Minulla on aika inhottava ongelma... toivottavasti joku voisi kommentoida tätä jotenkin,mielellään rakentavasti...
En tiedä mihin minun "kuuluisi" uskoa. Olen erittäin kiinnostunut wicca-uskonnosta ja se kiehtoo minua, ei sen takia että olisin joku Siskoni on noita -friikki ja tahtoisin äkkiä päästä tukkanuottasille demonien kanssa =), vaan siksi että se on minusta hieno uskonto ja siinä on paljon asioita, mitä minä pidän totena ja mihin haluan uskoa. Mutta sitten, kun joka paikassa ihmiset, jotka eivät tiedä mitään noituudesta, toitottavat sen olevan pahaa ja uhkailevat helvetillä ja ties millä!
Tämä on kyllä tyhmää, mutta ne ovat saaneet minut miettimään, mihin minun pitäisi uskoa ja "saanko" minä uskoa jumalattareen vai onko se väärin...
Tätä tunnetta on hankala selittää ja tämä kuulosti varmaan aika oudolta, mutta minä toivon että ne, jotka ovat itse läpikäyneet jotain tälläistä ja muut asiaan syventyneet voisivat auttaa.Olisi myös kiva jos täällä käyvät wiccat voisivat kertoa, miten "päätyivät" wicca-uskontoon... jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
Vastailkaa ja voitte tietysti myös meilailla...
Ongelma....
6
514
Vastaukset
- utu
... sinun täytyisi tyytyä olemaan uskonnotta hetken aikaa. Ehkä se selkeyttäisi mielesi. Wicca on nyt "muodissa", joten siitä on liikkeellä paljon tekopyhää informaatiota, joten ole varovainen. Ja jos jokin uskonto tuntuu väärältä, ei sinun tietenkään pidä siihen uskoa, vaikka se olisi kuinka hienoa, tai vaikka kuinka sitä haluaisit.
Kuinka vanha olet?? Murrosikäisenä sitä usein epäilee ja etsii. Tee sitä kaikessa rauhassa ja ota kunnolla selvää monista eri uskonnoista, jopa kristinuskostakin. On varmasti asioita joita et siitä tiedä! Sama pätee kaikkiin uskontoihin. Kyllä se joskus kolahtaa!
Siunaus ylläsi!- Angelina
..sä olet varmaan oikeassa.
- james marshall
..etsi koko sydämestäsi Häntä,joka on KAIKKEUDEN Luoja,Häntä jonka henki on sydämessäsi.Ja kun sinut valtaa niin käsittämätön ``rakkaus``,että kasvosi peittyvät kyyneliin,niin silloin sinä ``TIEDÄT``.
- Demokraatti
Kaikki uskonnot ovat pötyä. Usko vain itseesi, rakenna oma moraalis-eeettinen konstruktiosi, älä odota palkintoja, älä pelkää rangaistuksia. Tee vain mikä on oikein.
Dalai lamaa siteeratakseni (vaikka en ole edes buddhalainen):
Instructions for life
by Dalai Lama
1. Take into account that great love and great achievements involve great risk.
2. When you lose, don't lose the lesson.
3. Follow the three Rs:
- Respect for self
- Respect for others and|
- Responsibility for all your actions
4. Remember that not getting what you want is sometimes a wonderful stroke of luck.
5. Learn the rules so you know how to break them properly.
6. Don't let a little dispute injure a great friendship.
7. When you realize you've made a mistake, take immediate steps to correct it.
8. Spend some time alone every day.
9. Open your arms to change, but don't let go of your values.
10. Remember that silence is sometmes the best answer.
11. Live a good, honourable life. Then when you get older and think back, you'll be able to enjoy it a second time.
12. A loving atmosphere in your home is the foundation for your life.
13. In disagreements with loved ones, deal only with the current situation. Don't bring up the past.
14. Share your knowledge. It's a way to achieve immortality.
15. Be gentle with the earth.
16. Once a year, go someplace you've never been before.
17. Remember that the best relationship is one in which your love for each other exceeds your need for each other.
18. Judge your success by what you had to give up in order to get it.
19. Approach love and cooking with reckless abandon. - Noppa
Itselläni ei ollut koskaan ongelmia uskontojen
kanssa. Minä kuulun siihen ryhmään, jotka tutustuttuaan
wiccaan ovat löytäneet nimen sille mihin aina ovat
uskoneet. Jonkin verran olen joutunut miettimään
joitain asioita uudelleen ja hieman soveltaen
saanut ne sopimaan wiccan raameihin.
4d7 - Vilja
Ota aikaa itsellesi. Älä ajattele, että on olemassa jotakin "oikeaa" tapaa uskoa. Mene vaikka metsään ja mieti ihan rauhassa itseksesi mitä ajattelet maailmankaikkeudesta. Miten se koostuu? Onko jumalia? Jos on niin millaisia? Onkos sielua? Onko magiaa ja jos on, niin mistä se johtuu? Kuka sinä olet? Jne..
Älä ota valmiita malleja. Mieti ensin itseksesi mitä ajattelet ja lue vasta sen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?82688Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1632610- 1842461
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n121994Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari181965Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa511806Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo691538Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http101103Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?681099Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta63950