Rokotteella eroon tupakasta

Suomi24toimitus

Sveitsiläiset tutkijat ovat kehittäneet rokotteen, joka poistaa kehon nikotiiniriippuvuuden. Rokote saa elimistön kehittämään vasta-ainetta, joka neutraloi nikotiinin vaikutuksen. Aine on vasta kokeiluasteella, mutta se olisi tarkoitus saada markkinoille vuoteen 2010 mennessä.

Lue uutinen Iltalehdestä:
http://www.iltalehti.fi/2005/05/16/200505163071116_uu.shtml

Olisitko itse valmis kokeilemaan tupakoinnin lopettamista rokotteen avulla? Miksi tupakoinnin lopettaminen on niin vaikeaa, että sitä varten pitää kehitellä lääkkeitä?

24

3801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J & D

Näyttää vähän enemmän sativa sätkältä toi tuubi :)

• tipsy

katoin ihan samaa;)

• suomessa

Suomen kansa on niin läpeensä alkoholisoitunutta, että viinarokotteelle olisi vielä enemmän tarvetta. Toki tupakkarokote on jo loistava alku. Parempaan suuntaan olaan menossa. Viina ja tupakit boikottiin, niin yhteiskunnan ongelmat puolittuu ja alkaa jäädä rahaa perhepäivähoitoon teiden päällystämiseen.

• Himojen poistopilleri

Kyllä tuohon ylenmääräiseen kaljanhimoonkin tarvitaan rokote. Itselleni 1 pullo on tarpeeksi...sekin kerran puolessa.
        Kaikkiin himoihin ei voi kai tarjota...loppuu vielä ihmiset maapallolta.

• nosmoke

hieno juttu.. vois tulla aikaisemminkin suomeen..

• hiton hyvä

En nyt muista mitä ne oli nimeltään, mutta alkuunsa kehitetty mielialalääkkeeksi sellanen on ollut markkinoilla jo jonkinaikaa, jota käytetään myös tupakasta vierotukseen oliko se syrtek tai jotain? sillä mä lopetin tossa vuoden vaihteessa 34vuoden yhtämittisen tupakoinnin noin kaks askia päivässä. eihän se tupakanhimo vielä oo kokonaan loppu, mutta uskon että tästä selvitään, eli hiton hyvä kun siihen lopttamiseen on lääkkeet. nikotiinilaastareihinn en usko.

• ahma

Joo kuulostaa hyvältä paitsi että se tulee 2010 markkinoille. vielä sitä on pakko polttaa. mitäs muute olette mieltä ravintolatupakoinnista. mun mielestä huono juttu.

• little_blåa_dragon

juttu.
      Jos mitenkään saisivat sen aikasemmin markkinoille!!
      On säälittävää että monet mun ikäisetkin ovat koukussa tupakkaan. :(
      Joka päivä koulussakin malluaskeja myydään eteenpäin opettajien seläntakana.
      Tupakasta ja viinastahan se suurin osa yhteiskunnan ongelmista johtuu..

• oulussa

joku tienaa meidän tyhmien päällä!!!!olen kyllä iloisesti yllättynyt...vieläkö ne keksis tuon alkoholille,mut ai niin..sehän ei ollut niin vaarallista!?!muutama rattijuoppo siellä täällä,ei ole läheskään niin paha kuin polttava ihminen...pistää miettimään...

• Dj-XCosmo

"keksisi alkoholille saman jutun.."

joo, kyllä niitä rattijuoppoja varmaan on rateissa, mutta ei se sitä tarkota että ne on alkoholisteja..! jokainen varmaan voi juhlia ja käydä baareissa, juodakkin, mutta ei sen takia että on PAKKO saada viinaa..

...

• EPÄILYKSIÄ...

Useimmat tupakoitsijat eivät varmasti halua luopua paheestaan. Olisi kaikkien niin tupakoitsijoitten kuin kanssakärsijöittenkin etu. Mutta...myös esteettinen etu. Tuo patukan imeminen näyttää tosi kornilta, todella etova näky, posket lommolla intohimo silmissä. Minä en koskaan oppinut tuota pahetta. Se maistui aina vaan pahemmalta - minä en koskaan oppinut ymmärtämään mitä siinä sai??? Haluaisin tietää vieläkin miltä tuntuu tupakoitsijalla, joka siitä jotain "hyvää?" saa.

