Tärinä..

Chihu

Miksi Chihu tärisee, tai vapisee? Onko se jotakin ominaista justiin rodulle ja mistähän se johtuu?

14

5629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2chihut

      Voi täristä kylmästä tai muuten jännittää ja tietysti jotain muuta syytä siihen voi etsiä vaikka jos koira sairaana.
      Toiset chihut saattavat jännittää tilanteita esim vieraiden ihmisten / koirien kohtaamista niin että jännittävät tai jokin pelottava/ uhkaava asia saa ne tärisemään. Varsin kummallisissa tilanteissakin voivat täristä.

      • Chihu.

        meillä on ollut pentu viikon ja just mietin että vähän alkaa erottamaan tän tärinän ja tulkitsemaan pennun tunteita. Mutta onko tämä tyypillistä chihulle? Enkä kyllä vielä osaa erottaa kaikkia mielentiloja. minusta pentu ei itse edes tiedä omia tuntemuksiaan.


      • vieras
        Chihu. kirjoitti:

        meillä on ollut pentu viikon ja just mietin että vähän alkaa erottamaan tän tärinän ja tulkitsemaan pennun tunteita. Mutta onko tämä tyypillistä chihulle? Enkä kyllä vielä osaa erottaa kaikkia mielentiloja. minusta pentu ei itse edes tiedä omia tuntemuksiaan.

        hei

        kaikilla kääpiökoirilla on fyysinen ominaisuus tuohon tärinään. mulla on Amerikankääpiöterrieri ja olen kahdelta eläinlääkärilstä kysynyt tästä asiasta, vaan eivät ole muuta osanneet vastata, kuin että on fyysinen ominaisuus.

        itte oon aivan kyllästetty noistaq ihmisten kommenteista; että paleleeko se ja voi pientä kun on kylmä!


      • mie
        vieras kirjoitti:

        hei

        kaikilla kääpiökoirilla on fyysinen ominaisuus tuohon tärinään. mulla on Amerikankääpiöterrieri ja olen kahdelta eläinlääkärilstä kysynyt tästä asiasta, vaan eivät ole muuta osanneet vastata, kuin että on fyysinen ominaisuus.

        itte oon aivan kyllästetty noistaq ihmisten kommenteista; että paleleeko se ja voi pientä kun on kylmä!

        se on ihan sika ärsyttävää ku ihmiset tulee lässyttää et voikun on kylmä ja blaa blaa blaa.. mut mul on chihuahuan lisäks iso sekarotunen ja se tärisee enemmän ku tuo pikkarainen.. on nuo hauskoja otuksia :)


      • 2chihut
        vieras kirjoitti:

        hei

        kaikilla kääpiökoirilla on fyysinen ominaisuus tuohon tärinään. mulla on Amerikankääpiöterrieri ja olen kahdelta eläinlääkärilstä kysynyt tästä asiasta, vaan eivät ole muuta osanneet vastata, kuin että on fyysinen ominaisuus.

        itte oon aivan kyllästetty noistaq ihmisten kommenteista; että paleleeko se ja voi pientä kun on kylmä!

        Kirjoitit "itte oon aivan kyllästetty noistaq ihmisten kommenteista; että paleleeko se ja voi pientä kun on kylmä! "

        Kyllästyttikö myös minun kommenttini kun sanoin että kylmästäkin koira tärisee ?

        Itselläni on 2 Chihua ja tottakai he tärisevät jos niillä on oikeasti kylmä! Mutta myös paljon muustakin voivat täristä kuten jo kirjoitin aiemmin.
        Minä myös kuulen paljon että "vain kylmästä" koira tärisee. So what, antaa ihmisten kommentoida, ei niistä tarvi välittää, kauhistelkoon ihan rauhassa "(kamala omistaja kun palelluttaa koiransa)".


    • TäriseväKääkkä

      Juu täälläkin kääpiöpinseri tärisee silloin tällöin, ihan lämpimissä sisätiloissa.
      Ei aina se tärinä pelkästään kylmästä johdu...:)

      Ei kannata huolestua, se on aivan normaalia. ( tosin syytä en tiedä )

    • chihuja

      Chihu tärisee (paitsi kylmästä), myös usein kun on tilanteessa joka ei sitä miellytä.
      Esim. jotkut chihut joita ei ole kauheasti kanniskeltu, tärisevät sylissä kun haluavat alas.
      Kärsimättömät tärisevät kun joutuvat hetken odottamaan ruokaa jne. jne.
      Hyvin tyypillistä chihuille tuo tärinä.

    • Bulla

      Jostakin koiraohjelmasta kuulin, että chicu tärisisi myös siksi, että sillä on nopea aineenvaihdunta? Tiedä sitten, että onko totta..

      Vaikka menee vähän ohi rodun, mutta meillä ainakin tiibetinspanieli tärisee innostuessaan, pelätessään ja ollessaan kylmissään. Sitten kaikki kyselee "miks toi tärisee?", kun jätkö innostuu ihmisen näkemisestä.. Joo, se innostuu. Ja aika moni muukin pikkukoirarotu tutisee ilman syytä (;

    • tärinätorina

      Koira poistaa huonoa energiaa tärisemällä.

    • kilpparitärinä

      "kaikilla kääpiökoirilla on fyysinen ominaisuus tuohon tärinään"

      Ööö, häh? Ei kyllä ole kaikilla, tai ei se ainakaan kaikilla ilmene. Mutta anyway.

      Kuten sanottu, monet pikkukoirat tärisee "muuten vaan" ja muita syitä voi olla esim. innostuminen, kylmä, pelko,... Kuitenkin syynä voi olla myös sairaus. Jos koira ei ole pennusta asti tärissyt, niin sitten ottaisin vakavasti huomioon sairauden mahdollisuuden. Esim. omani aloitti tärinän vasta aikuisena ja siltä paljastuikin sitten kilpirauhasen vajaatoiminta.

    • Chihuahuan omistaja

      Meillä on 10 viikon ikäinen chihu-poika, joka puree sormia,jalkoja ja kaikkea mitä suuhunsa saa. Lisäksi murisee, mutta sen häntä on kumminkin koko ajan pystyssä. Onko tämä normaalia käytöstä pennulta? Onko kyseessä hampaide vaihtuminen tai pelkkä leikkiminen vai onko kyseessä jotain muuta?

    • 1 chihu

      joo meijän chihu tärisee ku on innoissaan... :)

    • Tuhnuttaja tuulipuku

      Meillä on kääpiöpinserin pentu ja se tärisee silloin tällöin ilman kummempaa syytä. Sillä ei ole syytä pelätä eikä taatusti ole kylmä. Tärinä tulee nopeissa sykleissä, pari sekuntia tärinää ja pari sekuntia ilman, sitten uusi sykli. Kaverilla jack russelilla oli ainakin pentuna vastaava homma. Syliin ottamisella ei ole mitään vaikutusta.

    • pontsusu

      Meidän chihuahua poika tärisee milloin mistäkin syystä, kylmä tai jotain jänskää tapahtumassa. Nukkuessaa poika ei tärise joten siksi en ole tuosta huolissani.
      Jos tärinä on jatkuvaa niin kannattaa käydä eläinlääkärissä sulkemassa epilepsia ja diabetes pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1342
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe