Skandia ei korvaa

Mason5

asiakkaille lautakunnan suosituksen mukaisesti hallinnointikulua.

Skandian pahoittelee hämmennystä, mutta korostaa, ettei kenellekkään aiheutunut vahinkoa vuosina 1995-2003 tehtyjen laskelmien johdosta.

Kun kuitenkin valitsin Skandian myyjän esittämän tarjouslaskelman perusteella, joka antoi paremman eläkkeen kuin kilpailevat tuotteet, eikö kyseessä ole petos, kun kaikkia kuluja ei tarjouslaskelmassa ole mukana?

Myyjä perusteli Skandia paremmuutta muihin, juuri tarjouslaskelman antaman paremman eläkkeen perusteella.

Miten tästä eteenpäin?

67

8868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juristi

      Asia oikeuteen, Suomessa on hyvä oikeuslaitos.

      • Skandia on paras

        teidät kaikki vikisijät...

        Ei voi kun nauraa näille säälittäville ameeboille!


      • xxx

        Suomen oikeuslaitoksesta ei ole mitään hyvää sanottavaa. Suorastaan naurettavaa puuhastelua.


    • .....

      Tuskinpa tuosta sulle mitään haittaa synty. Jokaisellahan noi laskelmat on tehty siten, että niiden tuotteet näyttää paremmilta kuin muiden. Vaikka toi olisi ollut mukanakin, niin sillon noi laskelmat olisivat vaan tehty hieman toisin, mutta se olisi silti näyttänyt parhaalta. Huvittavinta noissa laskelmissa on vaan se, että nehän kaiken kaikkiaan aivan kusetusta! Nehän on iin harhaan johtavat ja tarkotushakuset kun olla ja voi.
      Ihan lyhyesti tän mun jutun pointti: sua oltaisiin kusetettu joka tapauksessa, joten eipä sulle tuosta mitään vahinkoa syntynyt :D

    • Nalkissa ovat

      Taistelevat aikaa vastaan, tapaus on selvä.

      Tarjouslaskelmalla on harhautettu asiakkaita järjestelmällisesti vuosia.

      Turha pyristellä kun on jo housuissa.

    • EK itkee

      Scandia teki erinomaisen palveluksen suomalaiselle elinkeinoelämälle saattamalla tapauksen julkisuuteen näin ryhmäkanne keskustelun aikoihin. Nyt on entistä todennäköisempää että ryhmäkanne tulee ja silloin moni muukin yritys voi joutua mukaviin oikeudenkäynteihin. Eli odottele ryhmäkannetta, tee reklamaatio Scandialle vakuutuslautakunnan tekstien pohjalta.
      Kuluttajilta suuri kiitos Scandialle.
      Tai sitten voit painostaa kuluttaja-asiamiestä ajamaan asiaa eteenpäin viraston voimalla.

      • Jippiiiiii

        Kuten lehdissä lukee, enää vain Kokoomus haraa ryhmäkannetta vastaa. Oppositiota ei ole muulloinkaan kuunneltu eli eiköhän kohta ole ryhmäkanne Suomessa. Sitten vain Skandiaa lahtaamaan joukolla. Harmi ettei punitive damages malli tule Suomeen sillä Skandian vetäisi jenkkityylillä konkan, vakavaraisuus ei ole niin hyvä että esim. puoli jaardia voisi maksaa korvauksia.


      • Aon?
        Jippiiiiii kirjoitti:

        Kuten lehdissä lukee, enää vain Kokoomus haraa ryhmäkannetta vastaa. Oppositiota ei ole muulloinkaan kuunneltu eli eiköhän kohta ole ryhmäkanne Suomessa. Sitten vain Skandiaa lahtaamaan joukolla. Harmi ettei punitive damages malli tule Suomeen sillä Skandian vetäisi jenkkityylillä konkan, vakavaraisuus ei ole niin hyvä että esim. puoli jaardia voisi maksaa korvauksia.

        suomessa lähinnä nakkikioski. Mitäs jos jurrin
        huijaamat asiakkaat nostaa ryhmäkanteen. Korvaako
        vastuuvakuutus tahallaan aiheutetut vahingot ja
        riittääkö vakuutusmäärä...


    • Espoolainen sijoittaja

      ja todennäköisesti mennään ainakin jatkoajalle.

      Skandian kusettamia suomalaisia on niin paljon ettei tämä heti unohdu.

      • eläkesäästäjä

        Sniifff!!! Sniiif!!1 Vinkukaa porsaat lisää. Ehkä oikuslaitos auttaa. Munattomat miehet itkevät eläkevakuutuksiensa perään. Ei tuollaisille mulkuille mitään eläkkeitä tarvitse maksaa, kun olette niin tyhmiä että ostelette mitä sattuu. Hei kanat! Minä myyn teille uutta tehoksta laihdustuslääkettä?????!!!!! Tulkaa hakemaan, olen Kemin Shellillä, jooko??? ON myön pitsipaitoja ja nahkasaappaita!!1 Tulkaa toki! Jos petytte tuotteisiiin, voitte kirjoittaa tälle palstalle.
        Terveisin boon bon bonbonbno sniiffff life!


      • Rami
        eläkesäästäjä kirjoitti:

        Sniifff!!! Sniiif!!1 Vinkukaa porsaat lisää. Ehkä oikuslaitos auttaa. Munattomat miehet itkevät eläkevakuutuksiensa perään. Ei tuollaisille mulkuille mitään eläkkeitä tarvitse maksaa, kun olette niin tyhmiä että ostelette mitä sattuu. Hei kanat! Minä myyn teille uutta tehoksta laihdustuslääkettä?????!!!!! Tulkaa hakemaan, olen Kemin Shellillä, jooko??? ON myön pitsipaitoja ja nahkasaappaita!!1 Tulkaa toki! Jos petytte tuotteisiiin, voitte kirjoittaa tälle palstalle.
        Terveisin boon bon bonbonbno sniiffff life!

        kirjoittajan omaan tasoon, eli tuossapa tulikin kaikki selville. Samalla myös osoittaa kuinka fiksuja Skandian asiakkaat ovat.


      • Niko
        eläkesäästäjä kirjoitti:

        Sniifff!!! Sniiif!!1 Vinkukaa porsaat lisää. Ehkä oikuslaitos auttaa. Munattomat miehet itkevät eläkevakuutuksiensa perään. Ei tuollaisille mulkuille mitään eläkkeitä tarvitse maksaa, kun olette niin tyhmiä että ostelette mitä sattuu. Hei kanat! Minä myyn teille uutta tehoksta laihdustuslääkettä?????!!!!! Tulkaa hakemaan, olen Kemin Shellillä, jooko??? ON myön pitsipaitoja ja nahkasaappaita!!1 Tulkaa toki! Jos petytte tuotteisiiin, voitte kirjoittaa tälle palstalle.
        Terveisin boon bon bonbonbno sniiffff life!

        jolla on nyt paskat housussa ja firma mennyt alta...

        Buahahaahhahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


    • Ihmettelen kovasti

      että ottaa Skandian vakuutuksen?

      • Tyhmää

        Skandia on markkinajohtaja sijoitussidonnaisissa eläkkeissä joten tyhmiä on melkoisesti. Eli johtopäätös on että suomalaiset ovat tyhmiä!

        Ihan samalla tavalla voisi kysyä kuka sijoittaa Nordean rahastoihin?

        Tehokkaalla jakelukanavalla saa myytyä vaikka mitä sontaa sillä eihän asiakkaat ymmärrä vaikeita asioita.


      • Myyn vaikka mitä
        Tyhmää kirjoitti:

        Skandia on markkinajohtaja sijoitussidonnaisissa eläkkeissä joten tyhmiä on melkoisesti. Eli johtopäätös on että suomalaiset ovat tyhmiä!

        Ihan samalla tavalla voisi kysyä kuka sijoittaa Nordean rahastoihin?

        Tehokkaalla jakelukanavalla saa myytyä vaikka mitä sontaa sillä eihän asiakkaat ymmärrä vaikeita asioita.

        Pari entistä lomaosakekauppiasta ja kunnon palkkiot niin myyti sujuu...


    • liuru

      Tossa voi tulla vielä sekin pulma ettei Skandia ole edes vastuussa tuosta. Nehän ei itse ole myyneet yhtäkään noista asiakkaille vaan ne asiamiehet ovat tehneet tuon. Jos asiamies kertoo asian väärin asiakkaalle, niin eipä tuosta välttämättä Skandiaa voi syyttää. Noilta asiamiehiltä taas tuskin tuutte saamaan mitään korvauksia vaikka niin joku taho päättäisikin.

      • Asiamies kusettaa

        Vakuutussopimuslain pohjalta asiamiehen tekosista on vastuussa vakuutusyhtiö, aivan suoraan. Eli vaikka asiamies olisi konkassa, vakuutusyhtiö seisoo toiminnan takana ja vastaa virheistä.

        Miten skandia saa perittyä korvaukset asiamieheltä, on sitten toinen asia, eikä kiinnosta asiakasta.


      • siis juu

        Miten se nyt menee?
        Joku väitti, että meklarit on vastuussa itse myymistään Skandioista, mutta asiamiesten sotkut kaatuu Skandian päälle.
        Kertokaa nyt asiantuntijat miten on?
        Skandia on kyllä näin maalaisjärjellä ajateltuna vastuussa omasta laskelmastaan.


      • Mini Erkki
        siis juu kirjoitti:

        Miten se nyt menee?
        Joku väitti, että meklarit on vastuussa itse myymistään Skandioista, mutta asiamiesten sotkut kaatuu Skandian päälle.
        Kertokaa nyt asiantuntijat miten on?
        Skandia on kyllä näin maalaisjärjellä ajateltuna vastuussa omasta laskelmastaan.

        Periaatteessa näin, eli meklarin ja asiamiehen rooli on erilainen. Meklari voi varmasti nostaa jutun Skandiaa vastaa ja vaatia korvauksia sieltä mutta on ensikädessä vastuussa asiakkaalle. Meklarin on tietysti mahdotonta maksaa korvauksia lautakunnan mukaisesti eli palauttaa prossa vuodessa vakuutukseen.

        Lähtökohtahan on ollut että Skandia on tieten tahtoen kusettanut myös meklareita ja omia asiamiehiään. Alusta lähtien aina kerrottiin miten edullinen tuote on ja vedottiin mm. henkikulun puuttumiseen. Sitten kun kuluasia tuli karuudessaan julkisuuteen, keskityttiin kertomaan kuinka hyviä MUITA ominaisuuksia tuotteissa on. Vaikkakin Skandia on ehkä jäykin tuotteena ja surkein hallinnoltaan kaikista yhtiöistä.


      • mopo.nen

        vakuutussopimuslaki
        9 §
        Vastuu puutteellisista tai virheellisistä tiedoista

        Jos vakuutuksenantaja tai sen edustaja on vakuutusta markkinoitaessa jättänyt vakuutuksenottajalle antamatta tarpeellisia tietoja vakuutuksesta tai antanut hänelle siitä virheellisiä taikka harhaanjohtavia tietoja, vakuutussopimuksen katsotaan olevan voimassa sen sisältöisenä kuin vakuutuksenottajalla oli saamiensa tietojen perusteella ollut aihetta käsittää.


      • yleensä
        Mini Erkki kirjoitti:

        Periaatteessa näin, eli meklarin ja asiamiehen rooli on erilainen. Meklari voi varmasti nostaa jutun Skandiaa vastaa ja vaatia korvauksia sieltä mutta on ensikädessä vastuussa asiakkaalle. Meklarin on tietysti mahdotonta maksaa korvauksia lautakunnan mukaisesti eli palauttaa prossa vuodessa vakuutukseen.

        Lähtökohtahan on ollut että Skandia on tieten tahtoen kusettanut myös meklareita ja omia asiamiehiään. Alusta lähtien aina kerrottiin miten edullinen tuote on ja vedottiin mm. henkikulun puuttumiseen. Sitten kun kuluasia tuli karuudessaan julkisuuteen, keskityttiin kertomaan kuinka hyviä MUITA ominaisuuksia tuotteissa on. Vaikkakin Skandia on ehkä jäykin tuotteena ja surkein hallinnoltaan kaikista yhtiöistä.

        Kyllähän asia oli meklarippireissä tiedossa
        vuosia, mutta kun Skandialla ei ole oma jakelua
        se on kultamunia muniva kana. Harva semmosen haluaa tappaa. Sen meklarin, joka aikanaan asian paljasti sitäkin useampi.


      • Bonnier
        yleensä kirjoitti:

        Kyllähän asia oli meklarippireissä tiedossa
        vuosia, mutta kun Skandialla ei ole oma jakelua
        se on kultamunia muniva kana. Harva semmosen haluaa tappaa. Sen meklarin, joka aikanaan asian paljasti sitäkin useampi.

        on nimitelty ulkeroksi ainakin yhdessä meklariputiikissa jonka nimeä en jaksa mainita...


      • MrA
        Bonnier kirjoitti:

        on nimitelty ulkeroksi ainakin yhdessä meklariputiikissa jonka nimeä en jaksa mainita...

        Koska hlökohtaisia asioitani pohditaan keskustelupalstalla, ajattelin, että laitan yleiseen jakeluun Skandian asian taustat. On ollut todella tympeää huomata että ala kokonaisuudessaan kääntyi vastaamme vaikka me halusimme VAIN ETTÄ LASKELMAT OVAT VERTAILUKELPOISIA. Valitettavasti ei liitto eikä alan yritykset mitenkään ole halunneet korjata Skandian viritystä vaikka keskustelua käytiin yleisesti jo v. 2001. Skandian virityksen vanavedessä myös kaksi muuta vakuutusyhtiötä teki samat temput joten asialla on todella laajaa merkitystä.

        Yleisesti olen ollut pitkään huolestunut meklarialan maineesta (en siis mitenkään kommentoi nyt asiamiehiä) sillä puolueettomuus on ollut suurelta osin silmänlumetta. Jos esim meklarit rakentavat "meklarirahastoja" ei liene epäselvää että palkkiot ohjaavat myyntiä eikä puolueettomasta analyysistä tarvitse puhuakaan. (Tosin meklariliiton edustajan mukaan asiassa ei ole mitään ongelmaa. Analyysi, mikä se on?) Tosin Skandian episodi on ohjannut monet meklarit tarkastamaan toimintaansa ja AON/BON poisti räikeimmin puolueettomuutta väärinkäyttävän tahon meklarimarkkinoilta. Suuntaus on hyvä mutta monta vuotta liian myöhään. Valitettavasti STM lainsäätäjänä ei ole parannusta nähnyt vaan kirjoitti tiukimman mahdollisen lain, epäkohdat poistaakseen, vaikka sitten koko alan tappamalla.

        TAUSTAT:
        Ensimmäisen vertailuartikkelin ilmestyttyä Arvopaperi lehdessä vuonna 2002, suuri osa jakelijoista on syyttänyt BH:a Skandian mustamaalaamisesta sillä he eivät ymmärtäneet tai halunneet käyttää oikaistuja laskelmia. Osa jakelijoista on varmasti käyttänyt tietoisesti virheellisiä laskelmia myynnin nostamiseksi, mm. entinen työnantajani kielsi koulutuksessa ja asiakastilanteissa kertomasta Skandian "virityksestä" Itse olen ollut tietoinen ongelmasta vuodesta 97 lähtien ja käynyt keskustelua Skandian kanssa asiasta aktiivisesti BH:n tultuani vuodesta 2000.

        BH joutui ajamaan asian Vakuutusvalvontaan kun Skandia Life ei pitkien keskusteluiden jälkeenkään suostunut muuttamaan myös omasta mielestään harhaanjohtavia laskelmia ja lisäksi omassa markkinointimateriaaleissaan jakelijoille väitti vertailujamme "nollatutkimuksiksi" ja veti mattoa ammattitaitomme alta. Tämä oli mielestäni yksi tapa jolla Skandian provosoi jakelijoitaan meidän kimppuumme.

        VVV pakotti Skandian muuttamaan laskelmiaan 3.2003, SL teki sen 7.2003 jonka jälkeen heidän laskelmat ovat olleet OK.

        Ongelmaa ei siis enää ole joten kaikki nykyiset laskelmat Skandiasta ovat kuten pitääkin. Asiakkaat joilla harhaanjohtavat laskelmat ovat, tehköön omat johtopäätöksensä, meitä ei asia kiinnosta.