• ami19

Miksi eivät haluaisi luopua ,outoa puhetta ,jättää vain pois ...

• Loistavaa

Hienoa

• Risuparta

Jälleen yksi keino rahastaa ihmisiä, kuten lihavuus. Lopetin vaimon kanssa 2.5.2005, 43 vuotta kestäneen tupakoinnin, emmekä koskaan enää tartu tupakkaan. Vieroitus ongelmat aika lievät ne kyllä tavallinen terve ihminen kestää ilman lisäaineita

• Risuparta
        Risuparta kirjoitti:

Jälleen yksi keino rahastaa ihmisiä, kuten lihavuus. Lopetin vaimon kanssa 2.5.2005, 43 vuotta kestäneen tupakoinnin, emmekä koskaan enää tartu tupakkaan. Vieroitus ongelmat aika lievät ne kyllä tavallinen terve ihminen kestää ilman lisäaineita

Nyt jo 4viikko entistä helpompaa edelleenkään ei mitään lisäaineita,tupakoita kaapissa ollut varalla,mutta olemme toistamme tukien onnistuneet. Alkaa tuntua että onnistumme tässä lopetuksesamme ja voimme kannustaa toisiakin yrittämään se kannattaa

• fishbot

noniin erinomaista! näin se homma etenee. oli jo aikakin moiselle rokotteelle!

• kapu

Tupakoinnin lopettamisen edellytys on oma tahto tehdä se, mutta kaikki eivät ole niin vahvoja päästäkseen paheestaan. Joten jos he helpotuksen rokotteesta saavat niin ok. Itse käytin nikotiini purukumia, kun lopetin tupakoinnin.

• kolvi

hah haa!!
      Kaikkea ne keksiikin,miten vain saadaan rahastettua.Itse lopetin 9 vuotta sitten
      poltettuani 27 vuotta, eikä siihen tarvittu
      mitään ihme kikkoja, vaan päättäväisyyttä!!!
      Mikä pitää vielläkin.

• Dem
    • MTA68

Kyllä olisin valmis kokeilemaan,koska olen kokeillut zyban lääke hoitoa,sekä nikorette tuotteita,eikä niistä ole ollut apua,pitäisi päästä irti TUPAKASTA koska on todettu alkava keuhkoahtauma,sekä on astma

• Kun on tahtoa on keinoja. Isäni poltti yli 30 vuotta ja lopetti kertaheitolla. Kai se hyvä on, että vieroitusoireita voi lievittää, mutta oma tahdonvoima ratkaisee.

• R.T

Sinänsä ajatus on korni.Ihmistä haluineen muokataan.Tää juttu ei menisi läpi mistään näkökulmasta katsoessa sen eettisiä piirteitä,ellei olisi niin vahvasti tupakan vastainen ajanjakso menossa.

Poistetaan rokotteella kaikki muutkin ihmistä aivokemian kautta kiihoittavat asiat saman tien?
      Tulokseksi saadaan intohimoton,tasapaksu tasaisesti suorittava työkone,josta on kulutaakkaa yhteiskunnalle mahdollisimman vähän.Ei kiitos.

• R.T

Sinänsä ajatus on korni.Ihmistä haluineen muokataan.Tää juttu ei menisi läpi mistään näkökulmasta katsoessa sen eettisiä piirteitä,ellei olisi niin vahvasti tupakan vastainen ajanjakso menossa.

Poistetaan rokotteella kaikki muutkin ihmistä aivokemian kautta kiihoittavat asiat saman tien?
      Tulokseksi saadaan intohimoton,tasapaksu tasaisesti suorittava työkone,josta on kulutaakkaa yhteiskunnalle mahdollisimman vähän.Ei kiitos.

• ent:nikotinisti

Tupakasta pääsee toiset eroon helposti ilman mitään eri kikkoja,mutta toiset taas tekevät elämänsä aikana useita, epäonnistuneita lopetuksia ja aloittavat uudelleen. En tiedä onko kuitenkaan päätökset olleet todella lujalla tahdolla tehdyt. Minulla kuitenkin oli vielä muutama päivä ennen lopetus päätöstä mielikuva että kyllä se aikanaan loppuu kun luetaan maasta olet tullut ja niinedelleen.Samanlaista se on varmaan alkoholisteilla,toiset lopettaa ja toiset jatkavat hamaan loppuun asti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe