Olin ottanut talteen lehtijutun siitä vihreästä valopallerosta, jonka minäkin näin koko komeudessaan 9.1.1993 Hämeen taivaalla:
"Outo valoilmiö näkyi Etelä-Savon taivaalla"
Etelä- Savon taivaalla näkyi lauantaina kello 17 jälkeen kirkas vihreä valoilmiö. Ilmatieteen laitokselta kerrottiin, että heille tulleiden soittojen perusteella kyseessä on todennäköisesti Venäjän puolella lähellä Suomen rajaa olevan Plesetskin avaruusaseman lähettämän raketin laukaisuvalon heijastuma. Silminnäkijöiden mukaan valoilmiö oli muodoltaan soikio, jota seurasi valojuova. Viime vaiheessa valoilmiö näytti pysähtyvän ja valojuova levisi ennen kuin soikio räjähti. Räjähdyksestä ei kuulunut ääntä".
En tiedä mitä savolaiset näkivät, mutta aika pelotavilta nuo venäläisten raketinlaukaisut näyttävät kun Länsi-Suomessa asti näkyvät. Ja minä kyllä kuulin ääntä, korvat menivät lukkoon. Vihreä valo valaisi yhtäkkiä ihan koko taivaan kirkkaan vihreäksi.
Muistaako kukaan muu tätä tapausta? Aiheuttaako raketin laukaisuvalo tämän kaltaisen ilmiön?
Outo valoilmiö 1993
30
2819
Vastaukset
- Sulttaani
jenkki tutkimuksen mukaan vastaavia valoilmiöitä esiintyy muutamia päiviä ennen maanjäristyksiä.
Ohjelma esitettiin Discovery kanavalla vasta pariviikkoa sitten.- Obrir Ull
Jenkkitutkimusten mukaan? Joihin edes jenkit eivät luota. :)
- Jarkki
Olin juuri kortin saanut ja tuli iltaisin ajeltua jonkin verran pitkin hämettä. Näin ko. ilmiön ja ei kyllä ollut mitään raketin valoa. Silloin oli melkoisen pilvinen sää ja ilmiö näkyi pilvien takaa. Se oli "matrixvihreä" ja epämääräisen muotoinen. Muistutti ovaalia tai lähes apilankukkaa.
Ihmeen hiljaista oli seuraavana päivänä lehdissä, kun ei oikein mitään kommentteja ollut edes paikallisissa Hämeen-Sanomissa ja silloisessa Riihimäen Sanomissa.
Oudoksutti jo silloin tapaus ja muistui hyvin mieleen näin pitkänkin ajan jälkeen. Mikähän lienee asian oikea laita?- joutsen
Niin.. ei se kyllä yhtään raketilta näyttänyt. Aika onnettomia selityksiä pitääkin vääntää kun on vaan pakko kommentoida ilmiötä, ettei "kansalaisten" mielenrauha järkkyisi.
Olin itse taas taluttamassa koiraa parhaillaan. Kurussa oli muistaakseni jopa selkeä taivas.. muistan vaan katselleeni tähtitaivasta siinä samalla kun koira möyhensi lumessa. Taisimme enoni kanssa puhua silloin ilmasta että se oli "jotenkin sähköinen" tai painostava.
Se oli juuri "matrixvihreä". Sitten on vielä sumea muistikuva tästä "takana tulevasta valojuovasta". Minusta se oli palleron muotoinen enemmän kuin mikään tavallinen juova. Ehkä enemmän erillään kuin tuo lehtijuttu antaa ymmärtää. Sellainen oli selkeästi se enonkin näkemä parisen viikkoa aiemmin. Ja siinä välähti jokin, en muista kummassa. Selostin tämän aikoinaan monta kertaa toisille, mutten millään muista enempää.
Tuskin raketin laukaisuvalo näkyy Venäjältä Suomen yli ties minne.. Se räjähdys mikä lie olikaan täytti samassa koko taivaan valollaan. Siis todellakin massiivinen ilmiö! Ihan kuin hetkeksi olisi tullut päivä!
Lehdet vaikenivat paitsi tämä yksi. Kuten tavallista ilmiö kuitataan muutamalla rivillä jossain lehden alakulmassa, ettei vaan kukaan asiasta tietämätön sattuisi lukemaan juttua.
