nyt olisi sellainen kysymys josta on ollut paljon keskustelua chihufoorumissa. siellä minut tuomittiin täysin koska minulla on 2 nuorta chihua ja vielä yksi tulossa. mitä pahaa siinä on jos niitä hyvin pidän ja hoidan?
onko jollain muulla useampia nuoria chihuja?
montako chihua?
25
2278
Vastaukset
Miksi sinut tuomittiin???? Jos hallitset koirasi niin mitä ongelmia siitä sitten olisi. En tajua.
- rauni
siksi koska kehotus on että ottaisi koiria vuoden tai kahden välein. mulle ne on tullut tiuhempaan tahtiin. olen vain ajatellut koirien parasta ja hankkinut niille kaverin.
- min
rauni kirjoitti:
siksi koska kehotus on että ottaisi koiria vuoden tai kahden välein. mulle ne on tullut tiuhempaan tahtiin. olen vain ajatellut koirien parasta ja hankkinut niille kaverin.
Moi, minkä ikäisiä koirasi sitten ovat ?
- tästä syystä
Sinulla on kaksi pentua, joiden "kinastelusta" ja sopeutumisesta yhteiseloon kyselit. Itselläni on kolme koiraa, mutta uusi pentu on tullut vasta sitten, kun edellinen koira on ollut 3 vuotta vanha. Useamman pennun kanssa tulee ongelmia, koska niitä pitää opettaa ja kouluttaa paljon. Tämä tapahtuu pennun kanssa kahdestaan, siten ettei toiset ole koko ajan vieressä häsläämässä. Yhden pennun kanssa mennään kahdestaan uloskin "lenkkeilemään", koska jos kaikki pennut ovat yhtäaikaa mukana, on niillä niin paljon kontaktia keskenään, ettei sinulle muodostu sellaista yhteiseloa koirien kanssa, kuin silloin, kun toimit kahdestaan pennun kanssa. Kolmen pennun tarpeista ja koulutuksesta huolehtiminen on ensimmäisen vuoden ajan koko päiväinen(öinen) työ, jos haluat niistä vähänkin ihmiskeskeisiä seuralaisia, etkä vain keskenään nahistelevia(pahimmassa tapauksessa) kotieläimiä.
Monella on kotonaan hyvinkin monta koiraa, mutta harvemmin ne ovat saman ikäisiä. Pennut ovat ihania, mutta ei niitä kannata hankkia muutaman viikon ikäerolla, vuosien ikäero on parempi, jos seurakoiria haluat, etkä vain koiralaumaa.- simpukkakorva
Olet varmasti oikeassa tuossa mitä sanoit, että helppoa se ei ole, mutta jos toinen osaa kuitenkin hommansa hoitaa kunnialla niin ei kai siinä sitten mitään pahaa ole.
- rauni
simpukkakorva kirjoitti:
Olet varmasti oikeassa tuossa mitä sanoit, että helppoa se ei ole, mutta jos toinen osaa kuitenkin hommansa hoitaa kunnialla niin ei kai siinä sitten mitään pahaa ole.
mulla on aikaa hoitaa niitä vaikka 10 vuotta yötäpäivää. tuntuu vaan jotenkin lannistavalta tollaiset mielipiteet. kai edes jollain on samanlainen tilanne?
minulla on aina ollut Griffoneita monta. Olen kasvattaja. Koirat ovat aika saman ikäisiä ja aina ovat olleet. Olemme käyneet näyttelyissä jne. Minulla on kontakti jokaikiseen koiraani. nykyään puhutaan niin mielettömästi koulutuksesta. Koulutus on koiran totuttamista ensin taluttimeen, sitten seuraamiseen vierellä, tietoisena milloin leikitään milloin ei. Siinä se on pähkinän kuoressa ulkoilun osalta. Näyttelykoulutusta voi harrastaa kotonakin ellei tykkää kentälle lähteä. Koulutusta on myös ei sanan opettaminen pennulle. Joka ikinen päivä voi ottaa yhden pennuista mukaan yksin. Viikossa on 7 npäivää.
