on aivan yksinäistä sillä kaikki ystävät jätti joita ei kylläkään ollut kuin 9? olen vielä aika nuori.. ja mulla on ainaollut tapa kiusata läskejä mutta nyt pelkään myös että minusta tulee sellainen.. olen huomannut syöväni enemmän kun ei ole mitään tekemistä ja nykyisin koulussa minua vain haukutaan ja kiusataan.. mä en kestä tätä tämä on ihan hirveää1 miten saisin ystävät takaisin tai yleensä ystäviä kun kaikki vihaa mua ja jos oiski ykski joka ei vihaa niin ei varmaan viitsis olla mun kanssa koska kukaan muu ei tykkäis musta.. auttakaa joku ja antakaa neuvoja! ja kaikki jos jollekkin on käynyt samoin.. kirjottakaa omaa tarinaa tai kommentteja!!
mitä tehdä kun..
6
308
Vastaukset
- lone74
Ikävä sanoa mutta jos olet itse kiusannut joitain tyyppejä niin he vain maksavat takaisin nyt.
Jos pyytäisit jotenkin anteeksi kiusaamiltasi tyypeiltä niin ehkä saisit ystäviä taas kun huomaavat että oletkin ihan mukava ja reilu tyyppi.
Uskon kyllä että anteeksipyyntö voi ottaa koville mutta toisaalta ainakin tiedostat että olet kiusannut itsekin niin tiedostanet myös että anteeksipyyntö on paikallaan.
Tiedän kyllä miten tekee mieli vain syödä kaikkea "hyvää" suruunsa yksin ollessaan. Jos et vielä harrasta liikuntaa niin voisit rueta liikkumaan niin ehkä mielialasikin paranisi ja voisit ehkä tavata jonkun kaverinkin harrastusten parista.
Selvitä asiat kiusaamiesi/kiusaajiesi kanssa niin uskon että sulla on taas hetken päästä kavereita kuten ennenkin :) - yksinäinen luuseri
mulla kans on sama juttu mut en oo ikinä kiusannu ketää mä en vaa ymmärrä miks mulla eioo kavereita...... =(
- ...
ikävää, mutta huomasitko, että tämä viestiketju oli aloitettu jo vajaa 9 vuotta sitten... ...
no mutta laitahan vaikka omat yhteystietosi tänne ja/tai kerro lisää itsestäsi niin saatat jopa saada niitä kavereita... - oopg
joo huomasin en haluu laittaa tänne mitää mun yhteistietoja!
- -
Jos ihminen ei halua rauhanomaiseen toimintaan yhteiskunnassa, ei häneen luoteta. Jos alistat muita kiusaamalla, valehtelemalla tai muilla epäoikeudenmukaisilla keinoilla, on siinä uhkana ystäviesi kannalta se että alat toimimaan näin ystäviäsi kohtaan. Tämä on hyvä keino karkottaa kaverit. Yleensä ne kiusaavat joilla on heikko itsetunto koska he eivät ymmärrä riittävän hyvin miten yhteiskunnassa tulisi toimia saadakseen suosiota ja luottamusta muihin ihmisiin. Usein kiusaajat kiusaavat toisia joilla on heikko itsetunto. Ne joilla on vahva itsetunto, heitä on vaikea kiusata koska he eivät tästä kiusaamisesta masennu. Harvalla on kuitenkaan ymmärrystä nuorena tai lapsena siitä miten yhteiskunnassa tulisi toimia jotta saavuttaa pysyvää luottamusta muihin.
Sanoisin että sun on melko vaikea saada takaisin luottamusta muilta. Kenties sitten kun ymmärrät tilanteen myöhemmin aikuisiällä, saat ystäväksesi toisen kiusaajan tai kiusatun.
Yksi keino on tietysti että myönnät nykyisille kiusaajillesi ettet tiedä miten yhteiskunnassa tulee toimia. Jotta saisit oikeasti luottamuksen takaisin, tulisi sinun pyrkiä auttamaan niitä joita olet aikoinaan kiusannut. Ainoa keino on äärimmäinen nöyryys. Harva kiusaaja uskaltaa alkaa kiusaamaan sellaista joka oikeasti tekee töitä jotta yhteiskunnassa olisi hyvä olla. Toki monet varmastikin alussa kiusaavat ja epäilevät motiivejasi, mutta heiltä kannattaa kysyä miksi he toimivat epäoikeudenmukaisesti ja kiusaavat sinua jos yrität hyvittää tekosi. Kiusaajat eivät itsekään yleensä ymmärrä miksi he kiusaavat. Se on se vallan tunne jonka saa kiusaamisella. Tämä on kuitenkin oikotie jolla saavutetaan epäluottamusta yhteiskunnassa. Jos haluat oikeudenmukaisuutta, kannattaa välttää kiusaajia ja pyrkiä löytämään sellaisia ystäviksesi jotka eivät kiusaa. Ne jotka ovat henkisesti vahvoja, eivät kiusaa takaisin vaikka heitä kiusattaisiin.
Jos tätä tekstiä oli vaikea ymmärtää niin sanoisin että pyri tästä lähtien siihen ettet kiusaa, valehtele etkä pakota ketään mihinkään. Älä esitä mitään väitteitä vaan ole nöyrä, mutta vahva ja sano ettet tiedä miten yhteiskunnassa tulee toimia. Aina voi kysyä muilta miksi näin tulisi toimia jos muut toimivat tietyllä tavalla tai haluavat sinunkin toimivan näin. Henkisesti vahvat ihmiset eivät tarvitse ystäviä, mutta jos et itse ole henkisesti vahva niin kannattaa pyrkiä niiden seuraan jotka ovat koska näiltä saa hyviä oppeja elämään. Pyri löytämään niitä jotka eivät kiusaa. Usein kuitenkin kiusaajat ovat niiden ystäviä jotka ovat henkisesti vahvoja jolloin kiusaajat kiusaavat sinua jos pyrit jonkun suositun henkilön ystäväksi. Yleensä suositut ihmiset ovat juurikin niitä henkisesti vahvoja. Jos pyrit kiusaajien ystäväksi, voi tästä ystävyydestä olla tilapäisesti apua, mutta pidemmällä tähtäimellä nämä ystävyyssuhteet katkeavat jos molemmat eivät kasva henkisesti.
Pyri rauhaan kaikkien kanssa niin ettet kiusaa etkä pakota ketään mihinkään omilla näkemyksilläsi siitä mikä on oikein sinun mielestä. Auttamalla muita saa aina luottamusta, joten jos haluat suosiota tai luottamusta muilta niin kannattaa auttaa kaikkia puolueettomasti. Usein juurikin kiusaajat ja kiusatut ovat niitä jotka tarvitsevat apua. Henkisesti vahvat ovat usein suosittuja eivätkä he tarvitse apua muilta. Voit kuitenkin kysyä neuvoa heiltä heidän mielipiteistä miten yhteiskunnassa tulisi toimia. Kannattaa kuitenkin olla itsevarma kun toimit näin koska kiusaajat yrittävät saada sinua suuttumaan tai masentumaan jos toimit näin. Kiusaajien näkemys on se että sinun tulisi olla nöyrä kun toimit näin, mutta nöyryys vie usein masennukseen ja kiusaaminen taas aiheuttaa vihaa.
Jos olet saanut jonkun masentumaan kiusaamalla muita, on se sinänsä oikein jos sinäkin tästä kiusaamisesta masennut. Tämän vuoksi oikeudenmukainen teko olisi juurikin auttaa niitä joita olet kiusannut koska tätä kautta saat luottamuksen palautettua niihin jotka sinua nyt kiusaavat.
Se miksi ihmisestä tulee epävarma elämässään johtuu aina vanhemmista. Jos vanhemmat eivät anna hyviä oppeja elämään, syrjäytyy nuori kiusattuna tai kiusaajana. Kiusatut syrjäytyvät ensimmäisenä, mutta kiusaajat myöhemmin jos eivät muuta tapojaan.
Jos päätät lähteä nyt parantamaan tapasi, kannattaa pitää mielessä se ettet saa masentua etkä saa suuttua kenellekään. Et saa suuttua kiusaajillesi jos he nyt kiusaavat etkä masentua siitä. Kannattaa myöntää tehneesi virheen siinä. Jos lähdet auttamaan niitä joita olet kiusannut, et saa osoittaa vihaa heitäkään kohtaan jos he osoittavat vihaa sinua kohtaan. Se mitä olet heille tehnyt, heillä on oikeus tehdä pahaa sinulle korkojen kera koska heille on koitunut siitä vahinkoa omaan elämään hyvin paljon sen jälkeen kun olet heitä kiusannut. - -
Kun ihminen tekee jotain väärin, tulee se maksaa korkojen kera eikä siinä välttämättä ole oikotietä. Mitä pitempi aika kiusaamisesta on, sitä isompi vahinko toiselle on siitä aiheutunut jos hän on siitä masentunut. Tietysti jos masennus on johtanut siihen että henkilö on tehnyt itsemurhan tai vaihtanut koulua tai paikkakuntaa niin tällöin asialle ei ole hirveästi enää mitään tehtävissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1584866On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192129Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi352016- 1161913
Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä161889- 931688
Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma461337- 671232
- 1201176
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka301124