putkimiehen palkka

ammattimies

mikä mahtaa olla putkimiehen palkka pääkaupunki seudulla. ja mahtaako siellä olla pulaa putkimiehistä.

83

81539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pipefiter

      pulaa on 28€/h

      • ajuri

        hyvä et on itseluottamusta


      • mmmmmmmm

        ei edes paperimies tienaa noin paljoo
        korkeintaan 16e


      • oikea putkimies
        mmmmmmmm kirjoitti:

        ei edes paperimies tienaa noin paljoo
        korkeintaan 16e

        Palkka on 6.50 euroa tunnissa lisät. Lisineen tienaat joku 8 euroa tunti. Ja tää on suoraan tessistä.


      • Palkkakuopassa
        oikea putkimies kirjoitti:

        Palkka on 6.50 euroa tunnissa lisät. Lisineen tienaat joku 8 euroa tunti. Ja tää on suoraan tessistä.

        28 € h kas saat pimeesti vielä kun suomalaisilla on tapana pimeitä töitä ja urakoita tehdeä.


      • jummi jammi
        Palkkakuopassa kirjoitti:

        28 € h kas saat pimeesti vielä kun suomalaisilla on tapana pimeitä töitä ja urakoita tehdeä.

        on 34€ lvi asentaja saa "himmeenä"/h


      • katpuri
        oikea putkimies kirjoitti:

        Palkka on 6.50 euroa tunnissa lisät. Lisineen tienaat joku 8 euroa tunti. Ja tää on suoraan tessistä.

        ite sain markka-aikana helposti 120/h ja kaitpa palkat ovat nousseet muutamassa vuodessa.


      • lvi-asentaja
        oikea putkimies kirjoitti:

        Palkka on 6.50 euroa tunnissa lisät. Lisineen tienaat joku 8 euroa tunti. Ja tää on suoraan tessistä.

        toi tessi määrittelee sen minimi palkan vaan ei sitä mitä yleensä maksetaan... mä aikoinaan sain 25€/h ja ihan valot päällä vaikka ei ollu koulutusta ees, nyt tietenki parempi palkka kun on koulutus jo alla


      • putkinainen
        oikea putkimies kirjoitti:

        Palkka on 6.50 euroa tunnissa lisät. Lisineen tienaat joku 8 euroa tunti. Ja tää on suoraan tessistä.

        haloo tollo! putkimiehistä ja meistä naisista
        on armoton pula ympäri suomea..joten palkat on erittäin harvoin sen verran mitä tes:n on määritelly minimiksi, työnantajat maksavat hyvin jotta saisivat työntekijöitä. Ylitöitä saisi painaa jatkuvasti..palkallani elää hyvin, eikä tarvi joka penniä laskea toki jos aina ostaisi mitä haluaa, menisihän ne rahat hetkessä..;) ja joskus saa luksusta et toi sun 7 egee oli jo aika hyvä...
        hehheh


      • asdasdassfd
        lvi-asentaja kirjoitti:

        toi tessi määrittelee sen minimi palkan vaan ei sitä mitä yleensä maksetaan... mä aikoinaan sain 25€/h ja ihan valot päällä vaikka ei ollu koulutusta ees, nyt tietenki parempi palkka kun on koulutus jo alla

        paljonko putkimiehet saa suurinpiirtein kuukaudessa palkkaa?


      • OIKEA putkimies
        oikea putkimies kirjoitti:

        Palkka on 6.50 euroa tunnissa lisät. Lisineen tienaat joku 8 euroa tunti. Ja tää on suoraan tessistä.

        viime vuoden keskituntiansio 25.50. tänä vuonna tienataankin vähän paremmin. 6 vuotta työkokemusta


      • ................
        oikea putkimies kirjoitti:

        Palkka on 6.50 euroa tunnissa lisät. Lisineen tienaat joku 8 euroa tunti. Ja tää on suoraan tessistä.

        Putkimies tienaa 28€/h Raksalla!!!


    • veikko

      pääsee nippa nappa. 2200 e. Ylitöitä kun teet niin miesten keskiansioihin pääset.

    • putkiasentaja

      enemmän vaikka on hoitoalalla. mutta jos keikkahommiin lähtis niin tilanne muuttuu toisinpäin.

      • putki mies

        asiahan on näin et tuntitöissä(huoltohommat) olevan putkimiehen palkka on nelosryhmässä vajaa 14 muttta ansiot on on aivan eriluokkaa urakassa.kolmospalkkaryhmän palkka urakkaennakko ja isommissa töissä kolmen kk:n välein urakan mittaus.oma henk.koht "ennätys" on isossa hallissa 28e/h ja vuositulot on ollu urakoista riippuen 32000-44000.


      • Kaveri211
        putki mies kirjoitti:

        asiahan on näin et tuntitöissä(huoltohommat) olevan putkimiehen palkka on nelosryhmässä vajaa 14 muttta ansiot on on aivan eriluokkaa urakassa.kolmospalkkaryhmän palkka urakkaennakko ja isommissa töissä kolmen kk:n välein urakan mittaus.oma henk.koht "ennätys" on isossa hallissa 28e/h ja vuositulot on ollu urakoista riippuen 32000-44000.

        Huoltopuolella niitä tunteja revitään, 22 tuntia minimiveloitus, vaikka hommaan menisi 30minuuttia, eli sellasta 10-160 tuntisia päiviä saa, vaikka oikeasti olisit töissä klo 8-14.


      • kaveri211
        Kaveri211 kirjoitti:

        Huoltopuolella niitä tunteja revitään, 22 tuntia minimiveloitus, vaikka hommaan menisi 30minuuttia, eli sellasta 10-160 tuntisia päiviä saa, vaikka oikeasti olisit töissä klo 8-14.

        Eli minimi on 2 tuntia. 16 tuntia ei ole pahakaan per päivä, jos sattuu olemaan helppoja hommia.


      • oikea putkimies
        kaveri211 kirjoitti:

        Eli minimi on 2 tuntia. 16 tuntia ei ole pahakaan per päivä, jos sattuu olemaan helppoja hommia.

        Haloo! Kukaan teistä ei edes nähtävästi tiedä mistä ammatista puhutaan!!

        Putkimiehen ammatista on pulaa varsinkin kun 60-luvulla rakennetiin hirveästi keskustaan taloja ja nyt niiden putkiremontit alkavat.

        Kyllä jos en valehtele niin netto on n. 18/h.
        Ja tuokin on uran aloittelijoille.

        Se joka väittää putkimiehen palkkaa alhaisemmaksi kuin tuo äsken ilmoittamani summa, on täys tohelo.

        Tervetuloa alalle :)


      • taskuun
        oikea putkimies kirjoitti:

        Haloo! Kukaan teistä ei edes nähtävästi tiedä mistä ammatista puhutaan!!

        Putkimiehen ammatista on pulaa varsinkin kun 60-luvulla rakennetiin hirveästi keskustaan taloja ja nyt niiden putkiremontit alkavat.

        Kyllä jos en valehtele niin netto on n. 18/h.
        Ja tuokin on uran aloittelijoille.

        Se joka väittää putkimiehen palkkaa alhaisemmaksi kuin tuo äsken ilmoittamani summa, on täys tohelo.

        Tervetuloa alalle :)

        Haaveita 18€ netto, putkikurssin käynyt joskus aikanani, nyt olen ollut 3 vuotta töissä ja palkka on 10,50. Urakalla on tehty välillä mutta urakka palkkoja ei ole näkyny....


      • Upaawz
        taskuun kirjoitti:

        Haaveita 18€ netto, putkikurssin käynyt joskus aikanani, nyt olen ollut 3 vuotta töissä ja palkka on 10,50. Urakalla on tehty välillä mutta urakka palkkoja ei ole näkyny....

        Kyllähän putkimiehet tienaa, mutta eri asia onkin kuinka kauan. Putkimiehet eivät tule enää kauaa tienaamaan vaikka heitä tarvitaankin vanhojen talojen ansiosta. Putkirunkkareita tulee liika.


      • kaikkea sitä
        taskuun kirjoitti:

        Haaveita 18€ netto, putkikurssin käynyt joskus aikanani, nyt olen ollut 3 vuotta töissä ja palkka on 10,50. Urakalla on tehty välillä mutta urakka palkkoja ei ole näkyny....

        heikosti on urakkaa tehty jos ei ton korkeenmalle oo ansioita saanu.... siinähän kestää jo juopotella ja maata tohon liksaan..


      • putkihommia 3v
        oikea putkimies kirjoitti:

        Haloo! Kukaan teistä ei edes nähtävästi tiedä mistä ammatista puhutaan!!

        Putkimiehen ammatista on pulaa varsinkin kun 60-luvulla rakennetiin hirveästi keskustaan taloja ja nyt niiden putkiremontit alkavat.

        Kyllä jos en valehtele niin netto on n. 18/h.
        Ja tuokin on uran aloittelijoille.

        Se joka väittää putkimiehen palkkaa alhaisemmaksi kuin tuo äsken ilmoittamani summa, on täys tohelo.

        Tervetuloa alalle :)

        kuulehan pässi. se riippuu ihan missä päin suomea oot töissä. se on hienoa jos etellä suomes saat nuon paljon mutta ite saan vajaa 12€ tunti vaikka oon ollu yhtäjaksoisesti yli kolme vuotta töis ja pystyn tekeen sellaasia hommia mitä moni muu ei yit:llä saa tehtyä. revi siitä huumoriä. ja koulutus tietysti on alla.


    • Nimetön

      Jätkät paino tossa puol vuotta urkkahommissa ja hillot nous n.70000e vuosiansiohin,siitä sitten laskee tuntipalkan.

      • Ihmettelijä2

        Sai varmaan painaa niska limassa, kellon ympäri, yöt ja viikonloput, että puolessa vuodessa tienas 70000 €? Saako kysyä millä työnantajalla?


      • MBA......
        Ihmettelijä2 kirjoitti:

        Sai varmaan painaa niska limassa, kellon ympäri, yöt ja viikonloput, että puolessa vuodessa tienas 70000 €? Saako kysyä millä työnantajalla?

        mutta mikä on putkimiehen sivistyksen taso....
        samoja nuijia kun paperitehtaalla. Viikon kohokohta kun joku pierasee ja siitä voidaan vääntää juttua koko viikko. ei se raha ratkaise vaan se ettei ole tyhmä duunari


