unikulma

patjat

Paljonkohan yleensäkin on maksanut noi henkilökohtaisesti teetetyt joustin patjat pari sänkyyn esim unikulmassa?Kun ei löydy noista standardi patjoista sopivaa kun onpi normaalia leveämpi hatijoiden kohdalta.Onhan noita tempuria sun muitakin.

164

55032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vierestä

      Kysymykseesi en osaa vastata, mutta sellanen tuli mieleen, että unikulma taitaa olla tämän maan kallein unikauppa.
      Pari kertaa olen käväissyt ja todennut, ettei ole ainakaan minun kukkarolle sopiva liike. Samaa tavaraa saa muualtakin ja aivan eri hintaan..

      • 39forever

        Kyllä nykyaikana kymppi on ihan sopiva hinta kunnon unipaketista. Hyvät patjat, tyynyt, peitot ym. vuodevaatteet ostin hästensiltä, maksoin 9500€ ja ollut ihan huippu hyvä ostos!


      • ruis oljet

        patjapussissa hyvin nukutti -50 luvullakin/-65,asti-- kun ei paremmasta tienny??UNIKULMA nukkuMATIN veli--- jos ketä nukuttaa niin hää nukkuu vaikka sesallaan :nim, SAVOTASSA OLLUT.???


      • Tuttujav.201299

        Tää viimeinen mainos enteilee jo mielen häiriintymisen merkkejä etenkin kun fb kommentissa mainitaan "tämmöstä työ on unikulmassa" tiedän ihmisiä jotka ovat työskennelleet siellä ja toiminta siellä ei todellakaan vastaa esitettyyn mainokseen. Viron puolelta tulee puolet sängystä....


      • Anonyymi

        Kyllä Unikulman sängyt ovat kalliita. Asiakaskin on arvokas asti kunnes tulee ongelmia. No ongelien tulleessa asiakkaasta tulee ikävä ihminen. Viesteihin ei vastata. Kun asiakas ottaa yhteyden, kävelee liikkeeseen aukioloaikana. Myyjä kysyy. Miksi te nyt tänne tulette kun täällä on muita asiakkaita. Tämän kuulee tietenkin paikalla olevat asiakkaat. Lopun varmaan arvaatkin.


    • urheiluhieroja ja kiroprakt...

      Hei!

      Jos kärsii selkäkivuista niin helpoin ja halvin mahdollisesti helpotus asiaan on ostaa itselleen räätälöidyn vuoteen!
      Tällainen maksaa 80centtiä/yö takuuajan(eli norm 10v) Laatu maksaa ja kestää puhumattakaan kotimaisesta Suomalaisesta käsityöstä! Huom köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa! Kannattaa silti käydä esim lähimmässä Unikulma liikkeessä ja kysyä neuvoja!

      • Kuuluisin vale

        Hei unikulman käsityö? just...
        Patja sisältää pussijouset jonka ympärille on laitettu hr 25 tai 35 vaahtomuovia. Katsokaapa huviks
        paljonko metri sitä maksaa... Unikulma tekee patjaa samalla hintaa kuin ikea ja myy sitä samaan hintaan kuin hästens. Jokin falskaa???


      • Vaahtomuovi=väärää tietoa!
        Kuuluisin vale kirjoitti:

        Hei unikulman käsityö? just...
        Patja sisältää pussijouset jonka ympärille on laitettu hr 25 tai 35 vaahtomuovia. Katsokaapa huviks
        paljonko metri sitä maksaa... Unikulma tekee patjaa samalla hintaa kuin ikea ja myy sitä samaan hintaan kuin hästens. Jokin falskaa???

        Taitaapa olla jonkinlainen väärinkäsitys! Ja jousissakin on huomaava ero! -kannattaa käydä kyselemässä!


      • nimimerkki

        Me ostettiin unikulmasta meille tietokoneohjelman avulla räätälöidyt patjat. 2 kk käytettyämme totesimme etteivät ole yhtään entisiä halpispatjoja paremmat. selkää jomottaa joka aamu. Maksoimme näistä 2500e ja kun asiasta valitimme meille sanottiin että voi voi, miksi ette ostaneet niitä 3 000 euron patjoja.


      • Täysin yksilöidyt patjat vs...
        nimimerkki kirjoitti:

        Me ostettiin unikulmasta meille tietokoneohjelman avulla räätälöidyt patjat. 2 kk käytettyämme totesimme etteivät ole yhtään entisiä halpispatjoja paremmat. selkää jomottaa joka aamu. Maksoimme näistä 2500e ja kun asiasta valitimme meille sanottiin että voi voi, miksi ette ostaneet niitä 3 000 euron patjoja.

        Niin, 2 kk sänkyjen käyttöönotosta on vielä sopeutumis aikaa. Sänkyyn tottumiseen menee ainakin tämä aika... Ja mitä tulee niihin patjoihin, niin sinulla ei luultavasti ole sitä unikulman tuotetta joka on liikkeen ns. huipputuote. Eli olet ottanut sen välimuodon, joka ei ole täysin räätälöity sinulle, vaan vakiovuohyökkeistetty patja on valittu kuvien mukaan muttei jokaista jousiriviä ole kuviesi mukaan tehty, joten olet säästänyt nyt väärässä kohdassa. Eli pilkka osui omaan nilkkaan! Unikulman tuoteet ovat ainutlaatuisia eikä niitä voi verrata toisiin tuotteisiin, kun tälläistä toimintatapaa ei ole käytössä muualla!!! Hästens esim. on noin 3 x kalliimpi jos verrataan tuotteita toisiinsa... Että näin! Itse olen huipputyytyväinen unikkulman sänkyyn ja aina jos on kysyttävää nukkumisesta missä tahansa muodossa on myymälästä autettu kaikin keinoin!


      • ei toimi
        Täysin yksilöidyt patjat vs... kirjoitti:

        Niin, 2 kk sänkyjen käyttöönotosta on vielä sopeutumis aikaa. Sänkyyn tottumiseen menee ainakin tämä aika... Ja mitä tulee niihin patjoihin, niin sinulla ei luultavasti ole sitä unikulman tuotetta joka on liikkeen ns. huipputuote. Eli olet ottanut sen välimuodon, joka ei ole täysin räätälöity sinulle, vaan vakiovuohyökkeistetty patja on valittu kuvien mukaan muttei jokaista jousiriviä ole kuviesi mukaan tehty, joten olet säästänyt nyt väärässä kohdassa. Eli pilkka osui omaan nilkkaan! Unikulman tuoteet ovat ainutlaatuisia eikä niitä voi verrata toisiin tuotteisiin, kun tälläistä toimintatapaa ei ole käytössä muualla!!! Hästens esim. on noin 3 x kalliimpi jos verrataan tuotteita toisiinsa... Että näin! Itse olen huipputyytyväinen unikkulman sänkyyn ja aina jos on kysyttävää nukkumisesta missä tahansa muodossa on myymälästä autettu kaikin keinoin!

        Eipä toiminut patja minullakaan. Taitaa olla täyttä huuhaata koko homma.


      • HYVIN NUKKUNUT
        ei toimi kirjoitti:

        Eipä toiminut patja minullakaan. Taitaa olla täyttä huuhaata koko homma.

        Ota ehdottomasti yhteyttä unkulmaan, josta sänkysi tai patjasi olet ostanut niin asiaan otetaan kantaa. Mulla ainakin toimi loistavasti ja sain ohjeita ja lisäksi ristiseläntuen, joka on auttanut ja tällä hetkellä nukun loistavasti selän ongelmallisesta rakenteesta huolimatta.
        Unikulma on ainoa vuodetoimittaja, jossa ollaan oikeasti kiinnostuneita siitä että asiakkaat nukkuvat hyvin. Nyt pikaisesti puhelin käteen ja soittamaan, eihän sitä kannata jättää palautetta antamatta, jos saa itselleen paremmat unet.


      • Bedroom
        HYVIN NUKKUNUT kirjoitti:

        Ota ehdottomasti yhteyttä unkulmaan, josta sänkysi tai patjasi olet ostanut niin asiaan otetaan kantaa. Mulla ainakin toimi loistavasti ja sain ohjeita ja lisäksi ristiseläntuen, joka on auttanut ja tällä hetkellä nukun loistavasti selän ongelmallisesta rakenteesta huolimatta.
        Unikulma on ainoa vuodetoimittaja, jossa ollaan oikeasti kiinnostuneita siitä että asiakkaat nukkuvat hyvin. Nyt pikaisesti puhelin käteen ja soittamaan, eihän sitä kannata jättää palautetta antamatta, jos saa itselleen paremmat unet.

        Hyvään uneen kannattaa panostaa, tosin onko "räätälöity" patja oikea valinta voidaan olla montaa mieltä. Unikulman käyttämä jousisto ei poikkea mitenkään halvoista tai keskihintaisista patjajousista. Patjojen suurin laatuero on nimenomaan jousissa, niiden toimivuudessa sekä ominaisuuksissa ja laatu maksaa ostohetkellä. Ja sängyn laatu huomataan parhaiten sillon kun ei nukuta. Hyvässä sängyssä ei nukuta päivällä ja huonossa yöllä. Mitä tulee Hästens sänkyihin niin ne ovat loistavia ja edullisia. Jos räätälöidyssä sängyssä nukkuu 80 c / yö niin samaan hintaa nukkuu kalleimmassakin Hästens sängyssä takuuajan eli 25 vuotta. Jos samana aikana hankkii kolme "halpaa" niin tuleehan se kalliimmaksi. Köyhällä ei ole varaa halpaan eikä terveyttä voi mitata rahalla.


      • Selkä ikuisesti "rikki...
        Bedroom kirjoitti:

        Hyvään uneen kannattaa panostaa, tosin onko "räätälöity" patja oikea valinta voidaan olla montaa mieltä. Unikulman käyttämä jousisto ei poikkea mitenkään halvoista tai keskihintaisista patjajousista. Patjojen suurin laatuero on nimenomaan jousissa, niiden toimivuudessa sekä ominaisuuksissa ja laatu maksaa ostohetkellä. Ja sängyn laatu huomataan parhaiten sillon kun ei nukuta. Hyvässä sängyssä ei nukuta päivällä ja huonossa yöllä. Mitä tulee Hästens sänkyihin niin ne ovat loistavia ja edullisia. Jos räätälöidyssä sängyssä nukkuu 80 c / yö niin samaan hintaa nukkuu kalleimmassakin Hästens sängyssä takuuajan eli 25 vuotta. Jos samana aikana hankkii kolme "halpaa" niin tuleehan se kalliimmaksi. Köyhällä ei ole varaa halpaan eikä terveyttä voi mitata rahalla.

        Joopa joo. Mistäs tiedät mitä Unikulman jousisto sisältää? Ja mitä Hästensiin tulee niin kyseessä on todella laadukkaat vuoteet, mutta melko vakioratkaisut. JOs selässä OIKEASTI on ongelmia ei perus tasajousinen jousisto riitä tai jos on vyöhykkeet, niin kaikille ne eivät osu mittoihin, koska ne tehdään määrättyjen standadien mukaan! Ja voin todella sanoa, että patjoissa on eroa. Olen loukannut selkäni todella pahasti ja tietenkin osa ongelmista jäi pysyviksi. Peruspatjoilla en edes pystynyt makaamaan selin saatikka nukkumaa. Mutta kun selkä on oikeassaasennossa ja tuettu jousiston avulla on tilanne täysin erilainen. En tiedä mistä lähtökohdista sinä sänkysi ostat ja mitkä ovat terveydelliset mittarisi, mutta jos ajattelee jo maalaisjärjellä niin miten tasajousinen sänky voisi tukea selkää, kun kehossa on kuitenkin muotoja...


      • SLEEP
        Selkä ikuisesti "rikki... kirjoitti:

        Joopa joo. Mistäs tiedät mitä Unikulman jousisto sisältää? Ja mitä Hästensiin tulee niin kyseessä on todella laadukkaat vuoteet, mutta melko vakioratkaisut. JOs selässä OIKEASTI on ongelmia ei perus tasajousinen jousisto riitä tai jos on vyöhykkeet, niin kaikille ne eivät osu mittoihin, koska ne tehdään määrättyjen standadien mukaan! Ja voin todella sanoa, että patjoissa on eroa. Olen loukannut selkäni todella pahasti ja tietenkin osa ongelmista jäi pysyviksi. Peruspatjoilla en edes pystynyt makaamaan selin saatikka nukkumaa. Mutta kun selkä on oikeassaasennossa ja tuettu jousiston avulla on tilanne täysin erilainen. En tiedä mistä lähtökohdista sinä sänkysi ostat ja mitkä ovat terveydelliset mittarisi, mutta jos ajattelee jo maalaisjärjellä niin miten tasajousinen sänky voisi tukea selkää, kun kehossa on kuitenkin muotoja...

        Me sijoitimme mieheni kanssa yksilöllisesti tehtyihin vuoteisiin 9500 euroa, eikä ole tippaakaan kaduttanut. Huonompaankin olen monesti rahani laittanut. Oma selkäni on ollut vuosia ns moniongelmainen ja olen juossut fysikaalisissa ja lääkäreillä saaden vain hetken helpotusta. Nyt kun vuode on ollut meillä puoli vuotta, ei ole enää tarvinnut selkävaivoista kärsiä ja nukun yöni ilman kipuja ja jatkuvaa kääntymistä.
        Vanhassa sängyssä piti aina lisätä tyynyjä ristiselkää tukemaan ja mielestäni siitäkin silloin aikanaan maksoin paljon eli 500euroa. Oli täysin surkea jo yhden vuoden käytön jälkeen.

        Tuttuni on töissä Unikulmassa ja sinne pääsee ihan tutustumaan patjojen valmistukseen kunhan vain varaa asiantuntijoilta ajan.
        Itse kävin myös tehtaalla tutustumassa ja siellä fysioterapeutti yhdessä patjamestarin kanssa näytti miten patjojen valmistus kuvien mukaan tapahtuu. Luottamusta herättävää toimintaa sanoisin.
        Kerran tuli myös ongelma patjan pohjaan littyen, mutta asia hoidettiin välittömästi seuraavana päivänä puhelinsoitostani. Toisin kun eräästä huonekauliikkeestä, jossa ostamamme sohva oli rikki jo meille saapuessaan niin 8 viikon päähän luvattiin uusi toimittaa. Eipä kuulunut, Soitettiin liikkeeseen, ei ollut edes koneelle merkitty ja taas sitten venähti viikkoja ennen kuin saimme uuden kotiimme.
        Ottakaa asioista selvää ennen kuin valitatte täällä palstoilla. Jos olet säästänyt patjan hankinnassa se on vain ja ainoastaan sinun oma vikasi ei sen joka tarjoaa yksilöllistä ja hyvälaatuista patjaa mutta ei myy sitä sinulle ilmaiseksi.


      • Selkäsärkyinen
        SLEEP kirjoitti:

        Me sijoitimme mieheni kanssa yksilöllisesti tehtyihin vuoteisiin 9500 euroa, eikä ole tippaakaan kaduttanut. Huonompaankin olen monesti rahani laittanut. Oma selkäni on ollut vuosia ns moniongelmainen ja olen juossut fysikaalisissa ja lääkäreillä saaden vain hetken helpotusta. Nyt kun vuode on ollut meillä puoli vuotta, ei ole enää tarvinnut selkävaivoista kärsiä ja nukun yöni ilman kipuja ja jatkuvaa kääntymistä.
        Vanhassa sängyssä piti aina lisätä tyynyjä ristiselkää tukemaan ja mielestäni siitäkin silloin aikanaan maksoin paljon eli 500euroa. Oli täysin surkea jo yhden vuoden käytön jälkeen.

        Tuttuni on töissä Unikulmassa ja sinne pääsee ihan tutustumaan patjojen valmistukseen kunhan vain varaa asiantuntijoilta ajan.
        Itse kävin myös tehtaalla tutustumassa ja siellä fysioterapeutti yhdessä patjamestarin kanssa näytti miten patjojen valmistus kuvien mukaan tapahtuu. Luottamusta herättävää toimintaa sanoisin.
        Kerran tuli myös ongelma patjan pohjaan littyen, mutta asia hoidettiin välittömästi seuraavana päivänä puhelinsoitostani. Toisin kun eräästä huonekauliikkeestä, jossa ostamamme sohva oli rikki jo meille saapuessaan niin 8 viikon päähän luvattiin uusi toimittaa. Eipä kuulunut, Soitettiin liikkeeseen, ei ollut edes koneelle merkitty ja taas sitten venähti viikkoja ennen kuin saimme uuden kotiimme.
        Ottakaa asioista selvää ennen kuin valitatte täällä palstoilla. Jos olet säästänyt patjan hankinnassa se on vain ja ainoastaan sinun oma vikasi ei sen joka tarjoaa yksilöllistä ja hyvälaatuista patjaa mutta ei myy sitä sinulle ilmaiseksi.

        Olen täysin samaa mieltä siitä, että turha valittaa ja haukkua jos ei tiedä tarkkaan mistä patjat on tehty ja jos on säästänyt väärässä paikassa. Autoihin ollaan valmiita kyllä satsaamaan muttei omaan hyvinvointiin.
        Unikulma käyttää sängyissään monia erilaisia omilla patenteillaan kehitettyjä jousia, sekä isompia, että pienempiä ja herkempiä. Jos olet valmis satsaamaan, valitse pienet ja räätälöinti unianalyysin mukaan, niin et pety. Taikureitahan nekään ei ole, mutta varmasti nukut syvempää unta!
        Pelkät vyöhykkeistetyt patjat on eri asia kuin Unikulman räätälöinti. Ja mikä hemmetti on 25 v. takuu? Sänkyhän on täynnä hikeä ja kuonaa jo 10v. päästä, jolloin patja suositellaan vaihtoon. Tutkikaa asioita ennen kuin valitatte!


