Ihan oikeesti, nyt menee hermot...
Seropi (lapinkoira,sheltti,sakemanni) uros koira reilu 1 vee vanha.
Käydään arkitottelevaisuus kurssilla ja en saa koiraani lopettamaan haukkumista ja muille koirille räjähtämistä. Kahdestaan kun teemme liikkeet kaikki sujuu loistavasti mutta muut koirat ovat liikaa sille... Opettaja sanoo että koirani tarvitsee kuria ja niin minä pidänkin mutta kun ei auta. Kuinka kuritan koiraani kun ei mikään auta??
Katsekontaktia ei ole helppo saada muiden ollessa samassa tilassa ja jos onnistun sen saamaan se on vain hetkellistä. (koirani sylkee makkarat ulos kun tilanne on päällä) Olen leikkinyt pelleä, olen hyppinyt tasajalkaa, olen huutanut, itkenyt ja seissyt päälläni mutta ei auta...
Menisin mielellään myös yksityistunneille ja maksaisin jos vain tietäisin saavani 100%:sti apua. Tietääkö joku mistä avun voisi saada. Nyt haluan lopun tästä touhusta.
Muuten koirani ihana ja toimiva pakkaus.
Kiitos jos joku osaa neuvoa.
Räyhäävä koirani
6
729
Vastaukset
- jap
Hyvä että käytte koirakoulussa, siellä juuri voi opetella toimimista häiriötekijöiden kanssa, kuten esimerkiksi muiden koirien ja omistajien. Kannattaa lueskella vaikka Jan Fennellin koirakirjoja (esim. koulutan koirani: 30 päivän teho-ohjelma) siitä miten koiran saa kuuntelemaan omistajaansa ja pitämään kontaktia. Itse en alkaisi koiraa kurittamaan, se voi yhdistää muiden koirien näkemisen siihen että tapahtuu ikäviä asioita, ja siksi voisi alkaa peloissaan räyhätä vielä enemmän. Jos koira stressaa muista koirista liikaa, eli ei ota makupaloja ja ei kuuntele, pitäisi välimatkaa lisätä muihin koiriin. Eli olla niin kaukana toisista koirista että se rauhoittuu kuuntelemaan. Jos räyhäongelma on paha, kannattaisi siedätystä ensin tehdä koulutuskentän laidalta, jossa vain katselisitte muita koiria ja tarjoasit makupaloja kun koira on rauhallinen. Niin ja itsekkin kannattaa pysytellä rauhallisena räyhäävän koiran kanssa, mikä voi olla vaikeaa, niin ettei kiihdytä itse koiraa vielä lisää rähjäämään.
- kohtalontoveri
vesisuihkua? eli aina kun alottaa toisen koiran tuijottamisen (mistä seuraa tämä räjähdys), suihkutat nassulle ja samalla sanot EI! sit kutsut vaikka luo ja palkitset. meillä koira toimi kurssilla,kunhan kukaan ei tullu liian lähelle, mutta lenkillä ei. siedätystä kokeillaan nyt,vesisuihkusta ei oikein meille apua ollut. mutta monelle muulle on ollu ja toivottavasti myös sinulle!
- Koirakko
asut etelä-Suomessa, samalla saat henkilökohtaista ohjausta koiran luonteen mukaisesti. Yksi tunti maksoi ainakin ennen neljäkymppiä ja on sen väärti. Peetsan neuvoista minä tykkään, mutta se on jokaisen henkilökohtainen asia, mikä sopii kenellekin.
- hurtta-83
meillä tosin käydään koirapuistossa ilman ongelmia(nuorille uroksille saattaa räsähtää) ja koulutuskentälläkin jos on toisia koiria niin rauhottuu kun ottaa välimatkaa, tutut koirat eivät häiritse vaikka korvasta purisivat kesken seuraamis liikkeen.
Alussa meilläkin oli et toinen koira kun oli samalla kentällä tai käveli kaukaa ohi tai jostain niin koirani meni aivan paniikin valtaa, se poukkoili ja rähisi, peräänty ja yritti taas toisen koiran päälle...yleensä tämän jälkeen koiralle nous hilsettä(ainakin jos oltiin oltu kentällä), maha meni kuralle jne.
Nyt ollaan edetty siis siihen vaiheeseen et vapaana ollessa tulee lähes kaikkien kanssa toimeen, ei rähise tai hauku koirapuistossa(paitsi jos tulee toinen iso luonteinen nuoriuros) kuuntelee ja seuraa minua ja tulee luokse kutsuttaessa. Sama omalla porukalla kun koulutellaan niin toiset koirat saavat haukkua ja riehua vieressä kun me menemme seuraamalla ohi tai paikalla käskyn aikana saapi muut koirat hillua vieressä. Jos kentälle tulee toinen koira niin omani juoksee heti "tarkistamaan" koiran...jos toinen koira ei ole moksiskaan tulee omani pois ja tilanne on ohi. Mutta jos omani on kiinni muuttuu kaikki koirat aivan kammottaviksi, olipahan ne tuttuja tai vieraita...tää on varmaan meidän kohdalla opittu tapa tai jotain tai....en tiedä.
Koirapuistossa jos se rupeaa haukkumaan tai yrittää räsähellä, menen väliin, poskistakiinni silmiin tuijotus ja tiukka ei! nyt se joskus meinaa aina haukahtaa tai jotain ja minä rykäisen jolloin koirani vilkasee minuun päin ja ilmeellä "tjuu hups, oon kiltisti" ja tulee luokseni vähän niiku hakemaan lupaa et saa mennä uudestaan leikkimäään.
Lenkillä ollessa mikään ei toimi, joskus pääsen nätisti ohi kun kierrän pikkasen kauempaa.
Ja joskus harvoin pääsen ohi läheltäkin ilman rähinöitä.Jostain kumman syystä koirani rähisee enempi tummille kuin vaaleille koirille...oon vaan pistäny merkille.
Meinasin just et pitäisköhän liinalla opettaa pois se aina toisen koiran luo juokseminen(siis jos on vapaana)
Ollaan myö kyllä editytty hirmusen paljon ja edistytään koko ajan,koulutusta ja laatuaikaa, positiivisia kokemuksia, luottamuksen vahvistamista...plääh!
Meillä koulutuksissa lähin koirani kans juoksee toiseen suuntaan ja samalla hoin hyvä poika ja taputin rintaan,annoin palkkapatukan ja riehuin sen kans sit patukka pois ja koira jäi tohkeissaan oottamaan millon sais taas patukan,käsky sivu,seuraa ja taas palkka(seuraaminen toisista koirista pois päin) ja koko ajan hyvä poika, hienosti. Tällä tavalla minä sain hetkelisesti koiran täyden huomion itselleni.- Rekku
saimme apua eläinakatemian ohituskoulusta. hyvä kurssi! kysyppä onko niillä tulossa uusia kursseja www.elainakatemia.com
- hauhauveli
Onneksi en ole Antti K. joka räyhää niin vietävästi....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462