Onko kokemuksia kyseisestä mallista? Onko minkälaiset huoltovälit ja huoltokustannukset? Ja sitten erityisesti kiinnostaa onko ollut ongelmia jakohihna systeemien kanssa?
Audi A4 2,4 V6
12
13460
Vastaukset
- huollot
Jakohihna 90T välein ja samalla urahihna vesipumppu ja termostaatti ei ongelmia
Huollot 30T öljyt 15T välein Mobil 0W40 eikä mitään LongLifeä Suomen oloihin - jokin Audi
kun samalla hinnalla saa Super-Skootterin? Ja tekniikka on testattu ensin Audilla ja VW:llä. Huono Audin tekniikka on unohdettu ja hyvä pistetty Super-Skootteriin. Samoja VAG-konsernin tuotteita ovat. Sen Skootterin hinta pitäisi olla paljon kalliimpi koska se on premium-auto ja Audit koslia.
- Antti
molemmilla. Sen jälkeen voit sanoa, kumpi on premiumia ja kumpi ei.
Jos vertaat esimerkiksi A6:n ja Superb:n koreja toisiinsa, huomaat helposti, että Audin korin jämäkkyys ja vääntöjäykkyys on kokonaan toista luokkaa kuin Superb:n. Superb on itse asiassa pidennetty Passat erinomaisesti varustettuna. Pidennyksessä on kuitenkin ainakin osittain unohtunut korin vahvistaminen. Sinulla ei selvästikään ole omakohtaista kokemusta kummastakaan autosta.
Jos Superb on premiumia ja parempi kuin Audi, miksi sitä kuitenkin ostetaan hyvin vähän verrattuna Passatiin ja jopa A6:een, joka on monta kertaluokkaa kalliimpi? Vastaus on, että koeajettuaan em. autoja, ihmiset osaavat tehdä johtopäätöksiä. - o n
Antti kirjoitti:
molemmilla. Sen jälkeen voit sanoa, kumpi on premiumia ja kumpi ei.
Jos vertaat esimerkiksi A6:n ja Superb:n koreja toisiinsa, huomaat helposti, että Audin korin jämäkkyys ja vääntöjäykkyys on kokonaan toista luokkaa kuin Superb:n. Superb on itse asiassa pidennetty Passat erinomaisesti varustettuna. Pidennyksessä on kuitenkin ainakin osittain unohtunut korin vahvistaminen. Sinulla ei selvästikään ole omakohtaista kokemusta kummastakaan autosta.
Jos Superb on premiumia ja parempi kuin Audi, miksi sitä kuitenkin ostetaan hyvin vähän verrattuna Passatiin ja jopa A6:een, joka on monta kertaluokkaa kalliimpi? Vastaus on, että koeajettuaan em. autoja, ihmiset osaavat tehdä johtopäätöksiä.oikeastaan imagosta, ei auton hyvyydestä...
- Antti
o n kirjoitti:
oikeastaan imagosta, ei auton hyvyydestä...
Kysymys ei nimenomaan ole imagosta.
Jo lyhyen koeajon perusteella voit todeta, että Audi A6:n kori on paljon jämäkämpi ja sen vääntöjäykkyys on suurempikuin Superb:n kori. Samoin A6:n moottorit ja oheislaitteet ovat sukupolvea tai paria uudempia kuin Superb:n vastaavat. Kuinka silloin voi olla kysymys imagosta?
- J K
Tarkoitatko vanhempaa (95-01) vai uudempaa (02-04) -mallia? Olen nyt ajellut 5tkm 02-mallisella 2,4 V6:lla. Hyvä ja hiljainen moottori, tosin voimaa voisi olla enemmänkin 170 heppaiseksi. Moottorin luonteen ja sivistneisyyden vuoksi en kuitenkaan olisi valmis vaihtamaan 1,8T:hen, joka ei paljoa häviä V6:lle. Polttoaineen kulutus ei ole pienimmästä päästä. Jos se ei haittaa, uskallan jo tässä vaiheessa suositella.
- simontemple
Kyseinen A4 on vuosimallia -99 eli vanhemmasta mallista kyse, mutta on tuo audin A6:kin vm. 97-99 käynyt mielessä. Tulipa tuossa mieleen sellainenkin kysymys mahtaako A4:ssa ja A6:ssa olla sama 2.4 V6 moottori. Kiitos vaan kaikille asiallisia kommentteja antaneille.
- Austin
simontemple kirjoitti:
Kyseinen A4 on vuosimallia -99 eli vanhemmasta mallista kyse, mutta on tuo audin A6:kin vm. 97-99 käynyt mielessä. Tulipa tuossa mieleen sellainenkin kysymys mahtaako A4:ssa ja A6:ssa olla sama 2.4 V6 moottori. Kiitos vaan kaikille asiallisia kommentteja antaneille.
Olen ajellu kyseisellä (-99) mallilla kohta 2,5 vuotta ja voin kokemuksesta sanoa että kannattaa varautua että etupäähän joutuu tukivarsia uusiin. Omaani vaihdettu kohta kaikki varret nyt viimmeiset alkuperäiset kolisee ja ajettu 180 tkm. Muuten ei moittimista.
- minä
Austin kirjoitti:
Olen ajellu kyseisellä (-99) mallilla kohta 2,5 vuotta ja voin kokemuksesta sanoa että kannattaa varautua että etupäähän joutuu tukivarsia uusiin. Omaani vaihdettu kohta kaikki varret nyt viimmeiset alkuperäiset kolisee ja ajettu 180 tkm. Muuten ei moittimista.
audin tyyppivikoja noi varret.
ja taitaapi olla samat koneet a4 ja a6 - helmut
Austin kirjoitti:
itse hain pari vkoa sitten tuommoisen A4 2.4, -99, -110tkm. Vasta paluumatkalla huomasin kummallisen natina etuakselin huitelta kun ajelee epätasaisella tiellä. Mitä enemmän autossa on kuormaan sen pienemmästä pompusta natisee. Natinaa kuulee myös jos vaikka heiluttaa vaunua kattotelineeestä käsin. Saksan audi-verstas puhui jostain etuakseliston uusimisesta (~800,-), tarkoittaakohan noita tukivarsia. Muuten mukava peli paitsi bensaa kuluu
- 5t lasku tulossa!
minä kirjoitti:
audin tyyppivikoja noi varret.
ja taitaapi olla samat koneet a4 ja a6Terve minä!
Kun tiedät audin tyyppiviosta, niin voisitko kertoa?
Onko jakoketjun löystyminen 99000 km ajetussa tyyppivika? - kupsis
5t lasku tulossa! kirjoitti:
Terve minä!
Kun tiedät audin tyyppiviosta, niin voisitko kertoa?
Onko jakoketjun löystyminen 99000 km ajetussa tyyppivika?Sama vika rahikaisella,sama peli ja alle 100tkm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1254434Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k783210- 1001483
- 881348
- 95879
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka18713Lähes kaikki keskustelut kasvotusten
on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk21706- 42697
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?111673- 44657