Olen treenannut leuanvetoa 3kk tosissaan ja koko-ajan tulee vain 11 leukaa. Treenaan kaksi kertaa viikossa pari kovaa sarjaa per treenikerta ja haluan siis lisää toistoja.
Kiitos vastanneille!
Saisinko vinkkejä leuanvetoon?
8
1865
Vastaukset
- Meikä vaan
Kyllä se siitä kun harjoittelet lisää.
Pitempää sarjaa, niin paljon kun menee ja vähän taukoa väliin ja eikun uudellee tee vaikka useampi sarja peräkkäin.
ja kannattaa kokeilla erilaisia asentoja leveällä otteella ja kapeella sekä kädet toisin päin siis rystyset itseä kohti. Ovat rankkoja mutta toimivat.
ja jos ei meinaa ranteissa paukut riittää, niin käytä apuna vaikka käsi remmejä jolloin ei ainakaan ote luista tangosta ja saat kaiken irti selkä treeneistä, mutta kantsii treenata kanssa ilman remmejä jotta ranteet vahvistuu ja tehdä vaikka pitkällä tangolla ranteita.
Sitten kun alkaa kulkea voit lisätä vaikka painoa ota vaikka reppuun muutama puntti tai jotain ja tee niin muutama veto.
Niin eiköhän se siitä
Eikun malttia ja kovaa treeniä.- tympääntynyt
Kiitos!
mutta loppuun asti olen leukoja tehnyt ja vaihdellut otetta. No lisätään sarjoja.
Mutta onko hyvä treenata 2 kertaa viikossa? - Meikä
tympääntynyt kirjoitti:
Kiitos!
mutta loppuun asti olen leukoja tehnyt ja vaihdellut otetta. No lisätään sarjoja.
Mutta onko hyvä treenata 2 kertaa viikossa?En usko että ainakaan liikaa treenaat mun mielestä treenaa vaikka päivittäin koska jos treenaat vain leuanvetoa niin palautuminen ei ole ongelma, mutta jos teet oikeita maratooneja treeneissä ja rääkkäät itses kunnolla loppuun, niin vois pitää vaikka päivän tauon. Mutta ota silleen järkevästi jos olet ihan kipeenä niin anna lihasten parantua kunnolla.
- salirotta
Kyseessä aika vahvasti tekniikkalaji, varsinkin jos ensisijainen tarkoitus on vain saada paljon leukoja...
Tuossa treeniajassa ja -määrässä olisi pitänyt tulla kehitystä jo niin voimassa kuin tekniikassakin. Voiman osalta toi nyt on aika "helppoa". Tekniika taas olisi paras näyttää livenä. Yksi eniten nähdyistä "mokista" on vetää itseä siellä tangon alla/alta ylös. Parempi liikerata on tehdä ns puolikaari -liike ylöspäin mentäessa. Livenä olisi tosiaa helpo näyttä tuo. Toinen on heiluminen väärin, pitää heilua oikein ;-)
Jos sulla on vaan mahdollista mennä salile niin tee se (ellet jo treenaa siellä) ja katso jotain kaveria joka tekee "iisisti" 25 toistoa. Tai kysy jos vaikka salinomistaja/tiskille tietää ketä osaa leukoja vetää "sikana" ! Todennäköisesti tämä kaveri osaa kertoa oikean tekniikan.
Lisäksi, jokainen ylimääräinen kilo sun kropassa painaa helkutisti. Jos saat omaa painoa tipuettua vaikka 5kg niin hyvä -tietenkin tämä niin ettei voimia menetetä. - jaba
Leukojen määrän lisääminen yli kymmenestä eteenpäin vaatii sinnikästä treenausta ja loppuun asti treenattaessa kovaa asennetta. Itse olen lisännyt toistoja sillä tavalla, että olen valinnut maksimimäärän jonka juuri saan ja vetänyt sillä jonkun aikaa. Sitten kun on tuntunut siltä, että saan yhden tai kahden enemmän olen siirtynyt tähän määrään ja niin edelleen. Olen tehnyt siis vain sarjan tai korkeintaan kaksi treenikerran aikana.
Olen itselläni pitänyt päämääränä, että ei saisi heilua yhtään liikkeen aika ja, että jalat olisivat mahdollisimman suorina. Tänä päivänä oma maksimi on 25 leukaa. - Dorian Yates mr olympia
Aloita niin että vedät treenissä 5x5 sarjat.
kun tämä menee niin sitten 5x6 ja niin edelleen 5x7 silloin tämä tulee on maksimi jotain 15-17 leukaa. - tyttönen
Entäs miten alan treenaamaan kun en pääse yhtään...aikaa on treenata n. puolvuotta et ajasta ei oo kii vaa lähinnä et treenaan kyllä käsilihaksia, mut mitkä olis parhaita leukoja ajatellen?
- Joukahainen
" Entäs miten alan treenaamaan kun en pääse yhtään..."
Käsien treenaaminen ei auta, ainakaan riittävästi.
Treenaa negatiivista vaihetta eli alaslaskua. Onnistutko tekemään leuanvedon siten että annat alkuvauhdin hyppäämällä? Jos onnistut niin koita sitten yläasennosta laskeutua jarruttaen alas. Tee näitä ykkösiä useita peräkkäin. Toinen tapa voisi olla korokkeen avulla yläasentoon meno ja sielä sitten jarruttaen alas. Tämän lisäksi voinet ottaa taljan vetoja jos salille pääset. Joillain saleilla on jopa avustettu leuanvetolaite.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve583183Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama62957Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä422926Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi932826On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622688Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732638Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä972610Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1132317Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl542056Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk661941