Nikolex?

janne.85

Jotkut on varmaankin kuullut myyntityöstä (www.nikolex.fi), ihan olisin kyselly että pitääkö näin hyvä palkka oikeesti paikkaansa? Kannattaakohan mennä? Onko joku töissä?
Itse työttömänä ja käteen jää 450e/kk, laidasta laitaan etin töitä ja tämä kuullostaisi kivalta! MUTTA!-uskallanko??
Kiitos vastanneille.

172

88611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on....

      kiinni sinusta ja siitä millaisia asiakkaita sattuu kohdallesi. Toiset tilaa helpommin ja toiset ei ollenkaan.

      • ex-puhelinmyyjä.

        Olen itse ollut samaisessa firmassa about puolitoista vuotta sitten. Siihen hommaan kyrpiintyy alle kuukaudessa, kun tarvii puhelimessa kertoa parisataa kertaa samat jutut joka päivä. Ja asiakkaat vittuilee. Mutta kannattaa koittaa jos ei muutakaan työtä ole.


      • kusetusta
        ex-puhelinmyyjä. kirjoitti:

        Olen itse ollut samaisessa firmassa about puolitoista vuotta sitten. Siihen hommaan kyrpiintyy alle kuukaudessa, kun tarvii puhelimessa kertoa parisataa kertaa samat jutut joka päivä. Ja asiakkaat vittuilee. Mutta kannattaa koittaa jos ei muutakaan työtä ole.

        Hei!

        Palkkaus ei ole niin hyvä miltä kuullostaa.
        Saat ensimmäisen kolmen kuukauden ajalta palkan sen mukaan mitä myyt (puhuvat tuntipalkasta, ei totta). Eli esimerkiksi Me Naiset lehdestä saat noin 10 euroa per myyty lehti.
        Alussa luultavasti saat ehkä yhden lehden viikossa menemään, eli tappiota siinä äkkiä tekee.

        Sitten kolmen kuukauden jälkeen saat palkkaasi "tuntipalkkasi", mutta se jaetaan moneen eri bonukseen, eli kertasummana se on aika säälittävä.
        Myöskin epäilen, että he potkivat kehnot myyjät pihalle ilman bonuksia ennen kolmea kuukautta. Eli kysymys ei ole tuntipalkasta laisinkaan!
        Tienaat mitä myyt.

        Myöskään mistään kuntosalikorteista ei ole tietoa, saati lounasseteleistä. Näitä kai voit jotenkin voittaa, jos myyt ihan helvetisti lehtiä päivässä, vai?

        Itse tykkäsin työstä, mutta rahallisesti tein tappiota koko ajan. Sain kyllä lehtiä myytyä mutta.. Minulla ei yksinkertaisesti olisi ollut varaa olla lähes palkatta jopa monia kuukausia.

        Hauskat muistot jäi, mutta tietty kusetuksen maku jäi kalvamaan mieltä. Onneksi en ehtinyt kirjoittaa työsopimusta, joten olen vapaa tiukoista vaitiolovelvollisuussäännöistä. Tämä sopimus sitä varten, että ihmiset eivät voi kertoa joutuneensa kusetuksen uhriksi.


      • alaa tunteva
        kusetusta kirjoitti:

        Hei!

        Palkkaus ei ole niin hyvä miltä kuullostaa.
        Saat ensimmäisen kolmen kuukauden ajalta palkan sen mukaan mitä myyt (puhuvat tuntipalkasta, ei totta). Eli esimerkiksi Me Naiset lehdestä saat noin 10 euroa per myyty lehti.
        Alussa luultavasti saat ehkä yhden lehden viikossa menemään, eli tappiota siinä äkkiä tekee.

        Sitten kolmen kuukauden jälkeen saat palkkaasi "tuntipalkkasi", mutta se jaetaan moneen eri bonukseen, eli kertasummana se on aika säälittävä.
        Myöskin epäilen, että he potkivat kehnot myyjät pihalle ilman bonuksia ennen kolmea kuukautta. Eli kysymys ei ole tuntipalkasta laisinkaan!
        Tienaat mitä myyt.

        Myöskään mistään kuntosalikorteista ei ole tietoa, saati lounasseteleistä. Näitä kai voit jotenkin voittaa, jos myyt ihan helvetisti lehtiä päivässä, vai?

        Itse tykkäsin työstä, mutta rahallisesti tein tappiota koko ajan. Sain kyllä lehtiä myytyä mutta.. Minulla ei yksinkertaisesti olisi ollut varaa olla lähes palkatta jopa monia kuukausia.

        Hauskat muistot jäi, mutta tietty kusetuksen maku jäi kalvamaan mieltä. Onneksi en ehtinyt kirjoittaa työsopimusta, joten olen vapaa tiukoista vaitiolovelvollisuussäännöistä. Tämä sopimus sitä varten, että ihmiset eivät voi kertoa joutuneensa kusetuksen uhriksi.

        Yleensä voi nyrkkisääntönä pitää, että jos ilmoituksessa kehutaan hyvillä palkoilla ja mainitaan vieläpä jokin tarkka summa, on siihen aina syytä suhtautua epäillen (ellei kyse ole TES-alasta). Eihän mikään Nokiaan tai kukaan mukaan nk. iso yhtiö mainitse työpaikkailmoituksissaan mitään rahasummia.


      • Kusetettu
        alaa tunteva kirjoitti:

        Yleensä voi nyrkkisääntönä pitää, että jos ilmoituksessa kehutaan hyvillä palkoilla ja mainitaan vieläpä jokin tarkka summa, on siihen aina syytä suhtautua epäillen (ellei kyse ole TES-alasta). Eihän mikään Nokiaan tai kukaan mukaan nk. iso yhtiö mainitse työpaikkailmoituksissaan mitään rahasummia.

        ..että olen pettynyt yhteen firmaan ja toiseen aika tyytyväinen.
        Kyseinen firma, johon ekaksi menin Itä-Helsingissä lupasi henk.koht.kännykän omaan käyttöön, merinäköalan, huippupalkan (jopa 3000)ym.ym.
        Kun aloitin työt siellä suurin toivein, kysyin ekana päivänä palkasta sekä kännykästä.
        Minulle sanottiin, että ei palkka olekaan kuin n. 1 200 ja että kännykkää en saa. Vaan itse työ tehdään kännykällä. FUSKUA.
        Merta en nähnyt vaikka kuinka tiirasin.
        Lähdin seuraavana päivänä.
        Sain heti työpaikan Kampista, jossa mitään turhaa ei luvattu.
        Tykkäsin esimiehestäni, joka oli huumorintajuinen ja reilu.
        Hän antoi bonusta milloin mistäkin syystä, että sai meidät tekemään innolla työtä.
        Aika kannustavaa. Tulosta syntyi ja liksa ei ollut ihan huono.
        Saavutin tavoitteeni kovalla työllä. Olin aivan puhki kolmen viikon jälkeen.
        Meteli työpaikalla oli korvia ja hermoja raastava, kun kaikki yrittivät tehdä tulosta.
        Kilpailu oli kova.
        Työ vaatii kovuutta, että kestää jatkuvan ei kiitoksen kuulemisen ja asioiden uudelleen ja uudelleen hokemisen asiakkaille ja metelin.
        Olisin varmasti jäänyt taloon, jos olisivat suoneet meille hiukan rauhallisemmat olosuhteet tehdä työtä.
        Salissa istui 10 - 15 ihmistä "kanakopeissa" vieri vieressä.


      • Mumbie
        alaa tunteva kirjoitti:

        Yleensä voi nyrkkisääntönä pitää, että jos ilmoituksessa kehutaan hyvillä palkoilla ja mainitaan vieläpä jokin tarkka summa, on siihen aina syytä suhtautua epäillen (ellei kyse ole TES-alasta). Eihän mikään Nokiaan tai kukaan mukaan nk. iso yhtiö mainitse työpaikkailmoituksissaan mitään rahasummia.

        Mega oy tarjoo myös myyntityötä. saat ite valita haluutko proviikkapalkat vaiko vakiotuntipalkan. riippumatta siitä, ootko myyny päivän aikana 5 vai 15 lehtee..


      • en tee kauppaa lasten tai m...
        kusetusta kirjoitti:

        Hei!

        Palkkaus ei ole niin hyvä miltä kuullostaa.
        Saat ensimmäisen kolmen kuukauden ajalta palkan sen mukaan mitä myyt (puhuvat tuntipalkasta, ei totta). Eli esimerkiksi Me Naiset lehdestä saat noin 10 euroa per myyty lehti.
        Alussa luultavasti saat ehkä yhden lehden viikossa menemään, eli tappiota siinä äkkiä tekee.

        Sitten kolmen kuukauden jälkeen saat palkkaasi "tuntipalkkasi", mutta se jaetaan moneen eri bonukseen, eli kertasummana se on aika säälittävä.
        Myöskin epäilen, että he potkivat kehnot myyjät pihalle ilman bonuksia ennen kolmea kuukautta. Eli kysymys ei ole tuntipalkasta laisinkaan!
        Tienaat mitä myyt.

        Myöskään mistään kuntosalikorteista ei ole tietoa, saati lounasseteleistä. Näitä kai voit jotenkin voittaa, jos myyt ihan helvetisti lehtiä päivässä, vai?

        Itse tykkäsin työstä, mutta rahallisesti tein tappiota koko ajan. Sain kyllä lehtiä myytyä mutta.. Minulla ei yksinkertaisesti olisi ollut varaa olla lähes palkatta jopa monia kuukausia.

        Hauskat muistot jäi, mutta tietty kusetuksen maku jäi kalvamaan mieltä. Onneksi en ehtinyt kirjoittaa työsopimusta, joten olen vapaa tiukoista vaitiolovelvollisuussäännöistä. Tämä sopimus sitä varten, että ihmiset eivät voi kertoa joutuneensa kusetuksen uhriksi.

        Jos yritys hakee alvariinsa (siis lähes päivittäin tai viikottain) uutta työvoimaa se kertoo siitä että mainitussa yrityksessä on työvoiman vaihtuvuus suurta.
        Suuri työvoimanvaihtuvuus puolestaan kertoo siitä että yrityksessä saattaa olla jotain mätää. Yritys ei maksa palkkoja, kohtelee työntekijöitä epäasiallisesti tai muuta hyvän työilmapiirin vastaista. Kiinnitin huomioni tähän Nikolexin ilmoitteluun metro lehdessä sen jälkeen kun olin saanut soiton eräältä tyttöseltä sieltä.

        Keskustelu meni jotenkin kaavamaisesti ja hetken häneltä tiedusteltuani "kaavamaisuudesta" tyttönen kertoi että tuo myyntipuhe hänelle oli opetettu ja sitä teki jokainen nikolexin myyjä. Eniten minua askarrutti se että jos olisin hyväksynyt että minulle voidaan toimittaa kolme kuukautta kodin kuvalehteä kuten tyttönen innostuneena pälpätti niin miksi minun täytyisi maksaa seuraavasta kolmesta kuukaudesta. Enhän näin ollen olisi saanut mitään ilman? Jäi outo tunne koska vertasin noita hintoja kustantajien suoriin tarjouksiin mm. Sanoma Magazinesilta suoraan tilattuna olisi säästö ollut merkittävä.
        En kiinnostunut koko asiasta ja varmasti paiskaan luurin seuraavalle nikolexin myyjälle korvaan.

        Nikolexissa on Helsingin kampissa lehtimyyntiin muunnettu asuinhuoneisto jossa myydään lehtiä.
        Kuulemma puhelinyhteydet huoneistoon ovat alvariinsa epäkuntoisia ja se jos mikä provisiopalkkaisia myyjiä rassaa. Myös työilmapiiri on epämiellyttävä. Useampi on käynyt ovella ja vetänyt johtopäätöksensä itse!
        Nikolexin toisessa Helsingin keskustan myyntipaikoista on tehty havaintoja että siellä on jopa romaanejakin alaikäisten lisäksi.
        Saadun tiedon mukaan esim. viime syksynä siellä on ollut koulutyttösiä töissä, sellaisia jotka varmaan olivat edes viittätoista ehtineet täyttää... sinne he olivat kipittäneet kavereittensa kanssa "vuolemaan kultaa" Nikolexin työnhakumainokseen luottaen:) harmi onnettomia kun kukaan ei ollut kertonut heille totuutta että ei kaikki kultaa mikä kiiltää hetken!
        Paraskin myyntityö pilataan helposti huonolla työilmapiirillä, toimimattomilla laitteilla tai huonolla liksalla:)
        Lehtien myynti on helppoa ja jos haaveilee lehtiamyynnistä on paras jobi ottaa toimeksianto suoraan kustantajalta ja tehdä työtä itsenäisesti kotoaan käsin, saa näin parhaimmat liksat eikä ole välikäsiä viemässä osuuttasi!


      • kekke.
        kusetusta kirjoitti:

        Hei!

        Palkkaus ei ole niin hyvä miltä kuullostaa.
        Saat ensimmäisen kolmen kuukauden ajalta palkan sen mukaan mitä myyt (puhuvat tuntipalkasta, ei totta). Eli esimerkiksi Me Naiset lehdestä saat noin 10 euroa per myyty lehti.
        Alussa luultavasti saat ehkä yhden lehden viikossa menemään, eli tappiota siinä äkkiä tekee.

        Sitten kolmen kuukauden jälkeen saat palkkaasi "tuntipalkkasi", mutta se jaetaan moneen eri bonukseen, eli kertasummana se on aika säälittävä.
        Myöskin epäilen, että he potkivat kehnot myyjät pihalle ilman bonuksia ennen kolmea kuukautta. Eli kysymys ei ole tuntipalkasta laisinkaan!
        Tienaat mitä myyt.

        Myöskään mistään kuntosalikorteista ei ole tietoa, saati lounasseteleistä. Näitä kai voit jotenkin voittaa, jos myyt ihan helvetisti lehtiä päivässä, vai?

        Itse tykkäsin työstä, mutta rahallisesti tein tappiota koko ajan. Sain kyllä lehtiä myytyä mutta.. Minulla ei yksinkertaisesti olisi ollut varaa olla lähes palkatta jopa monia kuukausia.

        Hauskat muistot jäi, mutta tietty kusetuksen maku jäi kalvamaan mieltä. Onneksi en ehtinyt kirjoittaa työsopimusta, joten olen vapaa tiukoista vaitiolovelvollisuussäännöistä. Tämä sopimus sitä varten, että ihmiset eivät voi kertoa joutuneensa kusetuksen uhriksi.

        Kuntosalikorttia ei ainakaan eräs ystäväni siellä saanut. Nikoleksin eerikinkadun toimisto osoittautui sellaiseksi että homma haisee jo kauas eerikinkadulle. Luvataan asiakkaalle "veloituksetta" lehteä ja sitten vaaditaankin rahaa. Työvoimakin koostui opiskelijoista tai yksinkertaisista nuorista joita kukaan ei ollut asiasta valistanut: ei tässä maailmassa mitään saa ilmaiseksi!


      • kekke.
        kekke. kirjoitti:

        Kuntosalikorttia ei ainakaan eräs ystäväni siellä saanut. Nikoleksin eerikinkadun toimisto osoittautui sellaiseksi että homma haisee jo kauas eerikinkadulle. Luvataan asiakkaalle "veloituksetta" lehteä ja sitten vaaditaankin rahaa. Työvoimakin koostui opiskelijoista tai yksinkertaisista nuorista joita kukaan ei ollut asiasta valistanut: ei tässä maailmassa mitään saa ilmaiseksi!

        Ystäväni lisäksi minulle tuli tuollainen soitto naishenkilöltä tai tyttöseltä tarkemmin ilmaistuna. Keskustelu meni jotenkin kaavamaisesti ja KERROTTUANI hänelle että en ole mitään ostamassa niin tuntui että hän vain innostui ja pitkitti tarkoituksella puhelua.
        hetken häneltä tiedusteltuani "kaavamaisuudesta" tyttönen kertoi että tuo myyntipuhe hänelle oli opetettu ja sitä teki jokainen nikolexin myyjä. Eniten minua askarrutti se että jos olisin hyväksynyt että minulle voidaan toimittaa kolme kuukautta Me naiset lehteä kuten tyttönen innostuneena pälpätti niin miksi minun täytyisi maksaa seuraavasta kolmesta kuukaudesta. Enhän näin ollen olisi saanut mitään ilman? Jäi outo tunne koska vertasin noita hintoja kustantajien suoriin tarjouksiin mm. Sanoma Magazinesilta suoraan tilattuna olisi hinta ollut huomattavan huokeampi ja säästö ollut merkittävä. Tilatkaa siis lehtenne suoraan kustantajien tarjouksista.
        Nikolexin tapauksessa mulle tehtiin hyvä mieli että saisin jotain ilmaista mutta hetken kuluttua tulikin vaatimus että joudutkin maksamaan, keljutti tuollainen kieroilu!
        Aloin kiinnostuneena tutkia asiaa ja sain tietää että tuolla Nikolexilla on tosiaan aika nuorisoa töissä. Viime kesänäkin siellä oli nähty koululaisia jotka varmaan oli hädintuskin viittätoista täyttäny. Onnettomat olivat koulukavereittensa kanssa rankan työpäivän jälkeen kipittäneet tuonne "unelmien taloon vuolemaan kultaa" mutta ei varmaan kukaan ollu kertonu heille että ei kaikki kultaa mikä hetken kiiltää.
        Onko kenelläkään tietoa on tästä Nikolexista vielä juttuja palkkaturvan tai työsuojelupiirin käsittelyssä?    


      • ==============

        Selvähän se on että ei toimeksiantajat varmaan puutu
        tälläisten puhelinmyyntifirmojen tekemisiin.

        Tuossa edellisviikolla luin metro-lehdestä erään artikkelin. Siinä kerrottiin aika identtisesti sellaisesta jutusta että toimeksiantajat voivat vaatia alihankkijoiltaan tarkan selvityksen maksetuista veroista ja muista lakisääteisistä maksuista, että ne on asiallisesti hoidettu eikä ole havaittavavissa veronkiertoa minkään muun maan tai valtion kautta. Jos fibauksia havaitaan niin toimeksiantajat voivat velvoittaa rötöstelijän maksamaan sakkoa.

        hehe. Jos toimeksiantajilla on tälläinen laki että sakkoa rapsuu fibauksista, niin mitenkäs valtiovalta ja viranomaiset sitten suhtautuvat jälkikädessä tälläisiin käryihin. Toimeksiantajien velvollisuus on ilmiantaa asia viranomaiselle, muuten ovat itse vielä pahemmassa kusessa.
        Veronkierrosta ei nimittäin sakoilla selviä tuomiolla jos sellaista havaitaan!


      • avarakatseinen2
        en tee kauppaa lasten tai m... kirjoitti:

        Jos yritys hakee alvariinsa (siis lähes päivittäin tai viikottain) uutta työvoimaa se kertoo siitä että mainitussa yrityksessä on työvoiman vaihtuvuus suurta.
        Suuri työvoimanvaihtuvuus puolestaan kertoo siitä että yrityksessä saattaa olla jotain mätää. Yritys ei maksa palkkoja, kohtelee työntekijöitä epäasiallisesti tai muuta hyvän työilmapiirin vastaista. Kiinnitin huomioni tähän Nikolexin ilmoitteluun metro lehdessä sen jälkeen kun olin saanut soiton eräältä tyttöseltä sieltä.

        Keskustelu meni jotenkin kaavamaisesti ja hetken häneltä tiedusteltuani "kaavamaisuudesta" tyttönen kertoi että tuo myyntipuhe hänelle oli opetettu ja sitä teki jokainen nikolexin myyjä. Eniten minua askarrutti se että jos olisin hyväksynyt että minulle voidaan toimittaa kolme kuukautta kodin kuvalehteä kuten tyttönen innostuneena pälpätti niin miksi minun täytyisi maksaa seuraavasta kolmesta kuukaudesta. Enhän näin ollen olisi saanut mitään ilman? Jäi outo tunne koska vertasin noita hintoja kustantajien suoriin tarjouksiin mm. Sanoma Magazinesilta suoraan tilattuna olisi säästö ollut merkittävä.
        En kiinnostunut koko asiasta ja varmasti paiskaan luurin seuraavalle nikolexin myyjälle korvaan.

        Nikolexissa on Helsingin kampissa lehtimyyntiin muunnettu asuinhuoneisto jossa myydään lehtiä.
        Kuulemma puhelinyhteydet huoneistoon ovat alvariinsa epäkuntoisia ja se jos mikä provisiopalkkaisia myyjiä rassaa. Myös työilmapiiri on epämiellyttävä. Useampi on käynyt ovella ja vetänyt johtopäätöksensä itse!
        Nikolexin toisessa Helsingin keskustan myyntipaikoista on tehty havaintoja että siellä on jopa romaanejakin alaikäisten lisäksi.
        Saadun tiedon mukaan esim. viime syksynä siellä on ollut koulutyttösiä töissä, sellaisia jotka varmaan olivat edes viittätoista ehtineet täyttää... sinne he olivat kipittäneet kavereittensa kanssa "vuolemaan kultaa" Nikolexin työnhakumainokseen luottaen:) harmi onnettomia kun kukaan ei ollut kertonut heille totuutta että ei kaikki kultaa mikä kiiltää hetken!
        Paraskin myyntityö pilataan helposti huonolla työilmapiirillä, toimimattomilla laitteilla tai huonolla liksalla:)
        Lehtien myynti on helppoa ja jos haaveilee lehtiamyynnistä on paras jobi ottaa toimeksianto suoraan kustantajalta ja tehdä työtä itsenäisesti kotoaan käsin, saa näin parhaimmat liksat eikä ole välikäsiä viemässä osuuttasi!

        " Nikolexin toisessa Helsingin keskustan myyntipaikoista on tehty havaintoja että siellä on jopa romaanejakin alaikäisten lisäksi. "

        Kaveri taitaa olla vähä rasisti! Eikö romaanit saa sun mielestä tehdä töitä?


      • syrjintä seis
        en tee kauppaa lasten tai m... kirjoitti:

        Jos yritys hakee alvariinsa (siis lähes päivittäin tai viikottain) uutta työvoimaa se kertoo siitä että mainitussa yrityksessä on työvoiman vaihtuvuus suurta.
        Suuri työvoimanvaihtuvuus puolestaan kertoo siitä että yrityksessä saattaa olla jotain mätää. Yritys ei maksa palkkoja, kohtelee työntekijöitä epäasiallisesti tai muuta hyvän työilmapiirin vastaista. Kiinnitin huomioni tähän Nikolexin ilmoitteluun metro lehdessä sen jälkeen kun olin saanut soiton eräältä tyttöseltä sieltä.

        Keskustelu meni jotenkin kaavamaisesti ja hetken häneltä tiedusteltuani "kaavamaisuudesta" tyttönen kertoi että tuo myyntipuhe hänelle oli opetettu ja sitä teki jokainen nikolexin myyjä. Eniten minua askarrutti se että jos olisin hyväksynyt että minulle voidaan toimittaa kolme kuukautta kodin kuvalehteä kuten tyttönen innostuneena pälpätti niin miksi minun täytyisi maksaa seuraavasta kolmesta kuukaudesta. Enhän näin ollen olisi saanut mitään ilman? Jäi outo tunne koska vertasin noita hintoja kustantajien suoriin tarjouksiin mm. Sanoma Magazinesilta suoraan tilattuna olisi säästö ollut merkittävä.
        En kiinnostunut koko asiasta ja varmasti paiskaan luurin seuraavalle nikolexin myyjälle korvaan.

        Nikolexissa on Helsingin kampissa lehtimyyntiin muunnettu asuinhuoneisto jossa myydään lehtiä.
        Kuulemma puhelinyhteydet huoneistoon ovat alvariinsa epäkuntoisia ja se jos mikä provisiopalkkaisia myyjiä rassaa. Myös työilmapiiri on epämiellyttävä. Useampi on käynyt ovella ja vetänyt johtopäätöksensä itse!
        Nikolexin toisessa Helsingin keskustan myyntipaikoista on tehty havaintoja että siellä on jopa romaanejakin alaikäisten lisäksi.
        Saadun tiedon mukaan esim. viime syksynä siellä on ollut koulutyttösiä töissä, sellaisia jotka varmaan olivat edes viittätoista ehtineet täyttää... sinne he olivat kipittäneet kavereittensa kanssa "vuolemaan kultaa" Nikolexin työnhakumainokseen luottaen:) harmi onnettomia kun kukaan ei ollut kertonut heille totuutta että ei kaikki kultaa mikä kiiltää hetken!
        Paraskin myyntityö pilataan helposti huonolla työilmapiirillä, toimimattomilla laitteilla tai huonolla liksalla:)
        Lehtien myynti on helppoa ja jos haaveilee lehtiamyynnistä on paras jobi ottaa toimeksianto suoraan kustantajalta ja tehdä työtä itsenäisesti kotoaan käsin, saa näin parhaimmat liksat eikä ole välikäsiä viemässä osuuttasi!

        Mietin pitäsikö ilmoittaa asiattomasta viestistä...perustelehan mitä tarkoitit
        "jopa romaneja" nähty töissä ? ? Siis, jos romani käy töissä niin se on huono ja jos ei käy niin sekin on huono, vai ? Teki niin tai näin , aina on väärinpäin. Moni romani
        etsii mitä tahansa työtä, on epätoivoista jos joutuu tuonne kun ei muutakaan saa .
        eräälle ihmiselle, puoliromanille, luvattiin puhelimessa kukkakaupasta töitä mutta kun meni esittäytymään, työpaikka olikin äkkiä mennyt. Hän yritti sitten siivousfirmaa, missä piti olla pula työntekijöistä, niin nähtyään henkilön olivat kaikki paikat täytetty...ja kuukauden päästä lehdessä oli jälleen työnhakuilmoitus firmalta.


      • noomäi
        avarakatseinen2 kirjoitti:

        " Nikolexin toisessa Helsingin keskustan myyntipaikoista on tehty havaintoja että siellä on jopa romaanejakin alaikäisten lisäksi. "

        Kaveri taitaa olla vähä rasisti! Eikö romaanit saa sun mielestä tehdä töitä?

        Mä olin myös yhden illan päivätyön ohessa keskustassa sijaitsevassa puh.myyntifirmassa ja siellä oli romani töissä ja ilmeisesti oli hyvä myyjä.Sielläkin olis kuulemma päässyt 3500e:nkk-palkoille,siis semmoset jotka oli tehneet sitä vuosia.Paskanen mesta ja tosi häiritsevä ympäristö,enkä jatkanu siellä enkä kyllä saanu mitään liksaakaan.


      • saippua83
        en tee kauppaa lasten tai m... kirjoitti:

        Jos yritys hakee alvariinsa (siis lähes päivittäin tai viikottain) uutta työvoimaa se kertoo siitä että mainitussa yrityksessä on työvoiman vaihtuvuus suurta.
        Suuri työvoimanvaihtuvuus puolestaan kertoo siitä että yrityksessä saattaa olla jotain mätää. Yritys ei maksa palkkoja, kohtelee työntekijöitä epäasiallisesti tai muuta hyvän työilmapiirin vastaista. Kiinnitin huomioni tähän Nikolexin ilmoitteluun metro lehdessä sen jälkeen kun olin saanut soiton eräältä tyttöseltä sieltä.

        Keskustelu meni jotenkin kaavamaisesti ja hetken häneltä tiedusteltuani "kaavamaisuudesta" tyttönen kertoi että tuo myyntipuhe hänelle oli opetettu ja sitä teki jokainen nikolexin myyjä. Eniten minua askarrutti se että jos olisin hyväksynyt että minulle voidaan toimittaa kolme kuukautta kodin kuvalehteä kuten tyttönen innostuneena pälpätti niin miksi minun täytyisi maksaa seuraavasta kolmesta kuukaudesta. Enhän näin ollen olisi saanut mitään ilman? Jäi outo tunne koska vertasin noita hintoja kustantajien suoriin tarjouksiin mm. Sanoma Magazinesilta suoraan tilattuna olisi säästö ollut merkittävä.
        En kiinnostunut koko asiasta ja varmasti paiskaan luurin seuraavalle nikolexin myyjälle korvaan.

        Nikolexissa on Helsingin kampissa lehtimyyntiin muunnettu asuinhuoneisto jossa myydään lehtiä.
        Kuulemma puhelinyhteydet huoneistoon ovat alvariinsa epäkuntoisia ja se jos mikä provisiopalkkaisia myyjiä rassaa. Myös työilmapiiri on epämiellyttävä. Useampi on käynyt ovella ja vetänyt johtopäätöksensä itse!
        Nikolexin toisessa Helsingin keskustan myyntipaikoista on tehty havaintoja että siellä on jopa romaanejakin alaikäisten lisäksi.
        Saadun tiedon mukaan esim. viime syksynä siellä on ollut koulutyttösiä töissä, sellaisia jotka varmaan olivat edes viittätoista ehtineet täyttää... sinne he olivat kipittäneet kavereittensa kanssa "vuolemaan kultaa" Nikolexin työnhakumainokseen luottaen:) harmi onnettomia kun kukaan ei ollut kertonut heille totuutta että ei kaikki kultaa mikä kiiltää hetken!
        Paraskin myyntityö pilataan helposti huonolla työilmapiirillä, toimimattomilla laitteilla tai huonolla liksalla:)
        Lehtien myynti on helppoa ja jos haaveilee lehtiamyynnistä on paras jobi ottaa toimeksianto suoraan kustantajalta ja tehdä työtä itsenäisesti kotoaan käsin, saa näin parhaimmat liksat eikä ole välikäsiä viemässä osuuttasi!

        Nikolexin toisessa Helsingin keskustan myyntipaikoista on tehty havaintoja että siellä on jopa romaanejakin alaikäisten lisäksi.


        Ja romaanit ja alaikäisetkö ei saa palkata töihin?


      • saippua83
        kekke. kirjoitti:

        Ystäväni lisäksi minulle tuli tuollainen soitto naishenkilöltä tai tyttöseltä tarkemmin ilmaistuna. Keskustelu meni jotenkin kaavamaisesti ja KERROTTUANI hänelle että en ole mitään ostamassa niin tuntui että hän vain innostui ja pitkitti tarkoituksella puhelua.
        hetken häneltä tiedusteltuani "kaavamaisuudesta" tyttönen kertoi että tuo myyntipuhe hänelle oli opetettu ja sitä teki jokainen nikolexin myyjä. Eniten minua askarrutti se että jos olisin hyväksynyt että minulle voidaan toimittaa kolme kuukautta Me naiset lehteä kuten tyttönen innostuneena pälpätti niin miksi minun täytyisi maksaa seuraavasta kolmesta kuukaudesta. Enhän näin ollen olisi saanut mitään ilman? Jäi outo tunne koska vertasin noita hintoja kustantajien suoriin tarjouksiin mm. Sanoma Magazinesilta suoraan tilattuna olisi hinta ollut huomattavan huokeampi ja säästö ollut merkittävä. Tilatkaa siis lehtenne suoraan kustantajien tarjouksista.
        Nikolexin tapauksessa mulle tehtiin hyvä mieli että saisin jotain ilmaista mutta hetken kuluttua tulikin vaatimus että joudutkin maksamaan, keljutti tuollainen kieroilu!
        Aloin kiinnostuneena tutkia asiaa ja sain tietää että tuolla Nikolexilla on tosiaan aika nuorisoa töissä. Viime kesänäkin siellä oli nähty koululaisia jotka varmaan oli hädintuskin viittätoista täyttäny. Onnettomat olivat koulukavereittensa kanssa rankan työpäivän jälkeen kipittäneet tuonne "unelmien taloon vuolemaan kultaa" mutta ei varmaan kukaan ollu kertonu heille että ei kaikki kultaa mikä hetken kiiltää.
        Onko kenelläkään tietoa on tästä Nikolexista vielä juttuja palkkaturvan tai työsuojelupiirin käsittelyssä?    

        Onko kenelläkään tietoa on tästä Nikolexista vielä juttuja palkkaturvan tai työsuojelupiirin käsittelyssä?

        Ei oo yrityksellä velkaa, maksaa kyllä kuulemma kaikki palkkansa, jos työntekijä toimittaa tilinumeron.
        Ku ei kaikki edes sitä muista toimittaa


      • Subrosa
        kusetusta kirjoitti:

        Hei!

        Palkkaus ei ole niin hyvä miltä kuullostaa.
        Saat ensimmäisen kolmen kuukauden ajalta palkan sen mukaan mitä myyt (puhuvat tuntipalkasta, ei totta). Eli esimerkiksi Me Naiset lehdestä saat noin 10 euroa per myyty lehti.
        Alussa luultavasti saat ehkä yhden lehden viikossa menemään, eli tappiota siinä äkkiä tekee.

        Sitten kolmen kuukauden jälkeen saat palkkaasi "tuntipalkkasi", mutta se jaetaan moneen eri bonukseen, eli kertasummana se on aika säälittävä.
        Myöskin epäilen, että he potkivat kehnot myyjät pihalle ilman bonuksia ennen kolmea kuukautta. Eli kysymys ei ole tuntipalkasta laisinkaan!
        Tienaat mitä myyt.

        Myöskään mistään kuntosalikorteista ei ole tietoa, saati lounasseteleistä. Näitä kai voit jotenkin voittaa, jos myyt ihan helvetisti lehtiä päivässä, vai?

        Itse tykkäsin työstä, mutta rahallisesti tein tappiota koko ajan. Sain kyllä lehtiä myytyä mutta.. Minulla ei yksinkertaisesti olisi ollut varaa olla lähes palkatta jopa monia kuukausia.

        Hauskat muistot jäi, mutta tietty kusetuksen maku jäi kalvamaan mieltä. Onneksi en ehtinyt kirjoittaa työsopimusta, joten olen vapaa tiukoista vaitiolovelvollisuussäännöistä. Tämä sopimus sitä varten, että ihmiset eivät voi kertoa joutuneensa kusetuksen uhriksi.

        Olen työskennellyt nyt jo noin 1,5 vuotta Nikolex Oy:n palveluksessa, ja rehellisesti voin sanoa että yrittäjämäisellä asenteella hommassa pärjää. Mä olen tullut toimeen taloudellisesti suht hyvin ja voittanut monia myyntikilpailuja, kännykän, Nintendo Wiin, digikameran jne.....duuni vaatii onnistuakseen 100 % asennetta. Homma ei ole rakettitiedettä vaan asiallista kommunikointia asiakkaiden kanssa. Nämä asiakkaat muuten syövät ihan samaa ruisleipää kuin kuka tahansa. Tietty on se ettei pelkää/kammoa kontaktointia puhelimitse.
        Subrosa


      • rasisti73
        avarakatseinen2 kirjoitti:

        " Nikolexin toisessa Helsingin keskustan myyntipaikoista on tehty havaintoja että siellä on jopa romaanejakin alaikäisten lisäksi. "

        Kaveri taitaa olla vähä rasisti! Eikö romaanit saa sun mielestä tehdä töitä?

        Saahan ne tehdä, mut kun ne ei tee. Ja tää on fakta :) Kyllä ne mustalaiset siellä oli aivan muilla asioilla. Jiiihaaa!


    • jalna44

      Mietin ihan samaa... Joko olet hakenut paikkaa? Olis kiva lähteä etelän aurinkoon mutta ei ole tietoa firmasta.
      Onko joku ollut siellä? Miten asunto?

      • seurailija-ö

        Ihanko tosiaan Etelän aurinko kiehtoo? Tarkistapa ennen harkintaasi taustat...:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000016&posting=22000000013440312

        Minäkään en aivan heti ymmärrä mitä hemmetin älyä on virittää puhelinlinjat espanjaan ja alkaa soittaa sieltä suomalaisille kuluttajille kuten Nikolex on tehnyt, ainakaan mitään taloudellista järkeä tuossa ei ole sillä jopa Alaskastakin soittelu tulisi halvemmaksi. Ainakaan tästä ei ole Nikolexille mitään taloudellista hyötyä, eikä varmasti Nikolex mikään "hyväntekijä" ole joka järjestää keihäsmatkoja etelän lämpöön.


      • jalna45
        seurailija-ö kirjoitti:

        Ihanko tosiaan Etelän aurinko kiehtoo? Tarkistapa ennen harkintaasi taustat...:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000016&posting=22000000013440312

        Minäkään en aivan heti ymmärrä mitä hemmetin älyä on virittää puhelinlinjat espanjaan ja alkaa soittaa sieltä suomalaisille kuluttajille kuten Nikolex on tehnyt, ainakaan mitään taloudellista järkeä tuossa ei ole sillä jopa Alaskastakin soittelu tulisi halvemmaksi. Ainakaan tästä ei ole Nikolexille mitään taloudellista hyötyä, eikä varmasti Nikolex mikään "hyväntekijä" ole joka järjestää keihäsmatkoja etelän lämpöön.

        Juu. Ei ainakaan tämän palstan keskustelun pohjalta kannata Nikolexiin luottaa. Olipahan vaan yks vaihtoehto ja sitten seuraavaan.. Asunto olis mutta työpaikka puuttuu..


      • tietävä_voip
        seurailija-ö kirjoitti:

        Ihanko tosiaan Etelän aurinko kiehtoo? Tarkistapa ennen harkintaasi taustat...:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000016&posting=22000000013440312

        Minäkään en aivan heti ymmärrä mitä hemmetin älyä on virittää puhelinlinjat espanjaan ja alkaa soittaa sieltä suomalaisille kuluttajille kuten Nikolex on tehnyt, ainakaan mitään taloudellista järkeä tuossa ei ole sillä jopa Alaskastakin soittelu tulisi halvemmaksi. Ainakaan tästä ei ole Nikolexille mitään taloudellista hyötyä, eikä varmasti Nikolex mikään "hyväntekijä" ole joka järjestää keihäsmatkoja etelän lämpöön.

        Espanjasta tai vaikka Alaskasta soittaminen Suomeen maksaa saman verran kuin että puhelinmyyjä istuisi Vantaalla. Nikolex ainakin nettisivuillaan mainostaa käyttävänsä voip-tekniikkaa eli puhe välittyy netin kautta ilmeisesti Suomeen ja vasta täältä oikea "soitto" tehdään eli kyse on pikemminkin jonkinlaisesta paikallispuhelusta.

        Heh, eihän nyt kukaan mitään kaukopuheluita tässä maailmassa tee. Haloo?!?


      • myyjä ammattilainen
        seurailija-ö kirjoitti:

        Ihanko tosiaan Etelän aurinko kiehtoo? Tarkistapa ennen harkintaasi taustat...:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000016&posting=22000000013440312

        Minäkään en aivan heti ymmärrä mitä hemmetin älyä on virittää puhelinlinjat espanjaan ja alkaa soittaa sieltä suomalaisille kuluttajille kuten Nikolex on tehnyt, ainakaan mitään taloudellista järkeä tuossa ei ole sillä jopa Alaskastakin soittelu tulisi halvemmaksi. Ainakaan tästä ei ole Nikolexille mitään taloudellista hyötyä, eikä varmasti Nikolex mikään "hyväntekijä" ole joka järjestää keihäsmatkoja etelän lämpöön.

        Ihan samahan se nykyään on mistä maasta soittaa, monet internet-linjat on halpoja. Sensijaan kannattaa kiinnittää huomio siihen miten ammattitaidotonta Nikolexin koulutus on. Muutamat Espanjaan muuttuneet tuttuni ovat joutuneet joidenkin lande-tollojen kateuden ja tyhmyyden kohteiksi Nikolexin ammattitaidottoman henkilökunnan vuoksi. Fuengirolan kaduilla retkottaa myös rikollisten yritysten työnantajat kyltein "töïtä tarjolla¨. Nikolexin touhut eivät ole hääppösiä, mutta yhteistyö Sanoma-konsernin kanssa tuo heille paremmat asikasosoitteet.


      • :D :D :D :D
        myyjä ammattilainen kirjoitti:

        Ihan samahan se nykyään on mistä maasta soittaa, monet internet-linjat on halpoja. Sensijaan kannattaa kiinnittää huomio siihen miten ammattitaidotonta Nikolexin koulutus on. Muutamat Espanjaan muuttuneet tuttuni ovat joutuneet joidenkin lande-tollojen kateuden ja tyhmyyden kohteiksi Nikolexin ammattitaidottoman henkilökunnan vuoksi. Fuengirolan kaduilla retkottaa myös rikollisten yritysten työnantajat kyltein "töïtä tarjolla¨. Nikolexin touhut eivät ole hääppösiä, mutta yhteistyö Sanoma-konsernin kanssa tuo heille paremmat asikasosoitteet.

        kerros "asiantuntijana" vaikka muutama "rikollinen yritys" ? :D


      • saippua83
        seurailija-ö kirjoitti:

        Ihanko tosiaan Etelän aurinko kiehtoo? Tarkistapa ennen harkintaasi taustat...:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000016&posting=22000000013440312

        Minäkään en aivan heti ymmärrä mitä hemmetin älyä on virittää puhelinlinjat espanjaan ja alkaa soittaa sieltä suomalaisille kuluttajille kuten Nikolex on tehnyt, ainakaan mitään taloudellista järkeä tuossa ei ole sillä jopa Alaskastakin soittelu tulisi halvemmaksi. Ainakaan tästä ei ole Nikolexille mitään taloudellista hyötyä, eikä varmasti Nikolex mikään "hyväntekijä" ole joka järjestää keihäsmatkoja etelän lämpöön.

        Minäkään en aivan heti ymmärrä mitä hemmetin älyä on virittää puhelinlinjat espanjaan ja alkaa soittaa sieltä suomalaisille kuluttajille kuten Nikolex on tehnyt, ainakaan mitään taloudellista järkeä tuossa ei ole sillä jopa Alaskastakin soittelu tulisi halvemmaksi. Ainakaan tästä ei ole Nikolexille mitään taloudellista hyötyä, eikä varmasti Nikolex mikään "hyväntekijä" ole joka järjestää keihäsmatkoja etelän lämpöön.


        Siinä on taas yks neropatti, soittaminen on saman hintaista olet sitten missä päin maailmaa jos käytässäsi on netti, ja sen kautta soitto ohjelmat


    • Olet vatmaan kokeilujo tuota työtä mutta ei ole alasi mut jos et niin. Olin itse työssä se on puhelin myyntiä palkkaus on proviisio jos pystyt myymään ihmisille lehsiä niin saat tietyn pistemäärän myydystä tuoteesta ja se kertoo palkkasi.
      Kannattaa sitä kokeilla että onko se alasi...

      • kuismin

        Kerroit että olet kokeillut tuota työtä? kerropa sitten miksi urasi jäi vain kokeiluksi? jos sinulle luvattiin 4000 liksa kuukaudessa (kansanedustajataso) niin mikä meni vikaan?
        Siivoojan liksako sitten 800 eur kuukaudessa on lähempänä sydäntäsi, taidatkin olla aika pösilö!

        Tiedän että missään nimessä tätä yritystä ei kannata edes harkita vakavissaan! lehtimyyntijobi on ammattilaiselle hyvä homma ja paras/edullisin tapa on ottaa suora toimeksianto kustantajalta ja tehdä työ kotoa käsin niin että voi itse säätää työaikansa eikä tarvitse kuunnella ilkeämielisten johtajien arvostelua paitasi väristä tai muuta piruilua!


      • Minimee
        kuismin kirjoitti:

        Kerroit että olet kokeillut tuota työtä? kerropa sitten miksi urasi jäi vain kokeiluksi? jos sinulle luvattiin 4000 liksa kuukaudessa (kansanedustajataso) niin mikä meni vikaan?
        Siivoojan liksako sitten 800 eur kuukaudessa on lähempänä sydäntäsi, taidatkin olla aika pösilö!

        Tiedän että missään nimessä tätä yritystä ei kannata edes harkita vakavissaan! lehtimyyntijobi on ammattilaiselle hyvä homma ja paras/edullisin tapa on ottaa suora toimeksianto kustantajalta ja tehdä työ kotoa käsin niin että voi itse säätää työaikansa eikä tarvitse kuunnella ilkeämielisten johtajien arvostelua paitasi väristä tai muuta piruilua!

        Mielestäni nikolex sanoo ilmoituksissaan liksan olevan n. 1700e/kk. Enpä ole koskaan törmännyt tuohon 4000:n. 1700:kin täyttyy liksaksi jos olet töissä 22 päivää kuussa, 6 tunnin työpäivät, ja myyt yhden lehden tunnissa (~10e/kpl).

        Firmasta en osaa sanoa vielä mitään, mutta ytj:n rekisterissä (http://www.ytj.fi) näyttäisi kaikki olevan kunnossa firmalla.


      • lue-skelija
        Minimee kirjoitti:

        Mielestäni nikolex sanoo ilmoituksissaan liksan olevan n. 1700e/kk. Enpä ole koskaan törmännyt tuohon 4000:n. 1700:kin täyttyy liksaksi jos olet töissä 22 päivää kuussa, 6 tunnin työpäivät, ja myyt yhden lehden tunnissa (~10e/kpl).

        Firmasta en osaa sanoa vielä mitään, mutta ytj:n rekisterissä (http://www.ytj.fi) näyttäisi kaikki olevan kunnossa firmalla.

        Nikolexin omilla fi- päätteisillä kotisivuilla kerrotaan (siis sennin Suusta kuultuna)
        unelmia aivan etusivulla "parhaimmillaan tulot ovat olleet yli 4000 euroa"
        TUO TUOLLAINEN JOS MIKÄ JOHTAA NUORET JA KOKEMATTOMAT OPISKELIJAT TAI LAPSET HARHAAN..."
        Tuon tarkoituksena on ainostaan houkutella nuoret ja koululaiset "vuolemaan kultaa" ja pettymään kun tilipäivänä käteen jäikin vain kluu!
        Näitä pettyneitä on ollut runsaasti viimeisten vuosien aikana!
        todellisuudessa lehtien myynti pelkästään puhelimitse on kovaa työtä, saavuttaakseen huipputulot täytyy todellakin olla vuosien ellei
        vuosikymmenien koulima lehtimyynnin ammattilainen ja täytyy olla niin kova kunto että jaksaa paahtaa pitkää päivää puhelimen ääressä.
        Minun mielestäni olisi reilun pelin sääntö (tätä Nikoleksikin käyttää mielellään) informoida kokemattomia koululaisia totuudesta.
        Kiinnitin huomiota lisäksi tämän yrityksen työnhakuilmoitukseen viime viikolla metro lehdessä, siinä he hakivat (kuten ovat hakeneet vuodesta toiseen) "asiakaspalvelijoita" kamppiin.
        herranjestas, käsitykseni mukaan asiakaspalvelijan työ on sellaista, että siinä asiakkaat tulevat MYÖS myyjänkin luokse, eikä myyntityö ole pelkkää puhelinsoitoilla asiakkaitten pommittamista. Miksi ei Nikolex voi olla rehellinen? työnhakuilmoitus olisi rehdisti
        "haemme kokemattomia/kokeneita ihmisiä aikakauslehtien puhelinmyyntityöhön. vain provisiopalkka. ei ylityö- tuntikorvauksia. ym."
        Tällä tavalla pystyisivät varmasti pienentämään tuota hälyttävän suurta työvoimanvaihtuvuuden prosenttia mikä heillä on todella runsasta.

        Kiteytettynä
        6-8 tunnin työpanos kokematon puhelinmyyjä =
        4000 kuukausiansio on epäuskottava yhdistelmä !

        Tottakai Ytj:n rekisterissä on yritykset esillä, siis sellaiset toimivat yritykset joita ei ole poistettu sieltä yrityksen itsensä vaatimana. Laki vaatii tuon Ytj:ssä esilläolon.


      • agtlögölaäögl
        Minimee kirjoitti:

        Mielestäni nikolex sanoo ilmoituksissaan liksan olevan n. 1700e/kk. Enpä ole koskaan törmännyt tuohon 4000:n. 1700:kin täyttyy liksaksi jos olet töissä 22 päivää kuussa, 6 tunnin työpäivät, ja myyt yhden lehden tunnissa (~10e/kpl).

        Firmasta en osaa sanoa vielä mitään, mutta ytj:n rekisterissä (http://www.ytj.fi) näyttäisi kaikki olevan kunnossa firmalla.

        Mitä tulee mainitsemaasi Ytj:n niin tein pientä tutkimusmatkailua siellä. Sieltä löytyy mm. suomen suurimman valelaskutusfirman tiedotkin, juuri sen jonka oikeusprosessi alkoi viime viikolla. Ytj:n mukaan firma olla köllöttää täysissä voimissa eli on toimiva. Ei tämä Ytj;n rekisteri ole mikään luottamustekijä. Kaikki firmat löytyvät sieltä, entäs sitten?

        Ja ihan mielenkiintoista, kerrot että et osaa sanoa firmasta mitään kuitenkin väität että kuuden tunnin työpanoksella ja myymällä yhden lehden tunnissa 10 e / kappale saavuttaa tuloksia. Miten voit väittää tuollaista jos et tiedä firmasta mitään.

        Lähdetäänpä liikkeelle siitä, että Nikolex on yksi puhelinmyyntifirma muitten joukossa, jonka työntekijät soittelevat eri kustantajien mm. A-lehtien osoitemateriaalia. Osoitemateriaalia on sekä huonoja että hyviä. Nikolexissa nämä hyvät soittolistat saavat firman "mannekiinityöntekijät", eli juuri ne joilla firma yrittää vakuuttaa nuorille koululaisille että "rahaa tulee". Sitten on huonoja soittolistoja, niitten kanssa tuhraamisessa menee aika ja hermot. Muistettakoon että Nikolex ei ole ainoa lehtiä markkinoiva puhelinmyyntifirma tai myyjä suomessa. Tarjontaa on alalla LIIKAA, juuri niin paljon että saatat olla päivän aikana viides tai kuudes lehtimyyjä joka soittaa samalle asiakkaalle, asiakkaat ovat kuluttajia jotka ovat kiusaantuneet jatkuvasta puhelintuputtamisesta. Revi siitä... asiakkaat eivät ole suuryritysten johtajia joiden kanssa teet "kauppaa", vaan asiakkaasi ovat yksittäisiä kuluttajia joilla on valta sanoa sinulle suoraan että "haista sinä pitkä v...tu" mitäs tänne soittelet, tai paiskaavat luurin korvaan.

        Kuluttajansuojalaki valvoo kuluttajien etuja, ja
        ja tilaus on virallinen vasta silloin kun kuluttaja on saanut tilauksestaan kustantajan
        toimittaman tilausvahvistuksen. Saavatko esim.
        Nikolexin Eerikinkadun myyntitoimistosta esim.
        Sanoma magazinesin lehtiä tilaavat kuluttajat
        kuluttajansuojalain mukaista tilausvahvistusta kustantajalta? (enhän kun mie kysyin)
        Prosentuaalisesti laskettuna Nikolexissa puhelinmyyjä saattaa ottaa työvuoron aikana satoja kontakteja, tavoittaa neljä-viisikymmentä asiakasta, joista ehkä 6-10 saattavat sanoa kyllä, suurin osa pelkästään siksi että pääsevät tuputtavasta puhelinmyyjästä eroon, koska tietävät että kauppa on sitova vasta kustantajan sen vahvistaessa dokumentillaan.
        Nikolexin pisteytyksen mukaan sinun täytyisi myydä (jotta saat kymmenen euroa/lehti) tunnissa
        esim. yksi täysi vuosikerta apua tai yksi täysi vuosikerta muita viikkolehtiä. Miten sinä myyt tuon täyden vuosikerran kuluttajalle joka tietää että pyytämässäsi hinnassa on ilmaa, (eli kuluttaja saa halvemmalla lehden muualta ensinnäkin jos sen haluaa tilata), tai että kuluttajaa on kiusannut jo lukuisat muut lehtimyyjät päivän aikana, minäpä sanon: et mitenkään. Vuosikymmenien rutinoima puhelinmyyjä jolla on "puhelinmyyntivaisto" tähän pystyy (ehkä) mutta et sinä joka olet ehkä korkeintaan vuoden pari tahkonnut lehtien puhelinmyyntiä.
        Huomioitakoon vielä ne peruutukset eli pakit eli reklamaatiot. Ne ovat luonnollisia ja niitä syntyy aina kaupassa kuin kaupassa. Nikolexissa sinun tilipussistasi veloitetaan nuo pakit. Olen tietoinen siitä ja saanut asiaan näytön että esim. viime kesänä Nikolexin eerikinkadun toimistossa toiset myyjät tekivät uusille myyjille sellaista kiusaa että soittelivat jälkeenpäin tämän asiakkaille ja mitätöivät tilauksia, asiakkaat olivat kyllästyneet puhelinrumbaan ja lopettaneet tilauksensa siihen.
        Toisten myyjien peruutukset vähennettiin myyjän palkkapussista.
        Tälläistä työpaikkaako tosiaankin olet etsimässä?


      • Minimee
        agtlögölaäögl kirjoitti:

        Mitä tulee mainitsemaasi Ytj:n niin tein pientä tutkimusmatkailua siellä. Sieltä löytyy mm. suomen suurimman valelaskutusfirman tiedotkin, juuri sen jonka oikeusprosessi alkoi viime viikolla. Ytj:n mukaan firma olla köllöttää täysissä voimissa eli on toimiva. Ei tämä Ytj;n rekisteri ole mikään luottamustekijä. Kaikki firmat löytyvät sieltä, entäs sitten?

        Ja ihan mielenkiintoista, kerrot että et osaa sanoa firmasta mitään kuitenkin väität että kuuden tunnin työpanoksella ja myymällä yhden lehden tunnissa 10 e / kappale saavuttaa tuloksia. Miten voit väittää tuollaista jos et tiedä firmasta mitään.

