Yleensä kyseenalaistetaan miksi seuraavat naiskategoriat meikkaavat:
- keski-ikäiset
- YH:t
- perheenäidit
- ns. "rumat"
Oletetaan, että äideillä on jo mies, siksi pitäisi oikein akkaantua kunnolla(=> "meikkaaminen on miehenpyydystämistä varten")
YH:lla ei pitäisi olla muuta elämässään kuin se oma YH-"kohtalo". ("meikkaaminen liittyy elämään jossa tapaillaan miestä)
Keski-ikäisillä ei myöskään oleteta olevan aihetta (miestä) meikata. ("meikkaus on miestä varten") Ns. trendinormeista poikkeavan näköiset ("rumat")pidetään toivottomina tapauksina, eli miksi nyt haaskata meikkejä. ("meikilläkään ei ruma saa miestä")
Näihin olen törmännyt. Itse olen jäänyt vanhaksipiiaksi tässä 24v. iässä ja nyt on kiikun kaakun, kannattaako meikkaus enää.Todellisuudessahan on niin, että nainen pitää meikeistä itsensä takia. Meikkaaminen on visuaalista iloa, tulee enemmän tyylitelty ja puettu olo. Ei suinkaan niin että se olisi taktiikka saada mies.Voin haudata haaveet rakkaudesta, mutta en koskaan ihania uutuustuotteitani meikkikaupasta!
Tiedoksi: nainen meikkaa ITSEÄÄN varten
31
2822
Vastaukset
- hehheee
On varmaan ihan kiva loppuelämä yksinkin, kun voit väitellä itsesi kanssa.
- chic chica
vaan se että pliz älkää luulko et meikkaaminen liittyy miehiin.
- En Epäile
chic chica kirjoitti:
vaan se että pliz älkää luulko et meikkaaminen liittyy miehiin.
Ja tästä johtuen kaikki yksinään tai tyttöjen seurassa ravintolaan menevät sinkkunaiset ja muut seuraa hakevat jättävät meikkaamatta.
Eikös?
- black...rose
Tämä on oikeasti ihan totta, ehkäpä miehet ei vaan sitä tajua ettei kaikki heihin liity. Jossakin määrin tietysti meikkaa toisia ihmisiä varten kun haluaa näyttää hyvältä mutta tämä liittyy niin miehiin kun naisiinkin, jos menen naispuolisen kaverin luokse niin silti meikkaan.
Ja meikkaaminen on oikeasti hauskaa. Ja taiteellista vaikkei sitä heti uskoisi :P Saa piirtää omaan naamaan. Se on tyyliasia samalla tavalla kun mitä vaatetta laittaa päälle, meikillä voi ihan yhtä hyvin ilmaista persoonaansa ja/tai tyyliään. Joku muistaakseni sanoi että nainen meikkaa tullakseen itsensä näköiseksi. nyt tytöt höpöttäkö,miks se on niin vaikea myöntää että meikkaa ja muutenkin huolehtii ulkonäöstään miesten vuoksi oli sit varattu,vapaa,eronnut tai karannut.Sekin että haluaa muka näyttää hyvältä toisten naisten silmissä juontaa juurensa vain siitä että haluaa näyttä kilpasiskoille et 'täältä pesee' ja 'saisin tonkin miehen koska haluaisin'.Mä ainakin voin myöntää että jos naisia ei olis olemassa leikkaisin esim. hiukset helvettiin samantien (helppohoitoiset), en uhrais vaatteisiin enään edes sitä muutamaa hullua euroa jonka uhraan tällä hetkellä,eli toisin sanoen en kiinnittäis huomiota siihen miltä näytän enää tippaakaan.Eikö sitä feminismiruuvia vois löysätä pikkasen edes silloin tällöin.Mitä pahaa siinä on jos haluaa miellyttää vastakkaista sukupuolta.
- minä_itse
Totuutta viestissäsi. Juurensa koko kauneus / meikkaus juontaa siitä että naiset epätoivoisesti haluavat miesten huomiota. Mutta tilanne on tosiaan sellainen että baariin lähtiessää naiset eivät meikkaa miesten takia, vaan mielessä heillä on vaina ajatus miltä näyttävät toisiin naisiin verrattuna. Kilpailu pakottaa panostamaan ulkonäköön, baarin ainoana naisena kun voisi kelvata ilman meikkiäkin.
- black...rose
Ovat taas sun mielipiteitä. Ei siinä tartte olla mitään kieroa motiivia jos pitää ulkonäöstään huolta, ei siksi että tahtoo miehiä iskeä eikä siksi että tahtoo brassailla naisille vaikka ymmärrän että nuo ovat joillakin syinä mutta vain näillä joillakin, eivät kaikilla. Jos vaan tahtoo näyttää siistiltä ja omaan silmään niin miellyttävältä kuin mahdollista että olis kiva olo. Ei vaatteita valita sillä perusteella että mitä muut tästä ajattelee vaan sillä että tykkäänkö itse tästä ja sopiiko tämä mulle. Pukeutumisessa ja muussakin itsensä kohentamisessa voi ihan yhtä hyvin olla kyse pelkästään esteettisyydestä. Käytän violettia luomiväriä koska se mun lempiväri enkä siksi että miehet pitäis siitä väristä.
"Sekin että haluaa muka näyttää hyvältä toisten naisten silmissä juontaa juurensa vain siitä että haluaa näyttä kilpasiskoille et 'täältä pesee' ja 'saisin tonkin miehen koska haluaisin'"
Tuo on oikeasti aika halpaa ja toivon ettet oikeasti noin ajattele. Tuollanen asenne jos mikä karkottaa naiset. Haluan näyttää siistiltä ja kivalta kavereiden silmissä koska tykkään heistä ja arvostan heitä enkä halua mennä toisen luo sillä tavalla että näytän roskiksesta heränneeltä. Aattele meikkaamista sisustamisena, siinä yritetään tehdä itselle kiva olo ja ympäristö. Tietenkin se on kiva jos toiset pitävät mutta siinä on niin paljon muutakin hauskaa. Miehet jää paljosta paitsi.
Ja aiheesta ohi, siinä miehet vasta jäävätkin paljosta paitsi kun eivät laita toistensa tukkaa tai meikkaa toisiansa :P Kun se tuntuu oikeasti kauhean mukavalta ja rentouttavalta kun joku suutii puuteria naamaa tai harjaa hiuksia =D black...rose kirjoitti:
Ovat taas sun mielipiteitä. Ei siinä tartte olla mitään kieroa motiivia jos pitää ulkonäöstään huolta, ei siksi että tahtoo miehiä iskeä eikä siksi että tahtoo brassailla naisille vaikka ymmärrän että nuo ovat joillakin syinä mutta vain näillä joillakin, eivät kaikilla. Jos vaan tahtoo näyttää siistiltä ja omaan silmään niin miellyttävältä kuin mahdollista että olis kiva olo. Ei vaatteita valita sillä perusteella että mitä muut tästä ajattelee vaan sillä että tykkäänkö itse tästä ja sopiiko tämä mulle. Pukeutumisessa ja muussakin itsensä kohentamisessa voi ihan yhtä hyvin olla kyse pelkästään esteettisyydestä. Käytän violettia luomiväriä koska se mun lempiväri enkä siksi että miehet pitäis siitä väristä.
"Sekin että haluaa muka näyttää hyvältä toisten naisten silmissä juontaa juurensa vain siitä että haluaa näyttä kilpasiskoille et 'täältä pesee' ja 'saisin tonkin miehen koska haluaisin'"
Tuo on oikeasti aika halpaa ja toivon ettet oikeasti noin ajattele. Tuollanen asenne jos mikä karkottaa naiset. Haluan näyttää siistiltä ja kivalta kavereiden silmissä koska tykkään heistä ja arvostan heitä enkä halua mennä toisen luo sillä tavalla että näytän roskiksesta heränneeltä. Aattele meikkaamista sisustamisena, siinä yritetään tehdä itselle kiva olo ja ympäristö. Tietenkin se on kiva jos toiset pitävät mutta siinä on niin paljon muutakin hauskaa. Miehet jää paljosta paitsi.
Ja aiheesta ohi, siinä miehet vasta jäävätkin paljosta paitsi kun eivät laita toistensa tukkaa tai meikkaa toisiansa :P Kun se tuntuu oikeasti kauhean mukavalta ja rentouttavalta kun joku suutii puuteria naamaa tai harjaa hiuksia =Doot varsinainen ihkumussukka (eikä edes missään piruilumielessä).Jos en ois jo ehtinyt paljastaa todellista luonnettani / tapojani ja oisin langan laiha niin mä alkasin kyllä piirittään sua pahemman kerran ;)
- -tyttö-
black...rose kirjoitti:
Ja aiheesta ohi, siinä miehet vasta jäävätkin paljosta paitsi kun eivät laita toistensa tukkaa tai meikkaa toisiansa :P Kun se tuntuu oikeasti kauhean mukavalta ja rentouttavalta kun joku suutii puuteria naamaa tai harjaa hiuksia =DTotta!
Itse en edes oikein pääse aamulla hereille, jos en laita kasvojani ja hiuksiani vähän siistimpään kuntoon. Teen sen vaikka en lähtisi kotoa minnekään, koska siitä tulee itselle hyvä fiilis. Toki ajattelen myös kanssaihmisiä siinä mielessä, että se miltä näytät antaa sinusta ensivaikutelman muilla. - black...rose
yrmio kirjoitti:
oot varsinainen ihkumussukka (eikä edes missään piruilumielessä).Jos en ois jo ehtinyt paljastaa todellista luonnettani / tapojani ja oisin langan laiha niin mä alkasin kyllä piirittään sua pahemman kerran ;)
=DD
black...rose kirjoitti:
=DD
amatöörille mitä tuo hymiö tarkoittaa,onks se niinkun monttu auki silmät ristissä???
- black...rose
yrmio kirjoitti:
amatöörille mitä tuo hymiö tarkoittaa,onks se niinkun monttu auki silmät ristissä???
mystistä.. luulen että se on hymy. sellanen "hihii, olipa kivasti sanottu ja olen imarreltu, olipa sitten syytä tai ei" hymy. Ja ihan suoriahan nuo viivat on eikä missäää ristissä :P
black...rose kirjoitti:
mystistä.. luulen että se on hymy. sellanen "hihii, olipa kivasti sanottu ja olen imarreltu, olipa sitten syytä tai ei" hymy. Ja ihan suoriahan nuo viivat on eikä missäää ristissä :P
ois jos pistäisit mulle vaikka mailia et saan sun mailiosoitteen?? Kattelin sun kirjoittelemia juttuja ja sain sellasen kuvan et oot tuntenut olon hiukan yksinäiseksi viimeaikoina,eihän mikään mailailu toki face to face seuraa korvaa mut onkait se parempi kun ei mitään.Eli jos nappaa niin mailaa mulle jtn....
- minä_itse
naiset meikkaavat toisten naisten takia. Nainen ei meikkaa miehen tai itsensä takia. Naiset kilpailevat jatkuvasti huomiosta ja ulkonäöstä toistensa kanssa, ja siitä syystä meikkaavat ja haluavat näyttää hyviltä. Toinen nainen nähdään kilpailijana / uhkaajana ja tämän takia halutaan näyttää mahdollisimman hyvältä.
- Laura
Mutta toinen nainenhan on kilpailija nimenomaan siinä, että kuka vie parhaiten miesten huomion! Näin siis päästään siihen, että perimmäinen syy on kuitenkin mies...
Oli niin tai näin, eipä sitä aamulla meikatessaan mieti, miksi tämän teen. Mutta jos on treffit illalla ja meikkailee niin varmasti sitä miettii, että näyttäisinpä nyt mahdollisimman hyvältä...
Ja jos olen koko päivän yksin kotona niin en minä meikkaa. Olen myös huomannut, että meikkaamattoman ystävän seurassa en panosta niin paljon meikkiin kuin lähtiessäni tapaamaan ystävääni, jolla on aika meikit vimpan päälle laitettu! - minä_itse
Laura kirjoitti:
Mutta toinen nainenhan on kilpailija nimenomaan siinä, että kuka vie parhaiten miesten huomion! Näin siis päästään siihen, että perimmäinen syy on kuitenkin mies...
Oli niin tai näin, eipä sitä aamulla meikatessaan mieti, miksi tämän teen. Mutta jos on treffit illalla ja meikkailee niin varmasti sitä miettii, että näyttäisinpä nyt mahdollisimman hyvältä...
Ja jos olen koko päivän yksin kotona niin en minä meikkaa. Olen myös huomannut, että meikkaamattoman ystävän seurassa en panosta niin paljon meikkiin kuin lähtiessäni tapaamaan ystävääni, jolla on aika meikit vimpan päälle laitettu!"Mutta toinen nainenhan on kilpailija nimenomaan siinä, että kuka vie parhaiten miesten huomion! Näin siis päästään siihen, että perimmäinen syy on kuitenkin mies... "
Kyllä, juurikin näin. Kirjoitin samaan tyyliin yhteen vaustaukseen yrmiolle. Naiset haluaa miesten huomiota, se on pohjimmainen syy. Mutta jos ei olisi kilpailua(ei toisia naisia tai kaikki muut suohirviöitä) ei tarvitsisi meikata kun kelpaisi sellaisenaankin. Eli kilpailu pakottaa panostamaan. - R.R.
minä_itse kirjoitti:
"Mutta toinen nainenhan on kilpailija nimenomaan siinä, että kuka vie parhaiten miesten huomion! Näin siis päästään siihen, että perimmäinen syy on kuitenkin mies... "
Kyllä, juurikin näin. Kirjoitin samaan tyyliin yhteen vaustaukseen yrmiolle. Naiset haluaa miesten huomiota, se on pohjimmainen syy. Mutta jos ei olisi kilpailua(ei toisia naisia tai kaikki muut suohirviöitä) ei tarvitsisi meikata kun kelpaisi sellaisenaankin. Eli kilpailu pakottaa panostamaan.Niin, sitten nämä suohirviöt alkaisivat myös meikata ja normaalin pitäisi ruveta käymään salilla ja sitten suohirviökin ostaisi kuukausikortin ja normaali varaisi aikaa plastikkakirurgilta ja kun suohirviötäkin olisi hieman leikelty olisi normaali jo niin ryppyinen ja vanha, että mitkään kauneusstandardit ei häneen pätisikään.
Kyllä vituttaisi normaalia!
Keskitytään ihmiset elämään eikä pätemään!
- S.U.S.A.N
Ma meikkaan koska haluan tuntea itseni kauniiksi. Ja mita siihen tarvitsee on etta ajattelen itse etta olen kaunis, ja naen etta muutkin huomaavat sen. Nainen nauttii positiivisesta huomiosta, mita han saa esim. kaupungilla ulkonakonsa tahden.
Eli toisin sanoen.. mina meikkaan sua ja mua varten, jotta sina kertoisit mulle etta olen kaunis ja jotta mina tuntisin olevani kaunis. Ihan rehellisesti sanottuna. Kaikki kauneuden tahden.- S.U.S.A.N
Vaikka olenkin suhteessa, haluan silti tuntea itseni kauniiksi, KAIKKIEN MIELESTA.
- Banana
Siinä se tulikin.
Tämän takia myös minä meikkaan.
Yhtälailla esim toisten naisten katseiden tähden, kuin miestenkin.
- Laura
Mä en ainakaan olisi koskaan miestä saanut ilman meikkiä (paitsi joskus teininä). Ilman meikkiä minulla ei ole naamaa (toisin kuin etelä-Euroopan eksoottisilla kaunottarilla). Ja sitä paitsi minusta saa hyvän näköisen meikillä. Miehetkin siis olen saanut narrattua itselleni olemalla MUKA hyvännäköinen. Kun karu totuus paljastuu ne on jo muutenkin niin koukussa, ettei sillä enää niin väliä. Tai sit ne on niitä "nainen ihan ok kaulasta alaspäin" -tyyppejä. Tosin koitan jatkaa itseni laittamis -traditiota pitkäaikaisessakin suhteessa: niin monella naisella kilot tulee ja meikit lähtee -ja kun tätä palstaa lukee niin huomaa, ettei ihan niin paljon kannattaisi miehen rakkauteen luottaa ;-)
- aappuu
Meikkaisitko yksinäsi autiolla saarella?
- Chic Chica
En haluaisi olla ihan yksin autiolla saarella. Mutta voisin lähteä lomalle Mauritzius-tyyppiseen kohteeseen, vaikkapa johonkin pikkusaareen.
Vaikka seurana olisi vain kaveriporukka, ottaisin mukaani:
- aurinkosuoja AfterSun
- aurinkopuuteria
- bronzer stick
- erilaisia rusketukseen sopivia kuultomeikkejä
- päiväkäyttöön suojaavaa ripsigeeliä ja viilentävää voideluomiväriä
- kai sieltä menisi yhteydet johonkin bilemestaan: kesäsilmät yössä tarvitsevat mustaa ripsaria, vähän rajausta. Kesähuulille kiiltoa.
Ihanaa olisi yhdistellä näitä meikkejä erityylisiin uima-asuihin: mielen mukaan narubikinit, hipsterit, tankini..Autiolla saarella senmukainen fiilis ja tyyli.Ai ai että jäämurska-drinksut maistuisi.Hiuksista tulisi auringossa ihanan vaalennetut.
- Asiasta huvittunut
Sen takia naiset ovat aina täydessä sotamaalauksessa ollessaan yksin kotona. Samasta syystä meikkaamiseen ja pukeutumiseen ei käytetä yhtään ylimääräistä aikaa tai vaivaa lähdettäessä esimerkiksi yökerhoon miehiä katsastelemaan.
- Magnolia
Tämäkin varmaan riippuu naisesta.
Minä meikkaan myös niinä päivinä kun olen yksin kotona, jos on sellainen fiilis. Jos on sellainen olo ettei huvita meikata tai muutenkaan laittaa itseään niin kyllä tekisi mieli kaikki peilit kotona kääntää nurinpäin.
Meikkaan ja laitan itseäni koska haluan näyttää hyvältä. Mutta myönnän kyllä että onhan se ihan mukava toisinaan miestäkin miellyttää. En esim. leikkaisi tukkaani lyhyeksi vaikka se olisi varmasti tyylikäs niinkin ja helppohoitoinen.
Kukkupuhetta ettei muka yhtään olisi miehen miellyttäminen mielessä. Nykypäivänä tytöthän käyttää push-uppejakin ihan vaan omaksi iloksi, niinkö?
Jotkut kaverit lopettivat meikkaamisen ja itsestään huolehtimisen kun "pääsivät" naimisiin. Minusta sellainenkin on tyhmää. Pidetään omaa miestä niin itsestäänselvänä ettei yhtään tee mieli hänen vuoksi laittautua.
Mutta meitä naisiakin on monenlaisia. Toiset ovat aina meikittömiä, eikä heille ole tärkeää ulkoiset asiat. Minä olen visuaalinen ja taiteellinen ihminen. Pidän siitä että näytän hyvältä sekä omassa että muiden mielestä. Eikä minusta ole häpeäksi naiselle myöntää että laittautuu miestä varten... sellaisia me ihmiset olemme, laumasieluja, haluamme miellyttää muita. Vaikka yksilöllisyys onkin trendikästä nykyään ;) - Älykkäämpi...
