussa, mutta pk-seudulla on todennäköistä, että joudut odottamaan paljon kauemmin. Asioiden käsittelyajoista hovissa julkaistaan vuosittain tilastoja, mistäköhän löytynee?

    • voitko voittaa

      Harkitse vielä voitko ns voittaa hovissa, sillä kokemuksella voin sanoa että kalliiksi tulee jos sielläkin häviää.
      Tajuan kyllä, itse tiesin olevani oikeassa, mutta silti hävisin, sellaista on suomalainen Oikeus.

      TODISTAJAT yleensä ratkaisevat jutut. Jos on hyviä todistajia, ei ole mitään hätää, jokainen ei vaan kulje todistajat mukanaan, vaikka syytä olisi !

    • kyselijä123

      mitä kalliiksi tulee jos häviää ? mitä kuluja siitä aiheutuu valituksen tekijöille jos asia menee hoviin ?

      • diibadaabaeeee

        Häviäjä maksaa lähtökohtaisesti viulut ja muut soittimet (eli voittajan oikeudenkäyntikulut ja omat oikeudenkäyntikulut). Lisäksi tulee käsittelymaksu, joista saa lisätietoa hovioikeuksien nettisivuilta.


      • Onnibonni1
        diibadaabaeeee kirjoitti:

        Häviäjä maksaa lähtökohtaisesti viulut ja muut soittimet (eli voittajan oikeudenkäyntikulut ja omat oikeudenkäyntikulut). Lisäksi tulee käsittelymaksu, joista saa lisätietoa hovioikeuksien nettisivuilta.

        Se käsittelymaksu on jotain 170€, riippuen vähän jutuista.

        Eli se on vastapuolen asianajokulut ja muut kulut jotka maksavat, jos siis häviät. Ne ovat helpoissakin tapauksissa tonneja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3260
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2842
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2666
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2618
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2496
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2335
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1793
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1737
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1610
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1466
    Aihe