Ole sinä rauni onnellinen koiristasi.- rauni
umalehtinen kirjoitti:
minulla on aina ollut Griffoneita monta. Olen kasvattaja. Koirat ovat aika saman ikäisiä ja aina ovat olleet. Olemme käyneet näyttelyissä jne. Minulla on kontakti jokaikiseen koiraani. nykyään puhutaan niin mielettömästi koulutuksesta. Koulutus on koiran totuttamista ensin taluttimeen, sitten seuraamiseen vierellä, tietoisena milloin leikitään milloin ei. Siinä se on pähkinän kuoressa ulkoilun osalta. Näyttelykoulutusta voi harrastaa kotonakin ellei tykkää kentälle lähteä. Koulutusta on myös ei sanan opettaminen pennulle. Joka ikinen päivä voi ottaa yhden pennuista mukaan yksin. Viikossa on 7 npäivää.
Ole sinä rauni onnellinen koiristasi.kiitos tsempistä!! tottakai olen onnellinen koiristani. tuo kritiikki vaan vähän teki matalamieliseksi. mutta luotan siihen että kunnialla kaikesta selviän. koirieni iät ovat: 4kk, 2,5kk ja 2,5kk. eli nuoremmilla on vanhempaan ikäeroa noin 6 viikkoa.
välillä täällä rähistään siitä kuka on johtaja, mutta välillä myös rakastetaan. niinhän se on pienten lastenkin kanssa. - samira......
Ei siinä oo mitään järkeä ottaa kolmea pentua yhtäaikaa!! Niistähän tulee ihan hunsvotteja, kun niitä ei ehdi kouluttaa.
Mikset kysy suoraan foorumilaisilta, etkä täällä ihmettele?!?!
Koiraparat. - olentyrmistynyt
umalehtinen kirjoitti:
Ole sinä rauni onnellinen koiristasi.Koulutus on koiran totuttamista ensin taluttimeen, sitten seuraamiseen vierellä, tietoisena milloin leikitään milloin ei. Siinä se on pähkinän kuoressa
- vaan siitä mitä kerroit nii...
Ok koirien määrän pystyt varmasti vielä hallitsemaan, mutta puhuit ko. foorumilla myös siitä, että haluaisit alkaa kasvattamaan chihuahuoita sen puolesta, että kun itse aikanaan moista etsit ne olivat kiven alla ja nyt haluaisit siis lisätä tarjontaa. Lähes samaan hengen vetoon kyselit mikä ihme on mikrosiru ja miten ihmeessä saat nämä kotona pyörivät koirasi pidettyä aisoissa, joten kokemuksesi koirista saati niiden kasvattamisesta eivät välttämättä ihan vakuuttaneet.
Kolmen vuoden kokemus koirista ei vielä riitä siihen, että voisit sanoa olevasi kokenut. Käsittääkseni nämä chihuahuat olivat myös ensimmäiset sinulle, joten voitko todella sanoa tietäväsi kaiken niistä, kun ensimmäisesikin ovat vasta tuon ikäisiä? Samoin huolestuttaa tuo kasvatuksesi laatu. Mistä ihmeestä olet noin lyhyellä aikavälillä onnistunut haalimaan kolme jalostukseen kelpaavaa nuorta koiraa? Yleensähän siihen vaaditaan vuosien odottelua ennenkuin "se oikea" kohdalle osuu ja voi hyvin perustein alkaa harkitsemaan pentujen teettämistä.
Kyseessä ei niinkään olleet siis koiriesi määrä, vaan ne motiivit joilla noita koiria olet nyt niin tiuhaan hankkinut. Chihuahuahan on nykyään valitettavasti muotirotu ja varmasti montaa mattimeikäläistäkin houkuttelee helppo raha. Kysehän ei loppujen lopuksi ole alkuunkaan rahasta, vaan rakkaudesta koiriin ja halusta jalostaa rotua mahdollisimman hyväksi. Siksi toivoisinkin, että perehtyisit asiaan edes hiukan pidempään, ennenkuin alat tehdä hätiköityjä päätöksiä.mitää pentuja ala ajattelemaan ennenkuin sinulla on todella jalostukseen kelpaavat yksilöt käsissä. Koirat pitää olla rekattu, terveydeltään todella tutkittu, kunnon näyttelytulokset jne. saat enemmän hallaa itsellesi ja todellisia vaikeuksia, mikäli moista meinaat. Käy kasvattajakurssit, käy näyttelyissä. liity oman yhdistyksesi jäseneksi,ja ulkolaisten vastaavien myös. Opiskele rotumääritelmä ja opettele myös ymmärtämään se.