      • putkiasentaja
        MBA...... kirjoitti:

        mutta mikä on putkimiehen sivistyksen taso....
        samoja nuijia kun paperitehtaalla. Viikon kohokohta kun joku pierasee ja siitä voidaan vääntää juttua koko viikko. ei se raha ratkaise vaan se ettei ole tyhmä duunari

        mikä on sivistyksen taso.ensinnäki on tyhmää arvostella ihmistä sen tittelin takia.se ei merkitse mitää.maailmas on sivistymättömiä ja huonosti käyttäytyviä ihmisiä..se ei riipu tittelistä.viisas ja sivistyny voi olla.teki mitä hyvänsä.ite en oo ikinä halunnu koulussa opiskella.kuitenki mulla on pari tutkintoa..ihme juttu ku aika huonoa mun opiskelu.muuten kyl luen kuitenki paljon ja otan asioista selvää.enkä hauku ihmisiä tyhmäks sen perusteella mitä ne tekee.esim.siivoojia tarvitaan ja kunnioitan ihmistä joka jaksaa sellastaki tehä ja huonolla palkalla..voi kuitenki olla fiksu ihminen.sun sivistyksen taso on aika onneton..ainekaa suvaitsevaisuutta ei oo..mutta ennakkoluuloja kyllä riittä.ja tyhmyyttä sanoa tärkeän työn tekijää tyhmäks.lämpö,vesi ja viemärit..onneks ne on olemassa.


      • putkirunkkari
        MBA...... kirjoitti:

        mutta mikä on putkimiehen sivistyksen taso....
        samoja nuijia kun paperitehtaalla. Viikon kohokohta kun joku pierasee ja siitä voidaan vääntää juttua koko viikko. ei se raha ratkaise vaan se ettei ole tyhmä duunari

        Siinä niitä on taas juppeja, käy ensin kouluja 8 vuotta ja työn saanti eo ole todellakaan varmaa. Sitten istutaan toimistossa 8-16 ja Ollaan niin hienoa puppelipoikaa, että. Ryypätään ku siat ja oksennellaan mökin pihamaalle. Sitten haukutaan duunareita. Mihinköhän tämä maa joutuisi jos kaikki vaan homostelisivat toimistossa ja kukaan ei tekis Kunnon töitä. Siinä tulis toimistohiirellä itku kun vedet menis lattian alle tai ppaskapönttö ois tukossa. Ne ois varmaan että" hyi olkoon eihän tuonne voisi edes mennä". Pitää varmaan soittaa putkimiehelle.

        Että silleen. Toimisto/puppelipoika

        Kuka sun putkes korjaa ja pönttös, mihin kuset ja paskot


      • Kakkosesta tullut
        putkirunkkari kirjoitti:

        Siinä niitä on taas juppeja, käy ensin kouluja 8 vuotta ja työn saanti eo ole todellakaan varmaa. Sitten istutaan toimistossa 8-16 ja Ollaan niin hienoa puppelipoikaa, että. Ryypätään ku siat ja oksennellaan mökin pihamaalle. Sitten haukutaan duunareita. Mihinköhän tämä maa joutuisi jos kaikki vaan homostelisivat toimistossa ja kukaan ei tekis Kunnon töitä. Siinä tulis toimistohiirellä itku kun vedet menis lattian alle tai ppaskapönttö ois tukossa. Ne ois varmaan että" hyi olkoon eihän tuonne voisi edes mennä". Pitää varmaan soittaa putkimiehelle.

        Että silleen. Toimisto/puppelipoika

        Kuka sun putkes korjaa ja pönttös, mihin kuset ja paskot

        No olipas taas vuodatus duunarilta. Haluatko tosiaan että alan luettelemaan listaa asioista joita teillä ei olisi ilman esim. meitä ingenjöörejä? En lähde kyllä siihen.
        Kaikki alat tarvitsevat toisia ja niistä syntyy kokonaisuus. Hammaslääkäri tarvitsee duunaria ja duunari hammaslääkäriä.


      • m.p.l
        MBA...... kirjoitti:

        mutta mikä on putkimiehen sivistyksen taso....
        samoja nuijia kun paperitehtaalla. Viikon kohokohta kun joku pierasee ja siitä voidaan vääntää juttua koko viikko. ei se raha ratkaise vaan se ettei ole tyhmä duunari

        Terve MBA!


        Sä taidat olla insinööri kun noin paljon tiedät duunareista? Taidat kuitenkin jäädä roimasti kakkoseksi vuosituloissa ny putkareille;).


      • Putkari pääkaupunkiseudulla

        Urakkahommissa 3000 näppiin verolliset ansiot ja verottomat korvaukset yhteensä. Urakan ulosmaksu 20e tunti


      • yhyhyhyy

        joo pysy vaan nimettömänä 70000 euroo yhdelle asentajalle.kuka tyhmä maksaa


      • Putkimies :((
        Kakkosesta tullut kirjoitti:

        No olipas taas vuodatus duunarilta. Haluatko tosiaan että alan luettelemaan listaa asioista joita teillä ei olisi ilman esim. meitä ingenjöörejä? En lähde kyllä siihen.
        Kaikki alat tarvitsevat toisia ja niistä syntyy kokonaisuus. Hammaslääkäri tarvitsee duunaria ja duunari hammaslääkäriä.

        insinööri: viettää koulussa puol elämää ja rupeee piirtämää kaikenlaisen p****n olen ollu putkimiehenä jo neljä vuotta urakas, enkä vielä kertakaa saannu sellaista kuva mihin ei ois tarvinnu tehä muutoksia... ja kaikkiha vois olla toisinpäin jos isoperseiset insinöörit kävis edes kerran työmaalla ennen kuvien piirtämiistä eei ku se tapahtuu sillä tavalla niillä on jossan laatikossa alkuperäiset kuvat ja niiden mukaa töherretää jotain revitä hirveän hinnan ja sitte työmaan aikana piirretä vielä nelisen korjattua kuvaa ja sanotaa olipa helppo homma... ja vielä kehdata pe**eillä duunareille!!


    • supermario

      Yrittäjänä vetää tällä hetkellä bruttona 38€/h

      Toki näille palkoille on turha haaveilla mikäli on jonkun alaisena töissä muussa kuin omassa firmassa.

      Joka tapauksessa, putkimiehen palkka tänäpäivänä on hyvä, jopa vieraalle työskennellessä.

    • myssy-31

      jaaha, kai putkirunkulla on parempi liksa ku joku kuppanen 10e vai mitä se nyt olikin ja miks pitäs suostuu johonkin minimiin?? joopa joo, itse oon ollut kiinteistöhoito hommissa 14-Vuotta ja osan ajasta huoltomiehenä ja osan konekuskina ja nyt tienaan per timma 11.80e ja en oo ikinä käynnyt koulutusta koko paskaan...nyt odottelen et saan hoidettua ton putkiasentajan ammatin oppisopimuksella ja pääsis paremmille palkoille.
      olis jo pentuna pitänyt lukee toi ammatti, mutta ku oli kaikki muu mielessä ku kouluttautuminen:)

      • röörirooope

        Jooo varmaan nuo palkat riippuu kans alueestaki..ja yrityksestä...

        ja siitä että jotku suostuu sitten paskaanki palkkaan..

        Kuullu noilta putkimihiltä ja muiltaki tuolla työmailla että joissaipäin ei tunnu saavan putkimiestä rahallakaan, kun on niin kova pula..

        Ainaki mitä rakennusliitolta kävivät meille esittelemässä niin sanoivat että päälle 11e olis se alottelevan palkka vähintää.

        ite just opiskelen putkimieheks..


      • myssy-31
        röörirooope kirjoitti:

        Jooo varmaan nuo palkat riippuu kans alueestaki..ja yrityksestä...

        ja siitä että jotku suostuu sitten paskaanki palkkaan..

        Kuullu noilta putkimihiltä ja muiltaki tuolla työmailla että joissaipäin ei tunnu saavan putkimiestä rahallakaan, kun on niin kova pula..

        Ainaki mitä rakennusliitolta kävivät meille esittelemässä niin sanoivat että päälle 11e olis se alottelevan palkka vähintää.

        ite just opiskelen putkimieheks..

        Varmaa pitää kutinsa toikin et firmastakin riippuu ja tietty itsestään et miten helpolla antaa periks
        palkkaneuvottelussa:)


      • röörirooope
        myssy-31 kirjoitti:

        Varmaa pitää kutinsa toikin et firmastakin riippuu ja tietty itsestään et miten helpolla antaa periks
        palkkaneuvottelussa:)

        olin kesätöissä muutama vuosi sitten niin kaveri sai pari euroa parempaa palkkaa sitten, kun itse suostuin tekemään pienemmällä. Harmitti jälkeenpäin kun ei itse tajunnut pyytää enemmän ja kaveri sai sen 100-200e enemmän palkkaa.



        pitää kyllä olla tarkkana noitte työnantajien kanssa, kun työharjottelussaki tossa olin nii työntekijöille jätetty maksamatta kaikenlaisaia korvauksia ja päivärahoja jos työmaa ollu kaukana.


      • nainen raksalta
        röörirooope kirjoitti:

        olin kesätöissä muutama vuosi sitten niin kaveri sai pari euroa parempaa palkkaa sitten, kun itse suostuin tekemään pienemmällä. Harmitti jälkeenpäin kun ei itse tajunnut pyytää enemmän ja kaveri sai sen 100-200e enemmän palkkaa.



        pitää kyllä olla tarkkana noitte työnantajien kanssa, kun työharjottelussaki tossa olin nii työntekijöille jätetty maksamatta kaikenlaisaia korvauksia ja päivärahoja jos työmaa ollu kaukana.

        Mistäköhän kantsis alottaa toi koulutuksen etsiminen,ikää alkaa olemaan jo senverran että ammattikoulun penkille en taida mennä :D


      • röörirooope
        nainen raksalta kirjoitti:

        Mistäköhän kantsis alottaa toi koulutuksen etsiminen,ikää alkaa olemaan jo senverran että ammattikoulun penkille en taida mennä :D

        sitä järjestetään aikuiskoulutuksenakin.
        ja oppisopimus on kans. töissä käydä ja siitä saa vielä palkkaakin..välillä tunteja koululla mutta niitä ei kamalan paljon mun käsittääkseni oo. ja se kestää vissii 2 vuotta.


