Onko muita, joilla lääkäri on todennut kohdun muodon olevan herttamainen? Onko ollut ongelmia raskauden/synnytyksen kanssa tai muuta poikkeavaa, joka on aiheutunut kohdun herttamaisesta muodosta?
Herttamainen kohtu?
4
3980
Vastaukset
- iita
heips! minulla ekassa raskaudessa tenava oli perätilassa ja sitä yritettiin kääntää, ei kääntynyt. sektio valittiin synnytys tavaksi, siinä selvisi että on herttamainen kohtu. ongelmia ei ollut orotusaikana. se siinä vain oli et lapsi ei päässyt kääntymään. kaksi seuraavaakin oli perätilassa ja kaikki meni ok.
uinka sulla todettiin?- Susa
todettiin keskeytynyt keskenmeno marraskuussa (rv 10 ) ja kävin sitten jälkitarkastuksessa yksityisellä gynekologilla, joka tuon herttamaisuuden totesi. Ihmettelen vain, miksi siitä kukaan lääkäri ei aikaisemmin mitään maininnut. Ultrassa kuitenkin kerkesin raskauden takia käymään muutaman kerran ja sairaalassa vielä ultralla katsottiin. Kaavintakin jouduttiin yksityisen mukaan tekemään juuri tämän vuoksi kahteen kertaan. Mietin vain, olisinko selvinnyt yhdellä kaavinnalla jos asia olisi otettu esille ennemmin? Nyt olisi tarkoitus yrittää lasta uudelleen, mutta tuo kohdun muoto herättää paljon kysymyksiä...
- Hantta
Susa kirjoitti:
todettiin keskeytynyt keskenmeno marraskuussa (rv 10 ) ja kävin sitten jälkitarkastuksessa yksityisellä gynekologilla, joka tuon herttamaisuuden totesi. Ihmettelen vain, miksi siitä kukaan lääkäri ei aikaisemmin mitään maininnut. Ultrassa kuitenkin kerkesin raskauden takia käymään muutaman kerran ja sairaalassa vielä ultralla katsottiin. Kaavintakin jouduttiin yksityisen mukaan tekemään juuri tämän vuoksi kahteen kertaan. Mietin vain, olisinko selvinnyt yhdellä kaavinnalla jos asia olisi otettu esille ennemmin? Nyt olisi tarkoitus yrittää lasta uudelleen, mutta tuo kohdun muoto herättää paljon kysymyksiä...
Hei!
Minullakin todettiin keskemenon yhteydessä herttamainen kohtu, väliseinä on kuitenkin pieni. Olen nyt uudelleen raskaana ja kaikki on mennyt tähän asti hyvin. Lääkärit ovat sanoneet, että herttamainen kohtu altistaa keskenmenoille, ennenaikaisille supistuksille ja ennenaikaisille synnytyksille. Olen kuullut, että sydämenmallinen kohtu on yleistä ja yleensä kaikki menee hyvin!! Itse säikähdin ensin diagnoosia, mutta nyt olen päässyt sen ylitse kun olen huomannut että kaikki sujuu normaalisti.
Onnea uuteen yritykseen!!
- mirka1
Minulla myös todettu ns. herttamainen kohdun muoto ei kuitenkaan läpimittaisella väliseinällä. Nyt rv 18 6 ja todella kovat alavatsa kivut, jotka alkoivat rv 15! Voi kuulemman häiritä sikiön liikkumista ja minulla sikiö kokoajan kohdunkaulan suulla, varsinkin rasituksessa kipeytyy. Tälläisiä kokemuksia täällä.. toivotaan parasta että raskaus kuitenkin jatkuisi normaalisti vähät noista kivuista kun vaan pysyisi yhtenä kappaleena vielä muutaman kuukauden!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462