Luullaanko kansalaisia tosiaan niin tyhmiksi, että pitäisi uskoa jonkun venäläisen pikkuraketin aiheuttavan tällaisen ilmiön..?
Miksi meillä ei ole puolueettomia, avoimia, tieteelle nöyriä tutkijoita? Mitä tiedettä se on, että selitetään kaikki vaan samalla tavalla tutkimatta edes koko asiaa kunnolla? Tällä tyylillä tiede ei olisi koskaan lähtenyt kehittymäänkään!
- joutsen
.. vastaavia oli nähty, enoni ja monet kyläläiset kertoivat mulle nähneensä näitä ilmiöitä.
Eno oli nähnyt täsmälleen samanlaisen vain viikkoja aiemmin. Hänen näkemänsä koostui useammasta valopallerosta. Hän on nähnyt myös valoja isommissa ryhmissä ja ne ovat näkyneet hyvin matalalla, ei taivaalla vaan melko lähellä puita. Samanlaisesta muutkin ovat kertoneet. Mm. isä ja molemmat setäni ovat nähneet kuulemma monta kertaa valopalleroita kylän ilmatilassa, ne ovat laskeutuneet järven jäälle ja lähteneet pois; jäähän jäi kookkaita, täydellisen ympyränmuotoisia paksun jään läpäiseviä avantoja. Paikalla kävi useita tutkijoita.. järven pohjasta ei kuitenkaan löytynyt mitään.
Isoisän veljen vaimo kertoi mulle aika paljon näistä jutuista.. pellolla ja metsän yläpuolella kohti suota näkyi menevän tällaisia valoja 70- luvulla lähes viikoittain. Hän kertoi sateenkaaren värisistä, kirkkaista ja sinertävistä valoista. Sikarinmuotoisista ja lautasista. Niissä oli valoja ja ikkunoita. Ne olivat kiinnostuneet soista ja järvistä.
Samoilla mailla minäkin viime joulukuussa koin sen yöllisen valoshown. Ellei se sitten ollut virvatuli. Toisaalta ei virvatultakaan oikein pystytä selittämään "tieteellisesti". Siinä multa hajosi pankkikortti, talosta meni sulakkeet, kännyt piippaili, patterit poksahteli, talon lämpötila nousi radikaalisti vakka oli pakkanen ja talossa ei ollut verhoja, talon vesipumppu pumppaili itsekseen. Kaikki vielä samaan aikaan. Olo oli kauhea, oksetti kuin varmaan sähköiskun saaneella konsanaan.
Olen näistä kertonut aiemminkin, mutta tämä oli omaa koostettani.. Alan kohta uskoa näihin avaruusveljiimme. Vielä silti pidän muita mahdollisuuksia avoinna. Entä jos alue on tavallista sähköisempi.. ja ilmiöt liittyvät soihin tm.? Selittävätkö ne myöskin kummittelut, sairaat perheet, syövät, kotieläinten oudon käytöksen, yleisen epäonnen? - Astromyymikko
Kaikista raketeista jotka laukaisunsa jälkeen yltävät stratosfääriin asti näkyy valoilmiöitä jotka näyttävät varsin oudoille. Raketeista jää ilmakehään paljon savua ja höyrystynyttä vettä joka korkealla jäätyy lumi ja jääkiteiksi. Ilmakehän äärilaidoilla tällainen jääkide- ja savupilvi hohtaa siihen osuvan valon taittuessa siitä. Pilvet ovat niin korkealla että ne näkyvät todella kauas juuri auringon valon vaikutuksesta, maan pallonpuolisko joka on vielä pimeä (yö) näkee nämä valoilmiöt paljon selvemmin kuin se pallonpuolisko jolla on päivä.
http://www.drsky.com/img/rocket5.jpg
Itse raketin jättämän vanan ja sen leviämisen voi nähdä selkeällä säällä varsin hyvin.
http://www.flutterby.com/archives/photo.cgi?id=1689
http://www.freqofnature.com/photos/mmii1014/index.html
Avaruussukkula Columbian laukaisu
http://skydiary.com/gallery/launch/030102columbia1.jpg
http://skydiary.com/gallery/launch/030102columbia3.jpg
http://skydiary.com/gallery/launch/030102columbia4.jpg
http://skydiary.com/gallery/launch/030102columbia5.jpg
http://skydiary.com/gallery/launch/071201atlantisgone.jpg
http://skydiary.com/gallery/launch/launch.html
On tietysti selvää että maallikko joka ehkä ensikertaa näkee kyseisen valoilmiön, pitää sitä outona ja se herättää ajatuksia puoleen ja toiseen. Mitään ulkoavaruuden alienien aluksia nämä valoilmiöt öisellä taivaalla eivät kuitenkaan ole.- tvdebug.log
mitä ne venäläisten/neuvostoliittolaisten columbia sukkulat tekevät suomen ilmatilassa?
onko suomessa ja ruotsissa laukausualustoja muille kuin ohjuksille? sateliiteille?
oletko joku disinformaatikko? ;)
todellakin tsunamia ennen iskeytyi muutama meteoriitti jakartaan (ja pariin muuhun kaupunkiin) joka on indonesian pääkaupunki. näitä luultiin ensin pommeiksi mutta selitettiin myöhemmin meteoriiteiksi. tästä uutisoitiin www.verkkouutiset.fi sivuilla ja muistaakseni mtv3 tekstiteeveellä. Tammikuun alussa etsin uutisen uudelleen mutta asiasta ei ollut mitään mainintaa suomeksi.
www.thejakartapost.com/detailweekly.asp?fileid=20041220.@04
http://www.atsnn.com/story/106017.html
että semmosta... - kantaa
tvdebug.log kirjoitti:
mitä ne venäläisten/neuvostoliittolaisten columbia sukkulat tekevät suomen ilmatilassa?
onko suomessa ja ruotsissa laukausualustoja muille kuin ohjuksille? sateliiteille?
todellakin tsunamia ennen iskeytyi muutama meteoriitti jakartaan (ja pariin muuhun kaupunkiin) joka on indonesian pääkaupunki. näitä luultiin ensin pommeiksi mutta selitettiin myöhemmin meteoriiteiksi. tästä uutisoitiin www.verkkouutiset.fi sivuilla ja muistaakseni mtv3 tekstiteeveellä. Tammikuun alussa etsin uutisen uudelleen mutta asiasta ei ollut mitään mainintaa suomeksi.
että semmosta...alkuperäiseen tapaukseen, olen nähnyt kymmenkunta rakettilaukaisua itänaapurinpuolelta. Itse asun itäsuomalaisessa kaupungissa ja laukaisupaikka on vain muutaman sadan kilometrin päässä Suomen rajasta. Laukaisut näkyvät välillä hyvin. Yleisimpiä kuvioita ovat spiraalimaiset pilvimuodostelmat. Muistan hyvin 80-luvun puolivälissä yhden laukaisun, jossa raketin vaiheet loppuunkäytettynä paloivat ilmakehässä. Ne näkyivät toista tuntia keltaisena loistavana pallorykelmänä, joka laski hiljaa kohti horisonttia. Myöskin vielä 80-luvulla Neukut tekivät barium-kokeita, joissa he laukaisivat raketilla bariumpilven yläilmakehään. Ne näkyivät selvästi vihreää valoa loistavina, mitä erilaisimpina pilviläntteinä. Miltei joka laukaisusta on ollut UFO-havaintoja seuraavan päivän lehdessä. Myöskin aina välillä näkyy satelliitin ilmakehään syöksyjä. Ne näyttävät kirkkailta tähdenlennoilta, mutta ovat yleensä varsin monivärisiä. Yleisin on vihreänä palava satelliitti. Ilmiön aikana se voi myös välähdellä, tai hajota useammaksi kappaleeksi. Tarkennettakoon, että en dissaa UFO-havainnon tekijöitä. Vaikka en itse ole varsinaista UFO-havaintoa tehnytkään, en kiellä, etteikö sellaisia voisi olla olemassa. Siis tarkoitan nimenomaan ns. lentäviä lautasia tms. Pidän niitä varsin mahdollisina.
- Jarkki
Yksikään raketinlaukaisu ei näyttänyt kyseiseltä tapaukselta. Itse en paljon ufoista perusta, mutta ihmettelen miksi ei mitään kommenttia lehdistä löytynyt, vaikka varmasti yli 50000 ihmistä ilmiön näki. Olisi luullut kiinnostavan esim. iltpäivälehtiä.
Ihme ettei ole samanlaisia tapauksia ollut 10vuoteen uudestaan. - joutsen
Nuo olivat selkeästi raketeista tulleita valoja. Näkemäni oli kuitenkin "pikkasen" eri luokan valoilmiö.
- joutsen
kantaa kirjoitti:
alkuperäiseen tapaukseen, olen nähnyt kymmenkunta rakettilaukaisua itänaapurinpuolelta. Itse asun itäsuomalaisessa kaupungissa ja laukaisupaikka on vain muutaman sadan kilometrin päässä Suomen rajasta. Laukaisut näkyvät välillä hyvin. Yleisimpiä kuvioita ovat spiraalimaiset pilvimuodostelmat. Muistan hyvin 80-luvun puolivälissä yhden laukaisun, jossa raketin vaiheet loppuunkäytettynä paloivat ilmakehässä. Ne näkyivät toista tuntia keltaisena loistavana pallorykelmänä, joka laski hiljaa kohti horisonttia. Myöskin vielä 80-luvulla Neukut tekivät barium-kokeita, joissa he laukaisivat raketilla bariumpilven yläilmakehään. Ne näkyivät selvästi vihreää valoa loistavina, mitä erilaisimpina pilviläntteinä. Miltei joka laukaisusta on ollut UFO-havaintoja seuraavan päivän lehdessä. Myöskin aina välillä näkyy satelliitin ilmakehään syöksyjä. Ne näyttävät kirkkailta tähdenlennoilta, mutta ovat yleensä varsin monivärisiä. Yleisin on vihreänä palava satelliitti. Ilmiön aikana se voi myös välähdellä, tai hajota useammaksi kappaleeksi. Tarkennettakoon, että en dissaa UFO-havainnon tekijöitä. Vaikka en itse ole varsinaista UFO-havaintoa tehnytkään, en kiellä, etteikö sellaisia voisi olla olemassa. Siis tarkoitan nimenomaan ns. lentäviä lautasia tms. Pidän niitä varsin mahdollisina.
Ei varmaan neukut edes kerro "viimeisimmistä kokeistaan", saattaa hyvin olla että ovat testailleet jotain Suomenkin ilmatilassa (toivottavasti vahingossa..) tai on ainakin näkynyt Suomen ilmatilassa. Raketti se ei varmasti ollut.
Tai mistä sen tietää mitkä härveli sieltä ilmakehään tippui.. Eihän meille koskaan kerrota mitään:( - Astromyymikko
tvdebug.log kirjoitti:
että semmosta...Kukaan ei väittänytkään että raketteja laukaistaisiin Suomen ilmatilaan tai ilmatilasta/maaperältä. Mietippä itse hetki miten kauas satojen kilometrien korkuinen ja monien neliökilometrien suuruinen raketin jättövana näkyy kun siihen vielä heijastuu auringonvalo. Esim. tavallinen ukkospilvi on reilusti yli kymmenen kilometriä korkea ja näkyy todella kauas.
Venäjältä lähetetyt kantorakettien ja ohjuskokeilujen aiheuttamat valoilmiöt näkyvät jopa Ruotsissa asti. Että silleen! - joutsen
Astromyymikko kirjoitti:
Kukaan ei väittänytkään että raketteja laukaistaisiin Suomen ilmatilaan tai ilmatilasta/maaperältä. Mietippä itse hetki miten kauas satojen kilometrien korkuinen ja monien neliökilometrien suuruinen raketin jättövana näkyy kun siihen vielä heijastuu auringonvalo. Esim. tavallinen ukkospilvi on reilusti yli kymmenen kilometriä korkea ja näkyy todella kauas.
Venäjältä lähetetyt kantorakettien ja ohjuskokeilujen aiheuttamat valoilmiöt näkyvät jopa Ruotsissa asti. Että silleen!Voi raketin valo näkyä toki Ruotsiin Venäjän puolelta, mutta valaiseeko se illan hämärän tai yötaivaan lähestulkoon päivää vastaavaksi koko alueelta? Siis niin että näet hetken metsässäkin kulkea?
Ohjuskokeiluista en tiedä yhtään mitään. Varmaan se on mahdollinen, jopa todennäköinen.
Osaisitko sanoa sitten jotain tähän. Tiedän monia (mm. mummo) jotka näkivät 30- luvun alussa Tampereen lähetyvillä äänettömästi kulkevan sikarinmuotoisen "objektin" metsän yläpuolella. Se oli valko-hopeinen ja "veti perässään" jotain pienempää "objektia". Siinä ei ollut ulokkeita. En näet tiedä tekniikasta juuri mitään, ei varmaan mummokaan tai hänen veljensä. Mitähän vaihtoehtoja ufoille olisi.. ilmalaiva, kuumailmapallo tm.?
- Vihreä valopallo
Melko kauan aikaa on kulunut, kun joku on tätä komentoinut. Mutta itseäni on jäänyt vaivaamaan asia todella. Havaintopaikka Mikkeli - Sinirinnankatu. Näin saman valoilmioön ja ilma oli täysin kirkas - ei pilviä, tumma taivas kellon ollessa varmaan noin 18-20. Koko taivas muuttui aluksi täysin "matrixvihreäksi". Sitten noin jalkapallon kokoinen äärettömän kirkas vihreä valo eteni ylitseni... karttaan sidottuna valopallo eteni koillisesta lounaaseen. Valoiolmiäö kesti noin max 2 sekuntia. Mitään ääntä ei kuulunut. Korkeutta on mahdoton arvioida. Mutta muistan elävästi, kun Sinirinnakadulla (joka on todella korkea mäki) olin ja horisontista näin valopallon tulevan suraan kohden minua... meni ylitseni ja katosi horisonttiin lounaaseen - ja talvinen pimeys tuli taas. Oli meinaan niin epätavallinen kokemus - että edelleen mietityttää... mitä näin?
- aikakone.
Mielenkiintoinen,googlasin vihreä valopallero ja tulostakin tuli.Et lienee ainut samanlaisen valopallon näkijä.Kulkija kummallinen on ollut.En osaa sanoa mistä moinen palleroinen on tupsahtanut näköpiiriisi.Hyvä että toit sen tänne s.24 palstan murjottavaksi,kommentit saattavat olla todella ilkeitä,koetä kestää,olen henkessä mukana.
Ai niin tuossa tuloket:
http://www.google.fi/search?sourceid=navclient&aq=0h&oq=&hl=fi&ie=UTF-8&rlz=1T4FTSA_fi___FI382&q=vihreä valopallero
Ja mukavaa lauantai illan jatkoaD - ala-aste käyty
aikakone. kirjoitti:
Mielenkiintoinen,googlasin vihreä valopallero ja tulostakin tuli.Et lienee ainut samanlaisen valopallon näkijä.Kulkija kummallinen on ollut.En osaa sanoa mistä moinen palleroinen on tupsahtanut näköpiiriisi.Hyvä että toit sen tänne s.24 palstan murjottavaksi,kommentit saattavat olla todella ilkeitä,koetä kestää,olen henkessä mukana.
Ai niin tuossa tuloket:
http://www.google.fi/search?sourceid=navclient&aq=0h&oq=&hl=fi&ie=UTF-8&rlz=1T4FTSA_fi___FI382&q=vihreä valopallero
Ja mukavaa lauantai illan jatkoaD"henkessä" ja "Ai niin tuossa tuloket:"
Opettele juippi vielä, kyllä se siitä lähtee. - aikakone.
ala-aste käyty kirjoitti:
"henkessä" ja "Ai niin tuossa tuloket:"
Opettele juippi vielä, kyllä se siitä lähtee.Ja olikos sulla asian suhteen mitään mielipidettä.Mene oppimaan omaa elämää,älä roiku täällä muita mollaamassa hus,hus.
Vilkaise peiliin.... - Anonyymi
aikakone. kirjoitti:
Ai niin tuossa tuloket:
Ja mukavaa lauantai illan jatkoaDMinäkin muistan tuon hyvin. Olin luistelemassa Mikkelin Lyseon kentällä ja vihreä valopallo näytti olevan hetken paikallaan Lyseon katon kohdalla. Sen jälkeen se lähti todella nopealla vauhdilla kohti kaakkoa. Matrix vihreä pallo, todella outo ilmiö. Tuttavat Mäntyharjulta kertoivat myös samasta asiasta sillä suunnalla. En todellakaan ollut ainoa silminnäkijä ja tu edellinen tarina tukee tätä !
- Drakanin
minä ajoi autolla josku 16.40 aikaan 9.1.1993 kun näin vihreän pallomaissen ilmiön itäisellä taivaalla se näky n.2 sekutiin ja ihan niinkuin jakautuis, ei kyllä vaikutanut miltään raketilta. se nyt jää edeleen arvotukseski mikä tämä valo ilmiö oli, kuka sen teki/lähetti
- Suokaasua.
Suokaasua.
- nr.554434
Näin saman ilmiö jo vuonna 1937. ei ollut vaan vätikuvia tallennettavaksi. Eihän noissa mitään ihmeellistä ollut silloinkaan, vaan ihan jokapäiväisiä ilmiöitä.
Useimmat muutkin täältä Niuvanniemestä ovat niitä nähneet ja monet näkevät jatkuvasti joka päivä. Tulkaa katsomaan jos ette usko. - ss
Taisin nähdä tämän valoilmiön. Olimme tulossa hiihtämästä ja taivaalla meni kirkkaan vihreä valo jossa oli häntä. Mediassa kerrottiin sen olleen avaruusromua joka paloi ilmakehässä.
- Anonyymi
venäjän ohjus ja raketti teknologia on , niin kehittynyttä että outoja valoilmiöitä näkyy silloin tällöin., myös f-35 on kuin 2 taso propellikone venäläisiin hävittäjiin verrattuna.
- Anonyymi
Kuulostaa ihan neuvostoliittolaiselta skalaariaseteknologialta.
- Anonyymi
Näin sen saman valon taisi tosin olla vuonna -83 mutta eihä se asiaa muuta. Ihmettelimme sitä yhdessä pitlkään mutta ei se siitä kummentunu. Nyt kun siitä luvin niin tuli vaan mieleen. olisko ollu joku juhannuksen aikoihin.
- Anonyymi
Jäi siitä mieleen kun kävin eka kertaa riiuulla ja vähän kuksastiin sammalikossa. Tuli vaan keltiäisiä housuun ja kirveli pahasti. poikaystävä pyyhkäisi lepän lehdillä niitä poies mutta ei paljoo aittanu kahteen yöhön.
Sellaanen ufokoemus oli ja melko järkky tosiaan.
- Anonyymi
2012 Tiirismaan radiomaston (Suomen korkein masto / rakennus) luona lenteli syyspakkasten aikaan sellainen punertava sikari jossa oli 6-7 valopalloa peräkkäin ikäänkuin ikkunoina tai lamppuina. Sain siitä kaksi selkeää kuvaa. Kuvat löytyy jostakin vanhasta sähköpostistani. Pitää joskus kaivella ne esiin. Joku keksi täällä muistaakseni kutsua sitä lentokonekuvaksi valotettuna hitaasti. Muuten toimiva selitys mutta kun se oli paljaalla silmälläkin sikarinmallinen eikä lentokone.
- Anonyymi
Mainitsen vielä että jos kohde lenteli maston luona miltä se Lahdesta päin vesijärven rannalta näytti, niin se oli kooltaan puolet maston pituudesta eli jopa 250 metriä. En enää muista oliko siitä havaintoja sitten paikallisessa lehdessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mainitsen vielä että jos kohde lenteli maston luona miltä se Lahdesta päin vesijärven rannalta näytti, niin se oli kooltaan puolet maston pituudesta eli jopa 250 metriä. En enää muista oliko siitä havaintoja sitten paikallisessa lehdessä.
Voe ku jännää 250 meetteriä pitkiä sikaareita. Ne on aika tavallisia täällä meillä mutta ei jokapäivääsiä. kerro lissee! Meikä ei polta eikä kovin paljoo juo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh801965Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971683- 1581270
- 59698
- 225697
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6656- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472