        Taustat ovat todellisuudessa huomattavasti karummat, hyvin monia puhelinsoittoja on tullut, jopa asiakkailta jotka ovat kettuilleet meille ostettuaan tuotteen "markkinoiden halvimpana" asiamieheltä. Jos kilpailevat meklarit myös ovat väittäneet laskelmiamme virheelliseksi jopa median edustajille, ei kaikki ole ollut kohdallaan. Myöskin asiakkaalle lähetetty Skandian juristin kirje väitti laskentatapaamme virheelliseksi ja sai lopullisesti minut vetämään herneen sieraimeen ja viemään asian puolueettomaan tutkintaan. Lopputuloksen kaikki tietävät, joten asian on meidän osalta loppuunkäsitelty.

        Jos jollakulla on kommentoitavaa, toivoisin ettei tarvitsi piiloutua nimimerkin taakse vaan voisi lähettää sähköpostia suoraan minulle, osoite löytyy verkkosivuiltamme.


      • Skanska
        MrA kirjoitti:

        Koska hlökohtaisia asioitani pohditaan keskustelupalstalla, ajattelin, että laitan yleiseen jakeluun Skandian asian taustat. On ollut todella tympeää huomata että ala kokonaisuudessaan kääntyi vastaamme vaikka me halusimme VAIN ETTÄ LASKELMAT OVAT VERTAILUKELPOISIA. Valitettavasti ei liitto eikä alan yritykset mitenkään ole halunneet korjata Skandian viritystä vaikka keskustelua käytiin yleisesti jo v. 2001. Skandian virityksen vanavedessä myös kaksi muuta vakuutusyhtiötä teki samat temput joten asialla on todella laajaa merkitystä.

        Yleisesti olen ollut pitkään huolestunut meklarialan maineesta (en siis mitenkään kommentoi nyt asiamiehiä) sillä puolueettomuus on ollut suurelta osin silmänlumetta. Jos esim meklarit rakentavat "meklarirahastoja" ei liene epäselvää että palkkiot ohjaavat myyntiä eikä puolueettomasta analyysistä tarvitse puhuakaan. (Tosin meklariliiton edustajan mukaan asiassa ei ole mitään ongelmaa. Analyysi, mikä se on?) Tosin Skandian episodi on ohjannut monet meklarit tarkastamaan toimintaansa ja AON/BON poisti räikeimmin puolueettomuutta väärinkäyttävän tahon meklarimarkkinoilta. Suuntaus on hyvä mutta monta vuotta liian myöhään. Valitettavasti STM lainsäätäjänä ei ole parannusta nähnyt vaan kirjoitti tiukimman mahdollisen lain, epäkohdat poistaakseen, vaikka sitten koko alan tappamalla.

        TAUSTAT:
        Ensimmäisen vertailuartikkelin ilmestyttyä Arvopaperi lehdessä vuonna 2002, suuri osa jakelijoista on syyttänyt BH:a Skandian mustamaalaamisesta sillä he eivät ymmärtäneet tai halunneet käyttää oikaistuja laskelmia. Osa jakelijoista on varmasti käyttänyt tietoisesti virheellisiä laskelmia myynnin nostamiseksi, mm. entinen työnantajani kielsi koulutuksessa ja asiakastilanteissa kertomasta Skandian "virityksestä" Itse olen ollut tietoinen ongelmasta vuodesta 97 lähtien ja käynyt keskustelua Skandian kanssa asiasta aktiivisesti BH:n tultuani vuodesta 2000.

        BH joutui ajamaan asian Vakuutusvalvontaan kun Skandia Life ei pitkien keskusteluiden jälkeenkään suostunut muuttamaan myös omasta mielestään harhaanjohtavia laskelmia ja lisäksi omassa markkinointimateriaaleissaan jakelijoille väitti vertailujamme "nollatutkimuksiksi" ja veti mattoa ammattitaitomme alta. Tämä oli mielestäni yksi tapa jolla Skandian provosoi jakelijoitaan meidän kimppuumme.

        VVV pakotti Skandian muuttamaan laskelmiaan 3.2003, SL teki sen 7.2003 jonka jälkeen heidän laskelmat ovat olleet OK.

        Ongelmaa ei siis enää ole joten kaikki nykyiset laskelmat Skandiasta ovat kuten pitääkin. Asiakkaat joilla harhaanjohtavat laskelmat ovat, tehköön omat johtopäätöksensä, meitä ei asia kiinnosta.

        Taustat ovat todellisuudessa huomattavasti karummat, hyvin monia puhelinsoittoja on tullut, jopa asiakkailta jotka ovat kettuilleet meille ostettuaan tuotteen "markkinoiden halvimpana" asiamieheltä. Jos kilpailevat meklarit myös ovat väittäneet laskelmiamme virheelliseksi jopa median edustajille, ei kaikki ole ollut kohdallaan. Myöskin asiakkaalle lähetetty Skandian juristin kirje väitti laskentatapaamme virheelliseksi ja sai lopullisesti minut vetämään herneen sieraimeen ja viemään asian puolueettomaan tutkintaan. Lopputuloksen kaikki tietävät, joten asian on meidän osalta loppuunkäsitelty.

        Jos jollakulla on kommentoitavaa, toivoisin ettei tarvitsi piiloutua nimimerkin taakse vaan voisi lähettää sähköpostia suoraan minulle, osoite löytyy verkkosivuiltamme.

        ei kai myyjä rupea kaventamaan omaa palkkapussiaan.

        Kertoo tietysti jotain alan rehellisyydestä...

        Kiitos asiallisesta selvennyksestä.


      • neuvoton
        MrA kirjoitti:

        Koska hlökohtaisia asioitani pohditaan keskustelupalstalla, ajattelin, että laitan yleiseen jakeluun Skandian asian taustat. On ollut todella tympeää huomata että ala kokonaisuudessaan kääntyi vastaamme vaikka me halusimme VAIN ETTÄ LASKELMAT OVAT VERTAILUKELPOISIA. Valitettavasti ei liitto eikä alan yritykset mitenkään ole halunneet korjata Skandian viritystä vaikka keskustelua käytiin yleisesti jo v. 2001. Skandian virityksen vanavedessä myös kaksi muuta vakuutusyhtiötä teki samat temput joten asialla on todella laajaa merkitystä.

        Yleisesti olen ollut pitkään huolestunut meklarialan maineesta (en siis mitenkään kommentoi nyt asiamiehiä) sillä puolueettomuus on ollut suurelta osin silmänlumetta. Jos esim meklarit rakentavat "meklarirahastoja" ei liene epäselvää että palkkiot ohjaavat myyntiä eikä puolueettomasta analyysistä tarvitse puhuakaan. (Tosin meklariliiton edustajan mukaan asiassa ei ole mitään ongelmaa. Analyysi, mikä se on?) Tosin Skandian episodi on ohjannut monet meklarit tarkastamaan toimintaansa ja AON/BON poisti räikeimmin puolueettomuutta väärinkäyttävän tahon meklarimarkkinoilta. Suuntaus on hyvä mutta monta vuotta liian myöhään. Valitettavasti STM lainsäätäjänä ei ole parannusta nähnyt vaan kirjoitti tiukimman mahdollisen lain, epäkohdat poistaakseen, vaikka sitten koko alan tappamalla.

        TAUSTAT:
        Ensimmäisen vertailuartikkelin ilmestyttyä Arvopaperi lehdessä vuonna 2002, suuri osa jakelijoista on syyttänyt BH:a Skandian mustamaalaamisesta sillä he eivät ymmärtäneet tai halunneet käyttää oikaistuja laskelmia. Osa jakelijoista on varmasti käyttänyt tietoisesti virheellisiä laskelmia myynnin nostamiseksi, mm. entinen työnantajani kielsi koulutuksessa ja asiakastilanteissa kertomasta Skandian "virityksestä" Itse olen ollut tietoinen ongelmasta vuodesta 97 lähtien ja käynyt keskustelua Skandian kanssa asiasta aktiivisesti BH:n tultuani vuodesta 2000.

        BH joutui ajamaan asian Vakuutusvalvontaan kun Skandia Life ei pitkien keskusteluiden jälkeenkään suostunut muuttamaan myös omasta mielestään harhaanjohtavia laskelmia ja lisäksi omassa markkinointimateriaaleissaan jakelijoille väitti vertailujamme "nollatutkimuksiksi" ja veti mattoa ammattitaitomme alta. Tämä oli mielestäni yksi tapa jolla Skandian provosoi jakelijoitaan meidän kimppuumme.

        VVV pakotti Skandian muuttamaan laskelmiaan 3.2003, SL teki sen 7.2003 jonka jälkeen heidän laskelmat ovat olleet OK.

        Ongelmaa ei siis enää ole joten kaikki nykyiset laskelmat Skandiasta ovat kuten pitääkin. Asiakkaat joilla harhaanjohtavat laskelmat ovat, tehköön omat johtopäätöksensä, meitä ei asia kiinnosta.

        Taustat ovat todellisuudessa huomattavasti karummat, hyvin monia puhelinsoittoja on tullut, jopa asiakkailta jotka ovat kettuilleet meille ostettuaan tuotteen "markkinoiden halvimpana" asiamieheltä. Jos kilpailevat meklarit myös ovat väittäneet laskelmiamme virheelliseksi jopa median edustajille, ei kaikki ole ollut kohdallaan. Myöskin asiakkaalle lähetetty Skandian juristin kirje väitti laskentatapaamme virheelliseksi ja sai lopullisesti minut vetämään herneen sieraimeen ja viemään asian puolueettomaan tutkintaan. Lopputuloksen kaikki tietävät, joten asian on meidän osalta loppuunkäsitelty.

        Jos jollakulla on kommentoitavaa, toivoisin ettei tarvitsi piiloutua nimimerkin taakse vaan voisi lähettää sähköpostia suoraan minulle, osoite löytyy verkkosivuiltamme.

        lyhyesti kertoa mitä kannattaa tehdä, jos on Skandian eläkevakuutuksen ottanut ja haluaa korvauksen, kun laskelmassa ei ole huomioitu hallinnointikulua.

        Kiitos etukäteen.


      • MrA
        neuvoton kirjoitti:

        lyhyesti kertoa mitä kannattaa tehdä, jos on Skandian eläkevakuutuksen ottanut ja haluaa korvauksen, kun laskelmassa ei ole huomioitu hallinnointikulua.

        Kiitos etukäteen.

        Olen yrittänyt jättää asian taakseni joten....

        Tälläkin palstalla oli pari oikean suuntaista kommenttia mutta ehkä lienee parasta katsoa mihin Kuluttajaviraston pohdinta päättyy. On varmaan oman ajan ja rahan haaskausta lähteä oikeuteen juuri nyt mutta mitä olen lukenut, virasto etsii lisää/sopivia tapauksia ajettavaksi. Kun Hovi on joskus käyty, sitten nähdään mikä on lopputulos. Sopimusjuridiikka on vaikea laji oikeudelle, jopa ilman vakuutusmatematiikkaakin.
        Laskelmatarkastuksia teemme maksusta hyväntekeväisyyshintaan ;-)


      • Rehellisyys maan perii?
        MrA kirjoitti:

        Olen yrittänyt jättää asian taakseni joten....

        Tälläkin palstalla oli pari oikean suuntaista kommenttia mutta ehkä lienee parasta katsoa mihin Kuluttajaviraston pohdinta päättyy. On varmaan oman ajan ja rahan haaskausta lähteä oikeuteen juuri nyt mutta mitä olen lukenut, virasto etsii lisää/sopivia tapauksia ajettavaksi. Kun Hovi on joskus käyty, sitten nähdään mikä on lopputulos. Sopimusjuridiikka on vaikea laji oikeudelle, jopa ilman vakuutusmatematiikkaakin.
        Laskelmatarkastuksia teemme maksusta hyväntekeväisyyshintaan ;-)

        Kun nyt on tämä Skandia asia saanut tietynlaisen
        ratkaisunsa (vaikka asiakas ei olekkaan saanut
        rahojaan)eikä saman pitäisi päteä Suomi varain-
        hoitoon ja Sampo Lifeen. Mikäli olen oikein ymmärtänyt myös em. laskelmia on manipuloitu.
        Kysyn näin julkisesti, koska nähdäkseni asialla
        on yleistä merkitystä.


      • neuvoton
        MrA kirjoitti:

        Olen yrittänyt jättää asian taakseni joten....

        Tälläkin palstalla oli pari oikean suuntaista kommenttia mutta ehkä lienee parasta katsoa mihin Kuluttajaviraston pohdinta päättyy. On varmaan oman ajan ja rahan haaskausta lähteä oikeuteen juuri nyt mutta mitä olen lukenut, virasto etsii lisää/sopivia tapauksia ajettavaksi. Kun Hovi on joskus käyty, sitten nähdään mikä on lopputulos. Sopimusjuridiikka on vaikea laji oikeudelle, jopa ilman vakuutusmatematiikkaakin.
        Laskelmatarkastuksia teemme maksusta hyväntekeväisyyshintaan ;-)

        Odotellaan..


      • MrA
        Rehellisyys maan perii? kirjoitti:

        Kun nyt on tämä Skandia asia saanut tietynlaisen
        ratkaisunsa (vaikka asiakas ei olekkaan saanut
        rahojaan)eikä saman pitäisi päteä Suomi varain-
        hoitoon ja Sampo Lifeen. Mikäli olen oikein ymmärtänyt myös em. laskelmia on manipuloitu.
        Kysyn näin julkisesti, koska nähdäkseni asialla
        on yleistä merkitystä.

        Omasta puolestani tähän voin vain todeta ettei tuotteet ole meillä myynnissä eikä siten ole mahdollisuutta tehdä vertailulaskelmia. Näistä varainhoitorahastoista voi sitten olla mitä mieltä tahansa mutta tuloksia ei ainakaan toistaiseksi ole näkynyt, vain extrakerros kuluja. Sama juttu yhtiöstä riippumatta sillä mielestäni on selvää että jos lisätään kuluja prossa vuodessa, se on tuotosta pois, tai sitten normaaleja rahastoja pyöritetään vasemmalla kädellä koska kulut ovat alemmat. Uskon vakaasti siihen, että varainhoitajat tekevät parhaansa, joten kulujen lisäys vain heikentää lopputulosta. Lisäkulut naamioidaan "aktiiviseksi varainhoidoksi", aivan kuin vastineeksi normaali yhdistelmärahasto olisi siis "passiivinen".

        Skandia Lifen ongelma pätee suoraan myös SEB:hen, aivan sama käytäntö oli aikoinaan. Surullistahan tässä onkin ollut huomata että harhaanjohtava käytäntö saa aina seuraajia ja kohta koko ala tekee mitä sattuu. Sitten kukaan asiakas ei varmasti luota enää mihinkään yhtiöön ja kauppa on seis. Luottamus on alan peruskivi.


      • 10:n pisteen kysymys
        MrA kirjoitti:

        Omasta puolestani tähän voin vain todeta ettei tuotteet ole meillä myynnissä eikä siten ole mahdollisuutta tehdä vertailulaskelmia. Näistä varainhoitorahastoista voi sitten olla mitä mieltä tahansa mutta tuloksia ei ainakaan toistaiseksi ole näkynyt, vain extrakerros kuluja. Sama juttu yhtiöstä riippumatta sillä mielestäni on selvää että jos lisätään kuluja prossa vuodessa, se on tuotosta pois, tai sitten normaaleja rahastoja pyöritetään vasemmalla kädellä koska kulut ovat alemmat. Uskon vakaasti siihen, että varainhoitajat tekevät parhaansa, joten kulujen lisäys vain heikentää lopputulosta. Lisäkulut naamioidaan "aktiiviseksi varainhoidoksi", aivan kuin vastineeksi normaali yhdistelmärahasto olisi siis "passiivinen".

        Skandia Lifen ongelma pätee suoraan myös SEB:hen, aivan sama käytäntö oli aikoinaan. Surullistahan tässä onkin ollut huomata että harhaanjohtava käytäntö saa aina seuraajia ja kohta koko ala tekee mitä sattuu. Sitten kukaan asiakas ei varmasti luota enää mihinkään yhtiöön ja kauppa on seis. Luottamus on alan peruskivi.

        Laskelma huijauksen jälkeen luottamus on mennyt.

