laskun maksu moka...

väärä nimi

Voiko lasku mennä oikeaan osoitteeseen, kun tilinumero tuli aivan oikein, mutta tilinomistajaksi tuli aivan eri nimi... :(

8

1693

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha.

Kaikki menee numeron mukaan.

Minä laitankin aina asian mihin tarkoitukseen raaku menee,
      siihen maksun saajan paikalle,
      näkee sitten kotona tiliotteesta selvästi.

• Per Saukko

Mitäköhän varten maksamisen yhteydessä - esim Sololla - pitää ilmoittaa laskun numero, asiakasnumero ja viitenumero? Miksei saajan tilinumero riitä?

• vieras.
        Per Saukko kirjoitti:

Mitäköhän varten maksamisen yhteydessä - esim Sololla - pitää ilmoittaa laskun numero, asiakasnumero ja viitenumero? Miksei saajan tilinumero riitä?

Mitähän varten maksamisen yhteydessä - esim Sololla - pitää ilmoittaa laskun numero, asiakasnumero ja viitenumero? Miksei saajan tilinumero riitä?
        --------------------
        Vastauksia:
        En ymmärrä, laskun numero, pitääköhän sitä ilmoittaa?

Asiakasnumero, oma pitää ilmoittaa sisäiänkirjoittamisessa, ei kai muita pidä ilmoittaa?

VIITENUMERO, se pitää ilmoittaa, ja sen mukaan lasku menee saajalla oikeaan tulopaikkaan ja on helppo katsoa onko maksettu.

Minusta ei mitään muuta tarvitse ilmoittaa kuin
        viitenumero ja tilinumero.

Mutta maksaessa pitää kirjoittaa jotain joka kenttään.
        Selityksiin/tiedonantoihin ei tarvitse kirjoittaa mitään.

Minä olen kirjoittanut jo vuosia saajan nimen kohdelle aivan omia asioitani.

Esim. kun omistan useita vuokra-asuntoja, useita autoja jne.,
        olen kirjoittanut vuokra-yksiö, vuokra-kaksio, oma-asunto, kesämökin-vero, toyota-03, vw-05, vw -03, opel-01 jne.
        Tietysti kaikissa muissakin laskuissa olen kirjoittanut saajaksi, laskun kohteen.
        On todella helppo seurata oikeita laskuja.

(tämä ei kyllä aina käy, jos maksan Nordean konttorista ja Nordean tilille, silloin tulee saaja automaattisesti)

• suoritus
        vieras. kirjoitti:

Mitähän varten maksamisen yhteydessä - esim Sololla - pitää ilmoittaa laskun numero, asiakasnumero ja viitenumero? Miksei saajan tilinumero riitä?
        --------------------
        Vastauksia:
        En ymmärrä, laskun numero, pitääköhän sitä ilmoittaa?

Asiakasnumero, oma pitää ilmoittaa sisäiänkirjoittamisessa, ei kai muita pidä ilmoittaa?

VIITENUMERO, se pitää ilmoittaa, ja sen mukaan lasku menee saajalla oikeaan tulopaikkaan ja on helppo katsoa onko maksettu.

Minusta ei mitään muuta tarvitse ilmoittaa kuin
        viitenumero ja tilinumero.

Mutta maksaessa pitää kirjoittaa jotain joka kenttään.
        Selityksiin/tiedonantoihin ei tarvitse kirjoittaa mitään.

Minä olen kirjoittanut jo vuosia saajan nimen kohdelle aivan omia asioitani.

Esim. kun omistan useita vuokra-asuntoja, useita autoja jne.,
        olen kirjoittanut vuokra-yksiö, vuokra-kaksio, oma-asunto, kesämökin-vero, toyota-03, vw-05, vw -03, opel-01 jne.
        Tietysti kaikissa muissakin laskuissa olen kirjoittanut saajaksi, laskun kohteen.
        On todella helppo seurata oikeita laskuja.

(tämä ei kyllä aina käy, jos maksan Nordean konttorista ja Nordean tilille, silloin tulee saaja automaattisesti)

menee "väärään osoitteeseen" tilinumerossa olevan virheen vuoksi tai ei mene mihinkään ja jumittaa vastaanottavan pankin selviteltäviin, tietysti muut yksilöintitiedot helpottavat selvittelyä.

• eraakkii

Menee täysin tilinumerolla,

nimeksi saa laittaa mitä vaan

• wkkii

Maksu menee vain tilinumeron mukaan.

• väärä nimi

Kiitos teille vastanneille! Nyt helpottaa :)

• pena

Tiedättekö meneekö rahat perille, jos kaikki tiedot ovat oikein, mutta viesti-kohta on tyhjä? Viitenumeroa ei tässä tapauksessa ole. Rahat lähteneet maksajan tililtä, mutta eivät toistaiseksi ole saapuneet saajan tilille (eri pankissa). Tiedän kyllä, että siirto ei välttämättä tapahdu saman päivän aikana, mutta hieman huolestuttaa, koska kyse ei ihan mitättömästä summasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      20
      4978
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      63
      3996
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      72
      3574
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2668
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2443
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      59
      2328
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      63
      2113
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2067
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      124
      1528
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1495
    Aihe