      • mapko78
        nainen raksalta kirjoitti:

        Mistäköhän kantsis alottaa toi koulutuksen etsiminen,ikää alkaa olemaan jo senverran että ammattikoulun penkille en taida mennä :D

        Ensin etsi työnantaja, joka suostuu oppisopimukseen. sit Amiedusta koulutuspaikka. pitäs löytyä oppisopimuspaikkoja näinä aikoina, valtio tukee työnantajaa. Palkka ei kovin kaksinen aluks, mut nousee nopeeta. muista, että työnantaja maksaa ruokarahan 8.75e/pvä ja matkakorvauksen4.40e/pvä (verottomia)koko ajalta. jos ei niin vaihda firmaa. Itse kävin oppisopimuksen puolessatoista vuodessa ja saman työantajan palveluksessa jo 6v. Tervetuloa alalle:)


      • myssy-31
        mapko78 kirjoitti:

        Ensin etsi työnantaja, joka suostuu oppisopimukseen. sit Amiedusta koulutuspaikka. pitäs löytyä oppisopimuspaikkoja näinä aikoina, valtio tukee työnantajaa. Palkka ei kovin kaksinen aluks, mut nousee nopeeta. muista, että työnantaja maksaa ruokarahan 8.75e/pvä ja matkakorvauksen4.40e/pvä (verottomia)koko ajalta. jos ei niin vaihda firmaa. Itse kävin oppisopimuksen puolessatoista vuodessa ja saman työantajan palveluksessa jo 6v. Tervetuloa alalle:)

        Itse olen nyt kuukaudenpäivät etsinyt sitä oppisopimusdiiliä, mutta ei oo viel tärpännyt..Oon laittanut n.24 paikkaan spostia kattavan cv:een.
        2 mestaa tuli vastaus, että syksyllä vois olla jotain mahkuja päästä opiskelee..mikäli heillä on tarpeeks duunia:) ja sit odottelen viel vastauksia
        useasta firmasta.


      • idän putkimies
        myssy-31 kirjoitti:

        Itse olen nyt kuukaudenpäivät etsinyt sitä oppisopimusdiiliä, mutta ei oo viel tärpännyt..Oon laittanut n.24 paikkaan spostia kattavan cv:een.
        2 mestaa tuli vastaus, että syksyllä vois olla jotain mahkuja päästä opiskelee..mikäli heillä on tarpeeks duunia:) ja sit odottelen viel vastauksia
        useasta firmasta.

        Nyt alkaa rakentaminen ja putkiremontit taas lisääntymään. taitaa tänä vuonna mennä 50000€ rikki, kun on ollut niin hyviä urakoita.


      • tuleva putkimies
        idän putkimies kirjoitti:

        Nyt alkaa rakentaminen ja putkiremontit taas lisääntymään. taitaa tänä vuonna mennä 50000€ rikki, kun on ollut niin hyviä urakoita.

        Itse aloitan opinnot putkimieheksi kohta. Mutta tosissaan ihme itkua noista palkoista. Itse kun metallihommia tein, niin hiki hatussa sai painaa ihan paskalla palkalla. Silloin ei kukaan itkenyt. Se on toi suomalainen kateus mikä aina iskee. Lopettakaa nyt hyvät ihmiset toi palkkojen vertailu. Ei se tee putkimiehestäkään sen huonompaa ihmistä jos nyt paremmin tienaa. Se on vaan vaihdettava alaa jos tuntuu ettei palkka riitä.


      • 6656pskie
        tuleva putkimies kirjoitti:

        Itse aloitan opinnot putkimieheksi kohta. Mutta tosissaan ihme itkua noista palkoista. Itse kun metallihommia tein, niin hiki hatussa sai painaa ihan paskalla palkalla. Silloin ei kukaan itkenyt. Se on toi suomalainen kateus mikä aina iskee. Lopettakaa nyt hyvät ihmiset toi palkkojen vertailu. Ei se tee putkimiehestäkään sen huonompaa ihmistä jos nyt paremmin tienaa. Se on vaan vaihdettava alaa jos tuntuu ettei palkka riitä.

        14e /h
        kertoo rakennusteollisuus.fi


      • 6656pskie
        6656pskie kirjoitti:

        14e /h
        kertoo rakennusteollisuus.fi

        15e /h
        kertoo rakennusliitto.fi


    • amishhhhs

      oon ollu nyt oppisopimuksella 2 vuotta palkka 25000 vuosi ihan jees silleen kumminki kerran viikos kouluu ja sit neljä päivää työtä ihan jees silleen

    • Kunnalla putkarit tienaa 12,50egee timma.
      Eli matalapalkka ala, niinkuin muutkin kunnan teknisenpuolen hommat.

      • VIIKONPUTKI

        Jos meinaat tehdä rahaa ilman ylitöitä niin käy kouluja... jos et kaihda likaista ja ruumiillista työtä niin tervetuloa putkitöihin. huoltohommia takana n 10 vuotta ja ylitöillä sitä tehdään fyrkat. Uudispuolella voi tehdä urakalla samat rahat mutta paskaa puhuvat ne jotka mukamas tekevät uudispuolellla klo 7-16 ökymassit!!
        Viime vuoden brutto 61000,- Verottaja kiittää ja kuittaa


      • tp64
        VIIKONPUTKI kirjoitti:

        Jos meinaat tehdä rahaa ilman ylitöitä niin käy kouluja... jos et kaihda likaista ja ruumiillista työtä niin tervetuloa putkitöihin. huoltohommia takana n 10 vuotta ja ylitöillä sitä tehdään fyrkat. Uudispuolella voi tehdä urakalla samat rahat mutta paskaa puhuvat ne jotka mukamas tekevät uudispuolellla klo 7-16 ökymassit!!
        Viime vuoden brutto 61000,- Verottaja kiittää ja kuittaa

        kiitti vinkeistäsi.
        rupes vituttaa tää ikuinen köyhyys , otin kunnan hommista loparit.Viimevuoden ansiot 29.000e.
        Aionkin hakeutua ensi syksynä LVIalan koulutukseen, vaikken enään jujju olekkaan.
        Työelämää vielä eessä 20v.


      • neee
        tp64 kirjoitti:

        kiitti vinkeistäsi.
        rupes vituttaa tää ikuinen köyhyys , otin kunnan hommista loparit.Viimevuoden ansiot 29.000e.
        Aionkin hakeutua ensi syksynä LVIalan koulutukseen, vaikken enään jujju olekkaan.
        Työelämää vielä eessä 20v.

        Helsingissä 4,59e/h tilinauha näyttää 16,40e/h Palautat eroituksen työantajalle, liitonmiehelle näytät tilinauhan


      • tr64
        neee kirjoitti:

        Helsingissä 4,59e/h tilinauha näyttää 16,40e/h Palautat eroituksen työantajalle, liitonmiehelle näytät tilinauhan

        nyt ei mee jakeluun.
        TILINAUHASSA LUKEE 16.40E/H, JA TUMPPUUN JÄÄ 4.59, MITÄ TOLKKUU TOSSA ON.
        Äkkii nyt liiton äijät paikalle.


      • stubaaa
        tr64 kirjoitti:

        nyt ei mee jakeluun.
        TILINAUHASSA LUKEE 16.40E/H, JA TUMPPUUN JÄÄ 4.59, MITÄ TOLKKUU TOSSA ON.
        Äkkii nyt liiton äijät paikalle.

        faktahan on se että tuntitöissä palkka on taulukon mukainen eli 1.lk= 11.30 - 4.lk= 14e tai 15e/h.eli aikapalkalla ei niinkään isoa tiliä tee,mutta sitten jos urakalla tekee niin palkka määräytyy omasta ripeydestä ja nopeudesta jne jne.. ja urakalla pääsee jo tosi hyviin vuosituloihin. ite tällä hetkellä tienaan sen 11.30/h kun on ollut hiljaisempaa työrintamalla mutta palkka nousee kevään aikana ku urakat alkaa.


    • putkariii

      urakkamiehen palkka n.65000e/vuosi...tietysti saa tehdä vähän työtäkin sen 8tunnin aikana päivittäin

      • toimeen tulee hyvin

        14,50€ laskutyöt teollisuuden puolella. Urakoista ei paljon näppiin tule lisää kuin ehkä euro pari tunnille, liian raskas koneisto takana kun suuremmassa firmassa on. Mut toki kulukorvaukset siihen päälle sit verottomana.


      • AMMATTIMIEHEN PALKKA
        toimeen tulee hyvin kirjoitti:

        14,50€ laskutyöt teollisuuden puolella. Urakoista ei paljon näppiin tule lisää kuin ehkä euro pari tunnille, liian raskas koneisto takana kun suuremmassa firmassa on. Mut toki kulukorvaukset siihen päälle sit verottomana.

        olen nainen teollisuudessa, päivä tyo. Mieheni on putkimies saa peruspalkkana 27€/t. Turhaan niitä TESsejä luettelette, niiden mukaan maksetaan vasta koulusta päässeille ja harjoittelijolle. ammattimiehelle maksetaan ammattimiehen palkka Asutaan pitkällä Hesasta eli siellä on paljon korkeammat AMMATTIMIEHEN palkat, koska on pula osaajista.


      • Putkikulli
        AMMATTIMIEHEN PALKKA kirjoitti:

        olen nainen teollisuudessa, päivä tyo. Mieheni on putkimies saa peruspalkkana 27€/t. Turhaan niitä TESsejä luettelette, niiden mukaan maksetaan vasta koulusta päässeille ja harjoittelijolle. ammattimiehelle maksetaan ammattimiehen palkka Asutaan pitkällä Hesasta eli siellä on paljon korkeammat AMMATTIMIEHEN palkat, koska on pula osaajista.

        Kannattas kattoo sen ukkos perään!! Jos palkassa kusettaa noin paljon niin varmasti jossain muussakin


    • €€€€€€i voi olla

      Ota huomioon pääkaupunkiseudun asuntojen hinnat.

      • 353535

        kuuluu putkimiehen palkkoihin. En minä ainakaan ymmärrä.Paitsi sen, että rahan ostovoima on muualla kuin helsingissä jonkin verran suurempi, samalla rahalla saa enemmän.


    • Palkanlaskija

      Tuntipalkat liikkuu 15-21 euron välillä. Kovanluokan ammattilainen tienaa sen lähemmäs 20 euroa helposti. Sen päälle tulee urakkalisät tai jos hoitaa nopeammin työnsä niin kahdeksasta tunnista maksetaan tyyliin 9-10 tuntia per päivä. Sen päälle tulevat pekkkaset 5,5 % ja jos jos ei pidä palkattomia vapaita niin ne jäävät palkan päälle. Lisäksi päivystyksestä tulee omat korvauksensa ja mahdollisuun ylitöihin. Keskimäärin palkkaa tulee tunneista riippunen 3500-4500 per kuukausi. Vieläkö joku väittää ettei Duunari tienaa hyvin suomessa!

    • mantakoira

      Uudispuolen urakka hommissa(kerrostaloja) 20e/h ulosmaksu pohjia 3 kuukauden välein.. Hallihommissa pääsee suunnilleen sinne 30e/h,kun pääsee mittaamalla tekemään... Alalla n.5vuotta. Ja firmahan oli emc talotekniikka. t putkimies 26v

    • bröör pruukkare.

      Kunnalla päivystyksen kanssa brutto n. 2800-3000 euroa riippuen päivystys keikkojen määrästä. Tämä pääkaupunki seudulla.