      • Vaivaisesta tosivaivaiseksi

        Ostin Unikulmasta mittatilauspatjan. Ensimmäinen versio oli kuin kuoppaisella tiellä olisi nukkunut. Oikeastaan mikään ei ollut kohdillaan. Toisessa versiossa sai sentään osan kohdalleen, mutta aiemmin pelkkä pienenä kiusana vaivannut välilevy ärtyi tosi pahaksi. Yleensä jossain vaiheessa yötä piti vaihtaa patja tavalliseksi. Ei puhettakaan totuttelusta kun aamulla joutuu kävelemään käppyrässä ja välilevy vaivaa jo muutamien tuntien makaamisen jälkeen.

        Mikä pahinta, aiemmin ystävällinen palvelu alkoi muuttua ikäväksi syyllistämiseksi ja puhelimessa huudettiin korvaan. Esim: "Mikä on kun meidän ohjelmat ei sun selkääs tehoa!" Lähettivät sitten "tavallisen" patjan, mutta senkin liian painavalle. Liekö jo ollut kiusan tekoa. Rahaa ei kuulemma saa takaisin vaikka uusi jousisto on 1500€ halvempi.

        Onko kellään kokemuksia kuluttaja-asiamiehelle valittamisesta? Hyvien yöunien sijasta minä nykyään suorastaan stressaan nukkumaan mennessä. Ei olisi varaa lahjoitella noin isoja summia surkeasta tarjonnasta ja lisääntyneistä vaivoista. Minäkin luulin sijoittaneeni parempiin yöuniin.


      • kannata myydä
        Täysin yksilöidyt patjat vs... kirjoitti:

        Niin, 2 kk sänkyjen käyttöönotosta on vielä sopeutumis aikaa. Sänkyyn tottumiseen menee ainakin tämä aika... Ja mitä tulee niihin patjoihin, niin sinulla ei luultavasti ole sitä unikulman tuotetta joka on liikkeen ns. huipputuote. Eli olet ottanut sen välimuodon, joka ei ole täysin räätälöity sinulle, vaan vakiovuohyökkeistetty patja on valittu kuvien mukaan muttei jokaista jousiriviä ole kuviesi mukaan tehty, joten olet säästänyt nyt väärässä kohdassa. Eli pilkka osui omaan nilkkaan! Unikulman tuoteet ovat ainutlaatuisia eikä niitä voi verrata toisiin tuotteisiin, kun tälläistä toimintatapaa ei ole käytössä muualla!!! Hästens esim. on noin 3 x kalliimpi jos verrataan tuotteita toisiinsa... Että näin! Itse olen huipputyytyväinen unikkulman sänkyyn ja aina jos on kysyttävää nukkumisesta missä tahansa muodossa on myymälästä autettu kaikin keinoin!

        kuin yhtä tuotetta, jos kaikki muut ovat täyttä sontaa??


      • vaivaisesta tosi vaivainen
        Vaivaisesta tosivaivaiseksi kirjoitti:

        Ostin Unikulmasta mittatilauspatjan. Ensimmäinen versio oli kuin kuoppaisella tiellä olisi nukkunut. Oikeastaan mikään ei ollut kohdillaan. Toisessa versiossa sai sentään osan kohdalleen, mutta aiemmin pelkkä pienenä kiusana vaivannut välilevy ärtyi tosi pahaksi. Yleensä jossain vaiheessa yötä piti vaihtaa patja tavalliseksi. Ei puhettakaan totuttelusta kun aamulla joutuu kävelemään käppyrässä ja välilevy vaivaa jo muutamien tuntien makaamisen jälkeen.

        Mikä pahinta, aiemmin ystävällinen palvelu alkoi muuttua ikäväksi syyllistämiseksi ja puhelimessa huudettiin korvaan. Esim: "Mikä on kun meidän ohjelmat ei sun selkääs tehoa!" Lähettivät sitten "tavallisen" patjan, mutta senkin liian painavalle. Liekö jo ollut kiusan tekoa. Rahaa ei kuulemma saa takaisin vaikka uusi jousisto on 1500€ halvempi.

        Onko kellään kokemuksia kuluttaja-asiamiehelle valittamisesta? Hyvien yöunien sijasta minä nykyään suorastaan stressaan nukkumaan mennessä. Ei olisi varaa lahjoitella noin isoja summia surkeasta tarjonnasta ja lisääntyneistä vaivoista. Minäkin luulin sijoittaneeni parempiin yöuniin.

        Sain lopulta rahat takaisin, mutta vaati kontaktin toiseen henkilöön. Onneksi henkilökunnan edustaja oli avulias.


      • kiva kun tuotteet kehittyy!!
        kannata myydä kirjoitti:

        kuin yhtä tuotetta, jos kaikki muut ovat täyttä sontaa??

        Se vaan on ettei kaikki patjat vakioversioista sovi kaikille. Onhan se totta että joku pystyy nukkumaan telttapatjalla. Se ei kai olekkaan se juju vaan että nukuttaisiin laadukkaammin. Joo, mä nukahdan kun tukki. Niin varmasti nukahdat, mutta miten kokonaisuudessaa nukut on eri asia.

        Kuitenkaan kellää muulla patjavalmistajalla ei ole kuin vakiotuotteita, jolloin oikeasti aika monesti tulee seinä vastaan kun ei niistä sovi mikään vaikka kuinka vaihtaa kovuutta mediumista softiksi tai kovaksi.

        Tuurilla saatat jopa löytää lähes hyvän patjan.

        Tuurilla voit myös voittaa lotossa. :)


      • Vain minä
        ei toimi kirjoitti:

        Eipä toiminut patja minullakaan. Taitaa olla täyttä huuhaata koko homma.

        Räätälöity puku=sinulle sopivin kun me tai tai ainakin minä olen yksilö en massa.
        Sama pätee vuoteeseen. Mutta kai sitä on itsekkin tehtävä jotain, niin kuin oppaissa lukee: liikuttava, vähemmän alkoholia ja parempaa ruokaa. Ainakin mieheni kuorsaus loppui siis loppui kun ostimme Unikulman patjat, jotka oli tehty meidän mittojen mukaan.


      • Myös moniongelmainen selkä.
        vaivaisesta tosi vaivainen kirjoitti:

        Sain lopulta rahat takaisin, mutta vaati kontaktin toiseen henkilöön. Onneksi henkilökunnan edustaja oli avulias.

        Kiinnostaisi kovasti tietää, mitä ja miten löysit patjat jotka sopivat
        paremmin kuin tietokonetestillä analysoidut. Rahat takas takuu, jos olet tyytymätön, lienee kaikkien vastuullisten liikkeiden toimintatapa, vai onko?


      • Yksvaivaanen
        Myös moniongelmainen selkä. kirjoitti:

        Kiinnostaisi kovasti tietää, mitä ja miten löysit patjat jotka sopivat
        paremmin kuin tietokonetestillä analysoidut. Rahat takas takuu, jos olet tyytymätön, lienee kaikkien vastuullisten liikkeiden toimintatapa, vai onko?

        Vuoden vaihteen tienoilla tuo firma ainakin mainosti niin maan perusteellisen ylivoimaisilla argumenteillä, että eihän ne voi olla kuin hyviä. Siinä luvattiin, että on luovempi, energisempi, tehokkaampi, onnellisempi...puolison ei sentään luvattu kaunistuvan, kummankaan.

        Jo tuon mainoksen perusteella voi mennä kuluttaja-asiamiehen juttusille, ellei työteho kasvanutkaan!


      • pirtsakkapirre
        Yksvaivaanen kirjoitti:

        Vuoden vaihteen tienoilla tuo firma ainakin mainosti niin maan perusteellisen ylivoimaisilla argumenteillä, että eihän ne voi olla kuin hyviä. Siinä luvattiin, että on luovempi, energisempi, tehokkaampi, onnellisempi...puolison ei sentään luvattu kaunistuvan, kummankaan.

        Jo tuon mainoksen perusteella voi mennä kuluttaja-asiamiehen juttusille, ellei työteho kasvanutkaan!

        No empä kyllä ole mistään onnelisuudesta kuullut heidän mainoksissaan puhuttavan :) Mutta onhan se fakta että kun nukkuu hyvin voi paremmin. Itse en vaihtaisi Unikulman räätälöityä patjaa mihinkään vaikka maksettaisiin! kertakaikkiaan loistavin ostos koko ikänä ja erittäin kohteliasta ja asiantuntevaa palvelua kys. firmasta saanut!


      • Uneton pyöriskelijä
        Bedroom kirjoitti:

        Hyvään uneen kannattaa panostaa, tosin onko "räätälöity" patja oikea valinta voidaan olla montaa mieltä. Unikulman käyttämä jousisto ei poikkea mitenkään halvoista tai keskihintaisista patjajousista. Patjojen suurin laatuero on nimenomaan jousissa, niiden toimivuudessa sekä ominaisuuksissa ja laatu maksaa ostohetkellä. Ja sängyn laatu huomataan parhaiten sillon kun ei nukuta. Hyvässä sängyssä ei nukuta päivällä ja huonossa yöllä. Mitä tulee Hästens sänkyihin niin ne ovat loistavia ja edullisia. Jos räätälöidyssä sängyssä nukkuu 80 c / yö niin samaan hintaa nukkuu kalleimmassakin Hästens sängyssä takuuajan eli 25 vuotta. Jos samana aikana hankkii kolme "halpaa" niin tuleehan se kalliimmaksi. Köyhällä ei ole varaa halpaan eikä terveyttä voi mitata rahalla.

        Itsekin ostin unikulman räätälöidyn patjan ja petauspatjan eikä auta mitenkään: selkä on aivan jumissa aamuisin. Nukun paremmin keskipaksulla vaahtomuovipatjalla. En suosittele Unikulmaa! Rahastusta!


      • Huonosti nukutut yöt
        HYVIN NUKKUNUT kirjoitti:

        Ota ehdottomasti yhteyttä unkulmaan, josta sänkysi tai patjasi olet ostanut niin asiaan otetaan kantaa. Mulla ainakin toimi loistavasti ja sain ohjeita ja lisäksi ristiseläntuen, joka on auttanut ja tällä hetkellä nukun loistavasti selän ongelmallisesta rakenteesta huolimatta.
        Unikulma on ainoa vuodetoimittaja, jossa ollaan oikeasti kiinnostuneita siitä että asiakkaat nukkuvat hyvin. Nyt pikaisesti puhelin käteen ja soittamaan, eihän sitä kannata jättää palautetta antamatta, jos saa itselleen paremmat unet.

        Joo asiaan otetaan kyllä kantaa Unikulmasta, mutta ei ne sitä patjaa mitenkään pysty enää muokkaamaan. Takuu kyllä on olemassa, mutta ei siitä mitään apua ole. Ei kannata laittaa rahojaan Unikulman patjoihin.


      • Rahat meni hukkaan
        Myös moniongelmainen selkä. kirjoitti:

        Kiinnostaisi kovasti tietää, mitä ja miten löysit patjat jotka sopivat
        paremmin kuin tietokonetestillä analysoidut. Rahat takas takuu, jos olet tyytymätön, lienee kaikkien vastuullisten liikkeiden toimintatapa, vai onko?

        No ei todellakaan saa rahoja takaisin eika he pysty tekemaan mitaan, jos patja ei sovi.


      • -
        Rahat meni hukkaan kirjoitti:

        No ei todellakaan saa rahoja takaisin eika he pysty tekemaan mitaan, jos patja ei sovi.

        Kyllä Unikulmassa, aivan varmasti pyritään tekemään kaikki mahdollinen, jotta asiakas olisi tyytyväinen. Onhan räätälöidyissä patjoissan juurikin sen takia 3kk tyytyväisyys takuu. Jos joku mättää, niin kannattaa ottaa yheyttä johonkin Unikulman myymälään. Itse olen ainakin erittäin tyytyväinen Unikulmasta saamaani palveluun, ja sieltä ostamaani räätälöityyn vuoteeseen!


      • Unta palloon
        Rahat meni hukkaan kirjoitti:

        No ei todellakaan saa rahoja takaisin eika he pysty tekemaan mitaan, jos patja ei sovi.

        kyseessä jonku kilpailevan firman katteellinen työntekijä??? Firman, missä ei pystytä motivoimaan työntekijöitään palvelemaan asiakkaita tarpeiden mukaan... Mä ostin 5 vuotta sitten Unikulmaasta räätälöidyn vuoteen isojen selkäongelmien vuoksi eikä se heti ollut täysin sopiva. Vuodetta muutettiin hiukan (ei vaihdettu uuteen) ja tämä riitti muuttamaan vuoteen mulle ihan täydelliseks. Mä en oo varmaan ikinä saanut niin ammattitaitoista palvelua mitä Unikulmassa. Lisäksi täytyy mainita ettei heillä ole kiire seuraavan asiakkaan luokse vaan palvelevat asiakkaan niin hyvin kun on mahdollista tilanteesta riippumatta.
        Ihmettelen kovasti miten nykypäpivänä tietoyhteykunnassa voi olla palvelunkin laadussa noin suuria eroja saatikka tuotteissa. Eikö missään pystytä samaan kun Unikulmassa vai eikö haluta???!! Tai ehkä joillekkin määrä korvaa laadun.


      • Tyytymätön
        - kirjoitti:

        Kyllä Unikulmassa, aivan varmasti pyritään tekemään kaikki mahdollinen, jotta asiakas olisi tyytyväinen. Onhan räätälöidyissä patjoissan juurikin sen takia 3kk tyytyväisyys takuu. Jos joku mättää, niin kannattaa ottaa yheyttä johonkin Unikulman myymälään. Itse olen ainakin erittäin tyytyväinen Unikulmasta saamaani palveluun, ja sieltä ostamaani räätälöityyn vuoteeseen!

        Ei minua ainakaan autettu. Olen erittäin tyytymätön unikulmaan. Harmittaa, että maksoin heille niin mielettömästi huonosta patjasta.


      • Tyytymätön
        - kirjoitti:

        Kyllä Unikulmassa, aivan varmasti pyritään tekemään kaikki mahdollinen, jotta asiakas olisi tyytyväinen. Onhan räätälöidyissä patjoissan juurikin sen takia 3kk tyytyväisyys takuu. Jos joku mättää, niin kannattaa ottaa yheyttä johonkin Unikulman myymälään. Itse olen ainakin erittäin tyytyväinen Unikulmasta saamaani palveluun, ja sieltä ostamaani räätälöityyn vuoteeseen!

        Oletkohan joku Unikulman työntekijä, kun noin mainostat.


      • Unijukka
        Unta palloon kirjoitti:

        kyseessä jonku kilpailevan firman katteellinen työntekijä??? Firman, missä ei pystytä motivoimaan työntekijöitään palvelemaan asiakkaita tarpeiden mukaan... Mä ostin 5 vuotta sitten Unikulmaasta räätälöidyn vuoteen isojen selkäongelmien vuoksi eikä se heti ollut täysin sopiva. Vuodetta muutettiin hiukan (ei vaihdettu uuteen) ja tämä riitti muuttamaan vuoteen mulle ihan täydelliseks. Mä en oo varmaan ikinä saanut niin ammattitaitoista palvelua mitä Unikulmassa. Lisäksi täytyy mainita ettei heillä ole kiire seuraavan asiakkaan luokse vaan palvelevat asiakkaan niin hyvin kun on mahdollista tilanteesta riippumatta.
        Ihmettelen kovasti miten nykypäpivänä tietoyhteykunnassa voi olla palvelunkin laadussa noin suuria eroja saatikka tuotteissa. Eikö missään pystytä samaan kun Unikulmassa vai eikö haluta???!! Tai ehkä joillekkin määrä korvaa laadun.

        Vai et sun patjaa muokattiin ja sitten siitä tuli täydellinen :) Ensinnäkin, kun puhutaan räätälöidystä vuoteesta niin silloin se sovitetaan nukkujan mukaan ja nimenomaan jousiston kohdalta. Teidän patjaan ei varmaan tultu saksien kanssa leikkelemään ja liimailemaan uusia jousia siihen kohtaan johon tukea tarvitaan tai vastaavasti liimailemaan pehmeempiä jousia sinne minne joustavuutta tarvitaan esim verenkierto tai puutuminen?
        Etköhän ota buranan ja painu nukkumaan niin voit huomenna myydä vaikka petikossa niitä sänkyjä.


      • Tt
        Unta palloon kirjoitti:

        kyseessä jonku kilpailevan firman katteellinen työntekijä??? Firman, missä ei pystytä motivoimaan työntekijöitään palvelemaan asiakkaita tarpeiden mukaan... Mä ostin 5 vuotta sitten Unikulmaasta räätälöidyn vuoteen isojen selkäongelmien vuoksi eikä se heti ollut täysin sopiva. Vuodetta muutettiin hiukan (ei vaihdettu uuteen) ja tämä riitti muuttamaan vuoteen mulle ihan täydelliseks. Mä en oo varmaan ikinä saanut niin ammattitaitoista palvelua mitä Unikulmassa. Lisäksi täytyy mainita ettei heillä ole kiire seuraavan asiakkaan luokse vaan palvelevat asiakkaan niin hyvin kun on mahdollista tilanteesta riippumatta.
        Ihmettelen kovasti miten nykypäpivänä tietoyhteykunnassa voi olla palvelunkin laadussa noin suuria eroja saatikka tuotteissa. Eikö missään pystytä samaan kun Unikulmassa vai eikö haluta???!! Tai ehkä joillekkin määrä korvaa laadun.

        Taitaa olla annettu valohoitoa, tuttua. Patja päiväksi asiakkaalta pois ja palautetaan parannettuna, ja johan on taas hyvä :)


      • Tk
        Tt kirjoitti:

        Taitaa olla annettu valohoitoa, tuttua. Patja päiväksi asiakkaalta pois ja palautetaan parannettuna, ja johan on taas hyvä :)

        Mulle ainakin sanottiin, että patjaa ei voi enää muokata. Korkeintaan jotain tukia voi antaa ja nekin on kuulemma jotain superloninpalasia. Eli ois ollut sama asia käydä ostamassa superlonpatja ja leikata itse superlonista tukipalasia.


      • unijaakko
        Tk kirjoitti:

        Mulle ainakin sanottiin, että patjaa ei voi enää muokata. Korkeintaan jotain tukia voi antaa ja nekin on kuulemma jotain superloninpalasia. Eli ois ollut sama asia käydä ostamassa superlonpatja ja leikata itse superlonista tukipalasia.

        Unikulman räätlöityä jousistoa voi muokata jäkikätee. Ns. "basic" vaihtoehtoja ei voi minun käsittääkseni muokata jousistosta. Räätlöidyillä vuoteillahan on se takuukin että jos esimerkiksi selkä kipeytyy niin 3kk sisällä he vuodetta muokkaavat. Ovathan he erikoistuneita yksilöllisiin vuoteisiin.


      • Unijukka
        unijaakko kirjoitti:

        Unikulman räätlöityä jousistoa voi muokata jäkikätee. Ns. "basic" vaihtoehtoja ei voi minun käsittääkseni muokata jousistosta. Räätlöidyillä vuoteillahan on se takuukin että jos esimerkiksi selkä kipeytyy niin 3kk sisällä he vuodetta muokkaavat. Ovathan he erikoistuneita yksilöllisiin vuoteisiin.

        Kerroppa Jaakko miten voi jousiston muuttaa? Olen todella kiinnostunut kuulemaan. Tunnen Bodyformin aikasta tai itseasiassa erittäin hyvin kuten myös ison kasan ko. yrityksen työntekijöitä valmistuksesta myyntiin. Patjan valmistus, rakenne on erittäin tuttua, joten mielelläni kuulen vastauksesi :D


      • Anonyymi
        Vaivaisesta tosivaivaiseksi kirjoitti:

        Ostin Unikulmasta mittatilauspatjan. Ensimmäinen versio oli kuin kuoppaisella tiellä olisi nukkunut. Oikeastaan mikään ei ollut kohdillaan. Toisessa versiossa sai sentään osan kohdalleen, mutta aiemmin pelkkä pienenä kiusana vaivannut välilevy ärtyi tosi pahaksi. Yleensä jossain vaiheessa yötä piti vaihtaa patja tavalliseksi. Ei puhettakaan totuttelusta kun aamulla joutuu kävelemään käppyrässä ja välilevy vaivaa jo muutamien tuntien makaamisen jälkeen.

        Mikä pahinta, aiemmin ystävällinen palvelu alkoi muuttua ikäväksi syyllistämiseksi ja puhelimessa huudettiin korvaan. Esim: "Mikä on kun meidän ohjelmat ei sun selkääs tehoa!" Lähettivät sitten "tavallisen" patjan, mutta senkin liian painavalle. Liekö jo ollut kiusan tekoa. Rahaa ei kuulemma saa takaisin vaikka uusi jousisto on 1500€ halvempi.

        Onko kellään kokemuksia kuluttaja-asiamiehelle valittamisesta? Hyvien yöunien sijasta minä nykyään suorastaan stressaan nukkumaan mennessä. Ei olisi varaa lahjoitella noin isoja summia surkeasta tarjonnasta ja lisääntyneistä vaivoista. Minäkin luulin sijoittaneeni parempiin yöuniin.

        Hullua ostaa unikulmasta ”muka-räätäköity patja” koska sitä ei voi ennen ostoa kokeilla!!! Räätälöity tarkoittaa mittojen mukaan tehtyä mutta räätäli kokeiluttaa tuotteitaan asiakkaallaan ja sitten hienosäätää sopivuutta. Unikulman patjat ostetaan ”sikasäkissä” periaatteella. Ei ihme että niin paljon somessa valitetaan siitä epäsopivuudesta. Oikea tapa ostaa on tämä: Kokeilkaa patja selällä ja kyljellä maaten ennen ostamista sillä vain siten tietää mikä sopii itselle. Kuunnelkaa suosituksia kun valitsette myymälän!


      • Anonyymi
        unijaakko kirjoitti:

        Unikulman räätlöityä jousistoa voi muokata jäkikätee. Ns. "basic" vaihtoehtoja ei voi minun käsittääkseni muokata jousistosta. Räätlöidyillä vuoteillahan on se takuukin että jos esimerkiksi selkä kipeytyy niin 3kk sisällä he vuodetta muokkaavat. Ovathan he erikoistuneita yksilöllisiin vuoteisiin.

        Ei pidä paikkaansa. Kaverin selkä meni sängystä sairaslomakuntoon. Korvauksia ei tullut eikä sängyssä ollut vikaa.


      • Anonyymi
        SLEEP kirjoitti:

        Me sijoitimme mieheni kanssa yksilöllisesti tehtyihin vuoteisiin 9500 euroa, eikä ole tippaakaan kaduttanut. Huonompaankin olen monesti rahani laittanut. Oma selkäni on ollut vuosia ns moniongelmainen ja olen juossut fysikaalisissa ja lääkäreillä saaden vain hetken helpotusta. Nyt kun vuode on ollut meillä puoli vuotta, ei ole enää tarvinnut selkävaivoista kärsiä ja nukun yöni ilman kipuja ja jatkuvaa kääntymistä.
        Vanhassa sängyssä piti aina lisätä tyynyjä ristiselkää tukemaan ja mielestäni siitäkin silloin aikanaan maksoin paljon eli 500euroa. Oli täysin surkea jo yhden vuoden käytön jälkeen.

        Tuttuni on töissä Unikulmassa ja sinne pääsee ihan tutustumaan patjojen valmistukseen kunhan vain varaa asiantuntijoilta ajan.
        Itse kävin myös tehtaalla tutustumassa ja siellä fysioterapeutti yhdessä patjamestarin kanssa näytti miten patjojen valmistus kuvien mukaan tapahtuu. Luottamusta herättävää toimintaa sanoisin.
        Kerran tuli myös ongelma patjan pohjaan littyen, mutta asia hoidettiin välittömästi seuraavana päivänä puhelinsoitostani. Toisin kun eräästä huonekauliikkeestä, jossa ostamamme sohva oli rikki jo meille saapuessaan niin 8 viikon päähän luvattiin uusi toimittaa. Eipä kuulunut, Soitettiin liikkeeseen, ei ollut edes koneelle merkitty ja taas sitten venähti viikkoja ennen kuin saimme uuden kotiimme.
        Ottakaa asioista selvää ennen kuin valitatte täällä palstoilla. Jos olet säästänyt patjan hankinnassa se on vain ja ainoastaan sinun oma vikasi ei sen joka tarjoaa yksilöllistä ja hyvälaatuista patjaa mutta ei myy sitä sinulle ilmaiseksi.

        Meille tuli maksamaan 14000€ ja täyttä paskaa tuli ostettua.Niin kauan kun ei valita niin oot huippuasiakas.Selkä ja lonkka kipeenä joka aamu. Kohta maksettu pois ja vaihtoon menee. Älkää uskoko mitä ne puhuu.Patjan voi kääntää puolivuosittain muka.Eli jalkapuolen jouset muuttuu yläkropan mukaan tosta vaan.Unikulmassa juu.


      • Anonyymi

        Ostin selkäsärkyjen takia 4500 tonnin arvoisen sängyn unikulmasta.Se oli kallein virheeni ikinä!!!!


      • Anonyymi
        HYVIN NUKKUNUT kirjoitti:

        Ota ehdottomasti yhteyttä unkulmaan, josta sänkysi tai patjasi olet ostanut niin asiaan otetaan kantaa. Mulla ainakin toimi loistavasti ja sain ohjeita ja lisäksi ristiseläntuen, joka on auttanut ja tällä hetkellä nukun loistavasti selän ongelmallisesta rakenteesta huolimatta.
        Unikulma on ainoa vuodetoimittaja, jossa ollaan oikeasti kiinnostuneita siitä että asiakkaat nukkuvat hyvin. Nyt pikaisesti puhelin käteen ja soittamaan, eihän sitä kannata jättää palautetta antamatta, jos saa itselleen paremmat unet.

        Oston jälkeen pelkkää paskaa!En missään nimessä suosittele sänkyjä kenellekkään.Pelkkää huuhaata koko lafka!!


      • Anonyymi

        Käytiin, mutta päällä oli vain "tuulipuku" eli arkivaatteissa mentiin. Meitä palveltiin kyllä, mutta mistään yksilöllisestä sängyn valinnasta ei voi puhua. Mittauksen jälkeen myyjä viittoili lähes kaikkia tarjolla olleita sänkyjä ja hoki, että voitte ostaa tuon tai tuon tai tuon.. Kokemus oli ettei meitä otettu tosissaan . Sängyt oltaisiin maksettu käteisellä debit-puolelta;) Ne sai Isku!


      • Anonyymi
        Täysin yksilöidyt patjat vs... kirjoitti:

        Niin, 2 kk sänkyjen käyttöönotosta on vielä sopeutumis aikaa. Sänkyyn tottumiseen menee ainakin tämä aika... Ja mitä tulee niihin patjoihin, niin sinulla ei luultavasti ole sitä unikulman tuotetta joka on liikkeen ns. huipputuote. Eli olet ottanut sen välimuodon, joka ei ole täysin räätälöity sinulle, vaan vakiovuohyökkeistetty patja on valittu kuvien mukaan muttei jokaista jousiriviä ole kuviesi mukaan tehty, joten olet säästänyt nyt väärässä kohdassa. Eli pilkka osui omaan nilkkaan! Unikulman tuoteet ovat ainutlaatuisia eikä niitä voi verrata toisiin tuotteisiin, kun tälläistä toimintatapaa ei ole käytössä muualla!!! Hästens esim. on noin 3 x kalliimpi jos verrataan tuotteita toisiinsa... Että näin! Itse olen huipputyytyväinen unikkulman sänkyyn ja aina jos on kysyttävää nukkumisesta missä tahansa muodossa on myymälästä autettu kaikin keinoin!

        Tarkoitat, että saa myydä kuraa, jos ei osta kaikista kalleinta? Heillähän ei pitäisi olla myynnissä kuin yksi patjamalli, jos vain yksi oikeasti on hyvä ja toimii.

        Joo, vanha ketju, mutta vastasin silti.


    • S&J Vantaa

      Minä maksoin meidän sängystä hieman alle 4000e!!! Kävimme Unikulmassa ja menimme suoraan tiskille ja olimme päättäneet ostaa teiltä sängyn... Juu, Herra myyjä näytti vuoteen ja kysyi millä kankaalla...?? Menimme takaisin tiskille ja myyjä kysyi minulta (N) kuinka paljon painan...?? Minun mieheni oli n.10 vuotta sitten viimeksi ostanut vuoteen samaisesta liikkeestä ja myyjä näki että hän on asioinut siellä aikaisemminkin.... myyjä näki koneelta että herra painaa sen ja sen verran...ok.... Myyjä luki koneelta että olemme sen ja sen nimiset henkilöt.... Minä sanoin että Rouva on muuttunut, että nimeni on XXXXXX. ja kuitenkin mieheni entisen vaimon nimi luurasi vieläkin siellä tiedostossa!!!! Liikkeessä ei otettu minkäälaista painokäyrää eikä testattu patjalla makaamista... Valitusta on ajateltu mutta kun ei vaan jaksa!! Helvetin kallis sänky ja en koe nukkuvani siinä hyvin, paikat puutuu ja selkään sattuu!!! Vielä tästä kyllä kuulette UNIKULMA!!!!! Että sellasta Petikon myyjä ;( Kuullaan!!!!

      • TO: S&J

        Caveat emptor !


      • Kyllääntynyt
        TO: S&J kirjoitti:

        Caveat emptor !

        Hankin Unikulmasta sängyn joku aika sitten. Aikani kärvistelin ja toivoin, että selkäjomotukset menevät ohi. Asiaan ei tullut kuitenkaan parannusta ja tein asiasta reklamaation. Liikkeestä luvattiin palata asiaan, mutta ei palattu. Menin uudestaan käymään paikan päällä ja asia ei ollut edelleenkään liikahtanut mihinkään. Kyseisellä sängyllä en tee mitään, vaikka se maksoi 2000euroa. Sohvalla on ihan yhtä hyvä nukkua. Samanlaiset jomotukset saa sohvalla nukkumisesta. Unikulman touhuun ja turhaan rahan hukkaan olen tosi pettynyt. Takuu koskee vain täysin räätälöityjä sänkyjä.
        Omaa tyhmyyttäni ostin sängyn, jota ei voinut testata, vaan sokeasti luotin myyjän kauppapuheisiin. Nyt jos haluan sängystä eroon, joudun pulittamaan todennäköisesti ainakin saman hinnan uudestaan. En suosittele Unikulmaa kenellekään.


      • Lurppanen
        Kyllääntynyt kirjoitti:

        Hankin Unikulmasta sängyn joku aika sitten. Aikani kärvistelin ja toivoin, että selkäjomotukset menevät ohi. Asiaan ei tullut kuitenkaan parannusta ja tein asiasta reklamaation. Liikkeestä luvattiin palata asiaan, mutta ei palattu. Menin uudestaan käymään paikan päällä ja asia ei ollut edelleenkään liikahtanut mihinkään. Kyseisellä sängyllä en tee mitään, vaikka se maksoi 2000euroa. Sohvalla on ihan yhtä hyvä nukkua. Samanlaiset jomotukset saa sohvalla nukkumisesta. Unikulman touhuun ja turhaan rahan hukkaan olen tosi pettynyt. Takuu koskee vain täysin räätälöityjä sänkyjä.
        Omaa tyhmyyttäni ostin sängyn, jota ei voinut testata, vaan sokeasti luotin myyjän kauppapuheisiin. Nyt jos haluan sängystä eroon, joudun pulittamaan todennäköisesti ainakin saman hinnan uudestaan. En suosittele Unikulmaa kenellekään.

        ja tyytyväisesti meillä. Mieheni lopetti kuorsaamisen ja hänen selkäkipunsa, välilevyn pullistuma, rauhoittui huomattavasti uuden patjan avulla ja vieläkin, kolme vuotta sängyn hankinnan jälkeen olemme hyvin tyytyväisiä ja heräämme virkeinä aamuisin. Meillä on räätälöidyt sängyt, molemmille omat emmekä kadu hetkeäkään.

        Edellisen raskauden vatsan ja ja selän alueelle tuomiin ongelmiinkiin saimme heti vinkkejä joiden avuilla nukuin tyytyväisesti koko loppuraskaudenkin ajan!

        Palvelu on aina ollut hyvin miellyttävää ja asiantuntevaa ja olemme suositelleet Unikulmaa kaikille ystävillemme sekä sukulaisillemme menestyksekkäästi.

        Meille sänky on jo toinen, edellisen (nukuimme siinä 5 vuotta) vaihdoimme suurempaan kun asuntokin kasvoi ja se oli ns. perussänky jossa myös hyvät ystävämme ovat jatkaneet tyytyväisinä uniaan.

        Kaikki kolme lastamme myös nukkuvat hyvin tyytyväisinä Unikulman patjoilla, käytimme heillä patjoja jopa vaunuissa :)

        Kiitos vaan hyvästä palvelusta ja hyvästä unesta Unikulmalle!


      • unitukka
        Lurppanen kirjoitti:

        ja tyytyväisesti meillä. Mieheni lopetti kuorsaamisen ja hänen selkäkipunsa, välilevyn pullistuma, rauhoittui huomattavasti uuden patjan avulla ja vieläkin, kolme vuotta sängyn hankinnan jälkeen olemme hyvin tyytyväisiä ja heräämme virkeinä aamuisin. Meillä on räätälöidyt sängyt, molemmille omat emmekä kadu hetkeäkään.

        Edellisen raskauden vatsan ja ja selän alueelle tuomiin ongelmiinkiin saimme heti vinkkejä joiden avuilla nukuin tyytyväisesti koko loppuraskaudenkin ajan!

        Palvelu on aina ollut hyvin miellyttävää ja asiantuntevaa ja olemme suositelleet Unikulmaa kaikille ystävillemme sekä sukulaisillemme menestyksekkäästi.

        Meille sänky on jo toinen, edellisen (nukuimme siinä 5 vuotta) vaihdoimme suurempaan kun asuntokin kasvoi ja se oli ns. perussänky jossa myös hyvät ystävämme ovat jatkaneet tyytyväisinä uniaan.

        Kaikki kolme lastamme myös nukkuvat hyvin tyytyväisinä Unikulman patjoilla, käytimme heillä patjoja jopa vaunuissa :)

        Kiitos vaan hyvästä palvelusta ja hyvästä unesta Unikulmalle!

        Aivan loistavat vuoteet hankittu Unikulmasta, enkä tule enää muualta vuoteita hankkimaan sitten kun vaihdon aika on. Erittäin asiantunteva palvelu, jossa ainakin meidät molemmat pariskunnan puoliskot otettiin kokonaisvaltaisesti huomioon! Suosittelen lämpimästi.


      • Rahat hukkaan
        unitukka kirjoitti:

        Aivan loistavat vuoteet hankittu Unikulmasta, enkä tule enää muualta vuoteita hankkimaan sitten kun vaihdon aika on. Erittäin asiantunteva palvelu, jossa ainakin meidät molemmat pariskunnan puoliskot otettiin kokonaisvaltaisesti huomioon! Suosittelen lämpimästi.

        Älkää ihmeessä laittako rahojanne Unikulmaan. Halvemmalla saa ihan yhtä hyvän patjan; Unikulman patjoissa ei ole mitään sen erikoisempaa. Itselläni on räätälöity patja ja maksoi omaisuuden.


      • hyvät patjat
        Rahat hukkaan kirjoitti:

        Älkää ihmeessä laittako rahojanne Unikulmaan. Halvemmalla saa ihan yhtä hyvän patjan; Unikulman patjoissa ei ole mitään sen erikoisempaa. Itselläni on räätälöity patja ja maksoi omaisuuden.

        meillä on kyllä hyvin unikulman patjat toimineet. molemmilla on selkävaivoja. alkuun patjat tuntuivat kovilta, mutta pian selkä tottui ja en pois vaihtaisi. kokemusta tosin ei muista hyvistä sängyistä ole joten en voi verrata josko vielä parempia muualta löytyisi.


      • Unijukka
        Lurppanen kirjoitti:

        ja tyytyväisesti meillä. Mieheni lopetti kuorsaamisen ja hänen selkäkipunsa, välilevyn pullistuma, rauhoittui huomattavasti uuden patjan avulla ja vieläkin, kolme vuotta sängyn hankinnan jälkeen olemme hyvin tyytyväisiä ja heräämme virkeinä aamuisin. Meillä on räätälöidyt sängyt, molemmille omat emmekä kadu hetkeäkään.