        Lähdetäänpä liikkeelle siitä, että Nikolex on yksi puhelinmyyntifirma muitten joukossa, jonka työntekijät soittelevat eri kustantajien mm. A-lehtien osoitemateriaalia. Osoitemateriaalia on sekä huonoja että hyviä. Nikolexissa nämä hyvät soittolistat saavat firman "mannekiinityöntekijät", eli juuri ne joilla firma yrittää vakuuttaa nuorille koululaisille että "rahaa tulee". Sitten on huonoja soittolistoja, niitten kanssa tuhraamisessa menee aika ja hermot. Muistettakoon että Nikolex ei ole ainoa lehtiä markkinoiva puhelinmyyntifirma tai myyjä suomessa. Tarjontaa on alalla LIIKAA, juuri niin paljon että saatat olla päivän aikana viides tai kuudes lehtimyyjä joka soittaa samalle asiakkaalle, asiakkaat ovat kuluttajia jotka ovat kiusaantuneet jatkuvasta puhelintuputtamisesta. Revi siitä... asiakkaat eivät ole suuryritysten johtajia joiden kanssa teet "kauppaa", vaan asiakkaasi ovat yksittäisiä kuluttajia joilla on valta sanoa sinulle suoraan että "haista sinä pitkä v...tu" mitäs tänne soittelet, tai paiskaavat luurin korvaan.

        Kuluttajansuojalaki valvoo kuluttajien etuja, ja
        ja tilaus on virallinen vasta silloin kun kuluttaja on saanut tilauksestaan kustantajan
        toimittaman tilausvahvistuksen. Saavatko esim.
        Nikolexin Eerikinkadun myyntitoimistosta esim.
        Sanoma magazinesin lehtiä tilaavat kuluttajat
        kuluttajansuojalain mukaista tilausvahvistusta kustantajalta? (enhän kun mie kysyin)
        Prosentuaalisesti laskettuna Nikolexissa puhelinmyyjä saattaa ottaa työvuoron aikana satoja kontakteja, tavoittaa neljä-viisikymmentä asiakasta, joista ehkä 6-10 saattavat sanoa kyllä, suurin osa pelkästään siksi että pääsevät tuputtavasta puhelinmyyjästä eroon, koska tietävät että kauppa on sitova vasta kustantajan sen vahvistaessa dokumentillaan.
        Nikolexin pisteytyksen mukaan sinun täytyisi myydä (jotta saat kymmenen euroa/lehti) tunnissa
        esim. yksi täysi vuosikerta apua tai yksi täysi vuosikerta muita viikkolehtiä. Miten sinä myyt tuon täyden vuosikerran kuluttajalle joka tietää että pyytämässäsi hinnassa on ilmaa, (eli kuluttaja saa halvemmalla lehden muualta ensinnäkin jos sen haluaa tilata), tai että kuluttajaa on kiusannut jo lukuisat muut lehtimyyjät päivän aikana, minäpä sanon: et mitenkään. Vuosikymmenien rutinoima puhelinmyyjä jolla on "puhelinmyyntivaisto" tähän pystyy (ehkä) mutta et sinä joka olet ehkä korkeintaan vuoden pari tahkonnut lehtien puhelinmyyntiä.
        Huomioitakoon vielä ne peruutukset eli pakit eli reklamaatiot. Ne ovat luonnollisia ja niitä syntyy aina kaupassa kuin kaupassa. Nikolexissa sinun tilipussistasi veloitetaan nuo pakit. Olen tietoinen siitä ja saanut asiaan näytön että esim. viime kesänä Nikolexin eerikinkadun toimistossa toiset myyjät tekivät uusille myyjille sellaista kiusaa että soittelivat jälkeenpäin tämän asiakkaille ja mitätöivät tilauksia, asiakkaat olivat kyllästyneet puhelinrumbaan ja lopettaneet tilauksensa siihen.
        Toisten myyjien peruutukset vähennettiin myyjän palkkapussista.
        Tälläistä työpaikkaako tosiaankin olet etsimässä?

        Tässä nyt käytiin selvästi minun kimppuun kynsin ja hampain. Se että firma on ytj:n rekisterissä ei sano mitään, "mutta ytj:n rekisterissä (http://www.ytj.fi) näyttäisi kaikki olevan kunnossa firmalla."


      • ...ghjghj
        Minimee kirjoitti:

        Tässä nyt käytiin selvästi minun kimppuun kynsin ja hampain. Se että firma on ytj:n rekisterissä ei sano mitään, "mutta ytj:n rekisterissä (http://www.ytj.fi) näyttäisi kaikki olevan kunnossa firmalla."

        Kukaan ei ole käynyt/käymässä kimppuusi mainitsemasi "kynsin ja hampain". Korjatakkoon
        mielipidettäsi että YTJ:n rekisteri ei kerro onko firma maksanut laskunsa vai ei, entäs sitten?
        mitä merkitystä firman laskujen maksamisella on siihen että se kohtelee epäasiallisesti työntekijöitään ym. = ei mitään.
        Jos realistisesti ajatellaan, niin tuon 1700 euroa saa tänä päivänä vaikka myymällä tietosanakirjoja 3-4 tunnin työpanoksella, enempää ei vaadita. Ero aikakauslehteen on siinä, että tietosanakirjoissa elää sivistys ja sen ostajalla on aina sanakirjoihin kaupallinen tarve.
        Aikakauslehtiin kaikessa roskaviihteessään, ei asiakkaalla ole kaupallista tilausta. Se on ajanviihdettä, ei mitään muuta!
        Kerrot että olet käynyt työhaastattelussa? ai? taisitkin sitten olla se tämän firman pomo työhaastattelemassa epämääräisellä lehtiilmoituksella nalkkiin saanutta työntekijä-orpoa, niinkö?

        1700 euron tienesti myyntityöstä kuin myyntityöstä on tänä päivänä realistista, edellyttäen että on tuote ja kauppaa käydään asiakkaitten kanssa. Lehtimyynti on huonoa työtä siinä määrin että ostajalla (kuluttajalla) ei ole kaupallista tilausta tuotteelle, hänen elämäänsä ei edistä jonkun apu lehden tilaaminen, päinvastoin!
        Näin tämän päivän metro lehdessä tämän nikolexin uudenmallisen työnhakuilmoituksen, se meni näin:
        "koulutamme myyjiä helsinki espanja jne."
        tuo tuollainen on aika epämääräinen työnhakuilmoitus sillä todelisuudessa Nikolexissa
        ei todellakaan anneta mitään valmentavaa myyntikoulutusta, koulutus on yksioikoinen, siitä vaan kansio käteen, kansiossa valmis tekstilappu mikä pitää asiakkaalle luvata. Tekstilapun sisältö: "yllätyssoitto" "kiitossoitto", ym. hömpöttelyä. Sitten voi kuunnella kuinka firman "mannekiinimyyjät" jotka on ennalta valittu, tietyn näyttelijänlahjoin tietysti soittelevat asiakkaille hyviin osoiteprintteihin. Tälläisten "mannekiinien" tarkoitus on espanjan lomaosakemarkkinoihin verrattuna toimia "sisäänheittäjinä" eli manipuloida uusia työntekijöitä jäämään työhön. Tämä tälläinen antaa erheellisen kuvan nuorelle ja kokemattomalle ihmisille joka uhraa sentään aikansa ja terveytensä työskennelläkseen tälläisessä miljöössä.
        Aiemmin tämä yritys on hakenut työvoimaa käyttämällä sanamuotoa "haemme asiakaspalvelijoita kampin toimistoon" herranjestas: todellisuudessa asiakaspalvelijan työ on sellaista että siinä myös myyjä tulee asiakkaan luokse, eikä myyntityö ole pelkästään puhelinsoitoin asiakkaan pommittamista ja taivuttelua. Miksi tämä yritys ei todellakaan voi olla rehellinen, ilmoitus kuuluisi olla:
        haemme ainoastaan provisiopalkkaisia aikakauslehtien puhelinmyyjiä hampin toimistoon,
        ei tuntikorvauksia, ei ylityölisiä."
        Ei tulisi enää niin paljon pettymyksiä eikä valituksia kuten viimeiset vuodet tästä firmasta on tullut, miksi tämä kieroilu?


      • Minimee
        ...ghjghj kirjoitti:

        Kukaan ei ole käynyt/käymässä kimppuusi mainitsemasi "kynsin ja hampain". Korjatakkoon
        mielipidettäsi että YTJ:n rekisteri ei kerro onko firma maksanut laskunsa vai ei, entäs sitten?
        mitä merkitystä firman laskujen maksamisella on siihen että se kohtelee epäasiallisesti työntekijöitään ym. = ei mitään.
        Jos realistisesti ajatellaan, niin tuon 1700 euroa saa tänä päivänä vaikka myymällä tietosanakirjoja 3-4 tunnin työpanoksella, enempää ei vaadita. Ero aikakauslehteen on siinä, että tietosanakirjoissa elää sivistys ja sen ostajalla on aina sanakirjoihin kaupallinen tarve.
        Aikakauslehtiin kaikessa roskaviihteessään, ei asiakkaalla ole kaupallista tilausta. Se on ajanviihdettä, ei mitään muuta!
        Kerrot että olet käynyt työhaastattelussa? ai? taisitkin sitten olla se tämän firman pomo työhaastattelemassa epämääräisellä lehtiilmoituksella nalkkiin saanutta työntekijä-orpoa, niinkö?

        1700 euron tienesti myyntityöstä kuin myyntityöstä on tänä päivänä realistista, edellyttäen että on tuote ja kauppaa käydään asiakkaitten kanssa. Lehtimyynti on huonoa työtä siinä määrin että ostajalla (kuluttajalla) ei ole kaupallista tilausta tuotteelle, hänen elämäänsä ei edistä jonkun apu lehden tilaaminen, päinvastoin!
        Näin tämän päivän metro lehdessä tämän nikolexin uudenmallisen työnhakuilmoituksen, se meni näin:
        "koulutamme myyjiä helsinki espanja jne."
        tuo tuollainen on aika epämääräinen työnhakuilmoitus sillä todelisuudessa Nikolexissa
        ei todellakaan anneta mitään valmentavaa myyntikoulutusta, koulutus on yksioikoinen, siitä vaan kansio käteen, kansiossa valmis tekstilappu mikä pitää asiakkaalle luvata. Tekstilapun sisältö: "yllätyssoitto" "kiitossoitto", ym. hömpöttelyä. Sitten voi kuunnella kuinka firman "mannekiinimyyjät" jotka on ennalta valittu, tietyn näyttelijänlahjoin tietysti soittelevat asiakkaille hyviin osoiteprintteihin. Tälläisten "mannekiinien" tarkoitus on espanjan lomaosakemarkkinoihin verrattuna toimia "sisäänheittäjinä" eli manipuloida uusia työntekijöitä jäämään työhön. Tämä tälläinen antaa erheellisen kuvan nuorelle ja kokemattomalle ihmisille joka uhraa sentään aikansa ja terveytensä työskennelläkseen tälläisessä miljöössä.
        Aiemmin tämä yritys on hakenut työvoimaa käyttämällä sanamuotoa "haemme asiakaspalvelijoita kampin toimistoon" herranjestas: todellisuudessa asiakaspalvelijan työ on sellaista että siinä myös myyjä tulee asiakkaan luokse, eikä myyntityö ole pelkästään puhelinsoitoin asiakkaan pommittamista ja taivuttelua. Miksi tämä yritys ei todellakaan voi olla rehellinen, ilmoitus kuuluisi olla:
        haemme ainoastaan provisiopalkkaisia aikakauslehtien puhelinmyyjiä hampin toimistoon,
        ei tuntikorvauksia, ei ylityölisiä."
        Ei tulisi enää niin paljon pettymyksiä eikä valituksia kuten viimeiset vuodet tästä firmasta on tullut, miksi tämä kieroilu?

        lopetan kommenttiketjun. Olet oikeassa kaikesta mitä minusta sanoit, olet myös oikeassa että viihteen myyminen on epäeettistä. End of conversation.


      • hlkgfhklösdfkjlköl
        Minimee kirjoitti:

        lopetan kommenttiketjun. Olet oikeassa kaikesta mitä minusta sanoit, olet myös oikeassa että viihteen myyminen on epäeettistä. End of conversation.

        Kiitos itsellesi. Kukaan täällä ei ole väittänyt että viihteen myyminen olisi epäeettistä.
        Täällä on tuotu esille seikka että viihteen myyminen tässä muodossa (aikakauslehdet) on raskasta, kuluttavaa.

        Taloudellisesti ajateltuna leipänsä pystyy tienaamaan helpommallakin tavalla kuin myymällä aikakauslehtiä.
        Tätä eivät valitettavasti tiedosta nuoret kokemattomat tai opiskelijat jotka juoksentelevat houkuttelevien "yksi kaunista ja kymmenen hyvää" työpaikkailmoitusten perässä.

        Jos viihdettä myymällä haluaa rikastua, ei se onnistu aikakauslehtiä myymällä. Viihteessä on nimittäin niin monta osa-aluetta että sieltä löytää varmasti jokainen itselleen mieleisen sellaisen jos haluaa.
        On nimittäin kunnia asia että saa tehdä sellaista työtä mistä on itselleen lisäpalkkana kiitos ja työ on mielekästä eikä tarvitse hampaat irvessä duuniin pyristellä!


      • Hhupsis
        Minimee kirjoitti:

        Mielestäni nikolex sanoo ilmoituksissaan liksan olevan n. 1700e/kk. Enpä ole koskaan törmännyt tuohon 4000:n. 1700:kin täyttyy liksaksi jos olet töissä 22 päivää kuussa, 6 tunnin työpäivät, ja myyt yhden lehden tunnissa (~10e/kpl).

        Firmasta en osaa sanoa vielä mitään, mutta ytj:n rekisterissä (http://www.ytj.fi) näyttäisi kaikki olevan kunnossa firmalla.

        Ai täyttyy vai? jaa että yksi me naiset tunnissa?
        entäs kun suomessa on me naisia myyviä henkilöitä sadoittain, ja sinä saatat olla jopa päivän aikana
        seitsemäs joka soittelee asiakkaalle joka tarjoaa me naista tai vastaavaa lehteä ja yrität naamaasi väännellen myydä tälle?

        ja kaiken lisäksi kun tämä asiakas saattaa olla tietoinen että tilaus/ puhelimitse tehty etämyyntikauppa on virallisesti sitova vasta kun hän on saanut kirjallisen kotimyyntiasiakirjan?

        Niinpä! ja kun asiakas lopulta (jos yleensäkään saa) kirjallisen kotimyyntiasiakirjan puhelinsoittosi perusteella, tuleekin toisiin ajatuksiin ja viimeistään silloin ottaa järjen käteen ja tajuaa että lehti tilattuna suoraan kustantajan tarjouksista joita on vuodenajoittain tulee jopa puolet edullisemmaksi kuin sinun tarjous? niin tai jos asiakas viimeistään siinä vaiheessa haluaakin tulla toisiin ajatuksiin ja moittii sinun lipevää kielenkäyttöäsi eikä hyväksy missään tapauksessa tilausta? hänellä on nimittäin tähän täysi oikeus!!!
        no, myypä sitten me naisia yksi tunnissa, kun lopulta palkan saat nikolexilta vasta seuraavan kuukauden kahdeskymmenes päivä siitä - miinustettuna peruutukset/pakit ym. niin mitä sinulle jää käteen...? kuule tutustuin näihin pettyneiden palautteisiin että eipä jää kätteen kuin KLUU!!!


      • kuismin kirjoitti:

        Kerroit että olet kokeillut tuota työtä? kerropa sitten miksi urasi jäi vain kokeiluksi? jos sinulle luvattiin 4000 liksa kuukaudessa (kansanedustajataso) niin mikä meni vikaan?
        Siivoojan liksako sitten 800 eur kuukaudessa on lähempänä sydäntäsi, taidatkin olla aika pösilö!

        Tiedän että missään nimessä tätä yritystä ei kannata edes harkita vakavissaan! lehtimyyntijobi on ammattilaiselle hyvä homma ja paras/edullisin tapa on ottaa suora toimeksianto kustantajalta ja tehdä työ kotoa käsin niin että voi itse säätää työaikansa eikä tarvitse kuunnella ilkeämielisten johtajien arvostelua paitasi väristä tai muuta piruilua!

        puhelin myynti ei vaan oo mun alani.... Siinä pitää tosisaan osata myydä eikä siinä saa 4000 €/kk tostanoin vaan jos et oo tosissasi joku myynti tykkii sillon se voi olla mahollista mutta sillon sinun pitäisi saada myytyä jokaiselle jolle soitat.. se ei oo mikään reali palkka kun se on proviisio palkka.... niin ja nikolex tarjosi 1700€/kk eikä mitään 4000€


      • Jaana!!
        Minimee kirjoitti:

        Tässä nyt käytiin selvästi minun kimppuun kynsin ja hampain. Se että firma on ytj:n rekisterissä ei sano mitään, "mutta ytj:n rekisterissä (http://www.ytj.fi) näyttäisi kaikki olevan kunnossa firmalla."

        Olen ollu Nikolex oy:n palveluksessa 2 vuotta, tavannut monia kymmeniä työntekijöitä ja löytänyt vain yhden joka saa yli 1400 euroa palkaksi konttorimyyjänä. Kymmenittäin pettyneitä ihmisiä olen sen sijaan nähnyt.


      • saippua83
        lue-skelija kirjoitti:

        Nikolexin omilla fi- päätteisillä kotisivuilla kerrotaan (siis sennin Suusta kuultuna)
        unelmia aivan etusivulla "parhaimmillaan tulot ovat olleet yli 4000 euroa"
        TUO TUOLLAINEN JOS MIKÄ JOHTAA NUORET JA KOKEMATTOMAT OPISKELIJAT TAI LAPSET HARHAAN..."
        Tuon tarkoituksena on ainostaan houkutella nuoret ja koululaiset "vuolemaan kultaa" ja pettymään kun tilipäivänä käteen jäikin vain kluu!
        Näitä pettyneitä on ollut runsaasti viimeisten vuosien aikana!
        todellisuudessa lehtien myynti pelkästään puhelimitse on kovaa työtä, saavuttaakseen huipputulot täytyy todellakin olla vuosien ellei
        vuosikymmenien koulima lehtimyynnin ammattilainen ja täytyy olla niin kova kunto että jaksaa paahtaa pitkää päivää puhelimen ääressä.
        Minun mielestäni olisi reilun pelin sääntö (tätä Nikoleksikin käyttää mielellään) informoida kokemattomia koululaisia totuudesta.
        Kiinnitin huomiota lisäksi tämän yrityksen työnhakuilmoitukseen viime viikolla metro lehdessä, siinä he hakivat (kuten ovat hakeneet vuodesta toiseen) "asiakaspalvelijoita" kamppiin.
        herranjestas, käsitykseni mukaan asiakaspalvelijan työ on sellaista, että siinä asiakkaat tulevat MYÖS myyjänkin luokse, eikä myyntityö ole pelkkää puhelinsoitoilla asiakkaitten pommittamista. Miksi ei Nikolex voi olla rehellinen? työnhakuilmoitus olisi rehdisti
        "haemme kokemattomia/kokeneita ihmisiä aikakauslehtien puhelinmyyntityöhön. vain provisiopalkka. ei ylityö- tuntikorvauksia. ym."
        Tällä tavalla pystyisivät varmasti pienentämään tuota hälyttävän suurta työvoimanvaihtuvuuden prosenttia mikä heillä on todella runsasta.

        Kiteytettynä
        6-8 tunnin työpanos kokematon puhelinmyyjä =
        4000 kuukausiansio on epäuskottava yhdistelmä !

        Tottakai Ytj:n rekisterissä on yritykset esillä, siis sellaiset toimivat yritykset joita ei ole poistettu sieltä yrityksen itsensä vaatimana. Laki vaatii tuon Ytj:ssä esilläolon.

        Kyllä ku on ahlera voi tienata 4000€ kuukaudessa.
        Vai pitääkö nikoleksin maksaa laiskoille paskoille rahaa kahvin juonnista...
        Provikka on ainoa oikea palkka myynti alalle


    • telemarkkinoija

      ...äläkä mene Nikolexiin töihin. Itse olen nyt vasta viikon päivät kyseisessä yhtiössä työskennellyt ja jo nyt haiskahtaa koko homma pahasti.
      Meille työntekijöille luvattiin muun muassa kuntosali ja lounasedut. Viime päivinä on paljastunut, että kuntosalietu on voimassa vain Espanjassa(!). Lounasetu taas tarkoittaa sitä, että jääkaappia saa käyttää. Lisäksi työntekijöille kuuluvat bonukset ovat menneet suoraan esimiesten taskuihin.
      Mitään minimipalkkaa ei siis ole, vaan tosiaan rahasi ansaitset vain ja ainoastaan myymällä lehtiä. Jokaisesta myydystä lehdestä saat tietyn summan rahaa, pahimmillaan alle euron. Eikä niitä tilauksia tosiaan kovin montaa päivässä tule. Eli voi käydä niinkin, että istut päivässä useita tunteja yrittäen myydä lehtiä, mutta palkkaa ei kuitenkaan tule käytännössä katsoen ollenkaan.
      Mieti tosiaan nyt siis muutamaan kertaan, haluatko tosiaan työtä Nikolexilta vai jostain muualta.

      • journalistinen katsastaja

        Kiitos tästä tärkeästä informaatiosta !


      • dixiechicks

        Itse olin Hakaniemen Nikolexissa viikonverran jonkun toistavuotta sitten ennekuin lähdin kävelemään. Niin harhaanjohtavat selitykset ja ilmoitukset, oli jotain tuplapalkkaa koeajalta yms. MUTTA palkan saat vasta jos päättävät pitää sinut eli käytännössä jos et ole täydellinen myyjä niin et saa penniäkään. Eli olet vaikka kk töissä, potkivat sinut päivää ennen koeajan umpeutumista, saat nolla euroa kouraan. Muutenkin paikan pomo(t) olivat ihan sairaan lipeviä, sellaisia perus-huijareita paskanpuhujia. En tajua miten pystyvät nukkumaan yönsä. Kampin Suoramarkkinointi Megassa olin vuosia ennen Nikolex-kokemusta ja parivuotta sen jälkeen ja voin sitä suositella ihan varauksetta. Palkat aina ajallaan ja muutenkin rehtiä toimintaa kun ovat Talentumin alaisuudessa ettei mikään ns. omillaan perseilevä firma. Ei puhelinmyynnistä saa tekemälläkään ns. kivaa duunia mutta jos meinaa sitä jossain harrastaa niin Mega on varmasti about suomen miellyttävin paikka siihen.


    • Tulos = Raha

      Olen työskennellyt Nikolexilla jo hyvän aikaa, tehden tulosta kuin pieni eläin. Tienaan noin 100-150e päivässä, ja palkka tulee niinkuin pitää ilman mitään kierouksia.

      Nikolexillähän ON provisio palkkaus, jos et tee tulosta = ei tule rahaa,eli rehti ja reilu meininki.

      Kadonneet bonukset? kuten tämä legendaarinen 500e koulutusbonus joka tulee TIETENKIN vasta työsuhteen vakiuduttua, muutenhan jokainen kävisi korjaamassa potin kotiin parin päivän kääntymisellä.

      Kannustavat myyntikilpailut ovat täyttä totta, samoin Lounasetu.

      Tee tulosta = saa rahaa.

      • Tulos=Raha

        Kuten lukijat varmaan huomasivat, olen varsin tyytyväinen työpaikkaani Nikolexilla, teen tulosta, olen ansainnut luottamuksen, ja tienaan niin että jää säästöönkin rutkasti.

        Siitä en tiedä onko koko Nikolex "angsti" lähtenyt yhden tai kahden helppoa rahaa toivovan tuntipalkka toiveikkaan henkilön suusta vai onko se aiheellista, itselläni ei ole MITÄÄN valittamista. Eikä muutamalla muullakaan tuntemallani hyvin tulosta tekevällä menestyvällä telemarkkinoijalla. Kyseessä on luultavimmin työelämään perehtymättömiä nuoria tai muuten maailman kieroutuneisuutta ymmärtämättömiä ihmisiä.

        Tuo "palkka kuun 20pv." kysymys on tietääkseni TES. mukainen, eikä siis laiton jos paperissa lukee näin kun allekirjoitat (Itselläni luki). Voin olla väärässä, en ole asiaa tutkinut. Pelisäännöt olen oppinut pelaamalla.

        Kantani "netissä luvattiin 4000e/kk"-asiaan on: Ensinnäkin, sivuilla lukee "Parhaimmillaan ka. ovat olleet yli 4000e" Eli ei siis 4000e/kk. Toiseksi, järkeä saa käyttää. Mediassa luvataan kaikkea maan ja taivaan väliltä, enemmänkin kuin kaikkea.

        Kaikkia ei voi miellyttää. Toivottavasti löydätte työpaikan jonka toimintaa ymmärrätte ja uskallatte tiedustella asioista suoraan päällystöltä


      • Tulos = Rahaa
        Tulos=Raha kirjoitti:

        Kuten lukijat varmaan huomasivat, olen varsin tyytyväinen työpaikkaani Nikolexilla, teen tulosta, olen ansainnut luottamuksen, ja tienaan niin että jää säästöönkin rutkasti.

        Siitä en tiedä onko koko Nikolex "angsti" lähtenyt yhden tai kahden helppoa rahaa toivovan tuntipalkka toiveikkaan henkilön suusta vai onko se aiheellista, itselläni ei ole MITÄÄN valittamista. Eikä muutamalla muullakaan tuntemallani hyvin tulosta tekevällä menestyvällä telemarkkinoijalla. Kyseessä on luultavimmin työelämään perehtymättömiä nuoria tai muuten maailman kieroutuneisuutta ymmärtämättömiä ihmisiä.

        Tuo "palkka kuun 20pv." kysymys on tietääkseni TES. mukainen, eikä siis laiton jos paperissa lukee näin kun allekirjoitat (Itselläni luki). Voin olla väärässä, en ole asiaa tutkinut. Pelisäännöt olen oppinut pelaamalla.

        Kantani "netissä luvattiin 4000e/kk"-asiaan on: Ensinnäkin, sivuilla lukee "Parhaimmillaan ka. ovat olleet yli 4000e" Eli ei siis 4000e/kk. Toiseksi, järkeä saa käyttää. Mediassa luvataan kaikkea maan ja taivaan väliltä, enemmänkin kuin kaikkea.

        Kaikkia ei voi miellyttää. Toivottavasti löydätte työpaikan jonka toimintaa ymmärrätte ja uskallatte tiedustella asioista suoraan päällystöltä

        Uskokaa lapset etten mainosta täällä mitään, jaan kokemukseni Nikolexista työnantajana aivan kuin kaikki muutkin.

        Ja mitä tuohon työtarjoukseen tulee, 1000e takuupalkka, 500e perutus bonarit jne, täysin kohtuutonta. Kyse on provisio pohjaisesta työstä, ei tunti tahikka muukaan palkkaus, varmasti etevänä myyntityön ammattilaisena sen ymmärrät. Joku firma saattaa tarjota moiset, muttei Nikolex ikinä, eikä tarvitsekkaan, siellä tehdään rahaa työllä ei lorvimalla ja kaapimalla pelkkä kerma kakun päältä.

        Ja joku tiedusteli että mitä elämän pelisäännöt kuuluu tähän keskusteluun. Toki kuuluvat, elämä on kovaa niin myös työelämä, jos olettaa saavansa kultalusikan suuhunsa jok'ikisellä ovella jossa käy, on KAUKANA todellisuudesta.

        Tässä keskustelussa on tosiaan 10 huonoa ja pari hyvää, jokainen voi päätellä uskooko helpon rahan kaipaajia lapsukaisia vaiko alan työntekijää, Nikolex on reilu työpaikka kunhan osaat hommasi.


      • kokenut myyntitykki
        Tulos = Rahaa kirjoitti:

        Uskokaa lapset etten mainosta täällä mitään, jaan kokemukseni Nikolexista työnantajana aivan kuin kaikki muutkin.

        Ja mitä tuohon työtarjoukseen tulee, 1000e takuupalkka, 500e perutus bonarit jne, täysin kohtuutonta. Kyse on provisio pohjaisesta työstä, ei tunti tahikka muukaan palkkaus, varmasti etevänä myyntityön ammattilaisena sen ymmärrät. Joku firma saattaa tarjota moiset, muttei Nikolex ikinä, eikä tarvitsekkaan, siellä tehdään rahaa työllä ei lorvimalla ja kaapimalla pelkkä kerma kakun päältä.

        Ja joku tiedusteli että mitä elämän pelisäännöt kuuluu tähän keskusteluun. Toki kuuluvat, elämä on kovaa niin myös työelämä, jos olettaa saavansa kultalusikan suuhunsa jok'ikisellä ovella jossa käy, on KAUKANA todellisuudesta.

        Tässä keskustelussa on tosiaan 10 huonoa ja pari hyvää, jokainen voi päätellä uskooko helpon rahan kaipaajia lapsukaisia vaiko alan työntekijää, Nikolex on reilu työpaikka kunhan osaat hommasi.

        No ei tule sitten kauppoja, harmin paikka. Paljosta jäitte paitsi Nikolex sillä kun meikäläinen ryhtyy tekemään töitä niin tuollainen 12H/vuorokausi työaika ei ole minulle kuin vasta määrite.
        Ihan totta. Näin tämän päivän lehdessä Nikolexin työpaikkahakuilmotuksen ja siinä minua kiinnosti eniten sanat SOPIMUKSEN MUKAAN. Tuo sana oli 500 euron luvatun takuupalkan jälkeen. Harmi kun sopimuksiin ei nyt päästykään!
        Ja hienoa kun voimme todeta että Nikolex on hieno työpaikka jos vain osaa hoitaa hommansa. Ja hommansahan osaa hoitaa jos työnantaja perehdyttää, ohjaa,kouluttaa ja lisäkouluttaa työntekijää päinvastoin kuin torpedoi myyjän työpanosta pistämällä parikymppiset nilkit soittelemaan tämän asiakkaille, samaa mieltä?


      • ex-nikolex
        Tulos = Rahaa kirjoitti:

        Uskokaa lapset etten mainosta täällä mitään, jaan kokemukseni Nikolexista työnantajana aivan kuin kaikki muutkin.

        Ja mitä tuohon työtarjoukseen tulee, 1000e takuupalkka, 500e perutus bonarit jne, täysin kohtuutonta. Kyse on provisio pohjaisesta työstä, ei tunti tahikka muukaan palkkaus, varmasti etevänä myyntityön ammattilaisena sen ymmärrät. Joku firma saattaa tarjota moiset, muttei Nikolex ikinä, eikä tarvitsekkaan, siellä tehdään rahaa työllä ei lorvimalla ja kaapimalla pelkkä kerma kakun päältä.

        Ja joku tiedusteli että mitä elämän pelisäännöt kuuluu tähän keskusteluun. Toki kuuluvat, elämä on kovaa niin myös työelämä, jos olettaa saavansa kultalusikan suuhunsa jok'ikisellä ovella jossa käy, on KAUKANA todellisuudesta.

        Tässä keskustelussa on tosiaan 10 huonoa ja pari hyvää, jokainen voi päätellä uskooko helpon rahan kaipaajia lapsukaisia vaiko alan työntekijää, Nikolex on reilu työpaikka kunhan osaat hommasi.

        voi luoja...

        oon taas hetken vain seuraillu keskustelua täällä ja naureskellu. kaikki te jotka olette/ootte ollu töissä Nikolexilla (tämän keskustelun mukaan siis olette vain puolustelevia pomoja) ja teille on sieltä myönteisiä kokemuksia jääny, kuten minullekin hyvä mieli jäi, niin älkää hyvät ihmiset tuhlatko aikaanne jakamalla niitä täällä, koska huomaan että täällä korvat ovat suljettuja myönteisille kommenteille. uskon, ettei meitä enempää ole nähty, koska miksi työhönsä tyytyväiset ihmiset tulisivat tänne itkemään? elämä ja varsinkin työelämä on välillä kovaa, voi voi...

        Itse ainakin olin niin paljon tekemisissä niin Nikolexin kuin Sanoma Magazinesinin johdon kanssa että tiedän tämän kohun siitä, että pomo olisi soittanut kärttäen asiakasta perumaan tilauksen, olevan ihan täyttä pa****.

        Ja työsopimus on laillinen, sitä on näytetty lakimiehille, muillekin kuin Nikolexin palveluksessa oleville.

        Omalta osaltani en jaksa enää puolustella firmaa, koska huomaan ettei täällä kehuja oteta vastaan yhtä avosylin kuin haukkuja. Ja sekin että suurin osa Nikolexia haukkuvista (luultavasti kaikki) eivät ole Nikolexilla koskaan töissä olleetkaan.


      • karnalinen joutsaaja
        ex-nikolex kirjoitti:

        voi luoja...

        oon taas hetken vain seuraillu keskustelua täällä ja naureskellu. kaikki te jotka olette/ootte ollu töissä Nikolexilla (tämän keskustelun mukaan siis olette vain puolustelevia pomoja) ja teille on sieltä myönteisiä kokemuksia jääny, kuten minullekin hyvä mieli jäi, niin älkää hyvät ihmiset tuhlatko aikaanne jakamalla niitä täällä, koska huomaan että täällä korvat ovat suljettuja myönteisille kommenteille. uskon, ettei meitä enempää ole nähty, koska miksi työhönsä tyytyväiset ihmiset tulisivat tänne itkemään? elämä ja varsinkin työelämä on välillä kovaa, voi voi...

        Itse ainakin olin niin paljon tekemisissä niin Nikolexin kuin Sanoma Magazinesinin johdon kanssa että tiedän tämän kohun siitä, että pomo olisi soittanut kärttäen asiakasta perumaan tilauksen, olevan ihan täyttä pa****.

        Ja työsopimus on laillinen, sitä on näytetty lakimiehille, muillekin kuin Nikolexin palveluksessa oleville.

        Omalta osaltani en jaksa enää puolustella firmaa, koska huomaan ettei täällä kehuja oteta vastaan yhtä avosylin kuin haukkuja. Ja sekin että suurin osa Nikolexia haukkuvista (luultavasti kaikki) eivät ole Nikolexilla koskaan töissä olleetkaan.

        miksi keskusteluja manipuloidaan!


      • kaurnalinen jotsastaja
        ex-nikolex kirjoitti:

        voi luoja...

        oon taas hetken vain seuraillu keskustelua täällä ja naureskellu. kaikki te jotka olette/ootte ollu töissä Nikolexilla (tämän keskustelun mukaan siis olette vain puolustelevia pomoja) ja teille on sieltä myönteisiä kokemuksia jääny, kuten minullekin hyvä mieli jäi, niin älkää hyvät ihmiset tuhlatko aikaanne jakamalla niitä täällä, koska huomaan että täällä korvat ovat suljettuja myönteisille kommenteille. uskon, ettei meitä enempää ole nähty, koska miksi työhönsä tyytyväiset ihmiset tulisivat tänne itkemään? elämä ja varsinkin työelämä on välillä kovaa, voi voi...

        Itse ainakin olin niin paljon tekemisissä niin Nikolexin kuin Sanoma Magazinesinin johdon kanssa että tiedän tämän kohun siitä, että pomo olisi soittanut kärttäen asiakasta perumaan tilauksen, olevan ihan täyttä pa****.

        Ja työsopimus on laillinen, sitä on näytetty lakimiehille, muillekin kuin Nikolexin palveluksessa oleville.

        Omalta osaltani en jaksa enää puolustella firmaa, koska huomaan ettei täällä kehuja oteta vastaan yhtä avosylin kuin haukkuja. Ja sekin että suurin osa Nikolexia haukkuvista (luultavasti kaikki) eivät ole Nikolexilla koskaan töissä olleetkaan.

        Mitä tulee sanona magaxines Finlandiin siellä on kyllä tiedossa se että Nikolex Oy;n myyntipomot mitätöivät toisten työntekijöitten tekemiä tilauksia soittelemalla näitten asiakkaille.

        TÄmän asian todistaa muutkin kuin asiakaspalautteet, on nimittäin mustaa valkoisella dokumenttia:
        Nikolex Oy:ssä Eerikinkadun toimistossa (juuri se toimisto missä on kalterit keittiön ikkunassa) parikymppinen myyntipomo on jakanut paperilappuja
        kesällä 2006 työntekijöille. Kyseinen paperilappu on todiste ja siitä tulee ilmi että jotkut myyjät olivat myyneet tilauksia mutta tämä myyntipomo oli soitellut näille asiakkaille ja saanut heidät perumaan tilauksensa. Myyntipomo oli vetänyt viivalla ne nimet yli jotka oli saanut torpetoitua eli peruuttamaaan tilauksensa!

        Kukaan täällä ei ole väittänyt etteikö Nikolex Oy:n kanssa laadittu työsopimus ole laillinen, laillinen se kyllä on koska liikejuristit ovat sitä saattaneet tuntikausia laatia. Valitettavasti kyseisestä "työsopimuksesta" tulee ilmi että missä on nuoren työntekijän etu? houkuttelemalla kokemattomia opiskelijoita ja nuoria tehtävään AINOASTAAN provisiopalkalla sekä unelmia maalaamalla kuten Nikolex Oy tekee kotisivuillaan (Sennit ja Piken tarinat ja 4000 kuukausiliksat ja hahaha).

        Juuri mainitut liikejuristit ovat saadun tiedon ja tutkimuksen mukaan myös uhkailleet Nikolex Oy:n entisiä työntekijöitä, otetaanpas esimerkiksi seuraava tutkimustyö, en kertoisi siitä täällä ellei se olisi totta ja todistettavissa. Perusteeksi aiheelleni kerron että eiköhän Nikolex Oy:n olisi vihdoin ja viimein vaihdettava kurssia, ja toimitusjohtaja Kirsi Fastin (vai oliko se Kärkkäinen) mietittävä että työntekijät ovat ihmisiä,jopa vielä nuoria sellaisia, eivät koneita. Onneksi työlainsäädäntö ja työsuojelupiiri turvaa yksityishenkilön edun jos hän havaitsee että häntä on kohdeltu epä asianmukaisesti, linkki siis työsuojeluviranomaiseen:

        Eräs kokenut myyjä (siis kokenut myynnin ammattilainen, ei noviisi) oli mennyt kesän alussa Nikolex Oy:n Eerikinkadun toimistoon töihin. Valitettavasti hänelle selvisi varsin lyhyessä ajassa se mitä kansa on mieltä Nikolexista ja mitä yrityksestä on valitettu jo viimeiset vuodet... esimerkiksi:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000016&posting=22000000012959966
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000016&posting=22000000017729999
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000016&posting=22000000018273580#22000000018273580

        Muutamien viikkojen jälkeen myyntihenkilö oli ottanut hatkat Nikolexista ja vaatinut verokorttiaan takaisin. Kertomansa mukaan hänelle kävi moraalin päälle katsella päivästä toiseen nuoria ja opiskelijoita jotka "silmät kirkkaina" yrittivät "vuolla kultaa" ja voi sitä pettymyksen summaa kun tilinauhaan jäikin vain käpy... mihin jäikään Nikolexin lupaamat upeat liksat ja muut edut? jäiköhän ne rannalle sen takia kun Nikolex Oy:n myyntipomot torpetoivat tekemiäsi tilauksiasi soittelemalla asiakkaillesi ja saaden nämä tekemään peruutukset ???

        Mennäkseni tuohon myyntihenkilöön... viikot kuluivat eikä Nikolex palauttanut tämän verokorttia, myyntihenkilö alkoi ihmetellä asian omituisuutta. Hän tiedusteli asiaa puhelimitse Nikolexilta mutta mitään konkreettista vastausta hän ei saanut, ainoastaan lupauksia! Ilmeisesti Nikolexissa kuviteltin että olisivat saaneet tämän myyntihenkilön jäämään taloon pitämällä tämän verokorttia,mutta myyntihenkilön ilmaistessa lujan kantansa sekä sen ettei ole Nikolexin kanssa missään tekemisissä Nikolexin käytös muuttui myyntihenkilöä uhkaavaksi ja loukkaavaksi! Nikolexin myyntihenkilö sai soittoja Nikolexilta, viimeisin soitto on kuulemma kirjattu viikolla 32. ja se on kaikkea muuta kuin asialinjalla. Koska myyntihenkilö oli ihmetellyt omituisuutta Nikolexin käytöksessä, hän oli nauhoittanut KAIKKI kontaktinsa Nikolexiin verokorttitiedusteluissaan.

        Vähän sen jälkeen oli tälle myyntihenkilölle saapunut kirje Nikolex Oy:n palkkaamalta liikejuristilta, kirjeessä Nikolex Oy oli esittänyt versionsa että mainittu myyntihenkilö olisi erotettu yrityksestä keväällä 2006 ja olisi sen jälkeen alkanut uhkailla Nikolexia. Nikolexin väite ja versio ajaa kättelyssä karille eli on valetta! Todellisuudessa myyntihenkilö irtisanoutui luottamuspulaan vedoten kesäkuussa,
        perusteita irtisanoutumiselle oli ollut kuulemma runsaasti, myyntihenkilön irtisanoutuminen eli asia on todistettavissa myös työlain mukaisin dokumentein! Myös väitteet että myyntihenkilö olisi uhkaillut Nikolexia on valetta, havaitessaan omituisuuden Nikolexin käyttäytymisessä oli myyntihenkilö suhtautunut suurella varauksella kaikkeen tekemiseen Nikolexin kanssa, mm. nauhoittamalla kaikki puhelut Nikolexin kanssa. Todellisuudessa Nikolex oli se joka uhkaili myyntihenkilöä ja herjasi tätä.
        Mainitussa kirjeessä kerrottiin myös että Nikolex Oy on hermostunut epäillyistä veronkierto- ja verokiertoepäilyksistä ja väitteistä. Minäkään en ymmärrä mitä järkeä suomalaisen PK-sektorin lehtimyyntifirman on virittää puhelinlinjansa toiselle puolelle maapalloa ja aloittaa sieltä soittelut suomeen, mitä taloudellista järkeä tuossa on, ja miten vakuuttaa joku rovaniemeläismummo tilaamaan me naiset lehteä yritykseltä joka soittaa välimeren maista?
        Tutkiessa palautteita Nikolexista on havaittavissa että pettyneitten valituksia on jo jopa vuodelta 2000 alkaen, miksi pettyneitä on niin runsaasti? Ilmeisesti Nikolexin tarkoitus on yrittää tehdä mainitusta myyntihenkilöstä kaikkien palautteiden syntipukki, vaikka mainittu myyntihenkilö ei ole ollut edes tietoinen Nikolexin olemassaolosta vuonna 2000.
        On totta että rehellisin eväin ajattelevan myynti henkilön on tänä päivänä vaikea löytää puhelinmyyntialalta pätevää työnantajaa, siis sellaista työnantajaa joka ajattelee ja kunnioittaa työntekijän etua. Nikolexin osalta on huomioitavaa kuitenkin että mistään muusta lehtimyyntiyrityksestä ei ole valitettu niin runsaasti täällä keskusteluissa joten jos harkitsette Nikolexia työnantajana niin uhratkaa satanen tai pari neuvotteluun oman pätevän lakimiehenne kanssa (joka hallitsee myös rikosjuridiikan), viekää Nikolexin tarjoama työsopimus hänelle ja dokumentteja Nikolexista tehdyistä valituksista. Nikolex Oy:n lupaama 500 euron takuupalkka on vain nimellinen, järkevintä olisi vaatia tuo summa käteen ennenkuin edes nostatte luuria ja alatte soittaa asiakkaille!


      • kaurnalinen jotsastaja
        kaurnalinen jotsastaja kirjoitti:

        Mitä tulee sanona magaxines Finlandiin siellä on kyllä tiedossa se että Nikolex Oy;n myyntipomot mitätöivät toisten työntekijöitten tekemiä tilauksia soittelemalla näitten asiakkaille.

        TÄmän asian todistaa muutkin kuin asiakaspalautteet, on nimittäin mustaa valkoisella dokumenttia:
        Nikolex Oy:ssä Eerikinkadun toimistossa (juuri se toimisto missä on kalterit keittiön ikkunassa) parikymppinen myyntipomo on jakanut paperilappuja
        kesällä 2006 työntekijöille. Kyseinen paperilappu on todiste ja siitä tulee ilmi että jotkut myyjät olivat myyneet tilauksia mutta tämä myyntipomo oli soitellut näille asiakkaille ja saanut heidät perumaan tilauksensa. Myyntipomo oli vetänyt viivalla ne nimet yli jotka oli saanut torpetoitua eli peruuttamaaan tilauksensa!

        Kukaan täällä ei ole väittänyt etteikö Nikolex Oy:n kanssa laadittu työsopimus ole laillinen, laillinen se kyllä on koska liikejuristit ovat sitä saattaneet tuntikausia laatia. Valitettavasti kyseisestä "työsopimuksesta" tulee ilmi että missä on nuoren työntekijän etu? houkuttelemalla kokemattomia opiskelijoita ja nuoria tehtävään AINOASTAAN provisiopalkalla sekä unelmia maalaamalla kuten Nikolex Oy tekee kotisivuillaan (Sennit ja Piken tarinat ja 4000 kuukausiliksat ja hahaha).

        Juuri mainitut liikejuristit ovat saadun tiedon ja tutkimuksen mukaan myös uhkailleet Nikolex Oy:n entisiä työntekijöitä, otetaanpas esimerkiksi seuraava tutkimustyö, en kertoisi siitä täällä ellei se olisi totta ja todistettavissa. Perusteeksi aiheelleni kerron että eiköhän Nikolex Oy:n olisi vihdoin ja viimein vaihdettava kurssia, ja toimitusjohtaja Kirsi Fastin (vai oliko se Kärkkäinen) mietittävä että työntekijät ovat ihmisiä,jopa vielä nuoria sellaisia, eivät koneita. Onneksi työlainsäädäntö ja työsuojelupiiri turvaa yksityishenkilön edun jos hän havaitsee että häntä on kohdeltu epä asianmukaisesti, linkki siis työsuojeluviranomaiseen:

        Eräs kokenut myyjä (siis kokenut myynnin ammattilainen, ei noviisi) oli mennyt kesän alussa Nikolex Oy:n Eerikinkadun toimistoon töihin. Valitettavasti hänelle selvisi varsin lyhyessä ajassa se mitä kansa on mieltä Nikolexista ja mitä yrityksestä on valitettu jo viimeiset vuodet... esimerkiksi:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000016&posting=22000000012959966
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000016&posting=22000000017729999
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000016&posting=22000000018273580#22000000018273580

        Muutamien viikkojen jälkeen myyntihenkilö oli ottanut hatkat Nikolexista ja vaatinut verokorttiaan takaisin. Kertomansa mukaan hänelle kävi moraalin päälle katsella päivästä toiseen nuoria ja opiskelijoita jotka "silmät kirkkaina" yrittivät "vuolla kultaa" ja voi sitä pettymyksen summaa kun tilinauhaan jäikin vain käpy... mihin jäikään Nikolexin lupaamat upeat liksat ja muut edut? jäiköhän ne rannalle sen takia kun Nikolex Oy:n myyntipomot torpetoivat tekemiäsi tilauksiasi soittelemalla asiakkaillesi ja saaden nämä tekemään peruutukset ???

        Mennäkseni tuohon myyntihenkilöön... viikot kuluivat eikä Nikolex palauttanut tämän verokorttia, myyntihenkilö alkoi ihmetellä asian omituisuutta. Hän tiedusteli asiaa puhelimitse Nikolexilta mutta mitään konkreettista vastausta hän ei saanut, ainoastaan lupauksia! Ilmeisesti Nikolexissa kuviteltin että olisivat saaneet tämän myyntihenkilön jäämään taloon pitämällä tämän verokorttia,mutta myyntihenkilön ilmaistessa lujan kantansa sekä sen ettei ole Nikolexin kanssa missään tekemisissä Nikolexin käytös muuttui myyntihenkilöä uhkaavaksi ja loukkaavaksi! Nikolexin myyntihenkilö sai soittoja Nikolexilta, viimeisin soitto on kuulemma kirjattu viikolla 32. ja se on kaikkea muuta kuin asialinjalla. Koska myyntihenkilö oli ihmetellyt omituisuutta Nikolexin käytöksessä, hän oli nauhoittanut KAIKKI kontaktinsa Nikolexiin verokorttitiedusteluissaan.

        Vähän sen jälkeen oli tälle myyntihenkilölle saapunut kirje Nikolex Oy:n palkkaamalta liikejuristilta, kirjeessä Nikolex Oy oli esittänyt versionsa että mainittu myyntihenkilö olisi erotettu yrityksestä keväällä 2006 ja olisi sen jälkeen alkanut uhkailla Nikolexia. Nikolexin väite ja versio ajaa kättelyssä karille eli on valetta! Todellisuudessa myyntihenkilö irtisanoutui luottamuspulaan vedoten kesäkuussa,
        perusteita irtisanoutumiselle oli ollut kuulemma runsaasti, myyntihenkilön irtisanoutuminen eli asia on todistettavissa myös työlain mukaisin dokumentein! Myös väitteet että myyntihenkilö olisi uhkaillut Nikolexia on valetta, havaitessaan omituisuuden Nikolexin käyttäytymisessä oli myyntihenkilö suhtautunut suurella varauksella kaikkeen tekemiseen Nikolexin kanssa, mm. nauhoittamalla kaikki puhelut Nikolexin kanssa. Todellisuudessa Nikolex oli se joka uhkaili myyntihenkilöä ja herjasi tätä.
        Mainitussa kirjeessä kerrottiin myös että Nikolex Oy on hermostunut epäillyistä veronkierto- ja verokiertoepäilyksistä ja väitteistä. Minäkään en ymmärrä mitä järkeä suomalaisen PK-sektorin lehtimyyntifirman on virittää puhelinlinjansa toiselle puolelle maapalloa ja aloittaa sieltä soittelut suomeen, mitä taloudellista järkeä tuossa on, ja miten vakuuttaa joku rovaniemeläismummo tilaamaan me naiset lehteä yritykseltä joka soittaa välimeren maista?
        Tutkiessa palautteita Nikolexista on havaittavissa että pettyneitten valituksia on jo jopa vuodelta 2000 alkaen, miksi pettyneitä on niin runsaasti? Ilmeisesti Nikolexin tarkoitus on yrittää tehdä mainitusta myyntihenkilöstä kaikkien palautteiden syntipukki, vaikka mainittu myyntihenkilö ei ole ollut edes tietoinen Nikolexin olemassaolosta vuonna 2000.
        On totta että rehellisin eväin ajattelevan myynti henkilön on tänä päivänä vaikea löytää puhelinmyyntialalta pätevää työnantajaa, siis sellaista työnantajaa joka ajattelee ja kunnioittaa työntekijän etua. Nikolexin osalta on huomioitavaa kuitenkin että mistään muusta lehtimyyntiyrityksestä ei ole valitettu niin runsaasti täällä keskusteluissa joten jos harkitsette Nikolexia työnantajana niin uhratkaa satanen tai pari neuvotteluun oman pätevän lakimiehenne kanssa (joka hallitsee myös rikosjuridiikan), viekää Nikolexin tarjoama työsopimus hänelle ja dokumentteja Nikolexista tehdyistä valituksista. Nikolex Oy:n lupaama 500 euron takuupalkka on vain nimellinen, järkevintä olisi vaatia tuo summa käteen ennenkuin edes nostatte luuria ja alatte soittaa asiakkaille!

        Jäi vielä mainitsemati että Nikolex Oy ei ole suhteessa kustantajiin muuta kuin PIIKA, ei ISÄNTÄ. Tämän olisi Nikolex Oy:nkin hyvä teroittaa mieleen silloin kun tekee mieli kohdella nuoria työntekijöitä kaltoin tai katteettomin lupauksin!

        Tälläiset palautteet mitä Nikolex on saavuttanut viimeiset viisi vuotta tekee rumaa hallaa koko lehtikustannusalalle, siitä kärsii lehtikustantajien lisäksi myös varsinaiset ja oikeat lehtimyyntipuhelinfirmat jotka haluavat toimia kunniallisin periaattein. Näitä tälläisiä kunniallisia lehtimyyntifirmoja on satoja joten jos mielii itselleen lehtimyyntiä, niin kannattaa hakeutua sellaisen pariin tai ottaa jobi suoraan kustantajalta ja tehdä työtä kotoaan käsin.
        Lehtimyynti on loppujen lopuksi kivaa ja helppoa jos sen saa tehdä miellyttävässä ja virikkeitä antavassa ilmapiirissä!


      • zöurnalist kaddastaja

        Ja puheenvuorossa firman dirikat ???


      • journalistinen katsastaja
        kokenut myyntitykki kirjoitti:

        No ei tule sitten kauppoja, harmin paikka. Paljosta jäitte paitsi Nikolex sillä kun meikäläinen ryhtyy tekemään töitä niin tuollainen 12H/vuorokausi työaika ei ole minulle kuin vasta määrite.
        Ihan totta. Näin tämän päivän lehdessä Nikolexin työpaikkahakuilmotuksen ja siinä minua kiinnosti eniten sanat SOPIMUKSEN MUKAAN. Tuo sana oli 500 euron luvatun takuupalkan jälkeen. Harmi kun sopimuksiin ei nyt päästykään!
        Ja hienoa kun voimme todeta että Nikolex on hieno työpaikka jos vain osaa hoitaa hommansa. Ja hommansahan osaa hoitaa jos työnantaja perehdyttää, ohjaa,kouluttaa ja lisäkouluttaa työntekijää päinvastoin kuin torpedoi myyjän työpanosta pistämällä parikymppiset nilkit soittelemaan tämän asiakkaille, samaa mieltä?

        Ai minkä sopimuksen? senkö jonka Nikolexin liikelakimiehet ovat laatineet työntekijästä piittaamatta vai reilu sopimus missä työntekijä saa työrauhan ja hänen panostaan arvostetaan!
        Työtä ei aina välttämättä mitata "palkinnoilla",
        työilmapiiri ja ympäristö on se joka luo miellyttävyyden, maailma on täynnä hanttihommia ja p...ka jobeja jos välitön rahantarve uhkaa,
        niihin tarttuminen on mielekkäämpää kuin työskentely hermoromahdusmaista prässiä lähentelevässä miljöössä!

        Äläkä välitä, et menettänyt mitään jos et tarttunut tähän työtarjoukseen!

        Tänä päivänä telemarkkinointialalta on rehellisen pyrkimyksin toimivan ihmisen hankala saada rehellistä työtä, siis sellaista ettei tarvitsisi "ankkoja" päästellä suustaan!