    • LVI asentaja

      Helsingissä työskentelen ja palkka on 19e/h. Perus linjasaneeraus hommia

    • Palkka liian pieni

      Kannattais nyt sitten eritellä tämä "putkimies" sanakin. Koska veikkaan että nämä palkat vaihtelee näin pirusti sen takia että LVI puolen hommissa palkat on selvästi korkeammalla ja urakoilla oikeesti pärjään. Eri asia on sitten ns. Teollisuuspuoli, jossa palkat on selvästi alemmat ja urakoissa kustaan todella pahasti silmään.

      Jos oikein yrittää niin voi saada 1 € tunnille lisää. Mut saman rahan saa sillä että tekee hitaampaa ja lopussa sitten tehdään ylitöinä urakkapohjat.

      Tietysti on yrityksissä nämä kultapossut joille maksetaan joka työstä enemmän kuin muille.

    • anoNyymiiiii

      Eiköhän täälläki taas maalailla meisseleitä seinille puhkimiehien palkoista, mikäs siinä antaa isojenmiesten(munat ja kaikki?) keräillä rahoja näistä, mielummin istun toimistossa naputtamassa konetta sen 5-7h / pv ja yllän 40k vuosiansioihin ilman minkäänlaisia haju, lika tai muita korvauksia.

      mikä parasta jos huono päivä sattuu näkee jonkun putkiduunarin korjaamassa haisevaa ja likasta vessaa. joku senki työn tekee.

      • lvi asennusmies

        Keräile sä vaan rahoja toimistolla. Teen putkihommia ja tienaan sen 40k vuodes kuparirahat bonukset saan fyysisestä työstä hyvän kunnon saan varmasti enemmän naisia ku sinä konttorirotta :D


    • bullshit

      niin paljon on kyllä tuota paskan jauhantaa.. taidatte persettä myydä kun palkat on ku kansanedustajilla.. vitun insestit.

    • Seuraaja

      Tiedän muutaman putkimiehen ja he kyllä tienaavat ihan mukavasti. Ei varmaan työpaikassaan, mutta kun tekevät iltaisin ja viikonloppuisin pimeenä kaikennäköistä vessanpöntön ja lavuaarin asennusta....niin ja firman työkaluilla ja saattavat siinä ohessa ottaa hieman tarvikkeitakin "omaan" kohteeseensa...

    • nuorehko putkari

      itse putkitöitä tehnyt nyt jonkun 3 vuotta palkka aluksi siinä 1500€ /kk huoltohommissa. nyt pikkuhiljaa noussut, kun päässyt hyvään urakkaporukkaan pääkaupunkiseudulle. nyt alkaa tienaamaan sen verran mitä puhuvat lehdissä eli sen 3000/kk tietysti nyt tulee kilometrit ja päivärahat. Palkka on kyllä niiin kiinni myös firmasta missä olet. eihän nää putkihommat mitään herkkua ole -20 pakkasissa, välillä ahtaita paikkoja likasta hommaa muutenkin. Eli ei se putkarin palkka ihan helpolla tule!

    • esko

      Putkimies ei sano tuntipalkkaa vaan könttihinnan ja osat puolta kalliimpia kuin kaupassa.Hintoja ei voi edes kysyä jos meinaa miehen saada tekemään.Omahyväistä porukkaa!

    • reissariputkari

      Itse olen ollut molemmilla putkisaroilla, eli taloputki ja teollisuusputki aloilla. Tällä hetkellä työskentelen teollisuudessa.

      Talopuolella on lähtöpalkat kovempia kuin teollisuuspuolella (urakan ulosmaksu) eli puhutaan noin 2-3 eurosta jopa.

      Talopuolella huomioidaan metrit pelkästään, mihin kuuluu kaikki kannakkeet, liittimet, käyrät, hitsaukset, juottamiset jne. tosin tänäpäivänä suurimmaksi osaksi tehdään muovilla, komposiitilla ja puristustekniikalla, mutta kyllä niitä vielä juottamalla ja hitsaamallakin tehdään kuparia ja mustaa.

      Teollisuuspuolella saat jokaisesta tekemisestäsi oman yksikköhinnan. saumat, metrit, kannakkeet, laippaliitokset, venttiilit, istutukset, roput/kiila-ankkurit jne. kaikista saat oman hinnan ulosmaksun päälle.

      Vuosiansioissa on eroa noin 5-8 tuhatta euroa teollisuusputkituksen hyväksi niin siksi teen niitä hommia. Vuosiansiot pyörii siinä 50 tuhannen korvilla verottomat päälle.


      Talopuoli noudattaa rakennusliiton työehtosopimusta, jossa esim. päivärahahommissa oleville ei makseta viikonlopun päivärahoja vaan ainoastaan viikolta, mitkä taas teollisuuspuolella tulee noudattamalla metalliliiton työehtosopimusta.

      Molemmissa talo että teollisuuspuolella on omat hyvät ja huonot puolensa.

      Teollisuus puolella huonoja ovat: kuumuus, melu, raskaus ja jonkin verran likaiset paikat.

      Talopuolella huonoa: pöly, ihmisten asunnoissa häärääminen (saneeraus), ahtaat paikat, viemärihommat.

      Jutullani vaan nyt kerroin totuuden palkoista koska kokemusta on molemmilta aloilta yhteensä 20 vuoden verran, jotenka nämä 65 tuhannen euron verotettavat vuosiansiot saa kyllä unohtaa tai sit täytyy tehdä ylitöitä yli lain rajojen.

      • zrxtcyvuibon

        Teollisuuspuolella on turha haaveilla mistään hyvistä urakoista yksikköhinnoilla.


    • Putkaritampere

      Palkka 24,45e/tunti, takuupalkka aika-ja urakkatöistä. Eli ihan hyvä ammattikoulun käyneeltä duunarilta. Työkokemus 17 vuotta. Omakotitalo, laatuautot ja tietenkin kesämökki järvenrannalla täysin velattomia.

      • juuseri3

        ja sit sinä heräsit ja kupla puhkesi :DD


      • sdfghjk9

        uskopuhetta mutta paskon.


    • Yrittäjä itä-Suomi

      Pienemmällä paikkakunnalla v.......a herätä sunnuntai aamuna puhelimen soitto ääneen. Tiedät että olet ainoa jolle soitetaa lämmitys laite/putki- vioista joten on pakko vastata jotta soittelu loppuu. Yrität keksiä jonkun aikataulun lapsien viennille sukulaisiin jotta itse kerkeät tarkistamaan viallisen laitteen. mahdollisesti saan vian korjattua ja homma toimii. Tässä alkaa armoton vaikerrus, kaikki rahat on tuhlattu talossa ja puolisot on kuollut, joka aiemmin on työn tehnyt. Melkein tuntuu että pitäisi antaa muutama € jotta pysyvät hengissä...Pakko luovia joskus eikä tilit aina niin hyvä.
      Nuorempana ollessani keikka hommissa pohjois-suomessa tehtaassa, tilaaja kielsi meitä kertomasta palkkaamme paikallisille tehtaan työn tekijöille.
      Kohtuus kaikessa palkan suuruudessa ettiei tarvii Puolalaisia opettaa työhön, sehän se vielä tästä puuttuisi.

    • kaukolämpö "vispari"

      jos menet yritykselle perushommiin eli huoltoa ja uuden rakentamista saat alussa ehkä 12-14e mutta suosittelen menemään kaukolämpöpuolelle,itse ollut nyt noin 3 vuotta ja kuukausi palkka on noin 4 tonnia.

    • moin1

      mikä se tunti palkka on nyt sitten

    • rahhoo enempi.

      Firmassa missä nyt olen ei ole tuntipalkkaa. Urakalla tehdään ja kta on nyt 20.16 euroo
      mikä on kyllä oikeasti huono. Kaivelee kyllä koska osalla työkavereista on 3 euroakin parempi kta vaikka samaa tahtia tehdään.... naamavärkistä kiinni ;)

      • Valeputkari

        Just kävi "putkari" vetämässä uusiks pari metriä putkea, muutama liitos, muoviputkella kupariputkeen. Toisena päivänä kytki keittiön hanan..

        No joo, uusi altaan muoviset viemäriputket.

        Lasku 720€...

        Töitä 6h, 46€ 0%alv... eli alvilla 57€. "Huoltoautosta" 25€/käynti eli kahdesta käynnistä 50€. Autossa ei tosin mitään varaosia ollut, ne piti hakea erikseen 1,5h reissulla, josta tietysti maksetaan tuo 58€/h.

        Toki putkarin tärinä vähän loppui tuon käynnin jälkeen... huonot jutut ei kyllä loppunut.. ei tarvi tulla enää koskaan, teen itse jatkossa. Ja tosiaan viemäriputki vuosi allaskaappiin, purin ja korjasin ite kun en halunnut enää tätä apinaa käymään...


      • verenimijä kock
        Valeputkari kirjoitti:

        Just kävi "putkari" vetämässä uusiks pari metriä putkea, muutama liitos, muoviputkella kupariputkeen. Toisena päivänä kytki keittiön hanan..

        No joo, uusi altaan muoviset viemäriputket.

        Lasku 720€...

        Töitä 6h, 46€ 0%alv... eli alvilla 57€. "Huoltoautosta" 25€/käynti eli kahdesta käynnistä 50€. Autossa ei tosin mitään varaosia ollut, ne piti hakea erikseen 1,5h reissulla, josta tietysti maksetaan tuo 58€/h.

        Toki putkarin tärinä vähän loppui tuon käynnin jälkeen... huonot jutut ei kyllä loppunut.. ei tarvi tulla enää koskaan, teen itse jatkossa. Ja tosiaan viemäriputki vuosi allaskaappiin, purin ja korjasin ite kun en halunnut enää tätä apinaa käymään...

        kokoomuslainen "yrittäjä"


    • Anonyymi

      Huvittavia kommentteja tosin oli muutama todenperäinenkin,itse olen ollut alalla 36v joista samalla työnantajalla 29 v vuosi ansiot 50-60000€ riippuen urakoista.

      • Anonyymi

        Jep, kta itellä 28€, hiukka enempi kuin frendillä paprutehtaalla:)


    • Anonyymi

      Itse saan20€/h kokemusta on 7vuotta, pomo sano sillo ku aloitin et se maksaa mielellään reilusti enemmän mitä tes mukainen palkka on. Jos on motivoitunut työntekijä ja osaa tehdä työt niin kuin pitää. Et ei se työtekiöiden määrä vaan työn laatu.

      Tää firma on perustettu 2017 ja on 5 työntekijää kaikki vakituisena, työ on perus 8h/pv 160h/kk

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe