Luovuus ja juovuus

Taiteilija

Olen ammatiltani taiteilija. Välillä mulla on sellainen luova kausi jolloin saan paljon aikaan.

Toisinaan taas kuvioon tulee juova kausi jolloin juon monta viikkoa putkeen niin että maksa vinkuu.

Se on meidän luovien ihmisten ammattitauti tuo alkoholi.

20

1513

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elmo

>>Se on meidän luovien ihmisten ammattitauti tuo alkoholi. >>

Teidän on mentävä työterveysasemalle. Siellä erikoislääkärit hoitavat ammattitauteja.

• HÖPÖHÖPÖ

Moi!

Olen ollut nyt 17-vuotta töissä eräässä isossa Suomalaisessa teatterissa(tekniikan puolella),
      ja voin sanoa,että te "taiteilijat" käytätte
      tuota pelkkänä keinona selittää alkoholismianne!
      Muka taiteilijoilla on niin rankkaa,pitää olla luova,teidän ammattikuntanne raja terveiden/hullujen välillä on häilyvä,taiteilijalla on oikeus juoda jne....
      PASKAA!!!
      Kyllä te olette ihan samanlaisia kuin "tavis"-alkoholistitkin.
      Teidän ammattikuntanne on niin ylinarsisteja.
      Mikään ei kuulosta hienommalta,kuin se että teitä kehutaan.
      Voi helvetti sentään,hommatkaa elämä!

• Tiedeopiskelija

Juova taiteilija liittää siihen juomiseen jotain juomaromantiikkaa, mikä kierosti käännetään sankaruudeksi - juoppo, mutta nerokas renttu naissankari taiteilija. Tosiasia on että ollaan vain vastuuttomia ja alkoholisoituneita kakaroita.

Totta myös tuo ällöttävä narsismi. Liian monta kertaa olen ollut taiteilijoiden seurassa, joiden ainoat puheenaiheet ovat omat teokset. Kuulin tositarinan kirjailijasta. Kirjailija tapasi vanhan tuttunsa ja pidemmän aikaa kertoi hänelle kuinka hyvää itselleen kuuluu. Lopulta hän kysyi myös kaverinsa kuulumisia - "mitäs sulle kuuluu, joko olet lukenut mun uusimman kirjan".

• Taiteilija
        Tiedeopiskelija kirjoitti:

Juova taiteilija liittää siihen juomiseen jotain juomaromantiikkaa, mikä kierosti käännetään sankaruudeksi - juoppo, mutta nerokas renttu naissankari taiteilija. Tosiasia on että ollaan vain vastuuttomia ja alkoholisoituneita kakaroita.

Totta myös tuo ällöttävä narsismi. Liian monta kertaa olen ollut taiteilijoiden seurassa, joiden ainoat puheenaiheet ovat omat teokset. Kuulin tositarinan kirjailijasta. Kirjailija tapasi vanhan tuttunsa ja pidemmän aikaa kertoi hänelle kuinka hyvää itselleen kuuluu. Lopulta hän kysyi myös kaverinsa kuulumisia - "mitäs sulle kuuluu, joko olet lukenut mun uusimman kirjan".

Nuo kommentit kertovat rahvaiden kansalaisten surkeasta tietämättömyydestä, sivistymättömyydestä ja mauttomuudesta.

Itse juuri sopivassa nousuhumalassa saan ne parhaat virikkeet työhöni.

Ilman taidetta ei olisi kulttuuria, ilman kulttuuria ihminen olisi henkisesti köyhä.

Tavallinen rahvas ei voi käsittää eikä ymmärtää meidän merkitystä yhteiskunnassa.

Kyllä taiteilijalla on oikeus välillä vähän siemailla viiniä hyvässä seurassa. Kulinarismi ja nautinto hyvän ruoan kanssa, se on parasta elämää, ja kaikki siitä pitää. Jos joku onneton ei pidä, niin ei voi mitään.

• Taiteilija
        Taiteilija kirjoitti:

Nuo kommentit kertovat rahvaiden kansalaisten surkeasta tietämättömyydestä, sivistymättömyydestä ja mauttomuudesta.

Ilman taidetta ei olisi kulttuuria, ilman kulttuuria ihminen olisi henkisesti köyhä.

Tavallinen rahvas ei voi käsittää eikä ymmärtää meidän merkitystä yhteiskunnassa.

Kyllä taiteilijalla on oikeus välillä vähän siemailla viiniä hyvässä seurassa. Kulinarismi ja nautinto hyvän ruoan kanssa, se on parasta elämää, ja kaikki siitä pitää. Jos joku onneton ei pidä, niin ei voi mitään.

Haluaisin vielä lisätä, että mulla on välillä näitä luovia kausia ja välillä juovia kausia.

Tavallaan näiden eri kausien välinen jännite synnyttää jotain kitkaa joka toimii polttoaineena taiteellisten inspiraatioiden synnylle.

En ole alkoholisti, en juoppo enkä alkoholin väärinkäyttäjä. Nuo on rahvaan syytöksiä. Säälittäviä syytöksiä.

• Tiedeopiskelija
        Taiteilija kirjoitti:

"surkeasta tietämättömyydestä, sivistymättömyydestä ja mauttomuudesta." "Kyllä taiteilijalla on oikeus välillä vähän siemailla viiniä hyvässä seurassa.

Alkuperäinen kirjoittaja kertoi monien viikkojen juomaputkista. Eikö se kerro mauttomuudesta ja sivistymättömyydestä? Eikö se suorastaan kerro alkoholiongelmasta?

Kenellä tahansa on oikeus nauittia viinistä hyvässä seurassa. Totta kai myös on oikeus dokata vaikka itsensä hengiltä. Kyse oli siitä miten typerillä kommenteilla ihmiset puolustelevat juomistaan, vaikka kyseessä olisi alkoholiongelma.

Minä en ole kateellinen yhtään kenellekään. Olen hyvä omassa jutussani ja se riittää. Vaikka arvostan taiteita, on taiteilijoiden narsismi välillä ällöttävää.

• oikeaan
        Tiedeopiskelija kirjoitti:

"surkeasta tietämättömyydestä, sivistymättömyydestä ja mauttomuudesta." "Kyllä taiteilijalla on oikeus välillä vähän siemailla viiniä hyvässä seurassa.

Alkuperäinen kirjoittaja kertoi monien viikkojen juomaputkista. Eikö se kerro mauttomuudesta ja sivistymättömyydestä? Eikö se suorastaan kerro alkoholiongelmasta?

Kenellä tahansa on oikeus nauittia viinistä hyvässä seurassa. Totta kai myös on oikeus dokata vaikka itsensä hengiltä. Kyse oli siitä miten typerillä kommenteilla ihmiset puolustelevat juomistaan, vaikka kyseessä olisi alkoholiongelma.

Minä en ole kateellinen yhtään kenellekään. Olen hyvä omassa jutussani ja se riittää. Vaikka arvostan taiteita, on taiteilijoiden narsismi välillä ällöttävää.

Vain raukka perustelee juomistaan ammatillaan.
        Luovia ihmisiä löytyy pilvin pimein, luovuus on jotain muuta kuin taiteilijaksi itsensä nimeäminen. Erittäin monet "taiteilijat" ovat lapsellisia, huomiota haluavia narsisteja ja siksi myös alkoholiongelmaisia.

• Tiedeopiskelija
        oikeaan kirjoitti:

Luovia ihmisiä löytyy pilvin pimein, luovuus on jotain muuta kuin taiteilijaksi itsensä nimeäminen. Erittäin monet "taiteilijat" ovat lapsellisia, huomiota haluavia narsisteja ja siksi myös alkoholiongelmaisia.

Niin, nykyään voidaan vaikka kiduttaa kissa hengiltä ja onanoida sen päälle ja nimittää sitä taiteeksi. Välillä täytyy dokata pari viikkoa että jaksaa taas luoda uutta taidetta, onhan kissan päälle onanointi merkittävää yhteiskunnallista kulttuuria edistävää toimintaa.

Jos ihminen on narsisti, hän ei huomaa sitä itse eik tajua että se on luonteen sairaus. Mutta tämähän on rahvaan kateellista ja säälittävää panettelua.

• Tulittaja
        oikeaan kirjoitti:

Vain raukan tarvitsee perustella juomistaan. Mikäli ei pysty hyväksymään käyttävänsä alkoholia sen itsensä takia vaan jonkun muun päämäärän ei tunne itseään.
        Alkoholi voi olla apuväline, mutta jos se päästetään luovuus-prosessin luojaksi, on vääryys ottanut vallan toimesta (jos joku on niin lapsellinen, että haluaa mainita "tekotaiteellisesta" kielestäni, niin huh huh).
        Eikö erittäin monet IHMISET ole lapsellisia huomiota haluavia narsisteja, nämä ainekset silti tuskin pelkästään riittävät tekemään kenestäkään alkoholistin.

• ELMO

Onko kaikki taidetta, joka on taiteeksi tarkoitettu. Jos näin on, ei taiteilijan tarvitse olla juomari, eikä luova ihminen. Riittää kun hän on tavallinen ihminen, joka halutessaan rakentaa itselleen lavasteet ja syyn juoda.

"Toisinaan taas kuvioon tulee juova kausi jolloin juon monta viikkoa putkeen niin että maksa vinkuu.
      Se on meidän luovien ihmisten ammattitauti tuo alkoholi".

• Luoja.

Olen itsekin ammatiltani luovassa työssä, enkä siihen alkoholia tarvitse.
      Se ei liity ammattiin paskan vertaa!

• minusta

Luovat ihmiset kuten minä, ja sinä kärsivät alkoholista siitä yksinkertaisesta syystä että olemme kaikinpuolin herkempiä sekä vastaanottamaan maailmaa että kärsimään toisten tyhmyyden synnyttämästä ahdistuksesta.

Itse ainakin huomaan kerta toisensa jälkeen järkyttyneenä ihmetteleväni voiko maailmassa tosiaan olla niin suuri määrä täysin aivottomia ihmisiä joiden tehtävä on porskuttaa läpi elämänsä ilman ainuttakaan pysäytystä itsensä eteen. Eli sen totuuden eteen että maailma on lineaarinen yhtälö, jossa voi toimia itsekkäästi tai oikein.

Taiteilijana aistin herkemmin ympärillä olevan ja ahdistun keskivertoa herkemmin milloin mistäkin, onhan totta että maanisdepressiiviset oireet kulkevat käsikädessä luovuuden kanssa.

Noita ahdistuksiani, ja itseeni kohdistuvia odotuksia paetakseni avaan iltaisin sen olut pullon jotta voin istua tv:n ääreen kuten miljoonat kanssa ihmiset, voin katsoa jotain tositeevee soopaa ilman, että kritisoisin ja jäsentelisin kaikkea näkemääni.

Eli vain tuon oluen tai alkoholin avulla voin rentoutua kuten kanssaihmiset tekevät tyhjentäessään pään töiden jälkeen pelkällä tv:n tuijottelulla, minun ja ehkä muidenkaan luovien ihmisten pää ei tyhjene, ilman että sinne kaataa jotain puudutetta.

Kun Taiteilija taiteilee alkoholia ei voi nauttia suuria määriä, koska tekeminen alkaa tökkiä. Kun saa työn valmiiksi pää on niin käsittämättömän täynnä ettei nollaus onnistu kuin alkoholilla... tosin ennen tein saman rajulla liikunnalla, joka lopulta johti loukkaantumiseen. että jäljelle jäi vain alkoholi ja minä.

• KKK

provosointisi on liian näkyvä, jotta se johtaisi kunnon keskusteluun

• Tiedeopiskelija

Muilla ei sitten tätä kykykä kokea herkästi ole? Taas nähdään jonkun tyhjänpäiväisen artistin suuri narsismi.

• Joonatan

mutta en iloinenkaan useinmiten näin luovat ihmiset kuin sinä (väität) olevasi,kohtaavat ennenaikaisen kuoleman,jos (luovuuta) välillä haetaan pullosta).Mutta jos väittät näin,onhan sitä luovuutta ALKOSSA.Taitaapa olla mullakin ammatitauti,vaikka en ole luonut kuin santaa.Sinä itse tiedät sen parhaiten,onko ammattitauti vai ei.Toivon sinulle pitkää,luovaa kautta,mutta en pitkää juovaa kautta.Nyt luomaan.

• normaali juoppo

Minkälainen on ihminen,joka ei ole luova?
        Missä kulkee luovuuden ja luovuttomuuden raja?
        En ole tavannut luovutonta ihmistä,jokainen pystyy luomaan jotain,ennemmän tai vähemmän.

• ----------

Hei!

Vieläpä haluaisin lisätä hieman.
      Teatterissa työskentelyssäni olen saanut läheltä seurata taiteilijoiden työskentelyä.
      Välillä he ovat kuin pikkulapsia,jotka hakevat tukea jokaisesta vastaantulijasta.
      Välillä taas niin voimiensa tunnossa,että kenellekään ei haluta puhua.
      Ja todellakin,olen useasti nähnyt,kuinka näyttelijät joko ovat krapulassa,humalassa tai nousuhumalassa mennessään näyttämölle.
      Mutta sehän annetaan anteeksi heille ja kuitataan jopa naurulla!!!!
      Olen jopa todistanut tapaust,jossa eräs kärkipään näyttelijä oli tunti ennen esitystä sammuneena!!!
      Missä muualla työpaikalla katsottaisi tuollaista läpi sormien???
      Mutta,"taiteilijathan" saavatkin hakea luovuuttaan tajuntaa laajentavilla keinoilla,näin he saavat syvällisemmän esityksen aikaiseksi.....joo joo;(
      Jos mietitte esim. Suomalaisia näyttelijöitä,taidemaalareita,ohjaajia,lavastajia jne. "luovaa" työtä tekeviä,niin eiköhän sieltä löydy iso prosentti alkoholin suurkuluttajia.

• kamu

Luulisi,että taiteilijoiden elämässä vapaus olisi tärkeintä.Viinalla ja vapaudella ei ole muuta yhteistä kuin alkukirjain.Loppupelissä olette onnettomia.Alkoholismia on vain niin vaikea paeta.Hyvää kevättä

• taiteilijatar A

Minäkin olen taiteilija, ja ikäväkseni olen huomannut, että paikkaan omaa keskinkertaisuuttani alkoholilla. Surullisinta tässä lienee se, että ne kännissä tehdyt työt ja ideat myy eniten.
      Miksi siis lopettaisin alkon käytön??

• Näreet Nähty

Alkoholistista löpinää puhua "taiteellisesta luovuudesta" joka vaatii alkoholia.
      Juoppo on juoppo oli se sitten kirvesmies, kotiäiti, lääkäri tai vaikkapa taiteilija.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe