Sampo pankki

jaahasvainiin

Kokemuksia Sampo pankista? Laina-asioita pitäisi hoidella ja ajattelin lampsia alkuviikosta sinne. Olen kuullut että ehkä vähän nihkeetä toimintaa?

21

9401

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama käsitys minullakin on ollut, mutta nyt tuntui toimivan. Lainaneuvottelu perjantaina ja kirjallinen lainapäätös luvattiin keskiviikoksi. Kohde ei ole vielä selvillä, joten siksi tuo "lainapäätös tunnissa" ei toimi.

Marginaaliksi luvattiin 0,2 vähemmän kuin omassa pankissa, ei järjestelypalkkiota uusille asiakkaille. Marginaalissa "saattaa vielä olla neuvotteluvaraa" sanoi pankkitäti, kun katselin sitä mitään sanomatta (ilmeisesti kuvitteli oman pankin tarjouksen pienemmäksi).

• pauliini

Poikani yritti siitää opintolainansa koromaksua
      kuukaudella eteenpäin mutta ei onnistunut.
      Ensin sanottiin sampo pankista että käytä
      internetin suojattua yhteyttä. Kuinka kävikään
      sammosta ilmoitettiin että tätä laina-asiaa
      ei voi hoitaa internetin välityksellä elikkä
      lamsi tänne pankin konttoriin se hoitamaan mutta kuinka taas kävikään pankkineiti tai rouva tiskin takana ilmoitti että kyllä tämän olisi voinut internetin suojatun yhteyden välityksellä.
      Lainan koron siirto myöhästyi kahdella viikolla
      kun sampopankin henkilökunta ei tiedä miten tällainen asia hoidetan. Sai poika laina-asiansa hoidettua viimeinkin mutta pettyneenä pankkipalveluun.

• Nimetön

sanoisin että pitkällehän se riippuu siitä yhdestä ainoasta henkilöstä kenen kanssa asioitasi hoidat. Eli varmasti siellä on seka helmiä että "nihkeitä" työntekijöitä.

Onhan se pankeissakin siten että melkoiset vaatimukset on työntekijöille, mahdollisimman paljon pitää myydä (lainaa mahdollisimman hyvällä korolla, mahdollisimman paljon saada kuluja asiakkaalta, eläkevakuutuksia, säästövakuutuksia, palveluavaimia jne) ja kaikki muu on tavallaan "turhaa" jolloin esim. jotkut muutokset lainoihin tms "eivät kiinnosta palveluneuvojia. Tai sanoisiko niin että ne eivät kiinnosta sen takia, että johto hönkii niskaa tuoton toivossa eikä tälläinen eituottavatoiminta ole hyödyllistä heidän silmissään. (vaikka olisiha tärkeää pitää vanhoista asiakkaista hyvää huolta)

Meni taas asian viereen, sori =)

• minääää

Mulla on vain hyviä kokemuksia Samposta. Tilini on siellä ja samoin on opintolaina sekä aso-asunnon laina. Jälkimmäisen saimme mieheni kanssa vaikka olemme opiskelijoita. Vain jotain melko vaatimattomia tuloja oli osoittaa mutta saimme lainan. Onneksi sillä nyt elämme paremmin ja edullisemmin kuin vuokralla.

Olen asioinut useamman kaupungin konttoreissa ja myös käyttänyt hyväksi "nettiviestimistä" eli verkkopankissa voi kysyä asioista lähettämällä viestin ja huonoja kokemuksia ei ole lainkaan.

Nordeasta sen sijaan, lähinnä tuttujen kautta, kiskurihintaista. palvelu ehkä hyvää mutta maksaa maksaa maksaa.

Aktiassa minulla oli tili pienestä pitäen ja kun yritin sitten 20v tiliä sulkea niin oli kyllä täti niin omituinen ja ei meinannut antaa sulkea tiliä! kyseli vielä että onko toisessa pankissani muka kaikki palvelut halvempia, ja esitteli jotain heidän nuorisopakettejaan.. ja seuraavassa kuussa samainen "ilmainen" paketti kaiken lisäksi muuttui heillä maksulliseksi..!

Aiemmin kyllä aktiasta hyviä kokemuksia muitten tätien osalta, mutta nyt isommalla paikkakunnalla noita konttoreita on niin harvassa ja Sampo tuntuu paremmalta..

• pankki

Asiakkaana olen ollut osuuspankissa,nordeassa ja nyt sammossa..
      Sampo on ehdottomasti ollut kaikein paras.
      Nordean tädit oli niin nihkeitä joka hemmetin pienesssäkin asiassa ja palvelumaksut ihan p***** lisäks.isompaan lainaan ei kuulema riittäny maksukyky..No vaihdoin tien toiselle puolelle sampoon ja tuplamäärä rahaa irtos ilman takuita ja lyhennyskin on kohdallaan.Palvelumaksut ei oo mitään järkyttävän suuria ja niistäkin on saanu sovittua itselle sopivimman paketin.
      Suurin osa tuttavista on Sammossa tai vaihtaneet sampoon ihan sen takia että palvelu on kohdallaan.
      joka pankissahan on nihkeitä kassaneitejä mutta eniten niitä löyty kyllä Nordeasta.

• Nordean asiakas

Itse en valitse pankkia pankkineitien takia, harvemmin tulee pankissa käytyä kun on nettipankki keksitty. Toki hyvä asiakaspalvelu on plussaa. Itselläni on ollut tili Osuuspankissa, Sampossa(silloin kun se vielä oli Postipankki ja sitten Leonia) ja Nordeassa. Sampo on ainoa pankki jossa olen saanut huonoa asiakaspalvelua(kerran).
        Palvelumaksuista: Vertaa Nordean ja Sammon palvelumaksuja. Mulla on Solo-tunnukset nettipankin käyttöön (1 euro/kuukausi), Visa Electon (0,80 euroa) ja pankkikortti jolla voi maksaa kaupassa (0,80 euroa) eli YHTEENSÄ 2,60 euroa kuukaudessa. Sampo pankissa käyttötilin kuukausimaksu yksistään 2,90 euroa, pankkikortti 1 euro/kuukausi ja Visa Electron 0,50 euroa kuukaudessa.

Eli summa summarum:
        Nordeassa asiointini maksaa 2,60 euroa/kuukausi
        Sampo pankissa asiointi maksaisi 4,40 euroa/kuukausi

Joten Nordea EI OLE KALLIS pankki.
        Edelliset hinnat siis jos olet 26 vuotta täyttänyt. Teinit saavat halvemmalla.

Sampo pankissa voi ottaa säästötilin käyttöön, jolloin kuukausimaksu on 0 euroa, mutta silloin käteisnostojen määrä on rajoitettu jos ei halua maksaa lisää hilloa.

• vaihdan kun kerkeen
        Nordean asiakas kirjoitti:

Itse en valitse pankkia pankkineitien takia, harvemmin tulee pankissa käytyä kun on nettipankki keksitty. Toki hyvä asiakaspalvelu on plussaa. Itselläni on ollut tili Osuuspankissa, Sampossa(silloin kun se vielä oli Postipankki ja sitten Leonia) ja Nordeassa. Sampo on ainoa pankki jossa olen saanut huonoa asiakaspalvelua(kerran).
        Palvelumaksuista: Vertaa Nordean ja Sammon palvelumaksuja. Mulla on Solo-tunnukset nettipankin käyttöön (1 euro/kuukausi), Visa Electon (0,80 euroa) ja pankkikortti jolla voi maksaa kaupassa (0,80 euroa) eli YHTEENSÄ 2,60 euroa kuukaudessa. Sampo pankissa käyttötilin kuukausimaksu yksistään 2,90 euroa, pankkikortti 1 euro/kuukausi ja Visa Electron 0,50 euroa kuukaudessa.

Eli summa summarum:
        Nordeassa asiointini maksaa 2,60 euroa/kuukausi
        Sampo pankissa asiointi maksaisi 4,40 euroa/kuukausi

Joten Nordea EI OLE KALLIS pankki.
        Edelliset hinnat siis jos olet 26 vuotta täyttänyt. Teinit saavat halvemmalla.

Sampo pankissa voi ottaa säästötilin käyttöön, jolloin kuukausimaksu on 0 euroa, mutta silloin käteisnostojen määrä on rajoitettu jos ei halua maksaa lisää hilloa.

Kalliit käyttökustannukset, harvemmin mikään toimii. Kömpelöt nettisivut. Puhelinpalvelu tylyä. Tiskillä saa ok palvelua ja jopa automaattikahvia

• Roope Ankka
        vaihdan kun kerkeen kirjoitti:

Kalliit käyttökustannukset, harvemmin mikään toimii. Kömpelöt nettisivut. Puhelinpalvelu tylyä. Tiskillä saa ok palvelua ja jopa automaattikahvia

sitä, että Sammon nettipankki olisi kömpelö. Päinvastoin, sivut ovat varsin loogiset ja minulla on hyvät kokemukset niiden toimivuudesta. Aina olen saanut asiani hoidettua.

• koodaaja301901
        Roope Ankka kirjoitti:

sitä, että Sammon nettipankki olisi kömpelö. Päinvastoin, sivut ovat varsin loogiset ja minulla on hyvät kokemukset niiden toimivuudesta. Aina olen saanut asiani hoidettua.

Jos on uusin java, niin kyllä se nettipankki jotenkin pelaa. Mutta hidas se on silti verrattuna esim. OP pankin verkkopankkiin. Ja kömpelösti toteutettu (java-sovelma).

• niinpä niin
      • näinpä on

• viisiplusyksitoista
        näinpä on kirjoitti:

Niin, no mutta Nordean huomioimiseen ei tarvitse mennä kuin reilu kuukausi taaksepäin:

http://www.taloussanomat.fi/raha/2009/10/12/nordean-seikkailu-vei-sijoittajilta-100-miljoonaa/200921774/139

Minullakin on ollut paljon huonoja kokemuksia Nordean asiakaspalvelusta. Lopullinen niitti taisi kyllä tulla tällä viikolla. Huomasin että sijoitustoiminta Nordean kautta ei todellakaan kannattanut kun vertasin muihin pankkeihin. Ensinnäkin, mikäli sijoittelee vähänkin enemmän on reaali-aikaiset kurssit ehdottomia. Tästä palvelusta Nordea haluaa 18 e/kk, perussalkku 5 e/kk. Lisäksi 0,25 % transaktiokustannukset jokaisesta kaupasta. Katsoin esim. Nordnettiä, johon olen tällä hetkellä vaihtamassa, kk-maksua ei ole, lisäksi reaali-aikaiset kurssit (jos päivittää itse) ja transaktiokustannukset ovat 0,1 %. Kun soitin Nordeaan ja kysyin miten he pystyvät vastaamaan tuohon, kyrpiintynyt täti vastasi kylmästi että emme millään ja puhelu loppui aika nopeasti siihen. Ei edes minkäänlaista yritystä pitää kiinni asiakkaistaan. Se on aika yleistä että suurissa pankeissa yksilön merkitys on lähes mitätön, vaikka tienaisikin hyvin, mutta että se tulee tuolla tavalla oikein silmille jättää aika huonon maun suuhun. Tämän johdosta Nordea menetti ainakin yhden asiakkaan.

• valitse sitten

Jos meinaat lainaa ottaa, niin pyydä tarjouksia eri pankeista. Se on sama hymyileekö kassaneiti vai ei, kunhan sopimus on säädyllinen.

Mikäli oot siirtämässä asiointia, niin vertaile palvelumaksuja ja tinkaa hyvä sopimus.

Itse asioin sekä Nordean että Sampon kanssa ja hommat hoituu yhtälailla. Verkkopankit toimii ok ja sijoitusneuvojat on sattunu täyspäisiä kummassakin. Kortit ja tunnusluvut tulee automaattisesti ajallaan, yhteyshenkilöt saa puhelimella ja sähköpostilla kiinni. Kulut Sampolla kalliimpia, mutta erot tosi pieniä. Että ihan sama ainakin meillä.

