Tuli riitaa uskomattomista jutuista jne.
Puheeksi tuli jostakin seksikumppaneiden määrä ennen nykyistä suhdetta.
Sain tyttöystävältäni vastauksen 27 kpl.
Asia jäi kaivelemaan ja jotenkin suoraan sanottuna 'kuvottaa' minua.
En vain osaa kunnioittaa ja arvostaa sellaista naista, joka pitää seksin irti tunteista. Mielestäni siihen kuuluu liittyä tunteet? Eikä panna ketä sattuu.
En ole asiasta vielä puhunut uudestaan, kun en tiedä miten aloittaa.
Jokaisella meillä on tietty menneisyys, mutta siitä huolimatta asialla on minulle merkitystä. Jos asian olisi tullut puheeksi tutustuimisvaiheessa tuskin olisimme yhdessäkään.
Olen huomannut, että arvomme ovat aivan erilaisia tässä asiassa. Tuntuu, että hänelle se on kuin laittaisi leivän mikroon ja minulle jotain suurta tunteikasta intiimiä.
Olipa vuodatus, mutta auttakaa miestä 'hädässä'.
Kitos, mielellään rakentavia kommentteja. Aihiohan suorastaan on oikea 'juntti magneetti' siis asiallisia vastauksia kitosh!!
Naisen tai Miehen mielipide / neuvo???
10
1104
Vastaukset
- hönö
minkä ikäisiä ootte? Tuo 27 kpl. ei välttämättä ole paljon 35- vuotiaalle iki-sinkulle, mutta taas paljon 20 v. nuorelle naiselle. Toisaalta tyttöystäväsi on ainakin rehellinen, sillä monesti naiset vähättelevät kumppaneidensa lukumäärää. Ymmärrän kyllä jos asia sinua vaivaa, varsinkin jos itselläsi ei ole useita eri kumppaneita.
- :o)
Tuo on vähän kaksipiippuinen homma. Toisaalta toista ihmistä ei saisi tuomita menneisyydestään ja toisaalta taas parisuhde ei voi toimia jos arvot eivät ole samat.
Itselläni oli hieman samanlainen tilanne. Poikaystäväni (sanon häntä tässä vaikkapa Ristoksi)kertoi minulle myös petikumppaniensa määrän, ja tieto ei miellyttänyt minua laisinkaan. Olen aina ajatellut seksistä juuri niin kuin sinäkin, siis että siihen liittyy aina tunteet. Ensimmäinen reaktioni oli että "jaahas, tolla jätkällä ei oo minkäännäkösiä mahkuja". Kerroin hänelle ajatukseni asiasta, eli sanoin että minun on vaikea arvostaa miestä jolle seksi on vain tarpeiden tyydyttämistä, ja sanoin suoraan etten halua käytettyä miestä.
Noh, suhteemme jatkui kuitenkin, mutta vähemmän vakavana. Ajattelin, että ok, pidänpä minäkin sitten hieman hauskaa enkä ota häntä niin vakavasti. Tapailin samanaikaisesti muitakin miehiä, mutta sängyssä en ollut kuin Riston kanssa. Samoin Ristokaan ei maannut sinä aikana muiden kanssa.
Mitä enemmän aikaa yhdessä vietimme, sitä enemmän ihastuimme toisiimme ja aloimme huomata kuinka hyvin viihdymme toistemme seurassa. Kaikki vain tuntui loksahtavan paikoilleen, ja yht'äkkiä tuollaiset asiat kuten entisten sänkykumppanien määrä ym. eivät enää merkinneet. Ainut mikä merkitsi oli välillämme oleva rakkaus ja onni mitä saimme yhdessä kokea.
Olemme edelleen yhdessä ja suhteemme on niin vahvalla pohjalla että mikään ei voisi meitä erottaa. Olen antanut menneiden jäädä menneisyyteen ja keskityn nyt meidän ihanaan yhteiseen tulevaisuutemme.
Sinulle haluan siis sanoa, että älä luovuta niin helposti. Ensinnäkin, ota asia puheeksi tyttöystäväsi kanssa. Avainasia joka suhteessa on se, että kommunikointi toimii ja molemmat tietävät mitä toisen päässä liikkuu. Jos jokin asia vaivaa, siitä kannattaa heti puhua.
En kylläkään tiedä missä vaiheessa suhteenne on vakavuudeltaan, mutta jos rakastat aidolla rakkaudella, ei hänen sänkykumppaniensa määrän pitäisi merkitä niin paljoa että lopetat suhteenne sen takia. Sitten kyllä ymmärrän jos teillä ei muutenkaan synkkaa; sitten sanoisin että älä tuhlaa aikaasi vaan lähde etsimään sitä aitoa oikeaa rakkautta. Kokemuksen syvällä rinta-äänellä voin sanoa että kyllä sen sitten tietää kun se on TODELLA sitä aitoa oikeaa.
Jos rakastat häntä, keskity yhteiseen tulevaisuutteenne ja anna menneiden olla. Mietipä asiaa tältä kannalta:tyttösi suuri petikumppanien määrä on vain tuonut hänelle paljon kokemusta ja tekee hänestä varmasti paremman rakastajan. Näin olen ainakin ajatellut omasta poikaystävästäni. Hän on selvästi parempi sängyssä kuin entiset poikaystäväni, sillä hän tietää kokemuksensa perusteella oikeat paikat ja otteet ilman opastusta. Sehän on naiselle parasta mitä voi mieheltä sängyssä toivoa! Saan nauttia ihanista orkuista joka kerta kun rakastelemme, toisin kuin entisteni kanssa...
Ei kai vain olisi hieman mustasukkaisuutta ajatustesi takana? tai jopa kateellisuuttakin? Mietipä tarkkaan onko se nyt niin paha asia että se vaikuttaisi suhteeseenne. Parisuhde vaatii paljon myönnytyksiä ja kompromisseja, eikä saa heti luovuttaa jos eteen tulee ongelmia. Niistä kyllä selviää yhteispelillä, pääasia on että kaikesta puhutaan.
Ymmärrän kuitenkin hyvin että on vaikea olla ihmisen kanssa jolla on eri arvot kuin sinulla. Kuuntele omaa sydämen ääntäsi ja toimi sen mukaan mitä parhaaksi katsot. Pääasia että olet onnellinen! - tuntematon nainen
tietty pitäis ymmärtää, että ihmiset tekee elämässään eri asioita ja on monen ihmisen kanssa.
itse en kuitenkaan koskaan mene sänkyyn asti ellen hyvin tyyppii tunne.munkaan mielestä se ei kuulu vaan "hauskan"pitoon vaan siinä kuuluu olla tunnetta mukana ja sillon se on paljon paljon parempaa ku tietää antavansa itsensä jollekkin joka tosissaan välittää ja rakastaa..
aina oon kyl kyselly "poikaystäviltä" et kui monen kanssa ne on ollu... vaikka se onki ollu menneisyyttä ja ihminen voi olla muuttunut!
mä en vaan jollain tavalla ymmärrä miten pystyy lähtemään tuntemattoman matkaan ja herätä paikasta katuen.. mut me ihmiset ollaan erinlaisia ja tehdään erinlaisia tekoja!
jos on ollu joskus villi niin rauhottuu rakastumisen myötä..ja epäilen et sun naisellen on niin käyny eli silloin se ei vaikuta!
tietty huono maine siit tulee naisille kun taas miehet saavat siitä kunniaa!
jos tossaan rakastat sun naistas niin varmasti pystyt elämään sen asian kanssa.. hyvää kevättä sulle!! - Yks vaan
Kokemuksesta voin sanoa, että alussa asia harmittaa, mutta helpottaa ajanmyötä kun seksi sujuu ja on muutenkin mukavaa. Kuitenkaan asia ei unohdu kokonaan. Tieto siitä, ettei kumppanisi tarvitse minkäänlaista tunnesidettä hypätäkseen sänkyyn jonkun täysin vieraan kanssa, aiheuttaa turhaa stressiä ainankin silloin kun hän lähtee 'tyttöjen' kanssa ulos. Myös silloin jos kumppanillesi ei seksi oikein maistu, tulee ajatelleeksi että hän kenties kaipaakin irtosuhteita nauttiakseen seksistä (tosiasiassa ajan ja lapsien myötä seksi hieman laantuu, vaikkei takana olisikaan hurjaa menneisyyttä).
Kuitenkaan sellaisen ajatuksen hiipimistä mieleen, että aikoinaan hänelle on kelvannut melkein kuka vaan seksikumppaniksi, mutta nyt minä en kelpaa, ei voi välttää. Totta on myös, vaikka olisit keskimäärin parempi rakastaja, kuin kukaan edellinen, et voi olla varma, ettei hän tietyssä tilanteessa haikaile jonkun edellisen isoa vehjettä tai hyvää suuseksitaitoa. Nämä ajatukset ovat tietysti vain sinun omassa päässäsi, mutta tieto tyttösi menneisyydestä on se peikko, joka sinulle tuo ajatuksia. Tuskin sinun hyvää suhdetta kannattaa lopettaa asian takia, mutta kannattaa varautua siihen, ettei asia täysin unohdu ehkä koskaan.
Itse olen ollut jo toistakymmentävuotta naimisissa ja täytyy myöntää, ettei asia ole vieläkään täysin unohtunut. Silti uskon, että parempaa vaimoa en olisi voinut löytää. Kaikille pareille neuvoksi sanoisin, että vanhoista kumppaneista, varsinkaan yhdenillanjutuista, ei kannata toiselle liikaa kertoilla. - Myy
Minä olen yksi niistä naisista, joilla on ollut yli 20 seksikumppania. Miehelläni on ollut muita ennen minua tasan kuusi, kaikki paitsi yksi vakavia seurustelusuhteita.
Omalla kohdallani seurustelusuhteita näistä 23:sta oli reilusti yli puolet - aloitin siis suht nuorena, 14-vuotiaana tällaiset parin kolmen kuukauden pituiset "suuret" rakkaudet. Yksi oli ns. vakipano, johon rakastuin ja noin kuusi miestä/naista olivat kännissä pokattua lohdutusseksiä. Kaikki eri aikaan. Mielestäni seksi kuuluu erottamana osana rakkauteen ja koska olin nuorena teininä todella rakkaudenkipeä, niin arvatahan saattaa, että seksikumppanien lukumäärä tuntuu huimalta...
En minäkään arvosta sängystä sänkyyn loikkimista, eikä tunteeton seksi ole arvokasta kuin kauppatavarana. Mieheni on onneksi hyväksynyt minut tällaisena kuin olen, eikä meille ole tullut arvoista sen kummempia ristiriitoja. Hän on ensimmäinen, johon todella rakastuin niin, että rakastuneisuus ehti kasvaa todelliseksi rakkaudeksi ja kiintymykseksi. Hän on ensimmäinen yli neljä kuukautta kestänyt ihmissuhteeni - nyt odotellaan neljättä vuosipäivää.
En usko että tyttöystäväsi "on pannut ketä sattuu". Jonkinlainen kontakti/tunneside on/oli varmasti ehtinyt kehkeytyä hänen ja seksikumppanin välille. Ota asia rohkeasti puheeksi hänen kanssaan, kun nyt selviät alkujärkytyksestäsi. Muista, että ainakin sinä olet ainoa, jonka kanssa hän on kokenut "jotain suurta tunteikasta intiimiä". Ehkä ennen sinua hän ei ole osannut tai pystynyt tuntemaan oikeaa rakkautta (kuten meikän tapauksessa)?
Kolikolla on toinenkin puoli. Joskus minua kummasti rassaa ajatus, etten olekaan miehelleni se ensimmäinen ja ainoa oikea, joka on saanut tuntemaan näin. Että joku toinen vakava suhde ennen minua oli joskus muinoin paljon suurempi, intiimimpi... Mieluummin ehkä soisin, että hän olisi käyttänyt leipäänsä mikrossa! - Matti
Täysin käsittämättömiä nämä "menneen ajan" mustasukkaisuudet.
Elmeri, olisiko naisesi pitänyt olla neitsyt, jotta hän kelpaisi sinulle? Olisiko saanut olla yhden, kahden, kolmen kanssa? Miksei yhtä hyvin 27:n kanssa?
Kuinka monen kanssa itse olit ennen tätä suhdetta?
Ei miehen eikä naisen "tavara" kulu käytössä. Jos kerran pitää seksistä, miksi siitä ei saisi nauttia?
Rakkaus on aina uusi ja ainutlaatuinen, vanhoihin on turhaa ja tarpeetonta verrata.
Muuten, ehkä teillä tuo mainitsemasi "tutustumisvaihe" ei vielä olekaan ohi. Kuulostaa ainakin siltä, että et tunne tyttöystävääsi. - art
Näitä viestejä lukeissani en voinut välttyä ajatukselta,että keräilevätkö jotkut suuria tunteita ja rakastumisia. Toiset sanovat, että seksiin pitää kuulua tunteita ja sitoutumista. Mutta jos tunteita ja sitoutumistakin kierrätetään ilman pitkäjänteisyyttä, olemmeko pettämässä itseämme.
Saattaa olla että ajatukseni ei osu aivan tämän keskustelun ytimeen, mutta antakaa minun vielä kärjistää ajatuskeni:
Useimmat kai edelleen ajattelevat, että seksi ilman rakkautta ja välittämistä ei ole hyvää seksiä. Tai se on moraalisesti väärin. Niinpä sitten hankitaan uusia rakkaus-, välittämis- ja seksisuhteita omien tarpeiden tyydyttämiseksi. Jotenkin tällainen tuntuisi vielä raskaammalta kuin irralliset seksisuhteet. Tiedän että itseään saattaa loukata irtosuhteilla, mutta siitä olen jokseenkin varma, että rakkaussuhteesta toiseen vaeltaminen voimakkainen tunteineen kuluttaa taatusti.
Toivottavasti en loukannut ketään väitteelläni. Se ei ollut tarkoitus. - Pirpana
Ei menneisyys muuta ihmistä. Eläkää nykyistä elämää ja olkaa onnellisia!
- .....
Itsellani on hieman ylitse 30 kumppania ollut elamani aikana. Yhdenillan juttuja ei ole ollut kuin 3 ja kaikki muut ovatkin olleet sitten hieman pitempia.Kumppanini suuttui tasta asiasta mutta oli oikein mielissaan kun osasin miesta kasitella kunnolla...joskus on todella ristiriitaista miten miehet toivovat etta nainen ei makaa kuin lahna vaan osaa jotain tehdakin...no tekemalla oppii mutta sekaan ei sitten ole hyva kun on "liikaa" harjoitellut niin johan aletaan huoraksi haukkumaan...
- Timo
No montako itselläsi on? Ehkä sinua vaivaa se, että hänellä on niitä ollut ehkä enemmän kuin sinulla. Ilmeisesti vastaus kuitenkin yllätti sinut, joten asia ei suhteessanne ole tullut mitenkään muuten esille tätä ennen? Kannattaa muistaa, että joskus tieto tosiaan saattaa lisästä tuskaa. Ei pidä mennä kyselemään mitä sattuu, jos ei kestä kuulla vastausta. Mitä lopultakaan teet tällä tiedolla? Eikö olellista ole se, mitä te yhdessä olette nyt, eikä se, mitä hänellä joskus on ollut?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194919Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä543935Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603513Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942858On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732658Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1362397Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta572289Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582084