rv 7 kanssasisaret, millainen vointi teillä on?

esikoinen

Millainen vointi teillä on ollut?Onko ollut lievää etovaa oloa, oksettavaa oloa vai onko olo ihan ok?Millaisia tuntemuksia mahassa?Onko ollut ummetusta vai päinvastoin?Väsymystä?Mielenkiinnolla kuulisin millaisia tuntemuksia muilla samassa vaiheessa olevilla on ollut?Esikoista kun tässä odottelee, niin vertailukohtia ei ole ja vielä ei ole tullut paljastettua tutuille...Minulla on ollut ihmeen hyvä olo, ihan alkuvaiheessa ennen kuin olin edes plussannut oli lievän etova olo ja virtsaamisesn tarve lisääntyi, mutta nyt olo on ollut ihan ok.Mahassa pintä nipistelyä ja alkuturvotusta kai, ei kai se maha tässä vaiheessa vielä pullahda?Ruokahalu on ehkä lisääntynyt ja rinnat, lähinnä nännit ovat hellät, vähän pinkeät (alkavat liivit painaa).Alkaa olla vaikeus peittää masua, emme vielä halua paljastaa raskautta.Onko muilla tässä vaiheessa maha alkanut pömpöttää, olen muuten laiha ruumiinrakenteinen.Mielenkiinnolla odotan vastauksia, kiitokset jo etukäteen kaikille jotka vastaavat!!:)

16

18495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anna82

      Hei sinulle!

      Olen ollut sairaslomalla pahoinvoinnin takia. En ole oksentanut kertaakaan kunnolla, mutta kuvotus on kauhea. Olo on kuin olisi vatsataudissa, kun mahassa jyllää. Ruoka maistuu väillä hyvin välillä vähän huonommin. Teen fyysisesti raskasta työtä, joten työssä oleminen oli ihan ylivoimaista. Toivottavasti jossain vaiheessa helpottaa. sängyssä oleminen rupeaa jo hieman tympäisemään. Jos ei tällä viikolla helpota kai se on sitten haettava uutta sairaslomaa :( Muuten olo todella onnellinen!! Poikaystäväkin niin innoissaan ettei meinaa pöksyissään pysyä :) Ensimmäistä ultraa ja kolmen kuukauden täyteen tulemista odotellaan. Tsemppiä sinulle odotukseen!

    • Dinsku

      Samalla viikolla mennään ja minäkin esikoista odottelen. Mulla on jo toista viikkoa etova olo, kertaakaan en ole oksentanut mutta olo on huono koko päivän ja pahenee iltaa kohden. Väsynyt kyllä olen, yöunet on helposti yli 12 tuntia, eikä mitään jaksa tehdä muuten.. Koti on kamalan näköinen! Kaikki energia menee duunissa. Minulla oli kanssa ennen plussaamista hieman etovaa oloa iltaisin, joka hävisi tässä välillä ja virtsaamistarve lisääntyi heti. Alaselkä oli myös kipeä ja alavatsa. Ne oireet hävisivät rv 5. Rinnat on ajoittain arat. Ei taida maha vielä näkyä, jos jotain on, aattelen että olen syönyt liikaa (tätä painokeskustelua täällä seuranneena) ;o) Minkä ikäinen olet ja mistä päin Suomea? Itse 24 v. ja Helsingistä.

      • rv 7

        Hei! kyselit ikääni, olen 26-v ja pohjois-suomesta.Onnellista ja turvallista odotusta!


      • annamar

        Tämä nyt ei liity ollenkaan tähän asiaan, mutta tulipa mieleeni. Olen samanikäinen kuin sinä ja myös helsingistä (länsi-). Rv6 alkamassa ylihuomenna. Esikoista odotan minäkin ja kaikki aika uutta ja ihmeellistä. Olen yritellyt löytää ihmisiä samassa elämäntilanteessa kun mukaavaahan se olisi vaihtaa ajatuksia ja kenties sitten myöhemmin saada vaikka pienelle kaltaistaan seuraa.. jos siis kiinnostaa sinua tai miksei muitakin niin mielellään vaihtaisin kuulumisia ainakin näin ensin sähköpostitse !!

        [email protected]


      • annamar
        annamar kirjoitti:

        Tämä nyt ei liity ollenkaan tähän asiaan, mutta tulipa mieleeni. Olen samanikäinen kuin sinä ja myös helsingistä (länsi-). Rv6 alkamassa ylihuomenna. Esikoista odotan minäkin ja kaikki aika uutta ja ihmeellistä. Olen yritellyt löytää ihmisiä samassa elämäntilanteessa kun mukaavaahan se olisi vaihtaa ajatuksia ja kenties sitten myöhemmin saada vaikka pienelle kaltaistaan seuraa.. jos siis kiinnostaa sinua tai miksei muitakin niin mielellään vaihtaisin kuulumisia ainakin näin ensin sähköpostitse !!

        [email protected]

        väärän viestin alle meni.. dinskua tavoittelin siis..


      • Dinsku
        annamar kirjoitti:

        Tämä nyt ei liity ollenkaan tähän asiaan, mutta tulipa mieleeni. Olen samanikäinen kuin sinä ja myös helsingistä (länsi-). Rv6 alkamassa ylihuomenna. Esikoista odotan minäkin ja kaikki aika uutta ja ihmeellistä. Olen yritellyt löytää ihmisiä samassa elämäntilanteessa kun mukaavaahan se olisi vaihtaa ajatuksia ja kenties sitten myöhemmin saada vaikka pienelle kaltaistaan seuraa.. jos siis kiinnostaa sinua tai miksei muitakin niin mielellään vaihtaisin kuulumisia ainakin näin ensin sähköpostitse !!

        [email protected]

        Joo, kyllä se mukavaa olisi vaihtaa ajatuksia. Tällä hetkellä ei olekaan yhtään odottavaa kaveria.. :o) Sähköpostiosoitteeni on [email protected].


    • Minea_80

      Mulla alko viimeiikolla hirvee pahoinvointi ja huimaus. Verenpaineet oli viikonloppuna 104/72, eli vähän huippaa..
      Alku meni hyvin, ettei ollut pahoinvointia, mut en näköjään siltä säästynyt.
      Kohtua jomottaa, rinnat on kasvanut kuppikoon isommaksi, nännit on nyt tullut kipeeksi ja ruokahalu oli (ekat 6 viikkoa) suuri, koko ajan olisi pitänyt syödä. Maha ei juurikaan pömpötä vielä, mitä tuota turvotusta nyt vähän on -> vanhat farkut ei mee enää jalkaan!
      Eka neuvola 14.3. Toivottavasti kuullaan vaavin sykkeet! Jännittää :))

      • Dinsku

        Mulla alkoi kanssa viikko sitten toi huimaus ja pyörrytys ja verenpaineet on matalat.. 100/70. Ikävä fiilis, kun etoo ja pyörryttää.. Mulla eka neuvola ensi torstaina.


    • marie

      hei!

      minäkin olen 7 viikkolla..ja jännitää aivan kamalasti.tämä on minun ensimäinen. On ollu pari keskenmenoa ennen niin semmonen pikku pelko on aina kun menee vessaan et jos sinne on tullut punasta tai ei...mut ei saa miettii silee..muuten menee ilo pois raskudesta.
      Minulle alkoi vasta nyt se pahoinvointi nyt viikkolla. Semmonen et on oikeesti nälkä mut sit kun on saannut sen ruoan esiin niin en haluu. Tylsä fiilis.
      Mull on kyl semmonen tunne mun vatsassa et siel ois joku myrsky. Se murisee jne. mut muuten on ollu aika hyvä olo, paitsi se kamala väsymys ja selkä kipu.

    • tytteli 78

      Heissan.
      Mulla on rv 6 5. Ja oon aika huonossa kunnossa, huimaa, väsyttää, ja oksettaa. Oli pakko hakea sairaslomaa mutta eipä tällä lomalla paljon "juhlita" kun huomenna pitää jo töihin, oon ollut vaan tämän alkuviikon lomalla kun lääkärissä vaan sanotaan että syö joka välissä niin kyllä se siitä, mutta syödäpä tässä kun mitään ei tee mieli. Mahassa on välillä nipistelyä välillä jatkuvaa kipua välillä ei mitään. ja maha näkyy jo vähäsen. Ens viikon torstaina on ensimmäinen ultra ja jännittää jonkun verran kun edellinen raskaus päättyi tuulimunaan.

    • mariana23

      Noin rv:t 6-8 pistivät pienelle koetukselle -väsymys oli valtava, tuntui siltä, että olisi voinut vaipua talviunille kun ihan koko ajan vain väsytti...Eikä sitä voinut verrata huonosti nukuttujen öiden väsymykseen, se oli pahempaa. Samoihin aikoihin oli myös lähes jatkuva oksettava olo, välillä nukuin varmuuden vuoksi ämpäri sängyn vierellä. :) Nyt ellotusolo tulee aaltomaisesti, mutta se ei ole enää paha. Huimaava olo on aika ajoin. RR aina ollut matalahko. Ennen plussausta ihan alkuraskauden metreillä kerran menetin jopa tajuntani...Liekö mennyt raskauden piikkiin se? Jo ennen plussausta olin huomannut eron rinnoissa, ovat tavallista muhkeammat ja entiset liivit pitänee pian vaihtaa uusiin. Hajuaistin huomaan herkistyneen ihan selkeästi, aika jännä juttu. :) Vatsa jonkin verran turvottelee toimimattomuuttaan. Mutta ennen kaikkea, olen sanoinkuvaamattoman onnellinen! :)

    • minä vaan

      Olen rv 7 pientä etomista on ja väsymys on aivan hullua. Rinnat on vähän arat. Odotan kakkosta esikoinen on 2 vuotias. Maha on turvonnut.

    • joo4

      Oon rv 6 6 ja kauhea pahoinvointi aamusta iltaan ihan ku ois krapula, ja väsymystä vaikka nukkus 8 tuntia yölläpitää silti nukkua päivällä ja silti väsyttää aikasin illalla. Nii ja ruoka ällöttää nii paljo ettei pysty jääkaapille menee. Ja reissu välillä puutuneet tai kipeet

      • nipsu93

        Hei minä olen viikolla 6 6 ja saman laisii tuntemuksia etova olo huonoa olo kun menee jääkaapille ja olen koko ajan tosi väsynyt


    • janna911

      Mulla oli viikolla 6 kauheeta pahoinvointia huimausta ja vatsakipuja. Kerran menetin tajunnan navetassa. Onneks en päätynyt lehmän jalkoihin

    • Feliciaaa

      Täällä arviolta rv 7 1. Viime viikolla alkoi etominen, varsinkin aamuisin on hankaluuksia saada aikaiseksi lähteä työharjotteluun kun oksettaa. :D

      Aika moni asia on alkanut etomaan. Toisaalta on hirveä nälkä olevinaan ja toisaalta mikään ei oikein maistu. Paitsi pitsa tänään oli hirmu hyvää. :D Olen ollut jonkun aikaa salaatit proteiinit -linjalla laihduttaessa ja NYT sitten tekee mieli kaikkea hiilaripitoista ihan törkeänä!!

      Syön kiltisti salaatit jne vaikkei oikein tee yhtään mieli.

      Turvotusta on, masussa ja varsinkin tisseissä. Tissit tuntuu semmoisilta painavilta ja heiluvilta mustelmilta joista täytyy pitää kiinni ettei satu. xD Ennen raskautumista juoksulenkkeilin, nyt pelkästään kävelylenkkeilen kun juoksu ja tissien pomppiminen ei oikein tunnu hyvältä. Uinti houkuttaisi.

      Mitä muuta, no pissahätä koko ajan! Jotenkin hassua että nyt jo pitää juosta koko ajan pissillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 137
      3888
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      108
      3542
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      19
      2513
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1599
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1575
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      87
      1458
    Aihe