        Edellisen raskauden vatsan ja ja selän alueelle tuomiin ongelmiinkiin saimme heti vinkkejä joiden avuilla nukuin tyytyväisesti koko loppuraskaudenkin ajan!

        Palvelu on aina ollut hyvin miellyttävää ja asiantuntevaa ja olemme suositelleet Unikulmaa kaikille ystävillemme sekä sukulaisillemme menestyksekkäästi.

        Meille sänky on jo toinen, edellisen (nukuimme siinä 5 vuotta) vaihdoimme suurempaan kun asuntokin kasvoi ja se oli ns. perussänky jossa myös hyvät ystävämme ovat jatkaneet tyytyväisinä uniaan.

        Kaikki kolme lastamme myös nukkuvat hyvin tyytyväisinä Unikulman patjoilla, käytimme heillä patjoja jopa vaunuissa :)

        Kiitos vaan hyvästä palvelusta ja hyvästä unesta Unikulmalle!

        Tämän viestin kertoja on pakko olla töissä unikulmassa. Sänky suositellaan vaihdettavan 10 - 15-vuoden välein ja sijauspatja puolessavälissä sängyn elinikää. Olen itse kuullut Unikulman omistajan haluavan myyjien myyvän asiakkailleen uuden sängyn 5-vuoden välein. :)


      • Ei nuku
        Unijukka kirjoitti:

        Tämän viestin kertoja on pakko olla töissä unikulmassa. Sänky suositellaan vaihdettavan 10 - 15-vuoden välein ja sijauspatja puolessavälissä sängyn elinikää. Olen itse kuullut Unikulman omistajan haluavan myyjien myyvän asiakkailleen uuden sängyn 5-vuoden välein. :)

        MITE TE JAKSATTE JAUHAA????

        Ettekö ymmärrä että nuo vastaväittäjät on Unikulman kätyreitä?
        Rahastusta mikä rahastusta!

        Itse en ainakaan pysty nukkumaan Unikulman 2700 € patjalla (patja, Sinun). Palautan patjan ja vaadin rahat takaisin.

        Taitaa olla ainut konsti ottaa jotain nappeja, että saa nukuttua.


      • Hyi hyi Unikulma
        Ei nuku kirjoitti:

        MITE TE JAKSATTE JAUHAA????

        Ettekö ymmärrä että nuo vastaväittäjät on Unikulman kätyreitä?
        Rahastusta mikä rahastusta!

        Itse en ainakaan pysty nukkumaan Unikulman 2700 € patjalla (patja, Sinun). Palautan patjan ja vaadin rahat takaisin.

        Taitaa olla ainut konsti ottaa jotain nappeja, että saa nukuttua.

        Minä myös menin lankaan. Kumma, että Unikulman maine reklamaation hoitajana ei ole suuremmin kuluttajien tietoisuuteen tullut. Siinä on yritys, jossa lakimies on kuluttajaa vastaan. No, kertoo ehkä jotakin, heh-heh. Kerro ihmeessä, jos saat rahasi takaisin. Ja ihan tosi: Unikulmalla lakimies hoitaa reklamaatiot!!!

        Minä en ole rahojani vielä saanut takaisin vaikka tein reklamaation heti pari yötä sianselkäisellä joustinpatjavuodesohvalla nukuttuani. Kuluttaja-asiamiehen kautta prosessi on pitkä, mutta tehdään se porukalla. Täytyyhän tuohon taloon joku roti saada.

        Uskomatonta on se, että Unikulmalla ei edes myönnetä, että ostamaani tuotetta on markkinoitu väärin (säännölliseen nukkumiseen!). Tai no, myyjä kyllä on myöntänyt, että keskustelimme nimenomaan säännölliseen nukkumakäyttöön tulevasta vuoteesta, mutta yrityksen lakimies väittää siitä huolimatta, että näin ei ole tapahtunut. Myyjä myös myöntää, että sianselkäefekti vuoteella on, lakimies ei sitä myönnä, heh-heh tuota veikeätä ammttikuntaa...

        Ja sitten huippu: Vuodesohva oli meillä ollut lähes käyttämättömänä (vain testattuna) kolmisen kuukautta, kun pojan kaveri, jolle ei ehditty kertoa, että vuode on käyttökiellossa hyppäsi sille selälleen ja mitä tapahtuikaan? Runko meni rikki! Unikulman lakimiehen kommentti aiheesen: ei korvata, koska on väärinkäytetty, kun vuoteella on pompittu. Yksi hyppy selälleen on siis pomppimista. No ehkäpä lapsi olikin jo liian painava Unikulman vuoteelle; lähes 35 kiloa.

        Toivottavasti saamme molemmat rahamme takaisin ja vialliset vuoteet kotoamme pois. Ja ennen kaikkea: Unikulmalta anteeksipyyntö uskomattoman röyhkeästä piittaamattomuudestaan aiheellisia reklamaatioita kohtaan.


      • Hyi hyi Unikulma
        Ei nuku kirjoitti:

        MITE TE JAKSATTE JAUHAA????

        Ettekö ymmärrä että nuo vastaväittäjät on Unikulman kätyreitä?
        Rahastusta mikä rahastusta!

        Itse en ainakaan pysty nukkumaan Unikulman 2700 € patjalla (patja, Sinun). Palautan patjan ja vaadin rahat takaisin.

        Taitaa olla ainut konsti ottaa jotain nappeja, että saa nukuttua.

        Hei Ei nuku - saitko Unikulmalta rahasi takaisin? Kerro, jos olet onnistunut ja saanut Unikulman myöntämään, että heilläkin on viallisia tuotteita. Minä en ole siinä vielä onnistunut, mutta kohta rumpu pauhaa isommin, katsotaan sitten mitä tapahtuu.


      • Hyvät unet
        Hyi hyi Unikulma kirjoitti:

        Hei Ei nuku - saitko Unikulmalta rahasi takaisin? Kerro, jos olet onnistunut ja saanut Unikulman myöntämään, että heilläkin on viallisia tuotteita. Minä en ole siinä vielä onnistunut, mutta kohta rumpu pauhaa isommin, katsotaan sitten mitä tapahtuu.

        Hei,
        teillä, joilla on ongelmia Unikulman patjan tai sängyn kanssa, miksi ette mene Unikulman Vantaalla sijaitsevalle tehtaalle ja itse valitse ja valvo, että tekevät juuri teille sopivan sängyn ?
        Kyllä takuuseen pitää saada oikeanlainen vuode.


      • Yök Unikulma!!!
        Hyvät unet kirjoitti:

        Hei,
        teillä, joilla on ongelmia Unikulman patjan tai sängyn kanssa, miksi ette mene Unikulman Vantaalla sijaitsevalle tehtaalle ja itse valitse ja valvo, että tekevät juuri teille sopivan sängyn ?
        Kyllä takuuseen pitää saada oikeanlainen vuode.

        Hei Hyvät unet

        Kiitos kommentoinnista.

        Takuuta ei Unikulmalla tunneta, usko tai älä. Eivät edes olleet kiinnostuneita saamaan selville, että miksi vuode on niin helposti mennyt rikki. Eli eivät ole tutkineet rikkinäistä ja jo valmiiksi viallista vuodetta.

        Vantaalle on meiltä pitkä matka ja itseasiassa meitä on kohdeltu niin törkeän epäreilusti Unikulman taholta, että siitä liikkeestä emme enää ikinä osta yhtään mitään. Eivätkä myös tuttavamme ja kaverimme. Hyi olkoon!!!


      • Verpaalu
        Yök Unikulma!!! kirjoitti:

        Hei Hyvät unet

        Kiitos kommentoinnista.

        Takuuta ei Unikulmalla tunneta, usko tai älä. Eivät edes olleet kiinnostuneita saamaan selville, että miksi vuode on niin helposti mennyt rikki. Eli eivät ole tutkineet rikkinäistä ja jo valmiiksi viallista vuodetta.

        Vantaalle on meiltä pitkä matka ja itseasiassa meitä on kohdeltu niin törkeän epäreilusti Unikulman taholta, että siitä liikkeestä emme enää ikinä osta yhtään mitään. Eivätkä myös tuttavamme ja kaverimme. Hyi olkoon!!!

        Moro !
        Joudutte menemään vähän kauemmas, jos haluatte käydä tehtaalla.
        Ostatte lipun Tallinnan laivaan ja etsitte Virosta tehtaan, kyllä siellä asiat tutkitaan.
        Ostatte paluumatkalle tuliaisia, niin saatte samalla lomareissun.


      • Voi voi Unikulmaa :(
        Verpaalu kirjoitti:

        Moro !
        Joudutte menemään vähän kauemmas, jos haluatte käydä tehtaalla.
        Ostatte lipun Tallinnan laivaan ja etsitte Virosta tehtaan, kyllä siellä asiat tutkitaan.
        Ostatte paluumatkalle tuliaisia, niin saatte samalla lomareissun.

        Moro Verpaalu

        Emme tahdo Unikulman tehtaalle, jos sinne menisimme niin pitäisi varmaan ottaa vuodesohva mukaan tutkittavaksi. Tallinnassa on kiva muuten käydä, mutta ei ihan noin painavan matkatavaran kera :) .

        Mutta jos sinulla muuten olisi vinkkiä kertoa, että kuinka pitäisi tuollaisen yrityksen (kuin Unikulma) kanssa toimia, että saisi rahalleen vastinetta eikä virheellistä tuotetta jota virhettä ei myönnetä eikä edes tutkita. Niin, että hyvät vinkit tervetulleita.

        Sen verran kuulin kyllä, että jo toisissakin Unikulman liikkeissä on kuultu tästä tapauksesta. Äkkiä se sana leviää. Sitä en tiedä mitä mieltä henkilökunta tällaisesta toiminnasta on, mutta veikkaan, että ei varmaan sovi kaikkien moraaliin. Hyvä, jos joku Unikulmalta nämä viestit huomaa ja kommentoi. Vaikka vain epävirallisesti nimimerkin suojasta.

        Ja hei - hyvää joulun odotusta :) !!!


      • Törkiä Unikulma :(
        Kyllääntynyt kirjoitti:

        Hankin Unikulmasta sängyn joku aika sitten. Aikani kärvistelin ja toivoin, että selkäjomotukset menevät ohi. Asiaan ei tullut kuitenkaan parannusta ja tein asiasta reklamaation. Liikkeestä luvattiin palata asiaan, mutta ei palattu. Menin uudestaan käymään paikan päällä ja asia ei ollut edelleenkään liikahtanut mihinkään. Kyseisellä sängyllä en tee mitään, vaikka se maksoi 2000euroa. Sohvalla on ihan yhtä hyvä nukkua. Samanlaiset jomotukset saa sohvalla nukkumisesta. Unikulman touhuun ja turhaan rahan hukkaan olen tosi pettynyt. Takuu koskee vain täysin räätälöityjä sänkyjä.
        Omaa tyhmyyttäni ostin sängyn, jota ei voinut testata, vaan sokeasti luotin myyjän kauppapuheisiin. Nyt jos haluan sängystä eroon, joudun pulittamaan todennäköisesti ainakin saman hinnan uudestaan. En suosittele Unikulmaa kenellekään.

        Näin kävi meille myös. Unikulmalta on turha saada hyvitystä virheellisestä sängystä. Ovatpa vielä niin röyhkeitä, että eivät edes tutki sänkyä joka heti uutena meni rikki!


      • Apua saanut
        Törkiä Unikulma :( kirjoitti:

        Näin kävi meille myös. Unikulmalta on turha saada hyvitystä virheellisestä sängystä. Ovatpa vielä niin röyhkeitä, että eivät edes tutki sänkyä joka heti uutena meni rikki!

        Unikulma on Suomen johtava nukkumisen asiantuntija ja sänkyjen valmistaja.
        Oma tehdas sijaitsee Vantaalla Petikossa.
        Siellä valmistetaan asiakkaan vartalon ja painon mukaan yksilöllisesti laadukkaat sängyt.
        Jos sänky ei vastaa toiveita tai tarpeita, kannattaa käydä myymälässä kertomassa ongelmista, asiantunteva henkilökunta auttaa parhaansa mukaan.


      • Ei apua Unikulmalta
        Apua saanut kirjoitti:

        Unikulma on Suomen johtava nukkumisen asiantuntija ja sänkyjen valmistaja.
        Oma tehdas sijaitsee Vantaalla Petikossa.
        Siellä valmistetaan asiakkaan vartalon ja painon mukaan yksilöllisesti laadukkaat sängyt.
        Jos sänky ei vastaa toiveita tai tarpeita, kannattaa käydä myymälässä kertomassa ongelmista, asiantunteva henkilökunta auttaa parhaansa mukaan.

        Apua saanut ...

        Minkälaista apua olet Unikulmalta saanut? Minä en saanut apua, koska myymälähenkilöstöllä ei ollut oikeutta käsitellä tekemäänsä virhettä eikä ottaa kantaa reklamaatioon, kun vuodesohva meni heti uutena rikki. Unikulmalla reklamaatiot hoitaa (lue sivuttaa) heidän lakimiehensä, joka oivasti osaa torpata asiakkan vaateet oikeuksistaan.


      • Anonyymi
        Apua saanut kirjoitti:

        Unikulma on Suomen johtava nukkumisen asiantuntija ja sänkyjen valmistaja.
        Oma tehdas sijaitsee Vantaalla Petikossa.
        Siellä valmistetaan asiakkaan vartalon ja painon mukaan yksilöllisesti laadukkaat sängyt.
        Jos sänky ei vastaa toiveita tai tarpeita, kannattaa käydä myymälässä kertomassa ongelmista, asiantunteva henkilökunta auttaa parhaansa mukaan.

        Suomen johtava nukkumisen asiantuntija on uniklinikka loistavine asiantuntijalääkäreineen. Sieltä löytyy apu. Unikulman tuotteilla ei ole varmasti mitään vaikutusta esim. kuorsaukseen, joka aiheutuu uniapneasta. Uniapnea voi herättää nukkujan useita kymmeniä kertoja yössä, vaikkei nukkuja itse tiedä havahtuneensa unesta. Päivisin on uupunut olo ja nukuttaa koko ajan. Unikulma rahastaa röyhkeästi ihmisten hädällä.


    • Marie-Lisa

      Moikka,
      kertoisitko tehtaan tarkemman osoitteen ?
      Olemme etsimässä laadukasta sänkyä ja voisimme miehen kanssa käydä vaikka tehtaalla Unikulman sänkyjä.

      • Vuodesohva rikki

        Hei Marie-Lisa

        Ole sitten varovainen Unikulman kanssa ja ota kirjallinen lupaus/selvitys oikeuksistasi, jos tuote ei olekaan sitä mitä sinulle on kerrottu ja luvattu. Jos jotenkin voit, niin tarkista myös, että onko myyjän antamalla lupauksella oikeasti jotakin merkitystä. Mikäli sinulla on lapsia, niin tarkista vielä, että voivatko myös lapset käyttää Unikulman sänkyjä!!!

        Kun vertaat tuotteita ja hintoja, niin huomioi, että kalliilla hintamielikuvalla viestitään hyvää laatua, mutta Unikulma ei todellakaan aina ole niin laadukas kuin mitä sitä on markkinoitu. Ja kaikista ikävintä on heidän tapansa käsitellä reklamaatioita, Myyjillä ei ole oikeutta hoitaa reklamaatiota, vaan lakimies vastaa kuluttajalle. Eikä muuten anna sitten piiruakaan periksi - heillähän kun ei viallisia tuotteita olekaan (lakimiehen mukaan) ja myyjä ei ole sanonut mitään heidän myyntimetodinsa vastaista, ei tietenkään - lakimieshän sen tietää, vaikka ei ole paikalla ollutkaan. Ja vaikka myyjä asiakkaalle myöntääkin virheen tehneensä.

        Itse tein pahan virheen, kun ostin tuotteen Unikulmalta, meni heti rikki, ei korvata. Toivottavasti kukaan muu ei enää koe samaa eikä myöskään sitä kohtelua ja mielipahaa.


      • Marie-Lisa
        Vuodesohva rikki kirjoitti:

        Hei Marie-Lisa

        Ole sitten varovainen Unikulman kanssa ja ota kirjallinen lupaus/selvitys oikeuksistasi, jos tuote ei olekaan sitä mitä sinulle on kerrottu ja luvattu. Jos jotenkin voit, niin tarkista myös, että onko myyjän antamalla lupauksella oikeasti jotakin merkitystä. Mikäli sinulla on lapsia, niin tarkista vielä, että voivatko myös lapset käyttää Unikulman sänkyjä!!!

        Kun vertaat tuotteita ja hintoja, niin huomioi, että kalliilla hintamielikuvalla viestitään hyvää laatua, mutta Unikulma ei todellakaan aina ole niin laadukas kuin mitä sitä on markkinoitu. Ja kaikista ikävintä on heidän tapansa käsitellä reklamaatioita, Myyjillä ei ole oikeutta hoitaa reklamaatiota, vaan lakimies vastaa kuluttajalle. Eikä muuten anna sitten piiruakaan periksi - heillähän kun ei viallisia tuotteita olekaan (lakimiehen mukaan) ja myyjä ei ole sanonut mitään heidän myyntimetodinsa vastaista, ei tietenkään - lakimieshän sen tietää, vaikka ei ole paikalla ollutkaan. Ja vaikka myyjä asiakkaalle myöntääkin virheen tehneensä.

        Itse tein pahan virheen, kun ostin tuotteen Unikulmalta, meni heti rikki, ei korvata. Toivottavasti kukaan muu ei enää koe samaa eikä myöskään sitä kohtelua ja mielipahaa.

        Kiitos vinkeistä.
        Ajattelimme, että, jos voisimme käydä tehtaalla tutustumassa materiaaleihin ja valmistukseen, niin voisimme valita varmasti parhaan sängyn. Ja voisimme kysellä siellä takuuasioista.
        Olen joskus nuorempana vieraillut Lahdessa isommalla valmistajalla ja se kyllä avarsi näkemystä huonekaluista, tosin silloin oli kyse sohvista.

        Sikälikin olisi mielenkiintoista nähdä vielä se ihme, että joku valmistaa huonekaluja Suomessa, Lahdestahan melkein kaikki on ulkoistettu jo itäisiin maihin.


      • Unikulman maine:HYI!
        Marie-Lisa kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä.
        Ajattelimme, että, jos voisimme käydä tehtaalla tutustumassa materiaaleihin ja valmistukseen, niin voisimme valita varmasti parhaan sängyn. Ja voisimme kysellä siellä takuuasioista.
        Olen joskus nuorempana vieraillut Lahdessa isommalla valmistajalla ja se kyllä avarsi näkemystä huonekaluista, tosin silloin oli kyse sohvista.

        Sikälikin olisi mielenkiintoista nähdä vielä se ihme, että joku valmistaa huonekaluja Suomessa, Lahdestahan melkein kaikki on ulkoistettu jo itäisiin maihin.

        Tiedoksi Marie-Lisalle, että Unikulmalla ollaan sen verran kovanahkaisia, että eivät hetkahdakaan kuluttaja-asiamiehen kommenttiin/vetoomukseen viallisen tuotteen suhteen. Minulla ei ole minkäänlaista luottamusta ko. yritystä kohtaan, koska jos jokunen viallinen tuote kunnollisten sekaan mahtuu, niin kyllä valmistajan pitää ottaa siitä vastuu ja korvata kuluttajalle.

        Suosin suomalaista minäkin, mutta Unikulman törkeä piittaamattomuus syö nyt jo tätäkin periaatetta. Kovasti kummastuttaa miten jollakin (suomalaisella) yrityksellä voi olla varaa tällaiseen. Maine leviää...


    • dgasi

      Itse kärsin huonosta unesta ja päädyin muutenkin sängyn hankinnassa unikulmaan. 160cm sänky tehtiin minun mittojeni mukaan ja maksoi noin 6500 euroa täkkeineen. En ole ostosta katunut kertaakaan. Sain myyjältä myös kirjallisesti että jos uni ei parane niin sänky tullaan tekemään uudelleen tarpeisiini sopivaksi.

      En voi myöskään silti koskaan tietää olisiko unet parantuneet vaikka ikean patjalla.

    • petihommiin

      Hei, onko kukaan käynyt Unikulman tehtaalla? Kiinnostaisi mennä paikan päälle valitsemaan hyvä sänky.

    • Superpettynyt

      Eilen vihdoinkin kävin ostamassa uuden sängyn! Päätin, että viiden vuoden kärsimys Unikulmasta ostetusta patjasta on tarpeeksi pitkä.
      Maksoimme sängystä siis viisi vuotta sitten 5 tuhatta euroa ja sänky on ollut aivan älytön pettymys, mutta pihinä ihmisenä ajattelin,että kun virheen olen tehnyt ja mennyt halpaan hyvän myyjän myyntipuheisiin niin tappio on kärsittävä, mutta liika on liikaa.

    • unikulma kusetusta

      ÄLKÄÄ USKOKO MYYJÄN MYYNTIPUHEITA, TODELLISUUS ON KAUKANA NIISTÄ!

      Unikulman henkilöstöpäällikkö on lakimies, omistaa oman lakiasiantoimiston. Vetäkää omat johtopäätöksenne.

    • sänkyihin pettynyt

      Ehkä sillä lakimiehellä ja lakiasiaintoimistolla on riittävästi töitä, kiitos Unikulman...

    • superpettynyt

      Millä hinnalla unikulmasta olisi saanut hyvän sängyn? tai jotain muuta hyvää? Unikulman 100 eruon pussilakana on surkeempaakin surkeeta laatua.
      Unikullmalla on uusi kohderyhmä vanhukset/sairaat jos joku on sattunut näkemään mainoksen? Kamalaa sitten kun ei voi enää itse päättää missä makaa niin joutuu takasin unikulman kamalaan sänkyyn.
      Voisiko joku kertoa mistä saisi oikein pehmeitä pussilakanoita, jotka eivät kuitenkaan purkaudu heti käytössä tai rypisty ihan totaalisesti?

    • Kipollinen sontaa

      Unikulmasta ei saa edes rahalla hyvää sänkyä, tämä on totuus. Älkää maksako tuplahintaa, muualta saa samanlaisen patjan halvemmalla. Mikään sänky ei ole oikeasti yli 5000e arvoinen.

      Kalleimpaan patjaan käyttävät tasan samanlaisia jousia kuin muuallakin, eikä yhtään sen useampaa eri kovuutta. Katsokaa patjan merkintöjä, Esim U1 ja U2 ovat jousityyppejä (U1 löysä, U2 jäykempi). Luku sen perässä kertoo rivien määrän.

      Myyjä perustelee kyllä mittauksissa mihin tarvittaisiin millaistakin jousta, mutta toimittavat max kahdella eri jousella olevan sängyn! Mistä tuossa maksetaan?!
      Selvittäkää etukäteen mitä jousia aikovat käyttää ja miettikää sitten miten tuo eroaa naapurien tuotteista. Takuuta sängyissä ei käytännössä ole, vaikka niin "luvataan".

      HERÄTKÄÄ, miettikää onko patja oikeasti hyvä. Valittakaa, jos olette ostaneet sieltä, muuten jatkavat kusettamista. Ne jotka miettivät, ÄLKÄÄ OSTAKO UNIKULMASTA IKINÄ MITÄÄN! USKOKAA JO!

    • superpettynyt

      No minä ainakin uskoin läksyni ensimmäisellä kertaan, enkä takuulla toista kertaa osta Unikulmasta yhtään mitään.

    • veikko61

      hyvä kun kerroit jousien koodeista
      meillä oli aivan peruspatja vaikka piti olla täysin räätälöity sinun patja. tuo oli tosi huono nukkua, mutta hokivat vain että on se hyvä.
      saimme vasta tappelun jälkeen takuun piikkiin uuden patjan. saa nähdä mimmoinen tulee pitääkin kysyä etukäteen.
      muualta saa samanlaisen paljon halvemmalla.

    • meikku3

      No kyllä ennemmin maksoin omalle keholle mittatilauksesta tehdystä vuoteesta 10.000e kun Hevosenjouhesta tehdystä vakiovuoteesta 20.000e. JA molemmista on kokemusta. Tottakai rahalle pitää saada vastinetta mutta ei kai teillä jotka ette ole tyytyväisiä ole ollu liian suuret odotukset? Ei kait se patja nyt kuitenkaan ketään selkäongelmaista paranna, vaan nimenomaan helpottaa nukkumista. "Oikeanlainen patja venyttää selkää ja voi aluksi tuntua kipuna" , sanoi myyjämme, tottuminen uuteen Unikulman räätälöityyn patjaan kesti muutaman viikon muistaakseni, sen jälkeen on ollut kuin unelma. Parempaa kun olisin uskonut. Suosittelen todella lämmöllä! t: yksi "hiukan " köyhempi mutta onnellinen

    • Kupla puhkesi jo

      Voisin lyödä vetoa, että unikulma poistaa nuo jousien koodit näkyvistä, kun asiakkaat huomaavat millaista kusetusta tuo on, eikä kauppa enää käy. Silloin koko huijaus on tullut todistettua!!
      Toivottavasti kaikki tajuavat silloinkin olla ostamatta sikaa säkissä.

      Pitäkää huoli, että selvitätte mitä eri jousia patja pitää sisällään. Ei nuo tosiaan eroa muiden kauppojen patjoista mitenkään, vaikka kuinka mainostavat räätälöintiä. Hinta vain on järjetön. Eikä jouset ole sen kummempia kuin muillakaan, vaikka niin väittävät. Jousi on jousi eikä mitään avaruusteknologiaa.

    • tämä on nähty

      Olen ostanut Unikulmasta sängyt pariinkin kertaan ja nyt viimeinen kerta jää varmasti viimeiseksi. Toimitusjohtajan käytös myymälässä käsittämätöntä, ilmeisesti kauppa ei käy ja alkaa pinna kiristymään.

    • uihh

      Unikulman fysioterapeutti sanoi, että jousia on kymmentä eri jäykkyyttä. Minulla kesti kolmisen kuukautta tottua patjaan ja ehkä patjallakin minuun. Aluksi oli vaikeaa nukkua, koska patjan keskellä oli mäki, mutta sittemmin se on tasaantunut.

      > ilmeisesti kauppa ei käy ja alkaa pinna kiristymään.

      Nykyisessä epävarmassa taloudessa ei kyllä olisi mikään ihme, että Maskun 300 € patja tuntuu kovin houkuttelevalta verrattuna Unikulman > 5000 € patjaan.

    • Tonimela

      Käyttävätköhän muutkin unikulman uniasiantuntijat samaa "hormonia" nukahtamiseen:

      "Kun huoneessa on kunnolliset pimennysverhot ja on pimeää, melatonihormonia alkaa erittyä ja ihmistä alkaa väsyttää luonnollisesti. Se on niinkun kotikonstina unilääke, xxxxx selventää."

      http://jaksaparemmin.fi/meiju-suvas-nukkuu-keikkamatkoillaan-paremmin/

      Meillä kyllä erittyy vain melatoniinia, ei tuommoista =)
      Tässä tapauksessa kyseessä vielä mies, naiselta tuon ymmärtäisikin. Eikö länsinaapurissa olisi paremmat markkinat tuommoiselle "kotikonstille"...

    • kuuden tonnin vale

      Olisinpa lukenut unikulman huijauksista täältä paljon aiemmin.

      Meidän kuuden tonnin sinun-patjaan ei saatu ergonomiatakuuta, vaikka sitä kovasti mainostettiin ja sillä verukkeella meille myytiin kalliimpi patja. Että saadaan uusi jousisto, jos toimitettu ei ole hyvä.

      Valitin heti viikon jälkeen patjan olevan aivan liian kova, he sanoivat kestävän kolme kuukautta että patjaan tottuu.
      Kahden kuukauden jälkeen antoivat ohjeet säätää säleitä löysemmälle ja sanoivat vaan, että anna kehon tottua siihen.
      Lopulta vaatimalla vaadin uutta jousistoa, koska ei tuollainen pieni säätö mitään auttanut, Toimituksesta oli kulunut neljä kuukautta, viimeisestä säädöstä siis 2 kuukautta.

      Tuolloin sanoivat, ettei ergonomiatakuu ole enää voimassa! Eli minun olisi pitänyt totutella patjaan kolme kuukautta säädöt mukaan lukien, mutta sitten osata vaatia uutta jousistoa kolmen kuukauden sisällä toimituksesta. Ilmoitin kyllä moneen kertaan joka välissä tyytymättömyyteni, en tiedä mitä muuta olisi pitänyt tehdä. Ei unikulmaa kiinnosta asiakkaat enää kaupanteon jälkeen. Ergonomiatakuu on täyttä huijausta. Heidän halvempi patja olisi ajanut täysin saman asian, mutta esim maskusta saa samanlaisen paljon halvemmalla.

      Ei kai tämmöinen huijaus rikkaita haittaa, mutta meidän monen vuoden säästöt meni täysin hukkaan. Koitan yleensä suosia suomalaista, mutta en enää koskaan unikulmaa.

      • Maijameikäläien

        Kiitos näistä tiedoista ja kommenteista. Onneksi tulin tänne nämä lukemaan! Melkein heitin rahat kaivoon, mutta minulle kelpaa hyvin ei niin "räätälöity" sänky jossa VOI nukkua.


    • ex unikulma

      Jos ostatte räätälöidyn patjan, niin muistakaa selvittää etukäteen mitä jousia aikovat patjassa käyttää. Ymmärrätte sen jälkeen, ettei patja ole hintansa arvoinen. Parin eri jousityypin (U3, U2...) käyttö ei ole räätälöintiä.

      Unikulma ei käytä hyväkseen 3D-mittauksien kuvia, vaan koittavat ensin kelpaako asiakkaalle kalliilla myyty peruspatja. Vaatii tolkutonta tappelua saada patjaan mitään muutoksia. Selvittelyä ei siis kannata jättää tehtäväksi maksun jälkeen.

      Mutta hienoa, 24000 lukijaa pian täynnä! Tämän firman taru loppuu pian, ei siihen auta alennusmyynnit.

    • Jäykkäselkä

      Oho, mitä kommentteja! olen juuri aikeissa pyytää tarjousta patjasta. Kävin jo aiemmin makaamassa siinä testisängyssä ja sain tarjouksen 8000€ parivuoteesta kahdella SINUN patjalla. Kannattaakohan ostaa?

    • Kannattiko?

      Haastapas myyjä ja kysy montako eri jousta he aikovat OIKEASTI käyttää tuohon "räätälöintiin". Luota kuitenkin aiempiin kommentteihin, että ergonomiatakuu loppuu siihen pisteeseen, kun maksat rahat.

      Toivottavasti huomaat itsekin, ettei olemattomasta työstä kannata maksaa. 8000€?! Ei tuotteen hinnalla tehdä laatua! Eihän tuossa pyynnissä ole mitään järkeä, kun tietää mitä sieltä saa.

      "Ei kait se patja nyt kuitenkaan ketään selkäongelmaista paranna" kuten joku unikulmasta tuolla aiemmin "perustelee". Toivon todellakin, ettet haaskaa rahojasi.

    • Selkäkipuinen

      Kävin Lanternan myymälässä Uniklab mittauksessa ja ilahduin kun sain kirjallisen tarjouksen 1€ / yö ( 3650,-/10v). Myyjä teki huolellista työtä ja täytti kyselyn, jonne kuvattiin tämän hetken tilanne. Mm nukkumatottumukset ja selkäkivut kyseltiin tarkkaan fysioterapeutin analyysiä varten. Minulla ei ollut 3650,- laittaa heti kaupantekoon, mutta myyjä tarjosi 36kk korotonta maksuaikaa, jolloin 3650/36=101,40 euroa kuukaudessa ei kuulostanut enää pahalta. Kärsin iskiasvaivasta ja sain vielä kirjalliseen tarjoukseen ergonomiatakuun. Jos patja ei olisikaan sopiva niin myyjä lupaa tarjouksessa jousiston vaihdon takuuna! Nyt ei ole enää kuin miehen ympäripuhuminen edessä 202,80 / kk menoerään. Kävin myös naapuriliikkeitä läpi kuitenkaan saamatta palvelua, joten Unikulma Lanterna sai kyllä pisteet kotiin.

      • unikulma ei auta

        Kertoivatko he etukäteen mitä jousia aikovat käyttää sängyssäsi? Ei varmasti.
        Kertoivatko he, että toimittavat teille pelkän perussängyn vain kalliimmalla? Ei varmasti.
        Kertoivatko he, että mikäli et osaa tapella lakimiehen kanssa, et varmasti saa takuun piikkiin mitään? Ei varmasti.

        Näytäpä nuo aiemmat kommentit miehellesi, kun teette toivottavasti kielteisen päätöksen. "Ei kait se patja nyt kuitenkaan ketään selkäongelmaista paranna" kuten unikulman myyjä tuolla aiemmin sanoi. Yli 7000 euroa, hei haloo!


      • Erittäin tyytyväinen
        unikulma ei auta kirjoitti:

        Kertoivatko he etukäteen mitä jousia aikovat käyttää sängyssäsi? Ei varmasti.
        Kertoivatko he, että toimittavat teille pelkän perussängyn vain kalliimmalla? Ei varmasti.
        Kertoivatko he, että mikäli et osaa tapella lakimiehen kanssa, et varmasti saa takuun piikkiin mitään? Ei varmasti.

        Näytäpä nuo aiemmat kommentit miehellesi, kun teette toivottavasti kielteisen päätöksen. "Ei kait se patja nyt kuitenkaan ketään selkäongelmaista paranna" kuten unikulman myyjä tuolla aiemmin sanoi. Yli 7000 euroa, hei haloo!

        Me ostimme syksyllä Habitare messuilta 3€/yö eli 10950,- maksavan Unikulman Sinun Unikmatic moottorivuoteen. Minun patjassa on etiketin ja lähetysluettelon mukaan 13 eri jousitusta ja miehelläni 7 eri jousitusta. Patjat tuntuvat myös hyvin erilaisilta. Meillä oli ennen tätä arvokkaat länsinaapurissa valmistetut pehmeä ja puolipehmeä runkopatjat. Meillä on 20kg painoero. Onneksi sain myytyä vajaan vuoden vanhat sängyt, vaikkakin n 3000€ tappiolla eteenpäin.

        Kun Unikulman vuoteet tulivat hävisi yli 2v vaivannut paha alaselkäkipu alle viikossa. Vähän myöhemmin havaitsin myös hartioiden olevan, konttorityöstä huolimatta, rennot eikä mystisiä aamupäänsärkyjäkään ollut enää.
        Kaiken huipuksi mies lakkasi kuorsaamasta. Koimme todellisen elämän muutoksen.

        Edeltävää kirjoittajaa ihmettelen, sillä miten räätälintyönä suunniteltavaa ja tehtävää patjaa voisi etukäteen kokeilla? Eikä näytä moni muukaan kirjoittaja olevan kovin hääveillä tiedoilla kirjoittamassa. Esim taloustiedot saa ilmaiseksi katsottua: http://yritys.taloussanomat.fi/y/unikulma-oy/helsinki/2080043-5/.
        Sieltä löytyy haulla myös kaikki muut vuodekauppiaat. Ompa paljon eroja huonekalukauppojen välillä. Kannattaa tutkia kauppojen taloustiedot, ennenkuin menee ostamaan tai ainakaan maksamaan mitään ennenkuin on saanut tuoteen.

        Olemme nyt nukkuneet lähes 4kk Unikulman moottorivuoteissa ja todenneet kaikki 450,- maksuerät vähintäänkin koko rahan arvoisiksi. Enää ei tarvitse ravata selkäkipujen takia lääkärissä!

        ELÄMÄ ON IHANAA !!!


      • Selkäkipuinen

        Sain uuden vuoteen perjantaina. Olen siis nukkunut uudessa vuoteessa viikonlopun. Onneksi asentajat toivat ja asensivat sängyn ilman, että tarvitsi laitaa tikkua ristiin. Vieläpä 5 min etuajassa ! Nyt muutaman nukutun yön jälkeen huomaan, että suosikki nukkuma-asentoni on muuttunut. En enää nuku puoliksi kyljelläni ja puoliksi mahallani käsi tyynyn alla, vaan terävästi kyljelläni ja jopa selälläni. En tiedä onko sängyn vai asentomuutoksen ansiota, mutta selkäkipua ei enää ole. Olen käyttänyt yksityisiin lääkärintutkimuksiin ja magneettikuvauksiin useita tuhansia euroja.
        Toivottavasti se elämänvaihe kipujen kanssa on nyt pysyvästi ohi.
        Terveisiä ja kiitoksia Lanternan myyjälle.


    • Vastaus myyjälle

      Onpas melkoista markkinointitekstiä, sen tunnistaa tuosta kokonaishinnan pilkkomisesta ja naapurin haukkumisesta. Onneksi ihmiset ei ole niin tyhmiä mitä unikulma luulee. Ilmeisesti ne seitsemän tonnin patjat ei mene enää kaupaksi, kun nyt mainostetaan vielä kalliimpia. Säälittävää.

      Huonoltahan nuo talousluvut näyttää, jos asiasta jotain tietää. Liikevaihto junnaa paikallaan, mitään kehitystä ei saada aikaiseksi, paitsi henkilöstöä laitetaan ulos. Hirmuiset 300 tuhatta voittoa viidessä vuodessa! Nappipeliä ja konkurssi kolkuttelee...

      Niin, räätälöityä ei voi etukäteen kokeilla ja jälkikäteen sitä ei korjata. Uskokaa vaan meitä edellisiä kirjoittajia, homma ei toimi unikulman kanssa.
      Elämä on ihanaa, kun tiedän etten enää ikinä astu siihen liikkeeseen ja sana kiirii eteenpäin.

    • kannattiko?

      Miksi Unikulma pyytää viestien poistoa, eikö totuus kestä valoa? Tässä yksi poistettu:

      Haastapas myyjä ja kysy montako eri jousta he aikovat OIKEASTI käyttää tuohon "räätälöintiin". Luota kuitenkin aiempiin kommentteihin, että ergonomiatakuu loppuu siihen pisteeseen, kun maksat rahat.

      Toivottavasti huomaat itsekin, ettei olemattomasta työstä kannata maksaa. 8000€?! Ei tuotteen hinnalla tehdä laatua! Eihän tuossa pyynnissä ole mitään järkeä, kun tietää mitä sieltä saa.

      "Ei kait se patja nyt kuitenkaan ketään selkäongelmaista paranna" kuten joku unikulmasta tuolla aiemmin "perustelee". Toivon todellakin, ettet haaskaa rahojasi.

    • joka viimeksi nauraa

      Onneksi googlen välimuisti on valehtelematon. Hieno yritys, unikulmalaiset. Ottaako noin koville?

    • rahan_meno

      unikulma = mani kulu

    • Alan Julkaisija

      Taitaa viestien poiston syynä kuitenkin olla Euroopan ihmisoikeustuomioistuinen päätös laittaa julkaisija vastuuseen totuudenvaistaisesta julkaisemisesta.
      Tämä koskee sekä kirjoittajaa, että julkaisijaa.

      http://www.hs.fi/kotimaa/a1390201933980.

      Ihmetellä täytyy jollei tätä viestiketjua tutkita jo Poliisin toimesta kunnianloukkauksena. Kyllä on sen verran härskisti Unikulman kilpailijat panneet keksien juttuja ihan omasta päästä, vielä kerskuen sillä. Eikä rikosilmoituksen tekokaan ole tällä sivustolla kovin vaikeaa.

    • Law & Order

      No nyt on ainakin parjaaja (t)? jääneet rysän päältä kiinni housut kintuissa. Kuinkahan paljon parjaajat tuomitaan maksamaan sakkoja ja vahingonkorvauksia. MIelenkiintoista on myös kuinka paljon Aller julkaisut ja päätoimittaja Pauli Aalto-Setälä saavat sakkoja ja kuinka suuri vahingonkorvaus tulee olemaan. EIT tuomio on kyllä varsin selkeä ja laittaa nämä palkkaparjaajat ja niiden julkaisijat kuriin.

    • Bluffi katsottu

      Hyvä, tämähän on hieno juttu!
      Saadaan sitä kautta enemmän mediaa mukaan ja lisää mainosta, jos tämän palstan huima julkisuus ei vielä riitä.
      Harmi vaan, ettei yksikään tämän ketjun kirjoituksista ylitä esitutkinnan kynnystä, syyteharkinnasta puhumattakaan. Huom. totuuden esille tuominen ei ole "parjausta".
      Joten kertokaa kaikki vaan ihan rauhassa miten kaupat ovat sujuneet, jätetään nuo uhkailut omaan arvoonsa, jos se on firman tapa toimia.

    • Petynyt

      Minä olen nukkunut pari vuotta Unikulman sängyssä.
      Sänky on ollut alusta lähtien sopimaton ja sen ostaminen oli iso virhe.
      Nyt tiedän ainakin, mistä en osta seuraavaa sänkyä.

    • Pysyvästi sopiva

      Itselläni Permafit runkopatjat (vaimolla eri kovuus kuin itselläni). Kauhavalaisia tuotteita joista käytetään mainintaa "Pysyvästi sopiva". Itselläni treenaamisen myötä paino tullut kymmenen kiloa alas, patjaa kääntämällä joten olenkin nyt kääntänyt pehmeämmän puolen nukkumapinnaksi ja taas pelittää....
      Nuo unikulmaratkaisut on varmasti hyviä, jos ihminen on ns. poikkeuksellinen (eli reilusti yli 2 metriä pitkä tai painoa kolmattasataa kiloa... Silloin ymmärrän räätälöinnin. Entäs sitten kun Unikulmassa nukkujan keho muuttuu (esim. paino tulee alas / nousee kymmenenkin kiloa). Sit uutta patjaa alle, vai? Itse päädyin tuohon Permafittiin testaamisen perusteella. Patjan muunneltavuus oli kaiketi ratkaisevin seikka (sekä hinta ei ollut mikään paha).

      • Totuuksia KIITOS

        Aika paljon juttuja Permafitistäkin keskustelupalstoilla, myös Suomi24:llä.
        Mikähän on totta ja mikä tarua?


    • Mielummin totta

      Palkkaparjaajia tai ehkä paremminkin stalkkareita näkyy löytyvän melkein kaikille huonekalualan yrityksille. Kun näitä juttuja tutkii edes 10min googlaamalla huomaa kyllä, ettei moni palkkaparjaaja ole edes käynyt yrityksissä saati ostanut yrityksistä mitään. Voi olla kyllä niinkin, että kirjoittajat sotkevat yrityksiä toisiinsa. Kuluttajariitalautakunnan sivustoilta ei löydy yhtään vuodetta koskevaa ratkaisua, vaikka tälläkin palstalla sanotaan useita valituksia tehdyn.

      Esimerkikisi tämän palstan juttuja voi tarkastaa esim.

      - vuoteiden jousien räätälöinti ja tehtaan sijainti:

      : http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/60212-petikossa-jyllaa-uniikki-patjakone
      http://deski.fi/9/unikulma-investoi-ymparistoon-ja-suomalaisuuteen-13375#&panel1-1

      -Kuluttajariitalautakuntaan valitukset - ei yhtään ratkaisua

      http://www.kuluttajariita.fi/fi/index/kuluttajariitalautakuntaratkaisut/2013.html

      Vuoteet näyttävät olevan aika kovin tunteita ja kirjoittelua kirvoittava aihe !

      • Uusi mielessä

        Erehdyin ostamaan Unikulman sängyn ammattitaitoisen myyjän avustuksella.

        Sänky on täysin sopimaton minulle, eikä täytä esittämiäni vaatimuksia.

        En todellakaan, jaksa alkaa valittamaan minnekkään kuluttajariitalautakuntaan.

        Itsehän ostin, nyt kärsin ja nukun huonosti selkä ja olkapää kipeänä.


      • Laihtuva säätäjä
        Uusi mielessä kirjoitti:

        Erehdyin ostamaan Unikulman sängyn ammattitaitoisen myyjän avustuksella.

        Sänky on täysin sopimaton minulle, eikä täytä esittämiäni vaatimuksia.

        En todellakaan, jaksa alkaa valittamaan minnekkään kuluttajariitalautakuntaan.

        Itsehän ostin, nyt kärsin ja nukun huonosti selkä ja olkapää kipeänä.

        Kannataisi varmaan lukea sängyn mukana tullut ohjekirja, jossa neuvotaan patjan vyöhykkeiden hienosäätö. Jos olet ostanut ylipäätään vuoteen Unikulmasta,
        on sinulle varmaankin näytetty miten voit kotona itse jousistoa säätää, sen verran keskeisesti säätöesittely on esillä myymälässä. Vain oletkohan Sinäkin Stalkkari????


      • Uusi mielessä
        Laihtuva säätäjä kirjoitti:

        Kannataisi varmaan lukea sängyn mukana tullut ohjekirja, jossa neuvotaan patjan vyöhykkeiden hienosäätö. Jos olet ostanut ylipäätään vuoteen Unikulmasta,
        on sinulle varmaankin näytetty miten voit kotona itse jousistoa säätää, sen verran keskeisesti säätöesittely on esillä myymälässä. Vain oletkohan Sinäkin Stalkkari????

        Olen kyllä tutustunut ohjekirjaan. Lisäksi myyjä on käynyt säätämässa säleitä,

        mutta ei se ole auttanut yhtään.


      • Töpseli irti
        Uusi mielessä kirjoitti:

        Olen kyllä tutustunut ohjekirjaan. Lisäksi myyjä on käynyt säätämässa säleitä,

        mutta ei se ole auttanut yhtään.

        Tekisit reklamaation osoitteeseen [email protected]. Minulle kävivät laittamassa jopa töpselin seinään, kun olin sen moottorivuoteestani vahingossa irroittanut. Vieläpä samana päivänä, kun olin ilmoittanut sen ko. osoitteeseen.
        Eipä jää ainakaan mikään tieto matkan varrelle, kun ottaa yhteyden suoraan tehtaaseen.


      • Uusi mielessä
        Töpseli irti kirjoitti:

        Tekisit reklamaation osoitteeseen [email protected]. Minulle kävivät laittamassa jopa töpselin seinään, kun olin sen moottorivuoteestani vahingossa irroittanut. Vieläpä samana päivänä, kun olin ilmoittanut sen ko. osoitteeseen.
        Eipä jää ainakaan mikään tieto matkan varrelle, kun ottaa yhteyden suoraan tehtaaseen.

        Mitkään reklamaatiot eivät ole auttaneet ja töpselin osaan kyllä laittaa itse seinään

        Unikulman kanssa en aio olla enään koskaan missään tekemisissä.


      • Sänky-kaatikselle

        Kuluttajariitalautakunta ei voi ottaa kantaa koska sängyn aiheuttamaa kipua on mahdotonta näyttää toteen.

        Hinta otetaan paremmista unista mutta sopimuksessa myydään fyysistä tuotetta. Jos fyysinen tuote on toimitettu sellaisena kun sopimuksessa lukee, mitenkäs ja mihin valitat.

        Sängyn osat ja kasaaminen ehkä 4% hinnasta, takuuaikana rikki menneet sängyn osat toimituksineen 2%, asiakkaan väsyttämiskulut takuuaikana 2%. Loput jää unikulmalle.. hyvää bisnestä

        Humpuukia ja puoskarointia koko unikulma.


    • Kierrän kaukaa

      Hmm, ymmärsinkö oikein. Unikulman mukaan heidän asiakkaat ovat jotain ihme "stalkkareita", tämän ketjun perusteella täysiä valehtelijoita ja lisäksi vielä tyhmiä kun eivät osaa säätää täysin omien mittojen mukaan tehtyä patjaa itselleen sopivaksi...

    • alkaa just

      Nyt menen katsomaan "jaksa paremmin-ohjelmaa".

    • Tyhmä asiakas

      Miten teillä nukutaan?
      Meillä nukutaan huonosti Unikulman sängyssä.

    • Hyviä unia muillekin

      Palkkaparjaaja näkyy edelleen jaksavan. Kukahan maksaa hänelle ?

    • Järki käteen!

      Olen seurannut näitä kirjoituksia hetken ja oikeasti joudun toteamaan että on ne ihmiset TYHMIÄ. Itse olen alalla toiminut myyjänä kohta 10v.
      Muistakaa ihmiset aina kun kyseessä on jokin kiinteä materiaali kuten esim, jousi, vaahtomuovit, erikoismuovit, geelit, älyvaahdot jne... ne tulee kouleutumaan hyvin nopeasti. Ostat sitten 500e tai 15000e sängyn niin et todellakaan saa tuolla 15000e sängyllä ns. pidempi ikäistä tuotetta.
      Toivottavasti jokaisen järki sanoo sen että mikään jousitus ei ole keholle paras mahdollinen vaihtoehto varsinkin jos mietitään ergonomiaa. Jousen ( vaikka olisi kullasta tehty) toimintaperiaate on aina sama: jousi pyrkii aina työntymään omaan äärimittaan ja samalla aiheuttaa ihmisen vartaloon painetta, joka taas aiheuttaa pyörimistä ja kipuja vartaloon. Mutta jos jousen tai muiden kiinteiden materiaalien tilalle laitetaan vaikka vesi tai nykyään säädettävä ilmakennopatja niin kokonaisuus on 100% varmasti parempi ja toimivampi kun mikään joustinsänky. esim: rosbed ilmakennopatjassa on portaattomasti säädettävä kovuus ja ainut PATJA joka ei tule pehmenemään koskaan ja myötäilee parhaalla mahdollisella tavalla. Mieti asiaa järjellä: Kumpi myötäilee paremmin: jousisto vai ilma???????
      Toivottavasti nyt edes jokin tajuaa mitä ostaa!

      • Kelluskellaan

        Koetatko kertoa, että ilmapatja eli ns. kumipatja on parempi kuin Unikulman jousistovuoteet? Monikäyttöisempi ainakin, voihan sillä kelluskella kesävesillä!
        Hyi sinua, senkin palkkaparjaaja!


      • järki käteen!
        Kelluskellaan kirjoitti:

        Koetatko kertoa, että ilmapatja eli ns. kumipatja on parempi kuin Unikulman jousistovuoteet? Monikäyttöisempi ainakin, voihan sillä kelluskella kesävesillä!
        Hyi sinua, senkin palkkaparjaaja!

        Perustele miksi unikulman jousistovuodo on parempi kun paine säädettävä ilmakennopatja? Jos pystys perustelemaan paremmin kun minä niin olet oikeassa.... :)


      • Kelluskellaan
        järki käteen! kirjoitti:

        Perustele miksi unikulman jousistovuodo on parempi kun paine säädettävä ilmakennopatja? Jos pystys perustelemaan paremmin kun minä niin olet oikeassa.... :)

        Unikulmalla on varmaankin paljon vuoteisiinsa tyytyväisiä asiakkaita. Samoin muilla jousistovuoteita myyvillä. Jousistovuoteita valmistavat tai myyvät liikkeet eivät vaan parjaa muita vuodetyyppejä ostaneita tyhmiksi. Jopa ilmapatjamyyjän olettaisi viestiensä sisällön luettuaan tajuavan tarvitsevansa myyntiin ja markkinointiin liittyvää koulutusta, karkottaahan hän suurimman asiakaspotentiaalinsa leimaamalla sen tyhmäksi. Suomenkielikin taitaa olla hieman hakusessa.
        Jos haluat keskustella ilmapatjoista tai muista kelluntatuotteista, niin avaa uusi keskusteluketju!


      • Tietäjä 2
        Kelluskellaan kirjoitti:

        Koetatko kertoa, että ilmapatja eli ns. kumipatja on parempi kuin Unikulman jousistovuoteet? Monikäyttöisempi ainakin, voihan sillä kelluskella kesävesillä!
        Hyi sinua, senkin palkkaparjaaja!

        > Koetatko kertoa, että ilmapatja eli ns. kumipatja on parempi kuin Unikulman jousistovuoteet?

        Ehdottomasti on parempi, sillä on kokemusta molemmista patjatyypeistä. Kun puhut halveksivaan sävyyn "kumi- tai kelluntapatjasta", kertoo vain siitä, että et puhu kokemuksestasi. Et kerro mitään hyödyllistä.

        > Monikäyttöisempi ainakin, voihan sillä kelluskella kesävesillä!

        Katso edellinen vastaus.

        > Hyi sinua, senkin palkkaparjaaja!

        En ole alkuperäinen kirjoitaja.


    • fdgfh

      Kuluttajaneuvonnasta selviää, että pelkästään viimeisen 3 vuoden aikana Unikulmasta on tehty sinne 50 valitusta. Lyhyt ajanjakso ja tuotteiden "erinomaisuus" huomioon ottaen tämä on paljon. Ja kuinka paljon onkaan asiakkaita, jotka eivät jaksa lähteä valittamaan, vaan ostavat esim. toisen petauspatjan ja yrittävät sitten vaan pärjätä...

      Kuluttajariitalautakuntaan saakka Unikulma-tapauksia on mennyt tässä ajassa reilut 20. Ratkaisujahan sieltä on ollut vaikea saada, koska sängyn sopimattomuutta on ollut toistaiseksi hankala näyttää toteen. Meillä "taviksilla" on siellä myös vastassa Unikulman lakimies, joka ko. firmassa hoitaa alusta saakka kaikki reklamaatioasiat asiakkaiden suuntaan.

      Yksi keino on kuitenkin teettää sängystä pintapainemittaus kotonaan puolueettomalla asiantuntijalla (löytyy esim. hakusanalla pintapainekartoitus). Nämä mittaustulokset voi sitten toimittaa todistusaineistona kuluttajariitalautakunnalle.

      Itse teetimme tällaisen mittauksen, ja pintapaineet osoittautuivat niin koviksi, ettei mittarin asteikko edes riittänyt kylkimakuulla hartian, lonkan ja polven kohdalla. Sallittu maksimiarvo mittauksen tehneen fysioterapeutin mukaan on noin 50 mmHg, mutta omalla kohdallani tulos ylitti 100 mmHg, johon mitta-asteikko sitten loppui, eikä lopullista tulosta siis saatu edes mitattua. Tämä on niin kova pintapaine, että patjalla maatessa alkaa kehittyä makuuhaavoja, ellei asentoa vaihda jatkuvasti.

      Tässä mitatussa patjassa jousivyöhykkeet ovat vielä astetta pehmeämmät kuin Unikulman alunperin toimittamassa, joten ei ihme, ettei noilla patjoilla nukkuminen ole onnistunut.

      Huomiota kiinnitti hiljattain myös Unikulman mainosohjelmassa Nelosella yhdessä Tuija Vuolle -jaksoista, että tehdyssä mittauksessa mittalaitteen näytöllä näkyy kovat pintapaineet, jonka jälkeen asiakkaan selän alle pujotetaan asian korjaamiseksi vaahtomuoviläpyskä. Tämän jälkeen asiakas toteaa näytöllä edelleen olevat punaisena näkyvät painealueet, mutta häntä toppuutellaan sanoen, että eipäs nyt katsota sitä kuvaa vaan luotetaan vaan omiin tuntemuksiin. Ikään kuin tv-kameroiden kuvatessa joku pystyisi sillä sekunnilla tuntemuksiaan analysoimaan, saati kehtaisi sanoa, ettei tunnu hyvältä.

      Kaiken tämän jälkeen ja tuttavien kokemuksia kuunnellessa näyttää olevan ihan perusteltua epäillä, että ennen sängyn ostamista tehdyn pintapainemittauksen tuloksia ei ainakaan kaikissa tapauksissa pystytä hyödyntämään patjan valmistuksessa.

      Jos joku vielä uskaltaa ostaa "räätälöidyn" sängyn Unikulmasta, kannattaa vaatia pintapainemittaus tehtäväksi myös patjan valmistamisen JÄLKEEN, ja sopia kaupasta lopullisesti vasta sitten. Unikulmalla ei pitäisi olla mitään sitä vastaan, koska tuotehan on juuri asiakkaan painojakauman mukaan valmistettu.

      Tällä hetkellähän homma menee niin, että etukäteismittauksella todetaan joku ongelma, otetaan asiakkaalta rahat, muttei sitten osoiteta millään tavalla, että ongelma olisi ratkaistu.

      Voin kokemuksesta kertoa, että kaksi vuotta huonosti ja kipeänä nukuttuja öitä asiasta Unikulman kanssa kiistellessä ei ole hyvä vaihtoehto. Nyt on onneksi jo uusi sänky ostettuna muualta ja yöt nukutaan hyvin, mutta Unikulman kanssa kiistely jatkuu edelleen.

    • hfhfh

      Huomaan saman, minkä joku muukin, että kirjoituksia on poistettu. Tässä oma tarina.

      Meillä siis ollut myös Unikulman mittatilauspatjat. Olen itse tosi kevyt, ja painon mukaan suunniteltu patja kuulosti hyvältä.

      Toisesta patjasta huomattiin hajonnut jousi 3-4 vuoden kuluttua (en tiedä, kauanko oli ollut rikki, kun ei tullut mieleen, että 9000 euron sänky hajoaa ilman mitään syytä... ). Ihmettelin vaan, miksi selkä on kipeä aamuisin.

      Meille tuotiin uusi patja takuuna, mutta jousitus oli niin jäykkä, ettei sängyssä pystynyt nukkumaan ollenkaan. Selkä ihan oudoista paikoista järkyttävän kipeä keskellä yötä, samoin olkapäät, jotka ei painuneet patjaan tarpeeksi. Ei siis taatusti ollut oman painojakaumani mukaan suunniteltu, vaikka sellaisesta oli maksettu.

      Sen jälkeen alkoivat ongelmat ja aiempaakin suuremmat vaikeudet saada asiaa eteenpäin Unikulman kanssa. Yhteydenottoihin ei vastattu, piti aina muistutella itsestään, ja lopuksi Unikulma ilmoitti, etteivät pysty tekemään sopivaa patjaa ollenkaan.

      Selkä oli kipeänä öisin ja aamuisin jakuvasti, ja asiaa hoidettiin sitten eteenpäin kuluttajaneuvonnan kanssa. Tämän jälkeen Unikulma toimitti uuden patjan, joka oli astetta pehmeämpi, mutta edelleen nukkuminen mahdotonta. Asian selvittäminen jatkuu. Reklamaatiosta on aikaa nyt yli 2 vuotta.

      Ostettiin Unikulmasta myös kalliit muotoillut tyynyt myöhemmin, ja myivät ihan väärän kokoisen näin pienelle ihmiselle. Niskan osuus ihan liian pitkä, suunniteltu tod.näk. miehille, kun kokovariaatioita ei ollut. Ihan hukkaostos, eikä saa palauttaa, kun on hygieniatuote.

      Toivottavasti me Unikulmasta epäsopivan "mittatilaus"sängyn/patjan ostaneet saataisiin yhdessä aikaiseksi ryhmäkanne kuluttaja-asiamiehen kautta. Noilla puolueettoman tahon pintapainemittauksilla voisin ainakin kuvitella olevan hyvä todistusarvo näissä tapauksissa. Tuotehan ei vastaa markkinoinnin ja kaupanteon yhteydessä asiakkaalle luvattua, jos mittaukset osoittavat sängyn asiakkaalle sopimattomaksi.

      Noin yleisesti tällaisten kalliiden kuluttajatuotteiden virheistä: Jos epäilee tuotteessa virhettä, kannattaa reklamoida liikkeeseen. Jos virhettä ei korjata, kannattaa aina viedä asia kuluttajaneuvontaan, ja jos yrityksen kanssa ei vieläkään päästä asialliseen sopimukseen, sen jälkeen kuluttajariitalautakuntaan.

      Ilmoitettujen tapausten määrä vaikuttaa esimerkiksi siihen, miten herkästi ryhmäkannetta lähdetään kuluttaja-asiamiehen toimesta ajamaan.

      • fdgfh2 ja hfhfh:lle

        Valheet ja vilpilliset kansankiihotukset häviää yleensä aika nopeasti tältäkin palstalta.


      • fdgfg
        fdgfh2 ja hfhfh:lle kirjoitti:

        Valheet ja vilpilliset kansankiihotukset häviää yleensä aika nopeasti tältäkin palstalta.

        No kannattaisko ihan vaan ottaa asiakkaiden valitukset tosissaan ja korvata asiallisesti, niin ei tarttis yrittää puolustautua täällä suoli-palstalla... Aika negatiivinen vaikutelmahan yrityksestä tällä lailla tulee.


      • Law & order 2
        fdgfg kirjoitti:

        No kannattaisko ihan vaan ottaa asiakkaiden valitukset tosissaan ja korvata asiallisesti, niin ei tarttis yrittää puolustautua täällä suoli-palstalla... Aika negatiivinen vaikutelmahan yrityksestä tällä lailla tulee.

        Tajuatkohan kiristäväsi lain ja tämän palstan sääntöjen vastaisesti


    • babysleep

      Painajais uni....

    • Mustamaalari

      No onpa vaikea arvata ketä yrittää väkisin mustamaalata Unikulmaa. Ja pitää vielä ostaa näkyvyyttä Googleltakin, että saa nää tekaistut jutut näkyviin. Sivun ala -ja yläreunan mainoksista näät kenellä patjafirmalla ei taida ihan puhtaat jauhot olla pussissa. Kannattaa myös Googlata se. Sillä näkyy ainakin olevan maineessa paikattavaa. Ihan oikeita tapahtumia.

    • Unikulmaan pettynyt

      Miten teillä nukutaan, kyselee Unikulma. Meillä nukutaan huonosti Unikulman sängyssä. Luulin ostavani hyvän sängyn, mutta todellisuus on toisenlainen.
      Sänky on aivan liian kova ja siinä ei saa hyvää nukkumisasentoa.
      Mitkään säätämiset eivät ole auttaneet asiaa.
      Unikulman kannattaisi yrittää pitää asiakkaat tyytyväisinä, eikä ainakaan haukkua täällä palkkaparjaajiksi. Minun sänky on huono minulle, eikä muuksi ole muuttunut ja muotoutunut.

    • Totuus toisenlainen

      Unikulman mainokset ovat minusta aika harhaanjohtavia. On mainostettu, että heidän sänky auttaa refluksitautiin. Nyt mainostetaan, asentohoito sängyllä auttaa kuorsaukseen melkein aina. Kyseessä voi olla vakava sairaus, johon ei Unikulman sängyt auta. Mitähän seuraavaksi?

    • oma valinta

      kun kerran ostin, en voi kun itseä syyttää ja jo 10 vuotta ollu sänkyni, ja aion maata siinä vielä toisenkin 10 vuotta

    • Valvova

      Onko keskustelupalsta avattu uudelleen?

    • halpaa

      Nukun vanhan fiat 600:sen takapenkillä mukavemmin kuin painajaisen patjoissa...

    • En todellakaan voi suositella Unikulman patjoja. Itse ostin kalleimman, räätälöidyn patjan ja se on osoittautunut täydelliseksi fiaskoksi. Ergonomiatakuun puitteissa Unikulma teki minulle uuden patjan ja yhtä surkean kuin edellinen. Heidän mielestään patjassa ei ole mitään vikaa, vaan vika on vain ja ainoastaan asiakkaassa itsessään. Vedottiin jopa asiakkaan mahdolliseen masennukseen ja olosuhteiden muutokseen ynnä muuhun soopaan. Unikulman mukaan epämukava patja ei oikeuta kaupan purkamiseen, joten kannattaa miettiä kaksi kertaa ennenkuin ostaa useita tuhansia maksavan patjan Unikulmasta. Eihän sitä voi etukäteen edes testata.

      • sänky-kaatikselle

        Samanlainen kokemus. Yli 11 000 sängystä maksoin. Mitään luvattua ergonomiatakuuta ei käytännössä ole. Kuluttajariitalautakuntakaan ei voi ottaa kantaa, koska kivun määrää ei pysty mitenkään todistamaan, näyttämään että kipu olisi sängystä johtuva. Unikulmalta hankkimastani omalle selälle räätälöidystä sängystä tulee niin valtavat kivut ettei sänkyä pysty käyttämään, kipua ei ole muualla nukkuessa.

        Kauppaa tehdessä lupasivat "uniasiantuntijan" kotiin käymään säätämään sängyn tarvittaessa. Uniasiantuntijaa ei tullut vaan kuljetusliikkeen kuski, joka pyöritteli päätään käydessään, toimistolta etänä antoivat ohjeita kuljettajalle. Sänky myös vietiin useasti pois käytöstäni, mutta tuotiin samanlaisena takaisin.

        Koko yritys on suomen suurin kusetus. Asiakkaalle tulevista terveyshaitoista ei voi valittaa mihinkään. Takuu väistellään väsytystekniikalla, kotiin ei lähetetä uniasiantuntijaa vaan rekkakuski riittävän monta kertaa, lopulta 8 käynnin jälkeen ei enää asiakkaana jaksa sitä kiusantekoa ja haluaa päästä takaisin arkeen ja mielummin vaikka sohvalle nukkumaan.


    • dorsoo-beds

      "Heidän mielestään patjassa ei ole mitään vikaa, vaan vika on vain ja ainoastaan asiakkaassa itsessään."

      Kuulostaa "hieman" narsistiselta lähestymistavalta. Eikös nimenomaan hyvin toteutetun räätälöidyn patjan tulisi mukautua nukkujaan, eikä päinvastoin.

      Itselläni ei ole kokemusta Unikulman patjoista, eli siihen en sen enempää ota kantaa.

      Patjojen soivpuus on hyvin yksilöllistä, eikä aina ne patjojen mainosmaineltaan 'rolssi-hästennssitkään' sovi kaikille.

      Muuan pariskunta takavuosina kertoi investoineensa juurikin Hästensseihin vanhojen joustinpatjojen ollessa finaalissa. Suuresta investoinnista ja odotuksistaan huolimatta ne sopivat heille huonommin kuin jo finaalissa olleet edelliset pois heitetyt patjat.

      En muista saivatko rahansa pois, mutta joka tapauksessa olivat ostaneet toisesta liikkeestä painolleen sopivat ns. standardi-joutinpatjat petauspatjoineen ja nukkuvat niillä hyvin.

      Ps. Ikealla on paperilla katsottuna yksi kiinnostava paksuhko petauspatja (en muista sen nimeä) jossa on jouset ja joka saattaisi sopia henklöille joilla on hieman liian timmi /kova patja painolleen, kuten allekirjoittaneella (jolla titaanilevyt ja ruuvit murtuneessa selässä, silti en ole vakuuttunut eri toimittajien 'patja-rolsseista'). En sitten tiedä missä määrin se auttaisi sopeutumaan kehon muotoihin.

      Mahtaneeko kenelläkään Suomessa ole kokemusta "Dorsoo" sängyistä hydraulisine alustoineen? Ilmeisesti Dorsoolla ei ole toimintaa Suomessa?

      - http://www.dorsoo.co.uk/dorsoo-beds

      Paperilla tuo vaikutta mahdollisesti toimivalta, mutta miten mahtanee olla käytännössä. Tulee myös mieleen ovatko sylinterit äänekkäitä jo uutena tai sitten ajan kanssa.

    • Kivuistaeroon

      Päättyi lopulta kivut ja pulmat, vietiin kaatopaikalle unikulmat!

    • Ei_ikinä_enää

      Mulla oli kahdeksan vuotta vanha Sotkan kova, vähän kalliimpi runkopatja. Välillä heräsin alaselkä hieman jäykkänä ja ajattelin, että uusi patja auttaisi. Unikulma mainosti selkäongelmien poistumista ja ajattelin ostaa taas kotimaisen patjan. Maattiin vaimon kanssa testisängyllä ja otettiin hienot pintapainekuvat patjojen yksilöllistä räätälöintiä varten. Hintojahan ei muuten ole etukäteen missään näkyvissä, muuten ostaja ehtisi paremmin harkita ja vertailla. Räätälöidyt patjat olisivat maksaneet yli 8 tonnia, joten ostimme rapeat 5 tonnia maksaneet puoliräätälöidyt mallit. Niissä on säätösäleet, joiden jäykkyyttä voi säädellä. Kun kuljetusfirman miehet purkivat patjat, huomasin, että patjat toimitettiin tehdasasetuksilla, eli täysin räätälöimättöminä.

      Soitin myyjälle, joka sanoi: ”Joo, sä voit kato itse säätää niitä.”
      Täh?! No, niinhän mä voin, mutta ostaessani puoliräätälöidyt patjat, kuvittelin kyllä jotain ihan muuta. Kysyin samalla myyjältä, montaakö eri jäykkyyttä näitä puoliräätälöityjä patjoja on – kolme.

      Ensimmäisenä yönä heräsin keskellä yötä, siihen että yläselkä kramppasi. Sama toistui viitenä yönä ensimmäisen kahden viikon aikana, pahimmillaan jo ennen puolta yötä, ja nukuinkin sohvalla enemmän kuin uudella patjallani. Tässä vaiheessa olisin jo ottanut vanhan patjani mielelläni takaisin. Patjan sivuprofiili on seuraavanlainen:
      ________XXXXXXXX________

      Säätösäleet (X) ovat vain patjan keskikohdassa ja korottavat siis patjan keskeltä möykylle. Perustuu Unikulman omaan, selkää venyttävään patenttiin. No, jälkiviisaana olisi pitänyt tajuta, että patentti, josta kukaan muu ei ole tehnyt omaa kopiota, ei voi olla hyvä. Ei-säädettävä osa patjasta onkin mulle liian pehmeä ja yläkroppani valuu ”alamäkeen”, jolloin lapaluiden kohta kannattelee huomattavan paljon kropan painosta ja selkä kramppaa. Vähän kuin nukkuisi pöydällä, josta yläkroppa retkottaa yli. Unikulman myymälässä täyttämääni kaavakkeeseen toivoin vaihtoehdoista nimenomaan kovan patjan, en pehmeää.

      Myyjän mukaan ongelmani johtuivat erikoisesta nukkuma-asennosta: selällään, ilman tyynyä. Ihmettelin miksi se ei haitannut yhtään kaupantekohetkellä, vaikka mainitsin siitä myyjälle kolme (3) kertaa. Pyysin niitä liikkeessä otettuja kuvia itselleni säätöavuksi, mutta myyjän mukaan: ”Niitä ei ole enää täällä, koska ne on lähetetty tehtaalle.” Todistin väitteen naurettavuuden, ja seuraava selitys sille miksi kuvia ei anneta oli: ”Me ei anneta niitä, koska lääkärit ei ymmärrä niitä.”
      Täh?! Vakuutin, etten ole lääkäri, mutta ei auttanut. Kuulemma selän pitää tottua uuteen patjaan pari viikkoa. Ensimmäinen kerta elämässäni, kun pitää tottua uuteen patjaan. Tähän asti olen voinut nukkua ihan ongelmitta ihan millä tahansa patjalla.

      No, ostin tyynyn – en Unikulmasta. Ei auttanut, tosin kipupiste siirtyi lapaluiden välistä lapaluiden alle. Kävin liikkeessä kysymässä säätöohjeita fysioterapeutilta. Hän oli muuten ainoa Unikulman työntekijä, jota ongelmani näytti aidosti kiinnostavan – säätöohjeet eivät tosin olleet hänen vahvuutensa. Itse asiassa, täysin päinvastoin säätämällä patjasta tuli vähemmän huono. Kysyin miten voit antaa ohjeet mulle räätälöidyn patjan säätämiseen, johon hän totesi: ”Eikun, tää [liikkeessä oleva] patja on ihan sama kuin sulla.” Silloin tajusin, että puoliräätälöinti tarkoitaa vain patjan jäykkyyden valintaa kolmesta vaihtoehdosta nukkujan painon perusteella. Myyvät siis hyllytavaraa räätälöitynä.

      Ehdotin kaupan purkua ja sen vuoksi myyjä ohjasi mut soittamaan jollekin toiselle henkilölle, ehkä myyntipäällikölle(?), joka totesikin: ”Ai ei se patja toimi sulla, no on se kumma, kun lentäjät ja golffarit lähettelee meille viskipulloja, kun niitten selät on niin hyvässä kunnossa.” Ai lentäjät ja golffarit – taisin joutua ihan väärään viiteryhmään. No sama kaveri jatkoi reippaasti sanomalla: ”Olisit [köyhä] ostanut sen täysin räätälöidyn patjan, kun siinä on ergonomiatakuu.” Ehdotin hänelle kaupan purkua, johon hän totesi:” Luuletko sä [tyhmä] tosiaan, että me ostettais sun patjas takasin. Ne on kuule ihan eri ihmiset kun ostaa Torista, ku ne jotka käy meillä.” Hänen mukaansa Unikulman kolmensadan tyyny kuulemma auttaisi ongelmaani. Ei tullut kauppoja. ”Nuku siinä vaan, selällä menee pari viikkoa patjaan tottumiseen. Ai olet jo nukkunut yli kuukauden? No, voi mennä puolikin vuotta.” Ai puoli vuotta? Siinä ajassahan tottuu nukkumaan vaikka perunasäkin päällä. Ehdotin vaihtoa halvempaan, mutta tasaiseen patjaan. Johon hän totesi: ”Oliko sun vaimos patja eri jäykkyydellä? Vaida sitten vaimos kanssa.”

      Olin pari kuukautta unenpuutteen takia ihan zombi. Kahden tunnin yöunilla, kun ei oikein pärjää, eikä Unikulman patjalla pystynyt nukkumaan pidempään. Soitin kuluttajaneuvojalle, joka valitteli asiaa, mutta totesi sänkyjen olevan hygieniatuotteita, joita ei pääsääntöisesti vaihdeta. Ilmeisti runkopatja on hygieniatuote, mutta esimerkiksi Tempur-patja ei, koska siitä voi tehdä avokaupat. Mulle jäi mustapekka käteen.

    • KipujaOnValitettavasti

      Kuulostaa todella pahalta monet kommentit. Mutta hei olette kaikki saaneet patjanne halvemmalla kun minä. Ostin muka alennuksella toisen patjan parisängystä.. kyseessä on kokonaan räätälöidyt UNIIKKI patjat moottori, hieronta, pintapatjat ym runkoineen hintaan 14800e. Siinä ei ole mukana päädyn hintaa..(se oli ainoa jossa säästin..) Alaselänkipu hävisi ja olen siitä onnellinen. Kipu siirtyi nyt hartiaseudulle.. Paremmin olen nukkunut viimeaikona hotellissa:)Katsotaan miten käy. Saanko apua? Sehän on ihan naurettavaa, kun ensimmäinen ohje on säädä itse keskeltä. Mitä se auttaa hartiakipuun? No ensimmäinen kuukausi vasta menossa..

      • KivutPoissa

        Sain hienosti apua. Joten kyllä ne panostavat asiakaspalveluun.


    • Ex-työntekijä

      Kyllä on muuten täyttä kusetusta ja silmäänpissaamista tuo unikulman tuotteiden markkinointi. Laatu täysin sama kuin mistä tahansa muusta liikkeestä ostettu sänky. Alle tonnin sänky ei kannata ostaa mistään, mutta muutaman tonnin panostus on täysin sama kuin unikulmasta 10 000 euron sänky. Tosin ilman hunajaisia markkinointipuheita. Tämä entisen työntekijän kokemuksella.

      Ei kannata tuhlata rahoja tähän huijarifirmaan

    • Näkösen

      Niin, vakavista ja hoitamattomista mielenterveysongelmista kärsivä unikulman "uniasiantuntija" ottaa tyhmiltä suomalaisilta rahat pois.

    • Ahdistaa

      Nyt vasta luin näitä, olenollut tosi pettynyt ja masentunut ja tuntenut itseni tyhmäksi, kun ostin tämänsängyn.ollutpelkkää vaivaa,lonkat ja olkapää kipeänä herään ja olennainen väsynyt.olen soittanut useasti ulkoilmaan.ei ole auttanut.en ymmärrä eikö tälle asialle voi mitään tehdä,onko laki olemassa?Maksoin 3800€ 2vuotta sitten,haluan korvauksen.

    • Leikkaussalihoitaja

      Toivottavasti huomaatte, että täällä puolet vastauksista on selvästi Unikulman vastauksia, joissa ei kuitenkaan vastata alkuperäisessä viestissä olleeseen kysymykseen, mitä sängyt maksavat. Tapa se on tämäkin kun myyntiä ei ole ilmeisesti riittävästi.

    • Anonyymi

      Omat kokemukseni Unikulmasta. Halusimme tutustua Unikulman sänkyvaihtoehtoihin. Reipas mieshenkilö tuli esittelemään. Käski ottaa kengät ja takit pois ja makaamaan mittauspetiin. Pieni esitelmä selkävaivoista ja minun anatomiasta. Kovasti painostettiin ostamaan moottorisänkyä, jossa on täristystoiminto. Kokeillakin piti. Tuntui pahalta. Ei millään esitelty muita sänkyvaihtoehtoja. Ehkä niitä ei olekaan. Lähdimme pois ja aiomme etsiä muista liikkeistä mukavampaa palvelua ja vaihtoehtoja.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Julkkiksillahan ne markkinoikin patjojaan. Kannattaa ottaa huomioon, että ne saa ne sängyt ilmaiseksi, kun ovat suostuneet mainosnukeiksi. Näin aina, kun joku julkkis mainostaa.


    • Anonyymi

      Olli Lindholm nukkui Unikulman vuoteessa ja miten kävikään!

    • Anonyymi

      Mitens teillä nukutaan.

      • Anonyymi

        Jos Unikulman mainosta on uskominen niin monta sataatuhatta ihmistä nukkuu heidän vuoteellaan. Pikkasen kun tehtiin laskelmia, niin aika hirveätä ihmisten aliarvostamista heidän mainos...Ihme, ettei kukaan ole puuttunut. Joka vuosi(firma on joskus pari vuotta sitten mainostanut olevansa 30v) olisi pitänyt myydä 30-40 sänkyä 300 päivänä vuodessa. Kysyimme entiseltä Unikulmalaiselta montako sänkyä päivässä menee. Ei kommentoinut, hymyili vain. Ei myöskään kommentoinut kysymykseemme tuleeko Unikulman sängyt Suomesta vai mistä ne tulee. Me käänsimme katseemme järkevän hintaisiin ja uskottaviin myyjiin. Meille vuoteet myynyt myyjä nauroi, kun kysyimme montako sänkyä he ovat myyneet. Kun meillä oli puhe Unikulman mainoksesta. Sanoi vain, kuka uskoo saa uskoa. He kuulema vain nauravat Unikulman mainoksille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Unikulman mainosta on uskominen niin monta sataatuhatta ihmistä nukkuu heidän vuoteellaan. Pikkasen kun tehtiin laskelmia, niin aika hirveätä ihmisten aliarvostamista heidän mainos...Ihme, ettei kukaan ole puuttunut. Joka vuosi(firma on joskus pari vuotta sitten mainostanut olevansa 30v) olisi pitänyt myydä 30-40 sänkyä 300 päivänä vuodessa. Kysyimme entiseltä Unikulmalaiselta montako sänkyä päivässä menee. Ei kommentoinut, hymyili vain. Ei myöskään kommentoinut kysymykseemme tuleeko Unikulman sängyt Suomesta vai mistä ne tulee. Me käänsimme katseemme järkevän hintaisiin ja uskottaviin myyjiin. Meille vuoteet myynyt myyjä nauroi, kun kysyimme montako sänkyä he ovat myyneet. Kun meillä oli puhe Unikulman mainoksesta. Sanoi vain, kuka uskoo saa uskoa. He kuulema vain nauravat Unikulman mainoksille.

        Jo aikaa sitten ostin unikulman perusjoustinpatjan ja taisi maksaa noin 700 eur. Noin kahden vuoden sisään se oli alkavasti painunut toispuoleiseksi ja oli käännettykin välillä. En valittanut, ei vastannut hintaa ja tämän ketjun perusteella en taida käydä edes koko kaupassa toista kertaa.


    • Anonyymi

      Tein virheen ostaessani unikulman sängyn.Selkä tullut kipeäksi enkä saa rahojani takaisin.Älkää hyvät ihmiset lähtekö tähän huijarimeininkiin mukaan!!

      • Anonyymi

        Jep, samat kokemukset täälläkin näin 6kk jälkeen. Selkä on kipeä koko ajan ja räätälöidyn sängyn ”ergonomiatakuulla” voi pyyhkiä takalistonsa. Jälkikäteen ajateltuna sängyt ovat aika pitkälti perusratkaisuja joissa selkärankaa venytetään. No, jokainen voi sitten ajatella, että jos selkää venytetään keskeltä niin kipeytyykö selässä olevat lihakset 8h aikana? Kipeytyyhän ne.

        Kalliit oppirahat maksettu. Tämän vuoden aikana sängyt tullaan vaihtamaan Hästensiin.


    • Anonyymi

      Hei kuorsaajat. Unikulman mainokset ovat humpuukia. Unikulman patjoilla ei pystytä parantamaan uniapneasta kärsivää, jolla hengityskatkokdet keskeyttävät unen jopa kymmeniä kertoja yössä. Nukkuja ei katkoksia usein itse huomaa kuin valtavana päivittäisenä väsymyksenä ja uupumisena. Kannattaa kääntyä huonekalumyyjän asemesta uniklinikan asiantuntijalääkärin puoleen. Ihan halpaa lystiä sekään ei ole, mutta monin verroin edullisempaa kuin sänkykaupat. Lisäksi saat lääketieteen asiantuntijoilta todellista apua ongelmaasi.





      Ottakaa sen sijaan yhteyttä uniklinikoihin. Yksityinen ja yksilöllinen hoito sielläkin maksaa, mutta Unikulman sänkyä huomattavastu edullisemmin saat asiantuntijalääkärin ja muun hoitohenkilöstön avulla.

    • Anonyymi

      Uskomatonta! Kyllä ihmisiä taas narutetaan. Aivan kuin sänky olisi syyllinen selkäongelmiin. Kyllä ne on kuulkaa aivan muualla kuin sängyssä tai patjoissa.

    • Anonyymi

      Unikulmassa kyllä eilen oli tosi hyvä palvelu ja jotenkin tunne, että yksilölliset ominaisuudet todella huomioidaan.Mutta vaikea sanoa mikä sitten olisi parasta , kun samaan hintaluokkaan on saatavilla muita vaihtoehtoja, jotka kyllä koemakuulla ok mutta miten sitten pitemmän päälle …
      Sängyn osto tuntuu selkä ja hartiavaivaisena äärettömän hankalalta, ja pitäisi satsata yli 10 000 euroa vuoteeseen. Harmittaa jos vika ostos tulee….moottorisänkyämetsimääsä.
      Liekö nuo sängyn säädöt miten toisistaan moottorisängyissä erilaisia ?

    • Anonyymi

      Minulla on kokemusta Unikulman moottorisängystä paksummalla runkopatjalla vuodesta 2013.

      Sängyn ostaminen on vaikeaa, koska liikkeessä tuntemus voi olla eri kuin kotona.

      Olen ollut pääasiassa tyytyväinen.

      Unikulman sänkyni etuna on laajat säätömahdollisuudet. Runkopatjan alla on joustosälepohja, jonka avulla voit säätää sänkyäsi monipuolisesti ja tarkasti. Lisäksi moottorivuoteen avulla voit esimerkiksi säätää päätyä korkeammalle, jos sinulla on närästysoireita. Moottori mahdollistaa monipuoliset säätömahdollisuudet.

      Sen virheen tein, että valitsin petauspatjaksi napakan normaalin asemasta. Nyt minulla on normaali petauspatja, joka tuntuu hyvältä. Kolmas vaihtoehto on pehmeä petauspatja.

      Lisäksi Unikulman silkkiset lakanat ovat miellyttävät käyttää ja omalta osaltaan parantavat unen laatua.

      Olen asioinut Vantaan Petikon toimipisteessä ja olen saanut hyvää palvelua.

      • Anonyymi

        voinko säätää ne itse ja osaanko ,pitäisi kertoa ostohetkellä että näitä sänkyjä sälepohjia voit sitten säädellä itse kotona,onko vitsi


    • Anonyymi

      Olen itsekin ollut kriittinen Unikulman sänkyjä kohtaan tässäkin ketjussa, mutta nyt noin vuoden jälkeen olen suht positiivinen ja tyytyväinen. Parin lisäsäädön ja etenkin tottumisen jälkeen uni maittaa. Muutamaa seikkaa parantamalla antaisin 5/5, mutta nyt hinta huomioiden antaisin 3,75/5.

      Omalle keholle ja tarpeille Unikulman räätälöity sänky on ainut, jossa oma selkäranka on pysynyt suorassa. Olen harteikas kylkinukkuja, joten hartiat ja selkä on kovilla jos sänky ei jousta ja tue oikeissa kohdissa ja tässä ainakin oma sänky on ollut loistava. Lisäksi säätömahdollisuudet runkosängyissä on aivan loistava lisä ja ihmettelen miksi muut sänkyvalmistajat eivät lisää säätöpohjaa omiin (kalliisiin) sänkyihinsä.

      Huonot puolet liittyvät sitten laatuvaikutelmaan. Jousisto on selkeästi hyvä ja laadukas, mutta etenkin runkosängyn laatuvaikutelma on vähän halpa ja heppoinen. Runko on halvasta MDF-levystä valmistettua ja vanut ym. myöskin selkeästi sieltä halvemmasta päästä. Näin myös Hästensin omistavana ero on kyllä erittäin suuri. Sängystä saisi helposti paremman ja stabiilimman jos sängyt tehtäisiin esimerkiksi hitaasti kasvaneesta männystä. Täytemateriaalit voisivat olla tosiaan laadukkaampia ja etenkin luonnollisista materiaaleista. Tässä hintaluokassa ei pitäisi olla mahdoton vaatimus.

      Palvelu on ollut aina hyvää (Porttipuisto).

      Hyviä sänkyjä Unikulma siis tekee, mutta mielestäni oikaisee joissakin asioissa, jotka eivät pintapuolisesti näy asiakkaalle, mutta tuntuvat sitten käytössä jonkin verran. Unikulma voisi olla tässä avoimempi ja vaikka edes tarjota parempia vaihtoehtoja lisähinnalla.

    • Anonyymi

      Osrettiin unikulmasta noin 5.vuotta sitten sänky kaikilla mukavuuksilla ja kallein.pettymys suuri.puolen vuoden kuluttua jo etsimme muuta sijauspatjat jos auttaisi mutta ei meist kuvattiin niin kuin mainoksessa.tosi pettymys.en suosittele

      • Anonyymi

        ystäväni osti unikulmasta sängyn ja myös parinkuukauden kuluttua huomasi että täys pas.. Ovat sen verran varakkaita etteivät valittaneet ,laittoivat sen vierashuoneeseen ja ostivat uuden muualta mistä tyytyväisiä .Mainokset ilmeisesti tuottavat unikulmalle hyvin ,paljonkohan urheilijat ja muut maksavat sängystään, epäilen ettei mitään . Itsekkin mietin unikulmaa mutta en enään .Luettuanivielä nämä kaikki kommentit


    • Anonyymi

      Älä tee samaa kallista virhettä kuin minä.Unikulma on huuhaata ja nyt selkä entistä kipeämpi.Sängystä maksoin 4500 eikä saa palauttaa ilman asianajajaa joka ei koskaan vastannut mihinkään.En todellakaan suosittele tätä firmaa!!

    • Anonyymi

      Onpa ikävä lukea näitä. Itse etsin selälleni sopivaa patjaa ja on kyllä karmeaa että kallista ostosta ei voi palauttaa ja on kärsittävä öisistä kivuista!
      Huonon puseronkin saa palauttaa, eikä henkkamaukat itke että on käytetty.
      Itselläkin on nurkat jo täynnä huonoja patjoja.

    • Anonyymi

      Huonon patjan tunnistaa siitä, että katsoo paljonko niitä on uutena tori.fi:ssä myytävänä.

    • Anonyymi

      Sarjassa Suomen sikahintaisimpia liikkeitä. Vaan eihän se ole tyhmä, joka pyytää...

      • Anonyymi

        Unikulman hinnat todellakin täyttä hölmöläisten rahastusta:)
        Pelkkä petauspatja 1000-2000 €:):)
        Kyllä siinä vaahtomuovi saa tolkuttoman hinnan nousun Unikulman tiskillä.
        Etolassa myydään samoja vaahtomuoveja murto-osalla ja kilpailevissa liikkeissä samaa laatua olevat petauspatjat lähtee parilla sadalla tarjouksissa!
        Eipä mennyt yöunet rahan tuhlauksessa,kun päädyttiin Sotkaan järkihintaisiin tuotteisiin.
        Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa sanonta pitää paikkansa patjoissakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unikulman hinnat todellakin täyttä hölmöläisten rahastusta:)
        Pelkkä petauspatja 1000-2000 €:):)
        Kyllä siinä vaahtomuovi saa tolkuttoman hinnan nousun Unikulman tiskillä.
        Etolassa myydään samoja vaahtomuoveja murto-osalla ja kilpailevissa liikkeissä samaa laatua olevat petauspatjat lähtee parilla sadalla tarjouksissa!
        Eipä mennyt yöunet rahan tuhlauksessa,kun päädyttiin Sotkaan järkihintaisiin tuotteisiin.
        Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa sanonta pitää paikkansa patjoissakin.

        Kyllä vituttaa kun ei sänky vastaa sitä mitä piti. Reilu vuoden vanha ja nytten sänky mennyt huonoksi. onneksi 10v takuu ja katsotaan toimiiko se oikeasti. Jos ei toimi niin ilmoittelen tänne lisää ja lupaan laittaa joka somekanavaan videoo ja viestiä tästä.


    • Anonyymi

      Paljon

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe