Rumpumerkit

masa

On olemassa useita rumpumerkkejä: Mapex, Tama, Pearl, Ludwig... Kaikki on varmasti hyviä, mutta osaako joku suositella tiettyä merkkiä ja mistä syystä? Rumpusetti on tarkotus joskus ostaa.

7

3634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rrrrumbali

      Tama: Myös halvemmat setit hyviä.Saundi voimakas ja selkeä.Runko tanakka ja telineet hyvät.
      Pearl: Halvemmat setit aika heppoisia ja ruuvit korkkailee helposti.Saundi varsinkin halvemmissa tumma ja kuitenkin ohut.Telineet kyseenalaisia.
      Ludwig: Kalliit aina.
      Mapex: Ei kokemusta.
      Sonor: Todella hyvät rummut.Saundi kantava.Telineet ja kaikki hyviä.
      Kaikki halpisrummut kannattaa unohtaa suosiolla!Parempi ostaa merkkirummut vaikka käytettynä.Erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota virveliin.
      Suosittelisin Tamaa tai Sonoria.Molemmissa hardware on laadukasta ja rummut on tukevat.Ei heilu tuulessa. :)
      Rumpujen valinnan vielä jotenkin klaaraa mutta symbaalit onkin jo ihan toinen juttu.Siinä sitä on miettimistä.

      • pali

        Voin sanoa rumpalina (olen käynyt kokeilemassa uusimmat setit näistä merkeistä mistä puhun) että esim. uusissa Tamoissa on tosi heiluvat tomikiinnikkeet. Kun ne on siis kelluvat, kuten melkein kaikki nykyään. Pearlin esim. Master Series on tosi tukeva. Kuten myös Yamahan uudet.
        Yamaha melkein tukevin.. Ja DW:kin on aika tosi hyvä.

        Settien hintataso, josta puhun on ainakin sen 2000e ja siitä ylös päin. Halvemmista ei tietoa. Mutta jos haluat että tomit pysyvät siinä mihin ne laitat, osta Yamahat tai Pearlit. Premierejä en suosittele kelleen. Mulla on nimittäin ne (artist maple).

        Ei muuta.


    • kakspulskaksokakskyt

      Millenium merkkisiä rumpuja ei kannata ostaa, vaikka halpoja ovatkin suisittelen Milleniumeja ainoastaan niille jotka aikovat vain pari kertaa soittaa ja that's it Soundi ihan paska hardware paska ja pellit halkeavat parin lyönnin jälkeen kalvoista puhumattakaan.

    • 889898989moimoimoi

      älkää ostaka thomannin omia merkkejä paitsi kaapeleita koska kaapelit ihan ok

    • Anonyymi

      Millennium ei ole niin huono kuin muut halvat tuotteet, tuo on oikeasti soitinmerkki ja heillä on myös laadukkaampia tuotteita kuin se halvin rumpusetti mikä on myynnissä. Sieltä halvimpaa mallia ostaessa, ja harrastuksen joskus pitkittyessä on väistämättä ostettava uudet symbaalit ja pedaalit tähän settiin. Runkona ne kuitenkin toimivat ja näissä Millennium tomeissa, bassorummussa ja virvelissä ei sinänsä ole mitään vikana, joskus jopa kehujakin saaneet. Kiinalaiset ja "Roguet" sun muut kannattaa kiertää paljon kauempaa.

    • Anonyymi

      Vaatimattomilla taidoilla olen soittanut kahdella eri Kumusetillä, koivusta tehduillä. Powerstroke-kalvot.
      Välillä huvikseni vaihtanut DW-vaahteravirvelin. Tykkään Kumuista.
      Merkkikysymykset ovat usein semmoisia vaikeasti perusteltavia tykkäämiskysymyksiä. Hyvillä paksuilla valkosilla kalvoilla varustettuina ja jos virityksen tekee joku taitava niin halpakin satsi kuulostaa hyvältä. Oman ekan halvan satsin viritti eräs oikea rumpali niin heti alkoi kuulostaa hyvältä.

    • Anonyymi

      Simmonsin rumpusetit on kaikkein parhaat. Suosittelen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1980
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1539
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      140
      1397
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1250
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1067
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      992
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      120
      968
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      957
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      49
      787
    Aihe