Meikkaaminen tuo itsevarmuutta. En oo ainakaan ikinä meikannut sen takia että saisin miehen vaan ihan oman itseni takia. Minulla on ihana poikaystävä eikä se välitä onko meikkiä vai ei, se rakastaa mua joka tapauksessa, mutta käytän kyllä meikkiä... Jos aijot iskeä ittelles miehen vaihda asennetta, ole ihan oma ittes! Voit tietysti laittaa meikkiä, mutta pidemässä suhteessa miehen olis syytä rakastua sinuun itseesi eikä meikkiisi, eikö totta? Sanoitko olevasi ja jääväsi vanhaksipiiaksi??!?!! Halleluuja.... Elämä on vasta edessä, tolla asenteella varmaan jäätkin. Älä jatkuvasti ajattele miten iskisit miehen, elä ihan normaalisti ja anna niiden iskeä sut tai toisinpäin jos sopiva tilanne tulee... Ja by thee way tosi sun alku lässytykses oli aika syvältä. Ei kakki meikkaa sen takia että ois epätoivosesti etsimässä miestä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Luomuneito
Ei se meikki välttämättä kauniiksi tee. Eikä kannata yleistää, että kaikki mihet pitäisivät meikatuista naisista.
Kyllä minäkin meikkaan jonkun verran, mutta lähinnä työn takia. Olen esiintyvä artisti, eikä lavalle viitsi ihan naturellina mennä. Ja kyllä sitä vapaallakin tulee sipaistua ripsarit ja puuterit naamaan, mutta ei ole sekään katastrofi, jos joutuu kaupungille menemään ilman meikkiä.
ainakin omalla kohdallani kyseessä on opittu tapa. Kun olin pieni, äiti meikkasi aina ja se jotenkin periytyi tyttärelle. Mutta itse suosin kyllä mahdollisimman luonnollisen näköistä meikkiä. Mutta kukin tyylillään. Toisille sopii loistavasti vahva meikki, itse en vain sellaisessa tunne oloani kotoisaksi. Ja kun on yleensä parempaakin tekemistä kuin viettää aamulla pari tuntia peilin edessä. ;)
Niin ja mitä niihin miehiin tulee.. Oman mieheni mielestä en tarvitsisi lainkaan meikkiä ja samansuuntaista kommenttia olen kuullut muiltakin kakslahkeisilta.
eli ei kai niitä miehiä sitten meikillä hurmata...- sanoo
myös että hänelle on ihan sama meikkaanko vai en, ja etten välttämättä tarvitsisi. Mutta kyllä hän siitä selkeästi pitää kun laittaudun. Ja KYLLÄ nainen on paremman näköinen laitettuna kuin suoraan navetasta revästyn näkösenä. Meikkiäkin voi laittaa niin ettei välttämättä näytä meikatulta, mutta siistiltä ja huolitellulta :)
Erään ystävättäreni mies OSTI vaimolleen meikkejä koska halusi että nainen joskus laittaisi itseään.
Tietysti siinäkin on pointtia että osaako sitä meikkiä laittaa vai ei... joillekin todella sopii etteivät naamaansa tuhri jos ei osaa meikata. - mini-Lo
niinä harvoina kertoina kun on flaksi käynyt, oon syystä tai toisesta päätynyt ulkosalle hyvin naturellina. ja kerran eräs kaverin kaveri suorastaan villiintyi tullessani saunasta naama punoittaen ja hiukset märkänä päätä myöten valuen kun "saunanpuhdas neitokainen saapuu paikalle." tykkään kyllä itse sutia väriä naamaan joten kai teen sen sitten itseni vuoksi koska tiedän miesten suosivan minua meikittömänä. vai mitenköhän tää asia menee?
- chico
Olen samaa mieltä, lopeta ihmeessä meikkaaminen, se on täysin turhaa..
- .....
Olipa helvetin tyhmä juttu. Miksi nyt yleensä joku tekee jotain ja joku toinen toista. Älä meikkaa, jos siltä tuntuu, tai meikkaa, jos siltä tuntuu. Mitä se kenellekkääm kuuluu ja et kai tosissasi vaivaa päätäsi tollasella? Kohtuus katsos kaikessa.
Mitäs jos hankkisit vaihteeksi elämän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?82728Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1642632- 1842481
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n122004Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari181975Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa541818Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo691548Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http101113Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?681109Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta63970