Jos sinulla on keskinkertaisia narttuja et koskaan tule saamaan kunnollisia pentuja. Satsaa kunnon narttuun hyvältä kasvattajalta jolla vuosien kasvatustyö takana.
Jokainen narttu ei ole sitä varten että sen pitäisi lisääntyä. Sillä ei välttämättä ole mitään annettavaa rodulle.- mieleen
umalehtinen kirjoitti:
mitää pentuja ala ajattelemaan ennenkuin sinulla on todella jalostukseen kelpaavat yksilöt käsissä. Koirat pitää olla rekattu, terveydeltään todella tutkittu, kunnon näyttelytulokset jne. saat enemmän hallaa itsellesi ja todellisia vaikeuksia, mikäli moista meinaat. Käy kasvattajakurssit, käy näyttelyissä. liity oman yhdistyksesi jäseneksi,ja ulkolaisten vastaavien myös. Opiskele rotumääritelmä ja opettele myös ymmärtämään se.
Jos sinulla on keskinkertaisia narttuja et koskaan tule saamaan kunnollisia pentuja. Satsaa kunnon narttuun hyvältä kasvattajalta jolla vuosien kasvatustyö takana.
Jokainen narttu ei ole sitä varten että sen pitäisi lisääntyä. Sillä ei välttämättä ole mitään annettavaa rodulle.Kyseisen rodun pentujen hinnat ovat korkeat, eikä pennujen edes tarvitse olla rekattuja? Tuli sellainen käsitys, että yksi olisi uros pentu, eli pennutusasiakin olisi jo varmistettu. Uusi "kasvattajahan" tässä taitaa olla syntymässä(?) muotikoirarodun pohjattomille markkinoille. Varmaa on nimittäin se, että rekkaamattomastakin pennusta saa yli 1000€- suorastaan käsitä viedään.
- k.s
mieleen kirjoitti:
Kyseisen rodun pentujen hinnat ovat korkeat, eikä pennujen edes tarvitse olla rekattuja? Tuli sellainen käsitys, että yksi olisi uros pentu, eli pennutusasiakin olisi jo varmistettu. Uusi "kasvattajahan" tässä taitaa olla syntymässä(?) muotikoirarodun pohjattomille markkinoille. Varmaa on nimittäin se, että rekkaamattomastakin pennusta saa yli 1000€- suorastaan käsitä viedään.
chihu-foorumilla sinä, keskustelun aloittaja kerroit että aikeenasi on alkaa "tehtailemaan" pentuja... Tietäen mitään chihujen kasvatuksesta..no joo kolmen vuoden kokemus koirista (ja nyt ekat koirat kotona) ei riitä tuollaiseen hommaan johon liittyy paljon riskejä ja huolenpitoa. TOivottavasti ymmärrät että chihut (eikä mitkään muutkaan koirat) ole leluja joita voi vain haalia itselleen tietämättä mistään mitään..
Sinun järkevyydestä kertoo jo sekin että tietämättömänä otit itsellesi kaksi suht saman ikäistä pentua ja nyt olet pulassa niiden kanssa.
mietiskeleppä ja opiskeleppa asioita vielä kauan ! toivottavasti kuitenkin osaat huolehtia koiristasi..millainen kasvattaja sinulle on pennut myynyt ? ja miksi noin monta kerrallaan, kun kolmaskin oli tulossa ?! - rauni
k.s kirjoitti:
chihu-foorumilla sinä, keskustelun aloittaja kerroit että aikeenasi on alkaa "tehtailemaan" pentuja... Tietäen mitään chihujen kasvatuksesta..no joo kolmen vuoden kokemus koirista (ja nyt ekat koirat kotona) ei riitä tuollaiseen hommaan johon liittyy paljon riskejä ja huolenpitoa. TOivottavasti ymmärrät että chihut (eikä mitkään muutkaan koirat) ole leluja joita voi vain haalia itselleen tietämättä mistään mitään..
Sinun järkevyydestä kertoo jo sekin että tietämättömänä otit itsellesi kaksi suht saman ikäistä pentua ja nyt olet pulassa niiden kanssa.
mietiskeleppä ja opiskeleppa asioita vielä kauan ! toivottavasti kuitenkin osaat huolehtia koiristasi..millainen kasvattaja sinulle on pennut myynyt ? ja miksi noin monta kerrallaan, kun kolmaskin oli tulossa ?!mistään tehtailusta ei ole kyse. kennelliitosta tiedustelin asiaa ja siellä sanottiin että ne vuoden ja kahden vuoden ikäerot eivät ole pakollisia. en ole pulassa koirieni kanssa ja huolehdin niistä niin hyvin 24/7 ettei kellään pitäisi olla mitään valittamista.
- hullu akka
rauni kirjoitti:
mistään tehtailusta ei ole kyse. kennelliitosta tiedustelin asiaa ja siellä sanottiin että ne vuoden ja kahden vuoden ikäerot eivät ole pakollisia. en ole pulassa koirieni kanssa ja huolehdin niistä niin hyvin 24/7 ettei kellään pitäisi olla mitään valittamista.
Pakko tähän kommentoida.
Olen itse lueskellut tuon chihufoormumin kyseistä asiaa käsittelevän keskustelun. Mielestäni on turha loukkaantua siitä että siellä niin sanotusti "ojennettiin" sinua. Jos tosiaan kasvattajaksi aiot, otat ehdottomasti foorumilla annetut neuvot vastaan ja ainakin harkitset sitä, onko muiden kirjoittajien tekstissä perää.
En tiedä onko koirillasi papereita. Parasta olla jos tosiaan meiaat kasvattamaan ryhtyä. Ihmettelen kuitenkin sitä että sinulla on nyt jo kaksi vai kolme koiraa kotonasi, kaikki pentuja (jos oikein olen käsittänyt) ja täysin keskenkasvuisia. Mistä voit tietää tuleeko niistä yhdestäkään jalostuksen arvoista koiraa? Noin nuorista pennusiat ei yksinkertaisesti voi etukäteen tietää kannattaako niitä tulevaisuudessa käyttää jalostukseen vai ei.
Tilanne chihuahuoissa on muutenkin tällä hetkellä sellainen, että jalostukseen käytettäviä yksilöitä olisi valittava entistä tiukemmin kriteerein. Tällä hetkellä suht hepposin perustein teetetään pentuja sellaisillakin koirilla joita ei jalostukseen kannattaisi tai tarvisi käyttää ihan vain siitä syystä että "halukkaat saisivat chihuahuan" ja rahaa tulee. Mitäpä siis teet, jos koiristasi kehittyykin "vain" keskinkertaisia chihuja, joiden jalostuskäyttö on rodun yleistä hyvinvointia ajatellen turhaa? Eikö olisi kuitenkin syytä katsoa yksi koira kerrallaan mitä niistä tulee. Varmasti on ihanaa kun on useampi koira kotona, eikä sitä kukaan kielläkään, mutta on turha olettaa että niistä jokaisesta tulee automaattisesti jalostukseen sopivia yksilöitä.
Ja tosiaan, foorumilla ei arvosteltu koiramäärääsi (tai ehkä joku arvosteli, mutta suurempi älämölö nousi tosiaan aikeistasi ryhtyä kovin heppoisilta kuulostavin perustein kasvattamaan chihuja).
Mieti motiivejasi. Asiat kannattaa laittaa tärkeysjärjestykseen. Tähtää ensin oikean yksilön löytämiseen, harkitse vasta sitten sitä kannattaako kyseistä yksilöä käyttää jalostukseen. Jos päätät käyttää sitä jalostukseen, onko pennuttaminen tarkoituksenmukaista ja onko siitä rodulle oikeasti hyötyä, vai onko kyse vain siitä että halutaan tehdä pentuja niitä haluaville.
Kaipailisin perusteluja toiminnallesi täällä ja tietysti chihuahuafoorumillakin. Siellä moni kysymys jäi kovin auki kun et ole vaivautunut vastaamaan. Eniten ihmetyttää motiivisi, joista sanoit vain että "haluan tarjota pentuja niitä haluaville" - jälkeenpäin lisäsit että haluat olla mukana jalostustyössä, mutta ei se paljoa kerro.
Kerro enemmän itsestäsi, aikeistasi ja niistä motiiveistasi - niin täällä kuin kyseisellä foorumillakin. Kukaan ei teilaa sinua jos motiivisi ovat oikeat. Mitkä on tavoitteesi? Mihin jalostustyössä tähtäät? Jne. - asia on
hullu akka kirjoitti:
Pakko tähän kommentoida.
Olen itse lueskellut tuon chihufoormumin kyseistä asiaa käsittelevän keskustelun. Mielestäni on turha loukkaantua siitä että siellä niin sanotusti "ojennettiin" sinua. Jos tosiaan kasvattajaksi aiot, otat ehdottomasti foorumilla annetut neuvot vastaan ja ainakin harkitset sitä, onko muiden kirjoittajien tekstissä perää.
En tiedä onko koirillasi papereita. Parasta olla jos tosiaan meiaat kasvattamaan ryhtyä. Ihmettelen kuitenkin sitä että sinulla on nyt jo kaksi vai kolme koiraa kotonasi, kaikki pentuja (jos oikein olen käsittänyt) ja täysin keskenkasvuisia. Mistä voit tietää tuleeko niistä yhdestäkään jalostuksen arvoista koiraa? Noin nuorista pennusiat ei yksinkertaisesti voi etukäteen tietää kannattaako niitä tulevaisuudessa käyttää jalostukseen vai ei.
Tilanne chihuahuoissa on muutenkin tällä hetkellä sellainen, että jalostukseen käytettäviä yksilöitä olisi valittava entistä tiukemmin kriteerein. Tällä hetkellä suht hepposin perustein teetetään pentuja sellaisillakin koirilla joita ei jalostukseen kannattaisi tai tarvisi käyttää ihan vain siitä syystä että "halukkaat saisivat chihuahuan" ja rahaa tulee. Mitäpä siis teet, jos koiristasi kehittyykin "vain" keskinkertaisia chihuja, joiden jalostuskäyttö on rodun yleistä hyvinvointia ajatellen turhaa? Eikö olisi kuitenkin syytä katsoa yksi koira kerrallaan mitä niistä tulee. Varmasti on ihanaa kun on useampi koira kotona, eikä sitä kukaan kielläkään, mutta on turha olettaa että niistä jokaisesta tulee automaattisesti jalostukseen sopivia yksilöitä.
Ja tosiaan, foorumilla ei arvosteltu koiramäärääsi (tai ehkä joku arvosteli, mutta suurempi älämölö nousi tosiaan aikeistasi ryhtyä kovin heppoisilta kuulostavin perustein kasvattamaan chihuja).
Mieti motiivejasi. Asiat kannattaa laittaa tärkeysjärjestykseen. Tähtää ensin oikean yksilön löytämiseen, harkitse vasta sitten sitä kannattaako kyseistä yksilöä käyttää jalostukseen. Jos päätät käyttää sitä jalostukseen, onko pennuttaminen tarkoituksenmukaista ja onko siitä rodulle oikeasti hyötyä, vai onko kyse vain siitä että halutaan tehdä pentuja niitä haluaville.
Kaipailisin perusteluja toiminnallesi täällä ja tietysti chihuahuafoorumillakin. Siellä moni kysymys jäi kovin auki kun et ole vaivautunut vastaamaan. Eniten ihmetyttää motiivisi, joista sanoit vain että "haluan tarjota pentuja niitä haluaville" - jälkeenpäin lisäsit että haluat olla mukana jalostustyössä, mutta ei se paljoa kerro.
Kerro enemmän itsestäsi, aikeistasi ja niistä motiiveistasi - niin täällä kuin kyseisellä foorumillakin. Kukaan ei teilaa sinua jos motiivisi ovat oikeat. Mitkä on tavoitteesi? Mihin jalostustyössä tähtäät? Jne.Itselläni on kolme narttua, enkä ole niillä pentuja teettänyt, koska en pidä niitä jalostus mielessä tarpeeksi edustavina. Kaksi on jo leikkuutettukin, kolmannen myös leikkuutan, niin jää turhat vaivat pois. Ennen kaikkea ovat rakkaita perheen jäseniä ja harrastuskavereita.
- miksiköhän
k.s kirjoitti:
mietiskeleppä ja opiskeleppa asioita vielä kauan ! toivottavasti kuitenkin osaat huolehtia koiristasi..millainen kasvattaja sinulle on pennut myynyt ? ja miksi noin monta kerrallaan, kun kolmaskin oli tulossa ?!chihu on niin suosittu koira? Ehkä juuri siksi koska siitä saa melko hyvät rahat pennuista mutta todella monessa tapauksessa synnytyksessä tarvitaan "ammattiapua" ja monessa tapauksessa myös pentu/pentue kuolee. Jos ei ole kokemusta synnytyksestä niin sinulle on vaikeuksia luvassa! Minun on pakko sanoa, että itse en edes pidä chihuista ulkomuodon vuoksi. "onhan ne söpöjä kun ne on niin pieniä", voi voi. Toisaalta voi sanoa, että tämäkin on vain ja ainoastaan sinun oma asia.
- mrs.chihu
k.s kirjoitti:
mietiskeleppä ja opiskeleppa asioita vielä kauan ! toivottavasti kuitenkin osaat huolehtia koiristasi..millainen kasvattaja sinulle on pennut myynyt ? ja miksi noin monta kerrallaan, kun kolmaskin oli tulossa ?!Ymmärrän tosi hyvin chihu-foorumilaisten kauhistelut....mitä muutakaan voi sinun tapauksessa...sinulla on nyt ensimmäiset koirasi..ja heti suunnitellaan pennuttamista...rodusta sinulla ei ole kokemusta kuin ei myöskään koirista noin yleensä...pennuista ei koskaan tiedä voiko niitä käyttää jalostukseen tai mihinkään muuhunkaan...mutta mitä muutakaan voi odottaa just hippasen päällä kaksikymppiseltä...
- ------------------------
rauni kirjoitti:
mistään tehtailusta ei ole kyse. kennelliitosta tiedustelin asiaa ja siellä sanottiin että ne vuoden ja kahden vuoden ikäerot eivät ole pakollisia. en ole pulassa koirieni kanssa ja huolehdin niistä niin hyvin 24/7 ettei kellään pitäisi olla mitään valittamista.
Täällä kyllä valitetaan, kysyit sitten ihan mitä tahansa asiaa. Älä vaan kuvittelekaan saavasi asiallisia vastauksia mihinkään. Todettu jo ajat sitten, että tällä palstalla on häiriintynyttä porukkaa, joka ei ensinnäkään triedä mitään mistään, mutta arvostelee kyllä.
Tsemppiä vaan koiriesi kanssa, onneksi jokainen saa itse valita mitä tekee, ja tietää oman osaamisensa paremmin.
- gildamore
miten olisi että seuraavaa koiraa kun olet ostamassa niin ostaisitkin AIVOT itsellesi...turhaan itket kun sinua arvostellaan kun olet noin edesvastuuton...niin ja tämä arvostelu on pientä verrattuna siihen mitä tulet kohtaamaan esim. näyttelyissä ja ihmisiltä jotka joskus tulevat pentuja sinulle katsomaan (jos saat yhtäkään pentua hengissä edes pidettyä) sut tullaan nauramaan pystyyn ei kukaan tollaiselta kasvattajalta mitään osta...olet itsesi täysin naurettavaksi jo tehnyt...et sä tajua kaikki pitävät sinua täys kahjona ja nauravat päälle!!!!
- --------------------------
Kuulostitpa itse tosi älykkäälle...
- ----------------------------
miten olisi että seuraavaa lasta kun olet hankkimassa niin hankkisitkin AIVOT itsellesi...Tai isän lapsillesi...turhaan itket kun sinua arvostellaan kun olet noin edesvastuuton...niin ja tämä arvostelu on pientä verrattuna siihen mitä tulet kohtaamaan esim. neuvoloissa ja ihmisiltä jotka joskus tulevat lapsiasi sinulle katsomaan (jos saat yhtäkään pentua hengissä edes pidettyä) sut tullaan nauramaan pystyyn ei kukaan tollaiselta äidiltä mitään kuuntele...olet itsesi täysin naurettavaksi jo tehnyt...et sä tajua kaikki pitävät sinua täys kahjona ja nauravat päälle!!!!
- Kasvattaja
Siis kysehän on siitä, että löytyykö esittää paperit, vai ovatko ne itätuonteja?
Nykyään kyllä monet tuontikoirat ovat myös muualta kuin idästä, esimerkiksi hollannista ja puolasta. Ja kyllä tuolta naapurimaastakin löytyy koiria, jotka ovat lähempänä rotumääritelmää kuin monet kotimaiset. Enää kun ei tahdo rotumääritelmän mukaisia löytyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462