• oravannahkapankki

Sampo on hieno pankki, jos muistaa varata ajoissa ajan tiskille automaattikahvia varten, kuten Tanskassa edelleen toimitaan.
        Vähän nykyaikaisemmille suomalaisille, jotka osaavat jo hoitaa asioitaan netissä eri ohjelmistoilla ja selaimilla, Sampo on paluu keskiaikaan.
        Verkkopankki toimii osalle IE selainta suosiville PC-käyttäjille, jos toimii, mutta esim. Mac käyttäjille tai niille, joilla on väärä selain tai java-sovellus, ei lainkaan. Pankissa asia huomioidaan siten, että jos et pääse pankin verkkopalveluun tai et pysty maksamaan siellä laskujasi, niin saat välittömästi muistutuslaskun 5 euron viivästyskorolla.
        Jos olet sitä mieltä, että kaikkien pitäsi edelleen ajaa Ladalla, niin Sampo on oiva vaihtoehto.

• nuori perhe
        oravannahkapankki kirjoitti:

Sampo on hieno pankki, jos muistaa varata ajoissa ajan tiskille automaattikahvia varten, kuten Tanskassa edelleen toimitaan.
        Vähän nykyaikaisemmille suomalaisille, jotka osaavat jo hoitaa asioitaan netissä eri ohjelmistoilla ja selaimilla, Sampo on paluu keskiaikaan.
        Verkkopankki toimii osalle IE selainta suosiville PC-käyttäjille, jos toimii, mutta esim. Mac käyttäjille tai niille, joilla on väärä selain tai java-sovellus, ei lainkaan. Pankissa asia huomioidaan siten, että jos et pääse pankin verkkopalveluun tai et pysty maksamaan siellä laskujasi, niin saat välittömästi muistutuslaskun 5 euron viivästyskorolla.
        Jos olet sitä mieltä, että kaikkien pitäsi edelleen ajaa Ladalla, niin Sampo on oiva vaihtoehto.

Siirryimme sinne ennen vuoden vaihdetta Nordeasta. Todella hienosti on kaikki hoidettu nettipankkia myöten, joka sanalla sanoen on todella hyvä. Olen saanut hyvää palvelua. Toivottavasti näin jatkuukin.

• PaskaanKyllästynyt

Ainakin niiden verkkopankki on täysin paska, ei toimi nimeksikään. En suosittele tanskalaisia pankkeja tai tanskalaisia it-taloja ylipäätään. Eivät oikein osaa hommiaan.

• javasucks
      • pitäs käydäkin välil

Mobiililla on laskut hoidettu, Java lähettettiin huitsin nevadaan.
        Kesän aikana tulee joku uusi systeemi,harmi vaan kun konttoreita häipyy.

• Muutin paikalliseen

Älkää ikinä erehtykö BamseBankin asiakkaaksi! Mikään ei toimi kunnolla ja selityksiä vaan tulee, muttei mitään korjauksia, palvelumaksuja kyllä veloitetaan vaikkei palvelut toimi!

• 13+17

Onko Danske ajamassa Suomen toimintoja alas? Siltä ainakin vaikuttaa. Ollut liian iso pala osaamattomille. Asiakkaiden kannattaa jo hyvissä ajoin käyttää jalkojaan.

Uusi S-Pankki (Tapiola Pankki nykyinen S-Pankki) vie asiakkaista oman osansa.

• oravannahkat

Alan olla samaa mieltä Danskesta. Asiakasta ei kuunnella lainkaan, postissa vaan tuli uusi luotto/pankkikorttikin- nimeltään Master Card debit/creditLuottopuolella maksuja menee näköjään taas enemmän kuin ennen Visan käytöstä. Vakavasti harkitsen palkan ja muiden raha-asioiden ohjaamista S-pankkiin. Onneksi ei ole velkoja kyseisessä pankissa, pääsen eroon lopullisesti heti kun määräaikaiset talletuksetkin umpeutuvat...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      24
      5037
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      63
      4046
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      74
      3612
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2698
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2473
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2348
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      76
      2159
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2117
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      135
      1664
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1515
    Aihe