Cypretyl, auttaako?

spots eternal

Auttaako Diane Novan edullisempi rinnakkaisvalmiste Cypretyl samalla tavalla akneen kuin DN?? Kokemuksia? Mulla Dianet vie aknen pois n. 3 kuukaudessa, ja nyt vaihdoin ne apteekissa rinnakkaisvalmisteeseen eli Cypretyliin. Ajattelin vaan, onko vaikuttavat aineet samat ja toimiiko akneen, sillä ellei toimi, mä vaihdan kyllä takasin Dianeen ja PIAN!

51

25628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeillut olen

      Cypretyl vaikuttaa aivan samalla tavalla akneen kuin Diane Novakin. Lääkkeissä on sama vaikuttava aine.

      Syön tälläkin hetkellä Cypretyliä, ennen Diane Novaa, eikä ole finnejä tullut kuukausiin -ilman lääkkeitä niitä tuli päivittäin.

      Että älä huoli. Ei kannata vaihtaa.

      • Cypretylin käyttäjä

        Vaihdoin joskus puol vuotta sitten Cypretyliin ja pian alkoi kovat päänsäryt ja hieman myöhemmin iho meni aika huonoon kuntoon, erityisesti kuukautisten aikaan. Diane Nova parans mulla aknen lähes kokonaan, mutta tuntu, että Cypretylin takia iho ei voi enää niin hyvin. Ehkä syynä on kuitenkin joku muu, kuin rinnakkaisvalmiste. Niissähän tosiaan on samat vaikuttavat aineet. Kuitenki jotkut on kirjottanut, että Cypretyl ei sovi heille (ts. väittävät, että se vaikuttaisi eri tavalla, kuin alkuperäinen valmiste).

        Osaako muuten joku sanoa, että kuinka paljon ihoon vaikuttaa se, että jos syö kaks liuskaa tai jopa kolme liuskaa peräkkäin. Syön melkeen aina kaks liuskaa putkeen, muutaman kerran on tullut syötyä jopa kolme liuskaa.


      • Cypretyliin vaihtanut
        Cypretylin käyttäjä kirjoitti:

        Vaihdoin joskus puol vuotta sitten Cypretyliin ja pian alkoi kovat päänsäryt ja hieman myöhemmin iho meni aika huonoon kuntoon, erityisesti kuukautisten aikaan. Diane Nova parans mulla aknen lähes kokonaan, mutta tuntu, että Cypretylin takia iho ei voi enää niin hyvin. Ehkä syynä on kuitenkin joku muu, kuin rinnakkaisvalmiste. Niissähän tosiaan on samat vaikuttavat aineet. Kuitenki jotkut on kirjottanut, että Cypretyl ei sovi heille (ts. väittävät, että se vaikuttaisi eri tavalla, kuin alkuperäinen valmiste).

        Osaako muuten joku sanoa, että kuinka paljon ihoon vaikuttaa se, että jos syö kaks liuskaa tai jopa kolme liuskaa peräkkäin. Syön melkeen aina kaks liuskaa putkeen, muutaman kerran on tullut syötyä jopa kolme liuskaa.

        Minusta iho oli parempi kun söin kaksi liuskaa putkeen, näppyjä ei tullut ollenkaan sinä aikana.


      • ladynova

        Itsekin ajattelin n.3 vuoden Diane Novan käyttövuoden jälkeen vaihtaa Cypretyliin ja pohdin ihan samoja asioita. Kannattaako lähteä vaihtaan, jos rinnakkaisvalmiste ei olekaan yhtä hyvä? Tuleeko pillerien vaihdettua alkuviikkoina/-kuukausina tulee paljon finnejä ennen kuin alkaa vaikuttaa parantavasti ihoon? Ja kasvaako Cypretyliä käyttäessä rinnat?

        Diane Nova ei ole vaikuttanut itselläni mitenkään rintoihin tai muutenkaan painoon. Tuntuu oikeastaan ettei rintani ole kasvaneet lainkaan (B-kuppi) sen jälkeen kun olen alkanut käyttää niitä n.15 vuotiaana! ennen pillereitä ja jotain kuukausia niiden käytön jälkeen rintojeni kasvu oli todella huima. Nyt se on stopannut kuin seinään. Ja rintojeni kyllä pitäisi tästä vielä luonnollisesti kasvaa, jos lääkäriin ja geeneihin on uskomista.

        En kuitenkaan voi lopettaa akneen tarkoitettujen pillereiden käyttöä,sillä ihoni kunto on se ensisijainen juttu. On silti kurja tunne kun ennen olin ystävistäni se isorintaisin ja muodokkain, nyt heillä kasvaa omien pillereidensä ansiosta rinnat minun ohitseni. En tiedä enää kummasta itsetuntoni kärsii enemmän, huonosta ihosta vai pienistä rinnoista.

        Niin että mikä pilleri avuksi, onko sellaista, jolla saa molemmat - hyvän ihon ja suuret rinnat?


      • A-kuppendalen
        ladynova kirjoitti:

        Itsekin ajattelin n.3 vuoden Diane Novan käyttövuoden jälkeen vaihtaa Cypretyliin ja pohdin ihan samoja asioita. Kannattaako lähteä vaihtaan, jos rinnakkaisvalmiste ei olekaan yhtä hyvä? Tuleeko pillerien vaihdettua alkuviikkoina/-kuukausina tulee paljon finnejä ennen kuin alkaa vaikuttaa parantavasti ihoon? Ja kasvaako Cypretyliä käyttäessä rinnat?

        Diane Nova ei ole vaikuttanut itselläni mitenkään rintoihin tai muutenkaan painoon. Tuntuu oikeastaan ettei rintani ole kasvaneet lainkaan (B-kuppi) sen jälkeen kun olen alkanut käyttää niitä n.15 vuotiaana! ennen pillereitä ja jotain kuukausia niiden käytön jälkeen rintojeni kasvu oli todella huima. Nyt se on stopannut kuin seinään. Ja rintojeni kyllä pitäisi tästä vielä luonnollisesti kasvaa, jos lääkäriin ja geeneihin on uskomista.

        En kuitenkaan voi lopettaa akneen tarkoitettujen pillereiden käyttöä,sillä ihoni kunto on se ensisijainen juttu. On silti kurja tunne kun ennen olin ystävistäni se isorintaisin ja muodokkain, nyt heillä kasvaa omien pillereidensä ansiosta rinnat minun ohitseni. En tiedä enää kummasta itsetuntoni kärsii enemmän, huonosta ihosta vai pienistä rinnoista.

        Niin että mikä pilleri avuksi, onko sellaista, jolla saa molemmat - hyvän ihon ja suuret rinnat?

        Kyynel, vai on sulla B-kupin rinnat. Hirveenpä on pienet.


      • AA-kuppineiti
        A-kuppendalen kirjoitti:

        Kyynel, vai on sulla B-kupin rinnat. Hirveenpä on pienet.

        voi että kauheeta


    • kuin_Diane

      Mulle rinnakkaisvalmiste toimii paremmin. Ja siirryin myös pidennettyyn sykliin eli syön pari-kolme liuskaa putkeen. Iho on paljon parempi. Ja siirryin muuten myös enemmän kasviksia ja vähemmän hiilareita sisältävään ruokavalioon. Varmaan kaikista on ollut apua =)

    • pst86

      Olen sylönyt kyseisiä pillereitä kohta kaksi ja puoli liuskaa, ja tuntuu että ihoni on pysynyt yhtä näppäisenä, ja ehkä jopa pahempana!

      en tosin ole kokeillut syödä liuskoja yhteen putkeen, vaan olen olen pitänyt tauon normaalisti aina liuskan jälkeen, joilloin iho on tuntunut olevan taas paljon parempi..

      Mikä neuvoksi: Kysynkin kannaako jo luovuttaa?

    • minä vain -84

      No mulla ainakin samalail auttanu ku Diane Novakin, tosin DN käytin vain jotai 3kk eikä mul kunno aknea oo koskaan edes ollut mut vähäisemmätkin finnit pysyy paremmi poissa ja 3kk Cypretyliä maksoi juuri kun ostin niin 7,10€!! Eli todella edullisestikin pääsee pälkähästä :) Hinta myös vaihtelee apteekeittain, isommat apteekit (yliopistollinen apteekki) myyvät kalliimmalla kokemukseni mukaan :P

      • dfhbdf

        Luulin että lääkkeiden hinta on sama riippunatta apteekista.

        Itse sain Diane Nova-reseptin mutta vaihdoin apteekissa cypretyliin kun oli halvempi ja sama vaikutus pitäisi olla. vielä en ole siis käyttöä aloittanut, tänään hain pillerit apteekista.


      • minä vain -84
        dfhbdf kirjoitti:

        Luulin että lääkkeiden hinta on sama riippunatta apteekista.

        Itse sain Diane Nova-reseptin mutta vaihdoin apteekissa cypretyliin kun oli halvempi ja sama vaikutus pitäisi olla. vielä en ole siis käyttöä aloittanut, tänään hain pillerit apteekista.

        Juu kyllä sama vaikutus pitäisi olla ja minulla ainakin ihan hyvin toiminut. Joskus vähä näppyjä, jos esim meikit jää naamaan baari-illan jälkeen eikä huolehdi ihosta mutta kyllä ne isommat näpyt on hyvin pysynyt poissa eikä leukanikaan ole läheskään niin huonossa kunnossa kuin se joskus ennen oli.

        Eli ihan tyytyväinen olen ollut :)


      • apua !
        minä vain -84 kirjoitti:

        Juu kyllä sama vaikutus pitäisi olla ja minulla ainakin ihan hyvin toiminut. Joskus vähä näppyjä, jos esim meikit jää naamaan baari-illan jälkeen eikä huolehdi ihosta mutta kyllä ne isommat näpyt on hyvin pysynyt poissa eikä leukanikaan ole läheskään niin huonossa kunnossa kuin se joskus ennen oli.

        Eli ihan tyytyväinen olen ollut :)

        Moikka tytöt !
        Olen vasta itse tänään lopettanut ensimmäisen levyn syömisen ( Nyt viikon tauko ), itselläni oli naamassa vain muutama finni, johtuen juuri siitä etten ollut pessyt naamaa biletyksen jälkeen.
        Nyt kuitenkin kun olen aloittanut nuo Cypretyl pillerit, koko naamaani (myös selkä ja kaula) on tullut finnejä, näppylöitä ja ihonsisäisiä finnejä, vaikka olen huolellisesti joka aamu ja ilta kasvoni puhdistanut Nivean puhdistusemulsiolla !!

        Mitä kannattaisi tehdä ?! Nyt tarvitsen apua ja ÄKKIÄ !
        Syönkö putkeen uuden levyn vai lopetanko kokonaan?


      • meitsiii
        apua ! kirjoitti:

        Moikka tytöt !
        Olen vasta itse tänään lopettanut ensimmäisen levyn syömisen ( Nyt viikon tauko ), itselläni oli naamassa vain muutama finni, johtuen juuri siitä etten ollut pessyt naamaa biletyksen jälkeen.
        Nyt kuitenkin kun olen aloittanut nuo Cypretyl pillerit, koko naamaani (myös selkä ja kaula) on tullut finnejä, näppylöitä ja ihonsisäisiä finnejä, vaikka olen huolellisesti joka aamu ja ilta kasvoni puhdistanut Nivean puhdistusemulsiolla !!