        Minäkään en koskaan olisi avannut kansiota "Nikolex" ellen olisi saanut kesäkuun alussa sieltä soittoa missä arviolta parikymppinen lässyttävä, S-vikaansa korostava jannu tuputti minulle nimeltä mainitsematonta viikkolehteä (ei sanoma finland magazinesin tuote) väittämällä että tuo lehti "on suomen suurin ja luetuin", "eikä siitä tarvitse lukea Matti Nykäsen juopporeissuista"...
        kerrottuani tuolle jannulle että olen itse alalla ja tiedän kaikkien lehtien tarkat levikit, ja sen että tyyppi puhui minulle paskaa koska tuo tarjoamansa lehti ei todellakaan ollut suomen suurin tai luetuin... tyyppi jatkui vain änkyttämistään!

        Seuraavaksi hän halusi "yllättää" minut, hän halusi tarjota minulle "säästöä" ... kertoessani hänelle että jos kiinnostun hänen tarjoamastaan lehdestä saan sen huomattavasti halvemmalla (kuten kuka tahansa muukin kuluttaja) kustantajan suorista kampanjatarjouksista joita on vuodenajoittain, hinta näin lehdelle tulisi viiskytä prosenttia halvemmaksi kuin mitä tämä jannu minulle tarjosi, tentatessa mistä tyyppi soitti hän kertoi että tämän firman Eerikikadun toimistosta, ja vaatiessa häneltä perusteita "säästöön" hän kertoi että niin hänet oli opetettu sanomaan, niin teki kuulemma kaikki muutkin siinä byröössa jotta saisivat lehtiä kaupaksi, luvata veloituksetta puolet ja vaatia maksua puolesta, "normaalihintaan verrattuna", kysyessä vielä tyypiltä milloin viimeksi olette myyneet kyseistä lehteä "normaalihintaan ja minkätyyppiselle ostajalle", tyyppi paiskasi minulle luurin korvaan.


      • kirjautuja
        kaurnalinen jotsastaja kirjoitti:

        Mitä tulee sanona magaxines Finlandiin siellä on kyllä tiedossa se että Nikolex Oy;n myyntipomot mitätöivät toisten työntekijöitten tekemiä tilauksia soittelemalla näitten asiakkaille.

        TÄmän asian todistaa muutkin kuin asiakaspalautteet, on nimittäin mustaa valkoisella dokumenttia:
        Nikolex Oy:ssä Eerikinkadun toimistossa (juuri se toimisto missä on kalterit keittiön ikkunassa) parikymppinen myyntipomo on jakanut paperilappuja
        kesällä 2006 työntekijöille. Kyseinen paperilappu on todiste ja siitä tulee ilmi että jotkut myyjät olivat myyneet tilauksia mutta tämä myyntipomo oli soitellut näille asiakkaille ja saanut heidät perumaan tilauksensa. Myyntipomo oli vetänyt viivalla ne nimet yli jotka oli saanut torpetoitua eli peruuttamaaan tilauksensa!

        Kukaan täällä ei ole väittänyt etteikö Nikolex Oy:n kanssa laadittu työsopimus ole laillinen, laillinen se kyllä on koska liikejuristit ovat sitä saattaneet tuntikausia laatia. Valitettavasti kyseisestä "työsopimuksesta" tulee ilmi että missä on nuoren työntekijän etu? houkuttelemalla kokemattomia opiskelijoita ja nuoria tehtävään AINOASTAAN provisiopalkalla sekä unelmia maalaamalla kuten Nikolex Oy tekee kotisivuillaan (Sennit ja Piken tarinat ja 4000 kuukausiliksat ja hahaha).

        Juuri mainitut liikejuristit ovat saadun tiedon ja tutkimuksen mukaan myös uhkailleet Nikolex Oy:n entisiä työntekijöitä, otetaanpas esimerkiksi seuraava tutkimustyö, en kertoisi siitä täällä ellei se olisi totta ja todistettavissa. Perusteeksi aiheelleni kerron että eiköhän Nikolex Oy:n olisi vihdoin ja viimein vaihdettava kurssia, ja toimitusjohtaja Kirsi Fastin (vai oliko se Kärkkäinen) mietittävä että työntekijät ovat ihmisiä,jopa vielä nuoria sellaisia, eivät koneita. Onneksi työlainsäädäntö ja työsuojelupiiri turvaa yksityishenkilön edun jos hän havaitsee että häntä on kohdeltu epä asianmukaisesti, linkki siis työsuojeluviranomaiseen:

        Eräs kokenut myyjä (siis kokenut myynnin ammattilainen, ei noviisi) oli mennyt kesän alussa Nikolex Oy:n Eerikinkadun toimistoon töihin. Valitettavasti hänelle selvisi varsin lyhyessä ajassa se mitä kansa on mieltä Nikolexista ja mitä yrityksestä on valitettu jo viimeiset vuodet... esimerkiksi:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000016&posting=22000000012959966
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000016&posting=22000000017729999
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000016&posting=22000000018273580#22000000018273580

        Muutamien viikkojen jälkeen myyntihenkilö oli ottanut hatkat Nikolexista ja vaatinut verokorttiaan takaisin. Kertomansa mukaan hänelle kävi moraalin päälle katsella päivästä toiseen nuoria ja opiskelijoita jotka "silmät kirkkaina" yrittivät "vuolla kultaa" ja voi sitä pettymyksen summaa kun tilinauhaan jäikin vain käpy... mihin jäikään Nikolexin lupaamat upeat liksat ja muut edut? jäiköhän ne rannalle sen takia kun Nikolex Oy:n myyntipomot torpetoivat tekemiäsi tilauksiasi soittelemalla asiakkaillesi ja saaden nämä tekemään peruutukset ???

        Mennäkseni tuohon myyntihenkilöön... viikot kuluivat eikä Nikolex palauttanut tämän verokorttia, myyntihenkilö alkoi ihmetellä asian omituisuutta. Hän tiedusteli asiaa puhelimitse Nikolexilta mutta mitään konkreettista vastausta hän ei saanut, ainoastaan lupauksia! Ilmeisesti Nikolexissa kuviteltin että olisivat saaneet tämän myyntihenkilön jäämään taloon pitämällä tämän verokorttia,mutta myyntihenkilön ilmaistessa lujan kantansa sekä sen ettei ole Nikolexin kanssa missään tekemisissä Nikolexin käytös muuttui myyntihenkilöä uhkaavaksi ja loukkaavaksi! Nikolexin myyntihenkilö sai soittoja Nikolexilta, viimeisin soitto on kuulemma kirjattu viikolla 32. ja se on kaikkea muuta kuin asialinjalla. Koska myyntihenkilö oli ihmetellyt omituisuutta Nikolexin käytöksessä, hän oli nauhoittanut KAIKKI kontaktinsa Nikolexiin verokorttitiedusteluissaan.

        Vähän sen jälkeen oli tälle myyntihenkilölle saapunut kirje Nikolex Oy:n palkkaamalta liikejuristilta, kirjeessä Nikolex Oy oli esittänyt versionsa että mainittu myyntihenkilö olisi erotettu yrityksestä keväällä 2006 ja olisi sen jälkeen alkanut uhkailla Nikolexia. Nikolexin väite ja versio ajaa kättelyssä karille eli on valetta! Todellisuudessa myyntihenkilö irtisanoutui luottamuspulaan vedoten kesäkuussa,
        perusteita irtisanoutumiselle oli ollut kuulemma runsaasti, myyntihenkilön irtisanoutuminen eli asia on todistettavissa myös työlain mukaisin dokumentein! Myös väitteet että myyntihenkilö olisi uhkaillut Nikolexia on valetta, havaitessaan omituisuuden Nikolexin käyttäytymisessä oli myyntihenkilö suhtautunut suurella varauksella kaikkeen tekemiseen Nikolexin kanssa, mm. nauhoittamalla kaikki puhelut Nikolexin kanssa. Todellisuudessa Nikolex oli se joka uhkaili myyntihenkilöä ja herjasi tätä.
        Mainitussa kirjeessä kerrottiin myös että Nikolex Oy on hermostunut epäillyistä veronkierto- ja verokiertoepäilyksistä ja väitteistä. Minäkään en ymmärrä mitä järkeä suomalaisen PK-sektorin lehtimyyntifirman on virittää puhelinlinjansa toiselle puolelle maapalloa ja aloittaa sieltä soittelut suomeen, mitä taloudellista järkeä tuossa on, ja miten vakuuttaa joku rovaniemeläismummo tilaamaan me naiset lehteä yritykseltä joka soittaa välimeren maista?
        Tutkiessa palautteita Nikolexista on havaittavissa että pettyneitten valituksia on jo jopa vuodelta 2000 alkaen, miksi pettyneitä on niin runsaasti? Ilmeisesti Nikolexin tarkoitus on yrittää tehdä mainitusta myyntihenkilöstä kaikkien palautteiden syntipukki, vaikka mainittu myyntihenkilö ei ole ollut edes tietoinen Nikolexin olemassaolosta vuonna 2000.
        On totta että rehellisin eväin ajattelevan myynti henkilön on tänä päivänä vaikea löytää puhelinmyyntialalta pätevää työnantajaa, siis sellaista työnantajaa joka ajattelee ja kunnioittaa työntekijän etua. Nikolexin osalta on huomioitavaa kuitenkin että mistään muusta lehtimyyntiyrityksestä ei ole valitettu niin runsaasti täällä keskusteluissa joten jos harkitsette Nikolexia työnantajana niin uhratkaa satanen tai pari neuvotteluun oman pätevän lakimiehenne kanssa (joka hallitsee myös rikosjuridiikan), viekää Nikolexin tarjoama työsopimus hänelle ja dokumentteja Nikolexista tehdyistä valituksista. Nikolex Oy:n lupaama 500 euron takuupalkka on vain nimellinen, järkevintä olisi vaatia tuo summa käteen ennenkuin edes nostatte luuria ja alatte soittaa asiakkaille!

        Ainakin minun mielipiteeni on se että on edesvastuutonta ellei ihan moraalitonta houkutella koululaisia allekirjoittamaan työsopimuspaperi minkä joku liikelakimies on laatinut. Provisiopalkkaus on huono systeemi aikalauslehtien tilausmyynnissä, ja ennenkaikkea kun nyt on todettu että asiakkaitten peruutukset saattavat olla hieman hm. epämääräisiä eli firman toisten aiheuttamia.


      • kirjautuja
        kokenut myyntitykki kirjoitti:

        No ei tule sitten kauppoja, harmin paikka. Paljosta jäitte paitsi Nikolex sillä kun meikäläinen ryhtyy tekemään töitä niin tuollainen 12H/vuorokausi työaika ei ole minulle kuin vasta määrite.
        Ihan totta. Näin tämän päivän lehdessä Nikolexin työpaikkahakuilmotuksen ja siinä minua kiinnosti eniten sanat SOPIMUKSEN MUKAAN. Tuo sana oli 500 euron luvatun takuupalkan jälkeen. Harmi kun sopimuksiin ei nyt päästykään!
        Ja hienoa kun voimme todeta että Nikolex on hieno työpaikka jos vain osaa hoitaa hommansa. Ja hommansahan osaa hoitaa jos työnantaja perehdyttää, ohjaa,kouluttaa ja lisäkouluttaa työntekijää päinvastoin kuin torpedoi myyjän työpanosta pistämällä parikymppiset nilkit soittelemaan tämän asiakkaille, samaa mieltä?

        Ei todellakaan samaa mieltä. Nikolexin ongelma on ollut juuri se että juuri tuota lisäkouluttaminen ja ohjaus on olematonta. Ohjaus tapahtuu ainoastaan toimitusjohtajan huutamisena. Ainakin näin on ollut Eerikinkadun toimistossa.
        Kansio käteen ja tekstiä paperilta lukemaan asiakkaalle ei ole oikeaa toimintaperiaatetta!
        Jos Nikolex panostaisi työntekijöitten perehdyttämiseen,kouluttamiseen ja ohjaamiseen kuten tuossa toteat niin näitä valituksia ei tarvitsisi lukea vuodesta toiseen.


      • -Mark-
        kirjautuja kirjoitti:

        Ainakin minun mielipiteeni on se että on edesvastuutonta ellei ihan moraalitonta houkutella koululaisia allekirjoittamaan työsopimuspaperi minkä joku liikelakimies on laatinut. Provisiopalkkaus on huono systeemi aikalauslehtien tilausmyynnissä, ja ennenkaikkea kun nyt on todettu että asiakkaitten peruutukset saattavat olla hieman hm. epämääräisiä eli firman toisten aiheuttamia.

        Elikkäs mäkin meni nikolexiin ja tein kaks viikkoa töitä ennen kun edes sain sopimusta (Oli kuitenkin luvattu vaikka mitä kuntosalli ja lounas edut ja 500€ koulutus ajan palkka) Kahden viikon jälkeen pyytelin sopimusta ja se oli ihan muuta! Luetutin sen työsuojelu piirissä ja ne oli sitä mieltä että sopimus pitäisi uusia! menin valittamaan pomolle sopimuksesta ja vastaus oli Tossa on ovi! enkä jätä asiaa tähän!


      • jöurnalistinen katsastaja
        -Mark- kirjoitti:

        Elikkäs mäkin meni nikolexiin ja tein kaks viikkoa töitä ennen kun edes sain sopimusta (Oli kuitenkin luvattu vaikka mitä kuntosalli ja lounas edut ja 500€ koulutus ajan palkka) Kahden viikon jälkeen pyytelin sopimusta ja se oli ihan muuta! Luetutin sen työsuojelu piirissä ja ne oli sitä mieltä että sopimus pitäisi uusia! menin valittamaan pomolle sopimuksesta ja vastaus oli Tossa on ovi! enkä jätä asiaa tähän!

        Sen sanoo järkikin että jos PK-sektorin lehtimyyntifirma hakee vuodesta toiseen agressiivisella paineella (siis viikottain ellei päivittäin) uusia työntekijöitä kertoo se siis siitä että mainitussa yrityksessä on työvoiman vaihtuvuus suuri.

        Suuri työvoimanvaihtuvuus saattaa juontaa juurensa siihen että yrityksessä on jotain mätää!

        Lehtien tilausmyynti on valitettavasti sellainen työ että jos siinä saa luvan viihtyä ja yrityksessä panostetaan työntekijöitten asianmukaiseen kohteluun niin se on kivaa ja kannattavaakin. Mutta onhan se selvää että työ kuin työ voidaan pilata helposti!

        Nikolexin osalta nämä viat ovat jo tiedettävissä... henkilökuntaan kohdistaman epäasiallisuuden ja "lupausten" lisäksi yritykselle on ironista myös se että he mieluummin käyttävät energiaansa liikelakimiehiin päinvastoin kuin kuluttaisivat tuon energian ulkopuolisten konsulttien ja kouluttajien palkkaamiseen jotka saattaisivat korjata Nikolexissa havaitut virheet.

        Kiinnitin huomioni erääseen asiaan...en ole nähnyt Helsingin Sanomien työpaikka-ilmoituksissa
        Nikolexin työnhakuilmoituksia... siis sellaisissa
        joissa on kunniallisten yritysten "työpaikkoja avoinna" ilmoituksia ???

        Sen sijaan Nikolexin työpaikkailmoituksia tai pitäisikö sanoa "mainoksia" on jopa useita kertoja viikossa ilmaisjakelulehdissä (mm. metro-lehti) ovat herättäneet hilpeydessään huomiota. Nämä tälläiset Nikolexin "mainos/ilmoitukset" eivät pelkästään ole väritetty lupauksin "kymmenen kaunista ja yksi hyvää" vaan niitten graafinen sävy on mainosmainen, juuri sellainen joka erehdyttää tietämättömän nuoren tai opiskelijan tarttumaan syöttiin!

        Työntekijät, erityisesti nuoret ja koululaiset, ovat ihmisiä ja heitä olisi kohdeltava asianmukaisesti. Tämä olisi asia joka Nikolex Oy:n toimitusjohtaja Fastinkin (vai oliko se Kärkkäinen?) olisi vihdoin ymmärrettävä.
        (Toimitusjohtaja tieto on julkista tietoa, se on kenen tahansa saatavissa Ytj:ltä,Nikolex esittelee julkisesti itsekin kotisivuillaansa kokoonpanonsa:
        http://www.nikolex.fi/yhteystiedot.htm )

        Kiitos Mark kommentistasi, olet tehnyt aivan oikein kun olet kääntynyt TS-piirin puoleen!
        Sitä samaa suosittelen muillekin jos olette havainneet epäasianmukaisuuksia.


      • journalistinen katsastaja
        Tulos=Raha kirjoitti:

        Kuten lukijat varmaan huomasivat, olen varsin tyytyväinen työpaikkaani Nikolexilla, teen tulosta, olen ansainnut luottamuksen, ja tienaan niin että jää säästöönkin rutkasti.

        Siitä en tiedä onko koko Nikolex "angsti" lähtenyt yhden tai kahden helppoa rahaa toivovan tuntipalkka toiveikkaan henkilön suusta vai onko se aiheellista, itselläni ei ole MITÄÄN valittamista. Eikä muutamalla muullakaan tuntemallani hyvin tulosta tekevällä menestyvällä telemarkkinoijalla. Kyseessä on luultavimmin työelämään perehtymättömiä nuoria tai muuten maailman kieroutuneisuutta ymmärtämättömiä ihmisiä.

        Tuo "palkka kuun 20pv." kysymys on tietääkseni TES. mukainen, eikä siis laiton jos paperissa lukee näin kun allekirjoitat (Itselläni luki). Voin olla väärässä, en ole asiaa tutkinut. Pelisäännöt olen oppinut pelaamalla.

        Kantani "netissä luvattiin 4000e/kk"-asiaan on: Ensinnäkin, sivuilla lukee "Parhaimmillaan ka. ovat olleet yli 4000e" Eli ei siis 4000e/kk. Toiseksi, järkeä saa käyttää. Mediassa luvataan kaikkea maan ja taivaan väliltä, enemmänkin kuin kaikkea.

        Kaikkia ei voi miellyttää. Toivottavasti löydätte työpaikan jonka toimintaa ymmärrätte ja uskallatte tiedustella asioista suoraan päällystöltä

        lainaus:
        Mediassa luvataan kaikkea maan ja taivaan väliltä, enemmänkin kuin kaikkea.

        vastaus:
        Ai jaa, sitä on sitten Nikolexin edustaja itse puheenvuorossa. Ja nyt sitten pistät median syyksi sen että Nikolex houkuttelee nuoria ja kokemattomia töihin luvaten maat ja taivaat, antavat tälläisille nuorille kokemattomille koululaisille aivan väärän kuva lehtimyyntialasta epäasiallisella käyttäytymisellä ja olemattomalla ohjauksella!

        Mainitsemiasi palautteita Nikolexista joita kutsut "angsteiksi" on runsaasti jopa viiden vuoden takaa, niitä on liikaa verrattuna siihen että Nikolex on vain tavallinen lehtimyyntifirma.

        Mitä tulee siihen että sysää vian median syyksi
        kuten sinä toteat, tuon vastauksen ymmärtäisi alaikäiseltä lapselta joka puolustautuu oikeudessa toteamalla että on median syy että puukotin koulutoveriani, niin teki Bruce Williskin elokuvassa.
        Tuota tuollaista vastausta ei ymmärrä sinulta joka tiettävästi olet aikuinen yksi Nikoslainen tyyliin "yksi kaunista ja kymmenen hyvää" lupausta!


      • jöurnalistinen katsastaja
        zöurnalist kaddastaja kirjoitti:

        Ja puheenvuorossa firman dirikat ???

        Kysy ensin itseltäsi kolme kysymystä ja tee vasta sen jälkeen päätöksesi onko yritys josta keskustellaan tässä mittakaavassa juuri sinun työpaikkasi:

        1.
        Yritys jota harkitset työnantajaksesi on mainostanut/etsinyt työvoimaa jo vuosia huomiota herättävin ilmoituksin mm. ilmaisjakelulehdissä viikottain/päivittäin.
        Tämä tälläinen kertoo siitä että yrityksessä on työvoimanvaihtuvuus suurta. Suuri työnvoimanvaihtuvuus puolestaan kertoo että yrityksessä on jotain mätää eikä yritys halua korjata virheitään esim. ulkopuolisten konsulttien tai kouluttajien voimalla jotta saisivat työntekijät viihtymään ja pysymään talossa.

        2.
        Tutustut yritykseen paikan päällä havaitset että tyhjiä työpisteitä on enemmän kuin työpisteitä joissa on työntekijä.


        3.
        Sinulle luvataan ainostaan provisiopalkka ilman tunti- tai ylityökorvauksia.
        Sinulta puuttuvat täydellisesti laissa erikseen määritellyt työntekijän terveydenhuoltoon liittyvät edut.


      • seuraa-va
        -Mark- kirjoitti:

        Elikkäs mäkin meni nikolexiin ja tein kaks viikkoa töitä ennen kun edes sain sopimusta (Oli kuitenkin luvattu vaikka mitä kuntosalli ja lounas edut ja 500€ koulutus ajan palkka) Kahden viikon jälkeen pyytelin sopimusta ja se oli ihan muuta! Luetutin sen työsuojelu piirissä ja ne oli sitä mieltä että sopimus pitäisi uusia! menin valittamaan pomolle sopimuksesta ja vastaus oli Tossa on ovi! enkä jätä asiaa tähän!

        Tässä sinulle kunnollisia työnantajia, unohda Nikoleksit!

        SSML:n jäsenyrityksiä, lista / Members


        A-Katsastus Oy
        ACC Group
        ACE Insurance S.A.-N.V.
        ACN Communications Finland
        ADM-Telemarkkinointi Oy
        Adsek Oy Ab
        Ahtiainen H. ja R Ky
        AIG Europe S.A. sivuliike
        Aller Julkaisut Oy
        Amway Finland
        Analytic Direct Communication ADC Oy Ab
        ANTTILA Oy Postimyynti
        Apilanlehti Oy - Klöverbladet Ab
        AquaSource Oy
        Aurinkomatkat Oy - Suntours Ltd
        Avon Cosmetics Finland Oy
        Banzai Direct Marketing
        Biltema Oy
        Bob Helsinki Oy
        Bong Suomi Oy
        Bonnier Publications Oy
        Asiakassuhdetoimisto Circus Oy
        Coinsider Group
        CR-Keskus Oy
        Creator Grey Oy
        Dagmar Oy
        Markkinointiviestintä Dialogi Oy
        Diners Club Finland Oy
        DM-Database Oy
        DM Solutions Oy
        Dream Creaters Oy
        Dun & Bradstreet Finland Oy
        Edita Prima Oy
        Efektor Oy
        Egmont Kustannus Oy Ab
        ElisaCom Oy
        Ellos Home Entertainment Oy
        Eniro Finland Oy Ab
        Erweko Painotuote Oy
        eShop Suomi Oy
        Eurobasic Marketing AB
        EURO RSCG 4D
        Evia Finland
        Excellent Finland Oy
        Experian Oy
        Family Inc. Relations Oy
        Fennia Ryhmä
        Finnmail Oy
        FlyerOne Oy
        Forever Living Products Scandinavia AB
        Forma Publishing Group Oy
        Golden Neo-Life Diamite International Oy Ab
        Grey Direct & Digital
        H & M Rowells Ab
        Haléns Postorder Ab
        Hansaprint Oy
        Hedi Oy Ab
        Helsinki Televisio Oy
        Hengitysliitto Heli ry
        Herbalife Europe Limited
        Hobby Hall Oy Ab
        Holiday Club Finland Oy
        HomCare Finland Oy
        Home Entertainment Finland Oy
        Hyvät Lehdet RSM Oy
        Hööks Hästsport Ab
        I.C.M.I Oy
        IDEA Development ID Oy
        If Vahinkovakuutusyhtiö Oy
        Ifi Oy
        IHME Toimisto Oy
        IIR Finland Oy
        iittala Oy Ab
        Informatum Oy
        Itella Suomi
        JWT Helsinki
        Kauppalehti
        Kenobitti Oy
        K-Plus Oy
        Konepiste J. Oja Oy
        Kontakti.net Oy
        Kustannus Oy Kotimaa Kotimaan kirjakerho
        Kustannusosakeyhtiö Otava
        Lehtipalvelu Pirjo Rantala Oy
        Lehtitilaajapalvelu Ritva Anttila Oy
        Letterbox - LB Distribution Finland Oy
        Lindell Oy Ab
        Litoset Oy Ab
        Lowe Forever Oy
        LR International Finland Oy
        Maailman Luonnon Säätiö WWF / Nooan Arkki Oy
        Maataloustuottajain Palvelu Oy
        Mail Service Oy
        Mainostoimisto Konsepti Oy
        Mainostoimisto Pälikkö
        Mary Kay Nordic / Lesley Cosmetics AB
        ME Biocosmetic Oy
        MediaPex Oy
        meiller Lithorex Oy
        Metsäkustannus Oy
        Metsäliitto Osuuskunta
        MicroMedia Oy
        Midas Touch Oy
        Mikebon Oy
        Mobile Avenue Finland
        MTKL Vireä Mieli Oy Ab
        Oriflame Oy
        Panda-myynti
        Partylite Oy
        Prendimi Markkinointi Oy
        ProffCom Finland Oy
        Publicis Dialog Oy
        Rapp Collins Oy
        Redcats Oy
        Sales Energy Consulting SEC Oy
        Sampo-Pankki Oyj
        Sandvik AS
        Sanoma Magazines Finland Oy
        SAS Institute Oy
        Satama Interactive
        Satunallet Verkosto Oy
        Satusiivet Oy
        Scandinavian Telemarketing Oy
        Schenker Express Oy
        Sentraali Oy
        Shandy Finland Oy
        Sisäsuomi Oy
        Smart Contact Oy
        Song Communications Oy
        Sulake Labs Oy
        Suomalainen Kirjakauppa / Lukiolaisten Kirjakauppa Oy
        Suomen Allergiaterveys Oy
        Suomen Ilmakuva Oy
        Suomen Lego Oy Ab
        Suomen Matkatoimisto Oy
        Suomen Messut Osuuskunta
        Suomen Suoramainonta Oy
        Suomen Telepalvelu Oy
        Suomen Unicef
        Suoramarkkinointi Mega Oy
        Suorayhtiöt Oy
        Suuri Suomalainen Kirjakerho Oy
        System 3000 Oy
        Talentum Media Oyj
        TDC-Hakemistot Oy Blue Book
        Teleperformance Finland Oy
        Tikka Communications Oy
        Tilastokeskus
        Tupperware Nordic A/S
        Turotim Oy
        Turun Kirjekuoritehdas Oy
        TV-Shop Home Shopping Oy Ab
        Valitut Palat - Reader's Digest Oy Ab
        Vectia Oy
        Yhtyneet Kuvalehdet Oy
        Young & Rubicam Finland / Wunderman
        Yves Rocher Finlande Oy

        Katsele sunnuntai hesarista lisäksi avoimia työpaikkoja, vaadi ja vaali etusi ja pidä pääsi, älä lähde kaikkien hanttapullihommien vietäväksi!


      • kakaroil jottain tekemistä
        jöurnalistinen katsastaja kirjoitti:

        Kysy ensin itseltäsi kolme kysymystä ja tee vasta sen jälkeen päätöksesi onko yritys josta keskustellaan tässä mittakaavassa juuri sinun työpaikkasi:

        1.
        Yritys jota harkitset työnantajaksesi on mainostanut/etsinyt työvoimaa jo vuosia huomiota herättävin ilmoituksin mm. ilmaisjakelulehdissä viikottain/päivittäin.
        Tämä tälläinen kertoo siitä että yrityksessä on työvoimanvaihtuvuus suurta. Suuri työnvoimanvaihtuvuus puolestaan kertoo että yrityksessä on jotain mätää eikä yritys halua korjata virheitään esim. ulkopuolisten konsulttien tai kouluttajien voimalla jotta saisivat työntekijät viihtymään ja pysymään talossa.

        2.
        Tutustut yritykseen paikan päällä havaitset että tyhjiä työpisteitä on enemmän kuin työpisteitä joissa on työntekijä.


        3.
        Sinulle luvataan ainostaan provisiopalkka ilman tunti- tai ylityökorvauksia.
        Sinulta puuttuvat täydellisesti laissa erikseen määritellyt työntekijän terveydenhuoltoon liittyvät edut.

        ja lisäisin tuohon vielä neljänneksi sen että karta kaikkia sellaisia yrityksiä joilla on huono maine kuten tässä tämä yksi esimerkki.

        Nimi Nikolex tulee Nikolexin omistajan lapsen mukaan. Nimi saattaa viitata valheellisesti lakiin (lex=laki) mutta todellisuudessa kyseisellä kioskilla ei ole mitään tekemistä lain tai lakitoimiston kanssa, kyseinen lafka on ainoastaan puhelinmyyntifirma, ei lakitoimisto!

        Nikolexia johtaa Helsingin keskustassa Kalevankadulla henkilö, joka kuvittelee olevansa naimisissa Nikolexin toimitusjohtajan kanssa joka puolestaan on tehnyt kyseisen lafkan Eerikinkadun toimistosta kauhean paikan aina ikkunakaltereineen keittiön ikkunassa!"

        Niko-pojan laki on yksiselitteinen, se menee näin tallinkin mainosta siteeraten...

        "ja kakaroill, aina jottain tekemist..."


      • ===========
        -Mark- kirjoitti:

        Elikkäs mäkin meni nikolexiin ja tein kaks viikkoa töitä ennen kun edes sain sopimusta (Oli kuitenkin luvattu vaikka mitä kuntosalli ja lounas edut ja 500€ koulutus ajan palkka) Kahden viikon jälkeen pyytelin sopimusta ja se oli ihan muuta! Luetutin sen työsuojelu piirissä ja ne oli sitä mieltä että sopimus pitäisi uusia! menin valittamaan pomolle sopimuksesta ja vastaus oli Tossa on ovi! enkä jätä asiaa tähän!

        Mark teki aivan oikein. Muille jotka eivät tiedä TS-piirin päivystäviä yhteystietoja kerrottakoon se seuraavassa:

        http://www.haeyrityspalvelu.fi/view_organization.action?organizationId=1933


      • lankaan ei tarttunut silti!
        jöurnalistinen katsastaja kirjoitti:

        Sen sanoo järkikin että jos PK-sektorin lehtimyyntifirma hakee vuodesta toiseen agressiivisella paineella (siis viikottain ellei päivittäin) uusia työntekijöitä kertoo se siis siitä että mainitussa yrityksessä on työvoiman vaihtuvuus suuri.

        Suuri työvoimanvaihtuvuus saattaa juontaa juurensa siihen että yrityksessä on jotain mätää!

        Lehtien tilausmyynti on valitettavasti sellainen työ että jos siinä saa luvan viihtyä ja yrityksessä panostetaan työntekijöitten asianmukaiseen kohteluun niin se on kivaa ja kannattavaakin. Mutta onhan se selvää että työ kuin työ voidaan pilata helposti!

        Nikolexin osalta nämä viat ovat jo tiedettävissä... henkilökuntaan kohdistaman epäasiallisuuden ja "lupausten" lisäksi yritykselle on ironista myös se että he mieluummin käyttävät energiaansa liikelakimiehiin päinvastoin kuin kuluttaisivat tuon energian ulkopuolisten konsulttien ja kouluttajien palkkaamiseen jotka saattaisivat korjata Nikolexissa havaitut virheet.

        Kiinnitin huomioni erääseen asiaan...en ole nähnyt Helsingin Sanomien työpaikka-ilmoituksissa
        Nikolexin työnhakuilmoituksia... siis sellaisissa
        joissa on kunniallisten yritysten "työpaikkoja avoinna" ilmoituksia ???

        Sen sijaan Nikolexin työpaikkailmoituksia tai pitäisikö sanoa "mainoksia" on jopa useita kertoja viikossa ilmaisjakelulehdissä (mm. metro-lehti) ovat herättäneet hilpeydessään huomiota. Nämä tälläiset Nikolexin "mainos/ilmoitukset" eivät pelkästään ole väritetty lupauksin "kymmenen kaunista ja yksi hyvää" vaan niitten graafinen sävy on mainosmainen, juuri sellainen joka erehdyttää tietämättömän nuoren tai opiskelijan tarttumaan syöttiin!

        Työntekijät, erityisesti nuoret ja koululaiset, ovat ihmisiä ja heitä olisi kohdeltava asianmukaisesti. Tämä olisi asia joka Nikolex Oy:n toimitusjohtaja Fastinkin (vai oliko se Kärkkäinen?) olisi vihdoin ymmärrettävä.
        (Toimitusjohtaja tieto on julkista tietoa, se on kenen tahansa saatavissa Ytj:ltä,Nikolex esittelee julkisesti itsekin kotisivuillaansa kokoonpanonsa:
        http://www.nikolex.fi/yhteystiedot.htm )

        Kiitos Mark kommentistasi, olet tehnyt aivan oikein kun olet kääntynyt TS-piirin puoleen!
        Sitä samaa suosittelen muillekin jos olette havainneet epäasianmukaisuuksia.

        HHHEheheh... jotain sait aikaiseksi kysymykselläsi oletteko nähneet Nikolexin työpaikkailmoituksia sunnuntai-hesarissa!

        Pari viikkoa kysymästäsi ja vihdoin tämän päivän sunnuntai hesarissa oli Nikolexin työnhaku- rivi ilmoitus!


      • marja3
        kokenut myyntitykki kirjoitti:

        No ei tule sitten kauppoja, harmin paikka. Paljosta jäitte paitsi Nikolex sillä kun meikäläinen ryhtyy tekemään töitä niin tuollainen 12H/vuorokausi työaika ei ole minulle kuin vasta määrite.
        Ihan totta. Näin tämän päivän lehdessä Nikolexin työpaikkahakuilmotuksen ja siinä minua kiinnosti eniten sanat SOPIMUKSEN MUKAAN. Tuo sana oli 500 euron luvatun takuupalkan jälkeen. Harmi kun sopimuksiin ei nyt päästykään!
        Ja hienoa kun voimme todeta että Nikolex on hieno työpaikka jos vain osaa hoitaa hommansa. Ja hommansahan osaa hoitaa jos työnantaja perehdyttää, ohjaa,kouluttaa ja lisäkouluttaa työntekijää päinvastoin kuin torpedoi myyjän työpanosta pistämällä parikymppiset nilkit soittelemaan tämän asiakkaille, samaa mieltä?

        Ei totta! luvattu viidensadan euron "takuupalkka" tulee vasta kukausien päästä, siitäkin vähennettynä asiakasperuutukset, jotka saattavat syntyä siitä, että toiset myyjät soittelevat sinun asiakkaillesi "kliffaa hei" ja mitätöivät tilauksiasi. Jos olet tehnyt asiakkaan kanssa kaupat tänään niin huomenna saattaa soittaa firmasta "joku kliffaa hei" tyyppi ja torpedoida kaupan alas, vaikka vain kateudesta tai piruilusta, ettet pääse "pienimmillekään liksoille". Näin on toimittu Nikolexin Eerikinkadun toimistossa.

        Ja toiseksi, Nikolex "mainostaa" "alan ammattilaisten koulutus", todellisuudessa tuo mainittu ei ole mikään myynnin valmentava koulutus, epäilenpä lisäksi onko yhdelläkään noista "kouluttajista" edes kaupallista perustutkintoa merkonomi ym. Eiköhän ole tulleet siivojan-kaupantiskin- hommista firmaan ja siitä sitten...!
        Mainittu "koulutus käsittää kansion, jonka sisällä paperi ja teksti mikä pitää lukea asiakkaalle, kaava on yksinkertainen:
        "kiitossoitto", "yllätyssoitto", veloituksetta tietty pätkä.

        Tuo kokenut myyntitykki on kuitenkin aika fiksu
        että osasi sanoa EI! Nikolexille, ja herättää epäilyn Nikolexin tavasta toimia. Siellä ei todellakaan ohjata-valmenneta eikä lisäkouluteta ihmisiä puhelinmyyjän työhön, ilmapiiri on ankea ja kaikki inhimillisyys kateissa. Kaameampaa kuin vielä puiston lehtisiivojan työssä tunnelma!


      • reija.zzz
        kakaroil jottain tekemistä kirjoitti:

        ja lisäisin tuohon vielä neljänneksi sen että karta kaikkia sellaisia yrityksiä joilla on huono maine kuten tässä tämä yksi esimerkki.

        Nimi Nikolex tulee Nikolexin omistajan lapsen mukaan. Nimi saattaa viitata valheellisesti lakiin (lex=laki) mutta todellisuudessa kyseisellä kioskilla ei ole mitään tekemistä lain tai lakitoimiston kanssa, kyseinen lafka on ainoastaan puhelinmyyntifirma, ei lakitoimisto!

        Nikolexia johtaa Helsingin keskustassa Kalevankadulla henkilö, joka kuvittelee olevansa naimisissa Nikolexin toimitusjohtajan kanssa joka puolestaan on tehnyt kyseisen lafkan Eerikinkadun toimistosta kauhean paikan aina ikkunakaltereineen keittiön ikkunassa!"

        Niko-pojan laki on yksiselitteinen, se menee näin tallinkin mainosta siteeraten...

        "ja kakaroill, aina jottain tekemist..."

        aika plematon palkkaus taitaa olla?


    • h.k

      aloitin työt Nikolexissä neljä päivää sitten. olen nyt myynyt 4 lehteä. en ole kirjoittanut työsopimusta vielä. jos nyt irtisanoudun, pitääkö minun sitä varten kirjoittaa työsopimus (jotta voin sen purkaa), vai enkö muuten saa rahoja jo myydyistä lehdistä?

      • kiinnostaa tietää!

        Jaa? oot ollu neljä päivää töissä ja myyny neljä lehtee, elääkö sillä?
        kattos tätä, aika paljo nyt juttua firmoista jotka
        käsittelee työntekijöitä kaltoin, löydätkö seuraavasta yhtäläisyyksiä kokemuksiisi:
        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Työsuojelu poliisi ja ammattiliitot selvittelevät HairStoren työoloja/1135221882674

        eli:
        -mites tuolla Nikolexilla, käyttääkö ne käyttää paljon nuoria ja kokemattomia työntekijöitä.

        -entä oliko ongelmia niin työsopimuksissa, sairauslomien korvauksissa, ylitöiden teettämisessä kuin työilmapiirissäkin.
        Tai toimiko käytännössä ylityökorvaukset,sairauspäivärahat
        tai terveydenhuolto ollenkaan?


      • ihmettelijäööö
        kiinnostaa tietää! kirjoitti:

        Jaa? oot ollu neljä päivää töissä ja myyny neljä lehtee, elääkö sillä?
        kattos tätä, aika paljo nyt juttua firmoista jotka
        käsittelee työntekijöitä kaltoin, löydätkö seuraavasta yhtäläisyyksiä kokemuksiisi:
        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Työsuojelu poliisi ja ammattiliitot selvittelevät HairStoren työoloja/1135221882674

        eli:
        -mites tuolla Nikolexilla, käyttääkö ne käyttää paljon nuoria ja kokemattomia työntekijöitä.

        -entä oliko ongelmia niin työsopimuksissa, sairauslomien korvauksissa, ylitöiden teettämisessä kuin työilmapiirissäkin.
        Tai toimiko käytännössä ylityökorvaukset,sairauspäivärahat
        tai terveydenhuolto ollenkaan?

        Näin muuten tämän päivän lehdessä ilmoituksen missä tämä Nikolex haki työntekijöitä. Siinä
        haettiin "asiakaspalvelijoita!". Jäin ihmettelemään että mistä lähtien kolhoa lehtien
        puhelinmyyntityötä on alettu kutsumaan "asiakaspalvelijan" työksi. Minun käsityksen mukaan asiakaspalvelua on se, missä asiakas tulee myyjän luokse, eikä pelkästään myyjän puhelinsoitoilla pommittamista asiakkaille.
        Eivätkö ne uskalla laittaa lehteen suoraan "haemme lehtien puhelinmyyjiä provisiopalkalla". Olisi heti alkuun asiasta rehellisempi kuva.


      • lukijainen
        ihmettelijäööö kirjoitti:

        Näin muuten tämän päivän lehdessä ilmoituksen missä tämä Nikolex haki työntekijöitä. Siinä
        haettiin "asiakaspalvelijoita!". Jäin ihmettelemään että mistä lähtien kolhoa lehtien
        puhelinmyyntityötä on alettu kutsumaan "asiakaspalvelijan" työksi. Minun käsityksen mukaan asiakaspalvelua on se, missä asiakas tulee myyjän luokse, eikä pelkästään myyjän puhelinsoitoilla pommittamista asiakkaille.
        Eivätkö ne uskalla laittaa lehteen suoraan "haemme lehtien puhelinmyyjiä provisiopalkalla". Olisi heti alkuun asiasta rehellisempi kuva.

        Siis se että tälläinen yksityisomistuksessa oleva puhelinmyyntifirma soittelee luotettuina pidettyjen kustantajien mm. Sanoma Finland Magazinesin asiakkaita käsittävää soittomateriaalia ja tälläistä tapahtuu.
        Kuulin että tuohon Nikolexiin kytkeytyy myös firmat Javerpal Oy ja Krefeld.


      • lyhyet jäljet!
        lukijainen kirjoitti:

        Siis se että tälläinen yksityisomistuksessa oleva puhelinmyyntifirma soittelee luotettuina pidettyjen kustantajien mm. Sanoma Finland Magazinesin asiakkaita käsittävää soittomateriaalia ja tälläistä tapahtuu.
        Kuulin että tuohon Nikolexiin kytkeytyy myös firmat Javerpal Oy ja Krefeld.

        Täällä on mainintaa aikakauslehtiä markkinoivista yksityisomistuksessa olevista puhelinmyyntifirmoista, joiden työvoima koostuu alaikäisistä lapsukaisista tai romaaneista. Näille tälläisille firmoille on tyypillistä työsuojelun-viranomaisten ja haastemiesten lisäksi huono maine työntekijöitten epäasiallisesta kohtelusta.

        Minulle juuri tuli eräs puhelinsoittotarjous viime kesäkuussa. Soitossa
        S-vikaansa korostava nuori ehkä korkeintaan parikymmentävuotias poikanen tuputti minulle tätä apu lehteä väittäen tämän olevan "ylivoimaisesti suomen suurin lehti, josta ei tarvitse lukea matti nykäsen juopottelureissuista". Lehteä hän lupasi minulle kolme kuukautta täysin "veloituksetta", jos vain tilaisin häneltä lehteä puolenvuoden tilauksen...
        Koska tuo väittämänsä ja kaikki kertomansa haisi kauas ja oli valhetta pyysin häntä kertomaan mitä yritystä hän edustaa. Hän kertoi että edustaa yritystä nimeltä xxxx ja soitto tuli juuri tuon yrityksen Eerikinkadulla Helsingissä sijaitsevasta konttuurista. Kyseinen yritys saattaa kuulemma käyttää vielä muitakin nimiä esim Javerpal Tai Krefeld hän jatkoi kertomistaan.
        Poika vähän äimistyi kun kerroin että työskelen itse alalla ja tiedän hyvin tarkkaan kaikkien lehtien päivän levikkiluvut, ja myös sen että apu ei todellakaan ole suomen suurin päivälehti. Poika jatkoi vain änkyttämistään ja kertoi että niin hänet oli opetettu kertomaan, siis valehtelemaan! Halusin myös tietää miksi tämä yritys käytti muitakin toiminimiä vaikka kaikki keskittyi saman katon alle, ja miksi tällä yrityksellä oli vielä espanjassakin asti myyntikonttori, minne suomalaiset hölmöt nuoret matkustavat ja soittelevat sieltä tänne suomeen suomalaisille kuluttajille, ketä sahataan silmään, verottajaako? tähän poika ei osannut antaa vastausta!
        Seuraavaksi hän halusi "yllättää" minut. Jos tosiaan tilaisin häneltä tuota apua puolen vuoden tilauksen niin hän toimittaisi minulle heti kärkeen kolme kuukautta veloituksetta. Tein pienen laskutoimituksen puhelinkeskustelun yhteydessä ja kerroin että taas tämä poika valehteli,
        miten hän pystyi toimittamaan minulle puoli vuotta apu lehteä mukamas
        "kolmen kuukauden hinnalla" jos pyytämällään rahasummalla saisi
        apua normaalisti huomattavasti paremmin eduin ja huomattavasti runsaammin enemmän kustantajan suorista tarjouksista tai apu lehden omilta kotisivuilta joissa tarjouksia on vuoden ajoittain. Ja siis valinnan vapaus olisi minulla itselläni päättää kiinnostunko apu lehdestä vai en?
        Kysymykseen hän ei osannut antaa vastausta vaan paiskasi edelleen karkeaa S-vikaansa korostaen minulle luurin korvaan.
        Tästä jäi niin paha maku suuhun että laitoin googlen hakusanaan tuon yrityksen nimen mitä hän edusti ja tulikin informaatiota!
        Ymmärrän että lehtimyynti on niin ala-arvoista työtä, mutta miksi siihen pitää palkata henkilöitä ja opettaa heidät valehtelemaan. Tuollainen romuttaa uskottavuutta koko lehtikustannusalalle.


      • Hhupsista
        lyhyet jäljet! kirjoitti:

        Täällä on mainintaa aikakauslehtiä markkinoivista yksityisomistuksessa olevista puhelinmyyntifirmoista, joiden työvoima koostuu alaikäisistä lapsukaisista tai romaaneista. Näille tälläisille firmoille on tyypillistä työsuojelun-viranomaisten ja haastemiesten lisäksi huono maine työntekijöitten epäasiallisesta kohtelusta.

        Minulle juuri tuli eräs puhelinsoittotarjous viime kesäkuussa. Soitossa
        S-vikaansa korostava nuori ehkä korkeintaan parikymmentävuotias poikanen tuputti minulle tätä apu lehteä väittäen tämän olevan "ylivoimaisesti suomen suurin lehti, josta ei tarvitse lukea matti nykäsen juopottelureissuista". Lehteä hän lupasi minulle kolme kuukautta täysin "veloituksetta", jos vain tilaisin häneltä lehteä puolenvuoden tilauksen...
        Koska tuo väittämänsä ja kaikki kertomansa haisi kauas ja oli valhetta pyysin häntä kertomaan mitä yritystä hän edustaa. Hän kertoi että edustaa yritystä nimeltä xxxx ja soitto tuli juuri tuon yrityksen Eerikinkadulla Helsingissä sijaitsevasta konttuurista. Kyseinen yritys saattaa kuulemma käyttää vielä muitakin nimiä esim Javerpal Tai Krefeld hän jatkoi kertomistaan.
        Poika vähän äimistyi kun kerroin että työskelen itse alalla ja tiedän hyvin tarkkaan kaikkien lehtien päivän levikkiluvut, ja myös sen että apu ei todellakaan ole suomen suurin päivälehti. Poika jatkoi vain änkyttämistään ja kertoi että niin hänet oli opetettu kertomaan, siis valehtelemaan! Halusin myös tietää miksi tämä yritys käytti muitakin toiminimiä vaikka kaikki keskittyi saman katon alle, ja miksi tällä yrityksellä oli vielä espanjassakin asti myyntikonttori, minne suomalaiset hölmöt nuoret matkustavat ja soittelevat sieltä tänne suomeen suomalaisille kuluttajille, ketä sahataan silmään, verottajaako? tähän poika ei osannut antaa vastausta!
        Seuraavaksi hän halusi "yllättää" minut. Jos tosiaan tilaisin häneltä tuota apua puolen vuoden tilauksen niin hän toimittaisi minulle heti kärkeen kolme kuukautta veloituksetta. Tein pienen laskutoimituksen puhelinkeskustelun yhteydessä ja kerroin että taas tämä poika valehteli,
        miten hän pystyi toimittamaan minulle puoli vuotta apu lehteä mukamas
        "kolmen kuukauden hinnalla" jos pyytämällään rahasummalla saisi
        apua normaalisti huomattavasti paremmin eduin ja huomattavasti runsaammin enemmän kustantajan suorista tarjouksista tai apu lehden omilta kotisivuilta joissa tarjouksia on vuoden ajoittain. Ja siis valinnan vapaus olisi minulla itselläni päättää kiinnostunko apu lehdestä vai en?
        Kysymykseen hän ei osannut antaa vastausta vaan paiskasi edelleen karkeaa S-vikaansa korostaen minulle luurin korvaan.
        Tästä jäi niin paha maku suuhun että laitoin googlen hakusanaan tuon yrityksen nimen mitä hän edusti ja tulikin informaatiota!
        Ymmärrän että lehtimyynti on niin ala-arvoista työtä, mutta miksi siihen pitää palkata henkilöitä ja opettaa heidät valehtelemaan. Tuollainen romuttaa uskottavuutta koko lehtikustannusalalle.

        Moni ei muuten taida tietää sitä, että puhelimitse tapahtuva lehtien tuputtaminen ei koskaan ole virallisesti sitovaa kaupankäyntiä ennenkuin kuluttajalle on toimitettu lakisääteinen kotimyyntiasiakirja. Minkälaisen kotimyyntiasiakirjan kuluttaja saa erilaisilta lehtimyyntinypläämöiltä vai saako ollenkaan???
        Onko kokemuksia? minulle tuli nimittäin jo puolitoista kuukautta takaperin soitto missä tarjottiin kolmea eri vaihtoehtoa lehdistä apu,me naiset,kotin kuvalehdet. Ilmeisesti miesmyyjä aavisti että olen perillä kuluttajan oikeuksista
        puhelinkaupassa ja vaadittuani juridisen kotimyyntiasiakirjan me naisia koskevasta tilauksesta/tarjouksesta lupasi toimittaa sen jo seuraavalla viikolla. Kohta on joulu enkä ole saanut vielä ensimmäistäkään kotimyyntiasiakirjaa tai lehteä!


      • on sama kaikille

        Työsopimuksen voi tehdä suullisesti, sähköisesti tai kirjallisesti ja se on aina yhtä pätevä. Kannattaa tehdä kirjallisesti ja lukea sopimus tarkkaan läpi ennen allekirjoitusta.

        Irtisanominen kannattaa tehdä aina kirjallisesti. Työsopimuksesta kannattaa tarkistaa irtisanomisaika ja jollei muuta mainittu, niin irtisanomisaika määräytyy työsopimuslain mukaan.


        Jokaisen työelämään lähtevän nuoren, kuin jo työelämässä olevan, kannattaa perehtyä työsopimuslakiin, työaikalakiin, perustuslakiin ja työsuojelupiirien antamiin ohjeistuksiin ja suosituksiin.

        Kun viranomaiskanavat on tiedossa, ei tule niin helposti huijatuksia.


      • nikolex
        on sama kaikille kirjoitti:

        Työsopimuksen voi tehdä suullisesti, sähköisesti tai kirjallisesti ja se on aina yhtä pätevä. Kannattaa tehdä kirjallisesti ja lukea sopimus tarkkaan läpi ennen allekirjoitusta.

        Irtisanominen kannattaa tehdä aina kirjallisesti. Työsopimuksesta kannattaa tarkistaa irtisanomisaika ja jollei muuta mainittu, niin irtisanomisaika määräytyy työsopimuslain mukaan.


        Jokaisen työelämään lähtevän nuoren, kuin jo työelämässä olevan, kannattaa perehtyä työsopimuslakiin, työaikalakiin, perustuslakiin ja työsuojelupiirien antamiin ohjeistuksiin ja suosituksiin.

        Kun viranomaiskanavat on tiedossa, ei tule niin helposti huijatuksia.

        Älkää menkö Nikolexille töihin! Hirveä ilmapiiri Eerikinkadun toimistossa, pomo ajelee BMW X5:lla, muutenkin epäilyttävää touhua... Hyi. Ja työvoima koostuu lähinnä yläaste-ikäisistä nuorista.


      • JaJoKu
        nikolex kirjoitti:

        Älkää menkö Nikolexille töihin! Hirveä ilmapiiri Eerikinkadun toimistossa, pomo ajelee BMW X5:lla, muutenkin epäilyttävää touhua... Hyi. Ja työvoima koostuu lähinnä yläaste-ikäisistä nuorista.

        Olen lukenut useita viesteja tasta keskustelusta ja taytyy sanoa etta kun sisaltona on etta "pomo ajelee Bemarilla ja on muutenkin epailyttava" ja etta "toissa on mustalaisia" ja "kaveri on kertonu...." niin on eipa oikein tunnu loytyvan todellista informaatiota po. firmasta ja telemarkkinoinnnista yleensa. Vahinko!


    • miutzu

      moi,

      en tiedä joko olet mennyt töihin ko. firmaan, mutta kirjoitan kuitenkin. Miksi et kokeilisi? Aina se on parempi kun 450 käteen..? Todennäköisesti puhelinlehtimyyntiä eli melko epäkiitollista puuhaa...mutta jos hermokestää, niin mene kokeilemaan.

      • HUIJATTU

        Kyllähän jotain voisi saada jos....
        Mutta kun kauppa ei käy
        samat edut saa irtolehden ostajakin!!!
        PASKA RETKI MUTTA SURULLISTA KUN TULI
        TEHTYÄ! EN SUOSITTELE EDES VIHAMIEHILLE.
        Kyllä on paljon huonoja myyjiä kun pitää
        hakea jatkuvasti uusia !!!!!!!!!!!!
        EI JOHDU EDES PALKASTA N.50e pari viikkoa !!!!


      • kokenut
        HUIJATTU kirjoitti:

        Kyllähän jotain voisi saada jos....
        Mutta kun kauppa ei käy
        samat edut saa irtolehden ostajakin!!!
        PASKA RETKI MUTTA SURULLISTA KUN TULI
        TEHTYÄ! EN SUOSITTELE EDES VIHAMIEHILLE.
        Kyllä on paljon huonoja myyjiä kun pitää
        hakea jatkuvasti uusia !!!!!!!!!!!!
        EI JOHDU EDES PALKASTA N.50e pari viikkoa !!!!

        Myyntityö ei ole helppoa sille, joka ei ole sisäistänyt ko. alaa.Alalla on myös työnantajia, joille rehelliset ja eettiset velvollisuudet eivät merkitse mitään.Jos kuitenkin tunnet vetoa myyntityöhön ja asiakassuhteisiin, niin kouluta itseäsi sisäisesti.


      • Nimetön
        kokenut kirjoitti:

        Myyntityö ei ole helppoa sille, joka ei ole sisäistänyt ko. alaa.Alalla on myös työnantajia, joille rehelliset ja eettiset velvollisuudet eivät merkitse mitään.Jos kuitenkin tunnet vetoa myyntityöhön ja asiakassuhteisiin, niin kouluta itseäsi sisäisesti.

        EN JAKSA JUODA NIIN PALJON


    • ÄLÄ MENE

      Viihtyisät toimitilat (lukee kotisivuilla) ja paskanmarjat, kävin pari kuukautta sitten työhaastattelussa, ja paskanmarjat ollut viihtyisät, aivan kamalat. vanhoja tuoleja ja pöytiä, varman kirpputorilta ostettuja ja haastattelijalla oli nuhjuinen paita päällä, ja tosiaan niistä ilmoituksista, asiakaspalvelu, voi huoh. luulin toisaan että pääsen jonnekkin ns. tiskin taakse palvelemaan asiakakita kun en yhtään tiennyt että se oli puhelinmyyntiä, luulin pääseväni hienoon toimistoon ihan vaan ilmoitukse palkan sun muiden etujen myötä!olin haastattelussa ja kun sain paperin käsiini, se oli niin itsetehty nuhjuinen paksa ja kynäkin hajos käteen. EN SUOSITTELE! ÄLKÄÄ MENKÖ NIKOLEXIIN TÖIHIN!! Parempaa duunia saat vaikka ruokakaupan kassalta!

      • Tosiasia on että ``4000 €``...

        Heissan Kaikille !

        Olen lukennut pari kommenttia tästä ,ja kaikki luultavasti haukkuu Nikolexia.

        Itse olin n.vuosi sitten töissä Nikolexilla,ja voin sanoa nuo edut eivät pidä paikkaansa ! Ei ainakaan silloin kun minä olin siellä töissä.

        Olin töissä kuukauden,tein töittä hullun lailla ,koska halusin tienata rahaa,mutta palkkatuloni jälkeen minua itketti ja hermostti hitosti ! Itketti siksi ,että olin tehnyt hullun lailla töitä siellä, ja hermostutti koska palkka oli 490euroa !!Olin myynyt 136lehteä ! Siis hyvät ihmiset,firmat tekevät kaikkeensa saadakseen työntekiöitä,huijjaa rahasummilla jotka on täysin valetta! Ja puhun ihan kokemuksesta !

        Toivon kaikille onnea vain jotka tuohon yritykseen hakee,mutta itse en suosittele sitä KENELLEKKÄÄN !

        Moikka !!


      • Neiti X
        Tosiasia on että ``4000 €``... kirjoitti:

        Heissan Kaikille !

        Olen lukennut pari kommenttia tästä ,ja kaikki luultavasti haukkuu Nikolexia.

        Itse olin n.vuosi sitten töissä Nikolexilla,ja voin sanoa nuo edut eivät pidä paikkaansa ! Ei ainakaan silloin kun minä olin siellä töissä.

        Olin töissä kuukauden,tein töittä hullun lailla ,koska halusin tienata rahaa,mutta palkkatuloni jälkeen minua itketti ja hermostti hitosti ! Itketti siksi ,että olin tehnyt hullun lailla töitä siellä, ja hermostutti koska palkka oli 490euroa !!Olin myynyt 136lehteä ! Siis hyvät ihmiset,firmat tekevät kaikkeensa saadakseen työntekiöitä,huijjaa rahasummilla jotka on täysin valetta! Ja puhun ihan kokemuksesta !

        Toivon kaikille onnea vain jotka tuohon yritykseen hakee,mutta itse en suosittele sitä KENELLEKKÄÄN !

        Moikka !!

        Tosiasia on että firma tienasi noilla sinun myyntimäärillä noin 4000 ja sinä sait siitä mitä sait... näin se menee. Mietippä millä ne muuten kustantaisi autot ja leveän elämäntyylin muuta kuin nuorten tekemällä työllä. Et valitettavasti ole ainut etkä tule olemaan. Hyväuskoisia riittää ja toiminta kukoistaa. Jos ei yrittäjillä ole omaatuntoa ja moraalia niin hyvä tehdä rahaa tällä hommalla. Hyvää kesää sinulle!


      • nikolex!
        Neiti X kirjoitti:

        Tosiasia on että firma tienasi noilla sinun myyntimäärillä noin 4000 ja sinä sait siitä mitä sait... näin se menee. Mietippä millä ne muuten kustantaisi autot ja leveän elämäntyylin muuta kuin nuorten tekemällä työllä. Et valitettavasti ole ainut etkä tule olemaan. Hyväuskoisia riittää ja toiminta kukoistaa. Jos ei yrittäjillä ole omaatuntoa ja moraalia niin hyvä tehdä rahaa tällä hommalla. Hyvää kesää sinulle!

        No totta kyllä puhut,mutta tämmöistä tämä sitten on.Onneksi olen löytänyt nyt sopivat työn itselleni ja palkkakin on ihan hyvä =)

        Suosittelen kaikille tätä puhelinhaastattelija työtä jossa olen itse. Käykää tutustumassa osoitteessa : www.iro.fi

        Neiti x hyvää kesää sinullekkin =)


    • jape100472

      älä helvetti ikinä mene töihin nicolexille! pahimassa tapauksessa jäät kokonaan palkatta.. Jos et tee kauppoja.

      • Jahaveetti

        Siis et tee kauppoja, et saa palkkaa - ja tämä huijausta?

        No on ehkä jos kiinteää palkkaa on luvattu. Mutta myyjän tehtävä on VAIN tehdä kauppoja. Ei soitella, tarjota, ehdotella. Vaan saada kaupat.

        Jos olet puhtaalla provikalla, et saa rahaa ilman kauppoja. Jos pohjapalkalla, saat fudut ilman kauppoja.

        Ei kauppoja = ei rahaa / työtä.

        Myyjä on pohjimmiltaan aina provikka palkalla. Jos ei hoida hommiaan viitsimisen, osaamisen tai molempien vuoksi, miksi pitäisi saada palkkaa tekemättömästä työstä. Kun työ oli tehdä kauppoja? Ei hemmetti mitä urpoja riittää !!!


    • abc_z123

      minulla on kokemusta puhelin myyntityöstä, eli myin aikakausilehtiä puhelimitse mutta en kyseisessä firmassa. Luulen että hyvin monella puhelinmyyntifirmalla on sama väärä taktiikka saada työntekijöitä töihin. Itse huomasin töitä tehdessäni monia puutteita ja ne asiat joita oli luvattu, ei pitänyt ollenkaan paikkaansa. Ilmoituksessa luvattiin tietty kuukausi palkka ja työsopimuksessa taas pieni tuntipalkka boonukset. Työn antajat muuttivat itsekseen miten huvitti palkan täysin boonuspalkaksi jolloin työntekijä jäitappiolle. Lisäksi kuntosalikortti luvattiin, mutta myöhemmin ilmeni että se piti tienata pisteillä joita täytyi kerryttää kuukauden sisällä niin ettei se ollut mahdollista.Itse olin ihan kohtalainen myyntimies,mutta se jatkuva selän takana kyttääminen ei ollut minun mieleen. Tilanne paheni kun väkeä väheni ja me jäljelle jääneet saimme tehtäväksi tehdä sitäkin enemmän myyntiä. Painostus oli kovaa, eräänä päivänä en saanut kuin yhden myynnin ja pomo soitti seuraavana päivänä tiedustellen mikä on vialla ja piti kunnon puhuttelun. Siihen loppui minun työni omasta tahdosta siinä firmassa. Jos joku on kiinnostunut puhelinmyynnistä, kannattaa käydä haastattelussa ja kysyä tarkkaan tietoja kaikista mieltä askarruttavista asioista. Ja jos asiat ei mene niinkuin on luvattu niin ottakaa yhteyttä oman kaupunkinne työsuojelupiiriin, he ottavat asian hoitaakseen. Minä näin tein ja yritys sai toimistaan noottia. Vaikka olisit tehnyt vaitiolovelvollisuuden, se ei poista oikeuttasi toimia omien oikeuksien puolesta, varsinkaan jos firma on tehnyt väärin.

    • minä vaan..

      olin viime vuonna 2kk töissä nikolexilla,enkä suosittele!! luvattiin paljon rahaa ja muita etuja mutta pakat sieltä mitään saanut!olin 2kk enkä saanut lopulta euroakaan käteen,kun otin lopputilin.luvattiin 500euron bonukset yms.. koulutusaika olisi kestänyt 4kk ja tuo bonus summa jaettu noille neljälle kuukaudelle! paskapaikka! olin töissä toimistossa jossa tämä toimitusjohtajatar oli kaiket päivät vahtaamassa!

    • ammattilainen

      Nikolexin kouluttajat on pellejä, jotka hokevat samaa pas*** kaikille puhelimeen. Yksi "pomo" lupaa mennä keittämään nakkisopat asiakkaille ja toinen taas lupaa mennä naimisiin. Lapsellisempaa touhua on vaikea löytää.

      • ex-Nikolex

        Oma kokemukseni Nikolexista on todellakin kauhea.

        Olin juuri aloittanut koulun Helsingissä. Menin Lönrootinkadun toimistoon työhaastatteluun. Minua haastatteli ilmeisesti koko laitoksen isopomo joka vuoropäälikön mukaan oli joko menossa tai tulossa espanjaan / asta joka ilta. AIVAN KAIKKI MENI LÄPI!

        Uskoin silmät sinisenä sen mitä minulle syötettiin kuntosalieduista ja lounas-seteleistä. Myöhemmin selvisi että Lounas-seteli "etu" tarkoitti silloin tällöin olevia iltaisia kilpailuja joissa palkintona oli lounas seteli. Kilpailu oli aina samanlainen. Seuraavat 3 myyntiä saavat Lounassetelin.

        Samoin seinälle laitettiin rahaa ja taas samat säännöt. saat myynnin kilpailun aikana ja saat hakea haluamasi setelin sieltä. Verot tietenkin pitäisi maksaa palkanmaksun yhteydessä.

        No seuraavan 4 viikon aikana tein 87h töitä. Myin yli 200 lehteä. Ja kerran soittivat minun ollessa koulussa perään että tuut tänne. On pikkuinen ongelma koneiden kanssa. Sanoin olevani koulussa mutta lupasivat maksaa kulut ( TAKSI) Otin taksista kuitin kun ei laskenut tilisiirron tai laskun kanssa pois autosta. Maksoin taksista muutaman kympin.

        Odotin kuin kuuta nousevaa ensimmäistä palkkaa johon olisi kuulunut osa tuosta 500e palkasta ja myyntiprovikat lehdistä joita möin. Tällä rahalla olisi ollut tarkoitus maksaa vuokra, puhelinlasku, Matkakortti ja matkoja Perheenluokse. Tai ainakin sen verran mitä olisi tullut.

        Mutta tilille tuli 52e tasan. Verokortin olin toimittanut mutta eivät olleet tuoneet missään vaiheessa sopimusta minun kirjoitettavaksi. Sen päivän jälkeen en mennyt enää töihin. Soittelivat perään 11 kertaa 2 seuraavan päivän aikana. Mutta en vastannut.


      • Purkkaako :-) ?
        ex-Nikolex kirjoitti:

        Oma kokemukseni Nikolexista on todellakin kauhea.

        Olin juuri aloittanut koulun Helsingissä. Menin Lönrootinkadun toimistoon työhaastatteluun. Minua haastatteli ilmeisesti koko laitoksen isopomo joka vuoropäälikön mukaan oli joko menossa tai tulossa espanjaan / asta joka ilta. AIVAN KAIKKI MENI LÄPI!

        Uskoin silmät sinisenä sen mitä minulle syötettiin kuntosalieduista ja lounas-seteleistä. Myöhemmin selvisi että Lounas-seteli "etu" tarkoitti silloin tällöin olevia iltaisia kilpailuja joissa palkintona oli lounas seteli. Kilpailu oli aina samanlainen. Seuraavat 3 myyntiä saavat Lounassetelin.

        Samoin seinälle laitettiin rahaa ja taas samat säännöt. saat myynnin kilpailun aikana ja saat hakea haluamasi setelin sieltä. Verot tietenkin pitäisi maksaa palkanmaksun yhteydessä.

        No seuraavan 4 viikon aikana tein 87h töitä. Myin yli 200 lehteä. Ja kerran soittivat minun ollessa koulussa perään että tuut tänne. On pikkuinen ongelma koneiden kanssa. Sanoin olevani koulussa mutta lupasivat maksaa kulut ( TAKSI) Otin taksista kuitin kun ei laskenut tilisiirron tai laskun kanssa pois autosta. Maksoin taksista muutaman kympin.

        Odotin kuin kuuta nousevaa ensimmäistä palkkaa johon olisi kuulunut osa tuosta 500e palkasta ja myyntiprovikat lehdistä joita möin. Tällä rahalla olisi ollut tarkoitus maksaa vuokra, puhelinlasku, Matkakortti ja matkoja Perheenluokse. Tai ainakin sen verran mitä olisi tullut.

        Mutta tilille tuli 52e tasan. Verokortin olin toimittanut mutta eivät olleet tuoneet missään vaiheessa sopimusta minun kirjoitettavaksi. Sen päivän jälkeen en mennyt enää töihin. Soittelivat perään 11 kertaa 2 seuraavan päivän aikana. Mutta en vastannut.

        LUOJA MIKÄ PAIKKA VARSINKIN OMISTAJAT ON JOSTAI MUINAISAJALTA!

        SUOITTELEN PAIKAAA NIILLE JOTKA HALUAVAT KIDUTTAA ITSEÄÄN JA AMSENTUA :-D

        TODISTEENA SANOILLENI ON HEIDÄN JATKUVA ILMOITTELU REKRYTOINNEISTA. VAIHTUVUUS IHAN VALTAVA. NIMIKIN ON KUIN JOKU NIKOTIINIPURKKA!


      • hahjahjshs
        Purkkaako :-) ? kirjoitti:

        LUOJA MIKÄ PAIKKA VARSINKIN OMISTAJAT ON JOSTAI MUINAISAJALTA!

        SUOITTELEN PAIKAAA NIILLE JOTKA HALUAVAT KIDUTTAA ITSEÄÄN JA AMSENTUA :-D

        TODISTEENA SANOILLENI ON HEIDÄN JATKUVA ILMOITTELU REKRYTOINNEISTA. VAIHTUVUUS IHAN VALTAVA. NIMIKIN ON KUIN JOKU NIKOTIINIPURKKA!

        saiko kukaan sen koulutus rahan se 600 e?


      • Upl
        hahjahjshs kirjoitti:

        saiko kukaan sen koulutus rahan se 600 e?

        Usein noihin "palkka 1900e/kk" kannattaa näissä suhtautua varauksella. Voi olla että saakin mutta epäilen. Usein pitää myydä kk tietty määrä/summa tavaraa että saa tuon takuupalkan. Eli ei oikeasti mitään tuntityötä vaan rankkaa urakkahommaa. Siinä sitten kärvistelee rahattomana jos ei saa myytyä tavoitetta...


      • juupajooniin
        Upl kirjoitti:

        Usein noihin "palkka 1900e/kk" kannattaa näissä suhtautua varauksella. Voi olla että saakin mutta epäilen. Usein pitää myydä kk tietty määrä/summa tavaraa että saa tuon takuupalkan. Eli ei oikeasti mitään tuntityötä vaan rankkaa urakkahommaa. Siinä sitten kärvistelee rahattomana jos ei saa myytyä tavoitetta...

        käy vähän sääliksi viime elokuun sankaria nikolexillä, varmaan kauhea fiilis kun tekee firmalla tuhansia euroja rahoja ja saa ite paskat perseestä suoraansanoen itelleen.. sinuna ottasin yhteyttä liittoon tai teet ilmotuksen poliisille! taino ensin kannattaa kysyä että mitä työsopimuksessa luki, jos sellasta kirjotit ollenkaan ? kaiken näkösiä kusipäitä päästetään yrittäjiksi suomessa, onneksi itsellä on hyvä työpaikka jossa palkat maksetaan ajallaan ja provikat on hyvät :)


      • Ulosottoa peliin
        juupajooniin kirjoitti:

        käy vähän sääliksi viime elokuun sankaria nikolexillä, varmaan kauhea fiilis kun tekee firmalla tuhansia euroja rahoja ja saa ite paskat perseestä suoraansanoen itelleen.. sinuna ottasin yhteyttä liittoon tai teet ilmotuksen poliisille! taino ensin kannattaa kysyä että mitä työsopimuksessa luki, jos sellasta kirjotit ollenkaan ? kaiken näkösiä kusipäitä päästetään yrittäjiksi suomessa, onneksi itsellä on hyvä työpaikka jossa palkat maksetaan ajallaan ja provikat on hyvät :)

        on ulosotossa (yli 300.000 €) edellisistä firmoista miespuolisella "omistajalla" joka on siis tj:n mies ja heidän yhteisen lapsen isä. Miten kauan nämä voivat jatkaa näin?


      • Verot maksamatta
        Ulosottoa peliin kirjoitti:

        on ulosotossa (yli 300.000 €) edellisistä firmoista miespuolisella "omistajalla" joka on siis tj:n mies ja heidän yhteisen lapsen isä. Miten kauan nämä voivat jatkaa näin?

        molemmat, siis Matti Kärkkäinen ja Kirsi Fast? Joo, molemmat sai tuomion ja Matilla on maksamattomia veroja ulosotossa. Koska ne meinaaa maksaa ne pois?


      • Rahat piiloon
        Verot maksamatta kirjoitti:

        molemmat, siis Matti Kärkkäinen ja Kirsi Fast? Joo, molemmat sai tuomion ja Matilla on maksamattomia veroja ulosotossa. Koska ne meinaaa maksaa ne pois?

        Tilinpäätöksiä kun selailee niin näyttää voitot siirtyvän kuulopuheiden mukaisesti Espanjaan, onko kellään tietoa? Tuloskin aina nollilla?


      • pitihän se jo arvata
        Rahat piiloon kirjoitti:

        Tilinpäätöksiä kun selailee niin näyttää voitot siirtyvän kuulopuheiden mukaisesti Espanjaan, onko kellään tietoa? Tuloskin aina nollilla?

        Kusettaa työntekijöitä ja siirtää rahat espanjaan, perus settiä. Mitä muutakaan voi tältä paskafirmalta odottaa ?


      • Hukassako taas
        pitihän se jo arvata kirjoitti:

        Kusettaa työntekijöitä ja siirtää rahat espanjaan, perus settiä. Mitä muutakaan voi tältä paskafirmalta odottaa ?

        Onko Matti K. vielä kateissa? Minne se aina välillä häviää kun sitä ei saa kiinni kukaan? Vaimokin oli sitä etsiskellyt? Tarjoaako se vielä työntekijöille paukkuja ravintolassa?


      • lololo
        Hukassako taas kirjoitti:

        Onko Matti K. vielä kateissa? Minne se aina välillä häviää kun sitä ei saa kiinni kukaan? Vaimokin oli sitä etsiskellyt? Tarjoaako se vielä työntekijöille paukkuja ravintolassa?

        Tässä nyt kaikille oma kokemukseni eli siis aloitin Nikolexilla duunit 2 päivää sitten ja tänään lopetin. Mitäpä siitä enempää. Työilmapiiri oli oikeesti hyvä ja mukava mut se itse myyntihomma on järkyttävän rankkaa. Sain myytyä yhden tilauksen eli tienasin huimat 4,25 e. Jos rahan perään on, ei tätä duunia kannata tehä, siinä ei oikeasti pärjää..


      • Matti kukkarossa?
        lololo kirjoitti:

        Tässä nyt kaikille oma kokemukseni eli siis aloitin Nikolexilla duunit 2 päivää sitten ja tänään lopetin. Mitäpä siitä enempää. Työilmapiiri oli oikeesti hyvä ja mukava mut se itse myyntihomma on järkyttävän rankkaa. Sain myytyä yhden tilauksen eli tienasin huimat 4,25 e. Jos rahan perään on, ei tätä duunia kannata tehä, siinä ei oikeasti pärjää..

        Vai onko lähtenyt juhannuksen viettoon?


      • teräsbetoni3
        Matti kukkarossa? kirjoitti:

        Vai onko lähtenyt juhannuksen viettoon?

        joo kyllä ei se niin vaiheeta myynti ole täytynee vain löytyää sen oikea tyyli


      • Verot ulosotossa
        teräsbetoni3 kirjoitti:

        joo kyllä ei se niin vaiheeta myynti ole täytynee vain löytyää sen oikea tyyli

        maksettu? Kiertääkö ne veroja ja ulosottoa vielä jollain erikoisjärjestelyllä?
        Miksi muut joutuu maksamaan kaikki verot ja ulosotot mutta Matti ja Kirsi sen kun porskuttaa?


      • Hukassa aina
        Verot ulosotossa kirjoitti:

        maksettu? Kiertääkö ne veroja ja ulosottoa vielä jollain erikoisjärjestelyllä?
        Miksi muut joutuu maksamaan kaikki verot ja ulosotot mutta Matti ja Kirsi sen kun porskuttaa?

        Vanha juttu mutta maksajaa ei koskaan löydy.


      • Unski72
        lololo kirjoitti:

        Tässä nyt kaikille oma kokemukseni eli siis aloitin Nikolexilla duunit 2 päivää sitten ja tänään lopetin. Mitäpä siitä enempää. Työilmapiiri oli oikeesti hyvä ja mukava mut se itse myyntihomma on järkyttävän rankkaa. Sain myytyä yhden tilauksen eli tienasin huimat 4,25 e. Jos rahan perään on, ei tätä duunia kannata tehä, siinä ei oikeasti pärjää..

        Aika negatiivista palautetta ihmiset nikolexista täällä antavat...Itselläni hieman erilainen kokemus...Olen työskennellyt lukuisissa ammateissa enkä KOSKAAN yhtä reilulla työnantajalla kuin Nikolex on..Matti Kärkkäinen jota ihmiset täällä sivuilla haukkuu on reiluin pomo mitä minulla on koskaan ollut...Puheet siitä,että nikolexin puheet palkasta on kusetusta on sikäli totta,että olen aina saanut paremman liksan kuin olen itse odottanut...sikäli minua on "kusetettu".Olen ollut Nikolexin palveluksessa reilut puoli vuotta ja tienaan tällä hetkellä n.3500euroa kuukaudessa NETTONA..aluksi palkka ei ollut suuri,mutta kun en antanut periksi vaan jatkoin sinnikkäästi...opin myymään ja aloin tienaamaan.Ja p.s. jos jotakin harmittaa että Matti ajaa m5 bemarilla...ryhtyköön itse yrittäjäksi ja tehköön töitä kellon ympäri 30 vuotta...itse se on Matti omalla sitkeydellään Bemarinsa tienannut,ei kenenkään selkänahasta...Tämän päivän nuorisolla taitaa olla työn arvostus hukassa...pitäisi olla enemmän nöyryyttä työn edessä ja sinnikkyys palkitaan aina...Olen puhunut


      • Ho
        Unski72 kirjoitti:

        Aika negatiivista palautetta ihmiset nikolexista täällä antavat...Itselläni hieman erilainen kokemus...Olen työskennellyt lukuisissa ammateissa enkä KOSKAAN yhtä reilulla työnantajalla kuin Nikolex on..Matti Kärkkäinen jota ihmiset täällä sivuilla haukkuu on reiluin pomo mitä minulla on koskaan ollut...Puheet siitä,että nikolexin puheet palkasta on kusetusta on sikäli totta,että olen aina saanut paremman liksan kuin olen itse odottanut...sikäli minua on "kusetettu".Olen ollut Nikolexin palveluksessa reilut puoli vuotta ja tienaan tällä hetkellä n.3500euroa kuukaudessa NETTONA..aluksi palkka ei ollut suuri,mutta kun en antanut periksi vaan jatkoin sinnikkäästi...opin myymään ja aloin tienaamaan.Ja p.s. jos jotakin harmittaa että Matti ajaa m5 bemarilla...ryhtyköön itse yrittäjäksi ja tehköön töitä kellon ympäri 30 vuotta...itse se on Matti omalla sitkeydellään Bemarinsa tienannut,ei kenenkään selkänahasta...Tämän päivän nuorisolla taitaa olla työn arvostus hukassa...pitäisi olla enemmän nöyryyttä työn edessä ja sinnikkyys palkitaan aina...Olen puhunut

        Vanha alkoholisti puhuu.


      • Nyt meni yö unet...
        Verot maksamatta kirjoitti:

        molemmat, siis Matti Kärkkäinen ja Kirsi Fast? Joo, molemmat sai tuomion ja Matilla on maksamattomia veroja ulosotossa. Koska ne meinaaa maksaa ne pois?

        Kuinka paljon seuraatte yleensäkkin yritysmaailmaa???? Haloo, käsittääkseni kyseiset henkilöt pyörittävät pienehköjä rahoja liikemaailmassa. Suuremmassa bisneksessä suuremmat keinot ja rangaistukset, joten TUOMIO tässä yhteydessä on sama kuin törkeä ylinopeus joka muutetaan myös ns. tuomioksi jos ei euroja maksa valtiolle.


      • Paratiisin kävijä
        Rahat piiloon kirjoitti:

        Tilinpäätöksiä kun selailee niin näyttää voitot siirtyvän kuulopuheiden mukaisesti Espanjaan, onko kellään tietoa? Tuloskin aina nollilla?

        Espanjaan firman voitot? EU-maa, tietääkseni. Olet joko todella tyhmä tai jymähtänyt aikaan jolloin Espanja oli veroparatiisi ja ensimmäiset turistit löysivät paikan.


      • ( ! )
        Nyt meni yö unet... kirjoitti:

        Kuinka paljon seuraatte yleensäkkin yritysmaailmaa???? Haloo, käsittääkseni kyseiset henkilöt pyörittävät pienehköjä rahoja liikemaailmassa. Suuremmassa bisneksessä suuremmat keinot ja rangaistukset, joten TUOMIO tässä yhteydessä on sama kuin törkeä ylinopeus joka muutetaan myös ns. tuomioksi jos ei euroja maksa valtiolle.

        A-lehdet ja Sanoma News. Kuka ostaa enää niitten lehtiä jos paljastu tämmöstä?


    • Justus**
      • voi vittu teitä liik

        voi vittu näitä liikevoiton tuijottajia.. sehän se kaiken kertoo.. mitäs jos firmassa maksetaan kovempia palkkoja kuin muualla?


      • Heikki Joonas

        Muissa alan firmoissa ei voitot todellakaan ole 20-30 %. Esimerkiksi Mediapex alan suurimpana toimijana tekee voittoa 20 tai alle. Taitaa olla kannattavimpia yrityksiä puhelinmyynnissä. Eikai kusetukseksi voi laskea firmaa joka ei ole huippukannattava. Ehkä se ei ole sitä siksi että hoitaa kaikki työnantajavelvoitteensa.

        Itse tiedän että puhelinmyynnissä, jonka parissa duunasin yli kymmenen vuotta, voi tienata paremmin kuin ministerinä. Ja hyviä myyjiä ei yleensä kuseteta koska ne on elintärkeitä koko firmalle, heidän tuloksillaan muut elää. Niistä kyllä halutaan pitää kiinni. Kusi nousee harmittavan monelle hyvällekin myyjälle päähän ja taso laskee.

        Nikoleksistä en tiedä, mutta telemarkkinoinnissa voi pärjätä hyvin. Se vaatii keskivertoluuseria parempaa asennetta ja kovaa työtä jos huippupalkoille haluaa. Rehellisesti ei mikään tule helpolla


      • Unski72
        Heikki Joonas kirjoitti:

        Muissa alan firmoissa ei voitot todellakaan ole 20-30 %. Esimerkiksi Mediapex alan suurimpana toimijana tekee voittoa 20 tai alle. Taitaa olla kannattavimpia yrityksiä puhelinmyynnissä. Eikai kusetukseksi voi laskea firmaa joka ei ole huippukannattava. Ehkä se ei ole sitä siksi että hoitaa kaikki työnantajavelvoitteensa.

        Itse tiedän että puhelinmyynnissä, jonka parissa duunasin yli kymmenen vuotta, voi tienata paremmin kuin ministerinä. Ja hyviä myyjiä ei yleensä kuseteta koska ne on elintärkeitä koko firmalle, heidän tuloksillaan muut elää. Niistä kyllä halutaan pitää kiinni. Kusi nousee harmittavan monelle hyvällekin myyjälle päähän ja taso laskee.

        Nikoleksistä en tiedä, mutta telemarkkinoinnissa voi pärjätä hyvin. Se vaatii keskivertoluuseria parempaa asennetta ja kovaa työtä jos huippupalkoille haluaa. Rehellisesti ei mikään tule helpolla

        ....täyttä asiaa...t.Unski72


    • katso MOT-ohjelma

      Kirsi Fast ja Matti Kärkkäinen TV:ssä.

      http://areena.yle.fi/video/1301939767642

      MOT:halpaa puhelinmyyntiä

      Firman maksaa huonimpaa palkkaa mitä laissa määrätään. Yleensä se on niin, että työnantaja maksaa enemmän mitä työehtosopimus sanoo. Nooo ei koske Nikoleksii.

    • ( ! )

      Näin MOT-dokumentin jossa puhuttiin että firma huijaisi työntekijöitään ja jättäisi veroja maksamattaa? Onko täällä ketään Nikolexilla työskenteleviä tai töissä olleita?

    • Ja se uutisarvo oli?

      Nyt jäitä hattuun, eikä ristiinnaulita tätä koko alaa!

      Informaatioarvo MOT-dokkarissa ei ollut kummoinen ja aikalailla yksipuoleinen kanta. Haastateltavat extyöntekijät ilmeisesti heikoilla tuloksilla ja heidän juttujaan pitäisi katsoa kriittisten lasien läpi. Olihan siinä tietenkin hyviäkin ja huomioitavan arvoisia juttuja, kuten tietoa hälyyttävän monimutkaisista palkkamalleista ja työsopimuksista. Ehdottomasti palkkamallin esittelyn yhteydessä pitää olla REALISTINEN!!!

      Mutta älkää nyt menkö yleistämään näiden tällaisten tapauksien vuoksi. Itse olen työskennellyt useamman vuoden puhelinmyyjänä ja yksi viidestä on jätti palkan maksamatta. Silloinkin kyseinen pulju naulattiin seinälle ja toiminta loppui lyhyeen, onneksi.

      Alalla on paljon asiallisia toimioita, tutkikaa vain palkkamalli tarkkaan ja olkaa sopimuksestanne perillä. Ei tämä ole niin paha ala kuin mitä jatkuvasti huudellaan ja työ varmasti sopii opiskelijoille ainakin tosi hyvin.

      Niin, kiertäkää vain kaukaa paikat joista eniten epämääräisiä asioita levitellään netissä. Mutta huomatkaa ero kuitenkin paskan myyjän ruikutuksen ja maksamattomien verojen / palkkojen tai muun ihmeellisyyden välillä!

      Olipa palkkamalli mikä haluaa, niin keskitason sällin pitäisi aina saada keskinmäärin yli 8e / työtunti, jos siihen ei pääse esim. provikalla niin on todennäköisesti väärässä paikassa tai kouluttaja paska.

    • fadfasf

      eihän ohjelmassa puhuttu mitään nikolexin verojen maksamatta jättämisestä, vaan alihankkijan. taas vähän provoa tahallaan laitetaan tällä liikkeelle.

    • VOI P

      Nikolexin alihankkijat ovat olemassa vain veronkiertoa varten.
      Omistajat ovat todellisuudessa samoja henkilöitä.
      Nikolexin omistajilla on verovelkaa.

      Vai onko näin?

    • Autokuume 2011
    • Caitz

      Olen nyt ollut kuukauden Nikolexilla töissä. Lupasivat 1600e/kk. Tein 49 kauppaa kuussa, ja järkytyin palkkapäivänä.

      275 euroa olin saanut, ei bonuksia, paskapuhetta. Suosittelen Sanoma Magazinesia (samat prov. 11 e/h)

    • h1aha

      Eli oot tehny keskimäärin 2,3kauppaa per päivä. Melkosia provikoita oot itselle odotellu.:D

    • Tääolihyvä

      Tää oli hyvä

      Meille työntekijöille luvattiin muun muassa kuntosali ja lounasedut. Viime päivinä on paljastunut, että kuntosalietu on voimassa vain Espanjassa(!). Lounasetu taas tarkoittaa sitä, että jääkaappia saa käyttää. Lisäksi työntekijöille kuuluvat bonukset ovat menneet suoraan esimiesten taskuihin.
      Mitään minimipalkkaa ei siis ole, vaan tosiaan rahasi ansaitset vain ja ainoastaan myymällä lehtiä. Jokaisesta myydystä lehdestä saat tietyn summan rahaa, pahimmillaan alle euron. Eikä niitä tilauksia tosiaan kovin montaa päivässä tule. Eli voi käydä niinkin, että istut päivässä useita tunteja yrittäen myydä lehtiä, mutta palkkaa ei kuitenkaan tule käytännössä katsoen ollenkaan.
      Mieti tosiaan nyt siis muutamaan kertaan, haluatko tosiaan työtä Nikolexilta vai jostain muualta.

    • exmyyjä89

      riippuu tietysti diilien hinnoist. jos myit jotain puolen vuoden pätkii, niin ihmettelen kui toismiston päällikkö anto sun yleensäkään olla siel duunis noin pitkään, sillä et sä kyl mikään tykki oo. jos taas myit jotai kahden vuoden tilauksii, nii kannattaa ehkä mennä muualle ja pian. kappaleit ja pisteit on ihan turha laskee. laskekaa myyntieuroja, niist kustantajat maksaa yrityksille ja niist maksetaan työntekijöille. jos palkka perustuu kappaleisiin tai pisteisiin, nii sillon aina pienemmät provikat ja firma yrittää pyöritellä ne näyttään joltain muult ku mitä on.

    • Lehtimyyjä

      Siinä on taas paskojen myyjien avautumista, iik en tee töitä ja mulle ei makseta siitä että istuskelen tekemättä mitää tulosta. Laiskuudestako teille pitäis maksaa ja antaa bonuksia ja muita työsuhde etuja... En tiedä yhtää työantajaa joka maksais siitä että työntekijä ei tee töitä. Te käytätte toimistopäälikköiden kallis arvoista aikaa, huono myyjä tuhlaa esimiehen aikaa viel enemmän ku hyvä myyjä... Oli sitten kyseessä pieni lehtimyynti yritys tai iso teollisuus tehdas.
      Yritys muoto on vaa sitä että sen pitää tuottaa rahaa, jotta maksaa työntekijöille palkkaa... Turha itkeä että ei saa rahaa laiskuudesta ja asenne vammoista ei lehti myynnissa maksetaa, joko tän oppii tai sit kerätkää kamat kasaan ja painukaa pihalle itkemään paskaa elämää, ja unohtakaa myynti se ei oo asenne vammasia varten. Teistä ei tuu ikinä myyjiä, vaa ehkä kassa rahastajia.

    • iksuat

      juuri näin.

    • Poliisi vei putkaan?

      Nikolexin porukka poliisin suojissa? Matti Kärkkäinen, Mika Saari ja Kirsi Fast on kuulema siirretty poliisin huostaan, tietääkö kukaan onko myös toimistopäälliköitä ja alihankkija yrittäjiä viety myös kuultavaksi? Mika ja Pia Saaren yritys on yritysryppäässä oleellisesti mukana kun jäänyt verot taas maksamatta. Varokaa tätä porukkaa....

    • mitäkoskamistä

      koska?miksi?mistä kuulit? meeneekö työpaikka alta jos on nikolexillä?

    • oaegipouihu

      Taas tämä "Suomi24 tietotoimisto" on vauhdissa.


      höpöhöpö sanon minä!

    • huolestunut duunari2

      pitääkös tämä uutinen nyt paikkansa?

    • ei pidä. ei varmasti

      ei pidä paikkaansa. en usko. ihan ala-arvoista tämä koko palsta.

    • Puolikuu kokonainen

      Mitä ihmettä ?

    • KILINÄKOLINA

      Onko ovet jo kiinni? Vai onkos tämä vain jonkun katkeran huonon myyjän typeryyttä?

    • katkeruutta.

      Katkeran myyjän typeryyttä. Vaikka kuinka monta kyselyä, eikä mitään faktatietoa.

    • Pro876

      Tais olla paska puhetta.

    • öogiaöäani

      Ihan totta?? Luuletko että oli?!?!? Varmasti ensimmäinen keskustelu koko palstalla joka on täyttä p*skaa!!!

      Koko palsta on täynnä toinen toistaan viisaampia ja tietäväisempiä ääliöitä jotka kirjoittavat perättömyyksiä entisistä työnantajistaan. Työnantajien näytettyä ovea osaamattomalle myyjälle. Sossun tuella ostetaan kaljaa ja kirjoitellaan kaikkea paskaa kun kauppa ei käynytkään. HA HA HA !!!

      • Ha Ha Ha ha!!!!!

        Matti koska korkki aukeee????


    • mitä tarkoittaa

      mitä tuo korkin avaus tarkoitaa?

    • sanonpahanvaan

      Turhaan ihmiset täällä minun mielestä valittavat, itse olen Nikolexilta saanut oikeat määrät palkkaa ja vielä ajallaan. Taitaa olla turhautuneiden myyjien paskapuhetta koko palsta.

    • Myyntitykki

      Huonot kauppamiehet tulee tänne keulimaan, ku EI osaa myydä. kyllä ne menestyy ketkä osaa myydä

    • Vittuako se valittam

      Itsehän menen huomenna Nikolex-Espanjan työhaastatteluun huomenna.
      Aika ristiriitaista tietoa tullut, mutta ainahan kannattaa kokeilla.

      Tavoitteena onkin vain ymmärtää alan salat ja opetella oikeasti saamaan sitä perhanan kontaktia asiakkaisiin. Raha tulee toissijaisena, kun on biitsit ja pimut saatavilla.

      Anyway huomenna selvitän kusettaako kusipäät vaiko luuserit.

      • JAPE.

        Hihhulien paikka, jos et jaa heidän käsityksiään et tee kauppaakaan vaan sinut savustetaan ulos. Ketjussa mainittiin siitä miten vuoropäällikkö peruutti tilauksia, tiedän kaiken tämän olevan totta. Firmalla on toimisto Fuengirolassa jonne siirretään konsernitukena yrityksen tuottoa verottajalta piiloon, siinä uskovaisten rehellisyys.


    • mittentitteli

      niinpä no mutta ei voi mitään

    • utelias ulla

      Onko Fuengirolan toimisto nyt suljettu vai mitä siellä oikein tapahtuu? Jotain huhuja kuulimme....

    • Tyhjä toimistoko?

      Mattiko siellä kävi pauhaamassa? Onko kaikki työntekijät lopettaneet työt siellä?

      • kateissako taas?

        Missä Matti nyt on?


    • Turkuun...

      Oliko Matti Kärkkäisen mies Mr. Hämäläinen siirtynyt MediaPex Oy:n toimistopäälliköksi Turun toimistoon?

    • +++++

      ainakin turusta on pexiltä lähteny pitkäaikainen vetäjä pois muutama kuukausi taakse päin. tais olla yksi näistä tuloksen maksimoinnin "uhreista".

    • Trölölölölö

      En tiedä muuta mutta uskomaton uhkailija ja savustaja tuo toimitusjohtajatar... JA kaupanpäälle varmaan itse talon surkein myyjä! Jos joku on feikki niin kyseinen henkilö. Meni heti sukset ristiin kun huokui niin NEGATIIVISTA energiaa, . Itse en ostaisi kyseiseltä naikkoselta mitään. Muuten ei valittamista. Huippumukavaa työporukkaa. Palkasta en tiedä mitään. Lopetin työt tavattuani kyseisen beiben jolle en tee centtiäkään rahaa. Siirryin työkkärin kassalta sossun kassalle samalle palkalle. lol. trölölölö

    • kyl maar sit meneee

      Onko painei joo vai?

    • -djk

      Todella mukava työilmapiiri. Palkat aina ajallaan. Helppoja tuotteita myytävänä, mm. MeNaiset,Aku Ankka, Et-lehti yms. suosittuja lehtiä. Voi tienata isot rahat jos oikeesti jaksaa vääntää kauppaa hyvällä asenteella. Kaikki on vaa itestä kiinni. 90% ihmisistä, jotka tulee koittamaan puhelinmyyntiä on jo valmiiksi huono asenne ja isot ennakkoluulot.Tulkaa positiivisella asenteella ja hyvällä fiiliksellä, niin kauppaa tulee varmasti. Puhelinmyynti ei oo rakettitiedettä. Kaikille se ei tietenkää sovi, mutta ihan turhaa se on tulla tänne valittamaan surkeista palkoista yms. Se on itestä kiinni!!

      • Damin

        Hyvä Matti Sulla on sana hallussa ja tytöt ....? SURKEETA ESITYSTÄ!!! Sääli Kirsiä!!!


    • löyskö uuden?

      Onks Matil uus tyttö ny?

    • fdgs

      Mikäs tilanne on tällä hetkellä? Kannattaako mun hakea nikolexille töihin?

    • fdgs

      Vastatkaahan nyt joku....? Nimittäin ois työhaastattelu ens viikolla...

    • oma aivo

      mitä jos vaikka kävisit haastattelussa ja käyttäisit omia aivojasi haastattelun jälkeen: kannattaako mennä, jos ylipäätään saat työpaikkaa.

    • -djk

      Viime viikolla alotin ja tähän asti ei oo ollu valittamista. Todella hieno työporukka ja rahaa tulee kans tasasee tahtii... :) Voin suositella lämpimästi...

      • Bike

        Wou! Maksetaanko siellä oikeasti liksa "heti" käteen??? Mä tuun sit heti sinne...


    • -djk

      Itseasiassa kyllä... Palkkaennakkoa saa pyytämällä... Nikolexilla pidetään hyvistä työntekijöistä huolta... :)

    • clotpole

      En lukenut viestiketjua, joten en tiedä mitä on jo sanottu.
      Ainakin Fredan toimistossa kiva, kannustava ilmapiiri. Tarjoukset ja lehdet ovat hyviä, niitä on kiva myydä. Soittojärjestelmä myös hyvä, sanoisin että ehkä noin joka neljäs asiakas vastaa. Liksa kesätyöntekijöillä 500€/kk provikat (kun ylittää tietyn pistetason, jota ei luultavasti ylitä ekassa kuussa kun joutuu vähän opettelemaan ensin, mutta sen jälkeen ihan kohtuullinen).
      Tykkään kyllä itse. Toisaalta toisinaan saa kyllä olla aika viilipytty, ettei kiehu yli kun asiakkailla on pokkaa sanoa ties sun mitä. Yleensä ihmiset ovat kuitenkin suht koht kohteliaita ja kertovat vain suoraan etteivät osta mitään. Kun jaksaa vääntää vastaan ja pitää iloisen asenteen yllä (tai äänensävyn vähintään), niin myy kyllä varmasti tuon provikkapisterajan rikki.

    • Reijalainen

      NYT TÄRKEÄ HUOMIO JOKAISELLE!

      Älä ikinä mene mihinkään myyntityöhön missä luvataan "pohjapalkka"! Provisio on ainoa oikea tapa tienata myynnillä ja jos et osaa myydä niin eti joku toinen ala.

      Eli:
      Jos osaat myydä = ota 100%:nen provisiotyö
      Et osaa myydä = älä ota myyntityötä!

    • onneksi luin

      Huomenna olisi työhaastattelu Nikolexille, mutta luettuani tämän viestiketjun päätin kyllä jättää huomenna menemättä...
      Senverran *****firmalta kuulostaa etten lähde edes kokeilemaan.

    • sääliksi käy

      Jätät tietenkin ilmoittamatta ja et vastaa puhelimeen jos soittavat perääsi?
      Mikäli vastaat niin sanot: "Joo en mä tuu teille kun netistä luin että ootte paska firma" Niinkö?

      Sitten menet autokauppaan ja koeajat minkä vaan auton... Vaikkapa Toyotan. Sanot myyjälle, että mietit ostatko ja menet kotiin. Kotona katsot netistä kun Toyotasta puhutaan, että ne on paskoja.. Myyjä soittaa perään: "En mä ostakkaan, kun netistä luin että ne on paskoja"

      Olet todella vietävissä oleva reppana.

      • Huijattu!

        Matti sinäkös taas kirjoitat nuorelle kaverille joka hakee töitä ,KAi sä tajuat että noitten ihmisten kirjoittamat viestit ovat faktaa ja ne on kirjoittanut kokemuksistaan ja sen miten te kohtelette työntekijöitä tommoses paskas ilmapiirissä ja saavat saman verran palkkaa mitä sossu maksaa.HAhaa !!!


    • ex-nikolex

      Tossa kesän jälkeen olin viikon Nikolexillä töissä fredalla. Olin kuukauden verran hakenut ihan toisenlaisia töitä, mutta kun en saanut, päätin kokeilla huonomaineista puhelinmyyntiä. Kävin haastattelussa eräässä aika isossa firmassa, jännitti todella paljon, ja haastattelija sen huomasi. Se oli ensimmäinen työhaastatteluni ikinä. En saanut työtä. Jatkoin siis työnhakua, ja löysin netin kautta Nikolexin. Lähetin hakemuksen, ja sain kutsun haastatteluun seuraavana perjantaina.

      Kun astuin sisään, huomasin heti mikä ihmiskanala se oli. Täynnä nuoria opiskelijoita, 16-18 vuotiaita suurin osa, pulpetit vieri vieren, näytti ankealta. Jatkoin kuitenkin keittiöön/taukohuoneeseen, jossa "haastattelu" tehtiin. Istuin pöydän ääreen, ja eteeni annettiin lomake täytettäväksi. Alkuosaan täytin perustiedot itsestäni, loppuosa oli varsinainen haastattelu. Siinä oli pari kysymystä, joista toisessa pyydettiin luetella puhelinmyyjän 3 tärkeintä ominaisuutta. Valmistauduttuani annoin paperin takaisin ja sain eteeni lehden jota minun tulisi myydä. Minulle kerrottiin lehdestä, työstä, palkkauksesta, työajoista ja muusta olennaisesta. Lopuksi kerrottiin, että pääsen töihin, käteltiin jä lähdin kotiin.

      Nikolexillä on pohjapalkka, 8 euroa/tunti.

      Aloitin maanantaina. Ensimmäiset 6 vuoroa oli niin sanottua harjoitteluaikaa, josta sai palkan, mutta siinä oli pieni juju: täytyi olla harjoitteluajan yli, että sen sai, eli siis yli 6 vuoroa töissä. Maanantaina sain kansion, joka minun tuli lukea läpi. Siinä oli ohjeet työhön, ja se sisälsi kolme lukupohjaa myyntiä varten. Pohjat oli huonosti kirjoitettu. Vaik' ei minunkaan kielioppitaito erityisen hyvä ole, kiinnitin heti huomiota virheisiin. Myös itse teksti, myyntipuhe, oli kaikissa huono ja kliseinen. Kävin lopuksi kansion vielä läpi työnantajani kanssa. Minulle ei edes koskaa selvinnyt hänen nimeään. Lopulta menin pulpetin äärelle. Jännitti aika paljon, mutta onnistuin lopulta soittamaan ensimmäisen puheluni. Huonostihan se meni. En saanut minkäänlaista apua. Vaikka en apua pyytänytkään, vaan keskityin työhön, työnantajani tiesi kyllä sitä tarvitsevani. Tuli perjantai, enkä ollut vielä saanut myytyä mitään, joten sain potkut. En saanut yhtään palkkaa, koska se oli vasta viides vuoroni.

      No, olihan se oma vikani, että potkut sain, mutta tuo työhön "koulutus" ei kyllä minua mihinkään kouluttanut. Ihan itse siellä täytyy itsensä kouluttaa, ilman juurikaan minkänlaista apua. Työntekijät olivat suurimmaksi osin liian nuoria tajuakseen Nikolexin huonot puolet. En nyt oikein voi oman kokemukseni perusteella Nikolexia huijaukseksi sanoa, mutta kyllä jäi vähän kusetuksen maku suuhun. En voi suositella kenellekkään.

      En voi kaikkea siellä näkemääni, kokemaani ja tajuamaani asiaa kirjoittamalla ilmaista; kuva Nikolexista on siis paljon huonompi, kuin mitä viestini saattaa antaa.

    • Sama p...eri nimillä

      Ei Nikolex poikkea muista myynti firmoista mitenkään. Palkkaus, henk.hallinto, potkut... Olen lukenut valituksia ja suosittelen käymään muilla samanlaisilla puhelin myynti firmoilla niin ymmärrätte mitä tarkoitan. Samaa p... eri nimellä myytynä. Jokainen lupaa tuntipalkan provikan mutta provikaksi jää. Mikäli haet töihin kyseiseen firmaan suostut palkkaan tai sit et. Mikäli koet tulleeksi petetyksi katse peiliin usein auttaa. Ymmärrätkö puhutun ja kirjoitetun tekstin? Mikäli et niin ota tulkki mukaan. Kävin ns. työhaastattelussa muutamissa firmoissa ja ihan samat metkut kaikissa. En ottanut työtä vastaan koska koen meneväni töihin saadakseni korvausta siellä vietetystä ajasta. On yrittäjän ongelma kannattavuus ei minun. Mikäli katsotte vapaita työpaikkoja niin kyseisillä firmoilla on haku päällä 365pvää vuodessa, eikös se jo kerro jotain. Olet vastuussa omasta elämästä, älä siis syytä työnantajaa. Tuskin Nikolexin johto on tullut sinua kotoa töihin hakemaan. HALOOOO

      • tumppo3

        "En ottanut työtä vastaan koska koen meneväni töihin saadakseni korvausta siellä vietetystä ajasta. On yrittäjän ongelma kannattavuus ei minun. "

        Onneksi kaikki ei ajattele niinkuin sinä. Ei katsos tule muuten rahaa millä sinun oleskelu voitais maksaa. Jos palkan peruste on töissä vietetty aika niin sinä varmaan varastomiehenäkin nukut jossain nurkassa? Kyllä on isänmaan tulevaisuus hyvällä mallilla.

        Isompi palvelus on firmalle kuin firmalle että sinun kaltainen ei sinne mene.


    • no niin

      viekää kaikki pakit työsuojelu piiriin ne on laittomia

    • jees2

      sielläkin harrastetaan laittomia palkasta ottamisia ja tuo sanomakin on mukana .eli valittakaa eteenpäin niin kunnon firmat pärjää.ihma ettei työvoimapiiri puutu asiaan.

    • HuijaritKiinni

      MOL:n työpaikkailmoituksessa luvataan tuntipalkka, mutta ekassa haastattelussa sanottiin että sitä eio makseta. Aika veijareita! En kyllä mene tonne töihin.

      • anuY

        kivat duunikaverit, pieni palkka, muuten mukava mesta! Suosittelen jos haluaa mukavaa remmiin mukaan!


    • Jalansija

      Älä mene kusetusta koko paikka

    • Nikolexissa ei vikaa

      Ihme nillitystä aina nää foorumit täynnä. Ettekö te velliperseet tajua, että myyntityö on itsestä kiinni? Olen yrittäjä alalla, jossa tulot ovat kausiluontoisia ja rahaa ei aina tule. Silloin menen aina noin kuukaudeksi kerrallaan tekemään puhelinmyyntiä, parisen kertaa vuodessa. Ei kiinnosta edut, enkä jaksa jaaritella yhtään mistään, haluan vaan tykittää sen kuukauden ja saada siitä rahat ja that's it. Soitan vaikka Jatopalille tai Nikolexille, että "Moi, minä täällä, tulisin taas maanantaina töihin, onko vapaata paikkaa?" Työtä löytyy näistä puljuista aina kun tarvitsee ja kukaan ei kuseta ketään, koska en alunperinkään kuuntele mitään lupauksia yhtään mistään, mua kiinnostaa vaan se, mikä on provikka. Aina olen saanut sovitun korvauksen ajallaan Nikolexista, Jatopalista ja jo vastaavista lopettaneista firmoista 20 vuoden ajalta ja yrittäjät saavat omat voittonsa. Lopettakaa se valitus ja tehkää duuninne!

    • Nikolexissa ei vikaa

      Ihme nillitystä aina nää foorumit täynnä. Ettekö te velliperseet tajua, että myyntityö on itsestä kiinni? Olen yrittäjä alalla, jossa tulot ovat kausiluontoisia ja rahaa ei aina tule. Silloin menen aina noin kuukaudeksi kerrallaan tekemään puhelinmyyntiä, parisen kertaa vuodessa. Ei kiinnosta edut, enkä jaksa jaaritella yhtään mistään, haluan vaan tykittää sen kuukauden ja saada siitä rahat ja that's it. Soitan vaikka Jatopalille tai Nikolexille, että "Moi, minä täällä, tulisin taas maanantaina töihin, onko vapaata paikkaa?" Työtä löytyy näistä puljuista aina kun tarvitsee ja kukaan ei kuseta ketään, koska en alunperinkään kuuntele mitään lupauksia yhtään mistään, mua kiinnostaa vaan se, mikä on provikka. Aina olen saanut sovitun korvauksen ajallaan Nikolexista, Jatopalista ja jo vastaavista lopettaneista firmoista 20 vuoden ajalta ja yrittäjät saavat omat voittonsa. Lopettakaa se valitus ja tehkää duuninne!

      • addx

        "Ihme nillitystä aina nää foorumit täynnä. Ettekö te velliperseet tajua, että myyntityö on itsestä kiinni?"
        _______________________


        Vain osaksi. Toivottavasti tämä ei tule shokkina, mutta myös tuote ja kohderyhmä (tai sen puuttuminen) vaikuttaa myyntiin.


    • ...

      .

    • L0tta

      Paska paikka! Älkää menkö sinne töihin! Viime kesänä olin siellä kesätöissä. Palkka ja ilmapiiri huonoa.

      • eerrff

        Uskallatko kirjoittaa tuon oikealla nimelläsi. Taas olisi kunnianloukkasusyytteen paikka.


    Ketjusta on poistettu 146 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1572
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1159
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      31
      1001
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      676
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      667
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe