vehnänorasmehu

kukaan tehnyt

olen idättämässä vehnänoraita ja pitäisi saada ne mehuksi,sähkökäyttöinen orasmylly on vaan niin kallis hankkia(670e).Käsikäyttöinen noin 80e.Mutta pystyykö tekemään muuten kotikonstein?

10

4419

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A ja O

...mutta käsikäyttöinen on ihan hyvä.

• kukaan tehnyt

taidanpa kallistua sen käsikäyttöisen puoleen, jos vaikka innostus lopahtaa hetikin

• malla

Itse just aloin kans orasta kasvattaan. Netissä oli oiskohan ruohonjuuri tms. niminen liike joska myi vähän yli 30 euroa, siis sellanen käsikäyttönen mylly. Itse en vielä osta. Onnistuu sen mehun teko myös tehosekoittimella. Ensin sillä "soseuttaa" oraat ja sitten siivilöi siitä mehun erikseen. Ei ehkä ihan niin tarkkaan saa mehua kuin myllyllä mutta aluksi käy tuommonenkin.

• Nimetön

vastaanpa näin kahden vuoden päästä.
        miten puristaminen onnistui tehosekoittimella?yleiskoneen
        nektaripuristimella saa puristettua mutta niitä ei saa enää mistään

• tämä auttaa kaamokseen
        Nimetön kirjoitti:

vastaanpa näin kahden vuoden päästä.
        miten puristaminen onnistui tehosekoittimella?yleiskoneen
        nektaripuristimella saa puristettua mutta niitä ei saa enää mistään

Olen aina talviaikaan tehnyt vehnänorasmehua, sillä selviän kaamoksen yli.
        Orasmyllyni meni kuitenkin rikki. Nyt olen muutamia kuukausia tehnyt juuri niin että olen soseuttanut ensin pätkityt oraat veden kanssa tehosekottimessa ja siivilöinyt mehun. Siinä menee kuitenkin paljon ainesta hukkaan.
        Olen joskus kuullut että Kenwoodilla on vihermehupuristin, mutta en löydä moista laitetta nettihaulla. Tietääkö joku onko nykyään myynnissä mitään muuta kuin tuo noin 700 euron laite (käsimyllyn lisäksi)?

• sinisinisini
        tämä auttaa kaamokseen kirjoitti:

Olen aina talviaikaan tehnyt vehnänorasmehua, sillä selviän kaamoksen yli.
        Orasmyllyni meni kuitenkin rikki. Nyt olen muutamia kuukausia tehnyt juuri niin että olen soseuttanut ensin pätkityt oraat veden kanssa tehosekottimessa ja siivilöinyt mehun. Siinä menee kuitenkin paljon ainesta hukkaan.
        Olen joskus kuullut että Kenwoodilla on vihermehupuristin, mutta en löydä moista laitetta nettihaulla. Tietääkö joku onko nykyään myynnissä mitään muuta kuin tuo noin 700 euron laite (käsimyllyn lisäksi)?

menee rikki, oliko sulla tsekkiläinen metalline vaiko sellanen uudempi?
        www.ukjuicers.com sivustolla myydään wheatgrass juicers osastolla puristimia.ilmeisesti nämä kalleimmat kahden terän koneet on parhaimpia mutta kyllä myös hankalasti puhdistettavia kai?
        jos luet kerro mullekin mielipiteesi myllyistä?

• Tuope
        sinisinisini kirjoitti:

menee rikki, oliko sulla tsekkiläinen metalline vaiko sellanen uudempi?
        www.ukjuicers.com sivustolla myydään wheatgrass juicers osastolla puristimia.ilmeisesti nämä kalleimmat kahden terän koneet on parhaimpia mutta kyllä myös hankalasti puhdistettavia kai?
        jos luet kerro mullekin mielipiteesi myllyistä?

Olen onnistunut tekemään vehnänorasmehun Kenwoodin yleiskoneeseen liitetyllä tehosekoittimella. Laite on niin tehokas, että se soseuttaa oraat kokonaan juotavaksi, kunhan laittaa vettä mukaan.

• kenwoodin
        Tuope kirjoitti:

Olen onnistunut tekemään vehnänorasmehun Kenwoodin yleiskoneeseen liitetyllä tehosekoittimella. Laite on niin tehokas, että se soseuttaa oraat kokonaan juotavaksi, kunhan laittaa vettä mukaan.

yleiskoneesta tehosekottimineen. tehsekotinko myös kenwoodin. onko vehnänoraan sellusoosan juominen terveellistä edes soseena,

• sssam
        kenwoodin kirjoitti:

yleiskoneesta tehosekottimineen. tehsekotinko myös kenwoodin. onko vehnänoraan sellusoosan juominen terveellistä edes soseena,

Testasin sitä tehosekoitinta ja siivilää mehun tekemiseksi koko kesän, kokeilin sauvasekoitinta ja kutteriakin ja sitten painelin pikkusiivilän läpi. Ihan näppärä ja ehkä nopein konsti saada mehua aamutuimaan. Aiemmin olen käyttänyt Ruohonjuuren mehumyllyä ja kokeilin sitä taas viime viikolla. Täytyy kyllä myöntää että myllyllä tulee paremman makuista mehua vaikka myllyn peseminen ja kuivaaminen on hieman vaivalloisempaa kuin sauvasekoittimen käyttö. Luulenpa että muilla kuin myllyllä mehun sekaan tulee enemmän kuitua, joka ei taasen maistu niin hyvältä kuin myllyssä puristettu, jolloin orasmehusta tulee erittäin makeaa, mutta molemmilla tavoilla tulee kelpo terveysmehua! Ja lyhyt oras maistuu paremmalta kuin pitkäksi kasvanut.

• mehusta

En ole löytänyt mistään sopivaa myllyä, mutta Turun seudulla asuvana olen sattumalta keksinyt, että Citymarketit täällä myyvät pakastettua orasmehua tosi edullisesti. Koska se 100% mehua,ei paljon kannata itse nähdä vaivaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      90
      7532
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      122
      6275
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4397
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      233
      3034
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2618
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      24
      1866
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      128
      1497
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      190
      1478
    9. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      751
    10. "Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen

Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      693
    Aihe