        Mitä kannattaisi tehdä ?! Nyt tarvitsen apua ja ÄKKIÄ !
        Syönkö putkeen uuden levyn vai lopetanko kokonaan?

        mun mielestä se johtuu siit tauosta, en oo kyl varma.
        mut ite oon syöny koht ekan liuskan näitä ja musta tuntuu et mun iho on menos vaa pahempaan päin, ajattelin et syön toisen liuskan nyt tähän heti perään toivotaan että lähtis ainaki vähä parantumaa eikä enää pahenis (:


      • tehän
        meitsiii kirjoitti:

        mun mielestä se johtuu siit tauosta, en oo kyl varma.
        mut ite oon syöny koht ekan liuskan näitä ja musta tuntuu et mun iho on menos vaa pahempaan päin, ajattelin et syön toisen liuskan nyt tähän heti perään toivotaan että lähtis ainaki vähä parantumaa eikä enää pahenis (:

        olette sekaisin... onko kellään teistä farmasiasta mitään tietoa tai onko teistä kukaan lääkäri? Älkää nyt missään nimessä menkö pelleileen omalla terveydellänne syömällä omiin nimiin e-pillereitä miten sattuu. Tyhjennysvuotokin tarvitaan.. onko kellään tullut myöskään mieleen mahdolliset riskit lapsettomuuteen tai korkea riski syöpään???? Kandeis miettiä noita ensin kuin niitä kahta naurettava finniä naamassa! Ai, tiesittekö kauneusintoilijat, et jos lopetatte pillerit laihdutte n. keskimäärin 5 kg ja pamahdatte paksuksi suojaamattomassa seksissä... heh!


      • töttöröööööö
        tehän kirjoitti:

        olette sekaisin... onko kellään teistä farmasiasta mitään tietoa tai onko teistä kukaan lääkäri? Älkää nyt missään nimessä menkö pelleileen omalla terveydellänne syömällä omiin nimiin e-pillereitä miten sattuu. Tyhjennysvuotokin tarvitaan.. onko kellään tullut myöskään mieleen mahdolliset riskit lapsettomuuteen tai korkea riski syöpään???? Kandeis miettiä noita ensin kuin niitä kahta naurettava finniä naamassa! Ai, tiesittekö kauneusintoilijat, et jos lopetatte pillerit laihdutte n. keskimäärin 5 kg ja pamahdatte paksuksi suojaamattomassa seksissä... heh!

        otappas ihan itse "kyllä" selvää asiosta ennen kun tulet huutelemaan vieraisiin palstoihin :) meneppäs vaikka lukemaan cupretylin pakkauseloste niin löydät faktaa pillereiden syönnistä ja mm. kuukautisten siirtämisestä eteenpäin. eli valmistetta voi syödä kaksi läpipainoliuskaa putkeen jos haluaa esim. siirtää kuukautisia. Joskin ei jatkuvasti...


      • Cypretylin käyttäjä
        apua ! kirjoitti:

        Moikka tytöt !
        Olen vasta itse tänään lopettanut ensimmäisen levyn syömisen ( Nyt viikon tauko ), itselläni oli naamassa vain muutama finni, johtuen juuri siitä etten ollut pessyt naamaa biletyksen jälkeen.
        Nyt kuitenkin kun olen aloittanut nuo Cypretyl pillerit, koko naamaani (myös selkä ja kaula) on tullut finnejä, näppylöitä ja ihonsisäisiä finnejä, vaikka olen huolellisesti joka aamu ja ilta kasvoni puhdistanut Nivean puhdistusemulsiolla !!

        Mitä kannattaisi tehdä ?! Nyt tarvitsen apua ja ÄKKIÄ !
        Syönkö putkeen uuden levyn vai lopetanko kokonaan?

        Aknelääkkeetkinhän nostaa aluksi ihon epäpuhtaudet pintaan syvältä, syvältä, mistä niitä ei voi puhdistaa ulkoisesti pesemällä. Koska Cypretyl on kehitetty aknen hoitoon, on siinä (mitä todennäköisimmin) samoja vaikuttavia aineita kuin aknelääkkeissä. Akneahan ei voi ulkoisesti hoitaa. Eli siis siitähän ihon puhdistuminen lähtee! Kyllä ne näppylät siitä sitten katoavat pidemmän käytön jälkeen. Itselläni oli akne pahimmillaan vuonna 2005, jolloin sain sen hoidettua pois aknelääkkeillä. Samat lääkkeet olen uusinut pari kertaa. Aknelääkkeet eivät tosin sovi e-pillereiden kanssa, koska ne heikentävät pillereiden ehkäisykykyä. Siksi Cypretyl on kätevä vaihtoehto minulle, kun tarvitsen sekä e-pillerit (menkkakipujen hoitoon sekä ehkäisyyn) että ehkäisemään aknen paluuta!
        Aion tosin vaihtaa pillerit renkaisiin, koska uskon mielialan ailahtelujeni johtuvan pillereiden sisältämästä hormonimäärästä. Katsoo nyt sitten mihin kuntoon naama menee pillereiden lopetettua!


      • Farmaseutti32

        joka ikisessä apteekissa!!! Se perustuu ihan lakiin!# Hinta myös vaihtelee apteekeittain, isommat apteekit (yliopistollinen apteekki) myyvät kalliimmalla kokemukseni mukaan :P " EI pidä paikkaansa!

        Sen sijaan gen-sub.valmisteiden hinnat vaihtelevat, jopa viikoittain!


      • jk93
        Farmaseutti32 kirjoitti:

        joka ikisessä apteekissa!!! Se perustuu ihan lakiin!# Hinta myös vaihtelee apteekeittain, isommat apteekit (yliopistollinen apteekki) myyvät kalliimmalla kokemukseni mukaan :P " EI pidä paikkaansa!

        Sen sijaan gen-sub.valmisteiden hinnat vaihtelevat, jopa viikoittain!

        Heippa!

        Olen nyt syönyt cypretyliä kohta 2 liuskaa, ja vaan finnit lisääntyy ;/ !!
        Pitäisikö tässä vaiheessa jo ihon näyttää vähän paremmalta??
        Mietin, että tekiskö noi pillerit mun iholle just sen vastakkaisen, et iho reagois noihin Cypretyleihin puskemalla finnejä.
        Vai pitäiskö syödä 2 pakkausta (6liuskaa) ?

        En ole syönyt yhtään liuskaa peräkkäin.

        Noi pillerit on kyllä saanut mut myös alakuloisemmaksi...


      • belll
        jk93 kirjoitti:

        Heippa!

        Olen nyt syönyt cypretyliä kohta 2 liuskaa, ja vaan finnit lisääntyy ;/ !!
        Pitäisikö tässä vaiheessa jo ihon näyttää vähän paremmalta??
        Mietin, että tekiskö noi pillerit mun iholle just sen vastakkaisen, et iho reagois noihin Cypretyleihin puskemalla finnejä.
        Vai pitäiskö syödä 2 pakkausta (6liuskaa) ?

        En ole syönyt yhtään liuskaa peräkkäin.

        Noi pillerit on kyllä saanut mut myös alakuloisemmaksi...

        Kokeile syyä se paketti loppuun, eli ne kolme liuskaa ja katso vielä miten tilanne kehittyy? 2 kk on kuitenkin aika lyhyt aika. :)

        Itseltä lähti näppylät kokonaan cypretyleillä puolen vuoden käytön jälkeen.


      • jk93
        belll kirjoitti:

        Kokeile syyä se paketti loppuun, eli ne kolme liuskaa ja katso vielä miten tilanne kehittyy? 2 kk on kuitenkin aika lyhyt aika. :)

        Itseltä lähti näppylät kokonaan cypretyleillä puolen vuoden käytön jälkeen.

        Kiitos vinkistä!! :) Ajattelin ehkä lopettaa noi pillerit nyt 3kk syömisen jälkeen. masentuneisuus niin KAUHEETA!!

        Ei taida sopia hormooniehkäisy.


      • Kyllikki_87
        apua ! kirjoitti:

        Moikka tytöt !
        Olen vasta itse tänään lopettanut ensimmäisen levyn syömisen ( Nyt viikon tauko ), itselläni oli naamassa vain muutama finni, johtuen juuri siitä etten ollut pessyt naamaa biletyksen jälkeen.
        Nyt kuitenkin kun olen aloittanut nuo Cypretyl pillerit, koko naamaani (myös selkä ja kaula) on tullut finnejä, näppylöitä ja ihonsisäisiä finnejä, vaikka olen huolellisesti joka aamu ja ilta kasvoni puhdistanut Nivean puhdistusemulsiolla !!

        Mitä kannattaisi tehdä ?! Nyt tarvitsen apua ja ÄKKIÄ !
        Syönkö putkeen uuden levyn vai lopetanko kokonaan?

        Apua!:

        Mä kun aloitin 2/2008 syömään DN:aa niin mulla oli 3-4kk ensin yhtä huono tai huonompi iho, karmeat migreenit joiden takia kävin jopa neurologilla, ja muutenkin tosi kenkku olo: mutta sitten ne kaikki loppui kuin seinään, iho parani ja säryt katos sekä menkkavuodot tasaantui runsaasta tavallisiks/niukoiks.
        ELI ottaa aikansa kehon tottua niihin, ei saa hätäillä ja olla huolissaan!! Eihän se kuntokaan yhdellä urheilusuorituskerralla parane, niin miksi sitten kehon hormonitasapainokaan!


    • Eipistä

      Kysyinpä juuri tänään apteekissa, että mitäs eroa DN:llä ja sen rinnakkaisvalmisteella on. Samat hormoonit, eli vaikuttavat aineet on samat, mutta "lisäaineet erit". Näin ajattelinkin. Sitten tuli lisäinformaatiota: rinnakkaislääkkeen tehon tarvii olla vain 80 % alkuperäisen lääkkeen tehosta! Eli ei se ihan sama ole kumpaa syöt. Päädyin itse ostamaan sitten Diane Novaa edelleen, enkä sitä rinnakkaisvalmistetta, vaikka toki yksilöllistä, että kelle tehoaa ja kelle, ei. Tämä nyt kuitenkin ihan Porin Yliopiston Apteekin tietoa.

      • tyttö16vee

        Lääkäri kirjotti mulle juuri finnien takia tota cypretyliä. Mietin vaa, et tartteeko mun käydä silti gynekologilla vai riittääkö että lääkäri on mulle vaa noi lääkkeet määränny. En oo koskaa käyny gynellä. onko kenelläkää mitää tietoa?


      • 133953
        tyttö16vee kirjoitti:

        Lääkäri kirjotti mulle juuri finnien takia tota cypretyliä. Mietin vaa, et tartteeko mun käydä silti gynekologilla vai riittääkö että lääkäri on mulle vaa noi lääkkeet määränny. En oo koskaa käyny gynellä. onko kenelläkää mitää tietoa?

        Ei tarvi käydä :) Ite alotin 15v syömään cypretyliä ihoon, ja muutama lyhyt tauko on ollut välissä, muuten oon syönyt sitä nyt 4 vuotta. Reseptit on kirjoittanut tuttuni, gynellä kävin vasta kaksi viikkoa sitten ekan kerran. Cypretyl pitää kyllä ihoa kunnossa sen aikaa kun sitä syö, mutta heti jos lopettaa, finnit tulee takasin..


      • Zirconi
        133953 kirjoitti:

        Ei tarvi käydä :) Ite alotin 15v syömään cypretyliä ihoon, ja muutama lyhyt tauko on ollut välissä, muuten oon syönyt sitä nyt 4 vuotta. Reseptit on kirjoittanut tuttuni, gynellä kävin vasta kaksi viikkoa sitten ekan kerran. Cypretyl pitää kyllä ihoa kunnossa sen aikaa kun sitä syö, mutta heti jos lopettaa, finnit tulee takasin..

        Moni sanoo, että kun e-pillerit lopettaa, finnejä tulee räjähdysmäisesti, mutta siis ois kiva tietää, että onko tämä "räjähdys" lopullista vai vaan hetkellinen elimistön reagointi pillereiden poisjättämiseen ja hormonaaliseen muutokseen?
        Meinaan ei se nyt haittaa, jos niitä vähän aikaa taas tulee enemmän, kunhan iho sitten tasapainoittuu.


      • 2354657777
        tyttö16vee kirjoitti:

        Lääkäri kirjotti mulle juuri finnien takia tota cypretyliä. Mietin vaa, et tartteeko mun käydä silti gynekologilla vai riittääkö että lääkäri on mulle vaa noi lääkkeet määränny. En oo koskaa käyny gynellä. onko kenelläkää mitää tietoa?

        Itse jouduin käymään, koska hankin cypretylin nimenomaan menkkakipujen ja aknen hoitoon, mutta mikäli vain akneen tarvitaan niin sitten asia voi olla toinen.

        Olen syönyt kohta vasta puoleen väliin ensimmäistä liuskaa, mitään merkittäviä iho-ongelmia ei toistaiseksi ole ollut, koska olen hoitanut ihoani kasvosienellä aina pestessäni ja se on vähentänyt kasvojen tukkeutuneita ihohuokosia toisinaan ihan kivasti. Olen myös kokeillut jotakin Nivean puhdistavaa kasvonaamiota, joka oli halpa ja tuntui toimivan ihan kivasti.
        Tässä parin viikon aikana syötyäni sivuoireet ovat kuitenkin yhtäkkiä tupsahtaneet. Vaikka mulla onkin tehty psykologilla testi jonka mukaan saattaisin omata keskivaikean masennuksen, niin olen saanut satunnaisesti yliherkkyys reaktioita ja ollut välillä ilman syytäkin masentunut. Ruvennut itkemään ilman syytä etc. Olettaisin tämän loppuvan kyllä kun olen syönyt tuon lopun pakkauksen. Jos ei toimi niin kokeillaan jotain muuta.
        Kuukautiset eivät ainakaan ole olleet kivuliaammat, mikä on kiva juttu :) Vuotokaan ei enää kestä 1,5-2 viikkoa.


      • Celestian_Moon
        2354657777 kirjoitti:

        Itse jouduin käymään, koska hankin cypretylin nimenomaan menkkakipujen ja aknen hoitoon, mutta mikäli vain akneen tarvitaan niin sitten asia voi olla toinen.

        Olen syönyt kohta vasta puoleen väliin ensimmäistä liuskaa, mitään merkittäviä iho-ongelmia ei toistaiseksi ole ollut, koska olen hoitanut ihoani kasvosienellä aina pestessäni ja se on vähentänyt kasvojen tukkeutuneita ihohuokosia toisinaan ihan kivasti. Olen myös kokeillut jotakin Nivean puhdistavaa kasvonaamiota, joka oli halpa ja tuntui toimivan ihan kivasti.
        Tässä parin viikon aikana syötyäni sivuoireet ovat kuitenkin yhtäkkiä tupsahtaneet. Vaikka mulla onkin tehty psykologilla testi jonka mukaan saattaisin omata keskivaikean masennuksen, niin olen saanut satunnaisesti yliherkkyys reaktioita ja ollut välillä ilman syytäkin masentunut. Ruvennut itkemään ilman syytä etc. Olettaisin tämän loppuvan kyllä kun olen syönyt tuon lopun pakkauksen. Jos ei toimi niin kokeillaan jotain muuta.
        Kuukautiset eivät ainakaan ole olleet kivuliaammat, mikä on kiva juttu :) Vuotokaan ei enää kestä 1,5-2 viikkoa.

        Itse käytin Cypretyliä 3 vuotta, mutta lopetin ne aikoja sitten, itse ainakin huomasin käytön loppuessa että finnit tuli tuplana takaisin! Rinnatkin kasvoi ehkä liiankin isoksi : DD mutta kyllä se akneen auttaa! itse odottelen innolla lääkäriin pääsyä ja että saan ne pillerit taas käsiini! Itselläni on vain hyvä kokemus Cypretylistä :)


    • Ryövärintytär

      Malttia kanssasisareni! Kyllä siinä vähän enemmän aikaa tarvitaan, jotta ne finnit katoaa kuin pelkästään yksi kuukausi. Toivon mukaan olette tutustuneet paketin käyttöohjeeseen, jossa sanotaankin että finnihoitoon menee aikaa noin 3kk. Ja tottahan se on, että ihmiskeho on vähän monimutkaisempi vekoitin ja vaatii aikansa sopeutua kaikenmaailman lääkityksiin ja hormoneihin toimiakseen uudella puhdistavalla tavalla.

      Vähän kaikkeen tepsii: parantuakseen pahenee ensiksi.

    • haloo112

      Cypretyl ei varsinaisesti auta akneen, se vain estää sen. Akne palaa pillerit lopetettuasi, yleensä pahempana. Tämä johtuu siitä että monilla naisilla akne on hormonaalinen ja hormonit eivät todellakaan tykkää hyvää, kun niiden korvaushoito eli e-pillerit lopetetaan. Sitten nämä, jotka vannovat että Cypretyl parantaa aknen; heillä ei ole hormonaalista aknea. Aloittavat esim 18v. syömään pilleriä ja lopettavat 21v. -> akne olisi parantunut joka tapauksessa.

      Sitten kaikille tiedoksi: E-pillerit on kehitetty monia vuosikymmeniä sitten ja esim. Diane Novat, vaikka esim. 30-vuotta sitten, jolloin lääke on saanut patentin. Patentti on taannut että tätä Diane Novaa ei saa valmistaa eikä matkia sen valmistustapaa millään tavalla. Muutama vuosi sitten patentti vanhentui, koska niitä ei saa uusia. Tällöin suuri kilpaileva lääkefirma alkoi valmistamaan samaa lääkettä, eli Diane Novaa, samalla reseptillä mutta eri nimellä. Heillä oli kuitenkin kokemusta myös ja he vaihtoivat muutamia lisäaineita lääkkeeseen. 80% on pötyä; lääke on samanvahvuinen. Näin on käynyt lähes kaikkien lääkeiden kohdalla, koska lääketeollisuus on kehittynyt ja patentit ovat annettu montakymmentä vuotta sitten. Ei huolta..

    • 85

      Cypretyylistä tulee korkea verenpaine. Näppyllät häviää mut heti kun lopettaa tai syö yhden liuskan kerralla eikä kaksi niin naama täynnä nippleitä. Kauheet kuukautis kivut niistä. Mut ei kyll petä ehkäisyssä!!!

    • 8-7

      Olen käyttänyt diane nova ja cypretyl sen jälkeen todella monia vuosia, ei ole tullut masennusta, ei verenpainetta, eikä vuoto-ongelmia, eikä ole paino noussut yhtään. Finnit ovat poissa. Gyne sanoi, että näin mennään vaihdevuosiin saakka.. käyn gynellä joka vuosi.

    • aSSgvgg

      Mä alotin tota cyprteyliä syömään n vuosi sitten ja ensimmäiset 3kk akne vain paheni, tuli paljon isoja paiseita poskiin yms...no sitten se rauhottui vihdoin mutta jäi punaiset läiskät ja muutama kuoppa poskeen.,,eipä vienyt finnejä kokonaan muutenkaan

    • Aloittelijadsf

      Apuja! Alotin reilu pari viikkoo sitte syömään cypretyliä ja naama kukkii pahemmin ku koskaa aiemmin! !! olis kiva tietää miten pitkään menee ennen ku nää alkaa vaikuttaa positiivisesti tohon ihoon? onko mtn mahdollisia hoitokeinoja näiden pillereiden aikana mikä auttais poistamaan kasvoista finnit ja paiseet? Tuntuu, että kaikkee on kokeillu ja mikään ei auta.. onks se nyt vaan sit tyydyttävä oottelemaan kärsivällisesti pillereiden vaikutusta? Jos haluun et vaikuttaa nopeemmin ja tehokkaammin ihoon, ni kannattaako syödä jo nyt alkuvaiheessa pari liuskaa putkeen? ..vai onko siinä mtn järkeä muutenkaan syödä niitä putkeen?

    • calm down

      Hei!

      Ite alotin käyttämään Cypertyliä n. 3kk sitten. Aluksi se hillitsi rasvoitusta, mutta n. 2kk käytön jälkeen iho meni paljon huonompaan kuntoon. Menin heti pikimmiten ihotautilääkärille, joka määräs mulle geelin näppyjen hoitoon ja kertoi että iho menee usein aluksi huonompaan kuntoon kunnes Cypertyl alkaa lopullisesti vaikuttaa. Aknea pitää jaksaa hoitaa kärsivällisesti! Ollaan kiitollisia että ollaan muuten terveitä.

    • Cyoretylistä

      Moi!
      Itse olen syönyt cypretyliä nyt puoli vuotta.
      Rinnat hieman kasvoivat (itselläni on vain 75A, että olkaa onnellisia te B-kupin omistajat! -.- ), mutta ei mitenkään huimasti.

      Kaverini ystäville olivat lääkärit sanoneet, etteivät myönnä cypretyliä heille suuren hormonimäärän vuoksi, josta saattaa tulla tappavaa masennusta.

      Ihoon ovat pillerit auttaneet ja ehkäisy ei ole pettänyt, mutta minulla on perheessä vaikeuksia ja muutenkin ailahteleva mieliala ja olen kyllä huomannut (ja poikaystävänikin on), että mielialani vaihtelee TODELLA paljon ja olen melkein joka päivä masentunut...Siksi olen päättänyt vaihtaa pillerimerkkiä johonkin muuhun. Ja minun masennuskohtaukseni ovat todellakin räjähdysmäisiä, saatan itkeä pari tuntia putkeen, jonka jälkeen olen "tyhjä" ja sitten voin olla taas normaali itseni. Ja kerran ajattelin jo itsemurhaa ja ikäähän minulla löytyy kohta 17-vuotta.

      Suurimmallaosalla ei taida näin vaikuttaa, että älkää pelästykö :) oon maailman herkin ihminen ja muutenkin on vaikeeta.. Itselleni ei vain yhtään sovi.

    • cypertyl

      Mulla on ollu 5 luokalta asti paha akne ja olen käynyt ihotautilääkärissä ja syönyt monta antibioottikuuria ja mikään ei tuntunut auttavan olen melkein kuusitoista ja akne ei ole parantunnut päinvastoin pahentunnut nyt lääkäri määräsi minulla Diane Novaa, mutta apteekissa vaihtoivat halvempaan vaihtoehtoon cypertyliin. Toimiikon se? pelkään eniten sivuvaikutuksia esim. pääsärkyä ja lihomista tuleeko sitä?

    • jgbhjtyilyhlijy

      Cypretylin pakkaus selosteessahan sanotaan, että akne alkaa yleensä hävitä noin. 3-4 kuukauden syönnin jälkeen. Jos alkuun pukkaa enemmän finnejä kuin ennen,, niin se on kyllä ihan normaalia. Meinaa vaan sitä että iho puhdistautuu. Mulla ainakin kyseiset pillerit toimii erittäin hyvin, ei mitään valittamista :)

    • sdfdgfgfjyhkjk

      Alkuperäisvalmiste ja rinnakkaislääke EIVÄT OLE TÄYSIN SAMA ASIA. Todellakin lääkelaki vaatii vain 80 % yhteneväisyyttä. Apteekeissa siitä ei juuri viitsitä mainita sillä rinnakkaisvalmisteiden avulla apteekki kerää kaikista isoimmat voitot..

    • finninaama12

      Enkö mä olekaan yksin tän asian kans? Hianoo et tääl on muitakin tän saman asian kans.Samojen vikojen kans.

      Mä oon miettinyt tota samaa asiaa et onks tää oikeesti normaalia et naama kukkii vaik syänkin cypretyliä.Et häh eiks tä ookaan suunnattu aknen hoitoon ja vai lopetanko tän.Mut nyt selkis kun lukasin teidän muiden kirjotuksia.

      Itse olen kä'yttänyt e-pillereitä 12 vuotta.Ja siis edelleenkin syön.Finnejä ollut aina ja tulee kun olen syönyt 1 laatan ja sit paussi jollonka menkat tulee.Säännöllisesti tulevat mikä on hyvä mut ovat niukentuneet.Onks muilla samanlaisii kokemuksii menkkojen suhteen???

      Monet syö teistä 2 laattaa peräkkäin.Ok.Niin kuulemma voi tehä.Mut mites toi 3 laattaa.Voiks niinkin tehä?? Mut tuleeks teil sit ihan normaalisti noi menkat???
      Mä oon jotenkin tottunut siihen et 1 laatta ja paussi.
      Mut jos tosta on apua et syö 2 peräkkäin niin kenties ne finnitkin katoo.
      Joku tossa kehukin et iho puhdistuu ku tulee näppyjä ulos.Heh kyl tää naisena oleminen on vaikeeta. :)

      Tossa ostin muutama päivä Neutrogenin tuotteen Visibly clear pink grapefruit cream wash.Tää tuote sopii myöskin herkkäihosille ja siis auttaa vähentään finnit , mustapäät sekä epäpuhtaudet.No tää on hyvä tuote ja on auttanut.Lähtee muuten finnit.Et täst piäntä lohtuu neitokaisille jotka ootte pulassa finnien kans. :) Testatkaa! Ette pety! :)

    • epiduo

      Mää oon syöny Cypretyliä kohta 1,5 vuotta ja ainakin mulla toiminut niinkuin pitääkin. Ensin naama paheni, mutta jo 3 kuukauden jälkeen tilanne rauhoittui. Ehkä 9 kuukauden jälkeen pidin kuukauden tauon pillereistä, mutta sitten kävin uusimassa reseptin ja aloitin ne taas kun naama alkoi kukkia. Tässä sitten odotellaan, että milloin alkaa taas vaikutta.. :)
      Syön aina 1 liuskan ja sitten viikon tauko, niinkuin pitääkin.
      Lisäks mulla on Epiduo-nimistä voidetta aknealueelle. Tehokasta sekin!
      Mulla ei oo ainakaan tapahtunu mitään lihomista (tai on, mutta muista syistä koska laihduin ensimmäisen 6 kk aikana pillereiden aloittamisen jälkeen) eikä muitakaan haittavaikutuksia. Masentuneisuutta on joo, mutta oli jo ennen pillereitä että en syytä niitä. Ja ne nostaa itsetuntoani, kun vähentävät näppyjä naamasta että en kyllä niistä luovu.
      Mullehan määrättiin tuo Diane Nova, mutta otin heti ensimmäisestä pakestista alkaen Cypretyliä ja siitä olen nyt pysynyt halvan hinnan takia. Kela-korvauksella 7€/3 kk!! Naurettava hinta! Ja ennen pillereitä vedin jotain 100€/6 kk maksavia antibiootteja...

    • cypretylin käyttäjä

      Oon syöny nyt ensimmäisen liuskan cyprertyliä ja käväsin ihotautilääkärillä, naama on hirveämpi kuin koskaan! Varsinaista aknee mulla ei ole,mutta se sano että ihan lievä vaan kuhan tuo tulehdus kohta ei pääsisi leviämää sitten ois niinkuin helvetti irti. En tiiä mitä tekis että söisinkö toisen putkeen,vai piänkö viikon tauon. Mulla on ihan kamala tuska tämän naaman kanssa ja pelkään pahoin että tämä akne vielä leviää..

      MITEN TEILLÄ ON NAAMA RUENNU PARANTUMAAN ENSIMMÄISESTÄ LIUSKASTA LÄHTIEN VAI ONKO TULLUT MINKÄÄLAISTA MUUTOSTA VAI SITTEN PAHENMPAAN PÄIN??

    • näppyliisa

      Helloy!

      Mie oon nyt syöny 2 liuskaa, toissapäivänä loppu toka liuska ja tässä ootellaan millon menkat alkaa..Eli vetäsin heti 2 liuskaa putkeen vaikka ekaa kertaa näitä syön, ehkä tosiaan hieman pöhöttynyt olo mut mie laitan kyl joulun piikkii :D

      Tissit kasvanu nii isoiks että ihan hihityttää :D mie oon 26 vuotta ja b-kuppi muuttunu parissa kuukaudessa c-kupiksi niin ohhoh, mitä mä puen päälle ettei ne juokse kaula-aukosta ulos..:D oikee säikähän välillä että hui mitkä pallot tuossa kunnes huomaan että minun löllykät vähän kasvanu niin :D Ihossa näppyjä niinku ennenki ja selkään tullu lisää, aikasemmi niitä oli ehkä kaks selässä mutta nyt sellasia pieniä tulee vaa lisää..toivon että paranis jo pikkuhiljaa..naama ei ehkä oo enää niin rasvanen, kyl mie toivon että näpyt lähtee ja vähä "kirkastus" naama eikä ois tällanen harmaan rasvanen näppyliisa joka näyttää aina siltä niinku ois just heränny vaikka ois meikannu peili eesä kolme tuntia...

    • pillerinnielijä

      Nyt on kauheat kohut Diane Novasta Ranskassa, ja se vedettiin pois markkinoilta siellä. Ite olen syönyt DN hetken alkuun ja sen jälkeen Cypretyliä nyt 5 vuotta. Pahin akne hävisi aika äkkiä, mutta se tapahtui jo silloin kun söin antibioottikuurin siihen eli tiedä sitten miten nämä pillerit vaikuttaneet. Kuukautiskipuihin nämä pillerit eivät ole auttaneet, helvetti on irti joka kuukausi edellen...

    • sinnikkyyttä!

      Itse olen nyt syönyt 2 liuskaa, nyt on 3 menossa (1kk pakkaus, 7päivää taukoa) ja se on auttanut. Aikaisemmin naamassani oli hirveitä paiseita, jotka ei lähteny edes antibioottikuurilla eikä voiteilla.

      Mutta sitten kun aloin syömään tätä cypretyliä, naamani alkoi heti tasoittumaan, isot paiseet laskeutuivat eikä ole pahemmin uusia näppyjä ilmestynyt.

      Vaikka näpyt laskeutuivat, punoisuus ei ole kadonnut minnekään.. kuukautiskivut helpottonut, mutta silti otan aina buranaa kun alkaa vuotamaan.

      Itse en ole kokenut mitään mielialan vaihteluja sen enempää ku ennen ku aloin syömään tätä, enkä masentuneisuutta. Jännä juttu miten tämä näköjään vaikuttaa eri tavalla muihin. :)

      • gei

        Ihan muuten vaan tiedoksi niin pienemmissä apteekeissa on halvempi cypretyl kun esim. yliopiston apteekissa. Yliopiston apteekissa hinta oli noin 12e ja pikku apteekissa 7, 8e


    • vihainen nainen

      sain tänään kuulla farmaseutilta cypretyliä noutaessani, että kyseinen lääke vedetään pois markkinoilta 3kk sisään.. Että KIVA!

      • farmaseutti1

        Ei helvetti mitä idiootteja täältäki löytyy. Lääkkeet on JOKA IKISESSÄ apteekissa samanhintasia, oli sitten pieni apteekki tai yliopiston apteekki. Terveisin asiasta varmaan hieman enemmän tietävä farmaseutti


    • Ei hyvä lääke

      Juu jo neljän nuoren naisen kuoleman aiheuttanut ranskassa ja useampia kuolemia tutkitaan...

    • entyytyväinen

      itse olen syönyt cypretyliä reilut 4kk eikä ole kyllä iho-ongelmiini auttanut....sen sijaan lihoin 7kk :oo

    • finnit

      mulla oli noin vuos sitte aknelääkitys, jonka loputtua ei naamassa ollut yhen yhtäkään finniä, ja naama oli täydelline. Mutta jouduin aloittamaan cypretylit liika karvoituksen takia. Ja juu.. kivastti tuli iha pienii näppyjä naamaa, mitkä saa vaan tosi tehokkailla lääkärin määräämil paikallishoito- aineilla kuriin. Toivon vaa ettei naama pahene tän takia.

    • tyytyväinen

      Itse aloitin diane novalla ja kolmen kuukauden jälkeen vaihdoin cypretyliin tuon halvemman hinnan vuoksi. Heti ensimmäisestä diane nova pilleristä lähtien alkoi hormonaalinen akne asettua ja iho on ollut kirkas siitä asti. Jos vertaatte diane novan ja cypretylin pakkauslaatikoita tai vaikka netistä löytyviä käyttöohjeita, huomaatte että molempiin on merkitty tasan saman verran samoja vaikuttavia aineita. Ainoastaan ns. sidosaineissa voi olla eroja ihan samalla tavalla kuin vaikka tavallisissa erimerkkisissä särkylääkkeissä (esim. eri paracetamol-valmisteissa).

      Ranskan diane nova -kohussa ei ole niinkään kyse lääkkeen vaarallisuudesta vaan siitä, että se on alun perin kehitetty aknelääkkeeksi eikä e-pilleriksi, joten sen kirjoittaminen ehkäisylääkkeeksi on siksi sikäläisen järjestelmän mielestä kyseenalaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe