Minulla on O2 Optix-merkkiset kuukausilinssit ja tiedustelisin, että voiko/uskaltaako ne silmissä nukkua? Niitä voi käsittääkseni pitää silloin tällöin myös yöllä, mutta onko se suositeltavaa, kun minulla on usein kuivat/punaiset silmät? Tulevana viikonloppuna vain on tiedossa sellainen tapahtuma, jossa olisi kätevää, jos ei tarvitsisi alkaa linssinesteiden kanssa läträämään.
Kuukausilinssit silmissä yön yli?
3
1042
Vastaukset
- silmälääkäri
En suosittele piilolasien pitämistä yön yli. Ja kun silmät ovat muutenkin kuivat/punaiset ja jos siihen "sellaiseen tapahtumaan" vielä liittyy valvomista tai väsymystä, jotka ovat omiaan pahentamaan kuivasilmäisyysoiretta, en varsinkaan suosittele. Voisiko tuolloin laittaa vanhat kunnon silmälasit nenän koristeeksi?
- piilaripoika
... eli yötäpäivää linssit on erikseen, jos sellaisia tarvitsee. Vielä helpompi vaihtoehto ovat kertaköyttälinssit. Ne on helppo heittää roskikseen kesken juhlimisen ihan missä tahansa missä kädet pystyy pesemään. Loppuajan ehkä pärjääkin sitten ilman näköapuvälineitä (jos ja kun alkoholi ja väsymys muutenkin ovat "sumentaneet" näön) tai sitten on helppo panna rillit päähän. Sinänsä ymmärrän kyllä hyvin, ettei bailaamaan ehkä tee mieli lähteä kakkulat nenällä.
- mutta
Vaikka tässä viikonloppu onkin jo yli puolessavälissä, oli pakko kommentoida. Olen nukkunut samanmerkkiset kuukausilinssit silmissä satunnaisesti yhden yön yli ja mitään probleemaa ei ole ollut. Optikko sanoi, että jopa enimmillään kuusi yötä voisi näitä peräkkäin käyttää pois ottamatta, mutta ehkä suositeltavampaa on korkeintaan yksittäiset yöt jos tilanne sitä vaatii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462