Minusta vanhanaikaiset nimet ovat hirveitä.Niitä esintyy mummuilla ja vaareilla,mutta nyt eletään nykyaikaa.Jos sinulla esim.on Ulla-mummu,niin mikä ettei.Mutta miettikääpä miltä kuulostaisi jos huudat lastasi vaikka syömään:Ullaa!!Hirveää!Näitä nimiä on todella paljon.Voisitko antaa pojallesi nimeksi Veikko?"Kastan sinut Isän,Pojan ja Pyhänhengen nimeen Veikko Pertti Olavi!"Kylläpä lapsesi saisi hävetä koulussa!Miettikäähän nyt!Uudenaikaiset nimet kuten Miisa,Enni,Noora,Iida,Mira,Riia yms.ovat paljon parempia!
Ärsyttää tollaset maailmanparantajat.
Laita sinä lapsesi nimeksi mitä haluat ja muut laittaa mitä haluaa.
Oletko juuri niitä toisten tekemisien kyttääjiä?
Hahhaa! Noista mainitsemistasi uudenaikaisista nimistäkin ainakin Enni ja Iida ovat niitä "mummujen" nimiä.Minunkin isäni mummu on aikanaan ollut Iida. :) Ja ajattelepa vain niin kukaan ei synny mummuna vaan nämäkin Ulla-mummut ovat joskus olleet pieniä vauvoja.. Ja vanhoja meistä suurimmasta osasta joskus tulee!
Iida on vanhanaikainen nimi.Useat vanhanaikaiset nimet ovat nyt"muodissa" niinkuin juuri toi Iida ja Helmi.Ne ovat kauniita suomalaisia perusnimiä ja paljon parempia kuin jotkut nykyaikaiset "trendi nimet".Mikä sinä olet arvostelemaan nimiä?
me ollaan 12-vuotiaita tyttöjä, ja meidän nimet on iida ja enni, et onx varaa haukkuu meidän nimii?! meidän mielestä meiän nimet on hienot ja aika monella meidän ikäisellä on samat nimet kuin meillä, enkä tunne yhtään enni tai iida mummoa! jos meitä vielä haukutaan niin saatte maistaa molempien nyrkkejä!!!!!!!!!!!
Noin sitä pitää. Lauman mukana antamaan VAIN muotinimiä, kun ne ovat "niin kauniita". Kyllä me nyt taas olemmekin keksineet jotain aivan uutta; ihania uusia nimiä.
Noin ovat tehneet vanhemmat kautta aikojen. Eli antaneet lapsilleen sen ajan muodin mukaiset nimet, ystävä hyvä.
Ida oli mummini, syntynyt 1885, joten ei kovin uudenaikainen mielestäni.
Mainitsemasi Miisa, Mira tai Riia ovatkin sitten muutaman vuoden kuluttua täysin poissa muodista sekä listalla "kamalia".
Monet vanhanajan nimet on kauniita ja edelleen sopivia annettaviksi lapsille. Toiset tykkää, toiset ei ja jokainen saa valita itse, mistä nimestä pitää ja minkä haluaa lapselleen antaa.
Ulla on kiva nimi, eikä mitenkään mummo- tai tanttamainen vaan ajaton nimi, jota koko ajan on käytössä.
Uudenaikaisia nimiä luettelossasi ei ole Miisa, Enni ja Iida vaan ne ovat ollet Suomessa niminä jo 1700 luvulla!
Mira on melko uusi tulokas ja omalla, jo aikuisella tytölläni on etunimenä Mira.
iida on mielestäni uudenaikainen nimi, koska elän lukua 2011 suomessa ja luokallani on kolme iidaa. olen itsekkin iida, että varaa on mun nimeä haukkua!! mikä ittes nimi on, varmaa joku ruusukukkanen. mun nimi on mielestäni ihan hyvä ja muutenki aika uudenaikanen.
Mutta oletkos ajatellut sitä, että joskus nämä Ellit ja Iidat ja Miratkin ovat vanhoja ja mummoja? Miltäs se maistuu tänä päivänä, kun lapset lähtee Mira-mummon luona käymään...
Ja toisekseen, näistä teikäläisenkin mainitsemista nimistä ainakin Iida ja Enni ovat hyvin vanhoja nimiä. Taisit puhua itsesi hieman pussiin..
Ja toisekseen, näistä teikäläisen mainitsemista nimistä ainakin Iida ja Enni ovat hyvin nykyaikaisia nimiä. Taisit puhua itsesi pussiin..
Oikeesti, lopettakaa jo toi Iidan ja Ennin haukkuminen!! Oon Iida, ja tässä vieressäni istuu paras kaverini Enni. Ollaan nykyaikaisia bestoja, että mitkäs teidän nimet sitten on, jos Iida ja Enni ovat mielestänne vanhoja!?
Mixsi te kaikki jauhatte siitä,että Iida on vanha nimi?Laitoin siihen nyt vaan muutaman esimerkin,enkä kiinnittänyt niin huomiota siihen Iidaan.Kyllähän se tosiaan onkin vanha nimi.Ja vielä sen verran että empä usko että se kuka väitti että antaisi lapsilleen nimeksi Veikko ja Ulla on tosissaan.Taidat nyt vaan huviksesi sanoa,tuskinpa oikeasti olet miettinyt niitä nimiä!!
Olen ihan tosissani. Edelliselle tytölle jo meinasin antaa nimeksi Ulla, mutta en vielä antanut. Veikko on hieno nimi ja tunnenkin muutamia pikku-Veikkoja. Meidän kaikilla lapsilla on vanhanaikaiset nimet ja Ulla ja Veikko sopisivat oikein hyvin jatkoksi.
Olisit nyt sitten edes sen verran vaivautunut ottamaan selvää asioista, että oikeasti tietäisit, mikä on uutta ja mikä vanhaa. Enni on nääs listallasi myös sellainen nimi, jota on annettu ennen vuotta 1889 lähes kolmesataa kertaa. Eli ei siis silloinkaan mikään hirveän harvinainen.
Voisin antaa poikani nimeksi Veikko.siinä ei ole mitään hävettävää.ei musta ainakaan ole kivaa että kaikillä pojilla on nimenä vaikka joona!JÄRKYTTÄVÄÄ!vanhat nimet ovat ihan yhtä hyviä kuin uudetkin.jos mun nimi olis vaikka ulla en häpeisi sitä yhtään.:)
mun isän nimi oli veikko olavi,ja musta se nimi on todella hieno.:)
mummuni nimi on martta...mitä pahaa olisi vaikka antaisin tyttö lapselleni nimeksi martta ja poikalapselleni nimeksi veikko.
tiesitkö, että mm. Veeti & Sanni ovat vanhoja nimiä?! oma tytär on Senja, eikä kyseessä ole mielestäni mikään mikään nolo "mummonimi" vaan kaunis nimi joka sopii niin vauvalle kuin teinillekin.. myönnän kuitenkin, että jotkut vanhat nimet ovat kyllä melkoisen hirveitä, kuten Impi ja Yrjö. niin ja Tyyne
"me ollaan 12-vuotiaita tyttöjä, ja meidän nimet on iida ja enni, et onx varaa haukkuu meidän nimii?! meidän mielestä meiän nimet on hienot ja aika monella meidän ikäisellä on samat nimet kuin meillä, enkä tunne yhtään enni tai iida mummoa! jos meitä vielä haukutaan niin saatte maistaa molempien nyrkkejä!!!!!!!!!!!"
siis PRICELESS!!! toi kommentti on niin... muahahah.
"oon ennin ja iidan luokalla ja ne on tosi kivoja kavereita eikä mitää mummeleita!! jos ne on mummeleita, nii mitä sit ite ootte!!!!????? "
siis mitä 12-vuotiaat ylipäätään tekee vauvalle nimi-palstalla??? Tarkemmin ajateltuna olisi jännää tavata nämä kolme teiniäitiä nyt 6 vuotta myöhemmin, ja kysyä vieläkö saan maistaa nyrkkejä jos sanon että Enni ja Iida on vanhoja nimiä... xD
ja leidit jatkavat vielä:
"Oikeesti, lopettakaa jo toi Iidan ja Ennin haukkuminen!! Oon Iida, ja tässä vieressäni istuu paras kaverini Enni. Ollaan nykyaikaisia bestoja, että mitkäs teidän nimet sitten on, jos Iida ja Enni ovat mielestänne vanhoja!? "
Tytöillä ei varmaan tuo ymmärrys tainnut vielä ihan riittää tuossa vaiheessa siihen, että se, että toteaa Ennin ja Iidan olevan hyvin vanhoja nimiä ei tarkoita sitä, että niitä väitettäisiin miksikään mummelinimiksi, joita ei lapselle voi antaa... Minusta ainakin olisi hienoa jos oma nimeni olisi lainattu vaikkapa isomummultani tai isoisomummultani. Enni ja Iida siis ovat KAUNIITA vanhoja nimiä, eivätkä nykyaikaisia trendihömpötyksiä. Eikä se, että nimi on vanha tarkoita, etteikö nimen kantaja voisi olla ihan nykyaikainen... :D
mikä sinä
Ärsyttää tollaset maailmanparantajat.Laita sinä lapsesi nimeksi mitä haluat ja muut laittaa mitä haluaa.
Oletko juuri niitä toisten tekemisien kyttääjiä?
jaahas
Hahhaa! Noista mainitsemistasi uudenaikaisista nimistäkin ainakin Enni ja Iida ovat niitä "mummujen" nimiä.Minunkin isäni mummu on aikanaan ollut Iida. :) Ja ajattelepa vain niin kukaan ei synny mummuna vaan nämäkin Ulla-mummut ovat joskus olleet pieniä vauvoja.. Ja vanhoja meistä suurimmasta osasta joskus tulee!Olen aivan samaa mieltä!
Iida on vanhanaikainen nimi.Useat vanhanaikaiset nimet ovat nyt"muodissa" niinkuin juuri toi Iida ja Helmi.Ne ovat kauniita suomalaisia perusnimiä ja paljon parempia kuin jotkut nykyaikaiset "trendi nimet".Mikä sinä olet arvostelemaan nimiä?heh
Noin sitä pitää. Lauman mukana antamaan VAIN muotinimiä, kun ne ovat "niin kauniita". Kyllä me nyt taas olemmekin keksineet jotain aivan uutta; ihania uusia nimiä.Noin ovat tehneet vanhemmat kautta aikojen. Eli antaneet lapsilleen sen ajan muodin mukaiset nimet, ystävä hyvä.
Ida oli mummini, syntynyt 1885, joten ei kovin uudenaikainen mielestäni.
Mainitsemasi Miisa, Mira tai Riia ovatkin sitten muutaman vuoden kuluttua täysin poissa muodista sekä listalla "kamalia".
Nimeni on Ulla ja YLPEÄ SIITÄ!!!!!!!!!!
Minä olen Ulla ja ikää alle 30 vuotta. Mitä "hirveää" voi Ulla nimessä olla?T. Ulla, joka ei koskaan tule olemaan sulla
Höps!
Monet vanhanajan nimet on kauniita ja edelleen sopivia annettaviksi lapsille. Toiset tykkää, toiset ei ja jokainen saa valita itse, mistä nimestä pitää ja minkä haluaa lapselleen antaa.Ulla on kiva nimi, eikä mitenkään mummo- tai tanttamainen vaan ajaton nimi, jota koko ajan on käytössä.
Uudenaikaisia nimiä luettelossasi ei ole Miisa, Enni ja Iida vaan ne ovat ollet Suomessa niminä jo 1700 luvulla!
Mira on melko uusi tulokas ja omalla, jo aikuisella tytölläni on etunimenä Mira.
yhteiskuntaluokkakin
Ulla, Veikko, Pertti ja Olavi ovat upeita nimiä!!!Mira on taas tyypillinen alempien yhteiskuntaluokkien edustajien (valitsema) nimi, ellei sitten ole lemmikkieläimestä kyse.
Jepsjeps
Siitä puhe mistä puute... Mahdat maata alhaalla yhteiskuntaluokkaportaikossa, kun jaksat siitä aina jankuttaa...varoitukseksi
"Mahdat maata alhaalla yhteiskuntaluokkaportaikossa"Oikein arvattu. Siksi siitä pitää kirjoittaa edes varoitukseksi.
Tuo oli hyvä
:D :PJahas?
Iida on sitten mielestäsi uudenaikainen nimi? Mahtoi sukuni olla sitten varsin uudistusmielistä, sukupuu kun vilisee Iidoja 1700- ja 1800-luvuilla...Tätä taustaa vasten koko viestisi voi sivuuttaa tällä tekstillä ja olan kohautuksella.
vanha ja vanha...
Mutta oletkos ajatellut sitä, että joskus nämä Ellit ja Iidat ja Miratkin ovat vanhoja ja mummoja? Miltäs se maistuu tänä päivänä, kun lapset lähtee Mira-mummon luona käymään...Ja toisekseen, näistä teikäläisenkin mainitsemista nimistä ainakin Iida ja Enni ovat hyvin vanhoja nimiä. Taisit puhua itsesi hieman pussiin..
(Provoaminen on hyvän maun rajoissa aina ok ;) )
Oikeesti, lopettakaa jo toi Iidan ja Ennin haukkuminen!! Oon Iida, ja tässä vieressäni istuu paras kaverini Enni. Ollaan nykyaikaisia bestoja, että mitkäs teidän nimet sitten on, jos Iida ja Enni ovat mielestänne vanhoja!?
Voi
kauheeta kun Ulla on niin paska nimi!!Tuhat kertaa Paskempi on noi sun "Miisat" ja "Mirat"No Iida ei ainakaan ole
Mutta todella kaunis nimivirhe
Mixsi te kaikki jauhatte siitä,että Iida on vanha nimi?Laitoin siihen nyt vaan muutaman esimerkin,enkä kiinnittänyt niin huomiota siihen Iidaan.Kyllähän se tosiaan onkin vanha nimi.Ja vielä sen verran että empä usko että se kuka väitti että antaisi lapsilleen nimeksi Veikko ja Ulla on tosissaan.Taidat nyt vaan huviksesi sanoa,tuskinpa oikeasti olet miettinyt niitä nimiä!!Virhe
Olen ihan tosissani. Edelliselle tytölle jo meinasin antaa nimeksi Ulla, mutta en vielä antanut. Veikko on hieno nimi ja tunnenkin muutamia pikku-Veikkoja. Meidän kaikilla lapsilla on vanhanaikaiset nimet ja Ulla ja Veikko sopisivat oikein hyvin jatkoksi.mieti
Olisit nyt sitten edes sen verran vaivautunut ottamaan selvää asioista, että oikeasti tietäisit, mikä on uutta ja mikä vanhaa. Enni on nääs listallasi myös sellainen nimi, jota on annettu ennen vuotta 1889 lähes kolmesataa kertaa. Eli ei siis silloinkaan mikään hirveän harvinainen.Ulla on ihana nimi
Jos vielä saisin tytön, hänestä tulisi Ulla, ihan varmasti. Pojasta tulisi Veikko.ei siin mitään pahaa ole!!!!
Voisin antaa poikani nimeksi Veikko.siinä ei ole mitään hävettävää.ei musta ainakaan ole kivaa että kaikillä pojilla on nimenä vaikka joona!JÄRKYTTÄVÄÄ!vanhat nimet ovat ihan yhtä hyviä kuin uudetkin.jos mun nimi olis vaikka ulla en häpeisi sitä yhtään.:)mun isän nimi oli veikko olavi,ja musta se nimi on todella hieno.:)
mummuni nimi on martta...mitä pahaa olisi vaikka antaisin tyttö lapselleni nimeksi martta ja poikalapselleni nimeksi veikko.
"me ollaan 12-vuotiaita tyttöjä, ja meidän nimet on iida ja enni, et onx varaa haukkuu meidän nimii?! meidän mielestä meiän nimet on hienot ja aika monella meidän ikäisellä on samat nimet kuin meillä, enkä tunne yhtään enni tai iida mummoa! jos meitä vielä haukutaan niin saatte maistaa molempien nyrkkejä!!!!!!!!!!!"
siis PRICELESS!!! toi kommentti on niin... muahahah.
"oon ennin ja iidan luokalla ja ne on tosi kivoja kavereita eikä mitää mummeleita!! jos ne on mummeleita, nii mitä sit ite ootte!!!!????? "
siis mitä 12-vuotiaat ylipäätään tekee vauvalle nimi-palstalla??? Tarkemmin ajateltuna olisi jännää tavata nämä kolme teiniäitiä nyt 6 vuotta myöhemmin, ja kysyä vieläkö saan maistaa nyrkkejä jos sanon että Enni ja Iida on vanhoja nimiä... xD
ja leidit jatkavat vielä:
"Oikeesti, lopettakaa jo toi Iidan ja Ennin haukkuminen!! Oon Iida, ja tässä vieressäni istuu paras kaverini Enni. Ollaan nykyaikaisia bestoja, että mitkäs teidän nimet sitten on, jos Iida ja Enni ovat mielestänne vanhoja!? "
Tytöillä ei varmaan tuo ymmärrys tainnut vielä ihan riittää tuossa vaiheessa siihen, että se, että toteaa Ennin ja Iidan olevan hyvin vanhoja nimiä ei tarkoita sitä, että niitä väitettäisiin miksikään mummelinimiksi, joita ei lapselle voi antaa... Minusta ainakin olisi hienoa jos oma nimeni olisi lainattu vaikkapa isomummultani tai isoisomummultani. Enni ja Iida siis ovat KAUNIITA vanhoja nimiä, eivätkä nykyaikaisia trendihömpötyksiä. Eikä se, että nimi on vanha tarkoita, etteikö nimen kantaja voisi olla ihan nykyaikainen... :D
Ystävällisin terveisin,
Riina