        Ilmeisesti asiamiesten agressiivinen myynti pitää kuitenkin toimintaa yllä.


    • Olli R.

      Yksinkertaista - eikö totta!

    • Jens

      Tee kirjallinen valitus kunnalliselle kuluttaja-asiamiehelle niin asia varmasti saa vauhtia. Sitten oikeuden kautta rahat takaisin.

      • Vituttaa koko Skandia

        voi tulla kalliiksi kulut?


      • Jens
        Vituttaa koko Skandia kirjoitti:

        voi tulla kalliiksi kulut?

        Siksi pitääkin saada yleisen edun nimissä asiamies ajamaan asiaa oikeudessa. On näin tehty useasti ennenkin ja varmasti tässä asiassa yleinen etu vaatii, että asia selvitetään oikeudessa perusteellisesti. Pätevimmät juristit korvauskanteissa lienevät kuitenkin virastolla eli tuskin itse kannattaa lähteä jotain juristi koikkalaista palkkaamaan asian ajamiseksi.


      • Tietämätön...
        Jens kirjoitti:

        Siksi pitääkin saada yleisen edun nimissä asiamies ajamaan asiaa oikeudessa. On näin tehty useasti ennenkin ja varmasti tässä asiassa yleinen etu vaatii, että asia selvitetään oikeudessa perusteellisesti. Pätevimmät juristit korvauskanteissa lienevät kuitenkin virastolla eli tuskin itse kannattaa lähteä jotain juristi koikkalaista palkkaamaan asian ajamiseksi.

        Käsitin että koko pulina johtuu jostain 1% kulusta jota ei ole ilmoitettu...

        Eli nämä klut tiedän (kun minulle tuotetta kaupattiin) 7% sisäänmeno kulu, 5€/kk ja 1% hallinnointikulu... Sitten tietysti rahastoiden halinointikulut n. 1 - 3%

        Mutta onko sitten jotain muitakin kuluja vielä?


      • Jaakko
        Tietämätön... kirjoitti:

        Käsitin että koko pulina johtuu jostain 1% kulusta jota ei ole ilmoitettu...

        Eli nämä klut tiedän (kun minulle tuotetta kaupattiin) 7% sisäänmeno kulu, 5€/kk ja 1% hallinnointikulu... Sitten tietysti rahastoiden halinointikulut n. 1 - 3%

        Mutta onko sitten jotain muitakin kuluja vielä?

        Kulut ovat nimenomaan noin, mutta kyse on siitä että kun (jos) sait tarjouksen jossa laskettiin tuotto-oletus, siinä ei ollut huomioitu tuota prossan kulua. Eli tuote näytti todella edulliselta vaikkei sitä ollut. Ehdoissa on kaikki kulut mutta niiden pohjalta et voi etkä osaa verrata sitä kilpailevaan tarjoukseen, siihen tarvitaan tarjouslaskelma. Tarjouslaskelma sitten siis huijasi sinua ja saatoit ostaa tuotteen koska luulit sitä edulliseksi kuten myyjä väitti.
        Mutta jos sinulla ei ole tarjousta jäljellä niin et voi valittaakaan. Eli epärehelliset myyjät jotka ei anna tarjouksia, voittavat taas ja Skandia nauraa partaansa. Kusetus se on mikä kannattaa vakuutusalalla.


      • Kerro tarkemmin
        Jaakko kirjoitti:

        Kulut ovat nimenomaan noin, mutta kyse on siitä että kun (jos) sait tarjouksen jossa laskettiin tuotto-oletus, siinä ei ollut huomioitu tuota prossan kulua. Eli tuote näytti todella edulliselta vaikkei sitä ollut. Ehdoissa on kaikki kulut mutta niiden pohjalta et voi etkä osaa verrata sitä kilpailevaan tarjoukseen, siihen tarvitaan tarjouslaskelma. Tarjouslaskelma sitten siis huijasi sinua ja saatoit ostaa tuotteen koska luulit sitä edulliseksi kuten myyjä väitti.
        Mutta jos sinulla ei ole tarjousta jäljellä niin et voi valittaakaan. Eli epärehelliset myyjät jotka ei anna tarjouksia, voittavat taas ja Skandia nauraa partaansa. Kusetus se on mikä kannattaa vakuutusalalla.

        Jos tarjouslaskelmaa ei ole säästänyt niin ei voi valittaa petoksesta?


      • Jaakko
        Kerro tarkemmin kirjoitti:

        Jos tarjouslaskelmaa ei ole säästänyt niin ei voi valittaa petoksesta?

        Menisitkö taistelemaan oikeudestasi korvauksiin ilman todisteita? Eli ei onnistu ellei ole laskelmaa.
        Tai sitten pyydät jotakuta laskemaan takautuvat tarjoukset Skandian ohjelmalla sinulle eläkkeen ottohetkelle ja käyt niillä Skandian kimppuun. Miten se sitten tehdään onkin sitten aivan toinen tarina.


      • turha pyristellä, kun on ho...
        Jaakko kirjoitti:

        Menisitkö taistelemaan oikeudestasi korvauksiin ilman todisteita? Eli ei onnistu ellei ole laskelmaa.
        Tai sitten pyydät jotakuta laskemaan takautuvat tarjoukset Skandian ohjelmalla sinulle eläkkeen ottohetkelle ja käyt niillä Skandian kimppuun. Miten se sitten tehdään onkin sitten aivan toinen tarina.

        oli myyjän perustelu miksi Skandia on paras vaihtoehto.Eli Skandian kusetuslaskelma oli myyjän peruste miksi Skandia kannattaa ottaaa.Muistakseni vertailun oli tehnyt AON.
        Kyllä Skandia on kusessa laskelman kanssa.


      • Jaakko
        turha pyristellä, kun on ho... kirjoitti:

        oli myyjän perustelu miksi Skandia on paras vaihtoehto.Eli Skandian kusetuslaskelma oli myyjän peruste miksi Skandia kannattaa ottaaa.Muistakseni vertailun oli tehnyt AON.
        Kyllä Skandia on kusessa laskelman kanssa.

        Koetapa mennä oikeuteen sanoen, että lehdestä luin ja ostin sillä perusteella. Sitten selvisikin, että Aon ei osannut edes laskea tuotteiden vertailua.

        Kenet haastat, Skandian vai Aon:n vaiko Arvopaperin?


      • turha pyristellä, kun on ho...
        Jaakko kirjoitti:

        Koetapa mennä oikeuteen sanoen, että lehdestä luin ja ostin sillä perusteella. Sitten selvisikin, että Aon ei osannut edes laskea tuotteiden vertailua.

        Kenet haastat, Skandian vai Aon:n vaiko Arvopaperin?

        Myyjällä Arvopaperin vertailu josta antoi minulle kopion.Myyjä näytti lehteä ja kertoi Skandian olevan paras.Skandia vastaa asiamiestensä huijauksista ja laskelmastaan.


      • Tietämätön...
        Jaakko kirjoitti:

        Kulut ovat nimenomaan noin, mutta kyse on siitä että kun (jos) sait tarjouksen jossa laskettiin tuotto-oletus, siinä ei ollut huomioitu tuota prossan kulua. Eli tuote näytti todella edulliselta vaikkei sitä ollut. Ehdoissa on kaikki kulut mutta niiden pohjalta et voi etkä osaa verrata sitä kilpailevaan tarjoukseen, siihen tarvitaan tarjouslaskelma. Tarjouslaskelma sitten siis huijasi sinua ja saatoit ostaa tuotteen koska luulit sitä edulliseksi kuten myyjä väitti.
        Mutta jos sinulla ei ole tarjousta jäljellä niin et voi valittaakaan. Eli epärehelliset myyjät jotka ei anna tarjouksia, voittavat taas ja Skandia nauraa partaansa. Kusetus se on mikä kannattaa vakuutusalalla.

        Siis mulla ei ole sitä tarjousta enää...

        Mutta kyllä siinä oli mainittu nuo kulut eli 7% 5€ ja 1% halinointia... Nuohan ovat tuotteen kulut, mutta kertoi myyjä rhastojen hallinointi palkkioista (tarjous oli laskettu selaisella tuotto odotuksella mistä oli jo "vähennetty" rahastojen halinnointipalkkiot)...
        Tosin tarjouksen tekijä ei ollut AON:än palveluksessa...

        Jos sanon suoraan niin mielestäni ihmiset valittavat aika pienestä(eipä ne muutkaan yhtiöt huijaamatta ole tuoteitansa myynyt)...
        Itselläni ei skandiaa ole...

        Asiasta toiseen te "huijatut" kertokaahan minkälaisia tuottoarvioita on tarjouksisanne ollut?


      • Jaakko
        turha pyristellä, kun on ho... kirjoitti:

        Myyjällä Arvopaperin vertailu josta antoi minulle kopion.Myyjä näytti lehteä ja kertoi Skandian olevan paras.Skandia vastaa asiamiestensä huijauksista ja laskelmastaan.

        Vakuutuslautakunnan perusteuissa nimenomaan painotettiin, että HENKILÖKOHTAINEN laskelma on ehtoja tärkeämpi asiakkaalle. Missä on sinun laskelmasi, lehtikopio ei riittäne ellei sitten satu juuri olemaan samat tiedot kuin ko. vertailussa. Kunka monta vakuutusasiamiestä tiedät jotka sanovat että heidän tuotteensa on paras, edullisin, joustavin tms, eikä silti jää siitä kiinni.
        Eli edelleen, kuka on vastuussa väärästä tiedosta? Aon, AP vai asiamies (Skandia)?
        En ole missään nimessä Skandian puolella sillä yhtiöhän on huijannut aivan tarkoituksella vuosia mutta haluan vain osoittaa, että he pääsevät kuin koira veräjästä useimmissa tapauksissa, myös sinun kohdallasi. Sinun on turha pyristellä kun näyttöä joka kestäisi oikeudessa ei ole!


      • turha pyristellä, kun on ho...
        Jaakko kirjoitti:

        Vakuutuslautakunnan perusteuissa nimenomaan painotettiin, että HENKILÖKOHTAINEN laskelma on ehtoja tärkeämpi asiakkaalle. Missä on sinun laskelmasi, lehtikopio ei riittäne ellei sitten satu juuri olemaan samat tiedot kuin ko. vertailussa. Kunka monta vakuutusasiamiestä tiedät jotka sanovat että heidän tuotteensa on paras, edullisin, joustavin tms, eikä silti jää siitä kiinni.
        Eli edelleen, kuka on vastuussa väärästä tiedosta? Aon, AP vai asiamies (Skandia)?
        En ole missään nimessä Skandian puolella sillä yhtiöhän on huijannut aivan tarkoituksella vuosia mutta haluan vain osoittaa, että he pääsevät kuin koira veräjästä useimmissa tapauksissa, myös sinun kohdallasi. Sinun on turha pyristellä kun näyttöä joka kestäisi oikeudessa ei ole!

        AON käytti heidän antamaa tarjousta.Arvopaperilehti painoi tiedot heidän lehteen.

        Olenko sanonut, ettei minulla ole asiamiehen tekemää laskelmaa tallessa? Kyllä löytyy.

        Heitin keskusteluun mukaan julkisen Arvopaperin vertailun, jota IFA:n myyjä käytti.

        Skandia on vastuussa asiamiestensä sotkuista. Olen pahoillani, jos olet yksi niistä M. Konttisen myyjistä.


      • kuluttaja
        turha pyristellä, kun on ho... kirjoitti:

        AON käytti heidän antamaa tarjousta.Arvopaperilehti painoi tiedot heidän lehteen.

        Olenko sanonut, ettei minulla ole asiamiehen tekemää laskelmaa tallessa? Kyllä löytyy.

        Heitin keskusteluun mukaan julkisen Arvopaperin vertailun, jota IFA:n myyjä käytti.

        Skandia on vastuussa asiamiestensä sotkuista. Olen pahoillani, jos olet yksi niistä M. Konttisen myyjistä.

        Vie ihmeessä tapauksesi Kuluttaja-asiamiehelle. Nehän voivat ottaa tapauksen ajettavakseen, jos se on tarpeeksi selkeä. Tuo kuulostaa siltä.
        Meilaa jos haluat apuja! Samassa veneessä nimittäin.


      • kuluttaja
        kuluttaja kirjoitti:

        Vie ihmeessä tapauksesi Kuluttaja-asiamiehelle. Nehän voivat ottaa tapauksen ajettavakseen, jos se on tarpeeksi selkeä. Tuo kuulostaa siltä.
        Meilaa jos haluat apuja! Samassa veneessä nimittäin.

        unohtui [email protected]


      • kuluttaja

      • Jaakko
        turha pyristellä, kun on ho... kirjoitti:

        AON käytti heidän antamaa tarjousta.Arvopaperilehti painoi tiedot heidän lehteen.

        Olenko sanonut, ettei minulla ole asiamiehen tekemää laskelmaa tallessa? Kyllä löytyy.

        Heitin keskusteluun mukaan julkisen Arvopaperin vertailun, jota IFA:n myyjä käytti.

        Skandia on vastuussa asiamiestensä sotkuista. Olen pahoillani, jos olet yksi niistä M. Konttisen myyjistä.

        Edellisistä viesteistäsi sain sen käsityksen ettei sinulla laskelmaa ole. Jos on niin, silloin tilannehan on aivan toinen ja mahikset ovat hyvät.
        Pistä ihmeessä paperit eteenpäin kuluttaja-virastoon sillä se taitaa olla ainoa järkevä vaihtoehto juuri nyt. Skandia vastaa tekemisistään ja jos olet ottanut vakuutuksen IFA:lta niin vastuu menee suoraan sinne (siksikin, että IFA on konkassa joten he ei saa perittyä korvauksia takaisin IFA:lta ;-)

        Aon vertailua on käytetty varmasti aivan hemmetisti Skandian myymiseen, valitettavasti. Vertailu osoittaakin sen pajan ammattitaidon (puutteen) varsin selkeästi tai Rautiaisen sanoin "me olemme luottaneet siihen mitä vakuutusyhtiö sanoo". Hölmöt uskovat myyntipuheita, fiksut tarkistavat todenperäisyyden. Aon on ollut tietoinen kusetuksesta ainakin vuodesta 1998 lähtien mutta ei tehnyt elettäkään oikaistakseen laskelmia sillä tuote oli myyntilistan nro 1. Toisin kuin nyt, nythän Skandiat pannaan vapaakirjalle kuluista huolimatta ja myydään Bon-Sampoa tilalle rajuilla sanktioilla, ->ojasta allikkoon.


      • QuuU
        turha pyristellä, kun on ho... kirjoitti:

        oli myyjän perustelu miksi Skandia on paras vaihtoehto.Eli Skandian kusetuslaskelma oli myyjän peruste miksi Skandia kannattaa ottaaa.Muistakseni vertailun oli tehnyt AON.
        Kyllä Skandia on kusessa laskelman kanssa.

        Aon toimi nimellisesti meklarina ja lain mukaan
        asiakkaan edustajana. Aonin olisi pitänyt oikaista laskelmat, muttei sitä tehnyt. Aonilta
        hankitun vakuutuksen osalta voi kääntyä myös
        heidän puoleen (meklarilla on oltava vastuuvakuutus). Sama koskee myös Rahastovakuutusmeklareita ja muita epärehellisiä
        meklariputiikkeja. Kohtuuden nimissä oli olemassa
        myös meklareita, jotka oikaisivat Skandian paska-
        laskelmat. Yksi on oikaisun takia saanut muilta
        haistattelua ja tappouhkauksiakin. Alalla olijat
        tuntenevat tarinan.


      • QuuU
        Jaakko kirjoitti:

        Edellisistä viesteistäsi sain sen käsityksen ettei sinulla laskelmaa ole. Jos on niin, silloin tilannehan on aivan toinen ja mahikset ovat hyvät.
        Pistä ihmeessä paperit eteenpäin kuluttaja-virastoon sillä se taitaa olla ainoa järkevä vaihtoehto juuri nyt. Skandia vastaa tekemisistään ja jos olet ottanut vakuutuksen IFA:lta niin vastuu menee suoraan sinne (siksikin, että IFA on konkassa joten he ei saa perittyä korvauksia takaisin IFA:lta ;-)

        Aon vertailua on käytetty varmasti aivan hemmetisti Skandian myymiseen, valitettavasti. Vertailu osoittaakin sen pajan ammattitaidon (puutteen) varsin selkeästi tai Rautiaisen sanoin "me olemme luottaneet siihen mitä vakuutusyhtiö sanoo". Hölmöt uskovat myyntipuheita, fiksut tarkistavat todenperäisyyden. Aon on ollut tietoinen kusetuksesta ainakin vuodesta 1998 lähtien mutta ei tehnyt elettäkään oikaistakseen laskelmia sillä tuote oli myyntilistan nro 1. Toisin kuin nyt, nythän Skandiat pannaan vapaakirjalle kuluista huolimatta ja myydään Bon-Sampoa tilalle rajuilla sanktioilla, ->ojasta allikkoon.

        Ja potki pellolle kaverin joka oli rehellinen ja
        opetti muillekin. Hän perusti muutaman Rautiasen
        autojobbarityyliin kyllästyneen kanssa oman lafkan. Lafka on rehellisen ja ammattitaitoisen maineessa ja ketkujen vihaama. Sekun vielä polkee
        hintojakin ja vertailee oikeasti vakuutuksia.
        Et saa sieltä 20-vuoden maksusuunnitelmaa, joka
        kestää todennäköisesti kauemmin kuin avioliittosi!


      • Pihalle
        QuuU kirjoitti:

        Aon toimi nimellisesti meklarina ja lain mukaan
        asiakkaan edustajana. Aonin olisi pitänyt oikaista laskelmat, muttei sitä tehnyt. Aonilta
        hankitun vakuutuksen osalta voi kääntyä myös
        heidän puoleen (meklarilla on oltava vastuuvakuutus). Sama koskee myös Rahastovakuutusmeklareita ja muita epärehellisiä
        meklariputiikkeja. Kohtuuden nimissä oli olemassa
        myös meklareita, jotka oikaisivat Skandian paska-
        laskelmat. Yksi on oikaisun takia saanut muilta
        haistattelua ja tappouhkauksiakin. Alalla olijat
        tuntenevat tarinan.

        Rautiaisen lomaosakekauppias-orgenisaatio ei kuulu enää Aon:lle.

        Taitavat olla Aonilla tyytyväisiä, kun pääsivät eroon jobbareista..


      • DONLIFE
        Pihalle kirjoitti:

        Rautiaisen lomaosakekauppias-orgenisaatio ei kuulu enää Aon:lle.

        Taitavat olla Aonilla tyytyväisiä, kun pääsivät eroon jobbareista..

        Minäkin pääsen kunhan irtisanoudun. Teen sen heti kesäloman jälkeen. Kyllästynyt koijjareihin...Aon ei pääse vastuustaan asiakkaita kohtaan.


      • Ape
        Tietämätön... kirjoitti:

        Siis mulla ei ole sitä tarjousta enää...

        Mutta kyllä siinä oli mainittu nuo kulut eli 7% 5€ ja 1% halinointia... Nuohan ovat tuotteen kulut, mutta kertoi myyjä rhastojen hallinointi palkkioista (tarjous oli laskettu selaisella tuotto odotuksella mistä oli jo "vähennetty" rahastojen halinnointipalkkiot)...
        Tosin tarjouksen tekijä ei ollut AON:än palveluksessa...

        Jos sanon suoraan niin mielestäni ihmiset valittavat aika pienestä(eipä ne muutkaan yhtiöt huijaamatta ole tuoteitansa myynyt)...
        Itselläni ei skandiaa ole...

        Asiasta toiseen te "huijatut" kertokaahan minkälaisia tuottoarvioita on tarjouksisanne ollut?

        Niin mikä nyt on pientä. Mainittu huijaus vaikuttaa säästöjen kehitykseen kymmeniäkin
        prosentteja. Erityisesti jos toteutunut tuotto ei olekaan Aon Manin ilmoittamat 20 %.


      • Rautaruoska
        Jaakko kirjoitti:

        Koetapa mennä oikeuteen sanoen, että lehdestä luin ja ostin sillä perusteella. Sitten selvisikin, että Aon ei osannut edes laskea tuotteiden vertailua.

        Kenet haastat, Skandian vai Aon:n vaiko Arvopaperin?

        Aon toiminut meklarina, joka on asiakkaan edustaja. Aon on pimittänyt tietoa, joka sillä
        on ollut. Skandia on tietysti aivan ilmeisesti
        vastuussa. Vastuun käytännön toteuttaminen ongelmallista, kun Skandia ei totutulla ja
        rehellisten yhtiöiden noudattamilla tavoilla
        noudata vakuutuslautakunnan ratkaisususistusta.
        Aon BON CON:ia ei kai kukaan epäilekkään rehelliseksi. RAUTARUOSKA RULES.


      • Isot säästöt
        Tietämätön... kirjoitti:

        Siis mulla ei ole sitä tarjousta enää...

        Mutta kyllä siinä oli mainittu nuo kulut eli 7% 5€ ja 1% halinointia... Nuohan ovat tuotteen kulut, mutta kertoi myyjä rhastojen hallinointi palkkioista (tarjous oli laskettu selaisella tuotto odotuksella mistä oli jo "vähennetty" rahastojen halinnointipalkkiot)...
        Tosin tarjouksen tekijä ei ollut AON:än palveluksessa...

        Jos sanon suoraan niin mielestäni ihmiset valittavat aika pienestä(eipä ne muutkaan yhtiöt huijaamatta ole tuoteitansa myynyt)...
        Itselläni ei skandiaa ole...

        Asiasta toiseen te "huijatut" kertokaahan minkälaisia tuottoarvioita on tarjouksisanne ollut?

        kertyy kun lasketaan kaikkien asiakkaiden säästöt.

        Satutko tietämään kuinka paljon Skanskan eläkevakuutuksiin on syydetty rahaa?

        Ei todellakaan ole mikään pikkujuttu!


      • Ape
        Isot säästöt kirjoitti:

        kertyy kun lasketaan kaikkien asiakkaiden säästöt.

        Satutko tietämään kuinka paljon Skanskan eläkevakuutuksiin on syydetty rahaa?

        Ei todellakaan ole mikään pikkujuttu!

        Tavallisessa eläkevakuutuksessa puhutaan jo tuhansista euroista. Isossa sijarissa kymmenistä
        tuhansista. Kun korkoa korolle vaikutusta ei huomida 100 000 sijoitusvakuutuksessa kyseessä
        on 10 000 10 vuodessa. Skandia on sijoitus-sidonnaisen vakuutuksen markkinajohtaja.´Isot
        rahat on kyseessä. Tavallaan on ymmärettävää,
        että Skandia ketkuilee vaikka maine edelleen
        huononee.


      • Konttinen&Co
        Ape kirjoitti:

        Tavallisessa eläkevakuutuksessa puhutaan jo tuhansista euroista. Isossa sijarissa kymmenistä
        tuhansista. Kun korkoa korolle vaikutusta ei huomida 100 000 sijoitusvakuutuksessa kyseessä
        on 10 000 10 vuodessa. Skandia on sijoitus-sidonnaisen vakuutuksen markkinajohtaja.´Isot
        rahat on kyseessä. Tavallaan on ymmärettävää,
        että Skandia ketkuilee vaikka maine edelleen
        huononee.

        ja kieltäytyvät korvaamasta hallinnointikulua.

        SKANDIA ON KOKURSSISSA, JOS JOSKUS JOUTUVAT SEN MAKSAMAAN!!!


      • Controller
        Ape kirjoitti:

        Tavallisessa eläkevakuutuksessa puhutaan jo tuhansista euroista. Isossa sijarissa kymmenistä
        tuhansista. Kun korkoa korolle vaikutusta ei huomida 100 000 sijoitusvakuutuksessa kyseessä
        on 10 000 10 vuodessa. Skandia on sijoitus-sidonnaisen vakuutuksen markkinajohtaja.´Isot
        rahat on kyseessä. Tavallaan on ymmärettävää,
        että Skandia ketkuilee vaikka maine edelleen
        huononee.

        Vuodesta 98 jolloin SL ilmestyi SVK:n jäseneksi löytyvät tilastot eteenpäin ja kun myynnit on 98-2003 kesä ollut keskimäärin noin 70 milj euroa/vuosi niin voitaneen arvioida että koko myynti 95-2003 on ollut liki 500 miljoonaa. Prossa tästä olisi 5 milliä per vuosi mutta kuinka moni olisi oikeutettu korvauksiin? Jos tarjouksia on annettu puolelle asiakkaista ja he saavat oikeutta, kulut olisi luokkaa 2,5 milliä vuosi. Kertarysäys on huomattamasti suurempi takautuvalta ajalta mutta tulevaisuuden kulut valuvat sitten tasaisesti. Tässähän ei huomioida arvonnousua, kulut kasvaa vuosittain iloisesti.
        Ei se Skandia Life siihen kaadu mutta bonareita on turha odottaa.....
        Nythän on hauskaa nähdä maksetaanko valittajat hiljaisiksi muutamalla millillä vai saako kaikki asiakkaat Kuluttajaviranomaisen edustajakseen ja oikeuden määräämät korvaukset. JOka tapauksessa rahaa palaa pirusti ja sen maksaa lopulta Skandian asiakkaat, eli jakelijat myös omina kanteinaan ja ajankäyttönä sekä maineen menetyksenä. Vai voiko Skandian jakelija enää menettää mainettaan enempää?


      • Kannattaako rikos?
        Controller kirjoitti:

        Vuodesta 98 jolloin SL ilmestyi SVK:n jäseneksi löytyvät tilastot eteenpäin ja kun myynnit on 98-2003 kesä ollut keskimäärin noin 70 milj euroa/vuosi niin voitaneen arvioida että koko myynti 95-2003 on ollut liki 500 miljoonaa. Prossa tästä olisi 5 milliä per vuosi mutta kuinka moni olisi oikeutettu korvauksiin? Jos tarjouksia on annettu puolelle asiakkaista ja he saavat oikeutta, kulut olisi luokkaa 2,5 milliä vuosi. Kertarysäys on huomattamasti suurempi takautuvalta ajalta mutta tulevaisuuden kulut valuvat sitten tasaisesti. Tässähän ei huomioida arvonnousua, kulut kasvaa vuosittain iloisesti.
        Ei se Skandia Life siihen kaadu mutta bonareita on turha odottaa.....
        Nythän on hauskaa nähdä maksetaanko valittajat hiljaisiksi muutamalla millillä vai saako kaikki asiakkaat Kuluttajaviranomaisen edustajakseen ja oikeuden määräämät korvaukset. JOka tapauksessa rahaa palaa pirusti ja sen maksaa lopulta Skandian asiakkaat, eli jakelijat myös omina kanteinaan ja ajankäyttönä sekä maineen menetyksenä. Vai voiko Skandian jakelija enää menettää mainettaan enempää?

        Nehän ei mitään tarjouksia rustaile. Ei maailma
        voi olla niin hullu, että niiden asiakkaat ei saa
        korvauksia. Aon sentään meklari, joten vastuu-vakutus korvaa, mutta onko Sirkus Finlandin asiakkaat "lainsuojattomia"?


      • elämä on BONNII
        Jaakko kirjoitti:

        Koetapa mennä oikeuteen sanoen, että lehdestä luin ja ostin sillä perusteella. Sitten selvisikin, että Aon ei osannut edes laskea tuotteiden vertailua.

        Kenet haastat, Skandian vai Aon:n vaiko Arvopaperin?

        Kyllähän Aon osasi. Vertailun laatijaakin oli
        siitä koulutettu. Mutta ei halunnut, koska
        Skandia oli siihen aikaan Aonin (nyk. Bon Life)
        suosiossa. Luotettiin, ettei kukaan huomaa.


      • omista tekemisistään
        Jaakko kirjoitti:

        Vakuutuslautakunnan perusteuissa nimenomaan painotettiin, että HENKILÖKOHTAINEN laskelma on ehtoja tärkeämpi asiakkaalle. Missä on sinun laskelmasi, lehtikopio ei riittäne ellei sitten satu juuri olemaan samat tiedot kuin ko. vertailussa. Kunka monta vakuutusasiamiestä tiedät jotka sanovat että heidän tuotteensa on paras, edullisin, joustavin tms, eikä silti jää siitä kiinni.
        Eli edelleen, kuka on vastuussa väärästä tiedosta? Aon, AP vai asiamies (Skandia)?
        En ole missään nimessä Skandian puolella sillä yhtiöhän on huijannut aivan tarkoituksella vuosia mutta haluan vain osoittaa, että he pääsevät kuin koira veräjästä useimmissa tapauksissa, myös sinun kohdallasi. Sinun on turha pyristellä kun näyttöä joka kestäisi oikeudessa ei ole!

        Koska on vakuutusmeklari. Aon voi vaatia korvausta Skandialta. Aon ei saa korvausta
        jos ei ole tehnyt tarjousta Skandian ohjelmalla.
        Asiakas voi vaatia korvausta kummalta vain, mutta
        jos tarjouslaskelma on jäänyt tekemättä Aon on
        yksin vastuussa.


      • oikeudessa 6-0
        Jaakko kirjoitti:

        Edellisistä viesteistäsi sain sen käsityksen ettei sinulla laskelmaa ole. Jos on niin, silloin tilannehan on aivan toinen ja mahikset ovat hyvät.
        Pistä ihmeessä paperit eteenpäin kuluttaja-virastoon sillä se taitaa olla ainoa järkevä vaihtoehto juuri nyt. Skandia vastaa tekemisistään ja jos olet ottanut vakuutuksen IFA:lta niin vastuu menee suoraan sinne (siksikin, että IFA on konkassa joten he ei saa perittyä korvauksia takaisin IFA:lta ;-)

        Aon vertailua on käytetty varmasti aivan hemmetisti Skandian myymiseen, valitettavasti. Vertailu osoittaakin sen pajan ammattitaidon (puutteen) varsin selkeästi tai Rautiaisen sanoin "me olemme luottaneet siihen mitä vakuutusyhtiö sanoo". Hölmöt uskovat myyntipuheita, fiksut tarkistavat todenperäisyyden. Aon on ollut tietoinen kusetuksesta ainakin vuodesta 1998 lähtien mutta ei tehnyt elettäkään oikaistakseen laskelmia sillä tuote oli myyntilistan nro 1. Toisin kuin nyt, nythän Skandiat pannaan vapaakirjalle kuluista huolimatta ja myydään Bon-Sampoa tilalle rajuilla sanktioilla, ->ojasta allikkoon.

        Skandian piilokulut paljastaneelle meklarille.
        Sen jälkeen koko henkilökunta pantiin alle-kirjoittamaan entistäkin huonompi työsopimus.
        Nimi paperiin tai ulos talosta.


      • Nalle
        oikeudessa 6-0 kirjoitti:

        Skandian piilokulut paljastaneelle meklarille.
        Sen jälkeen koko henkilökunta pantiin alle-kirjoittamaan entistäkin huonompi työsopimus.
        Nimi paperiin tai ulos talosta.

        ja lisää tappiota on tulossa vireillä olevista tapauksista.


      • Aakkoset loppuu
        Nalle kirjoitti:

        ja lisää tappiota on tulossa vireillä olevista tapauksista.

        mutta vielä on 26.


      • Eioän
        Aakkoset loppuu kirjoitti:

        mutta vielä on 26.

        käräjillä, entiset Aonin työntekijät joutuu hakemaan palkan oikeusteitse, kun ei muuten näköjään onnistu.

        Noh, entinen tj sai kenkää ja rautiaisen putiikki heitettiin kuuseen.Ilmeisesti Rotterdam tai Chicago sai tarpeeksi...


    • HPEKEM

      Nythän juttu on saatu päätökseen eli 1 % puuttui laskelmista ja vakuutuslain 9 § mukaan vakuutus on silloin voimassa sellaisena kuin asiakkaan on voitu olettaa sen olevan. Näin lienee aika monella muullakin skandian asiakkaalla. Eli lottokuponki menemään ja yhteys kuluttaja-asiamieheen joka kokoaa ryhmäkannetta skandiaa vastaan.

      • aksdkaaAw

        Tänään tuli Skandialta kirje- jos on tallessa ennen kesää 2003 otetun vakuutuksen tarjouslaskelma, niin Skandia korvaa tuon prosentin hallintopalkkion eikä peri sitä enää jatkossa - jos taas tarjouslaskelma on hukassa, niin korvausta ei tipu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe